Partyflock

Forumonderwerp · 901525

Waarschuw beheerder
donateur
UTRECHT - Een jonge student van het Utrechtse Studentencorps blijkt onlangs zo veel drank te zijn gevoerd dat hij drie weken lang door artsen in coma is gehouden. Mogelijk zijn er blijvende geestelijke en lichamelijke gevolgen.

Het studentencorps USC heeft het incident stilgehouden. Pas gisteren is de rector magnificus van de universiteit, W. Gispen, op de hoogte gesteld van het drama, dat zich in augustus voltrok onder corpsleden op Texel.

Het corps stelt het voorval te beschouwen als een "ongeluk". " We hebben het niet gemeld, omdat we ook een enkelblessure vanwege hockey niet melden", aldus een woordvoerder.

Ook zou de familie erop hebben aangedrongen dat het corps het voorval zou verzwijgen.

De vader van de student was zelf voorheen lid van het elitaire studentencorps USC, dat meermalen in opspraak kwam vanwege ontgroeningen. In de jaren zestig overleed er een student, nadat een roetkap over zijn hoofd was getrokken.

Een oudere broer van het slachtoffer was eveneens corpslid. De moeder heeft een hoge functie op het ministerie van Buitenlandse Zaken.

De student Pim S. kreeg op 13 augustus op Texel zo veel drank te verstouwen, dat hij met een traumahelikopter moest worden afgevoerd. Hij verbleef als ouderejaars met enkele tientallen eerste-, tweede- en derdejaarsstudenten voor een 'werkkamp' op het waddeneiland.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tinkerbell op maandag 18 september 2006 om 12:35:
Wellicht tijd om jezelf af te vragen of je daar wel bij wilt blijven?

Whahaha, das we; heel simpel gedacht...
als je in de bovenste laag van de bevolking verkeert waarom zou iemand dan een stapje terug willen doen omdat ie te bang is om een paar keer flink dronken te worden???

Al die studenten corpsballen zijn nou niet bepaald het schuim der natie.

Ik pas er echt vierkant voor nl. hoeveel profijt je er later ook van kan hebben...

Dit is niet beledigend bedoelt maar dat is ook exact de reden waarom je drugsvoorlichtster bent en niet in het bestuur zit van een of andere blitse firma
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Whahahahahahahhahahaaaaa :roflol: Komisch :yes:

Overigens zou de gemiddelde studentenvereniging er verstandig aan doen ons drugsvoorlichters uit te nodigen..... O:)

En even voor jouw informatie: drugsvoorlichter ben ik alleen in t weekend, doordeweeks zie ik meer van die blitse firma's en besturen dan me lief is en dan jij overduidelijk denkt (f)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 12:40:
Dit is niet beledigend bedoelt maar dat is ook exact de reden waarom je drugsvoorlichtster bent en niet in het bestuur zit van een of andere blitse firma

Ok en met deze zin kan ik je dus niet meer serieus nemen...
Wat maakt het nou uit of je wel of niet bij een blitse firma zit? Mij boeit het meer dat ik genoeg geld krijg, en gewoon gelukkig ben met me baan. Maakt niet uit of ik bij een 'blitse firma' zit of niet...:flower:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 12:16:
Stel... Je bent oud-minister president van Nederland en je hebt een goede baan bij de VN.
Maar iemand wil je weg hebben en helpt een leuk verhaal de wereld in over ongewenste intimiteiten.

De meeste bedrijven zullen je niet meer willen hebben maar met een goed netwerk heb je zo weer ergens een goed betaalde luizenbaan als voorzitter van het college van toezichthouders van het Energieonderzoek Centrum Nederland

Ah damn, had Nico Swinkels destijds ook beter bij het corps kunnen gaan :/
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van japperd op maandag 18 september 2006 om 13:40:
Ok en met deze zin kan ik je dus niet meer serieus nemen...

Hij is idd erg vooroordeelbevestigend wat mij betreft :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 08:12:
Ook zou de familie erop hebben aangedrongen dat het corps het voorval zou verzwijgen.

Hey, jullie hebben mijn zoon veel te veel dank gevoerd maar ik wil niet dat dit uikomt :s

Wat een mongolen die studenten met d'r ontgroeningen:s
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik vind het maar ziekelijk wat er soms op die studentenverenigingen gebeurd.. Moet er niks van hebben zeg :/

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tinkerbell op maandag 18 september 2006 om 13:11:
En even voor jouw informatie: drugsvoorlichter ben ik alleen in t weekend, doordeweeks zie ik meer van die blitse firma's en besturen dan me lief is en dan jij overduidelijk denkt

Maar goed, heb je een baan als executive?

