Partyflock

Forumonderwerp · 909412

Waarschuw beheerder
donateur
Hoe weinig mensen er wel niet zijn die weinig tot niets van de rasstandaarden en karaktereigenschappen van honden afweten.

Die zomaar in de rondte roepen (ik zal geen namen noemen)

"Iedereen wordt door zn omgeving gemaakt, en dan uiteindelijk ben je zo gevormd dat je bent wie je bent...:yes:
En hetzelfde geldt voor dieren..."

of:

"Je kunt un hond zo maaken als je zelf wilt.als je kinderen gewoon aan hun lot overlaat komt er ook niks van trecht en dat is met honden presies zo.het licht niet aan de hond maar aan zijn baas of baasin"

Geloof je dit nou echt? :vaag:

Als ik opmerkingen zoals dit lees, kriebelt het me in mijn handen.
En vraag ik mij af of men voor de aankoop van hun hond hier uberhaupt wel op heeft gelet. :/

Ik weet er ook niet alles vanaf, maar probeer hier vooral mee duidelijk te maken dat bv. agressie ook een rol speelt in het karakter en rasstandaard van honden, en dat niet percé aangeleerd gedrag is.

Voor de mensen die zo denken geef ik de tip mee eens wat over karaktereigenschappen en rasstandaarden te leren. (Y)

Wikipedia is goeie informatiebron. (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 oktober 2006 om 16:25:
En vraag ik mij af of men voor de aankoop van hun hond hier uberhaupt wel op heeft gelet.

Ik weet er ook niet alles vanaf, maar probeer hier vooral mee duidelijk te maken dat bv. agressie ook een rol speelt in het karakter en rasstandaard van honden, en dat niet aangeleerd gedrag is.

Voor de mensen die zo denken geef ik de tip mee eens wat over karaktereigenschappen en rasstandaarden te leren

heb je t nou over marokkanen? jezus grapjeeeee
Artiest {SHOWLIST artist 106925, 63696, 54251}
Waarschuw beheerder
Tegenwoordig nemen mensen een hond toch om hem vervolgens na een paar maanden in het asiel te gooien, omdat 'ie niet 'handelbaar' is? Zulke mensen verdienen het om een lekkere trap tussen de benen te krijgen :[
Denk eens na, een beest is geen handtas :@

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 oktober 2006 om 16:30:
heb je t nou over marokkanen? jezus grapjeeeee

Als jij dat "honden" vindt. :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 27 oktober 2006 om 16:27:
sommige honden hebben bepaalde eigenschappen/karaktertrekken maar ze zijn ook allemaal in staat om dingen te leren die er vanaf kinds af aan in moet stampen ... Daar horen ook gedragsregels bij . Lees: ELKE HOND

Ja.

Heb zelf ook een hond.. weet ook wat in grote lijnen zijn karaktereigenschappen zouden moeten zijn.. maar ben echt van mening dat de opvoeding van een hond zeker van invloed is!
Dat is overigens ook wat ze mij op hondentraining leren.Dat het beinvloedbaar is!
Waarschuw beheerder
Als jij dat "honden" vindt.

wel lelijke 'honden' dan :P ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 oktober 2006 om 16:31:
maar ben echt van mening dat de opvoeding van een hond zeker van invloed is!
Dat is overigens ook wat ze mij op hondentraining leren.Dat het beinvloedbaar is!

Tuurlijk, uiteraard.

Er wordt ook niet gezegd dat dat niet zo is :)

Maar als iemand met opmerkingen als in mijn eerste post komt, die zelf honden heeft, breekt mij de klomp 8)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ja.

Heb zelf ook een hond.. weet ook wat in grote lijnen zijn karaktereigenschappen zouden moeten zijn.. maar ben echt van mening dat de opvoeding van een hond zeker van invloed is!

