Partyflock

Forumonderwerp · 917076

Waarschuw beheerder
stel je heb kinderen zou jij dan ze heel streng opvoeden of gewoon heel los opvoeden ?

wat zou jou kind wel mogen en wat niet ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 december 2006 om 13:15:
ik lees duidelijk van wel hoor

dat dacht ik ook al te lezen

Waarschuw beheerder
niet streng, niet te los gwoon net als mijn papa, das de perfecte opvoeding!!!:)
Waarschuw beheerder
Ik zou niet streng zijn voor mijn kinderen :no:
Niet dat ze alles mogen maar wel veel
Belangrijkste is dat je kinderen zich ook vrij voelen en zich niet min of meer opgesloten voelen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 december 2006 om 13:17:
dat dacht ik ook al te lezen

nou ik ben nog veel te jong voor kindertjes hoor ;)

Waarschuw beheerder
ik zou het niet weten.. of k een strenge moeder zou zijn,
weet wel dat er regels komen, en dat hij/zij niet alles kan doen.

en zal ok zeker niet los zijn.. maar nja weet niet hoe ik het moet zegge
Waarschuw beheerder
eh ik dacht altijd van niet maar nu ik er eentje heb weet ik dat streng zijn afentoe heel goed is, dan weet ie waar die aan toe is.

Waarschuw beheerder
Consequentie en duidelijke regels...kom je een heel eind.
Ook het belonen van goed gedrag en het straffen van fout gedrag is naar mijn inziens een goede aanpak...

Nee is nee...en niet om gaan switchen want dan weet een kind niet meer waar hij/zij aan toe is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 december 2006 om 19:16:
stel je heb kinderen zou jij dan ze heel streng opvoeden of gewoon heel los opvoeden ?

Ik denk niet dat ik deze vraag kan beantwoorden tot mijn dochter wat oudr is en haar karakter dus wat meer naar voren komt! Ik vermoed beide, maar wel duidelijk. En op welke gebieden ik dan los zou zijn & op welke streng is btje afhankelijk van haar karakter! En ding weet ik wel een regel moet een regel blijven, anders weet je kind ook niet waar het aan toe is!

Waarschuw beheerder
ik zou me kinderen echt niet te streng op voeden.
zelf ben ik met super veel vrijheid opgevoed en bevalt me prima...en zou me kinderen zelf ook zo ongeveer opvoeden.
Wel met regels enzo maar wel met veel vrijheid...maar dat zie ik later wel als ik kinderen heb :P

Waarschuw beheerder
streng maar rechtvaardig, je moet ze niet alles ontzeggen, dan keren ze zich denk ik juist tegen je..gewoon normaal, regeltjes moeten er zijn en als je je kind goed opvoed, respecteren ze deze ook...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
stel je heb kinderen zou jij dan ze heel streng opvoeden

ik zou ggen kinderen willen die om elk wissewasje janken :[
dat lijkt me echt helemaal niks :no:

maar voorlopig nog geen kinderen voor mij
kinderen zijn lastig

Waarschuw beheerder
ja vol streng ;)

maar wel een goede papa over 10 jaar ofzo ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
Ik ben niet streng voor mijn kids, wel rechtvaardig. Maar het meeste mogen ze zelf exploreren:)

Waarschuw beheerder
duidelijke regels, consequent en rechtvaardig......en ruimte voor de eigen ontwikkeling....en het belangrijkste....onvoorwaardelijke liefde.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Toevallig hadden wij het er laatst over...

Ik denk dat Tam wel streng oftewel beschermend en rechtvaardig word ja en dat ik een makkelijke papa word, haha!

"nou, ik vraag het wel aan papa, dan mag het wel" :P

Maar ja....heb nu al te horen gekregen dat we dan op 1 lijn moeten zitten, dus papa is nu al uitgeluld :( :p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik ben niet streng voor me kids ik heb er 1 van 4 en 1 van anderhalf je moet gewoon consequent zijn,en ze uitleggen het hoe en waarom ze iets niet mogen.streng zijn heeft geen zin je moet ze wel een beetje loslaten senk ik....

