Partyflock
 
Forumonderwerp · 925048
 
hoe denken jullie over paranormale begaafdheid???

is het pure onzin of niet???

ik vind persoonlijk van niet denk dat er veel dingen zijn die wij niet kunnen vernemen en dat sommige mensen een gave hebben om dat wel te kunnen....

maar en zijn ook genoeg mensen die het voor een lolletje nemen en er alleen maar geld uit proberen te krijgen dat vind ik zo zielig want dat is gewoon spelen met andermans gevoelens:S...

Hebben jullie dat zelf ook meegemaakt???
Of iemand kennen die dat zelf ook die gave heeft???
Of wat is jou mening erover???
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 17:28:
Ik zelf kan gewoon natuurlijke dingen waarnemen en onderzoeken
Als ik van iemand een ring neem bijv trouwring
die doe ik aan een koord en loop door een huis
dan voel ik aardstraling niet echt bijzonder zijn wel meer die het kunnen
Maar iemand vertelde mij dat je dan wel aanleg hebt voor hij buitennatuurlijke Okeyyy

tis maar wat je je zelf wijsmaakt...............
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 17:42:
tis maar wat je je zelf wijsmaakt...............

Kom maar langs
jongen dit is dom wat jij nu zegt

De maan zie je de zon zie je de aarde sta je op
en daar komt straling uit
jij voelt de zon ook door middel van verbranden
zonnestraling
Aardestraling kun je vinden door middel van een "wigelroede"

Maar als je me niet geloofd laat ik je graag aardestraling voelen je hoeft alleen me hand en het touw te raken en jij voelt ook det trekking
Das heel normaal hoor
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 17:48:
Aardestraling kun je vinden door middel van een "wigelroede"

oke, dat "ding" daar is al van bewezen dat het gewoon flauwekul is, kijk ik weet wat ik zeg, ik heb me gewoon verdiept in de materie, en met gezond verstand kom je er vanzelf wel achter dat het gewoon fantasie van de mens zelf is,

en ik daag jouw opzeker uit, alleen ik wil jouw de teleurstelling besparen, want het is altijd wel toevallig dat mensen die wel redelijk kunne denken , dat die nooit niks voelen.
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 17:53:
en ik daag jouw opzeker uit, alleen ik wil jouw de teleurstelling besparen, want het is altijd wel toevallig dat mensen die wel redelijk kunne denken , dat die nooit niks voelen.

hahaha je laat me echt niet huilen hoor
en dat ding gebruik ik niet
ik gebruik persoonlijke waarde van mensen
En dat mensen daardoor beter slapen of geen klachten meer hebben is harstikke mooi
dat jij het onzin vind omdat jij ook maar wat gelezen hebt :S
is harstikke mooi voor jou
Maar wat is fantasie die gedachte van jou of van mij
zullen we nooit weten
En dat het nep is jammer zolang de rest er baat bij heeft vind ik het prima

Jonge lekker belangrijk wat jij vind (F)
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 17:53:
en ik daag jouw opzeker uit, alleen ik wil jouw de teleurstelling besparen, want het is altijd wel toevallig dat mensen die wel redelijk kunne denken , dat die nooit niks voelen

omdat die zich er niet voor openstellen
Das net met liefde sluit jij je er voor af
vind je het ook niet
Door GEZOND denken kom je daar vanzelf achter duhhh
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 17:57:
Jonge lekker belangrijk wat jij vind

Dit is echt slecht antwoord hoor,,,,

je laat je nu wel kenne:)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 17:57:
En dat mensen daardoor beter slapen of geen klachten meer hebben is harstikke mooi
dat jij het onzin vind omdat jij ook maar wat gelezen hebt

En wat je nu zegt is helemaal juist, maar de mensne slapen nie beter omdat ji iets voelt of wat dan ook, maar omdat ze erin geloven, en dat werkt door in de hersenen, en waarschijnlijk zat al tussen de oren, dus is er niks paranormaals aan.
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 14:41:
Ik heb geen zin om er een lang verhaal van te maken dus ik houd het kort. Je kan denken en voelen door alle chemische processen in je lichaam. Er gaat een elektrisch stroompje van hier naar daar en weer terug etc... Wie je bent word ook bepaald door de manier waarop je hersenen in elkaar zitten (de een heeft meer van dit of dat als de ander), en door alles wat je meemaakt in je leven. Als je een ongeluk met letsel krijgt, kunnen bepaalde zenuwen (processen) verstoord of zelfs helemaal uitgeschakeld worden.