:jaja: daarom, en ik heb geen hond ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Dat het beinvloedbaar is

dat is waar,maar het is niet zo dat je een hond echt kan maken hoe jij het wilt.
zou trouwens makkelijk zijn bij de verboden honden dat je daar een pup van neemt en ineens super kind vriendelijk en heel lief word.zodat het geen verboden honden meer zijn, was het maar zo makkelijk.Goede en slechte eigenschappen houden ze toch,die zijn wel te beinvloeden, maar ze hebben ze wel
"Iedereen wordt door zn omgeving gemaakt, en dan uiteindelijk ben je zo gevormd dat je bent wie je bent...:yes:

dat is de domste opmerking van de week..jezelf hebt ook een bepaald karakter en daar kan je ook niks aan doen als je het niet wilt,het kan verbeterd worden als je het zelf wilt
Waarschuw beheerder
donateur
Ja er zijn dingen genetisch bepaald, zoals globela karaktertrekken, maar veel belangrijker daarbij is de opvoeding.

Dat is bij mensen zo, dat is bij dieren zo en dat zal altijd zo blijven.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sabjuh:woep: op vrijdag 27 oktober 2006 om 16:36:
dat is de domste opmerking van de week..jezelf hebt ook een bepaald karakter en daar kan je ook niks aan doen als je het niet wilt,het kan verbeterd worden als je het zelf wilt

Je karakter is misschien iets vastliggends maar het gedrag dat daaruit voortvloeid is wel degelijk te beïnvloeden en te veranderen.
Waarschuw beheerder
donateur
zou trouwens makkelijk zijn bij de verboden honden dat je daar een pup van neemt en ineens super kind vriendelijk en heel lief word.zodat het geen verboden honden meer zijn, was het maar zo

Hallo!!!
De "verboden" honden zoals ze zo denigrerend genoemd worden zijn kindvriendelijk en super lief.
De Stafford wordt niet voor niets de "nanny dog" genoemd!!!
Het karakter van de hond wordt mede bepaald door de eerste weken van zijn leven....
Het "gedrag" van de hond is aan te leren en te veranderen!!!

Waarschuw beheerder
Als jij dat "honden" vindt

:D
Waarschuw beheerder
Ik maak me er niet druk om :P
Waarschuw beheerder
donateur
Volgens de Van Dale...
ka·rak·ter (het ~, ~s)
1 de innerlijke eigenschappen die de ene persoon van de andere onderscheiden => aard
2 sterke persoonlijkheid => ruggengraat
3 het kenmerkende van iets
4 letter, figuur, symbool => schriftteken

En....
ge·drag (het ~, ~ingen)
1 wijze waarop iem. zich gedraagt
2 wijze waarop iets reageert op de omgeving

Wij hebben 4 Engelse Bulldoggen (met stamboom) in huis en ze hebben alle 4 hun eigen karakter!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Nathalja(L) op vrijdag 27 oktober 2006 om 16:51:
Wij hebben 4 Engelse Bulldoggen (met stamboom) in huis en ze hebben alle 4 hun eigen karakter!!!!

ja, maar soorten hondenrassen hebben wel weer overeenkomstige karaktertrekken

Dominant, vriendelijk, snel opgewonden etc.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Nathalja(L) op vrijdag 27 oktober 2006 om 16:47:
Het karakter van de hond wordt mede bepaald door de eerste weken van zijn leven....

en door het karakter van het ras ja
Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 27 oktober 2006 om 17:00:
ja, maar soorten hondenrassen hebben wel weer overeenkomstige karaktertrekken

idd dat bedoel ik

dus reageer niet zo overdreven aangevallen zeg
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sabjuh:woep: op vrijdag 27 oktober 2006 om 17:04:

Nee, het karakter is aangeboren genetische bepaald, erfelijk, vastgelegd en vaak rastypisch...het gedrag dat uit dat karakter voortvloeid is vormbaar

Waarschuw beheerder
donateur
Oftewel, de ware aard van het beestje. :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 27 oktober 2006 om 17:00:

Dat is meer gedrag!!
Dingen zoals vastberadenheid, kracht, aktiviteit, terughoudend naar vreemden etc is een karaktereigenschap.
Temperament is meer iets wat bij een ras kan horen zoals..
Waakzaam, ondernemend, trouw aan de baas, betrouwbaar, moedig, onbevreesd voorkomen maar goedig van aard, eigenzinnig,intelligent.
Maar als de blauwdruk verkeerd is kan alles zomaar veranderen.

Waarschuw beheerder
donateur
Sommige honden leren het gewoon nooit :

Snoop doggy dog

(y).
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Nathalja(L) op vrijdag 27 oktober 2006 om 17:09:
Dat is meer gedrag!!

neehoor, zijn ook karaktertrekken maar die jij geeft zijn wat duidelijker idd. Zowieso zijn karaktertrekken soms gedrag en is gedrag soms eerder een karaktertrek.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 oktober 2006 om 17:08:
Oftewel, de ware aard van het beestje.

