Ken jij ook van die vrouwen... Die alles doen voor hun "geliefde", die bij hem blijven en zich laten bedreigen en mishandelen? En wat dan ook hem altijd blijven steunen?!
liefde kan bij sommige mensen zo blind zijn, dat ze hun zelfrespect verliezen..
je moet toch respect hebben voor elkaar
Ok je hebt jezelf verwijderd
Je hoeft jezelf niet te verdedigen gaat toch niemand wat aan?? laat ze kletsen
dus heb ik maar ff met je mee gedaan
maar wat ik zei geld nog steeds
gatver die mensen die ff denken te weten hoe het met je zit door alleen maar wat te lezen op pf..
En dat stukje wat je schreef kon ik me aardig in vinden
Ken jij ook van die vrouwen... Die alles doen voor hun "geliefde", die bij hem blijven en zich laten bedreigen en mishandelen? En wat dan ook hem altijd blijven steunen?!
Je weet niet wat er in het hoofd van zo'n meisje omgaat, ik wist het toendertijd zelf niet eens
Maar ik vind niet dat iedereen er gelijk een oordeel over moet hebben
Je weet niet wat er in het hoofd van zo'n meisje omgaat, ik wist het toendertijd zelf niet eens
Nee idd, ik heb het zelf ook meegemaakt, maar je weet zelf (ook al is het heel diep van binnen) dat het niet klopt, en dat je niet gelukkig daardoor zal worden....
En je omgeving is ook niet blind lijkt me, en het wordt meerdere malen tegen je gezegd, je wordt gewaarschuwd etc.. dan kies je er uiteindelijk zelf voor..
Ik ben gelukkig van mn ex af.. wat een tijd was dat zeg
nou ik zou een vrouw nooit zo kunnen behandelen heb niks met onzeker te maken denk ik
tuurlijk hangt ook van de partner af, maar als een persoon al erg onzeker is en wat naief en je hebt zo'n parter... dan blijf je er toch snel bij hangen lijkt mij
Ken jij ook van die vrouwen... Die alles doen voor hun "geliefde", die bij hem blijven en zich laten bedreigen en mishandelen?
Daar heb je misschien wel een beetje gelijk in maar dan zijn er toch ook nog vrienden die helpen!!
Leuk joh, een relatie hebben
als ze vrienden hebben... maar idd mocht het zo zijn ( wat mij wel zo normaal lijkt) dan lijkt het mij ook dat die zeggen dat er iets niet helemaal klopt in die relatie
niet verstoten...die vrienden volgen idealogien...teken van zwakte
daar kan je niet gelijk over oordelen, is geheel afhankelijk van de situatie en wat de vrienden al hebben geprobeert om hun vriend/in voor hun partner te waarschuwen,
misschien laat hun vriend/in hun wel helemaal barsten voor
idd maar als je nou alles hebt gedaan om te waarschuwen voor de kwalijke ideologie??? en er word nog niet geluisterd???
Hier geef je het antwoord al
mja ze laten het zelf toe he, snap dat echt niet
Blijf het enorm jammer vinden dat er zulke onzekere mensen zijn. ( ik zeg wel onzeker, maar kunnen meer redenen zijn natuurlijk, maar dat is wel een van de belangrijkste in dergelijke situaties imo, gebrek aan zelfverzekerdheid )
en zorgen dat ze geen vent nodig hebben om zich iets te voelen.
hebben een stukje levenserving meer dan mensen die dit nooit hebben mee gemaakt en te kortzichtig zijn om daar zo snel een oordeel over te geven
wie zegt dat deze meisjes of vrouwen iets met die man of jongen in kwestie hebben om 'zich iets te voelen'???
alleen je hoeft niet in die situatie gezeten te hebben om sterk te zijn.
waarom reageer jij zo aangevallen eigenlijk, voel je je aangesproken?
jammer dat je denkt dat ik me aangevallen voel...in tegendeel...
ja, het klopt dat sommige niet alleen kunnen zijn en daardoor ermee doorgaan. Of mensen die na zo'n relatie meteen in een andere vervallen om maar niet alleen te hoeven zijn.
