Partyflock

Forumonderwerp · 914623
Waarschuw beheerder
En nu eerlijk :yes: wat heb je gestemd ???
kijken of we alvast een kleine prognose kunnen maken voor alle stemmen zijn geteld :yes:

Ik lijk Maurice de Hond wel :D

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 november 2006 om 11:54:
dat is gewoon een feit!! Links is helemaal niet goed met economische groei etc. bezig!

links is nog nooit aan de macht geweest, dus hoe kan je zeggen dat ze niet goed bezig zijn met de economische groei??? Kan onmogelijk een feit zijn, want het is nooit bewezen 8)

rechts is wel aan de macht geweest en heeft ervoor gezorgd dat er veel onrust is in dit land en dat er steeds meer armen komen.. :/

en ja.. wie kan werken, moet zeker werken, met je eens! Maar wel zou het mooi zijn als de kloof tussen arm en rijk minder groot wordt en iedereen in de samenleving mee kan doen!

Een feitje:
de harde cijfers over de inkomensverdeling in nederland
15,4% verdient minder dan 15000
34,4 % verdient tussen de 15 en 30 duizend
20,3% verdient tussen de 30 en 40 duizend
10,2 % verdient tussen de 40 en 50 duizend
9,3% verdient tuuseen de 50 en 60 duizend
6,1% verdient tussen de 60 en 80 duizend
2,9 % verdient tussen de 80 en 100 duizend
1,5% verdient meer dan 100.000
dit zijn bruto bedragen

van mij mag het zo worden dan van de 60-80 de belasting wat hoger wordt en dat dat geinvesteerd wordt in de 15,4% die minder dan 15.000 verdiend, maar wel hard werkt!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik denk dat mensen zich wel moeten beseffen dat een stem op Wilders of Pastors indirect een stem voor LINKS is ( als je geen LINKS kabinet wilt)...

Feit is dat CDA en PVDA aan kop lopen. Een partij als Wilders is gewoon te klein en blijven in de peilingen ook klein. Wat dat betreft zullen zijn nooit in een coalitie komen. Beter kan je dan op de 1 na grootste 'rechtse'partij stemmen, namelijk de VVD. De kans is anders groter dat een CDA toch met PVDA is zee gaat, vanwege de meerderheid. de VVD moet nu zo groot mogelijk worden, om een coalitie te kunnen vormen met CDA.

Dus ook al hebben Wilders enzo ook wel goede ideeen, met deze verkiezingen en tussenstanden is soms tactisch stemmen belangrijker!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 november 2006 om 12:01:
Maar wel zou het mooi zijn als de kloof tussen arm en rijk minder groot wordt

Ben ik het niet helemaal mee eens.
Het zou toch belachelijk zijn als bijv. een arts
evenveel zou verdienen als iemand die in een fabriek werkt?
Dan krijg je dat mensen niet meer door willen
gaan leren omdat het toch "geen zin" heeft...
Waarschuw beheerder
Partij van de dieren :yeS:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van (k)suzanne(k) op woensdag 22 november 2006 om 12:04:

zeker niet!!!! Dat is niet de bedoeling! Er moet verschil blijven, absoluut met je eens. Maar mensen met meer geld, mogen ook meer betalen. (bijvoorbeeld: waarom hun aow spekken als ze zelf genoeg geld hebben, waarom hypotheek meebetalen, als ze die prima zelf op kunnen brengen) Dus natuurlijk moet er verschil blijven en als mensen hard werken moeten ze dat ook voelen in hun portomonee, maar mensen die wel willen, maar echt niet kunnen, mogen wat mij betreft meer geholpen worden dan nu het geval is!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 november 2006 om 12:07:
(bijvoorbeeld: waarom hun aow spekken als ze zelf genoeg geld hebben, waarom hypotheek meebetalen, als ze die prima zelf op kunnen brengen)

Ja ok, dat is wel weer zo idd.
Maar ik ben zeker niet voor gelijke salarissen...