Sommige mensen raken in coma (kunnen niet meer denken/voelen), en sommige mensen die veranderen gewoon helemaal van persoon. Als je xtc tot je neemt voel je je helemaal gelukkig, dit wordt dus ook gewoon veroorzaakt door die chemische processen. Die processen bepalen hoe je je voelt, hoe je denkt, hoe je waarneemt, hoe je bent. Als je dus dood gaat, werkt dit allemaal niet meer. En ben je gewoon dood. Als hetgene waardoor jij in staat bent om te zijn niet meer werkt, ben je er gewoon niet meer.

Ik geloof dus ook niet in een ontastbaar iets wat kan waarnamen/denken, aangezien het dan geen "stelsel" heeft om dit te kunnen bewerkstellen. Verder ben ik het wel eens met de intuitie, en waarschijnlijk is er ook wel buitenaards leven

Dit is uiteraard gewoon mijn kijk hierop. Mjah en vroeger waren er ook mensen die heilig geloofden in goden die het weer controleerde (nog steeds trouwens). Nu weten we wel beter. Hmmzzz, berichtje is toch iets langer geworden als gepland

Jij nuanceert tenminste! (Y)
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 18:00:
Dit is echt slecht antwoord hoor,,,,

je laat je nu wel kenne

Nee hoor helemaal niet
Om ff lastig te doen
wat jij vind moet je na de politie brengen :P


Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 18:00:
En wat je nu zegt is helemaal juist, maar de mensne slapen nie beter omdat ji iets voelt of wat dan ook, maar omdat ze erin geloven, en dat werkt door in de hersenen, en waarschijnlijk zat al tussen de oren, dus is er niks paranormaals aan

Of misschien wel
wie zal het ooit bewijzen omdat het niet aardelijks is
en omdat onze hersenen maar een beperkte impulsen heeft dus onze hersenen zullen het nooit kunnen bevatten
want er is oneindig veel meer
veel meer dat wij menselijk ooit kunnen bevatten
zelfs de wetenschappertjes niet
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 17:57:
En dat het nep is jammer zolang de rest er baat bij heeft vind ik het prima

Ik heb daar niet veel op tegen hoor, in principe,

maar in veel gevallen word mensen hoop voor gehouden die achteraf nergens op is gebasseerd. En daar heb ik grote moeite mee. je speelt met gevoelens van mensen, en dat is gevaarlijk.
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 18:10:
En daar heb ik grote moeite mee. je speelt met gevoelens van mensen, en dat is gevaarlijk.

Das precies waar ik heen wou
dus dat ik het zelfde door te zeggen dat iets NIET bestaat
;)
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 15:25:
duhh wat denk je zelf, maar hier in Nederland ook wel
mensen gaan misschien nog wel naar de kerk en shit, maar het gevoel van de bijbel ligt echt niet bij ze

Nee, maar de bijbel IS ook bullshit! :P


Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 15:25:
dat het jou overkomen is , hoeven nog niet zo dom als stront te zijn

Huh, wat een rare zin... wat bedoel je?


Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 15:25:
Je houdt jezelf beperkt en dat vertikken wij en we hebben er moeite voor over om dit te uiten

omdat iedere ongelovige er met de kop niet bij kan dat er veel mensen zijn, die in die bullshit geloven, waaronder familie

vind je het gek dan?

