Partyflock

Forumonderwerp · 929478
3 volgers · 80671x bekeken

Waarschuw beheerder
-1
Het oude topic doet het niet meer.
Wie op pf heeft er ook een chihuahua? Of wil er 1?

Mijn schatjes:
[img width=335 height=480 cacheid=0001cd9c00042a847ada0ddf1a01c2b9a7]http://webzoom.freewebs.com/galerielafemme/sint%20bail%20en%20gin%206.jpg[/img]

[img width=242 height=317]http://modulo3.rendered.startpda.net/26100001-26150000/26106376_500_500_eTmy.jpeg[/img] [img width=242 height=317]https://album.partyflock.nl/5059077.jpg[/img]

De Chihuahua

Land van herkomst: Mexico
Aanleg: Gezelschapshond
Gewicht: 0,5 tot 3,0 kg.

Herkomst:
Over de geschiedenis van de Chihuahua is veel gespeculeerd. Tot 1898 was het ras uitsluitend in Mexico te vinden. Daarna kwam het naar de Verenigde Staten en de rest van de wereld. Is het echt een inheems ras dat afstamt van de honden van de Inca's en de Azteken? Werd het door de Spaanse veroveraars naar de Nieuwe Wereld gebracht? Of komt het ergens anders vandaan? Bewijzen van de echtheid van de Chihuahua zijn de afbeeldingen van dergelijke honden in het klooster van Huejotzingo, dat dateert uit de tijd van de Tolteken, en de verschilldende archeologische opgravingen. Overigens heeft ook Botticelli een hondje afgebeeld dat sprekend op een Chihuahua lijkt (op een frasco in een Sixtijse kapel).
De oorspronkelijke variëteit van de Chihuahua had een kortharige vacht, de langharige is gefokt door kruising met langharige dwergrassen (zoals Vlinderhondje, Yorkshire Terriër en Dwergkeeshond).

Algemene kenmerken:
Ze staan bekend als de kleinste hond te wereld, maar ze zijn door geen andere hond uit het veld te slaan. Ze kunnen zeer fel en scherp zijn ten opzichte van soortgenoten. Ze zijn wantrouwig tegenover vreemden.

Vacht:
Chihuahua's bestaan in kortharige en langharige variant. De kortharige heeft een glanzende, gladliggende en zachte vacht. De langharige heeft lang, fijn, zacht haar dit kan sluik of licht golvend zijn. Deze varieteit heeft een forse kraag rond de nek.

Oudsheid:
Zo ver als bekend is van de geschiedenis van Mexico en zijn inwoners is het duidelijk dat honden, speciaal kleine honden, belangrijk waren voor veel van de indianen, speciaal voor de Azteken. De indianen gebruikten veel honden bij geboorte-, huwelijks- en begrafenisrituelen. De honden werden goed verzorgd, ze hielden de teefjes, de reutjes werden meestal gecastreerd, deze werden vetgemest en verkocht op de locale hondemarkten, in bundeltjes bij soort bijeengebonden. Deze werden gebruikt voor rituele plechtigheden en ook wel gegeten op feesten. Sommige van deze honden waren Xoloitzcuintlis, de Mexicaanse Naakthond, anderen werden omschreven als `kleine honden`, dit waren zonder twijfel de voorouders van de moderne Chihuahua.
De Chihuahua is over heel Mexico bekend. Er is waarschijnlijk geen Mexicaan die de kleine Chihuahueno, zoals zij de Chihuahua noemen, niet kent, hoewel er maar weinig Mexicanen zijn die hem ooit in werkelijkheid gezien hebben.

De Moderne Geschiedenis
Vanaf 1880 werden er Chihuahua`s gezien aan de Mexicaanse grens van de U.S.A. Veel Amerikaanse toeristen kochten deze kleine honden van de indianen en namen ze mee naar huis. Ze werden snel populair in de United States. Mr. James Watson, een bekende Amerikaanse keurmeester omschreef ze in 1888 als kleine kortharige terriers met een molera en een plat staartje. Het is interessant om te weten dat de eerste Chihuahua's die geregistreerd werden alle kortharigen waren. De eerste langharigen werden in Mexico geregistreerd in 1959 en zij waren eigendom van een Duitser. Een van de eerste welbekende reuen die werd geregistreerd in de U.S.A. was Caranza. Uit Caranza kwamen twee beroemde Amerikaanse bloed-lijnen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *Celes* op dinsdag 10 juli 2007 om 17:12:
had je toch al is gedaan zei je toch?

klopt ja...maar ja er moet ECHT iets gebeuren.

