Partyflock

Forumonderwerp · 920770
3247x bekeken
Waarschuw beheerder
Haai gast!

Zoals sommige van jullie weten hebben wij er sinds 9,5 week een tweede kindje bij. Dit keer een dochtertje.

Wij hebben een Dobermann van ruim een jaar. Ze is ontzettend lief, heeft een supergoed karakter en ze is gek op mij, mn man en onze zoon van 4,5 jaar.

Ik kan alleen nog niet echt hoogte krijgen van hoe ze over Robyn (onze dochter) denkt.

Als ik beneden kom met Robyn gaat ze altijd naar haar toe als ik haar in haar wippertje zet en staat ze te kwispelen en dr oren staan ook niet vreemd. Ze snuffelt en het liefst likt ze in het gezicht van mijn dochtertje. (dit mag dus niet want mn dochter krijgt het er spaans benauwd van. Aan haar handje of voetje likken mag wel. Ook snuffelen doen we niet moeilijk over.

Iedere keer als ik van huis ga met de kinderen en ik kom terug heeft ze een knuffeltje of een speeltje uit Robyn haar box gepakt. Ze bijt het niet kapot. Vraag me af wat ze er wel mee doet.

De laatste 2 weken haalt ze zelfs de luiers van Robyn uit de prullenbak. De poepluier daar vreet ze de poep uit. :honger: :vaag: En de plasluiers daar zit ze op te bijten en maakt ze open.

Ik heb echt geen idee of dat duidt op jaloezie of dat dat inhoudt dat ze Robyn ook als lid van de roedel ziet.

Iemand enig idee wat het gedrag van mijn hond te betekenen heeft?

Grtz Elize

@Wendy---> Heb geen pop in huis om te testen. 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 december 2006 om 16:57:
En vertel me eens... Vertrouwde jij gelijk je hond vanaf het begin dat de baby er was..?

zoals je aan de foto kan zien een volmondig JAAAAAAAAA ik vertrouw men beesten voor de volle 100%
dit omdat mijn honden al op men buik kwamen liggen toen ik zwanger was en dus mee zijn gegroeit 38 weken lang:d
je moet in je zwangerschap je beestjes zeker wel trainen zo pak ik regelmatig even een staart van 1 van de 3 vast of even een oortje dit niet omdat ik het niet vertrouw maar weet hoe kindjes zijn en die gaan dat zeker op een dag ook doen..
en ja als ze dat niet gewent zijn happen ze niet om het bijten maar uit reactie
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 december 2006 om 16:59:
zoals je aan de foto kan zien een volmondig JAAAAAAAAA ik vertrouw men beesten voor de volle 100%

Ik wordt nog steeds niet begrepen :cry: :cry:

Laat maar zitten dan :)

Het enigste wat ik probeer te zeggen is, een baby nooit zonder toezicht met een hond laten!
Heb je geen toezicht, of lukt het niet om toezicht te houden, MOET je er alles aan doen om de hond bij je baby weg te houden. Gewoon om ongelukken te voorkomen!

Waarschuw beheerder
je hoefd mij niet te vragen of ik dit en of ik dat weet hoor.. Ik ben met honden opgegroeid.. en ik heb met honden gewerkt.. ik heb zelf ook 2 honden op dit moment.. en onze herder van 9 maand heeft nog nooit een baby gezien, maar als er iemand zou komen met een baby vertrouw ik hem er 100% mee!!
Doe je dat niet dan zit er wel iets mis met je vertrouwen naar die hond toe..
ik snap wel dat sommige mensen het eng vinden hoor, miss door nare ervaringen met honden maar daar heb ik geen last van..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 december 2006 om 16:40:
Honden pakken puppy's bij hun nekvel, als ze zich niet aan de regels houden of buiten het levensgebied lopen!

Ze pakken hun puppys ook om ze te beschermen!! en dat kan die husky ook wel gedaan willen hebben!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 december 2006 om 17:13:
Ik ben met honden opgegroeid.. en ik heb met honden gewerkt.. ik heb zelf ook 2 honden op dit moment.. en onze herder van 9 maand heeft nog nooit een baby gezien, maar als er iemand zou komen met een baby vertrouw ik hem er 100% mee!!

Ja en? Wij hebben 32 husky's thuis, ik heb zelf 6 jaar op een hondenschool lesgegeven, heb met allerlei probleem honden gewerkt, doe de opleiding paraveterinair enz. Dat heeft er dus helemaal niks mee te maken!
Hoeveel ervaring je ook hebt, je moet er gewoon op verdacht zijn, hoe honden in bepaalde situaties kunnen handelen!
Doe je dat niet dan zit er wel iets mis met je vertrouwen naar die hond toe..

