Partyflock

Forumonderwerp · 929478
2 volgers · 81700x bekeken

Waarschuw beheerder
-1
Het oude topic doet het niet meer.
Wie op pf heeft er ook een chihuahua? Of wil er 1?

Mijn schatjes:
[img width=335 height=480 cacheid=0001cd9c00042a847ada0ddf1a01c2b9a7]http://webzoom.freewebs.com/galerielafemme/sint%20bail%20en%20gin%206.jpg[/img]

[img width=242 height=317]http://modulo3.rendered.startpda.net/26100001-26150000/26106376_500_500_eTmy.jpeg[/img] [img width=242 height=317]https://album.partyflock.nl/5059077.jpg[/img]

De Chihuahua

Land van herkomst: Mexico
Aanleg: Gezelschapshond
Gewicht: 0,5 tot 3,0 kg.

Herkomst:
Over de geschiedenis van de Chihuahua is veel gespeculeerd. Tot 1898 was het ras uitsluitend in Mexico te vinden. Daarna kwam het naar de Verenigde Staten en de rest van de wereld. Is het echt een inheems ras dat afstamt van de honden van de Inca's en de Azteken? Werd het door de Spaanse veroveraars naar de Nieuwe Wereld gebracht? Of komt het ergens anders vandaan? Bewijzen van de echtheid van de Chihuahua zijn de afbeeldingen van dergelijke honden in het klooster van Huejotzingo, dat dateert uit de tijd van de Tolteken, en de verschilldende archeologische opgravingen. Overigens heeft ook Botticelli een hondje afgebeeld dat sprekend op een Chihuahua lijkt (op een frasco in een Sixtijse kapel).
De oorspronkelijke variëteit van de Chihuahua had een kortharige vacht, de langharige is gefokt door kruising met langharige dwergrassen (zoals Vlinderhondje, Yorkshire Terriër en Dwergkeeshond).

Algemene kenmerken:
Ze staan bekend als de kleinste hond te wereld, maar ze zijn door geen andere hond uit het veld te slaan. Ze kunnen zeer fel en scherp zijn ten opzichte van soortgenoten. Ze zijn wantrouwig tegenover vreemden.

Vacht:
Chihuahua's bestaan in kortharige en langharige variant. De kortharige heeft een glanzende, gladliggende en zachte vacht. De langharige heeft lang, fijn, zacht haar dit kan sluik of licht golvend zijn. Deze varieteit heeft een forse kraag rond de nek.

Oudsheid:
Zo ver als bekend is van de geschiedenis van Mexico en zijn inwoners is het duidelijk dat honden, speciaal kleine honden, belangrijk waren voor veel van de indianen, speciaal voor de Azteken. De indianen gebruikten veel honden bij geboorte-, huwelijks- en begrafenisrituelen. De honden werden goed verzorgd, ze hielden de teefjes, de reutjes werden meestal gecastreerd, deze werden vetgemest en verkocht op de locale hondemarkten, in bundeltjes bij soort bijeengebonden. Deze werden gebruikt voor rituele plechtigheden en ook wel gegeten op feesten. Sommige van deze honden waren Xoloitzcuintlis, de Mexicaanse Naakthond, anderen werden omschreven als `kleine honden`, dit waren zonder twijfel de voorouders van de moderne Chihuahua.
De Chihuahua is over heel Mexico bekend. Er is waarschijnlijk geen Mexicaan die de kleine Chihuahueno, zoals zij de Chihuahua noemen, niet kent, hoewel er maar weinig Mexicanen zijn die hem ooit in werkelijkheid gezien hebben.

