Partyflock

Forumonderwerp · 924080
1135x bekeken

Waarschuw beheerder
Apple lanceert iPhone

AMSTERDAM - Apple lanceert een mobiele telefoon. Het apparaat wordt een kruising tussen een smartphone en een iPod. Dat maakte Apple-topman Steve Jobs dinsdag bekend op de Macworld Expo in San Francisco. Het toestel gaat iPhone heten.

Eerder leek dat niet mogelijk, omdat concurrent Cisco onder die naam al een toestel op de markt had gebracht. De iPhone komt in juni in de Verenigde Staten op de markt. In Europa ligt hij eind dit jaar in de winkels.

Geruchten over de telefoon deden al lange tijd te ronde. Vooral de bestelling door Apple van twaalf miljoen mobiele telefoontoestellen, in november bij een fabriek in Taiwan, gaf voeding aan de speculaties. Apple zelf wilde tot nu toe nooit reageren. Traditioneel maakt het bedrijf op de Macworld Expo de introductie van nieuwe producten bekend.

Touchscreen

Het apparaat, dat volledig wordt bediend met een touchscreen, kan ook muziek afspelen, net als de populaire muziekspeler iPod. Het toestel wordt een 'smartphone', waar volgens Jobs geen "baby-besturingssysteem op draait", maar Apple's MacOS X. Volgens Jobs is Apple daarmee vijf jaar vooruit.

Jobs zei dat er twee versies komen, een met 4 gigabyte opslagruimte en een waarop 8 gigabyte aan muziek kan worden opgeslagen. De prijs in de Verenigde Staten loopt uiteen van 499 dollar tot 599 dollar (ongeveer 385 tot 460 euro).

Apple TV

Naast de langverwachte telefoon presenteerde Jobs ook Apple TV, een apparaat dat het mogelijk maakt om onder meer films draadloos naar een televisietoestel te versturen. De films kunnen gekocht worden in de iTunes-winkel.

Paramount

Tot slot maakte Jobs bekend dat het bedrijf een distributieovereenkomst heeft gesloten met filmmaatschappij Paramount. Apple gaat films van Paramount via iTunes verkopen.

http://www.apple.com/iphone/
http://www.engadget.com/2007/01/09/the-apple-iphone/
en http://www.macrumorslive.com/photos/
Heftig dingetje!
De 4GB versie kost 400 tot 500$ en de 8GB versie kost 500 tot 600$ i.c.m. een 2-jarig telefoonabonnement.

[img width=532 height=577]http://images.apple.com/iphone/images/indexhero20070109.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
2-megapixel camera

Hmm, wel weinig voor zo'n phone.. Of niet?
Is tegenwoordig 3,2..

http://www.symbian-freak.com/news/007/01/iphone_vs_n95_vs_n93.htm

En kijk naar specs, vergeleken met de N95 :|
Helemaal niets als je het mij vraagt!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Partyxtreem op dinsdag 23 januari 2007 om 00:59:
2-megapixel camera

Hmm, wel weinig voor zo'n phone.. Of niet?
Is tegenwoordig 3,2..

En kijk naar specs, vergeleken met de N95
Helemaal niets als je het mij vraagt!!!

Anders koop jij je telefoon ff voor de camera die er inzit.. :gaap:

Is wel het minst boeiende.. :S
Artiest {SHOWLIST artist 124130, 84489}
Waarschuw beheerder
Hehehe zit nu zelf te twijfelen tussen de iphone en de N95 ... lastig.. voor de camera doe ik het in ieder geval niet.. meer voor gebruikskwaliteit en functies...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Twee Meter Peter op dinsdag 23 januari 2007 om 13:20:
Hehehe zit nu zelf te twijfelen tussen de iphone en de N95 ... lastig.. voor de camera doe ik het in ieder geval niet.. meer voor gebruikskwaliteit en functies...

Voor een camera koop je een camera..
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 januari 2007 om 17:05:
en omdat het geen 3G is wil het niet zeggen dat het geen smartphone is..

