Partyflock

Forumonderwerp · 916599
Waarschuw beheerder
Kind gedood op basisschool

Uitgegeven: 1 december 2006 13:21
Laatst gewijzigd: 2 december 2006 10:19

HOOGERHEIDE - Op basisschool Klim-Op aan de Matthias Wolffstraat in Hoogerheide is vrijdag rond 11.25 uur een achtjarig jongetje om het leven gebracht. De 22-jarige dader is door de politie aangehouden. Hij heeft het kind uit groep vijf op gewelddadige wijze gedood. Dat heeft de politie tijdens een persconferentie bekendgemaakt.

Bekijk video

De 22-jarige man die wordt verdacht van de moord op de achtjarige Jesse Dingemans is al eerder in aanraking geweest met de politie. Dat zei burgemeester Marcel Fränzel van de gemeente Woensdrecht, waaronder Hoogerheide valt, vrijdagavond in het tv-programma NOVA.

Volgens Fränzel heeft de man nog geen bekentenis afgelegd. De politie ziet hem echter wel als "serieuze verdachte". Over de toedracht van het drama en een motief voor de moord tast de politie nog in het duister. "We weten nog niet alles over de omstandigheden en motieven van de vermoedelijke dader." Het meest schokkend noemde Fränzel het feit dat de vermoedelijke dader uit de "eigen gemeenschap" komt.

Foto: Marc Koot l Nog niets bekend over toedracht en motief

De jongen werd rond 11.25 uur met ernstige verwondingen in de halsstreek aangetroffen in een lokaal van de school, aldus de politie. Stegman bevestigde dat het gaat om de achtjarige Jesse Dingemans. Over de exacte toedracht en het motief kon Stegman nog niets zeggen. Burgemeester Fränzel sprak van een "verschrikkelijk bericht".

Foto: Marc Koot l De politie leidt omstanders weg

De school heeft meteen groot alarm geslagen na de gruwelijke vondst. Getuigen zeggen dat ze de dader gehuld in capuchon en lange jas hebben zien weglopen in de richting van het nabijgelegen gemeentehuis. Op basis van het signalement kon de verdachte vrijdagmiddag op straat worden aangehouden. Zover bekend heeft hij geen bivakmuts gedragen, zoals eerder werd gesuggereerd.

Het jongetje zat volgens de politie in groep 5 van de Klim-Op basisschool in Hoogerheide

De man werd rond 14.00 uur aangehouden. Volgens de politie is er geen familierelatie tussen de dader en het slachtoffer. Schooldirecteur Brouwers van de Klim-Op benadrukte tijdens de persconferentie dat "medeleerlingen het slachtoffer niet hebben gezien."

Geen verzet

De vermeende dader heeft zich niet tegen zijn arrestatie verzet, zei districtschef Stegman. "De man maakte bij zijn aanhouding een rustige indruk." Over de exacte toedracht en het motief kon Stegman nog niets zeggen. "De vraag over het motief wil ik ook graag beantwoord zien."

De verdachte wordt op dit moment verhoord. Er is een groot team vrijgemaakt om het misdrijf te onderzoeken. De politie heeft nog geen wapen aangetroffen. Volgens officier van justitie Huibert Donker wordt de 22-jarige man maandag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Deze onderzoeksrechter bekijkt of de verdachte langer in voorarrest mag worden gehouden.

Bankdirecteur

Het slachtoffertje zou het zoontje zijn van de directeur van een filiaal van de Rabobank in Halsteren. Een woordvoerster op het hoofdkantoor van de bank heeft dat vrijdagmiddag bevestigd maar trok de verklaring later weer in. "Het is niet zeker. We onderzoeken het." Meer informatie over de achtergronden bij de dood van het kind kon zij niet geven.

Opvang

Op het gemeentehuis van Woensdrecht, waar Hoogerheide onder valt, is een crisiscentrum ingericht. De school is ontruimd en de leerlingen worden opgevangen door slachtofferhulp. De ouders worden opgevangen in het gemeentehuis. Ze worden bijgepraat over wat zich heeft afgespeeld en er is voor nazorg geregeld. De gemeente wil voorkomen dat de ouders worden lastiggevallen door de aanwezige media.

Condoleance

Op het internet is inmiddels een condoleance-register geopend.

Van der Hoeven

Minister van Onderwijs Maria van der Hoeven heeft geschokt gereageerd. "Het is vreselijk wat er is gebeurd", aldus Van der Hoeven na afloop van de minsterraad vrijdag.