Maar meestal is het niet vanwege dat...er komt veel meer bij kijken
merk ik enige vorm van wrijving....
snap alleen niet hoe ver sommigen gaan, ten koste van zichzelf.
ja, het klopt dat sommige niet alleen kunnen zijn en daardoor ermee doorgaan. Of mensen die na zo'n relatie meteen in een andere vervallen om maar niet alleen te hoeven zijn.
geen zelfrespect hebben, niet voor jezelf durven kiezen enzo...
dat word je in die relatie aangedaan...en dat heeft niet met zwakte of het jezelf aandoen te maken..
mensen die het nog nooit hebben meegemaakt snappen het niet en geven vaak zeer kortzichtige reacties
je laat dat gebeuren, als je weinig zelfvertrouwen en respect heb. ik accepteer geen vent die me slecht behandeld
ik zeg het voor de laatste keer...je moet het zelf meemaken, pas dan begrijp hoe dat is...
dat word je in die relatie aangedaan...en dat heeft niet met zwakte of het jezelf aandoen te maken..
ik zeg het voor de laatste keer...je moet het zelf meemaken, pas dan begrijp hoe dat is...
Been there, alleen het verschil is, ik pikte het niet, riep het een halt toe voordat ik mentaal en lichamelijk helemaal kapot gemaakt werd.
En waarom kan de een dat wel en de ander niet? Gevalletje zekerheid, zelfrespect, lef, wijsheid of weet ik veel wat, maar niet zomaar. Je laat het toch op een bepaalde manier toe.
Dan ben je er niet geweest...
lichamelijke mishandeling komt met geestelijke mishandeling...
Je laat het niet toe...het gebeurd heel geleidelijk...
gevalletje zekerheid etc heeft daar geen drol mee te maken...
gevalletje van ervaring??
terwijl je een gebarsten lip hebt en een blauw ook
als je in zo'n relatie zit dan zie je t NIET
echt niet
dat snap ik dus niet he. wat zie je niet als je in zo'n relatie zit? je snapt toch wel dat een vent je niet hoort te slaan?
is allemaal makkelijk praten
maar als je er echt in zit weet je wel beter
t is ook niet altijd een kwestie van weg willen maar eerder weg durven
vraag het me gewoon af hoe iemand zich helemaal bont en blauw laat slaan.
snap dat je bang bent voor zo iemand, maar toch.
dat vraag ik mezelf ook nog gerewgeld af
hoe heb ik zo blind kunnen zijn....
tja.... *haalt schouders op*
je hoopt gewoon echt dat diegene veranderd
jammer dat er veel meisjes zijn die er niet van leren
en t komt steeds vaker voor
daar ben je toch ook jong voor...logisch dat je naief bent
Dus wat ik hiermee wil zeggen, ik droeg zijn kind op het moment dat hij zn poten niet thuis kon houden en beschermde daarmee mijn kind, hoe dan ook hij kreeg de kans niet om mij in mn buik te schoppen, ik heb vaak zat over mn oudste zoon heen gelegen, zwanger enwel
ik probeer het echt te snappen, maar lukt niet zo erg eigenlijk.
mij lijkt het logisch dat je je kind meer beschermt als die vader ver uit de buurt is.
maar je zal vast gedaan wat je op dat moment het beste leek
ik probeer het echt te snappen, maar lukt niet zo erg eigenlijk.
O ja, dan wel niet alleen fysiek(en dan kan iedereen roepen je moet de eer aan jezelf houden maar daar denk je niet aan hoor )
Hij begon ermee op de momenten dat ik zwanger was, buiten mijn zwangerschappen om had hij sowieso het lef niet om mij aan te raken...
Ja wat denk jij dan, tuurlijk heb ik er alles aangedaan, waarom denk je anders dat die relatie over is
Er valt nietzoveel aan te snappen, dit kun je pas snappen als je het zelf hebt meegemaakt
ik zeg toch ook dat ik denk dat je gedaan heb wat voor jou het beste was
nou ik vraag het me gewoon af en wil het ook snappen.
maar goed in ieder geval beter voor je dat je er vanaf ben.
Er zijn mensen die het goedkeuren en er trots op zijn
Je laat het niet toe...het gebeurd heel geleidelijk...