Hoe kan je een hond bij iets vertrouwen, waarvan je het niet zeker weet? Dat is behoorlijk stupid ;)

ik snap wel dat sommige mensen het eng vinden hoor, miss door nare ervaringen met honden maar daar heb ik geen last van

:vaag: het blijven honden hoor! En honden, ja zelfs de kleinste honden staan dicht bij de wolf! Teveel vertrouwen in BEPAALDE DINGEN is nooit goed! Dat blijkt wel weer, door dat die baby dood is gebeten he?
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 december 2006 om 17:16:
en dat kan die husky ook wel gedaan willen hebben!!

Ja dat kan idd ja! Maar.. aangezien je een hond nooit kan vertrouwen, in ieder geval niet bij kleine kinderen, moet je er gewoon voor zorgen dat, de hond niet bij de baby kan, ook al wil de hond de baby beschermen!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 december 2006 om 17:31:
, de hond niet bij de baby kan, ook al wil de hond de baby beschermen

ja en dan doe je dat dus sluit je de hond af bij je kindje en jaja wat gebeurd er dan

dan slaap je en ja hoor hondje komt in de baby kamer en dan heb je dus hondje blij in het bedje kindje dood door verstikking of iets en nee dan heeft het hondje het niet expres gedaan wilde namelijk even kijken wat daar nou in het bedje lag maar toch hond is kut in alle mensen ogen en vals want kindje is dood...

mijn honden komen lekker bij men binkies en ja daar ben ik super trots op men honden horen namelijk net zo bij men gezin als de rest van de bende in huis hier

zal het je nog sterker vertellen 2 van de 3 honden slapen bij men oudste op bed dus ja men honden vertrouw ik zeker anders doe je dat niet
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 december 2006 om 18:15:
ja en dan doe je dat dus sluit je de hond af bij je kindje en jaja wat gebeurd er dan

:| Ik heb het hier dus over de nacht!! Tjonge jonge...
Ja dan sluit je idd de hond af ja! Net zoals mensen bij de hond doen!

Jij hebt misschien ervaring met honden, je weet hoe je moet handelen in bepaalde situaties. Maar jij zegt het nu net op een manier dat iedereen maar in de wilde weg zijn hond bij hun kind moeten laten! En dat is het foute voorbeeld! Want niet iedere hond is hetzelfde. Is het nou zo moeilijk om te lezen? Godsamme :|:|
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
niet vertrouwen is een heel groot woord.
bella had nog nooit een baby gezien of met kinderen in aanraking geweest.
maar ben van mening (en dat zal niet voor iedere hond gelden) dat toen wij rishano als baby mee na huis nemen, hij als eerste blij was om ons te zien en toen meteen keek bij die kleine, hij het meteen respecteerde.
bij hem gaat vooral op wat baasje en vrouwtje liefhebben heb ik ook lief.
waren wel spannende tijden hoor. je weet nooit.
maar nu durf ik met gerust hart te zeggen dat hij nooit zomaar op zal staan en denkt van vandaag ga ik die opeten......:[
bella is zowiezo wel n hond met gebruiks aanwijzing.
en voor vreemde zeker niet de liefste hond.
dus dat opletten zit er bij ons ingepepert. hahahahahaahsha
maar nu bij djairo weet ie wat t is en boeit hem helemaal niet meer.

moet wel zeggen dat toen ik in verwachting was hij niet meer wilde spelen met me, normaal bijt hij je echt overal en doet ook vrij hard vreemde mensen denken serieus dat ie je opeet, maar niks hij wou alles met me maar niet spelen.
echt lief. en nu rent ie achter rishano aan haahha.
trouwens bella is zowiezo tegen kinderen (daar zijn we nu dan achter) veeeeeeeel liever dan tegen mensen.
maar vreemde kinderen kennen hem niet en weten ook niet wat ze wel en niet moeten doen.
dusss
lekekr je kids en je hond laten ravotten, maar altijd een oogje in het zeil houden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van AMMORES PERROS op vrijdag 22 december 2006 om 19:08:
niet vertrouwen is een heel groot woord.
bella had nog nooit een baby gezien of met kinderen in aanraking geweest.
maar ben van mening (en dat zal niet voor iedere hond gelden) dat toen wij rishano als baby mee na huis nemen, hij als eerste blij was om ons te zien en toen meteen keek bij die kleine, hij het meteen respecteerde.
bij hem gaat vooral op wat baasje en vrouwtje liefhebben heb ik ook lief.
waren wel spannende tijden hoor. je weet nooit.
maar nu durf ik met gerust hart te zeggen dat hij nooit zomaar op zal staan en denkt van vandaag ga ik die opeten......
bella is zowiezo wel n hond met gebruiks aanwijzing.
en voor vreemde zeker niet de liefste hond.
dus dat opletten zit er bij ons ingepepert. hahahahahaahsha
maar nu bij djairo weet ie wat t is en boeit hem helemaal niet meer.

moet wel zeggen dat toen ik in verwachting was hij niet meer wilde spelen met me, normaal bijt hij je echt overal en doet ook vrij hard vreemde mensen denken serieus dat ie je opeet, maar niks hij wou alles met me maar niet spelen.
echt lief. en nu rent ie achter rishano aan haahha.
trouwens bella is zowiezo tegen kinderen (daar zijn we nu dan achter) veeeeeeeel liever dan tegen mensen.
maar vreemde kinderen kennen hem niet en weten ook niet wat ze wel en niet moeten doen.
dusss
lekekr je kids en je hond laten ravotten, maar altijd een oogje in het zeil houden.