Uitspraak van The Goddess Lady Purple op dinsdag 10 juli 2007 om 20:47:
ff het snuitje erboven halen of beetje
door heen halen. Hond is vies van eigen plas.

denk je dat ik dat nog nooit gedaan heb? Laatste nog....t haalt niks aan.

Mevrouw plast zelfs in d'r eigen bench. :X

Waarschuw beheerder
ik heb het nu ook bij puck gedaan.. met de snuit erin..ze ging gisteraaf voor me zitten en ging plassen:@ dus ik meteen de snuit erin en op de krant gezet! nu is mevrouw al 2 x op de krant gaan zitten vandaag.. maargoed, ene dag gaat het goed, andere dag niet :/
ella poepte net hier gewoon naast de krant, maar ze wist dat ze fout zat, want ze ging het snel opeten :x

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 10:22:
want ze ging het snel opeten

:roflol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 09:58:
Mevrouw plast zelfs in d'r eigen bench

haha das ernstig!! honden plassen toch normaal NOOIT in hun eigen bench
Waarschuw beheerder
donateur
dus ik meteen de snuit erin

fout!!! :nee:

Uitspraak van Labellamafia op woensdag 11 juli 2007 om 11:29:
honden plassen toch normaal NOOIT in hun eigen bench

als ze nog moeten leren wat zindelijk zijn is wel.. ;)
Waarschuw beheerder
donateur
maar ze wist dat ze fout zat

dat doet ze om het op te ruimen, honden hebben geen geweten..

Waarschuw beheerder
zeg nooit nooit, puck doet het ook wel es :X ik ging eerst om de 2 uur naar buiten, maar wil ze nu ook op de bak leren omdat we einde van de maand gaan verhuizen naar een app. dus ze zullen wel wta in de war zijn, maar toch, krant is krant:@ zonet kwam ik beneden, zie ik weer een drol liggen, en ze weten beiden dat ze fout zijn, want ze kwamen niet uit de bench om me te begroeten, dan ga ik rondkijken en ja hoor!een drol:@ maar kan ze er nu niet induwen met hun snuit, want weet niet wie het heeft gedaan:X

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SDK op woensdag 11 juli 2007 om 11:34:
honden hebben geen geweten..

nou, wel frapant dat als ze wat in huis hebben gedaan, ze niet uit de bench komen om me te begroeten, wat ze normaal ALTIJD doen ;)
Waarschuw beheerder
overal plast die kleine van mij...6 mnd. nu...behalve buiten...grrr...maarja..komt ooit goed..hoop ik..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 11:35:
nou, wel frapant dat als ze wat in huis hebben gedaan, ze niet uit de bench komen om me te begroeten, wat ze normaal ALTIJD doen

omdat ze vantevore al weet dat jij haar met de neus erin zal wrijven.. ze weet dus bij voorbaat al dat als jij thuis komt dat straf betekend!! dat is wat je haar daarmee geleerd hebt.. ;)

met andere woorden, ze koppelen jou aanwezigheid nu aan straf. geloof me, honden hebben ECHT geen geweten..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van tszarina op woensdag 11 juli 2007 om 12:03:
komt ooit goed..

na 2 jaar nog steeds niet goed.... Maar bij Bailey duurde het heel lang, maar is wel goed gekomen.

Heb je een reu of een teef?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SDK op woensdag 11 juli 2007 om 12:41:
met andere woorden, ze koppelen jou aanwezigheid nu aan straf. geloof me, honden hebben ECHT geen geweten..

dat is wat ze zeggen ja...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SDK op woensdag 11 juli 2007 om 12:41:
omdat ze vantevore al weet dat jij haar met de neus erin zal wrijven.. ze weet dus bij voorbaat al dat als jij thuis komt dat straf betekend!! dat is wat je haar daarmee geleerd hebt..

dat met de neus erin wrijven heb ik gister 1 xtje geprobeerd;) dus ze koppelen het echt niet meteen aan ''straffen'' als ik thuis kom:)dan zou ze ook meteen na 1x op de krant zetten zindelijk zijn als ze zo snel dingen aan elkaar gaan koppelen;)
Waarschuw beheerder
donateur
die beestjes met hun neus erin wrijven vind ik echt not done.. sorry mijn mening.. maar je wrijft je kind later toch ook niet met hun gezicht in de pis of stront omdat ze te laat zijn voor t potje of even niet opletten..
maar goed..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *Celes* op woensdag 11 juli 2007 om 19:26:
die beestjes met hun neus erin wrijven vind ik echt not done.. sorry mijn mening..

