Partyflock

Forumonderwerp · 925969

Waarschuw beheerder
'Asielzoekers crimineler dan Nederlanders'

Uitgegeven: 19 januari 2007 13:07

APELDOORN - Asielzoekers worden vaker verdacht van een misdrijf dan Nederlanders. Van de immigranten die wachten op een verblijfsvergunning wordt 5,4 procent verdacht van criminele activiteiten. Op de gehele Nederlandse bevolking van twaalf jaar en ouder wordt 1,5 procent verdacht van een misdrijf.

Dat blijkt uit een rapport dat vrijdag werd uitgegeven door het Onderzoeksprogramma Politie & Wetenschap, een onderdeel van de Politieacademie.

Wanneer uitsluitend wordt gekeken naar allochtone herkomstgroepen, liggen de percentages veel hoger. Van de Marokkanen wordt bijvoorbeeld 6,1 procent verdacht en bij Antillianen ligt dit percentage op 7,5.

Asielzoekerscentra

Dat de criminaliteit onder asielzoekers boven het Nederlandse gemiddelde ligt, komt onder meer doordat zij langdurig in asielzoekerscentra verblijven, waar het leven voor een groot deel bestaat uit afwachten. Ook onverwerkte trauma's uit het verleden kunnen een rol spelen, aldus Politie & Wetenschap.

Asielzoekers plegen delicten om in hun levensonderhoud te voorzien. Ook begaan ze misstappen in een poging hun verblijf in Nederland veilig te stellen en is geregeld sprake van criminaliteit die samenhangt met een verslaving.

VluchtelingenWerk

Edwin Huizing, directeur van VluchtelingenWerk Nederland, zegt in een reactie dat het onderzoek duidelijk maakt dat veel leed kan worden voorkomen met een kortere asielprocedure en meer mogelijkheden voor asielzoekers om te kunnen werken.

"Als daarnaast het terugkeerbeleid effectiever wordt, zodat mensen niet meer op straat komen te staan, is het risico tot een vergrijp een stuk kleiner", aldus Huizing.

Tevreden

Huizing toont zich tevreden over de volledigheid van het onderzoek. "In het verleden is een scheef beeld neergezet, waarbij cijfers uit hun verband werden getrokken. In dit rapport besteden de onderzoekers niet alleen aandacht aan de statistieken, maar ook aan de verklaring hiervan."

Hij wijst ook op de aard van de misdrijven waarvan asielzoekers worden verdacht. "In de meeste gevallen gaat het om vermogensdelicten zonder geweld, zoals winkeldiefstallen", aldus Huizing. "Zo'n vergrijp is natuurlijk niet goed te praten, maar wel te verklaren gezien de vaak minimale omstandigheden waarin de asielzoekers leven."

bron: nu.nl

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 16:25:
Dus ze komen in dit land, gaan niet werken,krijgen scholing,geld,kleding en wat ze maar nodig hebben. Dan gaan ze nog stelen ook. Begrijp me niet verkeerd,ik ben echt geen rascist ofzo,maar dit gezeur moet maar eens afgelopen zijn. Jij keurd in jouw reactie goed wat die mensen uitspoken. Nou sorry dan heb je het helemaal aan het verkeerde eind. Ik kan het echt niet begrijpen dit.

:respect:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 13:52:
ja en, dat kan ook met vooroordelen, discriminatie en racisme te maken hebben

Ach ja men heeft het natuurlijk zooooooooooooooooooooooo slecht in dit land. *not*, je zou deze mensen eens op een boot naar rusland moeten zetten en dan na een tijdje weer terug laten komen om de verschillende te aanschouwen. Kijken of ze dan nog met hun tengels ergens aan zitten, respectloze leijers.

En het kan ook aan je eigen instelling liggen.

Waarschuw beheerder
Asielzoekers zijn zo slecht nog niet plus dat ze héél weinig te besteden hebben én ergggg weinig te doen hebben (verveling is toename criminaliteit).
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van HouseBabe op vrijdag 19 januari 2007 om 16:07:
als je van 40 euro in de week rond moet komen en niet mag werken....