Thank you halleluja, eindelijk iemand die mijn uitleg snapt :|
Dat heeft lang geduurt, begon de moed al bijna op te geven :|

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 december 2006 om 18:25:
! Want niet iedere hond is hetzelfde. Is het nou zo moeilijk om te lezen

nee dat klopt niet iedere hond is het zelfde...
en ik snap je uitleg wel hoor(F)
maar het is net of je nooit je hond bij je kind moet laten..
zoals ik zei mijn honden slapen bij men oudste snachts en dat vertrouw ik zeker....

niet iedere hond is het zelfde dus ook niet iedere hond zal een baby pakken mits je je hond overal bij betrek..

is het zelfde als je honden alles mogen en je kinderen niet dan worden ze gemeen tegen de hond:d
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 december 2006 om 20:02:
mits je je hond overal bij betrek..

Dan nog kun je geen 1 hond vertrouwen. Een hond kan ziek in zijn koppie worden (bijv. een tumor) dan kan hij ALSNOG je kind pakken.

Nee ik vertrouw mijn hond voor de volle 100% met mijn kinderen. Maar ik vertrouw mijn hond voor geen meter als ik haar alleen bij mijn baby laat. Je weet NOOIT wat ze doen als je er even niet bent. Hoe lief en zorgzaam je hond ook is.

Laat je kind NOOIT alleen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 december 2006 om 20:02:
en ik snap je uitleg wel hoor

Ik denk niet dat je dat doet :no:
Uitspraak van JaapieB12 op vrijdag 22 december 2006 om 20:10:
Dan nog kun je geen 1 hond vertrouwen. Een hond kan ziek in zijn koppie worden (bijv. een tumor) dan kan hij ALSNOG je kind pakken.

Nee ik vertrouw mijn hond voor de volle 100% met mijn kinderen. Maar ik vertrouw mijn hond voor geen meter als ik haar alleen bij mijn baby laat. Je weet NOOIT wat ze doen als je er even niet bent. Hoe lief en zorgzaam je hond ook is.

Laat je kind NOOIT alleen!

Zo hehe!! Eindelijk!! Nog iemand die het met me eens is!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 december 2006 om 20:14:
Ik denk niet dat je dat doet

oke nu word ik beetje pist...
jij gaat mij vertellen dat ik je niet snap??
kun jij in men hoofd kijken dan??

en JA mijn honden liggen ALLEEN in de nacht bij Enrico
al 4 jaar lang en ja ik vertrouw ze zodanig dat dat ook lekker zo blijft!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 december 2006 om 20:23:
oke nu word ik beetje pist...
jij gaat mij vertellen dat ik je niet snap??

Nee, sorry ik denk nog steeds niet dat je me snapt, aangezien je, je elke keer weer opnieuw probeert te verweren, dat honden wel te vertrouwen zijn.
(oke mijn fout, vertrouwen was wel een heel groot woord maar toch)
Ik probeer nu al tig keer dit uit te leggen:
Uitspraak van JaapieB12 op vrijdag 22 december 2006 om 20:10:

En elke keer krijg ik weer hetzelfde antwoord.

Maarja je moet het zelf maar weten.
No offence weet je (F)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 december 2006 om 20:28:
Maarja je moet het zelf maar weten.
No offence weet je

precies ik moet zelf weten of ik men honden bij men kids laat,hehe zijn we het daar eindelijk over eens(F)
er is namelijk niemand die me zegt dat men kids niet alleen met men hondjes in huis kunnen...
als ik een peukkie rook in de keuken zijn men hondjes ook ALLEEN in de kamer bij men beebje..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 december 2006 om 20:37:
als ik een peukkie rook in de keuken zijn men hondjes ook ALLEEN in de kamer bij men beebje..