dat kan!dat vond /vind ik ook:) maar toch heb ik het gister geprobeerd, niet er inwrijven, maar wel erboven hangen en laten ruiken ! en wonder boven wonder werkt het wel 8) vandaag gingen de 2 dames netjes op de krant poepen en plassen :cheer: ze krijgen nu ook een koekje als ik zie dat ze op de krant hebben geplast of gepoept, en zoo grappig dat ze dat nu al weten :lol:

maar je wrijft je kind later toch ook niet met hun gezicht in de pis of stront omdat ze te laat zijn voor t potje of even niet opletten..

ik niet :no: jij? 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van tszarina op woensdag 11 juli 2007 om 12:03:
overal plast die kleine van mij...6 mnd. nu...behalve buiten...

Had er ook last van ja!!!
maar komt uiteindelijk wel goed (y)
Waarschuw beheerder
Wil er ook wel een. maar heb geen tijd om ze te verzorgen:(

Waarschuw beheerder
dag dames van het chi forum (l)

ik ben vandaag terug gekomen van vakantie
heb me kostelijk vermaakt met toby (voorheen rex hahahaha) op cyprus
was wel een heel gedoe om hem mee te nemen in het vliegtuig
wat een gezeik zeg op schiphol
hij mag wel mee, niet mee, kost 100 euro, hij moet in een kennel
wat een eikels daar :nocheer:
hij moest dus in een kennel en moest naast me op de stoel staan en ik mocht hem er niet uithalen :nocheer:
maar de vlucht ging verder goed, hij was alleen een beetje boos op me en ik mocht hem niet aanhalen
als ik mijn vinger door het rekje deed, draaide hij snel zijn koppie om

maar we hebben een top vakantie gehad met z'n tweetjes
heerlijk in de zon:cheer:

morgen zet ik de vakantie kiekjes op de pc

toby is bijna helemaal zindelijk, hij wil het nog wel eens flikken om het binnen te doen maar dan is het meestal mijn eigen schuld en lig ik te lang in bed :s hij snapt wel dat hij het buiten moet doen en geeft dat ook aan :cheer:

maar hij is al een grote man aan het worden
volgende week dinsdag heb ik een afspraak om zijn mannelijkheid alweer af te pakken :s en er moeten 3 hoektandjes getrokken worden
vind het wel zielig, maar het moet gebeuren!

(k) voor jullie allemaal
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 12:48:
Heb je een reu of een teef?

reutje..hij bijt ook al naar kleine kinderen...hij is n beetje een angsthaasje...maar wel lief thuis en tegen zn "zusjes" die m zijn plaats wel wijzen als hij te brutaal wordt...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2007 om 22:10:
Had er ook last van ja!!!

ooojaaaaaaaa, de oppasvader spreekt :)

Waarschuw beheerder
toby wordt al groot
[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/14973168.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 15 juli 2007 om 15:12:
toby

ahhhhhh..cute

die aap van mij heeft net een halflevende vlieg opgepeuzeld...mmm

Waarschuw beheerder
deze draak eet mieren

eerst springt hij boven op ze tot ze bijna niet meer leven en niet meer bewegen (dan is het niet leuk meer) vervolgens laat hij ze een tijdje liggen en dan eet hij ze op :dood:

er liep er ook 1 een putje in (de slimmerd) en daar was hij zo vertyfed om! :roflol: hij is 3 dagen lang naar dat putje gelopen om te kijken of die mier er niet toevallig nog zat :roflol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 juli 2007 om 22:07:
voor jullie allemaal

Meisie...weer terug. ALleen met Toby (moet wel ff wennen) op vakantie en lekker gehad! Goede berichten.