Waarschuw beheerder
Streng zijn.. ja en nee..
Ik zal niet al te streng zijn maar ik maak wel duidelijk wat mijn regels zijn zoalang ze onder mijn dak wonen.
Wat wel en wat niet. En gewoon heel erg Consequent blijven ook erg belangrijk.
Waarschuw beheerder
Ik denk dat ze mij beter jongetjes kunnen geven;)
Want als ik een meisje krijg die blijft tot der 21 ste thuis;)
Nee daar zou ik denk ik goed op gaan letten en heel bezorgt zijn als ik na mezelf kijk en wat ze dan uit kunnen vreten.... weet ik het zo nt nog niet ;)

nee of ik echt streng ga worden neeeee,,
natuurlijk wel dat ze alles leren hoehet moet enzo.
maar streng nee...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
niet streng denk..
naja ze moeten niet een loopje met me nemen dan wel denk;)

Waarschuw beheerder
ik ben wel streng opgevoed, maar volgens mij komt er een moment in die opvoeding waarbij je ouders je ineens heel vrij laten.....de laatste jaren dus

btw ik ga men kinderen later ook wel streng opvoeden zeker in die kutmaatschappij
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 februari 2007 om 23:47:
ik ben wel streng opgevoed, maar volgens mij komt er een moment in die opvoeding waarbij je ouders je ineens heel vrij laten.....de laatste jaren dus

(y)

Waarschuw beheerder
Als ik soms hoor van men vrienden dat zijn moeder bepaalt wat hij doet in het weekend, of dat hij zen mams moet vragen hij MAG lig ik dubbel, tuurlijk mogen je ouders een mening hebben en kunnen ze het afraden wat je gaat doen maar volgens mij ben je verstandig genoeg om die beslissing zelf te kunnen nemen op de 22/23ste
Waarschuw beheerder
ik ben ook heel vrij opgevoed...
vanaf me 15e 16e heeft ze me vrij gelate

Waarschuw beheerder
nou zou wel streng wezen voor char, maar niet te hoor. Ben zelf heeel streng opgevoed en ga dat toch echt niet bij me zoontje doen.
Gewoon volgens de juiste normen en waarden... in ieder geval niet een kind doordeweeks tot in de nacht buiten laten spelen ofzo..daar doe ik dus niet aan mee.

Waarschuw beheerder
ik zou niet te streng zijn, maar vind wel belangrijk dat ze weten wat normen en waarden zijn, je kan je kinderen dingen gaan verbieden ,maar dan gaan ze het toch doen, ik hoop wel dat me kinderen altijd eerlijk tegen me zullen zijn

Waarschuw beheerder
ja ik voed ze redelijk streng maar rechtvaardig op.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 december 2006 om 09:12:
Streng of los, geen van beide. Consequent, rechtvaardig, duidelijk en met liefde kies ik voor. En met normen en waarden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 december 2006 om 17:30:
met duidelijke regels en consequentheid kom je volgens mij al een heel eind en daarnaast denk ik dat het vooral belangrijk is dat een kind zich gewaardeerd voelt zodat het zelfstandig en zelfverzekerd kan worden...

:yes:
Waarschuw beheerder
soms moet je wel streng zijn als ze bv weer eens op onderzoek gaan ik noem bv een stopkontakt
maar met goeie regels kom je er wel ..ik zelf ben heel vrij opgevoed mn vader heeft vroeger in een commune geleefd dus thuis viel overal over te praten (commune is btw jaren 60/70
je deelde alles ...)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 december 2006 om 00:29:
zeker met een ex partner die jouw manier van opvoeden lekker in de war gooit door juist niet consequent te zijn, en maar steeds toegeeft. van opvoeden heeft hij geen kaas gegeten helaas

hahaha ik hou nu me mond jij begrijp me wel black:P:P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van P@S op donderdag 11 januari 2007 om 09:15:
Maar ja....heb nu al te horen gekregen dat we dan op 1 lijn moeten zitten, dus papa is nu al uitgeluld

whaha maar ze heeft wel gelijk:p

Waarschuw beheerder

ik zou niet echt streng zijn voor mij kinderen
Waarschuw beheerder
Eerste 10 jaar goed hard aan pakke...