Waarschuw beheerder

precies!! Maarja, bij linkse partijen hebben ze nog nooit van een stukje eigen verantwoordelijkheid gehoord....
Verder mag iemand die jaenlang gestudeerd heeft en een hele verantwoordelijke baan heeft, daar ook wel naar betaald krijgen! Mijn pa staat zowat 60% van zijn salaris af aan de belasting, dus die werkt eigenlijk meer dan de helft van de maand voor de rest van de maatschappij, maar NOOIT zeikt ie erover! Het zijn altidj weer de mensen die minste belasting betalen die het meeste erover zeiken! En natuurlijk vind ik dat je zwakkere mensen moet helpen/ondersteunen, maar een linkse partij houd dit soort praktijken in stand en partijen als VVD, CDA, etc. er voor zorgen dat mensen weer aan de Slag kunnen en thuis ziten met een uitkering minder aantrekkelijk is.

Waarschuw beheerder
up voor kelly
Waarschuw beheerder
nu begin ik zelf te twijfelen tussen Wilders en VVD :S
wat een gedoe zeg ;p
Waarschuw beheerder
Gewoon werken met je luie donder ( als je daartoe in staat bent)

Wordt in sommige sectoren erg moeilijk gemaakt omdat vooral de VVD toejuicht dat (goedkope) Polen hier het werk komen doen.... Je kan wel banen gaan creëren, maar als je die vervolgens laat vervullen door oost europeanen, en daarnaast de uitkeringen nog verlaagd dan vrees ik inderdaad Franse toestanden. Er zijn al steeds meer incidenten op de bouw, in de havens en in de vervoerssector tussen Nederlanders en Polen
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van (k)suzanne(k) op woensdag 22 november 2006 om 12:14:
nu begin ik zelf te twijfelen tussen Wilders en VVD

Waarom VVD als ik vragen mag?

Heb je de stemwijzer ingevuld trouwens, dan kan je ook precies zien waar ze 't met je eens zijn en waar niet he?! Zo kun je vrij makkelijk zien wat voor jou belangrijker is ;)

Waarschuw beheerder
(bijvoorbeeld: waarom hun aow spekken als ze zelf genoeg geld hebben, waarom hypotheek meebetalen, als ze die prima zelf op kunnen brengen) Dus natuurlijk moet er verschil blijven en als mensen hard werken moeten ze dat ook voelen in hun portomonee, maar mensen die wel willen, maar echt niet kunnen, mogen wat mij betreft meer geholpen worden dan nu het geval is!

vergeet je niet dat op deze manier de burgers die in het midden hangen hier het meeste last an gaan ondervinden? Zijn horen niet bij de groep rijken die alles kunnen betalen, maar ook niet bij de arme mensen, maar zullen gauw onder de noemer 'kunnen dat wel betalen' worden beoordeeld.

En verder zijn partijen als de VVD het er ook mee eens dat rijkere mensen meer mogen betalen, bv. voor de zorgpremie!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TLN op woensdag 22 november 2006 om 12:15:
Heb je de stemwijzer ingevuld trouwens,

:yes: heb ik gedaan, kwam tot 2x toe Wilders uit 8)

VVD zou ik stemmen om Rita Verdonk...
En omdat ik ook vind dat je in Nederland best
wat meer verantwoording voor jezelf mag
uitdragen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van (k)suzanne(k) op woensdag 22 november 2006 om 12:14:
nu begin ik zelf te twijfelen tussen Wilders en VVD
wat een gedoe zeg

Strategisch gezien kan je beter VVD stemmen :yes: en dat zeg ik niet omdat ik zelf een VVD-er zou zijn, ik twijfelde namelijk ook tussen CDA en VVD, maar tactisch gezien voor een rechts kabinet, is VVD beter, want zij moeten met CDA de meerderheid halen en CDA word toch wel de grootste.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van (k)suzanne(k) op woensdag 22 november 2006 om 12:17:
heb ik gedaan, kwam tot 2x toe Wilders uit

VVD zou ik stemmen om Rita Verdonk...
En omdat ik ook vind dat je in Nederland best
wat meer verantwoording voor jezelf mag
uitdragen...

Ok, maar als je naar alle punten van VVD kijkt, ben je 't daar dan ook mee eens?