Ze had nog geen nadere informatie. Na afloop van de ministerraad is Van der Hoeven direct naar haar ministerie gegaan om te horen wat er precies is gebeurd

Verdachte moord Jesse maandag voor rechter

Uitgegeven: 2 december 2006 11:53
Laatst gewijzigd: 2 december 2006 12:07

HOOGERHEIDE - De 22-jarige man die verdacht wordt van de moord op de 8-jarige scholier Jesse Dingemans in Hoogerheide wordt waarschijnlijk maandag aan de rechter-commissaris voorgeleid. Dat liet de politie zaterdag weten.

De uit Hoogerheide afkomstige verdachte die vrijdag werd gearresteerd, is door een hulpofficier van justitie in verzekering gesteld. Zaterdag wordt hij volgens de politie nader verhoord in een speciaal daartoe ingerichte verhoorruimte.

De politie heeft een team van dertig technische en tactische rechercheurs samengesteld die de zaak onderzoeken. Rechercheurs deden vrijdag sporenonderzoek in de school waar het jongetje om het leven werd gebracht. Daarnaast verrichtten ze, veelal op aanwijzing van getuigen, uitgebreide onderzoeken op diverse andere plekken in Hoogerheide.

Zaterdag gaat de politie verder met het buurtonderzoek en worden nog diverse getuigenverklaringen opgenomen. Zaterdag wordt er tevens sectie verricht op het stoffelijk overschot van het slachtoffer.

Bron: nu.nl
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 15:51:
maar vind dit ook niet helemaal gezond...

Het is maar figuurlijk bedoeld.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 15:53:

dat geloof ik graag

maar denk dat menig persoon op pf hier anders over denkt en dit soort middeleeuwse taferelen graag zou aanschouwen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 15:42:
nee volkert is echt zooo slim
en wat een onzin dat je hele leven veranderd door een andere premier
je bepaalt zelf hoe je leeft, alleen komen er veranderingen...

universitaire opleiding gehad, mja dat doe jij hem niet na
jij weet niet zoveel over politiek of wel?

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 15:49:
achterliggende reden van moord op een onschuldig kind,

goed lezen, ik had het over Pim, over jesse ben ik natuurlijk helemaal niet te spreken

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 15:52:
meest gevaarlijke en zieke mensen die er bestaan ze zijn meestal zo intelligent,

klopt is ook zo, maar volkert valt daar niet onder:no:
die heeft de moord gevoelsmatig gepleegd

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 15:53:

van mij mag het letterlijk, ik zal er geen minuut om wakker liggen

als je een ander kan vermoorden moet je ook zo heldhaftig zijn hetzelfde door te maken!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 15:57:
klopt is ook zo, maar volkert valt daar niet onder

wel dus, jij weet dus helemaal niets over die gast

Waarschuw beheerder
universitaire opleiding gehad, mja dat doe jij hem niet na

hahaah nee doe ik hem dat niet na????
whehhehehe ik heb magement economie en recht gedaan ;)

en nu jij weer jongen :aai:

?? je probeert slim over te komen, maar nogmaals, je zet je eigen voor lul ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 15:59:
wel dus, jij weet dus helemaal niets over die gast

ben jij nou echt zo dom??

volkert valt hier niet onder :no:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 15:52:
Er zijn bepaalde moordenaars(meestal seriemoordenaars) die hyper-intelligent zijn (denk niet echt dat meneer Volkert dat is). Dit zijn de meest gevaarlijke en zieke mensen die er bestaan ze zijn meestal zo intelligent, dat ze zichzelf boven de mens plaatsen en totaal geen waarde- en norm-besef hebben.

en Tuinman.... dit zijn vaak de moordenaars die alles van tevoren bedenken
en niet zoals jouw geliefde Volkert van der G, die op pim afloopt en hem neerschiet!

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 15:59:
jij weet dus helemaal niets over die gast

idd, JIJ weet er niks van, je dringt alleen je mening op... zonder dat die ook maar ergens op slaat ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:/

Waarschuw beheerder
maar we hebben het over Jesse
al dat andere gezeik, heeft nu geen zin

Waarschuw beheerder
goed lezen, ik had het over Pim, over jesse ben ik natuurlijk helemaal niet te spreken

jij gaf antwoord op
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 15:31:
Ik mag hopen dat ze hem openbaar lynchen.

in

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 15:41:
tja maar lynchen vind ik pas ziek

ps. mensen willen soms de achterliggende reden van een misdrijf niet weten, dat is jammer want dan ga je pas echt generaliseren

ik had het niet over Volkert maar over de moordenaar van Jesse.

