746x bekeken
hebben jullie misschien ideeen hoe ik me moeder net dat zetje kan geven dat ze het 100% goed vind?
Zetje? Gewoon, voet in d'r rug het balkon af
je moeder mee nemen,haar plechtig beloven dat jij de complete verzorging op je neem van de hond inclusief alle kosten wat die met zich mee brengt..
Heb ik ook gedaan.. en heb haar ook meegenomen om naar het nestje te kijken! Nu zorgt ze overdag voor haar, koopt ze vrijwillig haar eten wat ik niet hoef terug te betalen, en borstelt ze elke dag haar haar.
Hondje is helemaal gek van mijn moeder en andersom ook!
Dat vind ik dan weer een beetje jammer, dat je geld moet lenen van iemand anders!
Misschien onterecht maar ik vraag me dan af of je de spulletjes/verzorging van de hond wel kan betalen?
ik heb wel geld,maar ik kon op dit moment niet zo snel Dat geld bij elkaar krijgen ( ik heb gewoon werk enzo maar krijg zondag pas uitbetaald, dus vandaar) en anders is dat lievepuppebeessie misschien al weg
ja en als ze het uiteindelijk niet goed vind neem ik em alsnog..
dus tja
het maakt niet zoveel uit wat zij vind maar alsnog is het wel beter als ze het goedvind
leuke dochter heeft je moeder....
ja en als ze het uiteindelijk niet goed vind neem ik em alsnog..
Dat zou ik zelf nooit doen, zou me moeder niet voor het blok willen zetten, zodat ze niet meer terug kan eigenlijk..
Als mijn ouders het niet eens zijn, houdt het voor mij op, woon in hun huis en houdt me dan ook aan hun regels!
hahahaha, nou het is niet dat ik nooit naar der luister hoor, maar zij is gewoon niet duidelijk in dat soort dingen
de ene dag doet ze alsof ze het super goed vind, en vanmorgen zegt ze ineens dat ze niet een drukke puppie in huis wil..
dus tja
en buiten dat, ben ik de helft van de tijd bij me vriend dus heeft zij er toch weinig mee te maken..
de ene dag doet ze alsof ze het super goed vind, en vanmorgen zegt ze ineens dat ze niet een drukke puppie in huis wil..
dus tja
en buiten dat, ben ik de helft van de tijd bij me vriend dus heeft zij er toch weinig mee te maken..
en anders is dat lievepuppebeessie misschien al weg
Daar heb je gelijk in ja!
en als ze het uiteindelijk niet goed vind neem ik em alsnog
Dat zou ik net zoals wat Linda zegt ook niet doen. Je zegt net ook dat je werk hebt dus je kan niet de hele dag bij het beestje zijn. Wie draait er dan voor op als je hem een keer niet uit kan laten?
en als jij op school zit?
of als je een avond gaat stappen?
Wie draait er dan voor op als je hem een keer niet uit kan laten?
Precies, je moet het hondje echt alleen gaan halen in overleg met je moeder / familie. Praat vandaag met haar, maak duidelijke afspraken!
ik had mijn hondje echt niet kunnen kopen als ik niet de hulp van mijn ouders had gehad..
me vriend?
Ja is misschien een optie.. maar je koopt toch een hond omdat je er zelf voor wil zorgen?
Tenminste dat zou de reden zijn dat ik een hond zou kopen.
En natuurlijk kan het een keer voorkomen dat je weg moet en dat het echt niet kan.
savonds 4 dagen in de week
Dat houd dus in dat je hem 4 dagen in de week s'avonds niet kan uitlaten??
En natuurlijk kan het een keer voorkomen dat je weg moet en dat het echt niet kan.
dan maar niet weg, ik heb veel over voor me hondje
laatste aanpassing
dat kunnen andere mensen toch ook hebben ?
ja daarom zeg ik het ook, het kan EEN KEER voorkomen!
ik snap wel dat je graag een hond wil, ik wil zelf ook dolgraag een hond. alleen ik wil op dit moment nog geen hond omdat ik werkzoekende ben en ik straks niet voor de keus wil staan om de hond weg te doen.
het komt allemaal goed mensen
Daar twijfel ik ook niet aan
dan maar niet weg, ik heb veel over voor me hondje
Ja ik zou ook veel over hebben voor een hond, maar als je vriendinnen je elke keer vragen van wanneer ga je nou is mee, dan blijf jij echt niet elke keer nee zeggen!?