Ik houdt mezelf juist helemaal niet beperkt. Ik ben constant bezig met m'n persoonlijke ontwikkeling. Je bezighouden met spiritualiteit is absoluut niet stilzitten en maar achterover leunen in stoel, hoor. Jij maakt denk ik een grote vergissing... je gaat als je het mij vraagt uit van het kerkelijke, christelijke geloof. Kerkgangers beperken zichzelf inderdaad door een of ander boek als leidraad voor het leven te gebruiken en alles wat daarin niet beschreven staat af te doen als 'duivels, 'heidens' etc. Zo kom je inderdaad geen steek verder.
Maar ik sta hier helemaal los van. Ik heb helemaal niks met het kerkelijke Christendom van doen.
Ik probeer vooral zoveel mogelijk van het leven te leren en ik zoek naar de waarheid. Op m'n eigen manier uiteraard.
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 18:14:
dus dat ik het zelfde door te zeggen dat iets NIET bestaat

hahah,, dom ben je niet:)


heb er zelfs geen weerwoord voor.
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 18:00:
je laat je nu wel kenne

Jij laat je ook al de hele tijd kennen. ;)
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 18:17:
Jij laat je ook al de hele tijd kennen.

Kom op zeg

wat is dat nu voor kwats?? als je niks beter kunt verzinne zeg dan gewoon niks,

en ik was nie eens met jouw in discussie.
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 18:20:
en ik was nie eens met jouw in discussie.

Ja dus? Ik lees wel mee.


Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 18:20:
als je niks beter kunt verzinne zeg dan gewoon niks,

Waarom moet je dan altijd iets heel goeds verzinnen? :rot:

Is dit een poch wedstrijd "wie maakt de beste opmerking?"? :vaag:
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 18:28:
Is dit een poch wedstrijd "wie maakt de beste opmerking?"?

Nee
want die zou je toch meteen verliezen...
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 18:16:
hahah,, dom ben je niet


heb er zelfs geen weerwoord voor

:cheer:
gekheid
dus het is voor beide partijen kwetsent/d sorry dyslectisch of hoe je dat schrijft hahaha


Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 18:15:
Nee, maar de bijbel IS ook bullshit!

zeg jij!!
6 miljoen mensen op deze aarde niet
dus wie ben jij om te zeggen dat het bullshit is
misschien is het wel waar
who now
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 18:40:
zeg jij!!
6 miljoen mensen op deze aarde niet
dus wie ben jij om te zeggen dat het bullshit is
misschien is het wel waar
who now

Ik moet hem hier toch echt gelijk in geven,.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 18:45:
zeg ik wederom dat je een bezoekje moet brengen aan het GGZE
'

heb ik al gedaan
en ben compleet gezond verklaard mocht na 5 min weg
moest alleen vragen of jij je maandelijkse controle niet vergat
vond hij namelijk jammer hij was zo verondersteld dat er mensen waren die dachten dat het onzin was :P

het is een boek waar veel geschriften nog voort komen uit de dode zeerollen
wie weet dat het nep is
ik geloof dat het echt is
lezen of bestuderen zit een heel groot verschil in :D
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 18:15:
Huh, wat een rare zin... wat bedoel je?

idd beetje krom, de zin moet zijn:

"dat het jou overkomen is , dan hoeven wij nog niet zo dom als stront te zijn"


Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 18:15:
Jij maakt denk ik een grote vergissing... je gaat als je het mij vraagt uit van het kerkelijke, christelijke geloof.

fout want religie hoort ook bij spiritualiteit, ik heb het dus over alle vormen van geloof

een medium betrekt het christelijke geloof er regelmatig bij, dus daarom neem ik nog niet eens de moeite om naar ze te luisteren
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 18:31:
Nee
want die zou je toch meteen verliezen...

:lol: (L)


Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 18:40:
6 miljoen mensen op deze aarde niet
dus wie ben jij om te zeggen dat het bullshit is
misschien is het wel waar

Ach joh, das toch veel teveel vanuit menselijk perspectief bekeken allemaal...er zal vast een hoop wijsheid in dat boek te vinden zijn, maar het boek van de absolute waarheid? :no: Slechts gedeeltelijk, en zelfs dat valt denk ik nog maar te betwijfelen...


Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 18:45:
ik heb hem namelijk zelf hier op de wc liggen

Hoeveel pagina's zitten er nog in? :o




Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 19:13:
idd beetje krom, de zin moet zijn:

"dat het jou overkomen is , dan hoeven wij nog niet zo dom als stront te zijn"

Cirrigeer 'm dan gelijk helemaal zoals die normaal zou moeten klinken: "Dat het jou is overkomen is leuk voor jou, maar dan hoeven wij nog niet zo dom als stront te zijn om dat voor waar aan te nemen". Ofzoiets... Grammatica valt niet mee... :P


Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 19:13:
fout want religie hoort ook bij spiritualiteit, ik heb het dus over alle vormen van geloof

Nee, is helemaal niet hetzelfde. Religie is er vooral voor de controle denk ik. Controle over de mensheid. maar buiten dat om gaat zoeken religieuzen het vooral buiten zichzelf. Bij spiritualiteit zoekt men het juist vooral in zichzelf!


Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 19:13:
een medium betrekt het christelijke geloof er regelmatig bij, dus daarom neem ik nog niet eens de moeite om naar ze te luisteren

Maar dan eerder in de zin van Christus als één van de grote energiewezens...of de Christus-energie... das heel wat anders.
De Christelijke kerk is juist tegen spiritualisme. Zij zien dit als duivels/heidens. Het contact met spirits zien zij als gevaarlijk omdat zij er van overtuigd zijn dat het om contact met gevallen engelen gaat...wat ik verder echt als bullshit zie.
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 19:27:
Bij spiritualiteit zoekt men het juist vooral in zichzelf!

met bronnen van buitenaf
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 21:22:
Bij spiritualiteit zoekt men het juist vooral in zichzelf!

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 21:22:
met bronnen van buitenaf

:jaja: Juist!
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 januari 2007 om 21:59:
is het pure onzin of niet???

nee.
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 januari 2007 om 21:59:
er veel dingen zijn die wij niet kunnen vernemen en dat sommige mensen een gave hebben om dat wel te kunnen

Iedereen heeft die gave, leer naar je intuitie te luisteren
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 januari 2007 om 15:55:
Maar paranormaal slaat niet alleen op met geesten praten natuurlijk...
Het heeft ook vooral met intuitie te maken...sommige mensen hebben die heel sterk ontwikkeld...

Denk ik ook, paranormaal is heel breed. Denk hoe sterker jouw intuitie is hoe meer je oppakt van het spirituele.
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 21:22:
met bronnen van buitenaf

omg tuinman! :lol: Met bronnen van buitenaf? :P

1. Je hebt een lichaam
2. Je kunt denken
3. Je bent een "spirit/ ziel/ geest"

1. Je lichaam kun je niet omheen.. toch? Ik bedoel, kijk in de spiegel en je ziet een "knappe gozer" :p

2. Denken kunnen we. Toch? We denken over vanalles en nog wat na.. Soms stuurt ons denken ons de verkeerde kant op door bijvoorbeeld negatief te denken(meestal door negatieve ervaringen) en krijgen we een kut gevoel. We kunnen onze gedachtens ook positief sturen met als gevolg dat we een beter gevoel krijgen. Zet je denken stil(bijvoorbeeld meditatie.. dan kom je bij 3)

3. Is spiritualiteit. Heeft geen zak met geloof te maken. Op het moment als jij je gedachten stil zet. Je concentreerd, al je gedachten uit je kop zet en "leeg te zijn" ben je spiritueel bezig! Dit is ervaren van wat is en heeft niets te maken met bronnen van buiten af en al helemaal niet met geloof! Het onderschrift van je foto luid:
......Just Be.........
. Dat is erg spiritueel maar waarom strijd je dat af dan? :P
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 januari 2007 om 00:05:
Dat is erg spiritueel maar waarom strijd je dat af dan?

jezelf zijn is niet spiritueel


Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 januari 2007 om 00:05:
Is spiritualiteit. Heeft geen zak met geloof te maken.

het is een geloof, je moet er in geloven of niet, duhh
Uitspraak van Brutality Trough Simplicity op donderdag 18 januari 2007 om 17:18:
Intuïtie is toch een veredelde vorm van instinct?
Volgensmij is dat aanwezig omdat dat in je leven
meegroeit, bij de één meer als de ander.
Het 'lezen' van mensen lijkt mij daarom meer een
aanvoelskwestie dan dat je daadwerkelijk spirituele of
paranormale krachten gebruikt.

