Partyflock

Forumonderwerp · 903020
6 volgers · 169578x bekeken
Waarschuw beheerder
+17-4
Er wordt van wiet en stuff vaak gezegd dat je er niet lichamelijk verslaafd aan kan raken en dat er eigenlijk geen ontwenningsverschijnselen zijn. Behalve als je zwaar gebruikt. En dat deed ik. Na meer dan 15 jaar dagelijks gebruik heb ik twee weken geleden besloten finaal te stoppen met blowen. Als je gaat zoeken op het internet wat die ontwenningsverschijnselen precies zijn krijg je het volgende lijstje :
- onrust/trillen
- zweten/hitteaanvallen
- verminderde eetlust

Als ik naar mezelf kijk valt me het volgende op :
- Onrust en trillende handen heb ik last van gehad. Hyperactiviteit ook. Maarja, dat kan ook aan de ADHD liggen die nu weer terugkomt. Al noemden ze het vroeger gewoon moeilijk opvoedbaar.
- verminderde eetlust heb ik al sinds 5 jaar. Mn minimale gewicht was 55 kilo / 1.80 m in die periode. Nu, na twee weken gestopt te zijn, is mn eetlust eindelijk weer terug.
- zweethanden en zweetvoeten heb ik wel last van gehad. Begint nu minder te worden. En hitteaanvallen niet, eerder koudeaanvallen. rillen in bed.
- Nachtmerries. Hevige nachtmerries. Ik kan me ook niet herinneren de afgelopen paar jaar uberhaupt gedroomd te hebben.
- Aambeien. Klinkt misschien raar; is het ook. Heb ik nog nooit gehad.

Verder valt me op dat ik weer helder uit mn ogen kijk. De ingevallen donkere ogen die je op de foto ziet hebben weer plaatsgemaakt voor een doortastende blik. Ik kan mn eigen telefoonnummer weer onthouden. Ik beleef emoties op een andere manier. Ik ben weer supersociaal; lul iedereen de oren van de kop af. Af en toe voel ik me of ik een gram speed heb gesnoven.

Al met al ben ik superblij eindelijk deze beslissing genomen te hebben. Had ik veel eerder moeten doen...

Maar goed, zijn er hier mensen die ook gestopt zijn met blowen en kennen ze bovenstaande verschijnselen?

Waarschuw beheerder
wou dat ik een maand gestopt was :p
maar gaat wel gebeuren B)

Waarschuw beheerder
Het duurt ook zóó lang.. 8)
voor me gevoel ben ik al paar maanden gestopt :p
Maar tis pas 4 weken.. :D
Waarschuw beheerder
nu ik ook since 01 01 09 clean ben, voel ik me ook goed...
hulp van de huisarts was ook goed..

alleen liep ik op straat en vond ik een zak weed....
normaal zou de neiging groot zijn om het te roken maar gaf het weg..:)

hou vol iedereen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van mirako26 op maandag 12 januari 2009 om 22:59:
nu ik ook since 01 01 09 clean ben, voel ik me ook goed...

blowen is zo zonde van je tijd. Merk sinds ik ook 'gestopt' ben.
Iig blow ik niet meer regelmatig. En niet veel. Af en toe in het weekend als ik dronken ben :$. En eens per maand om even te ontspannen. En dan rook ik maar half joint of zo.

Afgelopen weekend nog aan SpaceCake geweest. Toen wist ook meteen waarom ik mee gekapt was :X
Waarschuw beheerder
Tsja wiet is pure geld verspillerij, en ook nog eens doodzonde om er zo bij te zitten steeds stoned.
Ik kan gelukkig hoe dan ook geen wiet verdragen, begin gelijk te hyperventileren, en daarbij word ik er nog raarder van dan welke drugs ook.
Daarbij komt nog eens dat ik na 1 inhalering al helemaal van de kaart ben, en de tweede niet eens meer kan nemen.

Vaag maar waar.. :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Snelle man die veranderen kan!! op dinsdag 13 januari 2009 om 17:59:
Vaag maar waar..

Zulke verhalen vond ik ook vaag. Maar nu kan ik best inkomen.
Vroeger (jaar of 2 geleden) was cannabis voor mij zo wat zaligmakend.
Maar nu vind ik het 3x niets :S

Of ik voel er weinig van. Of vind ik het totaal niet prettig.

