956x bekeken
donateur
Maar n banaan is in het begin toch ook groen ?? 
De tomaat is culinair gezien een groente, maar biologisch een vrucht.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tomaat
donateur
Van fruit maakt men geen soep.
Sopa de melone koude meloensoep voor 6-8 personen
1 grote watermeloen
1 1/2 ltr. kippenbouillon van tablet of pot
1 1/2 dl. slagroom
1 eetl. citroensap
tabasco naar smaak
Snijd met een scherp met een gekarteld dekseltje uit de meloen.
Schep met een meloenboortje ongeveer 50 bolletjes zonder pit uit de meloen.
Verwijder de rest van het vruchtvlees tot ongeveer 3 cm van de schil.
Haal de pitjes eruit en pureer het vruchtvlees met wat van de bouillon.
Doe alles (behalve de meloen bolletjes) bij elkaar en maak op smaak met citroensap en tabasco.
Laat minstens 3 uur in de koeling op afkoelen.
Schep de soep voor het serveren in de meloen en strooi de meloenbolletjes erin.
Deze soep is ook heel lekker van Galia meloen en wat garnalen erdoor.
1 grote watermeloen
1 1/2 ltr. kippenbouillon van tablet of pot
1 1/2 dl. slagroom
1 eetl. citroensap
tabasco naar smaak
Snijd met een scherp met een gekarteld dekseltje uit de meloen.
Schep met een meloenboortje ongeveer 50 bolletjes zonder pit uit de meloen.
Verwijder de rest van het vruchtvlees tot ongeveer 3 cm van de schil.
Haal de pitjes eruit en pureer het vruchtvlees met wat van de bouillon.
Doe alles (behalve de meloen bolletjes) bij elkaar en maak op smaak met citroensap en tabasco.
Laat minstens 3 uur in de koeling op afkoelen.
Schep de soep voor het serveren in de meloen en strooi de meloenbolletjes erin.
Deze soep is ook heel lekker van Galia meloen en wat garnalen erdoor.
Ontopic: Tomaat is een groente
groentes zijn toch wel vaker vruchten?
Dat is volgens mij niet de maatstaf, want er zijn ook vruchten die je niet kunt eten.
Maar tomaten zijn volgens mij ook gewoon groente
donateur
Yeuh!! Ik heb het gevonden 
Op wikipedia staat een lijst met alle soorten groenten en bij de T staat... tadaaa!!! De tomaat
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_groenten#T
Op wikipedia staat een lijst met alle soorten groenten en bij de T staat... tadaaa!!! De tomaat
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_groenten#T
Tomaat (Solanum lycopersicum) is een giftige plant uit het geslacht nachtschade, de rijpe vrucht is gezond en wordt gegeten. De gifstof van de tomaat heet tomatine en is een glycoalkaloïde. De stof wordt door de plant geproduceerd als afweerstof tegen allerlei ziekteverwekkers en is ook giftig voor de mens. Bij het rijpen van de vrucht verdwijnt de gifstof hieruit, hierdoor wordt de vrucht eetbaar maar ook gevoeliger voor schimmels en bacteriën. In Amerika wordt van groene vruchten een chutney gemaakt, die bij het eten van te grote hoeveelheden vergiftigingsverschijnselen kan geven.
donateur
Vooral de tomaat is hier een twijfelgeval; deze wordt tot de groenten gerekend (hoewel eigenlijk een vrucht). Ook bij de aardappel is sprake van twijfel, deze wordt meestal tot groenten gerekend.
Herkomst
De plant is afkomstig uit Zuid-Amerika en was daar al heel lang in cultuur voordat ze door de Spanjaarden mee naar Europa werd genomen. Na enige tijd als sierplant te zijn geteeld werd ze pas vanaf de halfweg de 19de eeuw, op heel beperkte schaal nog, als groente gekweekt. Dit omdat ze nog altijd een beetje als gifplant bekend stond, zoals voorheen de aardappel.
De plant is afkomstig uit Zuid-Amerika en was daar al heel lang in cultuur voordat ze door de Spanjaarden mee naar Europa werd genomen. Na enige tijd als sierplant te zijn geteeld werd ze pas vanaf de halfweg de 19de eeuw, op heel beperkte schaal nog, als groente gekweekt. Dit omdat ze nog altijd een beetje als gifplant bekend stond, zoals voorheen de aardappel.
laatste aanpassing
Een tomaat is groente met fruitallures
Het Internet geeft geen uitsluitsel...
er bestaat nog meer dan google hoor
to·maat (de ~, tomaten)
1 glanzend oranjerode vrucht van de tomatenplant wordt tot de groenten gerekend => liefdesappel
2 uit Zuid-Amerika afkomstige nachtschadeachtige plant met rode besvruchten
1 glanzend oranjerode vrucht van de tomatenplant wordt tot de groenten gerekend => liefdesappel
2 uit Zuid-Amerika afkomstige nachtschadeachtige plant met rode besvruchten
GROENTE dus
laatste aanpassing
En n avocado?
laatste aanpassing
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tomaat
wat is dat nou voor kromme redenering en pepers, komkommer, bonen enz dan...ook zeker fruit. En reken je sperma ook meteen tot fruit dan, wel 2x per dag opdrinken he
doe es rustig aan teef.. dat had ik ooit op school geleerd, maar het is duidelijk fout dan.. ga naar de aarts ofzo voordat je las van je hart krijgt
doe es rustig aan teef.. dat had ik ooit op school geleerd, maar het is duidelijk fout dan.. ga naar de aarts ofzo voordat je las van je hart krijgt
hoo hoo hoo hoo hooooooo haha maak je niet te druk joh.
te boos worden op pf heeft helemaal geen zin want dan heb je zo een ban aan je lippen hangen.
te boos worden op pf heeft helemaal geen zin want dan heb je zo een ban aan je lippen hangen
pfff zou me een worst wezen als ik een ban krijg, als ik boos ben dan ben ik ook echt boos
groente