Maar wat ik zo dom vind bij de meeste meisjes die ik ken die worden dan niet geslagen maar ij bepaalt wel hoelaat ze thuis moeten zijn en ze mogen niet opstap met een vriendin en gaan shoppen in eindhoven ofzo alleen hier in de buurt
Die alles doen voor hun "geliefde", die bij hem blijven en zich laten bedreigen en mishandelen? En wat dan ook hem altijd blijven steunen?!
je doet alles zodat je vriend je leuk vind
zodat hij niet boos word..
dus het gaat ook wat meer om angst denk ik
en onzeker word je ook zeker te weten wel!!
daarover kun je pas iets zeggen als je het zelf hebt meegemaakt
ik heb zo iemand een jaar en 3 maanden gehad..
en dat had niks met liefde te maken!
je doet alles zodat je vriend je leuk vind
zodat hij niet boos word..
dus het gaat ook wat meer om angst denk ik
en onzeker word je ook zeker te weten wel!!
onzeker word je niet ineens hoor, als je al aan zo'n relatie begint ben je al onzeker.
ik wist ook niet beter toen..
nu inmiddels weet ik wel beter! en heb een lieve vriend nu
Die alles doen voor hun "geliefde", die bij hem blijven en zich laten bedreigen en mishandelen? En wat dan ook hem altijd blijven steunen?!
ja heel erg zelfs
gelijkwaardigheid
Sorry als ik nu mensen beledig maar dan ben je nog een kind....
en wie wil er nu zo'n domme vrouw zeg?
Na 3,5 jaar is het me eindelijk gelukt en uit wanhoop heeft hij zich zelf neergestoken voor mijn neus!!!
Om iemand een domme vrouw te noemen vind ik een beetje kortzichtig
Ik was zo bang voor hem dat ik niet met hem durfde te breken uit angst dat ie me zou vermoorden....
Na 3,5 jaar is het me eindelijk gelukt en uit wanhoop heeft hij zich zelf neergestoken voor mijn neus!!!
Dus zeggen dat het domme vrouwen zijn die blijven hangen vind ik zelf een beetje dom om dat te zeggen!! Als je niet weet waar je over praat..
maar die mensen konden niet weten wat er door me heen ging..en konden me dus ook niet helpen!
dus ik kan wel een beetje begrijpen wat je ermee bedoeld!
Maar hje moet toegeven, dat het hoe je het ook went of keert het niet echt bepaald slim is om bij zo iemand te blijven toch?
dan heb je niet echt veel keus he?
ga je op een gegeven moment ook denken dat het normaal is dat je zo behandeld word..
Natuurlijk kunnen anderen dat niet weten...
Maar hje moet toegeven, dat het hoe je het ook went of keert het niet echt bepaald slim is om bij zo iemand te blijven toch
Ik was zo bang voor hem dat ik niet met hem durfde te breken uit angst dat ie me zou vermoorden....
Dus zeggen dat het domme vrouwen zijn die blijven hangen vind ik zelf een beetje dom om dat te zeggen!! Als je niet weet waar je over praat..
en iemand zich zelf te kunnen laten zijn , ipv om te transformeren tot iets dat jij graag wilt dat iemand is.
en respect voor elkaar......... en als je dat hebt, ga je niet vreemd, of lieg je, of maak je één of ander beinvloed geval van je vriend/in.
mensen die elkaar respectloos behandelen schijten op de ander, dat is echt geen liefde.
maarja maakt dat maar es van die naieve gevallen duidelijk.
Als degene met de mooie praatjes komt: het spijt me schat...het zal nooit meer voorkomen. Onzin, als iemand er in 1e instantie toe bereid was, komt er ook een 2e keer.
als je een beetje logisch kan denken weet je ook wel dat een vent niet voor je gaat veranderen
aard van het beestje.
haha..
tja...gehersenspoeld
mensen kunnen zeker veranderen, maar dat komt met de jaren, niet van de ene op de andere dag.
Zodra ik zou merken dat een vent me geestelijk of lichamelijk zou mishandelen, meteen lozen die handel. Moeite niet waard
ANGST HEBBEN VOOR IEMAND KAN OOK!
er bestaat ook iets als zelfrespect
Ken er meerdere jaa.
Te triest voor woorden eigelijk!
Ik heb zelf nooit in die situatie gezeten. Maar kan me voorstellen, de angst, de liefde (en ja, liefde maakt echt blind) en elke keer de beloftes dat het beter wordt...ja, kan me op zich wel bedenken waarom die vrouwen dan bij zo iemand blijven.
Maar dan zijn die vrouwen nog niet dom, achterlijk of wat dan ook!
Jij?
Oh? Vertel eens?