Ik wil niet zeggen dat je geen executive kunt worden als je geen corpslid bent maar met bepaalde connecties is het gewoon handiger om bepaalde dingen gedaan te krijgen en dat is o.a. de reden waarom mensen lid worden van een corps
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mellie_Mel op maandag 18 september 2006 om 15:24:
Ik vind het maar ziekelijk wat er soms op die studentenverenigingen gebeurd..

Ziekelijk?

Ziekelijk dat een paar van die mietjes niet tegen drank kunnen inderdaad. Bij het Russische leger zijn de ontgroeningen een tandje pittiger.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 15:32:
Ziekelijk dat een paar van die mietjes niet tegen drank kunnen inderdaad. Bij het Russische leger zijn de ontgroeningen een tandje pittiger.

Wat dan?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mellie_Mel op maandag 18 september 2006 om 15:34:
Wat dan?

Daar word je hard van. B).

Klikie-Wikie.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 15:36:
Klikie-Wikie

:S

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 15:32:
Ziekelijk dat een paar van die mietjes niet tegen drank kunnen inderdaad.

Moet je je voorstellen dat lui als Balkenende, Frank de Grave, Minister Bot, Lousewies vd Laan en mevrouw Verdonck allemaal wel gewoon een fles jenever hebben leeggezopen zonder mokken en een week lang in dezelfde kleren hebben rondgelopen terwijl de kots van 3 dagen geleden nog in je kraag gekoekt zit...

Studenten van tegenwoordig :no:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tinkerbell op maandag 18 september 2006 om 13:11:

Uitspraak van japperd op maandag 18 september 2006 om 13:40:
Wat maakt het nou uit of je wel of niet bij een blitse firma zit?

Volgens mij interpreteren jullie m verkeerd :yes:
Hij zegt toch nergens dat dat wat uitmaakt...

Anyway... mijn ding is t ook niet, zo'n studentenvereniging :no: Laat mij dan ook maar lekker drugsvoorlichtster zijn ipv te werken bij n blitse firma ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van [BYE] op maandag 18 september 2006 om 15:54:
Volgens mij interpreteren jullie m verkeerd
Hij zegt toch nergens dat dat wat uitmaakt...

Gelukkig zijn er mensen die wel kunnen lezen zonder meteen conclusies te trekken.

Ik pas er echt vierkant voor nl. hoeveel profijt je er later ook van kan hebben...

Kijk, dat je ervoor past geeft al aan dat je niet de instelling hebt die corpsleden hebben.
Is niet negatief bedoeld, je moet het in de context plaatsen...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb helemaal nix met studenten en corpsen maar ik probeer iig te begrijpen wat mensen beweegt om zich aan te sluiten bij een corps en als ik een baan als executive of topambtenaar had geambieerd had ik mezelf ook aangesloten bij een corps.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 16:18:
Gelukkig zijn er mensen die wel kunnen lezen zonder meteen conclusies te trekken

B)

;)

Waarschuw beheerder
er staat vandaag in de krant dat het kwma door een bacteriele infectie ergens in zn buikholte ofzow..

ow, en het was geen ontgroeining, ze bewaken het strand daar ieder jaar een week lang met de hele studenten vereniging (kicke!! :S)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 16:20:
Ik heb helemaal nix met studenten en corpsen

Ik wil je niet beledigen... maar dat is ook PRECIES de reden waarom je gebakken lucht verkoper bent ;P

(f)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van [BYE] op maandag 18 september 2006 om 16:23:
maar dat is ook PRECIES de reden waarom je gebakken lucht verkoper bent

Tja, had ik wat gemotiveerder geweest dan had ik nu executive directing managment controller geweest, of Management Consultant Shared Services Outsourcing (bestaan allebei :))
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 15:27:

Nee...maar is die baan 'beter' dan die van haar dan? En op wat voor grond? Misschien is zij wel veel gelukkiger met haar huidige baan... Denk niet dat je zomaar drugsvoorlichter word... Daar zal je vast wel over nadenken...

Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 16:35:
Tja, had ik wat gemotiveerder geweest dan had ik nu executive directing managment controller geweest, of Management Consultant Shared Services Outsourcing (bestaan allebei :))

Precies. Dus, wees slim --> bespaar je de drank, werk gewoon keihard, en denk er ook nog een beetje logisch bij na, kom je net zover :D

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van japperd op maandag 18 september 2006 om 16:59:
Nee...maar is die baan 'beter' dan die van haar dan? En op wat voor grond? Misschien is zij wel veel gelukkiger met haar huidige baan... Denk niet dat je zomaar drugsvoorlichter word... Daar zal je vast wel over nadenken

Gozer, waar lees jij dat ik dat zeg dan... Gelukkig is Qtie beter in begrijpend lezen...