Heb je mij horen zeggen, dat je dat niet moet doen, of mag doen? :\
Ik zeg alleen maar, dat het niet verstandig is, vooral bij hele jonge kinderen, omdat je nooit kan weten wat een hond kan doen!
Niet mijn woorden verdraaien he!?!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 december 2006 om 20:41:
vooral bij hele jonge kinderen

men jongste is 2 maandjes en ligt dan uiteraard in de box maar men hondjes kunnen der wel bij via de bank...
maar ja dat is het vertrouwen wat ik in ze heb

Waarschuw beheerder
Uitspraak van AMMORES PERROS op donderdag 21 december 2006 om 21:45:
Laat een kind de hond niet vastgrijpen, knijpen, prikken, achtervolgen e.d.
Laat een kind niet naar de hond toe kruipen/lopen, vooral niet wanneer de hond in zijn mand ligt.
laat een kind niet in de buurt van een hond kruipen.
Laat een kind niet in de buurt van de voerbak komen wanneer de hond eet.
Laat een kind niet naar de hond staren.
Laat een kind zich niet bemoeien met de hond wanneer deze een speeltje of een kluifje heeft.

het gaat om een baby van 9,5 weken hoor...:S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 december 2006 om 12:20:
het gaat om een baby van 9,5 weken hoor...

ja schat dat snap ik maar babys groeien snel hoor.
een baby blijft geen baby, en een half jaar is zo voorbij endan begintt kruipen meeste honden zijn daar niet zo heel dol op dat vinden ze erg raar. de mijne heeft daar trouwens geenlast van gehad.

die van mij is nu 5 maanden die kan al best een oor pakken en geloof me die laat niet zomaar los

en geloof me de moeilijkste tijd is van 9 maanden tot wel zeker denk zn 3 a 4jaar dan begint t kind pas te begrijpen hoe die om moet gaan met dieren.

daarbij is dit hele nuttige informatie als je je bijv. daar aan houdt zal t gevaar zeker geminimaliseert zijn voor zowel kind als hond.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van AMMORES PERROS op vrijdag 22 december 2006 om 08:31:
dus dat dom gelul van een kind nooit alleen bij een hond laten vind ik onzin als je dat niet aandurft vind ik een soort van wantrouwen naar de hond toe... het ligt vaker aan het kind dan aan de hond hetzij bewust of onbewust.

Helaas heb ik vandaag een nare ervaring gehad. Mijn hond heeft mijn kind op zijn rug gelegd en zeer onprettig afgesnauwd terwijl ik in de kamer was. Wat was er gebeurd als ik in een andere kamer was geweest. Nu kon ik op tijd iedereen (hond en kind) terecht wijzen. Beiden zijn fout geweest. Maar mijn kind staat ten alle tijden boven mijn hond.

En of het nou aan het kind ligt of aan de hond maakt niet uit. Als je er niet bij bent en er gebeurd iets, is de schade waarschijnlijk veel groter dan wanneer je er wel bij bent. Wil jij dat risico nemen alleen maar omdat je hond anders denkt dat je hem niet vertrouwd? En als er dan wat gebeurt als je er niet bij bent, wat doe je dan met het kind of met de hond? Een kind is net zo onberekenbaar als een hond. Het gaat er ook niet om aan wie het ligt. het gaat erom of je het ervoor over hebt dat je misschien een keer te laat bent. En dat te laat zijn is slechts voor 1 keer en de schade misschien voor lifetime. Kan jij leven met een schuldgevoel ten opzichte van dat kleine, impulsieve kind?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 december 2006 om 22:13:

een hond is nooit helemaal te vertrouwen hoor! Wat is het voor moeite om je doggies ffies mee de keuken in te nemen!
Mijn ouder hebben een boxer kennel gehad en wij hadden 11 honden ik kon alles met die beesten ben er vanaf baby zijn de mee op gegroeid. Voor geen 1 was ik bang en deed ook alles met ze totdat ik door 1 in me gezicht gebeten werd wat bleek hij had een tumor in ze kop dus aan 1 oog was hij blind geworden en zag mij dus niet aan komen en schrok en beet! Je moet bij een hond altijd een gezond stukje wantrouwen hebben!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nigel's mama op zaterdag 23 december 2006 om 22:40:
Wil jij dat risico nemen alleen maar omdat je hond anders denkt dat je hem niet vertrouwd?

sorry hihi-vogel maar wat je citeerd heb ik niet gezecht.
dat was tuinhaas.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 december 2006 om 22:13:
men jongste is 2 maandjes en ligt dan uiteraard in de box maar men hondjes kunnen der wel bij via de bank...

Tja zelf weten; Dit bedoel ik maar:
Uitspraak van Nigel's mama op zaterdag 23 december 2006 om 22:40:
Helaas heb ik vandaag een nare ervaring gehad. Mijn hond heeft mijn kind op zijn rug gelegd en zeer onprettig afgesnauwd terwijl ik in de kamer was. Wat was er gebeurd als ik in een andere kamer was geweest. Nu kon ik op tijd iedereen (hond en kind) terecht wijzen. Beiden zijn fout geweest. Maar mijn kind staat ten alle tijden boven mijn hond.