Er misschien ooit wel eens over nagedacht dat wat velen als spirituele en paranormale onzin beschouwen ook gewoon simpelweg eigenlijk hele normale dingen zijn? :)
Dat het enkel mensen zijn die gewoon meer met hun lichaam en het leven en dergelijke in contact staan? Dat het grootste gedeelte van de mensen dat contact juist is kwijtgeraakt en het niet herkennen en het daarom als onzin afdoen?

Spiritualiteit is opnieuw met jezelf in contact komen in de eerste plaats...
Eerste doel is dus jezelf leren kennen en ten tweede zal daaruit volgen het in contact staan met alles om je heen...
Bronnen van buitenaf zijn totaal onnodig voor dat...
"Be" is eigenlijk wel een hele goede omschrijving voor dat idd...en dan heeft men het niet over dat maskertje wat men elke dag opzet... Het gaat om life niet life-style... :)
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 januari 2007 om 01:11:
jezelf zijn is niet spiritueel

Leeg zijn en jezelf ervaren heeft alles met spiritualiteit te maken. :)


Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 januari 2007 om 01:11:
het is een geloof, je moet er in geloven of niet, duhh

:no: Zie je toch echt verkeerd. Geloof is iets wat je word opgelegd, aanneemd en naleeft.. Spiritualiteit heeft alles met jezelf te maken en is gewoon ervaren. :) Ik kan het je niet beter uitleggen dan dat ik het je net in mn vorige post deed.. En als jij daar iets in leest wat zegt dat je ergens in moet "geloven" dan mag je me dat uitleggen.
De levende ervaring om precies te zijn... :)
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 januari 2007 om 01:25:
En als jij daar iets in leest wat zegt dat je ergens in moet "geloven" dan mag je me dat uitleggen.

jij zegt het niet , maar het is zo

je moet in spiritualiteit kunnen geloven om er mee om te kunnen gaan, dus het is gewoon een geloof

alles wat je over beide zegt, is voor beide het geval
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 januari 2007 om 01:57:
jij zegt het niet , maar het is zo

Nee jij maakt er een geloof van.. dat is wat anders gast :)


Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 januari 2007 om 01:57:
je moet in spirituealiteit kunnen geloven om er mee om te kunnen gaan, dus het is gewoon een geloof

Nee je moet het ervaren :) Het is er al alleen jij bent je er niet bewust van. Waarschijnlijk alleen maar bezig met uiterlijk en kennis :)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 januari 2007 om 01:57:
alles wat je over beide zegt, is voor beide het geval

Geloof is religie. Religie is beperking. Spiritualiteit staat los van religie.
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 januari 2007 om 02:08:
Nee jij maakt er een geloof van.. dat is wat anders gast

bij geloof denk ik niet aan religie, maar in iets waar je in moet geloven voordat je het kunt hanteren

en dan is religie en spiritualiteit 1 pot nat

spiritualiteit is niet beperkt? het is net zo onzinnig als religie want je staat open voor meer dingen die er niet zijn

het is gewoon beide zeer en zeer beperkt
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 januari 2007 om 17:15:
spiritualiteit is niet beperkt? het is net zo onzinnig als religie want je staat open voor meer dingen die er niet zijn

het is gewoon beide zeer en zeer beperktlaatste aanpassing 20 januari 2007 17:16

:gaap:
Heb je hem ook weer meneer de wetenschapper
Die alles weet

Het is niet hetzelfde
Net als jij geen wetenschapper bent
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 januari 2007 om 17:15:
bij geloof denk ik niet aan religie, maar in iets waar je in moet geloven voordat je het kunt hanteren

Geloof = relegie. Daar kun je niet omheen. Een appel is een appel en geen peer. Maar ook dat mag je afstrijden ;)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 januari 2007 om 17:15:
en dan is religie en spiritualiteit 1 pot nat

Nogmaals, geloof zijn regeltjes die je na moet leven en idd iets waarin je moet geloven. Spiritualiteit heeft niets te maken met regeltjes of wat dan ook maar is een questie van ervaren.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 januari 2007 om 17:15:
het is gewoon beide zeer en zeer beperktlaatste aanpassing 20 januari 2007 17:16

