Partyflock

Forumonderwerp · 908206
Waarschuw beheerder
Hirsi Ali waarschuwt tegen optimisme over 'Prada-islam'

Uitgegeven: 21 oktober 2006 13:53
Laatst gewijzigd: 21 oktober 2006 13:53

BERLIJN - Het voormalige Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali heeft zaterdag gewaarschuwd tegen te veel optimisme over de ontwikkeling van een pro-westerse en gematigde Europese islam.

De groeiende groep moslims in Europa zal in haar ogen zelfs niet in de meest optimistische scenario's uitmonden in een "Prada-islam", waarin "jonge moslima's strakke jeans, hoge hakken, zwarte mouwloze topjes en een bijpassend hoofddoekje dragen."

Struisvogelvisie

In een opiniestuk in de Duitse krant Die Welt rekent Hirsi Ali af met wat in haar visie "een struisvogelvisie" is; te geloven dat de Europese waarden en cultuur uiteindelijk zullen afrekenen met de radicale islam. Ze stelt dat het een illusie is om te veronderstellen dat de huidige problemen met Europese moslims slechts tijdelijk zijn en uiteindelijk vanzelf zullen leiden tot een volledige integratie.

Wijze uil

De ex-parlementariër onderstreept in het essay dat "de struisvogel" bij de "wijze uil" te rade moet gaan. Ze hamert erop dat de positie van moslimvrouwen in Europa direct in het geding is, dat arme en ook illegale migranten vooral worden uitgebuit en weggestopt in grijze buitenwijken en voorsteden en dat een deel van de moslims gewoonweg geen deel wil uitmaken van een Europese toekomst.

Hirsi Ali waarschuwt voor de hardere strijd tussen extreemrechts en het "islamfascisme" op Europese bodem, voor een immigratiebeleid zonder quota en voor een uitblijven van verdere Europese ontwikkelingshulp aan landen waaruit velen willen vluchten naar de EU en voor het verder negeren door Europa van werkelijk vrije wereldhandel.

"Europa is nog niet verloren", vindt ze, maar het continent moet nu wel de wil en het leiderschap tonen om niet alleen een "optimistische struisvogel" te willen zijn.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 oktober 2006 om 18:54:
Ja maar zo zet je het niet neer. Je maakt meteen een vergelijking en dan vervolgens een nieuwe regel met een nieuwe mening. Maakt niet uit...

Het lijkt me toch behoorlijk samenhangend eerlijk gezegd...

ik kan je niet precies vertellen op welke pagina het staat, maar ik kan je met zekerheid zeggen DAT het er in staat. Niet omdat ik deze zelf gelezen zou hebben, maar heb toevallig iets met Godsdiensten gedaan. Dat mag je van me aannemen of anders mag je zelf zo creatief zijn om het uit te zoeken

Dus eigenlijk weet je het zelf niet, maar heb je het van iemand ooit gehoord en neem je daarom maar aan dat het wel zo is?
Zou je dat niet eerst eens zelf natrekken voordat je zulke uitspraken doet? Het is nogal behoorlijk beledigend en als je het mij vraagt (ja, ik heb de Koran wel gelezen) is het een foute interpretatie.

welk land? Zullen er niet veel zijn.

Ik hoef er maar 1 te noemen om jouw stelling onderuit te halen, dus zeg ik maar voor het gemak Turkije aangezien dit land zelfs een beschermde democratie heeft, iets wat in Europa dus geen enkel land heeft.

Maar deze oorlogen zijn niet van een dergelijk kaliber (qua aantal mensen) dan de mensen die zich laten en moeten bekeren tot de islam.

Wat hebben religieuze bekeringen in hemelsnaam te maken met oorlogsslachtoffers????
Beetje goochelen met cijfertjes als je het mij vraagt.

Of je interpreteerd hem niet goed.

Jawel, maar daar kom ik zo op...

daar gaat het om! Waarom zeg je dat er niet bij?

...daar issie dan!
Volgens jouw stelling zou ik me moeten gaan inburgeren als ik op dit moment mezelf zou bekeren tot de Islam?
En andersom, als een islamiet zich zou bekeren tot het christendom is hij volgens jou meteen ingeburgerd.

Mijn punt is najuist, dat religie hier op zich niets mee te doen heeft, vandaar dat je argumentatie niet klopt en ik er dus ook niet verder op in ging.

Zij zijn met veel en veel minder en hebben daarom minder invloed. En daar gaat het om. Geven al bij al minder problemen. of sommige uitzonderingen na uiteraard.

Dus in verhouding zouden we minder overlast hebben van criminele polen en joegoslaven dan bijvoorbeeld van Ghanezen? Ik durf dat dus te betwijfelen!

En wat staat er over ongelovigen?

Er is een verschil in de Koran tussen "ongelovigen" en "niet-gelovigen"...
Dat staat overigens met verwijzen in de Koran,vandaar dat de interpretatie niet altijd goed is en dus in het negatieve word getrokken.

Er staat toch wel in de Koran dat ongelovigen een op zijn zachtst gezegd 'zeer onaangename tijd' tegemoet gaan na de dag des oordeels?

Dat is dus overgenomen uit oude geschriften waar de Bijbel ook op gebasseerd is, dus dit staat in beide boeken.
Hierin geen verschil dus met het christendom.

Waarschuw beheerder
Nuke 'em

Artiest Zephyros
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 oktober 2006 om 23:17:
Het lijkt me toch behoorlijk samenhangend eerlijk gezegd...

Nou alleen voor jou dan...zucht

Dus eigenlijk weet je het zelf niet, maar heb je het van iemand ooit gehoord en neem je daarom maar aan dat het wel zo is?
Zou je dat niet eerst eens zelf natrekken voordat je zulke uitspraken doet? Het is nogal behoorlijk beledigend en als je het mij vraagt (ja, ik heb de Koran wel gelezen) is het een foute interpretatie.

Van iemand ooit iets gehoord hebt? Jaja, jij hebt werkelijk geen idee waar ik mee bezig ben geweest en hoe ik aan die info kom. Voor mij (en voor heel veel mensen nog meer!!!) was dit duidelijk genoeg toen we dit uitgelegd kregen. We hebben met 2 imam's gesproken die beide hetzelfde vertellen. En goh, wat een belediging zeg. Nou ik vind het erg rot voor je, maar daarnaast vind ik dat je nog al makkelijk je oordeel klaar hebt vanachter je pc zo. Ik hoef jou daar ook niet van te overtuigen trouwens, je gelooft maar wat je geloven wilt. Ik vind dat je over dit soort dingen nogal een naïfe gedachtegang hebt. Bedenk dat er hier ook mensen zijn die andere dingen dan jou zien, beroepshalve of door gebeurtenissen uit het leven en daardoor dus ook anders denken als jou.

Zou je dat niet eerst eens zelf natrekken voordat je zulke uitspraken doet?

Daar zou ik als ik jou was eerst zelf maar eens over gaan nadenken...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 oktober 2006 om 09:12:
Van iemand ooit iets gehoord hebt? Jaja, jij hebt werkelijk geen idee waar ik mee bezig ben geweest en hoe ik aan die info kom

Je hebt het in ieder geval niet zelf gelezen.

Ik vind dat je over dit soort dingen nogal een naïfe gedachtegang hebt. Bedenk dat er hier ook mensen zijn die andere dingen dan jou zien, beroepshalve of door gebeurtenissen uit het leven en daardoor dus ook anders denken als jou.

Je sleept er van alles bij, maar je gaat compleet voorbij aan het punt dat je het zelf niet gelezen hebt.

Hoe kan je nu een mening vormen over een boek wat je nooit gelezen hebt?

Daar zou ik als ik jou was eerst zelf maar eens over gaan nadenken...

Zoals eerder gezegd heb ik het wel gelezen en niet gevonden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 oktober 2006 om 10:00:
Je hebt het in ieder geval niet zelf gelezen.

Ik hoef dat boek ook niet te lezen of gelezen te hebben om te weten wat er verkondigd wordt en wat er dus speelt bij dit geloof. En dus ook een mening daarover kan hebben!! Je kan ontzettend trots doen om het feit dat je wel in de koran hebt gekeken, wil niet zeggen dat jij nu ineens betere feiten hebt of dat jouw mening nu op meer gebaseerd is dan die van een ander.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 oktober 2006 om 10:00:
Je sleept er van alles bij, maar je gaat compleet voorbij aan het punt dat je het zelf niet gelezen hebt.

Hoe kan je nu een mening vormen over een boek wat je nooit gelezen hebt?

Jouw mening is nergens op gebasseerd. Het ging uiteindelijk over dit geloof en hoe dat verkondigd en verspreid wordt in de wereld en Nederland. Ik heb verteld hoe ik aan die info kom en jij dramt door over de koran en over je mening daarover. Wat ik al eerder tegen je zei, bedenk dat jij niet alles weet en dat er hier mensen zijn met iets andere gedachtes en ervaringen zijn dan jij die alleen de koran hebt gelezen!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 oktober 2006 om 10:12:
!! Je kan ontzettend trots doen om het feit dat je wel in de koran hebt gekeken, wil niet zeggen dat jij nu ineens betere feiten hebt

Dat beweer ik ook absoluut niet, daarom vraag ik waar het dan in de Koran staat :)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 oktober 2006 om 10:12:
bedenk dat jij niet alles weet en dat er hier mensen zijn met iets andere gedachtes en ervaringen zijn

Dat is wel heel erg subjectief, vind je niet?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 oktober 2006 om 10:23:
Dat is wel heel erg subjectief, vind je niet?

Nee vind ik niet! Maar dat wordt weer een hele andere discussie.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 oktober 2006 om 10:23:
Dat beweer ik ook absoluut niet, daarom vraag ik waar het dan in de Koran staat

En gewoon doorgaan he..dat bedoel ik dus. Je kent mijn mening als je alles goed gelezen hebt en voor de rest kijk je maar even.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 oktober 2006 om 10:26:
En gewoon doorgaan he..

Nee, ik leg uit wat mijn motivatie is om deze vraag in de eerste plaats te stellen :)

Nee vind ik niet!

Als het niet subjectief is, heb je vast wel een feitelijke onderbouwing? Meningen, ervaringen, emoties zijn allemaal erg waardevol maar ook subjectief.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 oktober 2006 om 10:36:
Als het niet subjectief is, heb je vast wel een feitelijke onderbouwing? Meningen, ervaringen, emoties zijn allemaal erg waardevol maar ook subjectief.

Dit is het laatste wat ik er over zeg kerel. Ik heb inderdaad een goede feitelijke onderbouwing om in jouw termen te spreken. Ik ben er beroepshalve heel veel mee bezig geweest, maar daarnaast heb ik vanuit mijn beroep ook veel ervaringen gehad. Vanuit mijn beroep houd ik mij zowel met objectieve en subjectieve gegevens bezig en weet dus heel goed waar ik over praat! Ik ga dat alleen op een forum of aan jou niet gedetailleerd uitleggen. Wat ik al zei, geloof wat je geloven wilt. En als jij dat subjectief vind, dan kan ik daar toch echt niet mee zitten. Ik weet wel beter en vind het daarom ook zo makkelijk van je om zo stellig te zijn met je beweringen over een ander als je niet eens weet met wie je te maken hebt. Jij denkt alle feiten te kennen en te weten als ik je zo lees, maar ik denk dat je de helft nog niet eens weet. Ga daar maar over nadenken!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op zaterdag 21 oktober 2006 om 21:43:
Men moet in dit land loyaal zijn aan de nederlandse wet.

(y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van tiny01 op zondag 22 oktober 2006 om 15:44:
maar gelukkig is er extreem rechts om de moslims te stoppen.

(y)
Dat vind ik de enige pluspunt van extreem rechts.
Dat die radicale berggeiten ook moeten merken dat ze niet zomaar een land binnen kunnen komen om hun geloof op te dringen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :cheer: patrieske :cheer: op zaterdag 21 oktober 2006 om 14:41:
Europa is nog niet verloren", vindt ze, maar het continent moet nu wel de wil en het leiderschap tonen om niet alleen een "optimistische struisvogel" te willen zijn

idd, wanneer word de regering s wakker???
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :cheer: patrieske :cheer: op zaterdag 21 oktober 2006 om 14:41:
Struisvogelvisie

Heeeeey niet spotten met

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<! (y)

Het zijn hele slimme dieren...

*steekt kop in het zand.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 oktober 2006 om 10:51:
vanuit mijn beroep

Wat voor beroep heb je dan eigenlijk dat je zo maatschappelijk betrokken bent met een minderheidsgroepering?

Waarschuw beheerder
Ik vind dat niet relevant omdat te vermelden.
Waarschuw beheerder
Zeg vip je kan lullen wat je wil ,maar er bestaat nou eenmaal een soort spanning tussen twee groepen. Ik heb al wat redenen aangegeven. Je kunt deze groepen weer onderverdelen maar eventjes globaal gezien; het komt er op neer dat twee verschillende culturen nog dichter bij elkaar moeten komen. Met de nadruk op moeten.

Om problemen te voorkomen die er in de rest van de wereld wel zijn gekomen tussen de islam en het cristendom of andere groepen. En het is een fabeltje dat dat in nederland niet kan gebeuren. Das gewoon idioot.

Daarom moeten we gewoon beginnen met het ontvreemden van elkaars identiteit. En dat doe je NIET door ze allemaal op een hoopje te gooien. Ze niet allemaal in één school te stoppen. Dat is net zo logisch als een plus een twee is.

En het maakt helaal geen zak uit of het nou Yougoslaven zijn of turken. In dit geval hebben we het over het samenklieken van Moslims vaak met nederland als schuldige omdat we het toen ook al niet inzagen. En dat doen we nou nog steeds niet. En dan moet je geen voorbeelden van chinezen erbij gaan halen want dat is een verhaal van een hele andere orde.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op dinsdag 24 oktober 2006 om 19:06:
In dit geval hebben we het over het samenklieken van Moslims

En dan moet je geen voorbeelden van chinezen erbij gaan halen

Uehhhhhhhhhhh,wel het klieken van de streng Gereformeerden???????
Kliekje SGP?????

hihihihi

Waarschuw beheerder
donateur
In dit geval hebben we het over het samenklieken van Moslims

Moslims of allochtonen?