En of het nou aan het kind ligt of aan de hond maakt niet uit. Als je er niet bij bent en er gebeurd iets, is de schade waarschijnlijk veel groter dan wanneer je er wel bij bent. Wil jij dat risico nemen alleen maar omdat je hond anders denkt dat je hem niet vertrouwd? En als er dan wat gebeurt als je er niet bij bent, wat doe je dan met het kind of met de hond? Een kind is net zo onberekenbaar als een hond. Het gaat er ook niet om aan wie het ligt. het gaat erom of je het ervoor over hebt dat je misschien een keer te laat bent. En dat te laat zijn is slechts voor 1 keer en de schade misschien voor lifetime. Kan jij leven met een schuldgevoel ten opzichte van dat kleine, impulsieve kind?

(Y)
Snap je nu eindelijk wat ik bedoel?
Maar je moet het zelf maar weten 8)8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van AMMORES PERROS op zondag 24 december 2006 om 12:01:
sorry hihi-vogel maar wat je citeerd heb ik niet gezecht.
dat was tuinhaas.

sorry stukje vergeten mee te citeren. Vergeef me deze kerst!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nigel's mama op maandag 25 december 2006 om 15:08:
sorry stukje vergeten mee te citeren. Vergeef me deze kerst!

nee maakt niks.
gebeurt me ook wel eens

maar ben t wel met je eens maardaar was je zeker al achter.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JaapieB12 op donderdag 21 december 2006 om 21:12:
heb echt geen idee of dat duidt op jaloezie of dat dat inhoudt dat ze Robyn ook als lid van de roedel ziet.

waarschijnlijk vind de hond dat ze op dit moment wat te weinig aandacht van je krijgt, en gaat dinegn uithalen zodat je op haar reageert ( op de hond)

probeer haar gewoon wat meer aan te halen, als je je dochter op je schoot hebt, en beloon positief gedrag.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 december 2006 om 00:50:
het slikken over het gezicht is een gebaar van onderdanigheid. (heb ik ergens ooit gelezen) al lijkt het me vreemd om onderdanig te zijn naar een baby toe

nee hoor de hond is altijd het laagst in de rangorde, en zo moet de hond ook behandelt worden...
dus in principe ook meteen lager dan de nieuwe baby!!!
en daar onstaan problemen omdat het voor een hond heel moeillijk te begrijpen is op het begin wanneer er een nieuw roedellid bijkomt....
Want in de natuur staat en jonge hond boven de pasgeboren pups in de rangorde, en bij deze roedel moet hij weer een roedellid boven zich accepteren

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 december 2006 om 20:37:

zeer onverstandig, maar goed het zijn jou kinderen he (y)
ik zou kinderen onder de 14/15 niet snel alleen laten met honden :no: je weet namelijk NOOIT wat er kan gebeuren...
of wat kinderen uithalen bij de hond!!!
mocht er uiteindelijk wel wat gebeuren dan worden de honden afgemaakt :/ terwijl de baasjes het zelf hadden kunnen voorkomen door er bij te blijven..

maar dat is mijn mening, een hond is en blijft een wild dier en daarom NOOIT 100% te vertrouwen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hey lieve Jolanda. (l)

Niet boos bedoeld of als aanval bedoelt maar vind het zelf best link.

Uitspraak van " Tbs'r op verlof " op dinsdag 26 december 2006 om 10:29:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 december 2006 om 20:23:
en JA mijn honden liggen ALLEEN in de nacht bij Enrico
al 4 jaar lang en ja ik vertrouw ze zodanig dat dat ook lekker zo blijft!!

Waarschuw beheerder
donateur
Vind het altijd wel eng hoor... Hond met baby's!

Heb zelf flinke littekens over m'n hoofd lopen, de hond van m'n ouders heeft mij toen ik een paar dagen oud was in de box gegrepen en m'n hoofd nogal flink opengehaald! Hond was meteen afgemaakt en gelukkig vallen de littekens niet op. Maar vind het wel een groot risico! Beter eerst kinderen en daarna pas een hond!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 december 2006 om 14:21:
Heb zelf flinke littekens over m'n hoofd lopen,

toen mijn oudste zoontje 14 dagen oud was.
moesten we naar het consultatieburo op het punt van weggaan
lag ie in de maxicosi mn vriend wilde de kinderwagen in de auto doen en toen hij de trap af liep met de wagen en ik nog boven stond met de maxicosi voor mn voeten, zat blijkbaar de kat onder aan de trap die schrok zo erg van de wagen dat ie er alles aan deed om weg te komen.
hij rende langs mn vriend af ensprongoverdemaxicosi tegen mijn buik aan waardoor ie precies op de baby's hoofd belande toen hij zich af zette van schrik kraste hij rishano's hoofdje open.
heel zielig allemaal bloed en zo
je denkt altijd de hond maar in dit geval was t de kat nu zijn we altijd overal op voorbereid.

n ongeluk zit in een klein hoekje

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JaapieB12 op dinsdag 26 december 2006 om 14:15:
Hey lieve Jolanda.

