Waarschijnlijk heb je het al heel vaak gehoord....maar als je al geld moet lenen voor de aanschaf, hoe doe je dat dan met de rest. En dan praat ik hoofdzakelijk over dierenartskosten.
Ik geef je een voorbeeld van mijn eigen hond:
Mijn zit nu al vanaf de maand mei aan de antibiotica en nu ook 4 weken aan de prednison. Dit heeft me tot nu toe al 300 euro gekost. Twee jaar geleden had ie een darmprobleem wat m e 300 euro gekost heeft, de jaarlijkse cocktailprik kost al 60 euro. Consult bij de dierenarts kost tegenwoordig al bijna 30 euro. En dan ben je alleen maar binnen geweest.
Nu heb ik met mijn beesie pech dat ie zo vaak ontstekingen heeft. Niet elke hond is natuurlijk zo zwak. Maar ik vind wel dat je er over na moet denken. Wat als jouw hondje ook een zwakke hond is? Doe je hem dan weg als je het niet kan betalen? Of laat je hem dan niet helpen?
Ook van mij is het geen aanval. Ik vind het alleen heel jammer als je de hond niet kan laten helpen omdat je geen geld hebt en je je daar dan ook nog eens schuldig over gaat voelen.
Een hond hebben is echt geweldig, maar als je een beetje pech hebt, zoals ik, is het niet je goedkoopste hobby.....