Partyflock

Forumonderwerp · 929478
2 volgers · 80940x bekeken

Waarschuw beheerder
-1
Het oude topic doet het niet meer.
Wie op pf heeft er ook een chihuahua? Of wil er 1?

Mijn schatjes:
[img width=335 height=480 cacheid=0001cd9c00042a847ada0ddf1a01c2b9a7]http://webzoom.freewebs.com/galerielafemme/sint%20bail%20en%20gin%206.jpg[/img]

[img width=242 height=317]http://modulo3.rendered.startpda.net/26100001-26150000/26106376_500_500_eTmy.jpeg[/img] [img width=242 height=317]https://album.partyflock.nl/5059077.jpg[/img]

De Chihuahua

Land van herkomst: Mexico
Aanleg: Gezelschapshond
Gewicht: 0,5 tot 3,0 kg.

Herkomst:
Over de geschiedenis van de Chihuahua is veel gespeculeerd. Tot 1898 was het ras uitsluitend in Mexico te vinden. Daarna kwam het naar de Verenigde Staten en de rest van de wereld. Is het echt een inheems ras dat afstamt van de honden van de Inca's en de Azteken? Werd het door de Spaanse veroveraars naar de Nieuwe Wereld gebracht? Of komt het ergens anders vandaan? Bewijzen van de echtheid van de Chihuahua zijn de afbeeldingen van dergelijke honden in het klooster van Huejotzingo, dat dateert uit de tijd van de Tolteken, en de verschilldende archeologische opgravingen. Overigens heeft ook Botticelli een hondje afgebeeld dat sprekend op een Chihuahua lijkt (op een frasco in een Sixtijse kapel).
De oorspronkelijke variëteit van de Chihuahua had een kortharige vacht, de langharige is gefokt door kruising met langharige dwergrassen (zoals Vlinderhondje, Yorkshire Terriër en Dwergkeeshond).

Algemene kenmerken:
Ze staan bekend als de kleinste hond te wereld, maar ze zijn door geen andere hond uit het veld te slaan. Ze kunnen zeer fel en scherp zijn ten opzichte van soortgenoten. Ze zijn wantrouwig tegenover vreemden.

Vacht:
Chihuahua's bestaan in kortharige en langharige variant. De kortharige heeft een glanzende, gladliggende en zachte vacht. De langharige heeft lang, fijn, zacht haar dit kan sluik of licht golvend zijn. Deze varieteit heeft een forse kraag rond de nek.

Oudsheid:
Zo ver als bekend is van de geschiedenis van Mexico en zijn inwoners is het duidelijk dat honden, speciaal kleine honden, belangrijk waren voor veel van de indianen, speciaal voor de Azteken. De indianen gebruikten veel honden bij geboorte-, huwelijks- en begrafenisrituelen. De honden werden goed verzorgd, ze hielden de teefjes, de reutjes werden meestal gecastreerd, deze werden vetgemest en verkocht op de locale hondemarkten, in bundeltjes bij soort bijeengebonden. Deze werden gebruikt voor rituele plechtigheden en ook wel gegeten op feesten. Sommige van deze honden waren Xoloitzcuintlis, de Mexicaanse Naakthond, anderen werden omschreven als `kleine honden`, dit waren zonder twijfel de voorouders van de moderne Chihuahua.
De Chihuahua is over heel Mexico bekend. Er is waarschijnlijk geen Mexicaan die de kleine Chihuahueno, zoals zij de Chihuahua noemen, niet kent, hoewel er maar weinig Mexicanen zijn die hem ooit in werkelijkheid gezien hebben.

De Moderne Geschiedenis
Vanaf 1880 werden er Chihuahua`s gezien aan de Mexicaanse grens van de U.S.A. Veel Amerikaanse toeristen kochten deze kleine honden van de indianen en namen ze mee naar huis. Ze werden snel populair in de United States. Mr. James Watson, een bekende Amerikaanse keurmeester omschreef ze in 1888 als kleine kortharige terriers met een molera en een plat staartje. Het is interessant om te weten dat de eerste Chihuahua's die geregistreerd werden alle kortharigen waren. De eerste langharigen werden in Mexico geregistreerd in 1959 en zij waren eigendom van een Duitser. Een van de eerste welbekende reuen die werd geregistreerd in de U.S.A. was Caranza. Uit Caranza kwamen twee beroemde Amerikaanse bloed-lijnen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van )-Diana-( op zaterdag 6 oktober 2007 om 19:03:
Nu je vriend nog lief aankijken