Niet boos bedoeld of als aanval bedoelt maar vind het zelf best link.

hey lieve ruige(L)
toen we op de kermis woonde kon het niet anders he met enrico en men honden nu zijn ze er zo aan gewent dat ze dus lekker bij hem op bed liggen..
en ja ik ben misschien te makkelijk maar vind er hier ook een paar erg moeilijk:P:P

en ja als ik ga roken ligt de kleine in de box en ik in de keuken en nee neem men honden niet mee de keuken in want daar mogen ze niet komen ivm die haren en ja dat vind ik vies..

en ja iedereen doet wat hij denkt wat goed is en ja ik vind men honden moeten bij de binkies kunnen ...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 december 2006 om 18:25:
en ja als ik ga roken ligt de kleine in de box en ik in de keuken en nee neem men honden niet mee de keuken in want daar mogen ze niet komen ivm die haren en ja dat vind ik vies..

dus de viezigheid van hondenharen in jouw keuken is belangrijker dan de veiligheid en het risico dat er wat zou kunnen gebeuren van jouw kind?

ben ik blij dat jij mijn moeder niet bent zeg

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 december 2006 om 21:11:
dus de viezigheid van hondenharen in jouw keuken is belangrijker dan de veiligheid en het risico dat er wat zou kunnen gebeuren van jouw kind?

ben ik blij dat jij mijn moeder niet bent zeg

nou misschien is dat wel voor men kids:D:D
en ja ben blij dat jij men kind niet ben jij kunt namelijk niet tippen aan mijn kids!!!!!
en daarbij ik vertrouw men honden en ken uit de keuken zien wat er binnen gebeurd jammer voor jou!!!!!
Uitspraak van JaapieB12 op donderdag 21 december 2006 om 21:12:
@Wendy---> Heb geen pop in huis om te testen.

Oww haha ik zie dit nu pas...:lol:

Ja zou Diesel dan Robyn als lid van de roedel zien...
Als ze verder gewoon doet enzo...

Kan je niet een gedrags therapeut bellen en kijken wat die ervan zegt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 december 2006 om 17:05:
Ik wordt nog steeds niet begrepen

Ik snap wat je bedoeld..
Een kind hoor je niet alleen te laten met een hond..
Ik vertrouw mijn hond .. weet wanneer ze wat doen.. maar nog laat ik ze niet alleen met een kind..
Als ik naar de wc moet en de kleine van mijn buurmeisje is er dan wacht ik tot iemand anders bij de kleine blijft.. kan ik het echt niet ophouden dan zet ik de kleine in de gang.. in zijn kinderwagen..En ga ik naar de wc.. terwijl de honden in de woonkamer zitten achter een dichte deur..

Het kan best zijn dat ik de hond wel vertrouw.. maar je weet nooit wat een kind gaat doen..dus weet je ook niet hoe de hond daarop gaat reageren..

De hond van de overburen had een van hun kinderen gebeten..
Iedereen zei jeetje valse hond..zo vanuit et niets etc etc..

het kind daarentegen was te bang om eerlijk te zeggen tegen haar ouders dat ze de hond de geluidjes van haar mobiele telefoon liet horen!!

En ja.. zodra ik erbij ben mogen de honden bij de kleine kijken.. maar ben ik in de keuken.. (open keuken).. dan gaat de kleine in kinderwagen mee.. want nee .. wil er bovenop zitten en anders niet..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van WENDY26J op dinsdag 26 december 2006 om 22:21:
.. wil er bovenop zitten en anders niet..

en mijn mening is dat je niet altijd boven op je kleine kan zitten.
dan kan ik niets meer omdat ik honden heb en kinderen ...
men honden en kinderen worden gelijk behandeld hier in huis en of je het er nou mee eens bent of niet zijn mijn kids en mijn honden!!!
en als ik het vertrouwen heb in men honden dan heb ik dat helaas voor de mensen die er anders over denken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 december 2006 om 22:29:
en mijn mening is dat je niet altijd boven op je kleine kan zitten

niet alleen boven de kleine.. ook bovenop het contact wat mijn honden met EEN kleine hebben..

Dat is wel beetje overdreven ;)

men honden en kinderen worden gelijk behandeld hier in huis en of je het er nou mee eens bent of niet zijn mijn kids en mijn honden!!!
en als ik het vertrouwen heb in men honden dan heb ik dat helaas voor de mensen die er anders over denken.