Jawel, maar dat betekend niet dat het niet te beïnvloeden is :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dryade op vrijdag 27 oktober 2006 om 16:30:
een beest is geen handtas :@

sommige wel koe, krokodil of een slang O:)
Waarschuw beheerder
en elk type hond al zijn ze nog zo lief kun je vals maken en sommige rassen zijn al agressiever van zichzelf maar als je die goed opvoed kan hij/zij net zo lief als elke ander hond worden
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dre@mc@tcher op vrijdag 27 oktober 2006 om 17:18:
en elk type hond al zijn ze nog zo lief kun je vals maken en sommige rassen zijn al agressiever van zichzelf maar als je die goed opvoed kan hij/zij net zo lief als elke ander hond wordenlaatste aanpassing 27 oktober 2006 17:18

Jij snapt het!!!
Waarschuw beheerder
donateur
kan hij/zij net zo lief als elke ander hond worden

waar maar sommige karaktereigenschappen blijven ze toch hebben.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 27 oktober 2006 om 17:12:
Jawel, maar dat betekend niet dat het niet te beïnvloeden is :)

Dat klopt helemaal! :)

sommige rassen zijn al agressiever van zichzelf maar als je die goed opvoed kan hij/zij net zo lief als elke ander hond worden

Ben ik het niet geheel mee eens.
Verklaar anders eens waarom bepaalde honden "verboden" zijn, of waarom er een RAD is.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 oktober 2006 om 17:24:
Verklaar anders eens waarom bepaalde honden "verboden" zijn, of waarom er een RAD is.

ja idd vraag het me ook af:/
Waarschuw beheerder
da's toch algemeen bekend...
ik heb het bewijs gezien bij onze hond. Een border collie, als eigenschappen zou hij slim zijn, goed luisteren, snel leren en afhankelijk en gevoelig zijn.
Klopt allemaal, echt een super lief beessie is het (L)
en natuurlijk kan je het beïnvloeden, maar de grote lijnen staan er al :yes:

Waarschuw beheerder
Wikipedia is goeie informatiebron

uhmm bij wikipedia kan iedereen info toevoegen... dus de 1 kan dit zeggen, de ander wat anders...

bijv.. als je info over spinnen bekijkt staan er ongelooflijk veel dingen in die niet kloppen met de werkelijkheid..

naar mijn idee kunnen mensen beter bij de bieb ofzo gewoon een boekje zoeken over het ras:/

wat het onderwerp betreft... ieder ras heeft bepaalde eigenschappen dat ras-eigen is.. maar de rest word toch bepaald door de manier van opvoeden naar mijn mening...

:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Raving Butterfly op vrijdag 27 oktober 2006 om 17:35:
Een border collie, als eigenschappen zou hij slim zijn, goed luisteren, snel leren en afhankelijk en gevoelig zijn.

en is het echt een HIJ ??? O:)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 oktober 2006 om 17:24:
sommige rassen zijn al agressiever van zichzelf maar als je die goed opvoed kan hij/zij net zo lief als elke ander hond worden

Ben ik het niet geheel mee eens.

Ik ook niet, je kan ze misschien zo africhten dat hun doorgaande gedrag lief, vriendelijk, rustig is, maar van nature is de hond agressiever aangelegd, als de situatie zich ertoe dient zal zo'n hond dan ook sneller agressief reageren dan een ander ras (met eenzelfde opvoeding)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 27 oktober 2006 om 17:38:
als de situatie zich ertoe dient zal zo'n hond dan ook sneller agressief reageren dan een ander ras (met eenzelfde opvoeding)

ok ben ik het mee eens als ik zie hoe mijn honden veranderen normaal altijd superlief en je kan er alles mee doen totdat ze met "pakwerk" bezig zijn dan ken je ze niet meer terug;p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 oktober 2006 om 17:38:
naar mijn idee kunnen mensen beter bij de bieb ofzo gewoon een boekje zoeken over het ras:/

idd wikipedi vind ik maar raar om daar vanuit te gaan.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 oktober 2006 om 17:38:

idd wikipedia vind ik maar raar om daar vanuit te gaan.
Waarschuw beheerder
Hoe weinig mensen er wel niet zijn die weinig tot niets van de rasstandaarden en karaktereigenschappen van honden afweten.

