Partyflock

Forumonderwerp · 917715
1 volger · 36783x bekeken
Werkzaam bij Music in Mind
Artiest {SHOWLIST artist 49066, 48979, 11660}
Waarschuw beheerder
Sylenth1 is een nieuwe VST synth van Nederlandse bodem, gericht op de professionele audio en muziek industrie. Sylenth1 is uitermate geschikt voor alle stijlen house, van minimal/acid tot harcore/terror, heeft zeer hoogwaardige oscillators en filters, en is ook nog eens zuinig in CPU gebruik.

[img width=500 height=325 cacheid=000aa651001ee1f1858a154f1a01af3942]http://www.lennardigital.com/files/temp/sylenth1thumb.jpg[/img]

Drop hier je mening, ervaringen, vragen, opmerkingen, ideeen, whatever mbt deze VST. Ook sounds, snippets en tracks gemaakt met Sylenth1 kun je hier dumpen :)

Voor degenen die deze synth nog niet hebben, maar wel geinteresseerd zijn: Voor alle partyflock leden (vóór vandaag aangemeld) geldt een speciale introductie-aanbieding! PB voor meer info.

Don't miss it! :)
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lennar-D op zaterdag 12 mei 2007 om 04:58:
Is onderweg, maar is nog wel veel werk dus duurt nog wel enkele maanden. Die versie lost dan gelijk het FL probleem op.

Wat Mac betreft, het wordt een versie die in ieder geval op de Intel Mac's werkt,

Thnx, dan weet ik genoeg (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DVY op donderdag 10 mei 2007 om 11:27:
tja, je moet ook niet denken dat het allemaal aan komt waaien..

nja dat denk ik ook niet ;) maar heb meer zin om een fimpje te zien :D
Artiest Exir
Waarschuw beheerder
als ik alle reacties en alles wat er gemaakt is zo lees en hoor moet het wel een goeie plug zijn :)

heb m ff gedownload, maar zo noob als ik nog ben in het maken van muziek heb ik geen id hoe ik m aan de praat moet krijgen. Heb wel cubase ed waar je vst's mee in zou moeten kunnen laden (cubes met wired werkt nl gewoon) maar sylenth....ho maar

iemand nog een suggestie hoe ik dit het beste kan doen? :D

thnx! :)

Waarschuw beheerder
verander je naam in dj exit

Waarschuw beheerder
He Toxic als je je volgende vsti gaat maken ...
Stop er dan ook wat betere sample's in , zoals een Bass Gitaar ofzo iets !
Iets met echt instrumenten (Y) O ja p.s. dit moet je niet als iets negatiefs zien !
Waarschuw beheerder
samples? :\
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 13 mei 2007 om 15:12:
verander je naam in dj exit

domme vragen bestaan niet....domme antwoorden wel (en dit is er weer zo een ;)) Voor jou was zeker alles in het begin zo vanzelfsprekend en wist je alles ofniet? Je was zelf natuurlijk geen hulp van anderen nodig want je wist alles al ;)
Waarschuw beheerder
ja... For he is The Great One :respect:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dj Exir op zondag 13 mei 2007 om 15:48:
Voor jou was zeker alles in het begin zo vanzelfsprekend en wist je alles ofniet?

ja

e was zelf natuurlijk geen hulp van anderen nodig want je wist alles al

ja
Waarschuw beheerder
(Y)

ik dus niet :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 13 mei 2007 om 15:37:
Stop er dan ook wat betere sample's in

:/ sinds wanneer zitten er samples in een modulaire synth?

Waarschuw beheerder
donateur
Stop er dan ook wat betere sample's in

Ik volg je even niet hoor :vaag:
Waarschuw beheerder
hij denkt dat er samples in een synth zitten 8)

(er is natuurlijk wel een type plugin waar dit het geval is, kijk naar bakken als hypersonic, nexus e.d.)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dj Exir op zondag 13 mei 2007 om 15:10:
heb m ff gedownload, maar zo noob als ik nog ben in het maken van muziek heb ik geen id hoe ik m aan de praat moet krijgen. Heb wel cubase ed waar je vst's mee in zou moeten kunnen laden (cubes met wired werkt nl gewoon) maar sylenth....ho maar

iemand nog een suggestie hoe ik dit het beste kan doen?