Hier drama. Flinke infectie te pakken en heb prednison en peniciline. PC is al 2,5 weekweg thuis.Gelukkig heeft mijn zusje ff de laptop meegenomen... Ik hou het kort. Maar ben blij dat je er weer bent... gezellig (k) voor jou en Toby
Waarschuw beheerder
[img width=500 height=375 cacheid=000000450028975f91912c2f1a01f4bb3a]http://www.mijnalbum.nl/Foto-EAQMDUEU.jpg[/img]

:) hallo fans
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ach wat een lieffieeee:d(L)

hier is onze kleine(grote) puck :lol:
ze denken allemaal dat het een malthezer is 8)

[img width=480 height=640]https://album.partyflock.nl/15138350.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Ben blij met mijn blonde labrador:cheer:
Waarschuw beheerder
ik ook en met mn york en met mn chi...help..wel druk :)
Waarschuw beheerder
wij willen t.z.t. een chihuahua erbij, maar vroeg me af hoe deze hondjes zijn met andere honden?wij hebben momenteel al een hond, en vroeg me af hoe chihuahua's zijn t.o.v. andere dieren in huis ... hoop dat iemand van jullie me kan helpen!

btw: onwijs mooie hondjes hier & wat een verschillende ook (Y)

die beestjes met hun neus erin wrijven vind ik echt not done.. sorry mijn mening.. maar je wrijft je kind later toch ook niet met hun gezicht in de pis of stront omdat ze te laat zijn voor t potje of even niet opletten..

dat is dus een btje appels met peren vergelijken :/
ik heb al meerdere puppies groot gebracht, en voor honden is dit een vrij normale methode :yes: en ze houden er niks aan over, dus niks zielig ofzo! vaak is het al genoeg om de neus boven het plasje/poepje te houden en dit dan consequent volhouden idd.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van melodiii. op woensdag 18 juli 2007 om 00:52:
dat is dus een btje appels met peren vergelijken
ik heb al meerdere puppies groot gebracht, en voor honden is dit een vrij normale methode en ze houden er niks aan over, dus niks zielig ofzo! vaak is het al genoeg om de neus boven het plasje/poepje te houden en dit dan consequent volhouden idd.

kan best.. maar mijn honden zijn als kinderen..
heb ook al meerdere pups in huis gehad en allemaal zonder dat gedoe
slaat enallemaal zindelijk hoor hef je hun neus niet in de buurt te houden:)
maar ieder zn ding he

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *Celes* op woensdag 18 juli 2007 om 08:36:
kan best.. maar mijn honden zijn als kinderen..
heb ook al meerdere pups in huis gehad en allemaal zonder dat gedoe
slaat enallemaal zindelijk hoor hef je hun neus niet in de buurt te houden:)
maar ieder zn ding he

ja, maar ik denk dat als je alles al hebt geprobeerd dat je dat soort dingen ook gaat proberen
ik heb gelukkig geen problemen meer met toby
hij geeft het keurig aan :flower:
maar chiwa's hebben over het algemeen een kronkel in hun kop en piesen en poepen als het hun uitkomt :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 juli 2007 om 09:49:
ja, maar ik denk dat als je alles al hebt geprobeerd dat je dat soort dingen ook gaat proberen
ik heb gelukkig geen problemen meer met toby
hij geeft het keurig aan
maar chiwa's hebben over het algemeen een kronkel in hun kop en piesen en poepen als het hun uitkomt

oke hier nog nooit meegemaakt met onze 5 chi's die we al hebben ( en hebben gehad) onze pups ook nergens last van ..
dus een kronkel weet ik niet hoor..

Waarschuw beheerder
lees dit hele topic maar door
je hoort niet anders hier

ken ook genoeg andere mensen met chi's
en die hebben het ook gehad
en als je alles al hebt geprobeerd dan moet het toch aan de hond liggen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *Celes* op woensdag 18 juli 2007 om 10:27:
oke hier nog nooit meegemaakt met onze 5 chi's die we al hebben

misschien heb jij wel 5 uitzonderingen :lol:

ella heeft weer diaree, pff het spoot er gewoon uit :lol: ze heeft geen koorts, dus heb alweer ff wat rijstwater gekookt, hopelijk is het morgen over, arm ding!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 juli 2007 om 10:32:
misschien heb jij wel 5 uitzonderingen :lol:

ja ik denk het ook :lol:
ella heeft weer diaree, pff het spoot er gewoon uit

dank je, nam net een hapje van mijn broodje ei
ze heeft geen koorts, dus heb alweer ff wat rijstwater gekookt, hopelijk is het morgen over, arm ding!

ze is wel vaak ziek he
ben je al naar de dokter geweest?