Een jaarinkomen van veel asielzoekers in het land waar ze vandaan komen, en dan moeten ze er heeeeel hard voor werken!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 15:26:
Ik had niet anders verwacht :no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 13:30:
Ook begaan ze misstappen in een poging hun verblijf in Nederland veilig te stellen

kan het nog slimmer, de snelste manier om uitgewezen te worden.
maar verbaast niet veel dit artikel

Waarschuw beheerder
dat dat nog onderzocht moet worden, volgens mij is het algemeen bekend dat allochtone (nederlanders) procentueel gezien meer misdrijven plegen.

maar ja als je dat op straat of dergelijken zegt ben je een racist :D
Waarschuw beheerder
Ze zitten ook niet in een ideale situatie..:no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 19 januari 2007 om 17:11:
Ach ja men heeft het natuurlijk zooooooooooooooooooooooo slecht in dit land. *not*, je zou deze mensen eens op een boot naar rusland moeten zetten en dan na een tijdje weer terug laten komen om de verschillende te aanschouwen. Kijken of ze dan nog met hun tengels ergens aan zitten, respectloze leijers.

dacht dat je het opver de 'rechtse' mensen had die NL zo slecht vinden met alle allochtonen hier :D

Waarschuw beheerder
Asielzoekers worden vaker verdacht van een misdrijf dan Nederlanders. Van de immigranten die wachten op een verblijfsvergunning wordt 5,4 procent verdacht van criminele activiteiten. Op de gehele Nederlandse bevolking van twaalf jaar en ouder wordt 1,5 procent verdacht van een misdrijf.

Tussen verdacht worden of veroordeeld worden,voor een misdrijf,zit wel verschil!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 17:19:
verveling is toename criminaliteit

Is leuk dat je dat post, maar hier gelden alleen argumenten waar we ons iets bij voor kunnen stellen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 18:13:
dat dat nog onderzocht moet worden, volgens mij is het algemeen bekend dat allochtone (nederlanders) procentueel gezien meer misdrijven plegen.

en al een feit: CBS/justitie
Waarschuw beheerder
Zodra een asielzoeker schuldig bevonden wordt van een misdrijf gelijk deporteren....:bye:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 18:33:
en al een feit: CBS/justitie

Ookal zou het zo zijn,maakt dat de misdrijven van Nederlanders minder erg?
Of is het een manier om aan te geven dat buitenlanders(misschien)op een andere manier binnen de Nederlandse maatschappij behandeld worden,waardoor buitenlanders eerder met justitie in aanraking komen?

En waarom komen er dus ook Nederlanders met justitie in aanraking?
Hebben deze Nederlanders dan(misschien) denkbeelden die meer met die van buitnlanders overeenkomen?

Noem eens een paar oorzaken!
Dan zouden wij in Nederland(misschien)de uitgaven aan justitie en politie kunnen terugdringen.
Dat zou voor de belastingbetaler een opluchting zijn!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van No-nonsens op vrijdag 19 januari 2007 om 14:41:
verdacht zijn wil nog niet zeggen dat je iets gedaan hebt...

Nee uiteraard, niet iedereen van die 5,4% is schuldig, dat zeg ik ook nergens. Maar een substantieel deel wel uiteraard...

Uitspraak van Goaty op vrijdag 19 januari 2007 om 14:49:
Dan ga je toch eten kopen?

Ik bedoel als je in een situatie zit waar dat niet mogelijk is omdat je gewoon níets hebt... Wat hier in Nederland in principe (bijna)niet voor komt vanwege het verzorgingsstelsel.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 18:45:
Maar een substantieel deel wel uiteraard...

en een ander substantieel deel van de 100% dan?

maaaar ja dat is the human brain; de pavlov reactie.
We hebben 3 slechte ervaringen met een marokkaan en 1 met een nederlanders. Dan krijgt een marokkaan vanzelf een negatieve lading met zich mee en als je dan langs iemand loopt met dikke zwarte wenkbrauwen, licht getint huidje, gangsta kleding etc dan gaan dezelfde patronen in je brain weer vuren: pas op pas op we zijn al 3x de lul geweest pas nou op!

Maar het is je geest die dat moet corrigeren! (en toen werd je beroofd :P)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Grenzen dicht nu AUB wanneer worden die slapers in Den Haag onderhand eens wakker??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 18:51:
Dan krijgt een marokkaan vanzelf een negatieve lading met zich mee en als je dan langs iemand loopt met dikke zwarte wenkbrauwen, licht getint huidje, gangsta kleding etc dan gaan dezelfde patronen in je brain weer vuren: pas op pas op we zijn al 3x de lul geweest pas nou op!

Dat heb ik ook wel!(ff oppassen).
Maar ,dat heb ik ook met van die ventjes op een scooter die met Londsdale langs rijden,dan houd ik mijn portomonee ook in de gaten!

Die zien er meestal ook niet fris uit,zal ik maar zeggen!