Ik hoef toch gvd niet alles tegen je uit te leggen of wel?

Waarschuw beheerder
donateur
Maar goed, ik ben de rotste niet :D

ALS je een baan als topambtenaar of executive ambieert vind je dat die baan beter is dan drugsvoorlichter toch... Beter lezen

Dus die mensen weten dat als je het ver wilt schoppen in die scene je beter goede connecties kan hebben, en wat is er in die kringen nu beter voor je connecties als het corps...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 17:05:
ALS je een baan als topambtenaar of executive ambieert vind je dat die baan beter is dan drugsvoorlichter toch... Beter lezen

Sorry hoor, maar zit jij nu een topfunctie te vergelijken met vrijwilligerswerk?

Dat jij geen vrijwilligerswerk doet, wil niet zeggen dat het voor laag opgeleiden is ofzo :s :s
Vrijwilligers werk doe je omdat je jezelf ergens voor wil inzetten, niet om er zelf beter van te worden.

Dus die mensen weten dat als je het ver wilt schoppen in die scene je beter goede connecties kan hebben, en wat is er in die kringen nu beter voor je connecties als het corps...

Zelf contacten leggen is beter en daar heb je meer aan, alsof NL word geregeert door het corps :P
Er zijn ook genoeg corps-leden die nu werkloos op de bank hangen omdat ze zich te goed voelen om te werken, papa en mama betalen toch wel...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 17:38:
Dat jij geen vrijwilligerswerk doet, wil niet zeggen dat het voor laag opgeleiden is ofzo
Vrijwilligers werk doe je omdat je jezelf ergens voor wil inzetten, niet om er zelf beter van te worden.

Gaat niet om intelligentie zweetsok, het gaat om motivatie.
Als jij sociaal bent ingesteld en geen ambitie hebt om top-kantoorpik of minister te worden dan hoef je ook geen aansluiting te zoeken bij een corps.

Om mevrouw even te citeren:

(thanx for da uitleg, tis nu duidelijk, maar voor mij alleen maar meer bevestiging om er vooral zover mogelijk bij vandaan te blijven )

Ze past ervoor, omdat ze die ambitie niet heeft.
Kortom, ze wil gewoon geen top-kantoorkut of minister worden aangezien de meeste mensen die sociaal begaan zijn zulke baantjes helemaal niet ambieeren.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 17:38:
Zelf contacten leggen is beter en daar heb je meer aan, alsof NL word geregeert door het corps

Letterlijk gezien wel, ik denk dat het merendeel van onze ministers, staatssecretarissen en kamerleden wel degelijk lid zijn geweest van een studentenvereniging...

Een hoge positie verkrijgen op top-ambtenarenniveau is een kwestie van vriendjespolitiek, en reken maar dat het helpt of dat jij of je pa lid is geweest van Societeit de Hootemetoot

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 17:55:
Ze past ervoor, omdat ze die ambitie niet heeft.

Hoe weet jij dat nou?
Misschien heeft ze wel ambitie, maar ook een gevoel van eigenwaarde...

Kortom, ze wil gewoon geen top-kantoorkut of minister worden aan gezien mensen die sociaal begaan zijn zulke baantjes helemaal niet ambieeren

Dus sociaal begaande mensen hebben niet dit soort ambities volgens jou? Misschien eens een beetje rondkijken, dan zal je zien dat er heel veel sociale mensen weldegelijk dit soort functies ambieeren en bezetten.
Alleen die mensen komen daar door hun eigen inzet en zullen dus ook langer blijven zitten.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 17:58:
Letterlijk gezien wel, ik denk dat het merendeel van onze ministers, staatssecretarissen en kamerleden wel degelijk lid zijn geweest van een studentenvereniging...

Ik kan niet spreken voor alle politieke partijen, maar de meeste die in de kamer of het kabinet zitten hebben daar heel hard voor moeten werken, dus ik denk niet dat die veel aan hun studentenvereniging hebben gehad.
Maar het is misschien is voor jou om dit uit te zoeken?

Een hoge positie verkrijgen op top-ambtenarenniveau is een kwestie van vriendjespolitiek, en reken maar dat het helpt of dat jij of je pa lid is geweest van Societeit de Hootemetoot

Bij de overheid lijkt het me sterk, maar misschien dat dit in het bedrijfsleven wel meespeelt.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 18:02:
Misschien heeft ze wel ambitie, maar ook een gevoel van eigenwaarde...