Waarschuw beheerder
dag 9, slapen nog steeds een ramp en drijf ook nog is bijna me nest uit haha!
Maar daarentegen ben ik nu al stukken actiever, onderneem weer hele andere dingen, sta weer open voor alles.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 januari 2009 om 18:25:
9, slapen nog steeds een ramp en drijf ook nog is bijna me nest uit haha!

Dat had ik ook aan het begin, maar dat word wel minder hoor..
Heb nu bijna geen dromen meer:no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 januari 2009 om 18:25:
dag 9

B)
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Ook maar een poging aan het doen, al 1 dag niet gerookt [ was vorig jaar gestopt ivm klaplong..:s ]
Waarschuw beheerder
eerste nacht nuchter ging zowaar zónder problemen, lekker geslapen, heb dit anders meegemaakt...[ heb me er bij neergelegd, scheelt een hoop..:yes: ]
Waarschuw beheerder
- Nachtmerries. Hevige nachtmerries
- Onrust en trillende handen heb ik last van gehad. Hyperactiviteit

klopt precies :S
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van franky.g op maandag 25 september 2006 om 20:23:
Er wordt van wiet en stuff vaak gezegd dat je er niet lichamelijk verslaafd aan kan raken en dat er eigenlijk geen ontwenningsverschijnselen zijn.

Uitspraak van verwijderd op maandag 4 december 2006 om 10:27:
Als je echt goed geblowed hebt zijn de afkicksverschijnsellen van in 1 keer stoppen echt hevig.

Het is ook niet lichamelijk verslavend maar geestelijk, dat houdt dus niet in dat je geen afkickverschijnselen kan krijgen. Sommigen zullen er last van hebben anderen niet, hangt er denk ik vanaf in hoeverre je er geestelijk afhankelijk van bent.
Waarschuw beheerder
Hangt ook sterk af van HOE je ermee omgaat..;)
Ik ben nu 31, rook al wiet vanaf mijn 14e, en vanaf mijn 20e zeker dagelijks minimaal 1 gram....;) [ die-hard ]
Ben er nu redelijk klaar mee, mede door mijn aandoening [ difuse longblaasjes ].
Ben vaker gestopt geweest, NU wil ik af en toe een jointje roken, ook omdat ik geen alcohol gebruik of andere drugs [ saai he..:9 ]
Voorlopig ff stoppen is het beste voor mij, dan zie ik wel verder.....
Zorg wél dat áls je stopt je ook ff géén verleidingen hebt....scheelt een slok op een borrel..(y)
Waarschuw beheerder
btw, dag 2, sofar NO noemenswaardige problemen, meer moeite met het stoppen met normaal roken...:cry: [ van 1 pakje per dag naar 1 pakje per week...:O ]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tiny-M op dinsdag 13 januari 2009 om 21:09:
Het is ook niet lichamelijk verslavend

wel. Anders zou je geen verschijnselen als trillen, zweten etc krijgen..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 januari 2009 om 23:33:
wel. Anders zou je geen verschijnselen als trillen, zweten etc krijgen..

Wat ik al zeg, als je ergens geestelijk verslaafd aan bent, kan dat ook resulteren in lichamelijke effecten. Een gokverslaafde kan ook ook lichamelijke afkickverschijnselen krijgen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van thisisacid op zondag 11 januari 2009 om 01:51:
Mensen proberen hier te stoppen met blowen wat een serieus een probleem voorze is geworden. En dan ga jij vrolijk vertellen dat je Fet koel zitten te blowen, dat is respectloos en het voegt niks aan het topic zelf toe.

dus hou je bek vuurtoren

Hmm,, Uuh ??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Party Roy op woensdag 14 januari 2009 om 12:42:
Hmm,, Uuh ??

Toen was je uitgeluld :bye:

Ontopic: Heb me toch zin in een joint damn :x maja ben net een maand gestop, gaan niet verpesten natuurlijk b)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tiny-M op woensdag 14 januari 2009 om 11:26:
Wat ik al zeg, als je ergens geestelijk verslaafd aan bent, kan dat ook resulteren in lichamelijke effecten. Een gokverslaafde kan ook ook lichamelijke afkickverschijnselen krijgen.