Waarschuw beheerder
Goh, verbazing wekkend
Waarschuw beheerder
*is geschokt* ach ja laten we ze een pardon geven.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 19 januari 2007 om 18:58:
Grenzen dicht nu AUB wanneer worden die slapers in Den Haag onderhand eens wakker??

helemaal mee eens, daar heb ik nooit 1 woord spaans over gesproken ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tedder op vrijdag 19 januari 2007 om 20:24:
helemaal mee eens, daar heb ik nooit 1 woord spaans over gesproken

Laat dat dan ook voor Nederlanders gelden,grenzen dicht,zijn grenzen dicht!

En zeker voor Spanje!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
en die grenzen zijn net per 1 januari ook nog ff opengezet voor bulgaren en roemenen!!!

grotere inbrekers en oplichters bestaan er niet!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Je hebt gelijk ,politiek hier is volslagen gek geworden.

Spanje? waar heb je het over? Wij brengen grote zakken geld naar Spanje waardoor die mensen niet zo hard hoeven werken daar. Hier is het net andersom ik moet harder werken om al die profiteurs van een uitkering te voorzien!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ouwe rammer op vrijdag 19 januari 2007 om 21:39:

En wij Nederlanders zijn eerlijk rijk geworden?
Waarschuw beheerder
maar dit was algemeen bekend O:)

Waarschuw beheerder

Asielzoekers worden vaker verdacht

Zoek de verschillen.

Verdacht maakt nog geen crimineel dacht ik?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van No-nonsens op vrijdag 19 januari 2007 om 14:41:
En dit is ook een verwachte reactie, verdacht zijn wil nog niet zeggen dat je iets gedaan hebt...

idd.

Waarschuw beheerder
donateur
Dit kan toch niet waar zijn? :o
Wel goed dat ze dit onderzocht hebben...

Uitspraak van HouseBabe op vrijdag 19 januari 2007 om 16:07:
Ik weet 't, het is geen excuus maar maakt 't wel wat begrijpelijker

Stel dat ik iets crimineels uitspook.. in een van de landen waar die asielzoekers vandaan komen.. dan worden mn handen er vanaf gehakt! Of ik word onthoofd of gestenigd. :s

Ze hebben t hier zo slecht nog niet hoor. :nee:
Misbruik maken van gastvrijheid is not done! :s
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van ouwe rammer op vrijdag 19 januari 2007 om 21:39:
en die grenzen zijn net per 1 januari ook nog ff opengezet voor bulgaren en roemenen!!!

de eerste zijn er al..

De politie heeft in de binnenstad van Amsterdam vier hele jonge zakkenrollers gesnapt. De kinderen, allen afkomstig uit Oost-Europa, verklaarden 9 en 11 jaar oud te zijn. Zij hebben vermoedelijk te maken met de forse stijging van aangiften van zakkenrollerij de afgelopen dagen, liet de politie vrijdag weten.

bron:nieuwnieuws.nl
Waarschuw beheerder
Goh wat een verrassing. ;p

Trouwens,Antillianen zijn geen asielzoekers,dat zijn Nederlanders.

Waarschuw beheerder
Dat de criminaliteit onder asielzoekers boven het Nederlandse gemiddelde ligt, komt onder meer doordat zij langdurig in asielzoekerscentra verblijven, waar het leven voor een groot deel bestaat uit afwachten.

zet ze gerust aan het werk! Laat ze hun overnachtingen zelf ff verdienen..

dan maken ze zich en nuttig, en kost het ons minder en we houden ze op het juist pad :yes: (zou het echt zo gemakkelijk werken? Denk het niet, maar echt verkeerd kan het toch niet zijn!?)

Asielzoekers plegen delicten om in hun levensonderhoud te voorzien. Ook begaan ze misstappen in een poging hun verblijf in Nederland veilig te stellen en is geregeld sprake van criminaliteit die samenhangt met een verslaving.

ze krijgen toch alles als ze in dat asielcentrum zitten!?

Verslavingen moeten geconstateerd worden door de begeleiders..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 januari 2007 om 11:19:
dan maken ze zich en nuttig, en kost het ons minder en we houden ze op het juist pad (zou het echt zo gemakkelijk werken? Denk het niet, maar echt verkeerd kan het toch niet zijn!?)

De meeste asielzoekers willen heel graag werken maar mogen dat niet.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 januari 2007 om 11:19:
ze krijgen toch alles als ze in dat asielcentrum zitten!?