Ik probeer je niet te beïnvloeden hoor, maar dat was ook heel even mijn denkwijze. Tot ik echt alle punten ging lezen ;)

Waarschuw beheerder
donateur
mensen... ik ga douchen en dan eindelijk stemmen ;-)

Uitspraak van (k)suzanne(k) op woensdag 22 november 2006 om 12:12:
Ja ok, dat is wel weer zo idd.
Maar ik ben zeker niet voor gelijke salarissen...

ik ook niet en er is trouwens geen enkele partij die daar wel voor is. Het gaat over het dichten van een kloof en niet over gelijk trekken van..... dat zou inderdaad een hele slechte zaak zijn!

BTW wat ik wel een zeer goed standpunt van voornamelijk rechts vcind (en cu) is dat mensen tot 27 geen uitkering meer moeten krijgen. hierdoor is de kans groter dat ze ghaan werken of studeren. En als iemand eenmaal bekend is op de arbeidsmarkt is naar mijn idee de kans op uitval/werkeloosheid kleiner. Wat dat betreft ben ik dus ook wel weer een piepkleinbeetje "rechts"
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TLN op woensdag 22 november 2006 om 12:18:
Ok, maar als je naar alle punten van VVD kijkt, ben je 't daar dan ook mee eens?

*gaat nu checken ;)

Waarschuw beheerder
Maar mensen met meer geld, mogen ook meer betalen.

Flikker toch op, als je hard werkt voor je geld en daardoor meer verdient dan iemand die er met zijn pet naar gooit, dan vind ik niet dat die (nog) veel meer moet gaan betalen aan belastingen. En mocht het dan toch gebeuren, dan lonkt altijd nog het zwarte geld.
Waarschuw beheerder
zeker niet!!!! Dat is niet de bedoeling! Er moet verschil blijven, absoluut met je eens. Maar mensen met meer geld, mogen ook meer betalen. (bijvoorbeeld: waarom hun aow spekken als ze zelf genoeg geld hebben, waarom hypotheek meebetalen, als ze die prima zelf op kunnen brengen) Dus natuurlijk moet er verschil blijven en als mensen hard werken moeten ze dat ook voelen in hun portomonee, maar mensen die wel willen, maar echt niet kunnen, mogen wat mij betreft meer geholpen worden dan nu het geval is!

Vind ik onzin. Veel mensen willen niet leren. Veel mensen willen niet veel verantwoording. Mensen die dat wel willen verdienen meer en doen vaak ook meer. Dus die moeten dan meer betalen ??? Omdat je dus wil werken en een hoge functie wil wordt je dan dus gestraft. Je krijgt wat je verdient naar je functie that's it.

Goed ik vind deze hele verkiezingen waarzin. Heb veel gezien en bekeken want het is wel interessant. HEt wordt zoals elke 3a4 jaar gewoon een verkoop verhaal dat uitgekookt is tot op het bot. Ze praten van tevoren met elkaar wat de toon van het debat wordt. Het is zo loooooossssss. Daarom stem ik partij van de dieren. Nieuwkomer in de kamer die zich met meer bezig houdt dan een betuwe lijn of dat soort waanzin. Als wij met ze alle zo doorgaan is er geen eens een toekomst. De wereld smelt en vergast weg onder onze neus en je hoort niemand erover. Tuurlijk is het een druppel op de gloeiende plaat absoluut. Als je naar landen als china, thailand en amerika kijkt die verpesten het voor ons allemaal. Ben absoluut geen freak kwa natuur maar vind dat het steeds erger word en iedereen het probleem afschuift. Terwijl dat de basis van alles is. Zonder dieren en natuur is er voor ons geen leven en dat wordt door veel heel veel mensen vergeten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 november 2006 om 12:03:
Dus ook al hebben Wilders enzo ook wel goede ideeen, met deze verkiezingen en tussenstanden is soms tactisch stemmen belangrijker!

:respect:

Precies mijn gedachtengang.

Ik wilde eigenlijk niet eens gaan stemmen, omdat er niet 1 partij is waar ik 100% achter sta. Maar de angst voor een links kabinet doet mij toch anders besluiten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TLN op woensdag 22 november 2006 om 12:18:

Ik probeer je niet te beïnvloeden hoor, maar dat was ook heel even mijn denkwijze. Tot ik echt alle punten ging lezen

ik begrijp jou ook wel hoor :yes: , maar ben je niet van mening dat juist deze verkiezingen je ook strategisch moet stemmen!? Nu het zo nek aan nek is? Een stem voor een kleine partij als Wilders kan indirect een stem voor links zijn...dat zou zonde zijn ( tenzij je links bent natuurlijk ;)) :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 november 2006 om 12:20:
Precies mijn gedachtengang.