:flower: voor ella
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 juli 2007 om 10:30:

idd, ik heb gisteravond even zitten lezen en bijna iedereen heeft btje moeite met het zindelijk krijg van de chi's!dan lijkt het me geen toeval meer ...

wat ik me afvraag, in de honden-encyclopedie die ik hier thuis heb, lees ik dat een chi al aan de voldoende beweging komt binnenshuis en dat je daardoor je chi kan leren de behoefte op de kattenbak te doen ... gaan jullie ook nog op regelmatige basis wandelen met de hondjes? mijn vraag is dus meer, of dat mogelijk is (niet dat je dan gelijk een marathon gaat lopen o.i.d. :lol: )

btw: nog even over dat van de neus boven het plasje/poepje houden ... dit is niet zielig! en tuurlijk hoef je niet je hond er helemaal door heen te halen, maar erboven houden is voldoende!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van melodiii. op woensdag 18 juli 2007 om 10:37:
idd, ik heb gisteravond even zitten lezen en bijna iedereen heeft btje moeite met het zindelijk krijg van de chi's!dan lijkt het me geen toeval meer

ja het is echt zo :lol:
wat ik me afvraag, in de honden-encyclopedie die ik hier thuis heb, lees ik dat een chi al aan de voldoende beweging komt binnenshuis en dat je daardoor je chi kan leren de behoefte op de kattenbak te doen .

ja maar daar gaat die van mij niet
hij gaat er heel zielig in zitten janken
. gaan jullie ook nog op regelmatige basis wandelen met de hondjes?

elke dag, ze zijn gek op buiten
toby is niet meer te stoppen als hij buiten is
rennen als een gek en overal aan snuffelen
niet dat je dan gelijk een marathon gaat lopen o.i.d. :lol:

de marathon niet maar wel even lekker naar het park en laten rennen
btw: nog even over dat van de neus boven het plasje/poepje houden ... dit is niet zielig! en tuurlijk hoef je niet je hond er helemaal door heen te halen, maar erboven houden is voldoende!

dat heb ik ook nooit gedaan
hij wist al als ik naar het hoekje liep waar hij het had gedaan, hoe laat het was en dan ging hij heel raar lopen doen
piepen en rondjes draaien en dan loopt hij weg
dus over het; honden hebben geen geweten! ik weet het niet hoor
die van mij is heel erg slim en weet precies waar je het over hebt en wat hij gedaan heeft
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 juli 2007 om 10:30:

hekl ik al gedaan ;) en idd hier lees j eniet anders maar zijn jullie alle mensen met chi's?
maar goed genoeg er over
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 juli 2007 om 10:44:
ja het is echt zo

dus zo'n hondje is één grote uitdaging op het gebied van zindelijk krijgen :D
maar de aanhouder wint!

ja maar daar gaat die van mij niet
hij gaat er heel zielig in zitten janken

whahaaa ... maar snap um wel, is natuurlijk een goeie akoestiek daar :roflol:

elke dag, ze zijn gek op buiten
toby is niet meer te stoppen als hij buiten is
rennen als een gek en overal aan snuffelen

de marathon niet maar wel even lekker naar het park en laten rennen

oh suuuuper!
vind ik wel belangrijk, dat je ook lekker naar buiten kan met je hond(je) :yes:
want als ik zo de boeken lees, zou ik bijna geloven dat je een chi als een kat kan gaan laten leven en dat wil ik niet.

hij wist al als ik naar het hoekje liep waar hij het had gedaan, hoe laat het was en dan ging hij heel raar lopen doen
piepen en rondjes draaien en dan loopt hij weg
dus over het; honden hebben geen geweten!

idd, dat was bij ons pcies hetzelfde!
onze pup is nu 9 maanden (geen chi) en zij wist ook precies als ik alleen al wees naar het plasje dat ze fout zat! bedoel: gelijk de staart tussen de benen, oren plat, hoofd btje omlaag ... en ik hoefde dan dus nog niet eens boos te praten tegen haar!

honden hebben idd zeker een geweten/een gevoel ... bedoel, als ik verdrietig doe zit ze ook gelijk bij me om me te troosten, herkenbaar?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *Celes* op woensdag 18 juli 2007 om 10:52:
hekl ik al gedaan ;) en idd hier lees j eniet anders maar zijn jullie alle mensen met chi's?