Smartphone behoort op Windows Mobile te draaien, elke telefoon zónder Windows Mobile is géén Smartphone...:nee:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 januari 2007 om 13:32:
Voor een camera koop je een camera..

:\ wel handig hoor, een 2+ MP camera in je zak...heb niet altijd mijn cam bij me, maar wel áltijd een mobieltje....2 in 1 is uitermate handig..(Y) ( maar een echte cam is natuurlijk vele malen relekster..:yes: )
Waarschuw beheerder
Anders koop jij je telefoon ff voor de camera die er inzit..

Is wel het minst boeiende..

Vind jij het minst boeiend..
Ieder zijn ding toch..

Maar kijk naar eens naar de rest van de specs.. Iphone echt niets vergeleken met N95, alleen die is nog niet uit..

maar een echte cam is natuurlijk vele malen relekster

Ook als je telefoon een 5,2 megapixel camera heeft, niet zo zwaar is als een echte camera, en opslagruimte van 2 gig? ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Partyxtreem op dinsdag 23 januari 2007 om 23:30:
Ook als je telefoon een 5,2 megapixel camera heeft, niet zo zwaar is als een echte camera, en opslagruimte van 2 gig?

Zelfs dan, 5.2 is net ff minder dan 7.1 of 10.2...:D en gewicht zegt wel wat over de kwaliteit...;)
Waarschuw beheerder
donateur
:no:
geen apple meer voor mij!
Waarschuw beheerder
Zelfs dan, 5.2 is net ff minder dan 7.1 of 10.2... en gewicht zegt wel wat over de kwaliteit...

Ja ok, je hebt altijd baas boven baas..
Maar ik denk dat 5,2 wel goed genoeg is om gewone fotos (tijdens uit gaan bijvoorbeeld) te kunnen maken.
Wanneer het gaat om prof fotos, dan idd een 10 mp camera ;)

Maar dan alsnog, lijkt het mij een beter toestel dan die iphone, of niet?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Partyxtreem op woensdag 24 januari 2007 om 00:22:
Maar dan alsnog, lijkt het mij een beter toestel dan die iphone, of niet

Heb mijn toestelletje allang gevonden, ik zweer bij een Smartphone, zo fucking veel mee mogelijk....:) jammer alleen dat de camera's zo belabberd zijn van die dingen...heb een 2 mp en het kan ermee door, voor vlugge snapshots..(Y) anders maar de echte camera erbij..
Welk toestel heb je het eigenlijk over? 5.2 is wel erg relekst in je mobile..:D
Artiest {SHOWLIST artist 51763, 51588}
Waarschuw beheerder
HTC P3300, LOVE IT!!! Nadeel alleen dat er geen 3G op zit :(
Waarschuw beheerder
Welk toestel heb je het eigenlijk over? 5.2 is wel erg relekst in je mobile..

Nokia N95! :D

Check deze link en vergelijk de Nokia N95 specs met die van de Iphone.. Dan begrijp je t wel.. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 23 januari 2007 om 20:02:
elke telefoon zónder Windows Mobile is géén Smartphone...

wat een onzin

Waarschuw beheerder
ik vind de iphone wel vet, maar de n95 van nokia ook.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 23 januari 2007 om 20:02:
elke telefoon zónder Windows Mobile is géén Smartphone

Dit is écht bullshit natuurlijk..

OSX kan prima geschikt zijn voor een smartphone.. :S
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 januari 2007 om 20:12:
VKMAG !

worth1000 zeer bekend als je bekend bent met photoshopcontest.com (Y)
Artiest {SHOWLIST artist 42993, 52657}
Waarschuw beheerder
Die telefoon wil ik hebben ik zweer het je ik zit er al zow lang op te wachten hihi :D
veel mensen vinden hem lelijk ook al ie ie niet de mooiste ik vind hem zow cool met wat ie kan ze zeggen vaak dat een telefoon een klein computertje is nou dit kan je een klein computertje noemen een normaale phone niet :D tering ik ben zow blij blij blij
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
nog nieuws? niet echt geloof ik :/