Partyflock

Forumonderwerp · 919237
Waarschuw beheerder
Ik heb de topics over stewardessen op partyflock gelezen maar daarin word mijn vraag niet duidelijk beantwoord.Vandaar dit topic :)

Mijn zus is 22 en zou het liefst Stewardess worden.Nu heb ik gehoord dat er verschillende opledingen zijn zoals het tio in utrecht maar deze opledingen zijn vaak particulier en erg duur ,ook duren ze vaak gemiddeld 3 jaar.Nu heeft ze iets opgevangen over dat je ook een interne opleiding kan volgen bij een maatschappij zelf deze duren vaak maar een paar weken en schijnen 'beter'te zijn.

Zijn er mensen die zoiets hebben gedaan?Hoe gaat zoiets in zn werk?Bel je zo'n maatschappij gewoon op...?Wat zijn verder de iesen qua opleding en leeftijd en dergelijke?
Klopt het ook dat je een bepaalde lengte moet zijn?Ik probeer haar te helpen omdat ze niet zo goed weet hoe ze dit moet aanpakken.

Graag reacties (f)

Waarschuw beheerder
Mijn zus heeft n interne opleiding gedaan van 6 weken bij de KLM. Gewoon bellen en info vragen en dan solliciteren.
Waarschuw beheerder
Hi Sam,

Jij steward? Wat leuk :yes: Ik heb alle rondes overleefd bij Transavia...Alleen de laatste niet ... Ze vonden me meer een KLM meisje ... Nou vat ik dat maar op als compliment ... September maar weer proberen!
Werkzaam bij Geniet
Waarschuw beheerder
ik begin vrijdag aan me opleiding bij transavia, ben benieuwd! :)

Waarschuw beheerder
Ik heb zaterdag een afspraak bij the stewardess academy in Best om te kijken of ik geschikt ben voor grondstewardess..
Heeft er iemand ervaring met deze opleiding of kan ik echt beter gewoon rechtstreeks bij de maatschappij solliciteren en de evt. interne training volgen?

Thankx voor jullie reacties :)

Waarschuw beheerder
Niemand??
Waarschuw beheerder
donateur
Even een tip van mijn kant : Als je in de laatste 8 jaar ondeugend bent geweest (6) en daar bedoel ik mee als je in aanraking bent geweest met de politie (strafblad al helemaal, maar zelfs een aantekening is al voldoende) bespaar jezelf de moeite voor het aanmelden bij "een" luchtvaart maatschappij. Je wordt nooit aangenomen!

Ik ben in een ver verleden ooit eens gepakt met een pilletje. Gelukkig met een sisser afgelopen en gelukkig geen strafblad. Ik had de opleiding van Transavia met succes afgerond (onwijze mooie cijfers) en kreeg netjes de dag voor mijn eerste vlucht te horen dat ik alsnog was afgewezen inzake mijn "kleine mistapje" in mijn verleden.

Maar ja Life goes on :)
Waarschuw beheerder
:o sam dat is echt genaaid, eerst 2 x je flight safety moeten doen en dan nog afgewezen worden voor zoiets :X

Waarschuw beheerder
Ik ben uitgenodigd voor de selectie bij KLMC.. :D
Nog meer mensen die daar werken??
(k)

Waarschuw beheerder
Als ik jou was zou ik zorgen dat ze de opleiding bij KLM krijgt. Dat is één van de beste en duurt maar 6 weken zelfs!
(Je moet een HAVO-diploma hebben en kennis van spaans, duits of frans. Je mag niet te groot of te klein zijn.)

Bel ze gewoon eens op ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 januari 2007 om 22:07:
SRH moet je alleen doen als propedeusejaar

sorry?

Heb je een (hbo) Propedeuse nodig om trolley's rond te mogen rijden en veiligheidsinstructies te demostreren? Wat is dat voor belachelijke hoge eis voor de functie stewardess (gelet op de functie-inhoud)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 november 2007 om 23:55:
sorry?

Heb je een (hbo) Propedeuse nodig om trolley's rond te mogen rijden en veiligheidsinstructies te demostreren? Wat is dat voor belachelijke hoge eis voor de functie stewardess (gelet op de functie-inhoud)

reageer niet op dingen waar je niks vanaf weet :-O