De Moderne Geschiedenis
Vanaf 1880 werden er Chihuahua`s gezien aan de Mexicaanse grens van de U.S.A. Veel Amerikaanse toeristen kochten deze kleine honden van de indianen en namen ze mee naar huis. Ze werden snel populair in de United States. Mr. James Watson, een bekende Amerikaanse keurmeester omschreef ze in 1888 als kleine kortharige terriers met een molera en een plat staartje. Het is interessant om te weten dat de eerste Chihuahua's die geregistreerd werden alle kortharigen waren. De eerste langharigen werden in Mexico geregistreerd in 1959 en zij waren eigendom van een Duitser. Een van de eerste welbekende reuen die werd geregistreerd in de U.S.A. was Caranza. Uit Caranza kwamen twee beroemde Amerikaanse bloed-lijnen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 november 2007 om 20:57:
Ben blij dat onze chi's niet zo zijn

nou echt wel!!maar mn opa fokte ze ook op hoor:p PAK DE POES PAK DE POES ooh kijk es hond, pak hem pak hem 8) ja dan worden ze vals:p

Waarschuw beheerder
Ik wilde mijn chi altijd "Creator"noemen :lol: maar dat roept niet zo makkelijk dus is het toch maar Bailey geworden.

Voor Pini had ik Wodka in gedachten, maar dat is uiteindelijk Gin geworden. Ze heeft verschillende namen...en nu noem ik haar dus Pini.

Waarschuw beheerder
ik had al van te voren Ella in mn hoofd:d toen we in Amerika zaten nog, zei ik altijd, als we weer in Ned zijn, koop ik een chi en die noem ik Ella :d :lol: hoe ik aan die naam kom?geeeeeen id! En puck vond ik gewoon een toepasselijke naam voor Puck:d

Waarschuw beheerder
mijn neef heeft zoon rolmops hondje:p moest wel lache om zijn naam hij heet;Porky :lol:
Artiest Ravebabe
Waarschuw beheerder
Na hier nog steeds niet echt nieuws
heb verschilende fokkers gemailt

maar krijg vrijweinig reactie :(
baal er wel enorm van

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 november 2007 om 16:57:
Porky

toepasselijk.

Uitspraak van Sssst:[ op woensdag 21 november 2007 om 18:51:
maar krijg vrijweinig reactie

Misschien moet je bellen. Ik denk dat ze overspoelt worden door mailtjes. Wellicht kun je ook vragen dan of hun nog weten of er ergens een nestje is.

Waarschuw beheerder
Ik denk dat Chiwa gelijk heeft, je kunt beter bellen.

Waarschuw beheerder
Ik zie mijn kindjes vanavond weer. Ze hebben 2 nachtjes gelogeerd bij Opa b)

Waarschuw beheerder
Dan worden ze vanavond zeker weer extra verwend als ze thuis zijn? ;) Je zult ze wel gemist hebben. Maar ook wel even lekker rustig als ze uit logeren zijn

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 november 2007 om 14:48:
Maar ook wel even lekker rustig als ze uit logeren zijn

Voornamelijk het slapen is dan relaxter. Ik hou er toch altijd rekening mee als ze in bed liggen.

Verwend worden ze zoiezo wel :p

Waarschuw beheerder
Bij ons slapen ze gewoon beneden in hun bench. Ze mogen af en toe wel in bed, maar als ik dan ga slapen breng ik ze naar beneden. Ben bang dat ik er anders op ga liggen :bloos:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 november 2007 om 15:12:
maar als ik dan ga slapen breng ik ze naar beneden

Dat lukt mij nooit. Dan liggen we zo lekker met zijn 3-en. Bij mijn moeder mogen ze wel niet meer boven slapen , dus dan blijven ze beneden. Dat gaat overigens prima verder.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 november 2007 om 15:12:
Ben bang dat ik er anders op ga liggen

Daar hou je dus onbewust rekening mee :jaja:

Waarschuw beheerder
die van mij slapen ook in de bench, maar als Peet opstaat, laat ie ze ff plassen op de bak en mogen ze nog ff 2uurtjes bij mij in bed!Vind het geen fijn idee dat ze de hele nacht in bed liggen, want is zo al krap met zn 2en, dus ben ook bang dat we erop gaan liggen :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 november 2007 om 18:30:
zn 2en

+ een buik ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 november 2007 om 19:39:
+ een buik

ook nog ja:p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 november 2007 om 20:41:
ook nog ja

Gaat alles nog goed?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 november 2007 om 09:22:
Gaat alles nog goed?

jazeker:d meneer is erg druk:P wel grappig om dat te voelen:d
en hoe gaat het met jouw puppels?
ik ben nu een weekendje bij mn moeder, en Puck heeft weer wat nieuws ontdekt:@ constant BLAFFEN als ik ff boven ben ofzo :rot:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 november 2007 om 11:44:
jazeker

Fijn om te horen! :D

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 november 2007 om 11:44:
BLAFFEN als ik ff boven ben ofzo

Kan jou niet missen denk ik! ;) Bij ons blaffen ze wel naar iedereen die voorbij komt.