Anders ga jij er een weekje zitten dan zie je wat ze allemaal krijgen. Have fun (y)

Waarschuw beheerder
Heerlijk om al die stigmatiserende en kortzichtige reacties te lezen van sommigen in dit topic :lol: zodra er maar één negatief bericht verschijnt over alles wat niet Nederlands is dan heeft OPEENS iedereen zijn zegje klaar... ach ja dat is Nederland he? Zodra ik een topic open over het werkelijk onbeschofte gedrag van enkele blanke "gabbers" wat ik heb ervaren na afloop van Thunderdome toen ik 's ochtends in Utrecht Centraal Station moest zijn om te werken dan is dit forum te klein want ja kritiek leveren op je eigen volk is niet echt toepasselijk he? :aai:

Ach neem het toch niet serieus hier :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 januari 2007 om 11:29:
De meeste asielzoekers willen heel graag werken maar mogen dat niet.

dat snap ik, maar waarom kunnen ze dat niet invoeren!

Laat die mensen lekker werken, dan voelen ze zich teminste nuttig/nodig/belangrijk..

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 januari 2007 om 11:29:
Anders ga jij er een weekje zitten dan zie je wat ze allemaal krijgen. Have fun

vertel, wat krijgen ze!? Ze krijgen toch onderdak, eten, medicatie als dat nodig is en wat zakgeld voor kleding (ookal is dat minimaal).. idd niet veel, maar wel voldoende om in leven te blijven!
Waarschuw beheerder
Goh....Wat een inlevingsvermogen heeft iedereen hier weer. IK, ik, ik!!! Alles is voor ons en de rest mag er niks van hebben! Verwende kutmentaliteit!

Ik kan het prima begrijpen, dat je overgaat tot diefstal, wanneer je bergen hebt verzet om hier te komen, vervolgens in een wereld belandt waar iedereen veel te veel heeft en jij niks en ook nauwelijks iets krijgt om hier te kunnen leven en bovendien niet de kans krijgt om dat te realiseren...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van OBL op zaterdag 20 januari 2007 om 12:38:
Ik kan het prima begrijpen, dat je overgaat tot diefstal, wanneer je bergen hebt verzet om hier te komen, vervolgens in een wereld belandt waar iedereen veel te veel heeft en jij niks en ook nauwelijks iets krijgt om hier te kunnen leven en bovendien niet de kans krijgt om dat te realiseren...

Er is geen excuus voor diefstal want dan graaf je als groep zijnde toch alleen maar je eigen graf.

En hoe verklaar je dan dat de meest aanpaste allochtonen wel goed terrecht komen en diegene die geen hol willen aanpassen op het slechte pad komen?? Het is gewoon een soort van natuurlijke selectie. als je je aan kan passen dan ga je gewoon mee met de massa. als je je niet wil aanpassen daqn val je buiten de boot en dat is dan eigen tering schuld van die mensen. Zo werkt de samenleving nou eenmaal.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 20 januari 2007 om 12:49:
En hoe verklaar je dan dat de meest aanpaste allochtonen wel goed terrecht komen en diegene die geen hol willen aanpassen op het slechte pad komen?? Het is gewoon een soort van natuurlijke selectie. als je je aan kan passen dan ga je gewoon mee met de massa. als je je niet wil aanpassen daqn val je buiten de boot en dat is dan eigen tering schuld van die mensen. Zo werkt de samenleving nou eenmaal.

Het gaat niet zozeer over allochtonen, maar over asielzoekers he. En die worden gewoon behoorlijk beperkt in hun mogelijkheden om er hier wat van te maken. Je kan mij niet wijs maken, dat lieden uit hun land vluchten met als doel om hier de boel te gaan verzieken en niet de intentie hebben er hier wat van te maken. In de praktijk gaat dat alleen wat lastiger dan ze weliicht hadden vermoed. Ze komen hier in een totaal vreemde wereld, worden in een hok gedouwd, willen werken maar mogen niet werken, krijgen een paar stuivers om hier te leven....Dan schep je in mijn ogen toch wel een klimaat voor crimineel gedrag...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van OBL op zaterdag 20 januari 2007 om 13:06:
Het gaat niet zozeer over allochtonen, maar over asielzoekers he

juist, maar mensen lezen wat ze willen lezen om hun eigen vooroordelen bevestigd te zien.
En die worden gewoon behoorlijk beperkt in hun mogelijkheden om er hier wat van te maken. Je kan mij niet wijs maken, dat lieden uit hun land vluchten met als doel om hier de boel te gaan verzieken en niet de intentie hebben er hier wat van te maken. In de praktijk gaat dat alleen wat lastiger dan ze weliicht hadden vermoed. Ze komen hier in een totaal vreemde wereld, worden in een hok gedouwd, willen werken maar mogen niet werken, krijgen een paar stuivers om hier te leven....Dan schep je in mijn ogen toch wel een klimaat voor crimineel gedrag...