Zou ik ook zeker doen (y)
Vind het altijd zo leuk om die twee samen te zien spelen! Ze volgen elkaar overal, slapen 's avonds lekker samen in de bench (ook al hebben ze allebei een eigen bench ;)) Ik denk dat het voor de hondjes echt veel leuker is dat ze lekker samen zijn! :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 oktober 2007 om 19:08:
Ze volgen elkaar overal, slapen 's avonds lekker samen in de bench

hihi lief he(L) die van ons slapen ook in 1 bench, ze doen elkaar ook na haha, ella eten, puck ook eten!ella naar buiten, hup puck erachteraan :lol:
ooh zou er nog wel 2 bij willen (L) maar wordt een beetje teveel van het goeie;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 oktober 2007 om 19:11:
ooh zou er nog wel 2 bij willen

Ik ook (L) En die komen er waarschijnlijk ook nog wel :)
We hebben er nu twee, 1 van mij en 1 van m'n zus. Maar als we uit huis gaan dan nemen we natuurlijk allebei onze hond mee dus dan zullen ze allebei toch een nieuw vriendinnetje moeten. En hoe eerder hoe beter natuurlijk, dan kunnen ze alvast aan elkaar wennen.
Alleen m'n ouders zijn het er nog niet helemaal mee eens... :/

Waarschuw beheerder
haha grootse plannen dus:d
ik zou het wel willen als we een groot huis met een ruime tuin hadden!en er mee fokken ofzo, maar komt zoveel bij kijken:(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 oktober 2007 om 19:18:
maar komt zoveel bij kijken

Zeker weten :( Lijkt me ook echt wel leuk zo'n nestje. Maar dan moet je eigenlijk al een hond hebben met een stamboom (voor erfelijke afwijkingen) en zelfs dan kan het nog niet altijd. Shelby (mijn chihuahua) heeft bijvoorbeeld een onderbeet en dat komt natuurlijk niet ten goede aan het ras. Bovendien is ze ook te klein om mee te fokken. En er kan zoveel mis gaan bij de bevalling van zo'n klein hondje, je moet er toch niet aan denken om je hondje te verliezen :(
Misschien dat ik me er toch ooit nog wel in ga verdiepen en dan toch een keer een nestje fok :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 oktober 2007 om 15:27:
chi's hebben zo ook genoeg beweging als ze in huis rondlopen

klopt. al kan bailey wel wat extra beweging gebruiken en het baasje ook. Ik ga proberen toch wat meer met ze te gaan wandelen. Die van mij vinden dat super vet overigens.

Mijn kleine meid is voor de 3de keer loops :( wat een gedoe

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 oktober 2007 om 20:40:
al kan bailey wel wat extra beweging gebruiken

Is Bailey veel te zwaar dan?

Uitspraak van verwijderd op zondag 7 oktober 2007 om 20:40:
Die van mij vinden dat super vet overigens.

Mijne vind het heerlijk om te wandelen maar toch gaat ze er altijd hard van door als ze haar tuigje ziet :/ Als ze hem dan eenmaal aan heeft en lekker mee mag wandelen vind ze het prima. Volgens mij maakt ze er gewoon een spelletje van ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 oktober 2007 om 21:24:
Mijne vind het heerlijk om te wandelen maar toch gaat ze er altijd hard van door als ze haar tuigje ziet Als ze hem dan eenmaal aan heeft en lekker mee mag wandelen vind ze het prima. Volgens mij maakt ze er gewoon een spelletje van

Canzy word altijd blij als hij zijn riempje ziet... En Chiva gaat er ook snel vandoor :lol: Maar als hij eenmaal mee mag vind die het weer erg leuk :jaja: Dus wat je zegt volgens mij maken ze er inderdaad een spelletje van ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
niet mijn type hond, lijkt wel een rat hahaha

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 oktober 2007 om 21:24:
Is Bailey veel te zwaar dan?

6 ons moet hij afvallen. Hij krijgt geen vleeswaren meer van mijn moeder maar hij is nog geen ons afgvallen.

Uitspraak van permanent verbannen op zondag 7 oktober 2007 om 22:30:

en jij lijkt wel :X
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 7 oktober 2007 om 22:30:

wel grappig dat nu juist iemand dat zegt die zelf op een rat lijkt :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Damsje op maandag 8 oktober 2007 om 12:22:
wel grappig dat nu juist iemand dat zegt die zelf op een rat lijkt

:roflol:

Waarschuw beheerder
En hoe gaat het met alle chi's?