Lieve schat.. als je eerst nou eens begint met je je niet zo aangevallen te voelen..
Ik heb hierboven alleen MIJN mening neergezet zoals jij jouw mening hebt..
Je voelt je nu door mijn stukje teveel aangevallen wat helemaal nergens voor nodig is..
Als ik naar de wc moet en Bradley ligt in zijn box dan loop ik ook gewoon naar de wc...

ik ben ook van mening dat als je zelf te voorzichtig bent dat er dan juist wat gaat gebeuren.
Als je steeds er tussen gaat als de hond bij de kleine in de buurt komt dan zal de hond dat vervelend gaan vinden denk ik en tja wat er dan gebeurt weet je dan zelf wel.

Ja hier mogen ze gewoon bij Brad als hij op schoot zit of in zijn stoeltje.
Ze mogen aan zijn handje likken maar ze mogen weer niet in zijn gezicht komen.

Hier mogen de honden ook eerst alles even zien voor dat Brad het krijgt zodat ze weten wat het is en dan is alles ook gewoon goed.

En ja roken...hier in huis mag alleen gerookt worden met een raam open als Bradley boven in zijn kamer ligt.
en ik vind dat de gene die rookt best een peukie kan roken in de keuken ofzo als de kleine in zicht is.

Waarschuw beheerder
hoeveel ik ook van mijn honden hou, een hond blijft een hond, en kan altijd onvoorspelbaar gedrag gaan vertonen.

ook naar je kinderen toe.

ik vertrouw ze, maar moet je wel altijd in je achter hoofd houden dat het dieren blijven.

en ik ze dus niet alleen met mijn zoon laat als ik of boven wat meer tijd nodig heb om iets te doen, of in de kelder bezig ben.

als ik uit het zicht ben, en ik niet meer mijn zoon en honden kan zien ( in de gaten houden) gaan mijn honden in de benche.
en worden weer los gelaten als ik er weer bij ben.

het contact tussen kind en honden gaat prima, maar zoals idd gezegd werd.... een ongeluk zit in een klein hoekje, en dan hoeven het niet eens de honden schuld te zijn geweest.

ik hou van mijn honden, maar zie ik ze niet als mensen. vele ongelukken gebeuren door dat mensen dieren gaan vermenselijken, dieren moet je wel dieren laten.

en geven ze net als elk levend wezen, geen 100% garantie van een vertrouwen.
Waarschuw beheerder
ik moet zeggen dat het aan de hond ligt of ik ( als ik kinderen zou hebben) die rbij laat, met scar is het geen probleem ik maak me daar ook totaal geen zorgen over maar kyl vertrouw ik niet met kinderen als ik kinderen zou krijgen dan moet kyl waarschijnlijk in een bench maar niet alleen met kinderen ik vertrouw hem daar gewoon niet bij! maar scar zou ik zo toelaten
Waarschuw beheerder
dan zou ik ze er denk allebei niet bij laten om jaloezie tussen de honden te voorkomen.
is alleen maar een ideetje hoor, heb daar geen ervaring mee.

Waarschuw beheerder
Vind het best eng hoor dat sommige hier hun hond zo blindelingsvertrouwen... Nouja miss is je hond 100% te vertrouwen maar is je kind dat ook? (als jij er niet bent?) en al is je kind dat is de combinatie dit..

Als je erbij bent kun je de reacties prima aflezen als je er niet bij bent kun je helemaal niks zien voorspellen of onderbreken en kan het dus gruwlijk misgaan. Voorkomen is beter als bestrijden zeg ik dan. Ik geloof best dat het heel goed kan gaan en als het goed gaat dat je er trots op bent en dat mag ook. Wie zou dat niet zijn. Maar blindelings vertrouwen.....

meestal ontstaan de problemen pas als een kind gaat kruipen of lopen omdat het dan groter wordt in de ogen van je hond. Hoe graag je ook wilt dat je baby in rangorde hoger staat dan je hond gaat je dit niet snel lukken zo jong en klein en weerbaar kan een hond nu eenmaal nog niet zien als ranghoger!! Maar goed daar moet je dan ook goed mee omgaan!

Als je je zorgen maakt over hoe en wat weet ik zeker dat je genoeg boeken kan vinden over de combi baby en hond!! Komt vast allemaal goed hoor(Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 december 2006 om 22:02:
nou misschien is dat wel voor men kids

volgens mij is de veiligheid van je kinderen wel iets belangrijker dan haren of niet?

en ja ben blij dat jij men kind niet ben jij kunt namelijk niet tippen aan mijn kids!!!!!