yep
Waarschuw beheerder
vaker verdacht

=
crimineler

Beetje vreemde conclusie. Maar geloof het graag...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Mensen die niets hebben worden vaker verdacht van een misdrijf dan mensen die alles hebben.. heel erg verrassend hoor :/
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 19 januari 2007 om 13:32:
at was nog niet bekend volgens mij. dat ze daar n onderzoek voor moeten plegen zeg

Een onderzoek plegen??
Waarschuw beheerder
donateur
Het gaat niet zozeer over allochtonen, maar over asielzoekers he. En die worden gewoon behoorlijk beperkt in hun mogelijkheden om er hier wat van te maken. Je kan mij niet wijs maken, dat lieden uit hun land vluchten met als doel om hier de boel te gaan verzieken en niet de intentie hebben er hier wat van te maken. In de praktijk gaat dat alleen wat lastiger dan ze weliicht hadden vermoed. Ze komen hier in een totaal vreemde wereld, worden in een hok gedouwd, willen werken maar mogen niet werken, krijgen een paar stuivers om hier te leven....Dan schep je in mijn ogen toch wel een klimaat voor crimineel gedrag...

Je bent asielzoeker oom dom om hierheen te komen voor economische redenen. Het gras lijkt altijd groener bij de buren maar dat is het niet.

Het klimaat voor cimineel gedrag creeer je nog altijd zelf. He tis altijd maar zo makkelijk om anderen de schuld te geven. alleen omdat ze een zielig asielzoekertje zijn hebben ze geen verantwoordelijkheid en mag men maar stelen omdat dit land toch geen luilekkerland schijnt te zijn?? Kom toch op hoor. Zo praat je cirmineel gedrag niet goed!

Trouwens die paar stuivers vallen best wel mee. We hebben hier de hoogste uitkeringen van de wereld. En als het aan de SP ligt nog hogere!!

edit: Daarom vindt het ook goed dat bijv Geert Wilders en Rita verdonk het gedachtegoed delen dat de grenzen nu zo veel mogleijk dicht moeten blijven. Wat heb je eraan als er veel mensen hierheen komen en die vervallen toch al;leen maar in criminaliteit??
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
^ :aai: stakker.

Waarschuw beheerder

verassend!
:lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 20 januari 2007 om 13:43:
edit: Daarom vindt het ook goed dat bijv Geert Wilders en Rita verdonk het gedachtegoed delen dat de grenzen nu zo veel mogleijk dicht moeten blijven. Wat heb je eraan als er veel mensen hierheen komen en die vervallen toch al;leen maar in criminaliteit??

dat zeggen niet alleen ome geert en tante rita maar de meeste partijen vinden dit, zowel links als rechts, het twistpunt is zoals bekend of er daarvoor eerst een generaal pardon moet komen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zaterdag 20 januari 2007 om 14:04:
dat zeggen niet alleen ome geert en tante rita maar de meeste partijen vinden dit, zowel links als rechts, het twistpunt is zoals bekend of er daarvoor eerst een generaal pardon moet komen

Linksepartijen vertrouw ik niet meer op dit punt. :nee: en het is een kwestie voor tijd voordat je het zelf ook in gaat zien. Geloof me jongen. Met links aan de macht gaan de grenzen binnen de korte keren wagenwijd open. Met allee negatieve gevolgen voor alle betrokkenen van dien. After all, links heeft er baat bij. Want eenmaal stemrecht verworven stemt bijna iedere allochtoon op links.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
asielzoekers hebben geen stemrecht, en tuurlijk hebben de linkse partijen ook geen baat bij allochtone groepen die hier veel problemen veroorzaken, dat zorgt immers weer voor meer rechtse stemmen,

zowel links als rechts hebben het beste met nl voor alleen ze willen dat op een hele andere manier bewerkstelligen.

ik denk dat het beste is om ipv hier steeds heel veel mensen binnen te laten, het beter is problemen in de 3de wereld echt aan te pakken zodat mensen niet meer de behoefte hebben om naar de rijkere landen te komen omdat ze het in hun eigen land ook al goed hebben, dat is uiteindelijk de enige manier om de stroom van economische vluchtelingen vanuit afrika of andere landen in te dammen.

voor echte oorlogsvluchtelingen moet hier zowiezo altijd plaats blijven vind ik.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

geen nieuws, wel waar

terugsturen dat tuig!

Waarschuw beheerder
donateur
vreemd :)
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 20 januari 2007 om 14:27: