Partyflock

Forumonderwerp · 925341
Waarschuw beheerder
Soms vraag ik mij wel eens af, of mensen wel weten waar ze mee bezig zijn....

Mijn vraag is, wat vinden jullie nou van zwangere vrouwen op hardcore feesten?

Ik heb bij regelmaat hoogzwangere meiden op feesten gezien, tussen de beukende menigte... dat kan toch niet goed zijn voor zo'n kind?

Volgens mij kan je best nog wel een kijkje nemen als je net zwanger bent, maar je dan wel van de rommel afblijft... maar als je al een aantal maanden bent, kan dat gewoon niet goed zijn!

Waarschuw beheerder
Om op het roken en zwanger zijn terug te komen.Ik kan in iedergeval bewijzen dat mijn placenta gezond was bij alle twee mijn kids, en heb gerookt, kan m wel opgraven, maar weet niet of ie na 13 jaar nog als bewijs stuk gebruikt kan worden. Bedoel hier niet mee dat iedereen lekker door moet blijven roken, en als het even kan, dan wel stoppen natuurlijk. Ik denk dat ik eerder een miskraam van de stress van het niet roken had gehad dan van het roken zelf.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 november 2007 om 17:15:
ok het is slecht, je hebt gelijk, ontken het ook niet.

(y)

Het beste is dan ook om 9 maanden in een zuurstoftent door te brengen, aangezien al die uitlaatgassen en troep in de lucht ook niet gezond is.

Jammer dit. Overdrijven is ook een vak, ik neem aan dat ik je niet
alles voor hoef te kauwen. Get real.

Ik begrijp dat je zelf geen verslaving hebt of kent of zal begrijpen, beter zo.

Dat begrijp je niet. Heb 12 jaar lang stevig doorgerookt.
Ben meteen gestopt toen de test positief was.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 november 2007 om 17:24:
O dus als 1 iemand slechte ervaringen heeft gehad, dan zijn ze allemaal slecht en geven ze allemaal verkeerde adviezen?!

Dat schrijf ik nergens, ik schrijf alleen:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 november 2007 om 17:03:
Alsof die alles weten

En dan nog... het is een ander zijn kind.

Ik schrijf ook nergens wat ze moeten doen en laten, ik schrijf alleen
hoe ik erover denk. Daar hoeft niemand anders aanstoot aan te nemen.

Uitspraak van babske 999 op vrijdag 23 november 2007 om 18:05:
Nee ik heb ook nog nooit gezien dat iemand met een zwangere buik op een feest was

Ik wel.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 november 2007 om 19:03:
Ik denk dat ik eerder een miskraam van de stress van het niet roken had gehad dan van het roken zelf.

Dit is echt achterhaald. Sorry hoor. :frusty:

http://stivoro.custhelp.com/cgi-bin/stivoro.cfg/php/enduser/std_alp.php?p_sid=EENnstRi&p_lva=&p_li=&p_accessibility=0&p_redirect=&p_page=1&p_cv=&p_pv=&p_prods=0&p_cats=&p_hidden_prods=&prod_lvl1=0&p_search_text=zwanger&p_new_search=1
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
haha wat komt je het beste uit zullen we maar zeggen tja
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 november 2007 om 18:18:
hier nu neerleggen dan... bewijs maar dat het een feit is.
Want met je praatjes kom je hier niet ver en zo komen we er nooit uit.
Als je bewijs hebt: laten zien!
Zo niet: dan is het geen feit maar een mening.

heeft het kind wat te kiezen dan???heeft die zichzelf gemaakt???koos hij of zij zijn moeder uit not dus wij kiezen voor hen wat een bewijs he?en eruit komen nou idd nooit want het is nogal raar zwanger en naar een feest!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 november 2007 om 19:03:
Ik denk dat ik eerder een miskraam van de stress van het niet roken had gehad dan van het roken zelf.

Bullshit!

Roken in de zwangerschap is veel schadelijker, dan de stress die stoppen-met-roken met zich mee brengt. De stress van het stoppen blijft niet altijd.
We weten uit onderzoek dat vrouwen die stoppen minder stress hebben, dan vrouwen die roken. Roken zorgt voor stress. Als het nicotineniveau in het lichaam daalt, wil het lichaam nieuwe nicotine. Deze rusteloosheid of stress verdwijnt pas als je een nieuwe sigaret opsteekt. Zo ben je de hele dag door bezig met het verdrijven van de stress. Als je gestopt ben, dan heb je deze stress niet meer. De stress van het stoppen is er wel. Deze stress duurt niet lang.

Sommige vrouwen denken dat ze niet goed kunnen ontspannen als ze geen sigaret meer mogen opsteken.

www.stivoro.nl

Dat jij 2 kinderen hebt gebaard wil 0,0 zeggen dat jij weet wat het beste is voor een ander zijn kind.

Ik weet wel voor 100% zeker dat het beter is om NIET naar feesten te gaan omdat je meer risico loopt en je kindje ook. En ik weet ook 100% zeker dat roken slecht is voor je kind.

Uitspraak van mama van amy op vrijdag 23 november 2007 om 19:32:
heeft het kind wat te kiezen dan???heeft die zichzelf gemaakt???

Laat ze toch. Deze vrouwen denken alleen maar . IK wil lol hebben ook al loop ik met mn kind meer risico. Als IK maar plezier heb. (n)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 november 2007 om 13:32:
Kben 36 en heb nog nooit asmatische klachten gehad, me moeder rookte met de verloskundige samen. Het is beter te stoppen, maar dat is verdomd moeilijk voor de meesten.

Zoals ik al zei, achteraf hoor je altijd "maar mijn kind heeft nergens last van".
Ik vind het RONDUIT SCHANDALIG dat je die sigaret niet kunt missen ! Het gaat om de gezondheid van je kind.
Niets belangrijker dan dat (y)

Verder kun je met de factor stress aankomen...
Maar ik vind het gewoon ronduit ZWAK dat je niet tenminste 9 maanden kunt stoppen met roken om het welzijn van je kind !
Zorg dan dat je eerst stopt met roken :) of zodra je erachter komt dat je dan DIRECT stopt !

Geen enkel excuus is voor mij aanvaardbaar wat betreft dit :no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van babske 999 op vrijdag 23 november 2007 om 16:46:
die hier zomaar zeggen dat je een egoist bent als je een keer naar een feest gaat die sporen zelf niet.

ieder zijn mening
egoist is een groot woord
maar als ze dat graag willen gebruiken
iedereen is op zijn tijd egoistisch
zou er nu nog ff van genieten een kind verandert je leven totaal
en zal je vaak genoeg jezelf moeten opofferen
ok het is slecht, je hebt gelijk, ontken het ook niet. Het beste is dan ook om 9 maanden in een zuurstoftent door te brengen, aangezien al die uitlaatgassen en troep in de lucht ook niet gezond is.

idd
en dan kan je alles wel als slecht en gevaarlijk zien
ook buiten lopen
tuurlijk is het beter om niet te roken, maar niet iedereen kan stoppen
en praten er over terwijl je zelf niet rookt
eerst zelf ervaren hoe het is om verslaaft aan tabak te zijn en hoe moeilijk het vaak is om te stoppen of te proberen
Maar dan nog. Ieder mens met een gezond verstand kan naar zijn eigen lichaam luisteren en voelt zelf het beste aan wat het beste is voor haar lijf en het kind.

idd
Uitspraak van JaapieB12 op vrijdag 23 november 2007 om 19:58:
En ik weet ook 100% zeker dat roken slecht is voor je kind.

tuurlijk is het slecht
daar hoeven we toch niet over te discuseren das een feit

Waarschuw beheerder
waarom zou je het leven van je kind in gevaar brengen?? je hoeft er maar 9 maanden en waarschijnlijk wat langer in te houden!!!een kind krijgen doe je niet altijd!!!feesten kan altijd nog!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 november 2007 om 00:36:
waarom zou je het leven van je kind in gevaar brengen?? je hoeft er maar 9 maanden en waarschijnlijk wat langer in te houden!!!een kind krijgen doe je niet altijd!!!feesten kan altijd nog!!

nou das idd mooi gezegt helemaal goed(l)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 november 2007 om 00:03:
ieder zijn mening
egoist is een groot woord
maar als ze dat graag willen gebruiken
iedereen is op zijn tijd egoistisch
zou er nu nog ff van genieten een kind verandert je leven totaal
en zal je vaak genoeg jezelf moeten opofferen

niet vergeten als je zwanger bent ben je al moeder je hebt een verantwoording voor het kindje in je buik kom op wat is nou 9 maanden!wat moeilijk he dames?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van mama van amy op zaterdag 24 november 2007 om 09:20:
niet vergeten als je zwanger bent ben je al moeder je hebt een verantwoording voor het kindje in je buik kom op wat is nou 9 maanden!

9 maanden is 9 maanden... maar vanaf dag 1 weten de meeste niet dat ze zwanger zijn. Dus je zult zelfs maar minder maanden thuis te hoeven blijven in jullie opinie. Prima hoor die opinie.
Maar er zijn hier ook mensen die vinden dat je in het begin van de zwangerschap wel kunt gaan en ze dragen, vind ik, goede argumenten aan.
Ik zie ook het probleem niet in om aan de zijkant van een feest te staan, nuchter, en dat je naar huis gaat als je moe bent.
Het aantal DB aan de zijkant (boxen staan eigenlijk standaart vooraan) is niet zo hoog. Je kunt gewoon met elkaar praten. Natuurlijk is het wel hoog, maar niet zo dramatisch hoog als wat volgens mij veel mensen zich hier wel voor de geest halen als ze denken aan vrouwen die zwanger zijn op een party. Ze moeten uiteraard niet in de boxen gaan kruipen.
Ik denk dat het DB hoger is als je in de stad loopt langs een drukke straat als op een party, want dan kan je elkaar niet verstaan. Of denk aan een motor die voorbij raced, claxonerende auto's of het vuurwerk met oud op nieuw. Je wordt toch wel zo nu en dan in je zwangerschap aan hogere DB's blootgesteld.
Zolang als niemand hier bewijs heeft dat het schadelijk is voor je kind in de eerste paar maanden, blijf ik achter de zwangere mama's staan (of inmiddels moeders). Ik zie het gevaar ook niet.

Maar ik verwacht niet nog veel hier te posten, denk dat er al veel gezegd is en uiteindelijk gaat het er om of je het wel of niet vind kunnen en hoeven we elkaar niet te overtuigen of je de ander slecht vind of goed. Je voelt het allemaal het beste zelf aan en voor 100% iets zeker zijn weten we nooit: alleen dat we dood gaan (cliché!).

Dus zorg goed voor jezelf en je baby ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 november 2007 om 09:36:
Je wordt toch wel zo nu en dan in je zwangerschap aan hogere DB's blootgesteld.

Ik vind het anders als je het bewust opzoekt op bijv een feest.

Ik zie ook het probleem niet in om aan de zijkant van een feest te staan, nuchter, en dat je naar huis gaat als je moe bent.

Vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent, vind ik gewoon
dat je moet kiezen voor wat het beste is voor je kind. En dat is
niet rondhangen op een feest, vooraan, in het midden, of aan de
zijkant van een zaal. Feit is dat je een verhoogd risico loopt
om in een opstootje terecht te komen, in de verdrukking te komen,
in hoge DB te staan, etc. etc.

Feesten kan altijd nog, ik snap gewoon niet waarom je dat niet even
kunt laten als je weet dat je zwanger bent. Zo denk ik erover. (f)

Waarschuw beheerder
Moet er toch weer op reageren ;)
Omdat ik er bijna van overtuigd ben dat ik in mijn beroep in meer risicovolle situaties terecht zal komen als bij het bezoeken van een party. En mn baan zeg ik ook niet vanaf het begin op.
En al zouden we het niet alleen over mijn beroep hebben, er zijn tig andere beroepen te bedenken waarbij de vrouw ook niet meteen kan stoppen met werken zodra ze weet dat ze zwanger is. En dat is ook een feit.
Vooralsnog weet ik niet wat ik zal doen als ik ooit zwanger wordt, maar ik kan mijzelf goed indenken dat iemand aan het begin van zijn zwangerschap het er nog best op durft te wagen.
Waarschuw beheerder
zwangerschap is niet vanzelfsprekend en dat kan ik weten ik snap daarom ook niet als mensen er zo risicovol mee omgaan ik zeg altijd maar voorkomen is beter dan genezen verdriet en spijt komt meestal achteraf en je heb idd niet jezelf maar heb ook beslist over het leven van je kindje voor je werk is ook wat anders dan je vrije tijd op zo"n party lopen ze te springen en te doen en idd de muziek staat keihard wat doe je dan vraag je iedereen incl de mensen met drug op of ze effe aan de kant willen gaan werkt niet echt he?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 november 2007 om 10:04:
Moet er toch weer op reageren

Daar is een forum voor (y)

Er is m.i. een verschil tussen noodzakelijke zaken (als werk) en je
vrijwillig begeven op een plek die JIJ leuk vind, als een feest.
Je werk kun je evt ook aanpassen aan je zwangerschap. Werken is een
noodzakelijk kwaad, een feest niet, dat kan altijd nog na je
zwangerschap. Je snapt toch wel wat ik bedoel of snap je het echt
niet? Of wil je het niet snappen? (f)

Uitspraak van mama van amy op zaterdag 24 november 2007 om 10:18:
volkomen is beter dan genezen

Voorkomen is idd beter dan genezen. Achteraf is altijd te laat.
Ik heb me tijdens mijn zwangerschap in zo min mogelijk risicovolle
situaties begeven. Ik kan er met mijn pet niet bij dat er mensen
zijn die dit anders zien.

Uitspraak van mama van amy op zaterdag 24 november 2007 om 10:18:
werkt niet echt he?

Haha, nee, dit werkt duidelijk niet nee. :no:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 november 2007 om 10:26:
Voorkomen is idd beter dan genezen. Achteraf is altijd te laat.
Ik heb me tijdens mijn zwangerschap in zo min mogelijk risicovolle
situaties begeven. Ik kan er met mijn pet niet bij dat er mensen
zijn die dit anders zien.

idd en zo hoort het ik kan het dus ook idd niet begrijpen ze zijn afhankelijk van ons
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 november 2007 om 15:19:
een veiligere plek voor een kind bestaat er niet

Absoluut niet! Is die plek veilig als ie rook binnen
krijgt of alcohol. Jouw levenstijl heeft zoveel invloed
op je ongeboren kindje. Waarom beseffen mensen dat toch
niet :/

Ik begrijp dat je zelf geen verslaving hebt of kent of zal begrijpen, beter zo.

Ik rook ook. Lekker :jaja:
Maar ben met de eerste gestopt, ze was eruit en ben
weer begonnen. Ben er dinsdag achter gekomen dat ik weer
zwanger ben en ben weer gestopt. Een grotere motivatie om
te stoppen is er niet. Dus vertel me niks over verslavingen...

Ik rookte dus echt wel hoor... En het is idd ook erg
moeilijk maar ik wil niet dat mn kind non stop verkouden is o.i.d
omdat ik mijn verslaving niet kon onderdrukken.
Ik ben verantwoordelijk voor mijn kind, ik kies er voor haar/hem
en ik zal daarvoor dingen moeten opzeggen.
En als je dat niet kan, dan ben je of er niet klaar voor
en niet volwassen of verantwoordelijk genoeg...
En dat is mijn visie
Waarschuw beheerder
maar niet iedereen kan stoppen
eerst zelf ervaren hoe het is om verslaaft aan tabak te zijn en hoe moeilijk het vaak is om te stoppen of te proberen

Het heeft puur met wilskracht te maken. De één is sterk en de ander is een slapjanus en gelooft er niet in.

Ik rook zelf ook (buiten). Ben bij beide zwangerschappen meteen gestopt vanaf het moment dat mn test positief was. Ik rookte veel. Meer dan een pakje per dag. Had er geen problemen mee omdat ik WIST dat ik het kon. Ben na de borstvoeding weer vrolijk begonnen. Vind het slap van mezelf maar ik kan iig zeggen als mn kinderen astma krijgen, concentratieproblemen op latere leeftijd (wat veel voorkomt bij kinderen waarvan de moeder heeft zitten paffen) o.i.d. dat dat niet komt door mijn slappe persoonlijkheid. :-)

Waarschuw beheerder
Ik ga ervan uit jij dan net als ik, ook geen gebruik maakt/afhankelijk bent van een auto, om geen aandeel te hebben aan de asmatische klachten van miljoenen mensen *wink*.

Waarschuw beheerder
En omdat je toch zo je oordeel over een ander hebt, en nu toch weer vrolijk bent begonnen met roken(nog stommer), waardoor je grote kans maakt op longkanker waardoor je je kind behoorlijke emotionele schade kan aanbrengen. Enja ik ben ook zo zwak en geestesziek dat ik niet kan stoppen, maar doen jullie s even normaal joh.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 november 2007 om 16:58:
Ik ga ervan uit jij dan net als ik, ook geen gebruik maakt/afhankelijk bent van een auto, om geen aandeel te hebben aan de asmatische klachten van miljoenen mensen *wink*.

Ga jij even op alle slakken zout leggen. :s

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 november 2007 om 17:01:
En omdat je toch zo je oordeel over een ander hebt, en nu toch weer vrolijk bent begonnen met roken(nog stommer), waardoor je grote kans maakt op longkanker waardoor je je kind behoorlijke emotionele schade kan aanbrengen. Enja ik ben ook zo zwak en geestesziek dat ik niet kan stoppen, maar doen jullie s even normaal joh.

Ook gerookt in de zwangerschap? :aai:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Miepie op dinsdag 16 januari 2007 om 15:08:
Soms vraag ik mij wel eens af, of mensen wel weten waar ze mee bezig zijn....

Ik heb bij regelmaat hoogzwangere meiden op feesten gezien, tussen de beukende menigte... dat kan toch niet goed zijn voor zo'n kind?

Volgens mij kan je best nog wel een kijkje nemen als je net zwanger bent, maar je dan wel van de rommel afblijft... maar als je al een aantal maanden bent, kan dat gewoon niet goed zijn

ken ie vast wennen (y)

drugs nemen als je zwanger bent, is een ander verhaal

dan nog moet je het zelf weten, is jouw kind niet de mijne

Waarschuw beheerder
ja en ben er niet trots op, en heb gelukkig 2 gezonde kids gebaard. Maar word hierover gesproken of iemand die heeft gerookt tijdens de zwangerschap 1 of andere crimineel is en geen reet om ze kind geeft. Ik ben zo stom geweest ooit eraan te beginnen, maar had ook liever anders geweest. Misschien krijgen jullie mij ernog af op deze manier. Had alleen 13 jaar eerder moeten zijn. Kan het niet meer terug halen, hoop voor nu dat ik hun ervan af kan houden. Als het allemaal zo simpel was............

Waarschuw beheerder
Het aantal DB aan de zijkant (boxen staan eigenlijk standaart vooraan) is niet zo hoog. Je kunt gewoon met elkaar praten

he he eindelijk iemand die er net zo over denkt als ik
Uitspraak van ~**Es**~ op zaterdag 24 november 2007 om 11:51:
krijgt of alcohol

ik heb het over in de buik zitten dat dat het veiligst is
heb het niet over alchol of nicotine
En het is idd ook erg
moeilijk maar ik wil niet dat mn kind non stop verkouden is o.i.d
omdat ik mijn verslaving niet kon onderdrukken.

knap dat je het kan maar niet iedereen kan dat
ik ben niet gestopt met roken toen ik zwanger was had te veel problemen maar ben wel van 1 pakje naar 1 sigaret p/d gegaan
wilde wel stoppen maar kon het niet
zwak ja maar kon het niet opbrengen
en rook nu ook gewoon als van ouds maar niet in mijn huis
ik heb mijn best gedaan
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zal even beginnen met het feit dat ik vind dat iedereen lekker zelf moet weten wat ie doet (Y). Maar toch denk ik, het zijn jouw keuzes, maar het is het kindje dat er uiteindelijk voor moet boeten als iets toch niet goed bleek te zijn.

Roken? Tuurlijk zijn er genoeg gezonde kids waarvan de moeder rookte tijdens de zwangerschap, ik ben het levende bewijs! Het enige wat de verloskundige tegen m'n ma zei was 'de baby kan wel iets kleiner zijn dan normaal'. En hey, ik leef, heb nergens last van en ik ben 1.84 lang!
Maar dat wil niet zeggen dat MIJN kindje er ook geen problemen door zou krijgen. Dat risico zou ik nooit nemen!! Het gaat om 9 maanden, 9 maanden waarin jij als moeder al kan zorgen dat je kindje zo weinig mogelijk risico loopt. Die 9 maanden kan ik wel zonder die sigaret! Ik zou het mezelf nooit vergeven als het kindje iets heeft wat zou kúnnen komen door mijn rookgedrag.

Feesten? Zolang niet is bewezen dat het NIET schadelijk is, zal ik dat ook niet doen. Ook niet de eerste 4 maanden, vanaf het moment dat ik weet dat ik zwanger ben zul je mij niet meer op een feest of in een overvolle kroeg vinden.
"Het is niet bewezen dat het schadelijk is". Oh, dus neem je de gok maar?!
Ik vind 't egoïstisch, maar dat is mijn mening.. Doe vooral waar jij je goed bij voelt :).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Niet naar feestjes gaan als je zwanger bent en wel je kind slaan ('tikken') als het eenmaal geboren is. :x

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 november 2007 om 23:03:
krijgt of

ademen baby's tegenwoordig in de baarmoeder?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 november 2007 om 23:25:
Niet naar feestjes gaan als je zwanger bent en wel je kind slaan ('tikken') als het eenmaal geboren is.

huh en dat betekent??????

Waarschuw beheerder
als je zwanger bent mot je erg voorzichtig zijn!!!:o
ik mot dr niet aan denken dat dr zoon wousje tegen mn zwangere buik aan loopt ofzoo,of je struikeld etc etc ,vind t ook eigelijk niet kunnen....
als je zwanger bent ben je fftjes uitgefeest toch?????:\
als ik dr 1 zie lopen op een feest denk ik; jeetje:s,maargoed ieder zn eige mening:flower:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 november 2007 om 23:25:
Niet naar feestjes gaan als je zwanger bent en wel je kind slaan ('tikken') als het eenmaal geboren is

Daar is ons Hanzje weer :roflol:

Waarschuw beheerder
ik heb mijn best gedaan

En dat maakt je al een goede moeder in mijn ogen. :respect:
Waarschuw beheerder
donateur
Watskebeurt met pf?! :vaag:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van JaapieB12 op vrijdag 23 november 2007 om 09:42:
Weet je wat ik vind? Vrouwen die nog zo nodig zwanger moeten stappen en feesten moeten aflopen vind ik echt egoïsten. Denken alleen maar aan hun eigen plezier maar niet aan de risico's waaraan je je ongeboren kind blootsteld.

