Partyflock

Forumonderwerp · 920770
3377x bekeken
Waarschuw beheerder
Haai gast!

Zoals sommige van jullie weten hebben wij er sinds 9,5 week een tweede kindje bij. Dit keer een dochtertje.

Wij hebben een Dobermann van ruim een jaar. Ze is ontzettend lief, heeft een supergoed karakter en ze is gek op mij, mn man en onze zoon van 4,5 jaar.

Ik kan alleen nog niet echt hoogte krijgen van hoe ze over Robyn (onze dochter) denkt.

Als ik beneden kom met Robyn gaat ze altijd naar haar toe als ik haar in haar wippertje zet en staat ze te kwispelen en dr oren staan ook niet vreemd. Ze snuffelt en het liefst likt ze in het gezicht van mijn dochtertje. (dit mag dus niet want mn dochter krijgt het er spaans benauwd van. Aan haar handje of voetje likken mag wel. Ook snuffelen doen we niet moeilijk over.

Iedere keer als ik van huis ga met de kinderen en ik kom terug heeft ze een knuffeltje of een speeltje uit Robyn haar box gepakt. Ze bijt het niet kapot. Vraag me af wat ze er wel mee doet.

De laatste 2 weken haalt ze zelfs de luiers van Robyn uit de prullenbak. De poepluier daar vreet ze de poep uit. :honger: :vaag: En de plasluiers daar zit ze op te bijten en maakt ze open.

Ik heb echt geen idee of dat duidt op jaloezie of dat dat inhoudt dat ze Robyn ook als lid van de roedel ziet.

Iemand enig idee wat het gedrag van mijn hond te betekenen heeft?

Grtz Elize

@Wendy---> Heb geen pop in huis om te testen. 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JaapieB12 op woensdag 21 maart 2007 om 22:16:
Zelfverzekerd en onverschrokken betekend niet dat deze bovenaan de roedel staan. Vraag me af waar jij de informatie vandaan hebt. Dus vertel....

Mijn leraar die heeft een hondenschool en jaren de dobberman getraind
Hij hij vind het een dominante hond als je niet er strak op bent.
met goede opvoeding heb je idd een maatje voor het leven
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 maart 2007 om 20:08:
Hij is toch enig hond in huis dus ja denkt dus dat hij bovenaan in de roedel staat oerinstinct krijg je er niet uit

Een hond staat niet bovenaan de roedel. Dat is altijd ijn baas. Klopt dus niet wat je hier zegt.

Hij zal het kind als gelijke zien ongeacht welk ras

Klopt, en zo rond het twaalfde jaar verandert dat weer.

Vind dat sommige mensen te lichtelijk denken over een hond en baby NIet jij hoor .

Klopt, als je terug leest in dit topic verbaasd het je nog wat mensen doen. Ik vind dat je nooit je hond alleen kunt laten met je kind(eren). Toch denken er sommige mensen anders over. Die roepen: Ik vertrouw mijn hond voor de volle 100%.

1 Ding: Een hond voor de volle 100% vertrouwen kan niet.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 maart 2007 om 20:23:
hij vind het een dominante hond als je niet er strak op bent.

Dat geldt voor alle rassen. En als je een hond niet strak kunt houden moet je er niet aan beginnen.

:flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JaapieB12 op zaterdag 24 maart 2007 om 18:10:
Dat is altijd ijn baas.

ja precies maar sommige mensen zien dat dus niet zo
en ze denken dat de hond gelijk is
en als je het zo gaat bekijken zal de hond zichzelf als hoogste gaan zien en gaan bijten grommen enzo
En vooral als er een kindje bij komt gaat hij zker proberen er boven te komen.

Waarschuw beheerder
En als je een hond niet strak kunt houden moet je er niet aan beginnen.

idd, want straks zit je met de gebakken peren

Die roepen: Ik vertrouw mijn hond voor de volle 100%.

1 Ding: Een hond voor de volle 100% vertrouwen kan niet.

idd, een hond blijft een dier, en hoe lief hij ook is, dat zou zo eens kunnen om slaan. kinderen hoor je niet alleen te laten met je hond.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 maart 2007 om 20:23:
Mijn leraar die heeft een hondenschool en jaren de dobberman getraind
Hij hij vind het een dominante hond als je niet er strak op bent.
met goede opvoeding heb je idd een maatje voor het leven

mijn ervaring met mensen van hondescholen is dat ze denken alles te weten :roflol: mij werd ooit verteld dat ik met een sharpei en een jack russel niet naar een hondeschool hoefte te komen want die honden luisterden toch al van naturen niet, ik heb betreffende leraar eens gevraagd waar hij zijn opleiding heeft gevolgd en mij nadere informatie over beide rassen te gevan, wat hij al niet kon buiten wat oppervlakkige dingen die ik je ook van alle honden uit mijn mouw kan schudden.

er zullen vast hele goeie leraren zijn, maar veel mensen in die wereld noem zich wat snel een goeie leraar, en vind ik ze niet meer dan een stel beterweters die een hoop schreeuwen maar weinig kennis van alle rassen hebben :S

mij hoef je immers niets te vertellen over het ras dat ik zelf hou, en van dat luisteren.... dat is nog wel de domste opmerking die die leraar mij kon vertellen :roflol:

Een hond staat niet bovenaan de roedel. Dat is altijd ijn baas.

ik heb hier 2 honden, maar er is maar 1 de baas in de roedel, en dat ben nog altijd IK :CHEER: