Partyflock

Forumonderwerp · 907232

Waarschuw beheerder
Ik was de site aan het testen en herkende er zelf iets in :/ En was benieuwd of flockers ook symptomen herkenden:

bron: www.rivierduinen.nl

Hoe herkent u schizofrenie?
Iemand met schizofrenie vertoont ten minste twee van de vijf onderstaande symptomen.

De persoon
- heeft wanen, beeldt zich iets in dat niet overeenkomt met de werkelijkheid. Bijvoorbeeld, hij of zij:
gelooft dat iemand anders of een hogere macht zijn gedachten en gedrag controleert;
- heeft het idee achtervolgd te worden of het slachtoffer te zijn van een complot, of denkt dat iemand het speciaal op hem of haar gemunt heeft (paranoia);
- denkt dat gebeurtenissen of berichten in de media een betekenis hebben speciaal voor hem of haar, en bijvoorbeeld het naderend einde van de wereld aankondigen (betrekkingswaan);
- gelooft dat hij een buitengewoon persoon is, zoals afgezant van God, of iemand met buitengewone gaven (identiteitswaan, grootheidswaan).
- De persoon heeft hallucinaties, neemt dingen waar die er in werkelijkheid niet zijn (zien, horen, ruiken, voelen). Hij of zij hoort bijvoorbeeld een stem die constant commentaar, advies of opdrachten geeft;
- De persoon ervaart een gebrek of verarming op het gebied van daadkracht, emotie, spraak en gedachten. Iemand heeft moeite om ergens mee te beginnen of om iets af te maken;
- kan niet meer studeren of werken, kan geen sociale contacten meer onderhouden en kan zichzelf niet goed meer verzorgen. Gevoelens en emoties zijn verdwenen of afgestompt;
- De persoon vertoont onsamenhangend gedrag. Hij of zij heeft moeite om gedachten te ordenen, springt van de hak op de tak en raakt regelmatig de draad kwijt. Voor anderen is hij of zij moeilijk te volgen, ook door het gebruik van ongewone woorden en uitdrukkingen;
- De persoon vertoont chaotisch gedrag en bizarre gezichtsuitdrukkingen, lichaamshoudingen of bewegingen (katatoon gedrag).

Hoe herkent u een psychose?
De volgende verschijnselen kunnen op een psychose wijzen, maar hoeven niet te betekenen dat iemand ook daadwerkelijk een psychose heeft. Met name kinderen en jongeren kunnen last hebben van onderstaande verschijnselen zonder dat er sprake is van een psychose:(niet jezelf gelijk aanmelden dus)

De persoon ziet, ruikt en voelt dingen die er in werkelijkheid niet zijn;
De persoon hoort stemmen;
De persoon is ervan overtuigd in direct contact te staan met een hogere macht, beweert over buitengewone gaven te beschikken of voelt zich bedreigd en achtervolgd;
De persoon is zo in de war dat hij of zij moeite heeft met communiceren;
De persoon slaapt niet of nauwelijks meer;
De persoon heeft weinig belangstelling voor dagelijkse dingen zoals school, werk en huishouden, heeft geen behoefte aan contact en verzorgt zichzelf niet meer. Dit kan ineens of heel sluipend ontstaan.

Ik heb zelf het cursieve van schizofrenie wel redelijk, terwijl ik relatief weinig harddrugs heb gebruikt, maar wel veel heb gesmoked. Maar ja ik fix mn leven iig wel :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 oktober 2006 om 12:03:
jeetje
ik heb de volgende
stemmetjes hore soms
denke dat iem iets zei terwijl dat niet zo is
schimmen zien
soms totaal kluts kwijt
op me werk vb ineens niet meer wete wat ik moet doen en dan zonder ik op dat moment het besef er van heb gewoon wijzen naar het geen waar ik dan iets mee zou moete doen
en dat terwijl ik week gelede gestopt ben met pep
komt het nu door dat dat allemaal er nog niet uit is
of hebk die nest nu ook????

haha het is niet zo dat als je een week gestopt bent, het ineens allemaal weg is hoor, dat zou wat zijn :vaag:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Psychisch op woensdag 18 oktober 2006 om 15:02:
Ik wil niet zeggen dat ie zonder dat spul en ze opname niet verder was afgezakt maar het heeft hem zeer zeker niet veel goeds gedaan want hij loopt er slechter bij dan ooit.

Het beloop van schizofrenie is vaak gewoon kut. Het is tragisch te zien hoe een vaak jong iemand (meestal begint de eerste schizofrene psychose bij mannen rond het 18e levensjaar) zo afglijdt. De medicatie neemt de wanen en hallucinaties weg en maakt de patient stabiel, maar vervlakt idd het gevoel. Elke nieuwe psychose laat echter steeds weer schade achter totdat iemand volledig invalideerd. Gesprekken en gedragstherapien hebben alleen zin bij stabiele patienten die nog enigzins controle hebben over hun gedachten. Dus dan maar rotmedicatie inzetten om te redden wat er te redden valt.

Waarschuw beheerder
Wel interessant waarom de één het wel krijgt en de ander niet.
Net als dat o.a schizofrenie rond je 18e (kan) ontstaan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 oktober 2006 om 17:39:
Gesprekken en gedragstherapien hebben alleen zin bij stabiele patienten die nog enigzins controle hebben over hun gedachten. Dus dan maar rotmedicatie inzetten om te redden wat er te redden valt.

Daar heb je wel gelijk in als iemand al zo ver heen is dat er niet meer normaal mee te communiceren valt dan heeft praten weinig zin meer. Toch wordt het probleem voor het meerendeel van de patienten (de meeste zieke) alleen maar opgeschoven, de hallucinaties worden zo wel gecontroleerd maar de ziekte blijft bestaan en keert helaas meestal terug.

Of dit nou te wijten is aan het feit dat er op dit moment nog geen andere goeie oplossingen voor de hand zijn of dat er gewoon te weinig tijd en geld wordt gestoken om andere manieren van genezen te vinden is dan de vraag. Natuurlijk wordt er op medisch gebied elke dag meer en meer ontdekt maar dat is in het geval van psychose vooral op het gebied van symptoom-bestreiding.

Ik begrijp dat het psychisch gezien erg lastig en tijdrovend is een pasklare oplossing te vinden die voor elke patient werkt en aangezien een psychose zo een psychische ziekte is die voor elke persoon anders uitpakt zou het natuurlijk uitkomst bieden als er zou worden geprobeerd de ziekte zelf in zoverre proberen te genezen op manieren die wetenschappelijk gezien dan wel niet of nog niet aantoonbaar zijn maar soms betere resultaten kunnen geven dan de huidige manier van genezen zoals nu ook wordt aangetoond. Het probleem daar mee is dat zulke behandelingen of therapien meestal niet worden vergoed omdat er niet zo gauw geld in wordt gestoken..

Natuurlijk is het zo dat voor de veiligheid van de patient zelf en zijn omgeving directe medicatie soms helaas nodig is om zijn daden en gedachten enigzins in bedwang te houden maar helaas blijft het meestal daarbij en wordt er niet veel verder gedaan om de ziekte te genezen ook al begrijp ik dat zoiets opzich natuurlijk erg moeilijk is en er weinig tot geen voor de hand liggende oplossingen zijn en het ook nooit gegarandeerd is dat andere manieren van genezen zullen helpen.

Het zou gewoon mooi zijn als er zoals sommige psychiaters nu al doen meer patientgericht zou worden bekeken wat de beste oplossing zou zijn en daar ook tijd voor wordt vrijgemaakt om zulke dingen verder te onderzoeken, maar dit is helaas alleen nog maar voor de meer rijkere onder ons, met je gewone verzekering ben je niet veel meer dan een nummer.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 oktober 2006 om 18:27:

1 % van de bevolking in de westerse wereld krijgt het, ze vermoeden dat veel stress tijdens de zwangerschap van de moeder van de patient de grootste oorzaak is. Het stresshormoon cortisol gaat door de placenta heen en dood bepaalde hersencellen bij het kind terwijl het nog in de baarmoeder zit.

Het komt pas naar boven rond het 18e levensjaar wanneer de persoon het ouderlijke veilige huis verlaat en op zichzelf aangewezen is. Dit brengt stress en angst met zich mee en doordat de patient al een ander brein heeft door de schade die tijdens de zwangerschap is aangericht kan hij dit niet goed verwerken en wordt psychotisch. Dit is een van de theorien, er spelen ook erfelijke factoren en omgevingsfactoren een rol.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Psychisch op woensdag 18 oktober 2006 om 18:49:
Toch wordt het probleem voor het meerendeel van de patienten (de meeste zieke) alleen maar opgeschoven, de hallucinaties worden zo wel gecontroleerd maar de ziekte blijft bestaan en keert helaas meestal terug.

Ja genezen kan (nog) niet, doordat de meesten ook niet doorhebben dat ze ziek zijn stoppen ze met medicatie en raken weer psychotisch.
Uitspraak van Psychisch op woensdag 18 oktober 2006 om 18:49:
op het gebied van symptoom-bestreiding.

Dat antipsychotica alleen symptomen bestrijden is niet helemaal waar, voor de uitvinding van de antipsychotica stopten ze de patienten vol met kalmeringsmiddelen, de patient bleef hallucineren en in de war, maar was rustig doordat hij helemaal gesedeerd was door de medicijnen (meestal bromide of barbituraten).Dat was dus echt symptoombestrijden. Toen chloorpromazine (1e antipsychoticum) werd uitgevonden rond 1950 zag men dat het hallucineren stopte bij de gebruikers zonder dat ze de hele dag voor pampus lagen, patienten die eerst helemaal niet eens konden praten verbeterden aanzienlijk en er vielen weer normale gesprekken mee te voeren. De klinieken stroomden leeg en velen konden weer terugkeren in de maatschappij en een redelijk 'normaal' bestaan leiden.

Alleen de bijwerkingen op het bewegingsapparaat en op de stemming zijn kut. Nieuwere middelen hebben deze bijwerkingen minder/niet.

Tegenwoordig wordt electroshock weer toegepast (onder narcose) en er worden goeie resultaten behaald met bepaalde magnetische technieken die de gebieden in de hersenen die overactief zijn bij schizofreniepatienten temperen.

Er is dus nog hoop
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Electro shocks door je harses in de morgen is een dagje zonder zorgen , tjah tis wat je leuk vind :d

Waarschuw beheerder
Doet me eigenlijk denken aan Thunderdome 22 :d Wie nog meer ?

Waarschuw beheerder
[img width=554 height=554 cacheid=000c2be2002583006613cb931a019e0a91]http://www.djtophe.com/pochettes/thunderdome22.JPG[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
ik dacht meer aan deze [img width=200 height=200 cacheid=0013e73a002583017a1b44d81a019e0ada]http://www.re-played.com/images/tn_Metallica%20-%20Ride%20the%20lightning.jpg[/img]
we hebben enkel nog een vrijwilliger nodig o:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 16 oktober 2006 om 18:26:
Ik was de site aan het testen en herkende er zelf iets in

Ik ook, maar stemmen in mij waren het er niet mee eens ;D
Waarschuw beheerder
donateur
De persoon vertoont chaotisch gedrag en bizarre gezichtsuitdrukkingen, lichaamshoudingen of bewegingen

Deze symptomen heb ik zo'n beetje elk feest :lol:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dietmer op donderdag 19 oktober 2006 om 01:43:
Deze symptomen heb ik zo'n beetje elk feest

8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 oktober 2006 om 19:07:
1 % van de bevolking in de westerse wereld krijgt het, ze vermoeden dat veel stress tijdens de zwangerschap van de moeder van de patient de grootste oorzaak is. Het stresshormoon cortisol gaat door de placenta heen en dood bepaalde hersencellen bij het kind terwijl het nog in de baarmoeder zit.

het is al niet te bevatten dat de hersnen goed ontwikkelen bij een nromale baby.. heb gelezen hoe dat gaat en het is echt te vaag. 'opeens' ontstaat er dan weer ergens een lob en daalt een andere in..