En nee ik noem je geen slechte moeder maar wel de grootste egoïst die je kind maar kan tegenkomen.

Het wordt tijd dat jullie je eens verdiepen in de dingen die juist wel goed zijn voor je ongeboren kindje ipv alleen maar te denken, ik ik ik!!

Stappen kun je ook altijd nog na je zwangerschap.

Ach ja zo wordt alles goedgeluld, om het nog niet eens over roken te hebben.

Idd (Y)
Ik vind datje als zwangere vrouw NIETS te zoeken hebt op een hardcore feest. Waarom zou je het risico willen lopen dat er iets gebeurt?
Wat een ramp, een paar maanden niet kunnen feesten :looser: Hoe gaat dat dan als de kleine er is? Elk weekend de kleine dumpen bij oma?
Bah, Ik vind het niets.

En ik las ergens iets over zwaar werk?
Zodra je zwanger bent mag je geen zwaar werk meer doen. Dat is volgens mij wettelijk vast gelegd. Tevens mag je geen nachtdiensten meer draaien als je zwanger bent.
Hier kan je alles nalezen:
http://www.arbo-advies.nl/zwangerschap.htm

Feesten, alcohol, roken etc is NIET GOED voor je kleine, dus waarom doe je het in vredesnaam? (N)
Waarschuw beheerder
donateur
.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik vind het gewoon dom waarom risico lopen als het niet hoeft dat je voor jezelf kiest om bepaalde dingen te doen wat schadelijk is ok daar ben jezelf bij maar niet voor de baby die heeft niks te kiezen nogmaals en dat beseffen sommige niet zo word wakker en kom voor het nieuwe leventje op daar zijn wij als zwangere verantwoordelijk voor punt uit!
Waarschuw beheerder
donateur
Mijn vraag is, wat vinden jullie nou van zwangere vrouwen op hardcore feesten

onverantwoord gedrag

Waarschuw beheerder
Nog iets:

Hoge geluidsbelasting door werk of muziek kan gehoorschade en verhoogde bloeddruk veroorzaken

Een te hoge geluidsbelasting op het werk kan een permanente vermindering van de gehoorscherpte en een verhoogde bloeddruk veroorzaken (Chorus et al., 1995, Passchier-Vermeer, 1993b). Bij zwangere medewerksters verhoogt regelmatige blootstelling aan teveel geluid de kans op zwangerschapshypertensie (Passchier-Vermeer, 1993a). Ook bij ongeboren baby's van zwangere medewerksters die tijdens het werk aan te veel geluid zijn blootgesteld kan gehoorschade optreden (Passchier-Vermeer, 1993c, Gezondheidsraad, 1994). Gehoorschade kan ook ontstaan door luisteren naar harde popmuziek (Passchier-Vermeer & Steenbekkers, 2001).

bron = nationaal kompas volksgezondheid
Dus naast gehoorschade loop je ook nog eens kans op zwangerschapshypertensie (=hoge bloeddruk). Geen idee hoe erg dat precies is tijdens je zwangerschap, maar goed is het niet lijkt me...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 november 2007 om 10:04:
Moet er toch weer op reageren
Omdat ik er bijna van overtuigd ben dat ik in mijn beroep in meer risicovolle situaties terecht zal komen als bij het bezoeken van een party. En mn baan zeg ik ook niet vanaf het begin op.
En al zouden we het niet alleen over mijn beroep hebben, er zijn tig andere beroepen te bedenken waarbij de vrouw ook niet meteen kan stoppen met werken zodra ze weet dat ze zwanger is. En dat is ook een feit.
Vooralsnog weet ik niet wat ik zal doen als ik ooit zwanger wordt, maar ik kan mijzelf goed indenken dat iemand aan het begin van zijn zwangerschap het er nog best op durft te wagen.

heidi toch!! wat ben jij toch weer lekker dubbelzijdig. jij weet toch zelf ook wel dat mensen het toch niet kennen laten om zwanger naar een hardcore feest te gaan of niet dan. zelf jou vriendinnetje dikke vatsige Abbey zou dat doen, Is die trouwens al zwanger??? die is volgens mij al jaren zwanger
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ze was eruit en ben
weer begonnen

Je gaf dus geen borstvoeding neem ik aan?

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 november 2007 om 17:21:
Ik ben zo stom geweest ooit eraan te beginnen, maar had ook liever anders geweest.

Nou doe je ding, stivoro.nl (y)

maar niet iedereen kan dat

Niet iedereen WIL dat. Je KAN altijd stoppen!

ik heb mijn best gedaan

Niet genoeg als je het mij vraagt. Als je het echt wilt,
kun je het. Punt.

Uitspraak van MamaDeLuxe op zondag 25 november 2007 om 15:02:
Ik vind datje als zwangere vrouw NIETS te zoeken hebt op een hardcore feest.

:jaja:

Mensen blijven excuses zoeken en hun kop in het zand steken.
Ga vooral zo door (y)

:frusty:

Waarschuw beheerder
vind 't gewoon asociaal
Waarschuw beheerder
heb het niet over alchol of nicotine

dus jij denkt werkelijk dat als je kind in de buik
zit dat ie dan overal tegen beschermd word?

ik ben niet gestopt met roken toen ik zwanger was had te veel problemen maar ben wel van 1 pakje naar 1 sigaret p/d gegaan

Ok dat is wel goed van je maar als je van 1 pakje
naar 1 sigaretje dan lukt het toch ook wel om
te stoppen. Als je al die discipline kan opbrengen
kan je dat dan toch ook wel om te stoppen.

Uitspraak van verwijderd op maandag 26 november 2007 om 08:57:
Je gaf dus geen borstvoeding neem ik aan?

:nee:

Niet iedereen WIL dat. Je KAN altijd stoppen!

:jaja:
Als er wordt gezegd dat ze 10 miljoen krijgen als ze
9 mnd stoppen moet je eens kijken wie het dan ineens
wel kan.
Terwijl de waarde van je kind niet eens in centen is
uit te drukken...

Ik vind het ook geen gezicht, een zwangere vrouw
met een peuk :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~**Es**~ op maandag 26 november 2007 om 11:07:

en als de pleuris uitbreekt?? :/
hardcore feesten zijn kei gaaf heb t altijd super naar mn zin:lief:
maar heb ook supervage dingen meegemaakt:vaag:wat doe je als je midden in zo n hakketent staat en ze beginnen plankgas te rellen daar??:/
en die keiharde muziek:p kan niet goed zijn voor een baby:cry:
als ik bij die boxen in de buurt kom worden mn oren en mn organen dr onderhand uit geblaze:rot:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Een zwangerschap en bevalling is een belasting voor het lichaam. Wanneer je gezond bent, kan je lichaam dat goed aan. Roken brengt schade toe aan je lichaam oa je darmflora, je immuunsysteem en je zenuwstelsel. Er onstaan vitaminetekorten, gebrek aan sporenelementen etc. Dit is in dubbelblinde onderzoeken bewezen. Wanneer een vrouw jaren rookt, pleegt ze roofbouw op haar lichaam. Wil je zwanger worden, verzorg je lichaam dan goed. Zorg voor evenwichtige voeding, geen sigaretten of aclohol en vooral voldoende rust. Zwangerschap is een voorrecht en onzelfzuchtig, geen vanzelfsprekendheid.....
Waarschuw beheerder

beter dan op een jumpfeest.

daar heb je toch meer risico om een trap in je buik te krijgen.8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 november 2007 om 23:53:
ademen baby's tegenwoordig in de baarmoeder?

eerst goed lezen voor je iets uitkraamt
Niet genoeg als je het mij vraagt. Als je het echt wilt,
kun je het. Punt.

daar heb je gelijk in maar jij stond niet ion mijn schoenen en had niet mijn problemen dus kan je ook niet egt oordelen
dus jij denkt werkelijk dat als je kind in de buik
zit dat ie dan overal tegen beschermd word?

nee dat nou ook weer niet
Ok dat is wel goed van je maar als je van 1 pakje
naar 1 sigaretje dan lukt het toch ook wel om
te stoppen. Als je al die discipline kan opbrengen
kan je dat dan toch ook wel om te stoppen.

naar die 1ne sigaret hunkerde ik de hele dag en was dan zo opgelucht dat ik het kon roken
bovendien rookte iedereen om mij heen wat het extra moeilijker maakte
Uitspraak van verwijderd op maandag 26 november 2007 om 22:00:
wat doe je als je midden in zo n hakketent staat

tja daar moet je dan ook niet gaan staan
ik stond bij de uitgang
Uitspraak van Love Inc. op dinsdag 27 november 2007 om 11:53:
Zwangerschap is een voorrecht en onzelfzuchtig, geen vanzelfsprekendheid.....

mooi gesproken
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 november 2007 om 12:09:
tja daar moet je dan ook niet gaan staan
ik stond bij de uitgang

dan kun je toch beter niet gaan !

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love Inc. op dinsdag 27 november 2007 om 11:53:
Zwangerschap is een voorrecht en onzelfzuchtig, geen vanzelfsprekendheid.....

:respect:

daar heb je gelijk in

Dank.

maar jij stond niet ion mijn schoenen en had niet mijn problemen dus kan je ook niet egt oordelen

Meteen een MAAR... jammer dit.