Klopt het zit in je hoofd en hoe meer je erover na gaat denken des te erger het gaat worden. Je moet proberen niet te geloven in dat zweten en slapeloosheid gedoe dat zit allemaal in je hoofd. Toen ik na 7 jaar ging stoppen met blowen kreeg ik ook last van rillingen en zweten maar hoorde later dat het in je hoofd zit ik dacht hierover na en het was gelijk weg en heb verder geen last gehad van slapeloosheid terwijl ik ervoor iedere dag stoned me bed in ging maar misschien heb ik hiermee geluk gehad en werkt het bij een ander anders maar wat ik wilz eggen is dat je niet vantevoren als je gaat stoppen moet denken aan die 'lichamelijke' afkickverschijnselen je moet daar niet aan denken of beter gezegd gewoon niet in geloven. Bij mij werkte het in ieder geval.En voor de rest moet je zorgen dat je ind e tijd dat je jointjes rookte wat anders gaat doen en ik denk dat je dan het beste kan gaan sporten zoals hardlopen of fitness of iets anders, je zal merken dat je er veel sneller fit van word. Wat bij mij ook hielp is mezelf aanleren te denken dat blowen heel vies en slecht voor je is en dat je zo suf word en dat je het daarom niet zou willen doen. Je kan jezelf laten geloven wat je zelf wil alleen het vergt misschien wat oefening en tijd. En ik kan iedereen vertellen dat je je veel beter voeld iedere dag zonder joint dan iedere dag met joint want uiteindelijk word je er gek van in je hoofd zonder dat je het door hebt. Succes allemaal b)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 januari 2009 om 15:42:
En voor de rest moet je zorgen dat je ind e tijd dat je jointjes rookte wat anders gaat doen en ik denk dat je dan het beste kan gaan sporten zoals hardlopen of fitness of iets anders

Klopt :yes: ik had altijd verschikkelijk veel energie, en normaal raakte ik dat kwijt met een jointje... en nu raak k dat kwijt in de sportschool..
Je voelt je ook een stukke lekkerder als je klaar bent!

Waarschuw beheerder
(Y)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 januari 2009 om 17:32:
Je voelt je ook een stukke lekkerder als je klaar bent!

Dat zou heel goed kunnen ik heb eens in een hardlopers blad gelezen dat een stof die door thc vrijgemaakt word in je hersenen waar je je zeg maar happy en high van voelt ook vrij komt na een goeie training in de sport. Dat verklaart waarom je je na hard en goed trainen altijd lekker voelt. Een soort van natuurlijke drugs. Er zijn hardlopers en fitnessers die voelen zich niet relax als ze niet hun dagelijkse gewende training doen dat is een normaal en bekend verschijnsel.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Was ook een heletijd gestopt alles waar ik last van had is de eerste 3 dagen niet kunnen slapen daarna wou ik wel weer blowen maar opzich hielt ik het wel weer begonnen maar niet meer zo veel als vroeger je merkt togh wel dat je band met je ouders beter word...
Je voelt je veel helderder em je word veel sneller wakker...
Waarschuw beheerder
donateur
sinds 2 januari gestopt
al had ik vorig weekend 1 heis genomen, maar was te erg naar de kanker -> moest gewoon
vond em niet eens lekker :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van VASQUEZ op donderdag 15 januari 2009 om 17:49:
maar niet meer zo veel als vroeger je merkt togh wel dat je band met je ouders beter word

Dit zou ook aan een bepaalde levensfase kunnen liggen in je elven en niet persee door het blowen zelf misschien wel een fase die daarom met blowen gepaard gaat als het ware, moeilijk te zeggen of het ermee te maken heeft.Misschien dat meer mensen dit zo ondervinden?

Uitspraak van VASQUEZ op donderdag 15 januari 2009 om 17:49:
Je voelt je veel helderder em je word veel sneller wakker...

Dat sowiesooh dat zijn hele grote voordelen als je stopt met blowen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 januari 2009 om 17:55:
Dit zou ook aan een bepaalde levensfase kunnen liggen in je elven en niet persee door het blowen zelf misschien wel een fase die daarom met blowen gepaard gaat als het ware, moeilijk te zeggen of het ermee te maken heeft.Misschien dat meer mensen dit zo ondervinden?