Waarschuw beheerder
donateur

kan wel al eerder in ontwikkeling zijn, maar diagnose mag pas vanaf 18 jaar gesteld worden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
De persoon is zo in de war dat hij of zij moeite heeft met communiceren;

:xtc:

De persoon slaapt niet of nauwelijks meer

:lijn:

De persoon heeft weinig belangstelling voor dagelijkse dingen zoals school, werk en huishouden, heeft geen behoefte aan contact en verzorgt zichzelf niet meer

:smoke:

volges mij is heel pf psichies ofso gestoord

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 oktober 2006 om 00:51:
pf psichies ofso gestoord

m'n therapeut adviseerde me daarom dat ik partyflock dagelijks moest bezoeken, zou goed voor me zijn, zei die ;)
Waarschuw beheerder
Kom me wel bekend voor eigenlijk.. :P Nah als je egt zo bent dan zie je het ook wel aan iemand denk ik.. dan klopt dr helemaal niets meer van
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 oktober 2006 om 11:31:
dat is ook iets wat jij geloofd,
dat jij je realiteit zo interpreteerd, zegt niet dat ik of iemand anders dat net zo doen ;)
ik zie bijde als onzin O:)

wetenschap is uiteindelijk wel het enige "geloof" waar aantoonbaar hele praktische dingen uit zijn ontstaan

van alle andere geloven, godsdiensten of hoe je het ook noemen wil, is nog nooit iets bewezen waaruit blijkt dat zij iets aan de mensheid hebben toegevoegd in positieve zin :)

dat complete volkeren elkaar zijn gaan haten dankzij "het geloof" is uiteraard wel aantoonbaar, het bewijs daarvoor zijn bijv de omgekomen mensen dankzij oorlogen die ook nu nog steeds elke dag aan de gang zijn
maar als dat het bewijs moet zijn voor het nut van "geloven" (behalve in de wetenschap dus), dan denk ik iig dat het vrij nutteloos is
maar als je een idee hebt hoe je me het tegendeel kunt bewijzen hoor ik dat graag :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van bart. op woensdag 18 oktober 2006 om 01:44:
geloof mij iemand in n psychose is ver heen hoor

haha

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 oktober 2006 om 13:20:
Uitspraak van bart. op woensdag 18 oktober 2006 om 01:44:
geloof mij iemand in n psychose is ver heen hoor

idd

Uitspraak van Alienum Corpus op woensdag 18 oktober 2006 om 11:31:
Uitspraak van Psychisch op dinsdag 17 oktober 2006 om 17:54:
Zo omschrijven de huidige "dokters" een psychose ik geloof dat een psychose niks meer is dan een andere staat van bewustzijn. Dat is het probleem met de huidige dokters, ze hebben een checklijstje met symptomen en als je daar aan voldoet dan heb je maar gelijk een psychose terwijl de rede waarom iemand zulk gedrag vertoond meestal veel dieper ligt.

en zo is het
ze doen niet aan ziekte bestreiding, maar aan symptoom bestrijding.
ook durft niemand in de medische/wetenschappelijke wereld nog buiten het boekje te kijken.

Jullie hebben waarschijnlijk nog nooit met iemand gepraat die echt psychotisch is.

praat anders effe met mij ofzo ?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 november 2006 om 21:18:
haha

in een psychose of zo ? :x

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 oktober 2006 om 12:03:
eetje
ik heb de volgende
stemmetjes hore soms
denke dat iem iets zei terwijl dat niet zo is
schimmen zien
soms totaal kluts kwijt
op me werk vb ineens niet meer wete wat ik moet doen en dan zonder ik op dat moment het besef er van heb gewoon wijzen naar het geen waar ik dan iets mee zou moete doen:s
en dat terwijl ik week gelede gestopt ben met pep
komt het nu door dat dat allemaal er nog niet uit is
of hebk die nest nu ook???

ik weet niet hoelang jij aan de pep hebt gezeten, maar een week stoppen is echt niet lang genoeg. hou het maar eens vol, weinig pepverslaafden komen er nog vanaf

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 12 november 2006 om 16:28:
Uitspraak van :speed: poedersuikerterreur :speed: op vrijdag 27 oktober 2006 om 00:51:
pf psichies ofso gestoord

m'n therapeut adviseerde me daarom dat ik partyflock dagelijks moest bezoeken, zou goed voor me zijn, zei die

of veel posts van mij lezen !

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 13 november 2006 om 21:19:
Uitspraak van -H@RDCORE- op maandag 13 november 2006 om 21:18:
haha

in een psychose of zo ?

en nog zoveel :p

Waarschuw beheerder
Hoe dan ook ... ik heb een zintuig bij dat julie niet hebben !:p ... en ik ben ... !!!

haha

Moet je maar eens verdiepen in die dingen...

Waarschuw beheerder
als ik pep op heb, heb ik wel een aantal van deze symptomen :|

Waarschuw beheerder
donateur
stemmen zeggen mij dat ik hier totaal geen last van heb (Y)
Mijn andere ik is het daar niet mee eens :P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 november 2006 om 23:08:
als ik pep op heb, heb ik wel een aantal van deze symptomen :|

dat komt dan eerder doordat je niet genoeg hebt geslapen
als je niet slaapt zonder pep word je ook paranoia
en dat je dingen denkt te horen of zien komt doordat je veel alerter bent van de pep, waardoor je je onbewust op dingen (bv geluiden van buiten ofzo) gaat concentreren die eigenlijk helemaal niet belangrijk zijn en je als je nuchter bent helemaal niet zou opmerken, of iig niet erover na gaan denken

als je een tijd niks hebt gehad, en je hebt dan nog van die symptomen dan wordt het tijd voor een afspraak met een psychoater voor je :flower:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 november 2006 om 21:19:
praat anders effe met mij ofzo ?

Zit je nou tof tegen mij te doen??

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 november 2006 om 01:00:
Zit je nou tof tegen mij te doen??

Nee tegen zijn andere persoonlijkheid :D

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 november 2006 om 02:44:
Nee tegen zijn andere persoonlijkheid

dat is mps en geen schizofrenie ;-)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [PPT] Arjen de :banana: op dinsdag 14 november 2006 om 00:52:
en dat je dingen denkt te horen of zien komt doordat je veel alerter bent van de pep, waardoor je je onbewust op dingen (bv geluiden van buiten ofzo) gaat concentreren die eigenlijk helemaal niet belangrijk zijn en je als je nuchter bent helemaal niet zou opmerken, of iig niet erover na gaan denken

interesant..:yes:
Waarschuw beheerder
en dan ? O:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [PPT] Arjen de :banana: op dinsdag 14 november 2006 om 00:52:

als je een tijd niks hebt gehad, en je hebt dan nog van die symptomen dan wordt het tijd voor een afspraak met een psychoater voor je

Ik heb dit meestal op et moment zelf en als ik net op men bed lig en alles uit aan het werken is:P
Maar ik heb me weleens eerder laten vertellen dat je je consentreerd op geluiden die je normaal niet interesseren, maar je kan natuurlijk ook die dingen horen omdat je helemaal psyco in je hoofd aan het worden bent:P Ik weet het dus niet:D

Waarschuw beheerder
Zijn ook zat mensen op aarde die het krijgen zonder ooit drugs gezien te hebben.

Psychoses ontstaan door heftige levenservaringen die je geest niet kunnen verwerken, aangezien drugs een grote rol spelen bij je gedachtes en innerlijk leven kan het dus 'getriggerd' worden.

Het kan ook onstaan door verkrachting, oorlogsverleden, misbruik en geweld of het waarnemen van schokkende dingen.