Waarschuw beheerder
stel je heb kinderen zou jij dan ze heel streng opvoeden of gewoon heel los opvoeden?

Niet te streng maar zeker weten ook niet te los....
Gewoon regels stellen....:yes: :D
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zou mijn kids hetzelfde opvoeden als bij mijzelf, als je veel dingen verbiedt, dan doen ze alles toch stiekem..
Moet zeggen.. mijn opvoeding is én was top!

Waarschuw beheerder

Heel los opvoeden :yes:
Waarschuw beheerder
streng nee maar ze moeten wel begrijpen dat nee nee is en dat er regels zijn. vind normen en waarde ook belangerijk vind ook dat ze respect voor andere moeten hebben. Je kan kinderen wel vanalles verbieden maar dan gaan ze het toch stiekem doen en ik wil wel dat ze dan gewoon open en eerlijk tegen me zijn en dat alles bespreekbaar moet zijn ik zou niet willen dat ze dan niet met dingen naar me toe durven te komen. Zou ze ieder geval vrij genoeg laten zodat ze zelfstandig en zelfverzekerd kunnen worden. :)

Waarschuw beheerder
heb zelf kids en steeds denk ik dat ik het goed bedoel met streng zijn maar mijn les is niet streng zijn want eens moet je ze loslaten
Waarschuw beheerder
ik zou niet echt heel streng zijn
alleen streng in het feit dat ze respect voor andere moeten hebben, just like my parents teached me(a)
Waarschuw beheerder
Volgens mij zou ik wel streng zijn. Als ik soms kinderen zie die een grote bek hebben tegen hun ouders! Dat zou ik echt nooit pikken! Gewoon duidelijke regels en verder mogen ze hun gang gaan!
Waarschuw beheerder
absoluut. ik heb een gigantische hekel aan ouders die hun kids alles laten doen. af en toe zie ik kinderen rondskeuren in de horeca en vraag ik mij af of hun ouders hun verstand echt verloren zijn! hoe kan zo'n kind nou fatsoen krijgen, als ze het niet aangeleerd krijgen. zeker als ik zo'n mini vetklep zie rondbaggeren in de mac donalds met een driedubbel hartklachtdieet in hun kledders... dan vraag ik mij toch af waar die lui mee bezig zijn. massa destructie in 52 1/2 jaar?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van _An_ op zondag 18 februari 2007 om 00:56:
Als ik soms kinderen zie die een grote bek hebben tegen hun ouders

Ja maar dat heb je ook met kinderen die streng worden opgevoedt.. :yes:

Waarschuw beheerder
Neej ik zou niet streng zijn...:D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
me zoon mag veel maar er zijn regels. En ben erg consequent, nee is nee.
Kids hebben regels nodig. Maar ben niet zo'n miep die zich druk maakt om een ravage van speelgoed en ondergekliederde kds, lekker laten gaan, niets mis mee. Vind het belangrjk dat hij waarden en normen mee krijgt en ik hem overal mee naatoe kan emen zonder dat ik bang moet zijn dat hij de boel afbreekt.

Waarschuw beheerder
Nee zal wel relaxed zijn.

Uitspraak van DJ Masterminder op zaterdag 23 december 2006 om 13:45:
Niet dat ze alles mogen maar wel veel
Belangrijkste is dat je kinderen zich ook vrij voelen en zich niet min of meer opgesloten voelen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van "MARK" op zondag 3 december 2006 om 19:18:
Uitspraak van [j]missbunny op zondag 3 december 2006 om 19:16:

gewoon met goede waarden, normen en bovenal respect voor anderen

daar ben ik het heelemaal mee eens (F)
Waarschuw beheerder
mijn kind mag heel vervelend doen als ze dag bij oma zijn :lol:

Want weet zeker dat mn moeder ze ook probeert te beinvloede :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 februari 2007 om 16:37:
Kids hebben regels nodig

Uitspraak van verwijderd op zondag 18 februari 2007 om 16:37:
Vind het belangrjk dat hij waarden en normen mee krijgt en ik hem overal mee naatoe kan emen zonder dat ik bang moet zijn dat hij de boel afbreekt.

(Y)