Yup, ik ben op mijn 18e het huis uit geflikkerd, en na een paar jaar [ ondanks mijn stevige geblow ] was de band weer geheeld, en tegenwoordig is het helemaal ok..:D [ pa en ma zijn best relex ]
Zit nu overigens op dag 4, alleen vanacht redelijk last gehad van 'slapeloosheid'...veel zweten, maar dat is goed want je zweet alle troep uit je lijf!
In tegenstelling tot vorige pogingen heb ik me er nu bij neergelegd, voorlopig geen wietjes voor mij [ zal wel weer komen over een tijdje, maa r dan af en toe ]
Je moet gewoon wat omhanden hebben [ ik draai nu weer veel, produceer ook regelmatig, en dat houdt je 'mind' afzijdig van denken aan blowen...:D ]
Volgens mijn arts geven je hersenen 'maar' 3 minuten per keer een signaal dat je wat moet roken, onderdruk deze 3 minuten, wen dat aan en je zit gebakken..;)
Waarschuw beheerder
Ik stop vandaag
Waarschuw beheerder
Dat houdt in dat ik nix meer in huis moet hebben.. mn voorraad is al voor de helft weg :D
Nu weet ik zeker dat ik de eerste dagen geen behoefte heb.

Ben al eens eerder 3 jaar gestopt geweest..
Het ging zo: 3 jaar geblowd - 3 jaar clean - 3 jaar geblowd ^^
Dus het wordt tijd he?

Ik ga weer verder met 'the stash'
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
day 11 and counting B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [SF] Keta Jan:[ op donderdag 15 januari 2009 om 20:02:
Niks stoppen, Gewoon genieten :)

Makkelijk praten voor een 19-jarige timmerman in opleiding :looser:
In jouw geval zou ik inderdaad ook niet stoppen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ronnai op donderdag 15 januari 2009 om 20:14:
Makkelijk praten voor een 19-jarige timmerman in opleiding :looser:

:roflol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ronnai op donderdag 15 januari 2009 om 20:14:
Makkelijk praten voor een 19-jarige timmerman in opleiding

:lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Snelle man die veranderen kan!! op dinsdag 13 januari 2009 om 17:59:
Tsja wiet is pure geld verspillerij, en ook nog eens doodzonde om er zo bij te zitten steeds stoned.
Ik kan gelukkig hoe dan ook geen wiet verdragen, begin gelijk te hyperventileren, en daarbij word ik er nog raarder van dan welke drugs ook.
Daarbij komt nog eens dat ik na 1 inhalering al helemaal van de kaart ben, en de tweede niet eens meer kan nemen.

Vaag maar waar..

Tsja het is ook moeilijk om jezelf eens te verplaatsen in een ander :'(
Ben zelf ook een tijd gestopt geweest met blowen en nu gewoon regelmatig, zeg 1 of 2 keer per week. En bij vakanties en vrije dagen wel wat meer. Het is gewoon chill om thuis met vrienden te doen ofzo, in een relaxte omgeving. Het is dan ook totaal geen party drug voor mij persoonlijk en kan ook niet tegen drukte als ik stoned ben. Stoppen is altijd beter ja maarja het is te leuk/ontspannend om het helemaal te laten :P En nuchter is tja ook maar saai eigelijk.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 januari 2009 om 21:31:
nuchter is tja ook maar saai eigelijk.

Best wel ja, maar nu is er tijd voor andere dingen waar je 'onder invloed' niet aan denkt of aan toe komt..;)

Waarschuw beheerder
Bijna 2 weken en counting.
Nog steeds kut slapen en zwetend wakker worden, en de meest vage dromen.
Maar in die 2 weken is me band met me ouders echt gewoon al 5 keer beter geworden!
Waarschuw beheerder
:bloos: gisteren avond een héél ieniemienieklein dingie gerookt...ben nu zover dat ik er wel vanaf kan blijve n als ik echt wil....normaal hele weekend stoont, nu dus niet [ alleen gisteren een klein beetje ]
Doordeweeks zoiezo geen gerook meer..:nee: eventueel in het weeknd moet kunnen, vindt ik..:bloos: [ ik zuip niet, vandaar ]

Waarschuw beheerder
moet bekennen dat ik donderdag tijdens 2cb ook wat gepaft heb.. verder 2 weken clean
Waarschuw beheerder
ben nu ook net twee dagen gestopt.
ba ba kan er niet meer tegen voel me al beter heb vanacht voor het eerst weer gedroomd
Waarschuw beheerder
Ik ben sinds 1 december voor 99% gestopt en ik merk zeker positieve veranderingen. B)
Ik koop nooit wiet weer, heb het nooit meer in huis, neem hooguit nog maar een paar trekjes van een jointje.