Veel oorlogsveteranen uit Vietnam horen nog steeds schoten in de jungle, of springen op een hele linke wijze parachute.

Aangezien dope, met name tripmiddelen je eigen ik in 10 voud weergeven, kan een onplezerig gevoel dus omslaan in doodsangst, heftige paniek of ego dissolutie. Waar je een akelige herrinering an overhoud, en dus een psychose.

Anderszijds kun je je geest ermee trainen zodat je meer weerstand opbouwd en meer aankan geestelijk.

Albert Hofmann is onlangs 100 jaar geworden, zeker te wijten aan een sterke geest, de man heeft talloze trips gehad, waaronder ook duivelse.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 november 2006 om 12:57:
Psychoses ontstaan door heftige levenservaringen die je geest niet kunnen verwerken

het is als het ware je geest die in de verdedigingmodus schiet, en dat als enige oplossing ziet op dat moment voor die ervaring, om het toch te kunnen overleven.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 november 2006 om 12:48:
maar je kan natuurlijk ook die dingen horen omdat je helemaal psyco in je hoofd aan het worden bent

daarom zeg ik dat als je hier nog last van hebt als de drugs zijn uitgewerkt, het tijd wordt voor een afspraak met de psychoator :yes:

Waarschuw beheerder
psycholoog !

Waarschuw beheerder
nuh, khen regelmatig last van hyperventilaties, psychotisch ben ik al jaren in lichte versie. drug versterkt dit nogal.

Waarschuw beheerder
tijd om te stoppen met de crack dan...?

Waarschuw beheerder
Het is en blijft gewoon van de zotte dat er op feesten zoveel gebruikt word.
Het is verdomme harddrugs wat gebruikt word,vinden mensen het ook nog gek dat ze last krijgen van dingen in hun hoofd etc,,
Iedereen fuckt mekaar op om ook eens wat te gaan gebruiken.

Ik ben blij dat ik dit niet meer doe en ik weet hoe ik er mee om moet gaan.
Artiest {SHOWLIST artist 51763, 51588}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 november 2006 om 21:29:
Het is verdomme harddrugs wat gebruikt word,vinden mensen het ook nog gek dat ze last krijgen van dingen in hun hoofd etc,,

Tja maar laat het nou net de softdrugs zijn (wiet) die de meeste psychotische klachten triggerd, en dus niet zozeer de harddrugs. XTC staat er al helemaal niet om bekend, cocaïne wat meer, maar met stip op 1 staat wiet. Dus je beredenering klopt niet helemaal.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bart1981 op woensdag 29 november 2006 om 00:35:
de softdrugs zijn (wiet)

Ik vind de indeling hard/soft-drugs al onzin, weed is soft, maar ken echt wel mensen die verslaafd zijn aan het blowen, en andersom wordt LSD tot de harddrugs gerekent, maar heb je ooit wel eens van een LSD-verslaafde gehoord?
Waarschuw beheerder
Ben ik met je eens. En vele hulpverleners is de verslavingszorg zullen het ook met ons eens zijn. Maar goed zo is het nou eenmaal in Nederland ingedeeld, en zullen we het er mee moeten doen.

Waarschuw beheerder
Tja maar laat het nou net de softdrugs zijn (wiet) die de meeste psychotische klachten triggerd, en dus niet zozeer de harddrugs. XTC staat er al helemaal niet om bekend, cocaïne wat meer, maar met stip op 1 staat wiet. Dus je beredenering klopt niet helemaal.

Klopt wel ,ik ken ook een gast die vet veranderd is door jarenlang wiet gebruik.maar of hij in een psychose zit weet ik niet.je veranderd wel.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van brainCRASH op dinsdag 28 november 2006 om 21:29:

zo denk ik er ook wel over...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 15:33:
Klopt wel ,ik ken ook een gast die vet veranderd is door jarenlang wiet gebruik.maar of hij in een psychose zit weet ik niet.je veranderd wel.

maar wie zegt datie niet veranderd zou zijn als ie geen drugs gebruikt had... :p