ja allemaal chi's
maar goed genoeg er over

denk dat dat het gesprek van de dag blijft
of je moet goeie ideeen voor de dames hebben
dan kunnen we eindelijk over iets anders praten:lol:
Waarschuw beheerder
donateur
zal me verbeteren
de enige mensen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van melodiii. op woensdag 18 juli 2007 om 10:53:
dus zo'n hondje is één grote uitdaging op het gebied van zindelijk krijgen :D
maar de aanhouder wint!

ja ik heb er 4 maanden over gedaan :lol:
volgens mij het snelst van allemaal
nou ja aanhouder wint
vraag maar aan chiwa (oprichtster van deze topic) hoeveel ellende zij al heeft gehad :aai:
whahaaa ... maar snap um wel, is natuurlijk een goeie akoestiek daar :roflol:

net de heineken music hall
oh suuuuper!
vind ik wel belangrijk, dat je ook lekker naar buiten kan met je hond(je) :yes:
want als ik zo de boeken lees, zou ik bijna geloven dat je een chi als een kat kan gaan laten leven en dat wil ik niet.

nee dat is echt niet zo
heb die van mij mee op vakantie gehad en was niet naar binnen te rammen, alleen als het echt heel erg warm was!
idd, dat was bij ons pcies hetzelfde!
onze pup is nu 9 maanden (geen chi) en zij wist ook precies als ik alleen al wees naar het plasje dat ze fout zat! bedoel: gelijk de staart tussen de benen, oren plat, hoofd btje omlaag ... en ik hoefde dan dus nog niet eens boos te praten tegen haar!

ja das waar
honden hebben idd zeker een geweten/een gevoel ... bedoel, als ik verdrietig doe zit ze ook gelijk bij me om me te troosten, herkenbaar?

ja toby doet dat ook en mijn vorige hond ook (rottweiler)
die was helemaal erg

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *Celes* op woensdag 18 juli 2007 om 10:58:
zal me verbeteren
de enige mensen

???????
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 juli 2007 om 10:56:
hekl ik al gedaan en idd hier lees j eniet anders maar zijn jullie alle mensen met chi's?

staat alle mensen maar bedoelde de enigste mensen

Waarschuw beheerder
aha
op die fiets
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 juli 2007 om 11:04:
ja ik heb er 4 maanden over gedaan
volgens mij het snelst van allemaal

hoe kan dat dan toch, dat dat met die beestjes zo lang duurt? lees je verder niks over terug in boeken ...
onze pup was met 2 maandjes wel zindelijk ... wel daarna nog af en toe een ongelukje

nou ja aanhouder wint
vraag maar aan chiwa (oprichtster van deze topic) hoeveel ellende zij al heeft gehad

dacht al zoiets te begrijpen toen ik topic las ... is echt vervelend dan!

net de heineken music hall

:roflol:

nee dat is echt niet zo
heb die van mij mee op vakantie gehad en was niet naar binnen te rammen, alleen als het echt heel erg warm was!

suuuper!
ook wel leuk om je hondje mee te hebben op vakantie :lief:
wij gaan dit jaar juist niet op vakantie omdat ik me hond niet zo lang kan missen :bloos:

ja toby doet dat ook en mijn vorige hond ook (rottweiler)
die was helemaal erg

is zo grappig!
is je verdriet ook gelijk over ... (Y)
Waarschuw beheerder
Celes, hoe snel waren jou chi's zindelijk?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van melodiii. op woensdag 18 juli 2007 om 11:14:
hoe kan dat dan toch, dat dat met die beestjes zo lang duurt? lees je verder niks over terug in boeken ...
onze pup was met 2 maandjes wel zindelijk ... wel daarna nog af en toe een ongelukje

het is me een raadsel

die van mijn vriendin (rottweiler)
was met 3 dagen zindelijk

dacht al zoiets te begrijpen toen ik topic las ... is echt vervelend dan!

heb het echt met haar te doen :aai: voor mijn meissie (k)
wij gaan dit jaar juist niet op vakantie omdat ik me hond niet zo lang kan missen

wat voor hondje hebben jullie dan?
is je verdriet ook gelijk over ... (Y)

ja dat was het zeker
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 juli 2007 om 11:27:
die van mijn vriendin (rottweiler)
was met 3 dagen zindelijk

WOW! dat is echt snel!!

Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 juli 2007 om 11:27:
wat voor hondje hebben jullie dan?

wij hebben een stafford (tara), echt een dotje :aai:
(foto's staat in album :D )

waar was jij op vakantie geweest met je chi? (toby toch?)