Dus wie moet er goed lezen???

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 16:06:
Dus wie moet er goed lezen???

laat hem maar joh

dit topic gaat over dat arme jongetje
al dat andere gezeik, hebben we niks aan

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 16:02:
en niet zoals jouw geliefde Volkert van der G, die op pim afloopt en hem neerschiet!

uhm Volkert is bij mij niet geliefd hoor.

Een man die Meneer Fortuijn vermoord, omdat hij bang was dat zijn nerts in Fortuijn zijn nek belandde(he die Urban-cultuur, lopen die niet met nertsen in hun kraaggie)
Artiest {SHOWLIST artist 59346, 24255}
Waarschuw beheerder
de tuinman kan beter over bloempjes en bijtjes praten, hahaha

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 16:08:
uhm Volkert is bij mij niet geliefd hoor.

nee het sloeg op de Tuinman :D

Waarschuw beheerder
Trouwens wat Volkert van de G betreft.

Ik zie de moord als een laffe daad door een persoon met gebrek aan argumentatie jegens Fortuijn.

Als Volkert zo intelligent zou zijn, had hij geen geweld nodig om Pim Fortuijn te bekritiseren, maar alleen een aantal argumenten die hij (als hij zo intelligent is) makkelijk in de media kon werpen.

Geweld gebruikt men alleen als men te zwak is om het met woorden uit te vechten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 16:06:
ik had het niet over Volkert maar over de moordenaar van Jesse.

het ging over de qoute over volkert van mij,

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 16:08:
dit topic gaat over dat arme jongetje
al dat andere gezeik, hebben we niks aan

jij maakt je er zo druk om, maar je komt zonder argumenten, daarom moet ik er wel op doorgaan

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 16:18:
Als Volkert zo intelligent zou zijn, had hij geen geweld nodig om Pim Fortuijn te bekritiseren, maar alleen een aantal argumenten die hij (als hij zo intelligent is) makkelijk in de media kon werpen

makkelijker gezegt dan gedaan, hij had het uitgedacht en er was voor hem geen andre oplossing

maar ga maar weer OT ik ben klaar :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 16:30:
jij maakt je er zo druk om

ja ik zit zo gefrustreerd te tikken:S
ik maak me er zo druk om:X

maar ga maar weer OT

Waarschuw beheerder
makkelijker gezegt dan gedaan, hij had het uitgedacht en er was voor hem geen andre oplossing

zwak dat je geen andere oplossing kan vinden dan de makkelijkste, gewoon de mensen wier ideën je veracht vermoorden. Als iedereen die het niet eens is met bepaalde politieke kwesties, houden we maar weinig politicie over.
"oh ik ben het niet eens met Balkenende, laat ik hem maar vermoorden"
of:
"oh Jan Marijnissen wilt mijn centjes afpakken, laat ik hem maar vermoorden".

echt een :looser: die Volkert, als hij een vent was richtte hij toendertijds een politieke partij op om hem te bevechten.
het ging over de qoute over volkert van mij,

lekker duidelijk was je dan :rot:

RIP voor Jesse Dingemans :bloem:
Waarschuw beheerder
van kinderen blijf je godverdomme af!!!!!!!!!!!!!!
als ik die pa van jesse was...
Waarschuw beheerder
Opsluiten die gek

Artiest Havoc 303
Waarschuw beheerder
Normaliter doen dit soort berichten in de media me niet veel, totdat het ineens om een volstrekt onschuldig kind van 8 jaar ging in plaats van tieners op een high school in de VS die elkaar neerschieten. Ik kan me nog niet eens half voorstellen hoe verschrikkelijk dit voor de ouders moet zijn, je eigen kind in koelen bloede vermoord op een plaats waarvan je altijd dacht dat het er veilig zou zijn...