:gaap: he zeg... ben onder de indruk... geloof ook niet dat we het over de geweldigheid van jouw kinderen hadden he?
maar dat ik goddank blij ben dat mijn moeder wel altijd voor mijn veiligheid koos ipv haren in de keuken belangrijker te vinden... en aan zo'n soort moeder kun jij dan weer niet tippen(f)

en daarbij ik vertrouw men honden en ken uit de keuken zien wat er binnen gebeurd jammer voor jou!!!!!

erg volwassen reactie :roflol: wat is er zo jammer aan voor mij?

ik denk dat je beter trots op jezelf kunt zijn dat je de moeite nog wel neemt om toezicht te houden

Waarschuw beheerder
Helaas kun je kinderen en honden niet altijd voorspellen, een kind alleen laten met een hond is dus absoluut niet slim. Helaas zijn er altijd mensen die denken dat hun lieve hond zoiets niet doet, daardoor vallen er onnodig slachtoffers..:(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 december 2006 om 14:13:
Helaas kun je kinderen en honden niet altijd voorspellen, een kind alleen laten met een hond is dus absoluut niet slim. Helaas zijn er altijd mensen die denken dat hun lieve hond zoiets niet doet, daardoor vallen er onnodig slachtoffers..laatste aanpassing 28 december 2006 14:19

Mee eens! Kinderen zijn net zo onvoorspelbaar als honden! Ik vertrouw blind op mijn honden als ik buiten aangevaalen zou worden. Maar zolang mijn kind geen overwicht heeft op de honden zal ik ze nooit blind vertrouwen met mijn kind.
Hoe gek ik ook op de honden ben!

Waarschuw beheerder
Dobermannen zijn echt valse honden.. Toen ik klein was ben ik er ook door 1 in me gezicht gebeten daarna heeft ie er nog 2 gepakt dus zou maar uitkijken! Terwijl ie eerst nooit zoiets deed..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 december 2006 om 00:30:
Dobermannen zijn echt valse honden.. Toen ik klein was ben ik er ook door 1 in me gezicht gebeten daarna heeft ie er nog 2 gepakt dus zou maar uitkijken! Terwijl ie eerst nooit zoiets deed..

dat kan elke hond doen:looser:

eerst weten waar je over praat... voordat je onzin uitkraamt!

Waarschuw beheerder
Dobermannen zijn echt valse honden

Dus als 3 van de duizenden dobbermannen jou bijten zijn ze opeens allemaal vals?? Nou dacht het niet..
En valse hond heeft meestal een gemene opvoeding gehad, f het zit in zijn bloed maar dat kan je in de 1ste levensjaren al zien..
Wat jij beweerd is echt de grootste onzin!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van WENDY26J op dinsdag 26 december 2006 om 22:21:
Ik snap wat je bedoeld..
Een kind hoor je niet alleen te laten met een hond..
Ik vertrouw mijn hond .. weet wanneer ze wat doen.. maar nog laat ik ze niet alleen met een kind..
Als ik naar de wc moet en de kleine van mijn buurmeisje is er dan wacht ik tot iemand anders bij de kleine blijft.. kan ik het echt niet ophouden dan zet ik de kleine in de gang.. in zijn kinderwagen..En ga ik naar de wc.. terwijl de honden in de woonkamer zitten achter een dichte deur..

Het kan best zijn dat ik de hond wel vertrouw.. maar je weet nooit wat een kind gaat doen..dus weet je ook niet hoe de hond daarop gaat reageren..

De hond van de overburen had een van hun kinderen gebeten..
Iedereen zei jeetje valse hond..zo vanuit et niets etc etc..

het kind daarentegen was te bang om eerlijk te zeggen tegen haar ouders dat ze de hond de geluidjes van haar mobiele telefoon liet horen!!

En ja.. zodra ik erbij ben mogen de honden bij de kleine kijken.. maar ben ik in de keuken.. (open keuken).. dan gaat de kleine in kinderwagen mee.. want nee .. wil er bovenop zitten en anders niet

Ben blij dat jij me tenminste wel snapt :yes:

en mijn mening is dat je niet altijd boven op je kleine kan zitten.
en als ik het vertrouwen heb in men honden dan heb ik dat helaas voor de mensen die er anders over denken

OMG moet ik het nou in kleutertaal gaan spellen ofzo? Is mijn verhaal nou zo moeilijk te volgen of wil je alleen je eigen verhaal snappen?
Je doet maar wat je niet laten kunt, als je het niet wilt horen dan snap ik niet waarom je uberhaupt nog reageert :)

Dus eigenlijk vertrouw je ze niet? je praat jezelf nu een beetje tegen 8)8)8) :roflol:
Dobermannen zijn echt valse honden..

Toe maar weer.. gooi alle dobermannen maar weer over 1 kam, je hebt het nu over 1 hond hoor! Niet over alle dobermannen!
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 december 2006 om 09:01:
dat kan elke hond doen :looser:

Waarschuw beheerder

Hoe kun je in godsnaam zeggen dat een hond even belangrijk is als een kind, ik ben gek op dieren..
maar dit slaat alles :|
laatste aanpassing