Als jij wilt denken dat het een geloof is en jezelf (nog meer)beperkt(dan dat je al bent8)) (y) prima!
Nee...jij staat juist niet open voor dingen die er weldegelijk zijn... ;)
Betwijfel of je ooit je psyche bent ingedoken en vooral je duistere kant hebt proberen te begrijpen... Hoe je gedrag en dergelijke daarmee te verklaren valt... etc. etc. etc.
Dat doet haast niemand...simpelweg omdat het eng en confronterend is...angst voor het onbekende...
Meesten wijzen liever naar anderen als basis voor hun problemen en dergelijke... Spirituele mensen kijken eerst naar zichzelf en waar de daadwerkelijk bron zich bevind...
De mens beperkt zichzelf juist enorm door aan dat soort dingen geen aandacht te schenken... :)
Alles probeerd men te begrijpen BEHALVE zichzelf...daarom faalt men ook om alles proberen te begrijpen...
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 21:22:
met bronnen van buitenaf

Ja ook wel, maar wel op bronnen die ergens op gebaseerd zijn. En niet op bronnen die men maar een beetje moet geloven.
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 januari 2007 om 17:15:
spiritualiteit is niet beperkt? het is net zo onzinnig als religie want je staat open voor meer dingen die er niet zijn

het is gewoon beide zeer en zeer beperkt

Nee, juist helemaal niet. Spiritualiteit is een heel persoonlijk ontwikkelingsproces. Het betekent dat je je leven serieus neemt, en dat je er alles wil uithalen wat er maar inzit.
Het is juist helemaal niet beperkend, maar juist heel erg verrijkend.
Ik ben echt heel erg blij dat ik met dit pad in aanraking ben gekomen. Het heeft mijn leven juist heel veel goeds gedaan. Daarvoor was ik juist veel meer beperkt dan dat ik nu ben. :)
Is heel persoonlijk idd...
Als je naar een meester van 1 van de mystieke scholen gaat met de vraag "ik heb een probleem...wat moet ik doen?" zal je nooit een kant en klaar antwoord krijgen wat je moet doen zoals bijvoorbeeld bij de kerk wel gebeurd...die zeggen je precies wat te doen...wat natuurlijk nooit en te nimmer de juiste oplossing is...

Er word je enkel gezegd dat je dat helemaal voor jezelf moet uitzoeken want elk mens is uniek en elk mens heeft zo zijn eigen problemen...hij/zij wil zich er ook niet mee bemoeien want dat is inbreuk op de soevereiniteit van het individu... Zelfs al ga je je probleem verder uitleggen dan zullen ze alsnog weigeren om daar op in te gaan... Zo herken je de ware meesters ook...
Hij/zij zal je hoogstens enkele tips geven hoe je erachter kan komen wat je problemen zijn...maar je moet daarbij ook voor jezelf zien uit te vinden met welke aanpak jij je het prettigst voelt want dat is allemaal heel individueel...

Het is wel een feit dat een heleboel mensen een compleet verkeerd beeld van spiritualiteit hebben...inclusief mensen die denken dat ze spiritueel zijn maar zich alsnog teveel richten op externe dingen en hun hele ontwikkeling alsnog in handen leggen van andere mensen...
laatste aanpassing
 