Ik wilde eigenlijk niet eens gaan stemmen, omdat er niet 1 partij is waar ik 100% achter sta. Maar de angst voor een links kabinet doet mij toch anders besluiten.

:yes:
Waarschuw beheerder
dat is gewoon een feit!! Links is helemaal niet goed met economische groei

Als of rechts altijd tactisch is :lol:

Nederland moest in begin 60'er jaren nu juist gastarbeiders halen, omdat een paar jaar daarvoor een rechts kabinet op het lumineuze idee was gekomen dat 'nederland vol was' en veel geld gespendeert hadden in een emigratie-beleid, wardoor heel wat jonge nederlandse, ondernemende mensen naar Canada en Nieuw-zeeland verhuisden en zo voor de arbeidsmarkt in Nederland verloren gingen..

Het 'nederland is vol', dat Juliana in de troonrede van 1958 uitsprak is doodleuk zelf er ook de reden voor dat we een 5-tal jaren later gastarbeiders moesten gaan halen, waarna er inderdaad nooit aan gewerkt is dat die mensen de mogelijkheid hadden om te integreren, die gastarbeiders zelf buiten 'De Hollandse Cultuur' gehouden werden...
Juist die culturen waar wel moeite voor gedaan is, de indiers, de molukkers, de surinamers, die hebben inderdaad een enorme voorsprong gekregen tegenover een vergeten groep noord-afrikanen.Die kritiek zou evenzeer op rechts moeten slaan ...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 november 2006 om 12:19:
Flikker toch op, als je hard werkt voor je geld en daardoor meer verdient dan iemand die er met zijn pet naar gooit, dan vind ik niet dat die (nog) veel meer moet gaan betalen aan belastingen

nee maar dan mag je wel je eigen hypotheek enzo betalen. Daar hoef ik als harde werker toch niet voor te betalen als je dat prima zelf kan???

Waarschuw beheerder

Er zal natuurlijk altijd verschil blijven
maar ik vind persoonlijk dat bv. een verpleegster die haar werk goed doet meer salaris verdient dan een profvoetballer.

Ik denk als iemand een passie heeft dat hij hier dan wel voor door wil leren.
Een dokter zal in eerste instantie toch een liefde voor zijn vak hebben.
Waarschuw beheerder
als je hard werkt voor je geld en daardoor meer verdient dan iemand die er met zijn pet naar gooit, dan vind ik niet dat die (nog) veel meer moet gaan betalen aan belastingen

ben ik het zowiezo mee eens :yes:

Waarschuw beheerder
Niet :d
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 november 2006 om 12:20:
ik begrijp jou ook wel hoor , maar ben je niet van mening dat juist deze verkiezingen je ook strategisch moet stemmen!? Nu het zo nek aan nek is? Een stem voor een kleine partij als Wilders kan indirect een stem voor links zijn...dat zou zonde zijn ( tenzij je links bent natuurlijk )

Ik snap jouw punt óók wel weer, maar ik ben op teveel punten verwijderd van de VVD om daar echt achter te kunnen staan.

Dus om dan niet op links te stemmen doe ik juist Geert Wilders, zodat hij misschien toch die 10 zetels haalt en wat te vertellen heeft :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 november 2006 om 12:24:
Ik denk als iemand een passie heeft dat hij hier dan wel voor door wil leren.

weet ik niet, een studie van 10 jaar volgen
voor een klote salaris?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van >RaoulDuke< op woensdag 22 november 2006 om 12:20:
Dus die moeten dan meer betalen ???

nee maar die mogen zelf huis en bv aow betalen. Is pas echt gemeen als ik met mijn middeninkomen ook voor hun huis en oude dag moet betalen, want heb het zelf harder nodig ;-)

en nu ga ik echt stemmen ;p

Waarschuw beheerder
donateur
Wilders pakt toch een zetel of 6, dit kunnen er 1 of 2 meer of minder zijn en dat maakt totaal geen verschil.

