Partyflock

Forumonderwerp · 924026

“Apocalypto" is de nieuwste film van de oscarwinnende regisseur Mel Gibson (Passion of the Christ, Braveheart). Dit adembenemende mythische avontuur toont het turbulente einde van de eens zo machtige Maya beschaving.

Gewelddadige indringers bedreigen een Maya gemeenschap. Het idyllische bestaan van Jaguar Paw en zijn gezin wordt wreed verstoord als hij door de indringers ontvoerd wordt naar een door angst en onderdrukking geregeerde wereld. De reis is lang en gevaarlijk, en aan het einde wacht Jaguar Paw een gruwelijk lot...
Door een speling van het lot krijgt hij de kans te ontsnappen. Aangespoord door de liefde voor zijn vrouw en familie probeert hij terug naar huis te keren om zijn cultuur levend te houden.

http://www.apocalypto.nl/

kheb em net gekeken, erg goeie film; boeiend van begin tot einde, dit gaat zeker weer een kaskraker worden voor Mel Gibson.
vette film :respect:

Idd goeie film :respect:

Is de moeite waard ;)
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 27 januari 2007 om 13:26:
Is de moeite waard

:yes:
gisteravond geweest, een zeer mooi gemaakte film van Mel Gibson, net als Passion of the Christ...
in eigen taal gesproken iets wat de film iets extra's geeft.
mooi beeldmateriaal/camera werk

enige minpunt voor mijn gevoel: Mel gibson had de film wat meer sturing moeten geven, of meer een speelfilm of meer een verhaal over de Maya cultuur...
het is nu een beetje een mix van en dat loopt een beetje in de war....
Volgens mij werd de boodschap van de film in de eerste 3 seconden al duidelijk: "To destroy a civilization from without, it first has to be destroyed from within"

Duidelijk genoeg hadden de maya's last van een aantal zaken rond die rijd. De grootste hiervan waren een bepaalde ziekte, en de slechte oogsten. Ze dachten dat dit de straf was van een god, daarom offerden ze mensen (hun vijanden) aan de goden zodat alles weer goed zou komen. Uiteraard gebeurde dit niet en ze bleven maar mensen offeren. Uiteindelijk hadden ze geen vijanden meer dus stuurden ze hun soldaten meer offers te zoeken. (jaguar paw en zijn kornuiten) En zo verneukten ze de sfeer in heel midden amerika! hierdoor konden ze ook moeilijk weerstand bieden aan de westerse kolonisten! Kortom ze werden eerst vanuit binnen verwoest, en daardoor konden ze vanuit buiten verwoest worden!
Vond t ook een goeie film, zit een goed verhaal in (Y) en hij is wel spannend :yes:
Vond het opzich wel een goede film alleen had hem grootser verwacht.

vet goeie film , en zeker wel spannend :D
Wel aardig, alleen ckers zwaar gehyped dus niet egt de verwchtingen waargemaakt:(
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 11161, 194, 2434, 2062}
Artiest {SHOWLIST artist 128, 50507}
deze moet ik zien :jaja:
ik ben hem nu voor de 2e keer aan het kijken maar blijf hem vet vinden
er zit een goed verhaal in en het enige minpunt is dat de engelse ondertiteling in het beeld blijft staan
Artiest {SHOWLIST artist 59448, 60688, 114861, 26509}
wooo gek!!

lang geleden dat een film zo'n geweldige indruk op me heeft gemaakt :o

:respect:

een vette film was het jah poeh c'ker te weten
echt n ontzettend indrukwekkende film! :respect:
super,van begin tot eind spannend en n zeer mooi einde!!!

ik vond het een waardeloze film! begon wel ok,maar daarna ging het nergens meer over beetje rennen.Volgens mij bestaat er ook geen marathon loper die 2 of 3 dagen non stop rent,wat een drama film

Uitspraak van The delicate sound of thunder op dinsdag 27 februari 2007 om 21:46:
Feit dat karaoke je passie is zegt genoeg over je smaak

hahaha ja idd goed gezegt ;)

Volgens mij kijkt Karaoke Thomas meestal naar ''zing mee met k3'' en is hij een harde film niet gewent haha teer zieltje :P

Heb een groot deel van de film gezien. Maar bij 1. uur en 20 min. sprong het geluid opeens 2 sec. vooruit. Erg vervelend dus heb ik hem afgezet. Moet het laatste deel dus nog zien.

Maar wat ik gezien heb, vond ik erg goed!
Nog steeds niet gezien moet ik echt even gaan bekijken
Uitspraak van The delicate sound of thunder op dinsdag 27 februari 2007 om 21:46:
Feit dat karaoke je passie is zegt genoeg over je smaak

:roflol:

snap niet dat mensen dit een waardeloze film kunnen vinden

dit is een van de weinigen films van de afgelopen jaren die zoveel indruk bij mij heeft achter gelaten!!
Wel aardig, jammer dat ik een k*tkwaliteit DVD thuis heb liggen.

Oftewel, lang leve het origineel en de bioscoop!

is wel een goeie film :D

Erg goede film. Emotioneel beladen vooral, harde scénes.
heb hem gistere weer gezien wat een kutfilm:P