Inderdaad. :)
Ik bedoel met dat laatste bijvoorbeeld mensen die al tig jaar naar een reiki meester gaan om hun problemen op te laten lossen bijvoorbeeld...
Terwijl het uiteindelijke doel van een reiki meester is je enkel een techniek aan te bieden/leren die je eventueel kan helpen... Eerste fase is niet meer dan kennismaking zodat je voor jezelf kan beslissen of het wel bij je past ja of nee...
Ze zijn enkel meester in die techniek toepassen...niet experts op het gebied van problemen oplossen voor anderen...dat vergeten veel mensen...
De enige meester en expert op dat gebied ben je namelijk zelf...dat zal elke goede meester op wat voor gebied dan ook je ook duidelijk maken...JIJ bent de meester over je leven...
Het is de bedoeling en wens van de meester dat je hem/haar op den duur gedag zegt en je hem/haar niet meer nodig hebt omdat je jezelf die techniek aangeleerd hebt zodat je het zelf kan doen...
Maar velen blijven in die eerste fase hangen en laten zich compleet afhankelijk maken daarvan en elke keer als ze een probleem hebben dan laten ze die door die ander oplossen...en zullen dus nooit meester over hun eigen leven worden simpelweg omdat ze afhankelijk blijven van die ander...
Het is juist de bedoeling dat je onafhankelijk word en meester over je eigen leven word...
Het is dan ook niet de bedoeling dat zodra je meester bent dat je steeds problemen voor anderen gaat lopen oplossen...hoe goed je het ook bedoeld... Leer ze die techniek dan ook aan als ze zich er prettig bij voelen en zorg dat ook zij onafhankelijk van je worden...dan ben je een goede leraar...
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 januari 2007 om 19:10:
Ja ook wel, maar wel op bronnen die ergens op gebaseerd zijn. En niet op bronnen die men maar een beetje moet geloven.

ok, maar voor mensen die niet in spiritualiteit geloven, is dit toch hetzelfde
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 januari 2007 om 17:36:
Het is niet hetzelfde

voor ongelovigen wel, dus denk ff verder dan alleen nutteloze beesten doodknuppelen
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 januari 2007 om 20:56:
mensen die niet in spiritualiteit geloven

Dat is hetzelfde als niet in jezelf geloven... :vaag:
 
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 20 januari 2007 om 21:04:
Dat is hetzelfde als niet in jezelf geloven...

Bespaar je de moeite :lol:
 
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 20 januari 2007 om 21:04:
Dat is hetzelfde als niet in jezelf geloven

je weet best wat ik met spiritualiteit bedoel

ik geloof in mijzelf, maar zonder zweverig te doen
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 januari 2007 om 21:58:
ik geloof in mijzelf, maar zonder zweverig te doen

Jij geloofd in je denken en meer niet :)
Ik weet wat je bedoeld maar dat is niet de defenitie van spiritualiteit... :)
Het gaat over het leven hier en nu...niet over eventueel leven na de dood ofzo... Al kan iemand daar natuurlijk altijd een bepaalde mening over hebben...dat is natuurlijk niet verboden...ieder voor zich...
 
Maar ergens hangt het spirituele toch ook wel weer een beetje samen met een besef van leven na dood enzo. Al is dat niet hetgeen waar het puur om draait idd.
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 23:50:
Iedereen heeft die gave, leer naar je intuitie te luisteren

Maar dat is voor stoere mensen te eng, die luisteren liever naar wat hun wijze vrienden zeggen:S


Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 23:50:
Denk hoe sterker jouw intuitie is hoe meer je oppakt van het spirituele

Ik denk eerder dat het andersom is, hoe spiritueler je bent hoe meer je oppakt van je eigen intuitie!


Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 januari 2007 om 01:11:
jezelf zijn is niet spiritueel

*zucht*


Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 januari 2007 om 02:08:
Waarschijnlijk alleen maar bezig met uiterlijk en kennis

En dat laatste ontbreekt toch een beetje


Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 januari 2007 om 21:58:
ik geloof in mijzelf, maar zonder zweverig te doen

Dus iedereen die wel spiritueel is, is zweverig????

Ik vind het een interessant onderwerp, alleen erg jammer dat het veranderd in een kansloze discussie! Willen de mensen die niet "geloven" dan wegblijven, dat verpest minder voor de rest!
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 januari 2007 om 13:34:
Ik vind het een interessant onderwerp, alleen erg jammer dat het veranderd in een kansloze discussie! Willen de mensen die niet "geloven" dan wegblijven, dat verpest minder voor de rest!

Nou ja opzich is de toon al wat gewijzigd hoor. Het begon vrij fel, maar het is nu al wel wat rustiger geworden. :p
Maargoed, ik begrijp dat je je er een beetje aan irriteert. Vind het ook vaak jammer dat spiritualiteit voor velen zo'n raar begrip is. Alhoewel ik toch wel degelijk merk dat de interesse steeds meer toeneemt. Langzaam maar zeker zie ik, mede door interessante ontdekkingen in de wereld van de wetenschap, het allemaal al wel een beetje op gang komen.