In Cubase op de F11 toets drukken om het VSTi venstertje te krijgen, en daar op een leeg slotje klikken en Sylenth1 selecteren. :)

Stop er dan ook wat betere sample's in , zoals een Bass Gitaar ofzo iets !
Iets met echt instrumenten

Samples zitten er niet in, als je echte instrumenten zoekt moet je geen synthesizer gebruiken, maar een sampler als Kontakt met sample libraries van een basgitaar bijvoorbeeld, of ROMplers zoals
Uitspraak van Ensorceler op zondag 13 mei 2007 om 18:20:
hypersonic, nexus e.d

of voor de basgitaar de Spectrasonics Trilogy :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lennar-D op zondag 13 mei 2007 om 18:36:
In Cubase op de F11 toets drukken om het VSTi venstertje te krijgen, en daar op een leeg slotje klikken en Sylenth1 selecteren

thats the point.....daar zie ik m dus niet bij staan ;)
Wired ed staan er nl wel bij...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dj Exir op zondag 13 mei 2007 om 18:43:
thats the point.....daar zie ik m dus niet bij staan ;)

laatmaar...heb m ff opnieuw geinstalleerd maar dan de locatie standaard gelaten ipv deze aangepast...
hij staat er nu wel tussen

maar ns ff knooien :D

thnx!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dj Exir op zondag 13 mei 2007 om 18:43:
thats the point.....daar zie ik m dus niet bij staan

Staat hij wel in je \Steinberg\VSTPlugins map? Misschien heb je hem per ongeluk in een andere map geinstalleerd?

Uitspraak van Dj Exir op zondag 13 mei 2007 om 18:48:
laatmaar...heb m ff opnieuw geinstalleerd maar dan de locatie standaard gelaten ipv deze aangepast...
hij staat er nu wel tussen

Ah (y) :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
gefeliciteerd trouwens met die review! zag er leuk uit (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
domme vragen bestaan niet....domme antwoorden wel (en dit is er weer zo een )

:D (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ensorceler op zondag 13 mei 2007 om 18:20:
hij denkt dat er samples in een synth zitten

(er is natuurlijk wel een type plugin waar dit het geval is, kijk naar bakken als hypersonic, nexus e.d.)

:D:D:D:D ik had het effe snel getypt ( maar om eerlijk te zijn ben ik gewoon de benaming vergeten zoals ik wel eens meer met namen heb :D )

Maar je snapt wat ik bedoel (Y) Ik zal eens effe kijken naar deze plugins Thnx

Samples zitten er niet in, als je echte instrumenten zoekt moet je geen synthesizer gebruiken, maar een sampler als Kontakt met sample libraries van een basgitaar bijvoorbeeld, of ROMplers zoals

:D ik ga ze effe opzoeken (Y) bedankt !

Maar miss wel een idee voor je volgende plugin ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 14 mei 2007 om 16:42:
Maar miss wel een idee voor je volgende plugin ?

beettje tweaken aan de sylenth en je bootst zo een bassgitaar na hoor :yes:
Werkzaam bij Dynamo GBBR
Artiest {SHOWLIST artist 3658, 81459, 1576}
Waarschuw beheerder
of voor de basgitaar de Spectrasonics Trilogy :)

erg dik :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 februari 2007 om 11:12:
ja die zijn wel goed, maar trekken ook redelijk veel CPU

Op wat voor systeem draai jij eigenlijk???
Waarschuw beheerder
Lekkere soundset voor Sylenth1: www.maximumsounds.com
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GMX op donderdag 31 mei 2007 om 05:36:

haha die sounds opzich zijn niet eens zo heel slecht.. maar de melodietjes waarmee ze de sounds aanprijzen in die player zijn gewoon dramatisch tot supervals, haha.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van CheffieChocolade op donderdag 31 mei 2007 om 10:41:
maar de melodietjes waarmee ze de sounds aanprijzen in die player zijn gewoon dramatisch tot supervals, haha.