Die van m'n zus heeft een nieuwe hobby: op de vensterbank klimmen en naar iedereen blaffen die voorbij komt :/ Om gek van te worden! Haha!
En nog gevaarlijk ook, ze klimt via haar stoeltje op de vensterbank dus heb gauw haar stoeltje ergens anders gezet zodat ze er niet meer op kan. Vind ze niet leuk ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 oktober 2007 om 09:39:
p de vensterbank klimmen en naar iedereen blaffen die voorbij kom

doet mijn kleine meid ook.... Die van mij klimt via de stoel...wel brede leuning. Ze is ook al een paar keer gevallen :X Maar ja ze kan het niet laten. Heb wel alles uit de vensterbank verwijderd.
Waarschuw beheerder
ik word helemaal gek van die aap van mij..3 honden is echt te veel..denk dat er twee weggaan..:(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van tszarina op dinsdag 9 oktober 2007 om 18:36:
ik word helemaal gek van die aap van mij..3 honden is echt te veel..denk dat er twee weggaan..

had je dat niet eerder kunne bedenken dat dat te druk zou worden?:/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van tszarina op dinsdag 9 oktober 2007 om 18:36:
ik word helemaal gek van die aap van mij..3 honden is echt te veel..denk dat er twee weggaan..

Chi's?? ik Wil ze wel overnemen :lol: :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Damsje op dinsdag 9 oktober 2007 om 19:20:
Chi's?? ik Wil ze wel overnemen

dat zou wel een oplossing zijn he:d
Waarschuw beheerder
nou :$ idd O:)
Waarschuw beheerder
een langharig reuchitje van 9mnd. en een hondje gered uit spanje...gedumpt in een vuilnisbak als pup..jah, ik had t eerder moeten bedenken..klopt..maar was toen bijna altyd thuis..en moet nu min.30u gaan werken

Waarschuw beheerder
Uitspraak van tszarina op dinsdag 9 oktober 2007 om 19:50:
een langharig reuchitje van 9mnd. en een hondje gered uit spanje...gedumpt in een vuilnisbak als pup..jah,

kijk, das dan weer lief (L)

nou D! Misschien wel wat voor jou O:)
Waarschuw beheerder
donateur
Libellula al wat gehoord van de fokker inmiddels?

Zat net effe op marktplaats te neuzen en zag een hondje die leek wel een klein beetje op de jouwe vond ik.. En dat was een kruising chihuahua met een yorkie..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van )-Diana-( op dinsdag 9 oktober 2007 om 20:57:
Zat net effe op marktplaats te neuzen en zag een hondje die leek wel een klein beetje op de jouwe vond ik.. En dat was een kruising chihuahua met een yorkie..

Zag het ook! Maar ik kan die advertentie niet meer vinden!

Waarschuw beheerder
oow als je de foto vind, wil je het dan ff sturen?:D
nee heb nog niks gehoord :/ ben ook vergeten een andere te mailen, doe ik morgen gelijk ff!
Waarschuw beheerder
donateur
Was hem net effe voor je aan het zoeken ;)
Foto's kan je niet meer doorlinken.. heb wel de link van de advertentie voor je!

http://dieren.marktplaats.nl/honden-en-puppies-overige-honden/121057497-kleinblijvende-pupjes-yorkshire-x-chihuahua.html?return=eJwtjeEKgzAMhN9F0J9ql7FppQz3JqV1a7FqMJW5jb37UjYI3H2Xg9NSyLeXdUdSNCAzGvRqXOdiRFlV44LDXE56HSMGrSOVc6h%2BlRIdXvagRGFJxSWHXuRwtZ4Na4isL49s6Wbp%2F8WU1mwmfvTzNg2rN6m9M7ZwEqkUngxHgHPbMI0PJuO82zQfBwuliUPh7zyNuKm6QAVZ9%2FkCTks9og%3D%3D#photo

Ik vond hem wel wat weg hebben van jou Chi.. als is deze niet helemaal wit, maar die haartjes enz. Kijk maar effe :)
Waarschuw beheerder
die foto's zijn beschermd, ik kan ze niet jatten.

Je moet ff naar marktplaats en dan zoeken naar chihuahua yorkshire

Waarschuw beheerder
ik heb ze gezien!waaha peter d8 dat het een foto van puck was!!zo erg lijkt ze erop:o
nou, misschien is het dan wel een chihuahua yorkshire 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Ja hé ze lijkt er echt een beetje op :jaja:
Waarschuw beheerder
Zo, ik keek op even op marktplaats naar aanleiding van de foto van "Puck" (die lijkt er echt op :D!)

wat veel hondjes worden daar aangeboden zeg :O en sommige ook uit andere landen als kroatië en spanje, mag je die zomaar meenemen daarvandaan dan?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Damsje op dinsdag 9 oktober 2007 om 22:10:
wat veel hondjes worden daar aangeboden zeg en sommige ook uit andere landen als kroatië en spanje, mag je die zomaar meenemen daarvandaan dan?