Zo vertelt een collega van mij regelmatig over haar dochtertje van 3 en half jaar oud, die al zeer wijs is voor haar leeftijd. Eigenlijk echt al ongewoon ver voor haar ontwikkeling.
Ze kijkt bijvoorbeeld al met heel veel interesse naar ziekenhuis programma's waarbij operaties worden uitgevoerd, zit dan met open mond te kijken en vraagt bij alles wat er gedaan wordt steeds "mamma, wat doen ze nu?" en de volgende keer weet ze het dan ook echt al gelijk helemaal. Nou ik vind het sowieso echt niet normaal dat een kind van 3 en half jaar zich al voor zulke dingen interesseert. Dat doe je normaal pas rond je 10 ofzo volgens mij... :d
Zo vertelde ze ook een verhaal dat ze het nieuws aan het kijken waren. Tijdens dat moment was er een man uit Israël in het Israëlisch aan het praten over dat z'n vrouw en kinderen waren omgekomen (of iets in die trand) vraagt ze ineens aan d'r moeder waarom z'n vrouw en kind dood zijn gegaan...en dat terwijl ze helemaal nog niet kan lezen, dus van de ondertiteling kon ze het verder niet weten...en verder viel het eigenlijk ook nergens uit te halen voor haar. Toch wíst ze wat er aan de hand was.

Nou zou je dit misschien heel misschien nog ergens recht kunnen praten, maar niet wanneer je nog meer van dat meisje weet... :P Want als zij met d'r man iets bespreekt, dan weet Amber (dat meisje) het de volgende dag gewoon en zegt ze dat tegen d'r moeder. Terwijl datgeen besproken was tijdens dat zij al lang en breed op bed lag.
Laatst ook weer zo'n verhaal over dat d'r vader iets gepakt had waarvan ik niet meer precies wat. Maar ook daarbij was het onmogelijk dat Amber dat gezien kon hebben. Weer wist ze het precies te vertellen.
D'r vader staat niet zo open voor zulke dingen ofzo, maar hij zegt ook "Dat kind weet echt alles gewoon...hoe kan dat in godsnaam?".

En zo nog veel meer verhalen hoor... :d

Nou had m'n collega het van de week aan d'r gevraagd hoe zij al die dingen toch in godsnaam wist...dit had ze al een paar keer eerder gevraagd, maar dan kreeg ze als antwoord terug "Ja, mam, dat weet ik gewoon". Maar dit keer vroeg ze door: "Ja, maar hoé weet jij dat dan?" Het antwoord: "Mamma, dat zie ik allemaal in mijn hoofd".

Kaboem!!!


Echt dat zijn gewoon zulke duidelijke bevestigingen.. Ook met het oog op de tijd waarin we verkeren, waarin feitelijk alleen nog maar oude zielen met vaak een bepaald doel naar aarde komen... Ik vind dit zo schitterend om te horen hé!!! Dit bevestigt echt ontzettend veel dingen die ik geleerd heb de afgelopen tijd.
Naast dit soort dingen heeft ze het ook vaak over een onzichtbaar vriendje enzo waarmee ze regelmatig praat, ook weer zoiets... en tja, zo nog veel meer van die dingen waar we gewoon niet omheen kunnen.

Ik heb dat meisje ook gezien, en idd, echt ver in d'r ontwikkeling al voor een kind van 3,5. Duidelijk een oude ziel!


Maargoed, wat ik hiermee zeggen wil... dit soort dingen vinden steeds meer plaats op het moment in de wereld. En dit soort dingen gaan echt zeker wel naar een besef leiden die de wereld wel eens voor eens en voor altijd heel goed zouden kunnen gaan veranderen.
Natuurlijk gaat het niet van de één op de andere dag. Maar ik bespeur toch wel een ontwikkeling hierin.
We zullen zien waar het naartoe leidt. Maar dit soort dingen doen mij iig zeer goed om te horen! :)