Hehe, van de melodietjes word ik inderdaad ook niet warm, maar vind de presets wel lekker klinken.

Anyway, morgen schijnt ook de soundset van www.vstsoundbanks.com uit te komen, ben benieuwd.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van GMX op donderdag 31 mei 2007 om 05:36:

vind ut 3x niks geen waardevolle aanvulling op de standaard banks :no: en die melodietjes zijn idd te kut voor woorden (n)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 juni 2007 om 19:10:
vind ut 3x niks geen waardevolle aanvulling op de standaard banks

Dat kan, he :) Misschien vind je deze beter ? http://www.vstsoundbanks.com/ Is ook net uit, wel erg trancy, moet je wel liggen denk ik.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GMX op zondag 3 juni 2007 om 22:56:
http://www.vstsoundbanks.com/ Is ook net uit,

t minste presets :O:O:O
Waarschuw beheerder
Dat kan, he :) Misschien vind je deze beter ? http://www.vstsoundbanks.com/ Is ook net uit, wel erg trancy, moet je wel liggen denk ik.

dat klinkt erg vet.. ook tegen fatsoenlijke prijzen (Y)

ik had alleen de z3ta gehoord btw, en die vind ik eerlijk gezegd ook wel de beste. hij doet weinig met de sylenth1 fx als je mij vraagt.. maar die gast schudt werkelijk de demomelodietjes uit ze mouw, maarja das het minst belangrijke haha.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dat kan, he Misschien vind je deze beter ? http://www.vstsoundbanks.com/ Is ook net uit, wel erg trancy, moet je wel liggen denk ik.

dit is wel een hele goeie, vooral voor hardstyle :9

Waarschuw beheerder
Uitspraak van CheffieChocolade op dinsdag 5 juni 2007 om 00:20:
die gast schudt werkelijk de demomelodietjes uit ze mouw

hij jat ze bij elkaar, komt me allemaal er bekend voor ;)
Waarschuw beheerder
Hey,

dat klinkt erg vet.. ook tegen fatsoenlijke prijzen (y)

Ik vind de prijzen van sommige andere soundbanks ook wel aan de hoge kant, ik verkoop er liever meer voor minder ;)

ik had alleen de z3ta gehoord btw, en die vind ik eerlijk gezegd ook wel de beste. hij doet weinig met de sylenth1 fx als je mij vraagt.. maar die gast schudt werkelijk de demomelodietjes uit ze mouw, maarja das het minst belangrijke haha.

De drie Z3ta soundbanks worden nog steeds goed ontvangen :)
En de Sylenth1 soundbank heeft inderdaad wat meer generic geluiden, wel de bruikbare kant op.
Demo mp3's zijn voor mij wel belangrijk, als die niet interessant genoeg zijn koopt niemand wat.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 juni 2007 om 02:01:
dit is wel een hele goeie, vooral voor hardstyle :9

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 juni 2007 om 02:01:
Uitspraak van stevy op dinsdag 5 juni 2007 om 00:20:
die gast schudt werkelijk de demomelodietjes uit ze mouw

hij jat ze bij elkaar, komt me allemaal erg bekend voor

In de Sylenth1 soundbank zijn er 2 melodietjes die ik niet zelf gemaakt heb:
de bass van Robin - Show Me Love (1:56)
en Prodigy - Voodoo people (3:06)
De rest heb ik toch echt zelf gemaakt :9

De andere soundbanks hebben af een toe een gejatte melodie als de preset gemaakt is om een geluid na te doen. Zeta heef bijvoorbeeld PPK-Resurection, Candee Jay en Da Hool-Love Parade (kan er op het moment niet meer bedenken). 3 uit de 384 valt wel mee vind ik.