En ik geloof niet dat je je leven helemaal wilt laten bepalen door een hond! Je moet wel realistisch blijven!
laatste aanpassing
Moeder overtuigen?
Moeder aftuigen?
wat een moeilijk gedoe zeg..
ik heb ook een hond en werk gewoon 4 dagen in de week en ga ook regelmatig stappen. so what.
beesie komt niks te kort
ik heb ook een hond en werk gewoon 4 dagen in de week en ga ook regelmatig stappen. so what.
beesie komt niks te kort
je hoort mij ook niet zeggen dat die hond iets te kort gaat komen. ik vind alleen dat als jij een volle dag werkt dus van 9 tot 5 zeg maar dat je dan geen hond moet nemen.
ik vind alleen dat als jij een volle dag werkt dus van 9 tot 5 zeg maar dat je dan geen hond moet nemen.
Dat vind ik ook, je neemt geen hond om hem hele dagen alleen thuis te laten.
Precies. En daar komt bij. Moet je is op marktplaats kijken hoeveel 'oudere' honden daar worden aangeboden (gratis ook nog wel
laatste aanpassing
ik vind alleen dat als jij een volle dag werkt dus van 9 tot 5 zeg maar dat je dan geen hond moet nemen.
waarom niet?? als je de mogelijkheid hebt om tussendoor in je pauze de hond uit te laten zie ik het probleem niet
wij hebben ook 2 honden en we werken alle 2 ook full time... maar mijn vriend heeft vaak een lange pauze van 1 uur en een kwartier en dan gaat hij naar huis voor de hondjes
waarom niet?? als je de mogelijkheid hebt om tussendoor in je pauze de hond uit te laten zie ik het probleem niet
Honden zijn gezelligheidsdieren, ze hebben graag mensen om zich heen.
Bij mij komt het ook heel soms voor dat mijn moeder weg is, ik ga dan ook in mijn pauze naar huis, maar vind het zielig om haar daarna weer achter te laten. Misschien praat ik mezelf dat aan en is het helemaal niet zielig.
Alleen laat ik haar liever niet alleen! Daar heb ik haar gewoon niet voor gekocht.
5 maanden kopen.
Haar meenemen naar het nestje, dan is ze zo verkocht!
Ik denk dat het geen nestje meer is
Dus word al wat lastiger
je moeder mee nemen,haar plechtig beloven dat jij de complete verzorging op je neem van de hond
en je moeder iedere zondag ochtend om 5 uur met het lieve diertje in de regen naar buiten moet, omdat jij 4 uur s'nachts pas lam thuis komt van het stappen
Niet echt netjes
Waarom ga je niet met je moeder om de tafel zitten en samen beslissen over een bepaalde hond.
En zoals ik het nu begrijp staat je moeder er niet 100% achter vind het dan ook niet netjes tegen over je moeder om zo eventjes een hond op te halen.
Plus je zegt mijn vriend laat hem wel uit maar bedenk wel mischien gaat het ooit fout in je relatie en dan moet je moeder er oppassen.
En ik hoop dat je er goed overna gedacht hebt dat je een hond van 5 maand in huis haald.
De pup word niet voor niks herplaatst.
En mischien hebben de vorige eigenaren de pup wel heel vervelend opgevoed enz.
Of de pup heeft verborgen gebreken waar de vorige eigenaar niet voor wil betalen.
Ik bedoel dit niet verkeerd maar denk er goed overna.
En zoals ik het nu begrijp staat je moeder er niet 100% achter vind het dan ook niet netjes tegen over je moeder om zo eventjes een hond op te halen.
Plus je zegt mijn vriend laat hem wel uit maar bedenk wel mischien gaat het ooit fout in je relatie en dan moet je moeder er oppassen.
En ik hoop dat je er goed overna gedacht hebt dat je een hond van 5 maand in huis haald.
De pup word niet voor niks herplaatst.
En mischien hebben de vorige eigenaren de pup wel heel vervelend opgevoed enz.
Of de pup heeft verborgen gebreken waar de vorige eigenaar niet voor wil betalen.
Ik bedoel dit niet verkeerd maar denk er goed overna.
die hond moet bij die mensen weg omdat hun huis te klein is, ik heb erover gepraat met me meoder en ze vind het goed en we gaan em over een uurtje bekijken en misschien kopen
Gelukkig dat je moeder ermee eens is.