Nogmaals, als je ECHT WILT, KUN je ook stoppen.
Dit slaat niet enkel op stoppen met roken, maar op veel meer.
Neem mij nou, ik wil al maanden 7 kilo afvallen, ik wil het echt
heel graag, maar ik ben niet gedisciplineerd genoeg.
Mijn inziens WIL ik het dan niet echt, anders KAN ik het.
Ik ben er gewoon te slap voor momenteel.

Maar ookal stond ik inderdaad niet in jouw schoenen, hoe moeilijk
ik het ook had gehad, ik was METEEN gestopt met roken zodra ik wist
dat ik een baby in mijn buik had. Dat zijn mijn principes, no matter what.

Ik las ook:

Als er wordt gezegd dat ze 10 miljoen krijgen als ze
9 mnd stoppen moet je eens kijken wie het dan ineens
wel kan.
Terwijl de waarde van je kind niet eens in centen is
uit te drukken...

En daar heeft Es denk ik echt een punt. DAN kunnen mensen het wel
ineens. Of als het een levensbedreigende situatie voor mensen
zelf is. :frusty:

bovendien rookte iedereen om mij heen wat het extra moeilijker maakte

WEER een excuus. Zeg dan gewoon dat je er niet genoeg kloten voor hebt gehad.

Mensen blijven excuses zoeken en hun kop in het zand steken.
Ga vooral zo door

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 25 november 2007 om 13:03:
En dat maakt je al een goede moeder in mijn ogen.

wat maakt iemand een goeie moeder?
vind mezelf geen goeie moeder doe enkel wat in mijn vermogen ligt
Uitspraak van mama van amy op dinsdag 27 november 2007 om 17:04:
dan kun je toch beter niet gaan !

misschien wel
maar ik leefde in de horeca
werkte er en ging 6 dagen in de week uit en naar feesten
om dan ineens met dat allemaal te stoppen dat kon ik niet
ging wel minder weg en meer naar biscopen enzo
wilde nog ff genieten van mijn vrijheid
voor mijn zwangerschap dronk ik ook veel en blowde en rookte ik ook veel en dan met alles ineens te stoppen vond ik te moeilijk
stopte wel met dranken drugs laat dat wel wezen
dat zal ik nooit doen en was verslaafd aan blowen en aardig aan de drank
stoppen met roken zou te veel worden
en feestjes bezoeken nog ff mijn uitlaatklep
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 november 2007 om 10:13:
Nogmaals, als je ECHT WILT, KUN je ook stoppen.
Dit slaat niet enkel op stoppen met roken, maar op veel meer.
Neem mij nou, ik wil al maanden 7 kilo afvallen, ik wil het echt
heel graag, maar ik ben niet gedisciplineerd genoeg.
Mijn inziens WIL ik het dan niet echt, anders KAN ik het.
Ik ben er gewoon te slap voor momenteel.

daar geef ik je voor een deel gelijk in
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 november 2007 om 10:13:
WEER een excuus

ik zoek geen excuses was gewoon zo
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 november 2007 om 10:36:
met alles ineens te stoppen vond ik te moeilijk

Ik vind dat dit alles met wilskracht te maken heeft.

daar geef ik je voor een deel gelijk in

Welk deel? Welk deel niet? Verklaar je eens nader als je wilt.

ik zoek geen excuses was gewoon zo

Kom op, omdat iedereen rookte kon jij niet stoppen?
Je hebt toch wel meer in huis dan dat?
Dan moet ik toch meteen denken aan het afgezaagde:
als iedereen in de sloot was gesprongen, sprong jij dan ook?

2 Mel, ik vind dat je een leuk zoontje hebt van wat ik op je
fotootjes zie! Indootje met blauwe ogen? (f)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 november 2007 om 10:42:
Ik vind dat dit alles met wilskracht te maken heeft.

heeft het ook
was al met veel dingen gestopt waaronder mijn wilde levens style en stoppen met roken was ff te veel
Welk deel? Welk deel niet? Verklaar je eens nader als je wilt.

stoppen was geen optie voor mij op dat moment
hoe graag ik het ook wilde en probeerde
rookte wel minimaal 1 pakje per dag en mocht van mezelf savonds 1 sigaret roken
en er mog niet meer in mijn huis gerookt worden
Dan moet ik toch meteen denken aan het afgezaagde:
als iedereen in de sloot was gesprongen, sprong jij dan ook?

er was een tijd dat ik voorop liep om er ion te springen
2 Mel, ik vind dat je een leuk zoontje hebt van wat ik op je
fotootjes zie! Indootje met blauwe ogen?

tja heeft moeder natuur toch iets goed gedaan
lijkt op zijn vader :/