Uitspraak van Sssst:[ op woensdag 21 november 2007 om 18:51:
heb verschilende fokkers gemailt

Ik was daarnet oude chihuahua topics aan het lezen. Citaat van jou: 'Vind die hondjes ma niks' Hoe komt het dat je er nu eentje wil? Toch verliefd geworden op de chi's? ;)

Waarschuw beheerder
stil hier...
Nog chiwi nieuws?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 november 2007 om 21:05:
Ik was daarnet oude chihuahua topics aan het lezen. Citaat van jou: 'Vind die hondjes ma niks' Hoe komt het dat je er nu eentje wil? Toch verliefd geworden op de chi's?

Ja ben er toch stiekem verliefd op geworden..
vond ze toen altijd te klein
maar supper schattig en nu heb ik zo iets van ja uhm ze ze klein nou en
ze zijn wel uber schattig(L)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 november 2007 om 10:37:
stil hier...
Nog chiwi nieuws?

Puckie is loops :lol:
ze is met alles pcies een maand later dan Ella:d

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 november 2007 om 12:17:
Puckie is loops
ze is met alles pcies een maand later dan Ella

2 grote meiden in huis... is ze erg van slag?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 november 2007 om 12:51:
is ze erg van slag?

nee helemaal niet!!je merkt niks aan dr :lol: ze zit nu lekker zo'n kluifding op te snoepen, helemaal in dr mars :roflol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 november 2007 om 13:11:
helemaal in dr mars

:lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 november 2007 om 18:30:
als Peet opstaat, laat ie ze ff plassen op de bak

Hoe heb je ze dat geleerd? Lopen ze er zelf niet heen als ze moeten? EN... hoe doen jullie dat met werken? Neem je ze mee of gaan ze dan 's middags ook op de bak?
Ik wil namelijk ook een chihuahua aanschaffen maar dit zijn dingen die ik ff goed wil overdenken voordat ik aan een aanschaf begin. We wonen in een appartement 6 hoog, dus je kan ze ook niet ff los in de tuin laten :p ja een vliegende chihuahua krijg je dan maar dat gun ik dat beesje niet!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *BEE* op maandag 3 december 2007 om 14:44:
Hoe heb je ze dat geleerd? Lopen ze er zelf niet heen als ze moeten? EN... hoe doen jullie dat met werken? Neem je ze mee of gaan ze dan 's middags ook op de bak?

gewoon na het eten op de bak zetten ipv op de krant ofzo
wij wonen ook in een app en onze bak staat op het balkon, het is geen kattenbak maar een bak van 1m bij 50cm breed schat ik zo..hebben we zelf in elkaar getimmerd. Ze zijn nu zindelijk, dus nu gaan ze zelf ook gewoon plassen als ze moeten, we hebben een hondenluikje, dus ze kunnen gewoon op het balkon komen wanneer ze willen, en dus plassen en poepen wanneer ze moeten
Waarschuw beheerder
Mooie oplossing!:jaja: zou een grote kattenbak volstaan? ik zie m'n vriend namelijk niet een speciale bak maken en al helemaal geen luikje in de deur.. ik heb ook nog geen accoord voor een hond maar probeer alvast info te winnen :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *BEE* op maandag 3 december 2007 om 15:37:
Mooie oplossing! zou een grote kattenbak volstaan? ik zie m'n vriend namelijk niet een speciale bak maken en al helemaal geen luikje in de deur.. ik heb ook nog geen accoord voor een hond maar probeer alvast info te winnen

grote kattenbak kan ook, je kan hem ook gewoon binnen neerzetten hoor, hoeft nuet perse op het balkon, die van ons staat daar omdat ie zo groot is, en ik die stank niet in huis wil:P maar je kan die bak gewoon elke dag verschonen net zoals de kattenbak! dus dan hoeft je vriend niks in elkaar te timmeren en geen luikje maken;)
Waarschuw beheerder
Een kattenbak zou dan een goede oplossing zijn, en ons balkon is helaas niet zo groot :(
Nog een laatste vraagje: hoe heb je er voor gezorgd dat je honden gingen snappen dat poepen en plassen op de kattenbak moet..
Als ze gaan plassen ze op de bak zetten ofzo? Maar dan plassen ze al...

Waarschuw beheerder
een hond moet je eerst zindelijk maken, dat moet met elke hond, dat kun je doen door op bepaalde tijdstippen naar buiten te gaan, of hem op de krant te zetten of op de bak
meestal na het eten, spelen, als ze hebben geslapen zet je ze op de bak, en dan moedig je ze aan, ik zei altijd GOEDDD ZOOO TOE MAAAR PLASSENN, met een hoge stem, en als ze wat hadden gedaan, kregen ze een snoepje/koekje
dus belonen als ze het doen en niet straffen als ze een x ergens anders plassen hielp bij ons..
en geloof me, ze hebben het dan snel genoeg door hoor dat ze op de bak moeten plassen, omdat ze een koekje krijgen;) ik hoef nu saafs alleen nog maar te zeggen, kom dames, plassen!en naar de deur te wijzen, dan rennen ze naar de bak, doen ze hun behoeftes en rennen ze als een gek naar binnen omdat ze een koekje krijgen:D echt grappig om te zien :lol:
en als ik jou was zou ik ook een bench aanschaffen, een hond zal(als het goed is) zn eigen plekje nooit bevuilen, dus als je even weggaat, kun je hem ind e bench zetten, en als je thuis komt meteen op de bak en belonen.Dan maken ze de link snel genoeg dat ze op de bak moeten plassen.En pas als ze zindelijk zijn, ermee wandelen en aan buiten en het gras laten wennen

maargoed, dit is mijn ervaring, er zijn zoveel manieren om het te leren, je moet alleen veel geduld hebben;) vooral met Chi's

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 december 2007 om 11:31:
veel geduld

Engelengeduld O:)

Pini heeft op mijn trui zitten plassen zonder dat ik het doorhad. Nu zit ik een geleend tshirt op wer.k Ik werd gek van die geur.

Waarschijnlijk laat ik haar steriliseren in de hoop dat het wat met haar dominantie doet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 december 2007 om 12:08:
Engelengeduld

Pini heeft op mijn trui zitten plassen zonder dat ik het doorhad. Nu zit ik een geleend tshirt op wer.k Ik werd gek van die geur.

Waarschijnlijk laat ik haar steriliseren in de hoop dat het wat met haar dominantie doet.

pfff het houdt ook niet op he:( eigenwijs tutje is het :lol:
ja wie weet helpt het!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 december 2007 om 13:42:
eigenwijs

stront

Het is dat ik niet zonder ze kan, maar ik word er verdomd moedeloos van.
Waarschuw beheerder
dus geen chihuahua aanschaffen hoor ik al.. :x

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 december 2007 om 14:08:
Het is dat ik niet zonder ze kan, maar ik word er verdomd moedeloos van.

kan ik me voorstellen!snap ook niet wrom ze niet zindelijk wil worden?:(

Uitspraak van *BEE* op dinsdag 4 december 2007 om 15:50:
dus geen chihuahua aanschaffen hoor ik al..

niet alle chi's zijn zo hoor;) mijne zijn ook gewoon zindelijk
kan ook met een ander ras voorkomen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 december 2007 om 16:05:
ook niet wrom ze niet zindelijk wil worden?

als ik ook dat eens wist. Dominantie? Verkeerd aandacht trekken...

mijne zijn ook gewoon zindelijk

Bailey is wel zindelijk :lief:
Waarschuw beheerder
niet alle chi's zijn zo hoor mijne zijn ook gewoon zindelijk

Dat is ook zeer zeker zo!
Bestaat er tegenwoordig geen hondenfluisteraar?:p Je hebt ze wel voor baby's en katten las ik laatst in een blad.. dus misschien ook wel voor honden?? Misschien een optie?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 december 2007 om 16:08:
als ik ook dat eens wist.

Ja precies. Zolang je niet weet waarom ze niet zindelijk wil worden kun je er ook niet echt iets aan doen denk ik. En je bent al een keer met haar naar een gedragstherapeut geweest toch?

Verder alles goed met de chi's? Hier wel in ieder geval :) Van de week wel even naar de dierenarts geweest met de chihuahua van mijn zus, die had een uitslag op haar buik. Zalfje gekregen en het is nu al weer bijna weg :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 december 2007 om 18:38:
gedragstherapeut

Klopt en een hondenfluisteraar. Als ik even tijd heb ga ik Martin Gaus (zijn team) inschakelen.

Met de mormels is alles goed...

Uitspraak van *BEE* op dinsdag 4 december 2007 om 16:39:
dus misschien ook wel voor honden?? Misschien een optie?

been there done that ;)
Waarschuw beheerder
dus dat heb je ook al gedaan! :lol: lach je niet uit hoor vind het alleen grappig dat je zoveel moeite hebt gedaan maar ja als je van je beesje houd dan kan je ook niet anders!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *BEE* op woensdag 5 december 2007 om 09:15:
maar ja als je van je beesje houd dan kan je ook niet anders!

Daar zeg je het juiste :lief: en :devil: af en toe.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 december 2007 om 08:12:
Als ik even tijd heb ga ik Martin Gaus (zijn team) inschakelen.

Misschien kunnen die je verder helpen ja. Het is te hopen in ieder geval! ;)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 december 2007 om 08:12:
Met de mormels is alles goed...

Fijn om te horen! :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 december 2007 om 12:38:
Fijn om te horen

Bij jullie ook geloof ik alles goed toch? Mogen ze hun schoen nog zetten?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 december 2007 om 15:42:
Bij jullie ook geloof ik alles goed toch?

Ja hoor! :)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 december 2007 om 15:42:
Mogen ze hun schoen nog zetten?

Als ze een schoen hadden gehad hadden ze die wel mogen zetten. Maar aangezien ze die niet hebben krijgen ze een mooi cadeau onder de kerstboom ;) Pini en Bailey wel hun schoen gezet?

Waarschuw beheerder
ik heb een witje!
hij is 23 jaar :/
zielig genoeg gaat het steeds slechter met hem loopt moeilijk krijgt nu anabolen prikjes om zn spiertjes aan te sterken

[img width=741 height=414]https://album.partyflock.nl/26893807.jpg?37244629[/img]{non-image link}

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 00:28:
hij is 23 jaar

Agos de muppet. Hij/zij kijkt wel een beetje zielig.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 08:56:
Hij/zij kijkt wel een beetje zielig.

haha hij ;) is niet zielig hoor,
ik wou dat ik zo word verwend op me ouwe dagen;) lekker heel de dag op schoot plakken rosbief eten de hele dag door :P omdat die geen tanden meer heb ;)

dus zielig is die niet hoor :D (Hoop ik dan ;))

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 11:16:
lekker heel de dag op schoot plakken rosbief eten de hele dag door

Whehehe het is ook overal hetzelfde.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 11:16:
dus zielig is die niet hoor

Qua aandacht niet.

Damn wat een leeftijd 23 jaar. Dat is maar 4 jaar jonger als dat ik ben. 161 hondenjaren wat een leeftijd.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 11:27:
Damn wat een leeftijd 23 jaar. Dat is maar 4 jaar jonger als dat ik ben. 161 hondenjaren wat een leeftijd.

23 is zeker een oudje ja idd hij staat niet eens meer op het dierenleeftijden bord zo oud is die al :lol: ja hij is 4 jaar ouder dan mij

Nooit gedacht dat hij zo oud werd we hebben hem zwaar verwaarloosd gekregen hij zou het niet eens redden
maarja het zijn sterke beestjes :D en onwijze schatjes :D
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 11:27:
Whehehe het is ook overal hetzelfde.

haha jah dat geloof ik graag, Het zijn gewoon geweldige beesten :D

Waarschuw beheerder
ach wat een zielig hoopje:d je ziet ook dat ie echt al oud is (L) wat een leeftijd joh:o petje af:D die van mn opa en oma zijn ook 18 en 19 geworden, hoop dat ik die van mij ook zo lang bij me mag houden (L)