1, of 2 zetels verschil bij vvd of pvda is juist een wereld van verschil op dit moment.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TLN op woensdag 22 november 2006 om 12:24:
Dus om dan niet op links te stemmen doe ik juist Geert Wilders, zodat hij misschien toch die 10 zetels haalt en wat te vertellen heeft

Blijf ik toch ook bij, word toch Wilders :yes:
Waarschuw beheerder
Maar mensen met meer geld, mogen ook meer betalen.

Flikker toch op, als je hard werkt voor je geld en daardoor meer verdient dan iemand die er met zijn pet naar gooit, dan vind ik niet dat die (nog) veel meer moet gaan betalen aan belastingen. En mocht het dan toch gebeuren, dan lonkt altijd nog het zwarte geld.

zo ist, anders had ik in die tijd dak nou voor een goeie baan leer ook werkloos op de bank kunnen gaan zitten, kijkend naar mn breedbeeld tv die wouter bos met een strik er omheen is komen brengen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TLN op woensdag 22 november 2006 om 12:24:
Dus om dan niet op links te stemmen doe ik juist Geert Wilders, zodat hij misschien toch die 10 zetels haalt en wat te vertellen heeft

dat begrijp ik, als je er niets voor voelt, moet je het ook niet doen, maar als er een links kabinet is, heeft ook Wilders weinig in te brengen....

:D Word wel spannend allemaal!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 november 2006 om 12:26:
Wilders pakt toch een zetel of 6, dit kunnen er 1 of 2 meer of minder zijn en dat maakt totaal geen verschil.

1, of 2 zetels verschil bij vvd of pvda is juist een wereld van verschil op dit moment.

JUIST!! :respect:

Uitspraak van (k)suzanne(k) op woensdag 22 november 2006 om 12:27:
Blijf ik toch ook bij, word toch Wilders

Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 november 2006 om 12:27:
dat begrijp ik, als je er niets voor voelt, moet je het ook niet doen, maar als er een links kabinet is, heeft ook Wilders weinig in te brengen....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 november 2006 om 11:49:
bang makerij... veel te makkelijk om maar meteen te zeggen dat bij links de economie naar de vernieling wordt geholpen.

Het gaat mij om de plannen van de SP.

Bijvoorbeeld uitkeringen 10 procent meer geven.

Mensen krijgen een hogere uitkering en kunnen goed/beter rondkomen... hun drang om een goedbetaalde baan te krijgen is er niet.

Ze worden langdurig werkloos, en voor die mensen wil Marijnissen banen creeren. Denk aan de Melkert banen van jaren geleden... Leuke en goede banen maar wel allemaal door de overheid betaald.

Ik ben het daarom eens met de VVD dat je mensen niet helpt met een hogere uitkering maar wel met omscholing en hun laten werken in het bedrijfsleven bij banen die echt nodig zijn.

En hoe willen ze dat betalen? De SP wil bijvoorbeeld veel geld weghalen bij de rijken, de leiders van grote bedrijven... Maar dat betekent dat er minder geld wordt vrijgemaakt voor investeren in dat bedrijf waardoor het bedrijf kleinschaliger blijft en MINDER banen zijn. JUIST die mensen die langdurig werkloos zijn hebben dan niet eens UITZICHT op een baan omdat die banen er gewoon niet zijn.

Ik vind Jan Marijnissen zijn plannen voor de economie op lange termijn een ramp. En zoals Mark Rutte gister ook zei. Op lange termijn zul je minder banen hebben waardoor de armoede stijgt, de overheid nog meer uitkeringen moet geven en nog meer gesubsidieerde banen en waardoor er NOG meer geld uit de bedrijven wordt gezogen waardoor de economie op zijn gat gaat!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van skoebenakkie op woensdag 22 november 2006 om 12:27:
zo ist, anders had ik in die tijd dak nou voor een goeie baan leer ook werkloos op de bank kunnen gaan zitten, kijkend naar mn breedbeeld tv die wouter bos met een strik er omheen is komen brengen...

nog maar een x dan....

nee maar mensen met een heel hoog inkomen mogen zelf huis en bv aow betalen. Is pas echt gemeen als ik met mijn middeninkomen ook voor hun huis en oude dag moet betalen, want heb het zelf harder nodig ;p

vinden de "rijken"het wel sociaal als mensen met een gemiddeld inkomen hun hypotheek mee verstrekken???? :vaag:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van No-nonsens op woensdag 22 november 2006 om 12:23:
Juist die culturen waar wel moeite voor gedaan is, de indiers, de molukkers, de surinamers, die hebben inderdaad een enorme voorsprong gekregen tegenover een vergeten groep noord-afrikanen.Die kritiek zou evenzeer op rechts moeten slaan ...