Waarschuw beheerder
Al bijna 5 weken b)... *trots*
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 januari 2009 om 19:57:
moet bekennen dat ik donderdag tijdens 2cb ook wat gepaft heb.. verder 2 weken clean

ik moet het zelfde bekennen :xtc:
maar daar heb ik niet zo,n probleem mee.
als ik er verder maar gewoon af blijf en dat gaat me nog steeds makkelijk af.
morgen stop ik ook met peuken daar moet ik ook gewoon vanaf.
dat zal alleen wat lastiger worden maar we gaan er wel voor.

Waarschuw beheerder
3 weken

Waarschuw beheerder
Bijna 6 weken b) :D
Waarschuw beheerder
Nou vandaag dan toch maar gestopt, heb vanaf me 14e gerookt en de laatste 3 jaar toch wel minimaal 2 gram per dag.
Ik werd er gek van, begon het soms vies te vinden, wordt brak wakker, je bent de hele dag futloos, zwarte ogen, lege portemonnee, a-sociaal enz.

Dus dit is dag 1: voel me niet relaxed, heb grote drang naar die joint, maar weet dat ik het moet laten.
ik gebruikte het meestal ook om goed in slaap te kunnen vallen, ben dus bang datik vannacht niet slapen zal maar dat zien we dan wel weer.

Ik heb mezelf voor genomen de aankomende 3 maanden niet meer te blowen, dit puur omdat ik er niet mee wil stoppen maar later in de toekomst een jointje roken kan zonder enige bijbedoeling, gwn omdat ik ook wel is stoned wil zijn :P Ik drink ook niet dus af en toe vind ik moeten kunnen. Maar eerst maar eens aan mezelf bewijzen dat ik het ook zonder kan die 3 maanden. vandaag is me start en ik zal zien waar ik finish!

Artiest {SHOWLIST artist 51895, 49404}
Waarschuw beheerder
het probleem is als je na een maand ofzo wel denkt een blowtje te kunnen roken, wat dus niet het geval is :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van mAz op maandag 26 januari 2009 om 01:02:
ik gebruikte het meestal ook om goed in slaap te kunnen vallen, ben dus bang datik vannacht niet slapen zal maar dat zien we dan wel weer.

Die zal wel moeilijk worden dan.. dat was ook mijn grootste drempel.. en moet zeggen dat k nog steeds moeite heb daarmee!
Uitspraak van mAz op maandag 26 januari 2009 om 01:02:
Ik heb mezelf voor genomen de aankomende 3 maanden niet meer te blowen, dit puur omdat ik er niet mee wil stoppen maar later in de toekomst een jointje roken kan zonder enige bijbedoeling, gwn omdat ik ook wel is stoned wil zijn Ik drink ook niet dus af en toe vind ik moeten kunnen. Maar eerst maar eens aan mezelf bewijzen dat ik het ook zonder kan die 3 maanden. vandaag is me start en ik zal zien waar ik finish!

Ik zou nog wel wat langer niet blowen als ik jou was.. ;) tenzij je heel sterk in je schoenen staat.. mijn ervaring is namelijk dat je uiteindelijk toch weer begint met blowen dan :)
Uitspraak van verwijderd op maandag 26 januari 2009 om 01:11:
het probleem is als je na een maand ofzo wel denkt een blowtje te kunnen roken, wat dus niet het geval is

Prcies :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
3 weken B)
Waarschuw beheerder
ik ben gestopt met blowen, al 3 weken :D
na 15 jaar elke dag 7 euro weggesmoked te hebben
Waarschuw beheerder
droom echt bizar veel trouwens hahaha