De meeste hoeven niet al te moeilijk te zijn, zolang het maar duidelijk is hoe de presets klinken.

Ik heb deze link gekregen van een van jullie zonder PayPal account dus ik zal daar ook maar wat over posten.

De mensen die geen credit card en/of PayPal account hebben kunnen me ook e-mailen op support@vstsoundbanks.com en dan krijg je de gegevens om €9,95 op de normale manier over te maken.

Jeff.

http://www.vstsoundbanks.com
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lennar-D op zaterdag 12 mei 2007 om 04:58:
Ik heb Sylenth trouwens pas met een core 2 dual PC op Windows Vista 32bit in FL Studio geprobeerd, en het leek erop dat het daarop een stuk beter werkte dan op Windows XP (hij schokte bij mij nog niet met 8 Sylenths). Heeft iemand anders dit al geprobeerd?

ik heb volgende week een pc met die specs binnen dus dan zal ik m even testen (wel demoversie dus weet niet of dat nog verschil maakt?)

( kun je trouwens niet iets aan de skins doen, deze deinspireert mij (klinkt belachelijk en is het ook), maar daardoor heb ik m nog niet gekocht ( en vind m zoveel ruimte innemen op kleine resoluties)
Waarschuw beheerder
ik had het in het begin ook dat ik de interface niet aantrekkelijk vond maar grappig genoeg werd juist de overzichtelijkheid ervan na een paar weken zijn kracht waardoor ik heel snel en makkelijk geluiden ging maken met de sylenth :)

maar eerlijk is eerlijk hij ziet er niet strak uit 8)

Waarschuw beheerder
ga m binnenkort toch kopen dus ben benieuwd of ik er aan gaan wennen. de sound/cpuzuig is top , dus daar zal het niet aan liggen (Y)

Waarschuw beheerder
I loooovee this synth! _0_
Weet iemand toevallig of er nog add-ons zijn voor de sylenth? presetpacks ofzo?

Waarschuw beheerder
donateur
Kijk eens ff 4 posts boven je..
Waarschuw beheerder
hahaha

Artiest ProCeela
Waarschuw beheerder
Hoe kan je in cubase het geluid harder zetten zonder dat ie gaat Clippen of Nekke !?

Ik heb een track gemaakt maar ik vind hem als ik hem in de cd speler stop toch te zacht opgenomen :s

Artiest R-K
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 juni 2007 om 15:07:
Hoe kan je in cubase het geluid harder zetten zonder dat ie gaat Clippen of Nekke !?

hoe het exact in Cubase gaat weet ik niet. Maar dit kan je in ieder geval oplossen door compressie

Waarschuw beheerder

Ik heb een track gemaakt maar ik vind hem als ik hem in de cd speler stop toch te zacht opgenome

group channel aanmaken en daar een limiter inladen en dan alle channel outputs routen naar de group channel

group channel natuurlijk gewoon routen naar de stereo -output
Waarschuw beheerder

Ik heb een track gemaakt maar ik vind hem als ik hem in de cd speler stop toch te zacht opgenomen

Met een limiter VST op je master kanaal, bijvoorbeeld Voxengo Elephant.

Waarschuw beheerder
was je me net voor :rot:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 juni 2007 om 16:02:
was je me net voor

Hehe :P

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 juni 2007 om 15:54:
group channel aanmaken en daar een limiter inladen en dan alle channel outputs routen naar de group channel

Beetje omslachtig om daar een group channel voor te maken. Je wil toch ALLES door je limiter gooien, dus het makkelijkst is gewoon op de master. :)
Waarschuw beheerder
ik heb juist de demo geinstalleert
en hij is VET echt VET amaai
beter dan z3ta dees moet ik hebben zeker en vast
Waarschuw beheerder
heb de soundback van vstsoundbanks gekocht en ik moet zeggen .. klinken zeer goed .. vooral als je 2 of 3 sylenths inlaad met het zelfde geluid. flinke reverb en delay erover en het is net hardware :D