Je vergeet erbij te zeggen dat deze mensen uit voormalige Nederlandse kolonieëen kwamen dus deze groepen hadden minder aanpassingsproblemen als ieder andere buitenlander die naar Nederland kwam. Zij hadden in hun vaderland al een "sort-of" inburgeringscursus gehad :lol:

Sorry jongens ff keten, hou me weer koest o:)
Waarschuw beheerder
zeker niet!!!! Dat is niet de bedoeling! Er moet verschil blijven, absoluut met je eens. Maar mensen met meer geld, mogen ook meer betalen. (bijvoorbeeld: waarom hun aow spekken als ze zelf genoeg geld hebben, waarom hypotheek meebetalen, als ze die prima zelf op kunnen brengen)

Met jouw beleid heeft het geen zin meer om carriere te maken, een bedrijf succesvol te maken of werkweken van meer dan 40 uur te maken. Was toch niet van plan om jouw luie reet te gaan spekken!
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 november 2006 om 12:25:
Is pas echt gemeen als ik met mijn middeninkomen ook voor hun huis en oude dag moet betalen, want heb het zelf harder nodig

Ja laten we met z'n allen braaf een werkweek volmaken, met je broodtrommeltje om 17.00 uur thuis aankomen. Geen hond die nog zin heeft om wat van zijn carriere/bedrijf te maken als hij/zij toch alles maar moet inleveren.

Ga je niet lang volhouden dame!

Ik stem dus vanavond lekker VVD ;P

Waarschuw beheerder
laat maar ....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van bonaparte op woensdag 22 november 2006 om 12:30:
Was toch niet van plan om jouw luie reet te gaan spekken!

hoef je niet te doen, inkomen is goed genoeg, dus don't worry. Waar haal je uberhaupt het lef vandaan om te zeggen adt ik lui zou zijn?? Je kent me niet eens, werk me te pletter (jawel echt waar fulltime op mijn eigen werk en daarnaast voor extraatjes ook nog eens 50 uur per maand via uitzendbureau) en jij durft mij lui te noemen??? Waar zijn je waarden en normen?

Jij bent nu echt zo'n type die andere de grond in boort en meteen dom noemt omdat ze een andere mening hebben. Iedere mening telt en wil niet meteen zeggen dat 1 van beide gelijk heeft. Respecteer jouw mening ook, dus doe dat ook met de mijne aub (y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 november 2006 om 12:29:
Het gaat mij om de plannen van de SP.

Bijvoorbeeld uitkeringen 10 procent meer geven.

Mensen krijgen een hogere uitkering en kunnen goed/beter rondkomen... hun drang om een goedbetaalde baan te krijgen is er niet.

Ze worden langdurig werkloos, en voor die mensen wil Marijnissen banen creeren. Denk aan de Melkert banen van jaren geleden... Leuke en goede banen maar wel allemaal door de overheid betaald.

Ik ben het daarom eens met de VVD dat je mensen niet helpt met een hogere uitkering maar wel met omscholing en hun laten werken in het bedrijfsleven bij banen die echt nodig zijn.

En hoe willen ze dat betalen? De SP wil bijvoorbeeld veel geld weghalen bij de rijken, de leiders van grote bedrijven... Maar dat betekent dat er minder geld wordt vrijgemaakt voor investeren in dat bedrijf waardoor het bedrijf kleinschaliger blijft en MINDER banen zijn. JUIST die mensen die langdurig werkloos zijn hebben dan niet eens UITZICHT op een baan omdat die banen er gewoon niet zijn.

Ik vind Jan Marijnissen zijn plannen voor de economie op lange termijn een ramp. En zoals Mark Rutte gister ook zei. Op lange termijn zul je minder banen hebben waardoor de armoede stijgt, de overheid nog meer uitkeringen moet geven en nog meer gesubsidieerde banen en waardoor er NOG meer geld uit de bedrijven wordt gezogen waardoor de economie op zijn gat gaat!