Ik hoop dat dit voorval er nu eindelijk eens voor zal zorgen dat het Nederlandse justitiële beleid flink op de schop zal gaan, want de termen 'veelpleger', 'draaideurcrimineel en 'ontsnapte TBS-er' komen wat mij betreft veel te vaak voor in de media, als het om misdaden gaat. Hoe lang blijven we dit falen van het Nederlandse rechtssysteem nog tolereren? Is er inmiddels niet genoeg bewijs geleverd dat een bepaald soort crimineel NOOIT meer vrij mag rondlopen in de samenleving, simpelweg omdat de kans op herhaling van het strafbare feit té groot is om het leven van onschuldigen voor de vrijheid van dit soort individuen op het spel te zetten?
Waarschuw beheerder
echt nie normaal meer wat er hier in nederland allemaal gebeurd..

er zijn steeds meer mongolen die andere vermoorden en waarom...???

om helemaal niks..

en wat schieten ze er zelf mee op ook niks..
Waarschuw beheerder
donateur
Jesse Dingemans zou verdachte Julien C. betrapt hebben bij inbraak school Hoogerheide PDF Afdrukken
Van een onzer redacteuren © Het Juridisch Dagblad
dinsdag, 5 december 2006

Verdachte bekent aanwezigheid basisschool Hoogerheide

Jesse Dingemans vermoord voor een paar TFT-schermpjes?Brabantse recherchebronnen hebben tegenover dagblad De Telegraaf de raadsels rond de moord op de achtjarige Jesse Dingemans en de vermoedelijke betrokkenheid van verdachte Julien C. daarbij deels ontzenuwd.

Jesse bleek mogelijk een obstakel tijdens een inbraak. Het ging net als bij de overval op een supermarkt in Breda, waarvoor Julien twee jaar celstraf kreeg, om een 'gewoon' vermogensdelict.

Jesse moest zijn mond houden

Hij poogde opzettelijk en wederrechtelijk goederen die de school toebehoren weg te nemen, kortom: een diefstal te plegen. Het tijdstip is daarbij wel curieus (mocht het verhaal van de rechercheurs kloppen): half twaalf 's ochtends op vrijdag 1 december jl, overdag dus en buiten de schoolvakanties om.

Het rechercheteam denkt dat Julien C., die na zijn vrijlating uit de gevangenis nog in zijn proeftijd zat, 'zich betrapt voelde en geen andere uitweg zag dan de getuige het zwijgen op te leggen', meldt de ochtendkrant.

Alternatieve scenario's

De verdachte zou hebben bekend aanwezig te zijn geweest op de basisschool, die vrijdagochtend op De Klim-op te Hoogerheide, de plaats delict dus.
Een ander, mogelijk meer plausibel feitenrelaas dan de mislukte inbraak c.q. diefstal, is dat Julien C. na het binnentreden van de school op zoek is geweest naar zijn pleegbroertje Yuri, die in dezelfde klas zat als Jesse Dingemans. Of een combinatie van beide: richting leerkracht voorwenden Yuri iets brengen bijvoorbeeld een lunchtrommeltje, en vervolgens met TFT-schermpjes onder zijn lange jas de deur van de basisschool uit.

Ruim een week voor kerst beslist de rechter-commissaris of de voorlopige hechtenis van Julien wordt verlengd.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 16:41:
zwak dat je geen andere oplossing kan vinden dan de makkelijkste, gewoon de mensen wier ideën je veracht vermoorden

Indd. :s Als die Volkert zo'n held was, had ie t met woorden gedaan. Dan was ie de discussie aangegaan met Pim. Maar in plaats daarvan pakt ie een gun en schiet ie em laf neer. :s Wat een held. :gaap:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 15:55:
maar denk dat menig persoon op pf hier anders over denkt en dit soort middeleeuwse taferelen graag zou aanschouwen.

Ik zie t al helemaal voor me, hier op t Marktplein. :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Denon op dinsdag 5 december 2006 om 22:14:
Ruim een week voor kerst

Sinterklaas én Kerst zal voor die ouders en familie nooit meer hetzelfde zijn. :( (f)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
egt triest..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 15:42:
je bepaalt zelf hoe je leeft, alleen komen er veranderingen...

hij heeft zich nu nog meer te pakken,zn leven naar de klote omdat tie pim vermoord heeft..als je al zo bang bent voor een pim dan verdien je het ook niet om los te lopen in de maatschappij
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 22:24:
Sinterklaas én Kerst zal voor die ouders en familie nooit meer hetzelfde zijn.

ja bah :/

Waarschuw beheerder
HOOGERHEIDE - De 8-jarige Jesse Dingemans uit Hoogerheide werd vermoord omdat hij de verdachte betrapte toen die aan het inbreken was in de school. De Telegraaf heeft dat gehoord van de rechercheurs die op de zaak zitten.