Ik zou het allemaal niet zo vertouwen uit het Buitenland.. tijdje terug toen ik ook naar hondjes aan het zoeken was stond er telkens een advertentie (nu nog steeds geloof ik) van een vrouw die haar pups verkoopt voor 200 euro en komen ze per boot naar je toe.. nou daar geloof ik dus helemaal niks van! Ik zou lekker een hondje zoeken uit Nederland of Belgie ofzo :jaja:
Waarschuw beheerder
maar het is denk ik geen grap, katten zijn echt stukken groter :lol:

dat vind ik alleen maar schattig om te zien :D
Waarschuw beheerder
ik word trouwens helemaal triestig van al die mensen (op marktplaats) die hun hond wegdoen die ze al jaren hebben wegens tijdgebrek ofzo :'(

ik vind dat zo zielig he
laatste aanpassing
Uitspraak van Damsje op dinsdag 9 oktober 2007 om 22:17:
maar het is denk ik geen grap, katten zijn echt stukken groter

dat vind ik alleen maar schattig om te zien

Precies en vooral die kat van mij.. :lief: Das een echte panter.. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Damsje op dinsdag 9 oktober 2007 om 22:19:
ik word trouwens helemaal triestig van al die mensen (op marktplaats) die hun hond wegdoen die ze al jaren hebben wegens tijdgebrek ofzo

ik vind dat zo zielig helaatste aanpassing 9 oktober 2007 22:19

daar kan ik ook niet tegen he:( zeg ook heel vaak, later was we OOIT es veel geld hebben :lol: kopen we een boerderij en vang ik al die beestjes op(L) en ook de dieren die niet mee rin het asiel kunnen!
arme drolliess:(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van b) Prettig gestoord b) en heus wel lief op dinsdag 9 oktober 2007 om 22:20:
Precies en vooral die kat van mij.. Das een echte panter..

onze kat is ook veel groter, maar ze is wel bang voor de hondjes 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 09:14:
daar kan ik ook niet tegen he zeg ook heel vaak, later was we OOIT es veel geld hebben kopen we een boerderij en vang ik al die beestjes op en ook de dieren die niet mee rin het asiel kunnen!
arme drolliess

haha ja!! :D ik wist nooit wat ik wilde worden later.. maar ik wilde wel heel veel geld hebben en dan idd een soort resue centre voor dieren opzetten :lol:
Waarschuw beheerder
De Chihuahua's op de plaatjes zien er leuk uit :D
Kei schattig allemaal haha, vind ze zò leuk :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Damsje op dinsdag 9 oktober 2007 om 22:10:
mag je die zomaar meenemen daarvandaan dan?

ze komen onder niet al te beste omstandigheden naar Nederland. Ik wil ook niet weten hoe Bailey vanuit Tjechie in de dierenwinkel is beland.

Marisa mooie forumpiccA(Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
heb er geen, zou er wel graag 1 willen, maar ze zijn behoorlijk duur en heb te weinig tijd ervoor

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 oktober 2007 om 21:12:
ben ook vergeten een andere te mailen, doe ik morgen gelijk ff!

Al gemaild? En al iets gehoord. Ben wel benieuwd ;)

Uitspraak van b) Prettig gestoord b) en heus wel lief op woensdag 10 oktober 2007 om 17:47:
Hebben ze nog zo'n pittig karakter dan die hondjes?

De meesten wel, maar de mijne is echt een held op sokken ;) Kan flink blaffen maar als het er op aan komt... dan gaat ze er heel hard vandoor :D

Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 18:40:
Ik wil ook niet weten hoe Bailey vanuit Tjechie in de dierenwinkel is beland.

Ik denk dat je dat ook beter niet kan weten nee :/ Het is maar goed dat die arme schat nu een goed leven heeft bij jou :)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 18:40:
Marisa mooie forumpiccA

Thnx!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 19:13:
Uitspraak van chiwa op woensdag 10 oktober 2007 om 18:40:
Marisa mooie forumpiccA

naamgenoot O:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 21:42:
naamgenoot

oeps ja ik bedoel jou en de chiwi is ook onweerstaanbaar hoor!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 oktober 2007 om 08:36:
oeps ja ik bedoel jou

haah thnx chick(L)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 21:42:
naamgenoot

Oeps... Had ik nog niet door :$ Haha!

Maar inderdaad mooi foto! :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 oktober 2007 om 11:03:
Maar inderdaad mooi foto!

thnx
ja ik ben MariSa met 1 s en jij met 2 dus?:d
Waarschuw beheerder
donateur
ik zelf heb er niet 1

maar me beste vriendin wel, ik pas ook wel vaak op em

[img width=375 height=500]http://brick53.hyves.org/90750001-90800000/90785501-90785600/90785585_5_6ak6.jpeg[/img]

king sanchez (L)
Waarschuw beheerder
Cute!!