:respect:

Ja laten we met z'n allen braaf een werkweek volmaken, met je broodtrommeltje om 17.00 uur thuis aankomen. Geen hond die nog zin heeft om wat van zijn carriere/bedrijf te maken als hij/zij toch alles maar moet inleveren.

Ga je niet lang volhouden dame!

Ik stem dus vanavond lekker VVD

:yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 november 2006 om 12:32:
Respecteer jouw mening ook, dus doe dat ook met de mijne aub

lees jij ergens dat ik je mening niet respecteer???
Ik zeg alleen wat ik van je mening vind en formuleer dat in mijn eigen bewoording. Dat je je aangevallen voelt zegt meer over jou dan over mij. Je valt iedereen hier aan die het niet met je eens is en noemt dat ook nog eens niet respecteren van jouw mening. Hoe dom kun je zijn.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van bonaparte op woensdag 22 november 2006 om 12:34:
Ik zeg alleen wat ik van je mening vindt en formuleer dat in mijn eigen bewoording. Dat je je aangevallen voelt zegt meer over jou dan over mij. Je valt iedereen hier aan die het niet met je eens is en noemt dat ook nog eens niet respecteren van je mening.

deze uitspraak doet heel anders vermoeden:

dus nogmaals:
Je kent me niet eens, werk me te pletter (jawel echt waar fulltime op mijn eigen werk en daarnaast voor extraatjes ook nog eens 50 uur per maand via uitzendbureau) en jij durft mij lui te noemen??? Waar zijn je waarden en normen?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

dus mensen die minder verdienen zijn in jouw ogen automatisch lui?
ooit gehoord hoeveel iemand in de zorg verdient, en hoe hard ze werken?

Waarschuw beheerder
donateur
Je valt iedereen hier aan die het niet met je eens is en noemt dat ook nog eens niet respecteren van jouw mening.

ik val helemaal niemand aan. geef mijn mening! MIsschien moet je maar eens terug lezen naar het begin van het topic voordat je met een oordeel komt!

kellytje citeer 22 november 2006 11:26

donateur! Uitspraak van Kenny... op woensdag 22 november 2006 om 11:23:
Een stem is een persoonlijke keuze en je bent niet verplicht om een heel verkiezingsprogramma uit je hoofd te kennen en deze te verantwoorden. Men hoeft niet te te zeggen wat men stemt...

inderdaad en mensen die het oneens zijn met de keuze van iemand, roepen naar mijn idee meteen maar dat ze zich niet verdiepen. Dat vind ik dus echt onzin! Iedereen legt zijn prioriteiten anders en dat is ieders goed recht. Neemt niet weg dat iemand zijn keuze meer of minder waard zou zijn!!!! Iedere stem is evenveel waard, wat de argumenten ook zijn, links of rechts!

LINKS DUS

en dat heb ik zelfs nog tegen iemand gezegd die rechts wilde stemmen ;p Dus nee.... ik val niemand aan!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 november 2006 om 12:26:

Snap ik ook wel weer, maar ik hoop net als Wilders dat er veel mensen voor hem stemmen die dat niet 'durven' te zeggen ofzo. Met 10 zetels heb je in elk geval iets te vertellen.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 november 2006 om 12:27:

Is ook weer waar..maar VVD staat me gewoon tegen op veel punten..

Het blijft moeilijk, maar blijf absoluut bij m'n beslissing :)

Vanavond lang wakker denk ik :yes: Ben echt benieuwd wat 't nou wordt!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 november 2006 om 12:35:
deze uitspraak doet heel anders vermoeden:

Ja wat snap je er niet aan???

Waarschuw beheerder
lees jij ergens dat ik je mening niet respecteer???
Ik zeg alleen wat ik van je mening vind en formuleer dat in mijn eigen bewoording. Dat je je aangevallen voelt zegt meer over jou dan over mij. Je valt iedereen hier aan die het niet met je eens is en noemt dat ook nog eens niet respecteren van je mening.laatste aanpassing 22 november 2006 12:34

Well spoken.