Die gast is zo ontzettend ZIEK in ze hasses!!!
Waarschuw beheerder
Echt verschrikkelijk!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Anneke op dinsdag 5 december 2006 om 17:55:
Opsluiten die gek

nee joh! dan kunnen wij zijn 'hotel' al die jaren betalen :(
liever langzaam martelen dat soort lui.

Waarschuw beheerder
identieteit bekend maken en trug in de maatschappij zetten :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 23:42:
nee joh! dan kunnen wij zijn 'hotel' al die jaren betalen
liever langzaam martelen dat soort lui.

Indd. :)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 23:55:
identieteit bekend maken en trug in de maatschappij zetten

Die is toch al bekend? :o

Waarschuw beheerder
als tie op straat loopt zou men hem dan herkennen
Waarschuw beheerder
Heb er geen woorden voor!

Waarschuw beheerder
ze mogen hem van mij ter plekke neerknallen.

maar nee, het zal wel weer aankomen op 5 jaar cel en tbs. en over een paar jaar loopt ie weer vrij rond.. :nee:

:(:(:(
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 december 2006 om 00:00:
Die is toch al bekend?

:jaja: Yuri nogiets..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op woensdag 6 december 2006 om 12:32:
Yuri nogiets..

julien ofzo toch :/
Waarschuw beheerder
donateur
Het jongetje kende de insluiper, Julien C. is de stiefbroer van Jesses klasgenootje en vriendje Yuri (8).

C., een 22-jarige Antilliaans-Surinaamse man, heeft inmiddels bekend dat hij op het tijdstip van de moord in de school was. Hij blijft echter ontkennen Jesse te hebben vermoord. C zou hierover een 'bizar verhaal' hebben verteld aan de politie.

http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland/artikel/asp/artnr/129164/rss/true/

heuj en het is een antilliaans-surinaamse man,daar komen de vooroordelen weer 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sabjuh:woep: op woensdag 6 december 2006 om 12:49:
heeft inmiddels bekend dat hij op het tijdstip van de moord in de school was. Hij blijft echter ontkennen Jesse te hebben vermoord.

Misschien waren ze met zn 2en... en heeft een andere junk em vermoord. :s :vaag:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sabjuh:woep: op woensdag 6 december 2006 om 12:49:
Het jongetje kende de insluiper, Julien C. is de stiefbroer van Jesses klasgenootje en vriendje Yuri (.

C., een 22-jarige Antilliaans-Surinaamse man, heeft inmiddels bekend dat hij op het tijdstip van de moord in de school was. Hij blijft echter ontkennen Jesse te hebben vermoord. C zou hierover een 'bizar verhaal' hebben verteld aan de politie.

http://www.elsevier.nl/nieuws/ ... nr/129164/rss/true/index.html

heuj en het is een antilliaans-surinaamse man,daar komen de vooroordelen weer

Zucht, k*tvolk!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sabjuh:woep: op woensdag 6 december 2006 om 12:44:
julien ofzo toch

owja.. yuri was dat neefje van em!
Waarschuw beheerder
donateur
echt verschrikkelijk

Waarschuw beheerder
Hij zou niet lang geleden zijn vrijgelaten uit de gevangenis en nog in zijn proeftijd verkeren. Mogelijk zag hij daarom geen andere mogelijkheid dan Jesse te vermoorden, toen die hem betrapte.

www.elsevier.nl :respect:

Waarschuw beheerder
wat een ongelofelijk verhaal...

hoe kun je nou in godsnaam zo'n ventje van het leven beroven

die gast moet echt levenslang opgesloten worden

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Claudia32 op vrijdag 1 december 2006 om 13:34:
Kind gedood op basisschool

Doe je toch niet, komen steeds ziekere lui op de wereld :S
Waarschuw beheerder
Vandaag begraven,, erg triest verhaal dit!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GOUDHAAN op donderdag 7 december 2006 om 14:07:
Vandaag begraven,, erg triest verhaal dit!

Echt wel, hartverscheurend :(

(F) rust zacht ventje..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Baske @ :o :) op woensdag 6 december 2006 om 15:21:
heuj en het is een antilliaans-surinaamse man,daar komen de vooroordelen weer

Zucht, k*tvolk!

Waarschuw beheerder
Bij een basisschool hier hadden ze vandaag de vlag halfstok hangen :respect:

Sterkte aan de familie, leerkrachten, leerlingen enzenz (F)

Waarschuw beheerder
Echt verschrikkelijk dat zoiets gebeurd!!(f)