Ik wil je wel waarschuwen want je kunt mij niet vertellen dat binnen 3 maand het huis te klein is voor de hond.
En geloof er dan ook helemaal niks van.
Ik hoop voor je dat het klikt tussen jullie en de hond en dat jullie niet voor vervelende verassingen komen te staan.
moeder net dat zetje kan geven dat ze het 100% goed vind?
dat komt misschien van zelf wel als het beestje er eenmaal is.
die hond moet bij die mensen weg omdat hun huis te klein is, ik heb erover gepraat met me meoder en ze vind het goed en we gaan em over een uurtje bekijken en misschien kopen
Nou dat is beter.....
Hopen dat het klikt..
Waarschijnlijk heb je het al heel vaak gehoord....maar als je al geld moet lenen voor de aanschaf, hoe doe je dat dan met de rest. En dan praat ik hoofdzakelijk over dierenartskosten.
Ik geef je een voorbeeld van mijn eigen hond:
Mijn zit nu al vanaf de maand mei aan de antibiotica en nu ook 4 weken aan de prednison. Dit heeft me tot nu toe al 300 euro gekost. Twee jaar geleden had ie een darmprobleem wat m e 300 euro gekost heeft, de jaarlijkse cocktailprik kost al 60 euro. Consult bij de dierenarts kost tegenwoordig al bijna 30 euro. En dan ben je alleen maar binnen geweest.
Nu heb ik met mijn beesie pech dat ie zo vaak ontstekingen heeft. Niet elke hond is natuurlijk zo zwak. Maar ik vind wel dat je er over na moet denken. Wat als jouw hondje ook een zwakke hond is? Doe je hem dan weg als je het niet kan betalen? Of laat je hem dan niet helpen?
Ook van mij is het geen aanval. Ik vind het alleen heel jammer als je de hond niet kan laten helpen omdat je geen geld hebt en je je daar dan ook nog eens schuldig over gaat voelen.
Een hond hebben is echt geweldig, maar als je een beetje pech hebt, zoals ik, is het niet je goedkoopste hobby.....
Ik geef je een voorbeeld van mijn eigen hond:
Mijn zit nu al vanaf de maand mei aan de antibiotica en nu ook 4 weken aan de prednison. Dit heeft me tot nu toe al 300 euro gekost. Twee jaar geleden had ie een darmprobleem wat m e 300 euro gekost heeft, de jaarlijkse cocktailprik kost al 60 euro. Consult bij de dierenarts kost tegenwoordig al bijna 30 euro. En dan ben je alleen maar binnen geweest.
Nu heb ik met mijn beesie pech dat ie zo vaak ontstekingen heeft. Niet elke hond is natuurlijk zo zwak. Maar ik vind wel dat je er over na moet denken. Wat als jouw hondje ook een zwakke hond is? Doe je hem dan weg als je het niet kan betalen? Of laat je hem dan niet helpen?
Ook van mij is het geen aanval. Ik vind het alleen heel jammer als je de hond niet kan laten helpen omdat je geen geld hebt en je je daar dan ook nog eens schuldig over gaat voelen.
Een hond hebben is echt geweldig, maar als je een beetje pech hebt, zoals ik, is het niet je goedkoopste hobby.....
Waarschijnlijk heb je het al heel vaak gehoord....maar als je al geld moet lenen voor de aanschaf, hoe doe je dat dan met de rest. En dan praat ik hoofdzakelijk over dierenartskosten.
zoals ik eerder ook al zei, moest ik nu geld lenen zodat ik em VRIJDAG kon halen, want anders was ie misschien al weg etc.
ik heb gewoon werk enzo.. dus vandaar.. kreeg alleen net te laat uitbetaald..
zoals ik eerder ook al zei, moest ik nu geld lenen zodat ik em VRIJDAG kon halen, want anders was ie misschien al weg etc.
ik heb gewoon werk enzo.. dus vandaar.. kreeg alleen net te laat uitbetaald..
Sorry, dat stukje heb ik idd even gemist.
Waar blijven de foto's trouwens en hoe heb je hem genoemd?
k kan nog even geen fotos maken heb geen camera nu, en hij heet bram
En dan 't beestje de hele dag alleen thuis laten zitten?
Vind ik niet kunnen...