Dat komt omdat het ze niet boeit, het is teveel werk en nog saai bovendien.
Een hond is toch maar gewoon een beest wat je brokjes moet geven en uit moet laten, de rest boeit niet.
Ik kom het ook zovaak tegen en de meeste honden die zo'n eigenaar hebben zitten vrij snel in het asiel, het is triest maar ik ken ze genoeg:[

Waarschuw beheerder
donateur
Helaas wel ja :(

Waarschuw beheerder
Denk dat het een combinatie van beide is :yes: Zeker een deeltje wat "erin zit" Maar ook een gedeelte aangeleerd gedrag.
Ik heb ook twee honden beide hetzelfde opgevoed de één is een top-hond kan niet anders zeggen en de ander is gewoon niet helemaal normaal helaas :( Beide ook vanhetzelfde ras. inmiddels jaren trainig en ik ga door maar de hoop is een beetje op :S Maar ik hou van haar als van een eigen kind hoor :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 27 oktober 2006 om 16:39:
Je karakter is misschien iets vastliggends maar het gedrag dat daaruit voortvloeid is wel degelijk te beïnvloeden en te veranderen.

Dit bedoel ik dus...:yes: (Y)

En trouwens deze tekst is dus van mij :yes::
"Iedereen wordt door zn omgeving gemaakt, en dan uiteindelijk ben je zo gevormd dat je bent wie je bent...

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
En vraag ik mij af of men voor de aankoop van hun hond hier uberhaupt wel op heeft gelet.

Wat kriebelt er dan aan je handen? Lijkt me wel leuk om te weten..:yes:

Waarschuw beheerder
Voor de mensen die zo denken geef ik de tip mee eens wat over karaktereigenschappen en rasstandaarden te leren.

Mwah, nee, bedankt voor de tip, maar heb ik niet nodig..:P
Ik weet genoeg over het ras hond wat ikzelf heb... :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nathalja(L) op vrijdag 27 oktober 2006 om 16:47:
Het "gedrag" van de hond is aan te leren en te veranderen!!!

(Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 30 oktober 2006 om 12:13:
Ik weet genoeg over het ras hond wat ikzelf heb... :yes:

Vandaar die nutteloze uitspraak die ik geciteerd hebt.
Waarschuw beheerder
dat is waar,maar het is niet zo dat je een hond echt kan maken hoe jij het wilt.
zou trouwens makkelijk zijn bij de verboden honden dat je daar een pup van neemt en ineens super kind vriendelijk en heel lief word.zodat het geen verboden honden meer zijn,

en om in je eigen woorden te blijven....

dat is de domste opmerking van de week

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 30 oktober 2006 om 13:03:
Vandaar die nutteloze uitspraak die ik geciteerd hebt.

Wat jij wil. Ik heb genoeg informatie bestudeerd over t ras hond dat ik heb.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op maandag 30 oktober 2006 om 13:09:
dat is de domste opmerking van de week

Kan me weinig schelen hoe andere mensen over mijn opmerkingen denken...:P

Waarschuw beheerder
donateur
Genoeg informatie.. :x

Dat verklaard die uitspraak dus. :rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 30 oktober 2006 om 13:34:
Kan me weinig schelen hoe andere mensen over mijn opmerkingen denken...

KIJK en LEES...

quote ik jou??????

NEE!!!!!

voel je ook niet aangesproken dan... :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op maandag 30 oktober 2006 om 13:36:
KIJK en LEES...

quote ik jou??????

NEE!!!!!

voel je ook niet aangesproken dan...

Ooohhh nou Excuse me voor t verkeerd citeren mevrouwtje Snel op dr Teentjes getrapt!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 30 oktober 2006 om 13:38:
Ooohhh nou Excuse me voor t verkeerd citeren mevrouwtje Snel op dr Teentjes getrapt!

kan je wel vinden dat ik snel op me teentjes ben getrapt...
maar JUIST door dat slechte lezen komen er misverstanden en voelen mensen zich onterecht aangesproken...

dus gewoon goed LEZEN.....