Ambitie is ook een kwestie van iets graag willen, en als jij er voor past heb je geen ambitie...
am·bi·tie (de ~ (v.), ~s)
1 streven om carrière te maken

Oftewel de drang naar topkantoorpik- en topoverheidsbaantjes, en dat zijn meestal geen mensen die aan vrijwilligerswerk doen (zonder daar zelf beter van te willen worden)

Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 18:05:
Ik kan niet spreken voor alle politieke partijen, maar de meeste die in de kamer of het kabinet zitten hebben daar heel hard voor moeten werken

Ongetwijfeld, maar dat ze een goed netwerk hebben gehad is wel duidelijk.
En die hebben ze niet in het kerkkoor opgedaan...

Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 18:05:
Bij de overheid lijkt het me sterk, maar misschien dat dit in het bedrijfsleven wel meespeelt.

Stel je bent minister van Volksgezondheid en je hebt 2 sollicitanten voor de functie van staatssecretaris, de 1 is je ouwe makker van de studentenvereniging waarmee je in je studententijd samen opgesloten in een bezemkast een fles jenever hebt moeten leegzuipen, de ander is iemand die alleen de benodigde papieren heeft maar verder geen connectie...

Rara welke van de 2 sollicitanten krijgt de baan?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Maar nu kap ik ermee, mijn stelling (studentenverenigingen hebben wel degelijk belang) is duidelijk en als je het niet begrijpt moet je nog maar eens teruglezen of anders ernstige twijfels plaatsen bij je intellectuele vermogen om teksten begrijpend te kunnen lezen ipv elk woord afzondelijk door een politiek correcte bril te bekijken...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 15:27:

Ik wil niet zeggen dat je geen executive kunt worden als je geen corpslid bent maar met bepaalde connecties is het gewoon handiger om bepaalde dingen gedaan te krijgen en dat is o.a. de reden waarom mensen lid worden van een corps

Het spijt me je te moeten teleurstellen... Nooit corpslid geweest en toch bij de Board...

Krijg je die arrogantie gratis bij je lidmaatschap?
Waarschuw beheerder
als hij nog een week in coma legt, hoe moet je dan de topic titel veranderen staat geen edit knop :X:X
Waarschuw beheerder
Dus NCP als ik je goed begrijp zeg je dus dat de vernederingen en het overmatige drankgebruik bij kan dragen aan een goede baan cq carière??

Hmzzz, dat zet me aan het denken wat je dan vind van vrouwen zich hogerop neuken..
Naar mijn mening komt dat op hetzelfde neer. Dat wordt wel alom bekritiseerd, maar jezelf vol laten gieten, vernederen, en laten gebruiken om vervolgens een paar vriendjes te krijgen die je waarschijnlijk in 9 van de 10 gevallen laten vallen als het er echt op aankomt is normaal???
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Pampal op woensdag 20 september 2006 om 08:59:
Dus NCP als ik je goed begrijp zeg je dus dat de vernederingen en het overmatige drankgebruik bij kan dragen aan een goede baan cq carière??

Nee, jij denkt een paar stappen te ver,
De vernederingen en drankmisbruik dragen bij aan een gevoel van saamhorigheid.
Of je nu het zoontje bent van een minister of een gewone jongen, je bent als feut allebei net zo laag.
De vernederingen zorgen voor een onderling gevoel van saamhorigheid waardoor de band die corpsleden onderling hebben verder gaat dan alleen lidmaatschap.

Lidmaatschap van een corps zorgt uiteindelijk weer voor een beter netwerk wat kan helpen in je carriere...
Waarschuw beheerder
Hmzzz, dat zet me aan het denken wat je dan vind van vrouwen zich hogerop neuken..

Topvrouwen!!

Waarschuw beheerder
donateur

Tja, je kan als vrouw beter lid worden van een studentenvereniging whahaha...

Wat ik er van vind? Ik persoonlijk vind het goedkoop maar ik kan me ook wel voorstellen dat het een makkelijke manier is van promotie maken

Waarschuw beheerder
donateur
Dat wordt wel alom bekritiseerd, maar jezelf vol laten gieten, vernederen, en laten gebruiken om vervolgens een paar vriendjes te krijgen die je waarschijnlijk in 9 van de 10 gevallen laten vallen als het er echt op aankomt is normaal???

Het gaat niet om vrienden, echte vrienden heeft een mens maar weinig...
Het gaat om de connecties aka netwerk

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tinkerbell op woensdag 20 september 2006 om 08:15:
Het spijt me je te moeten teleurstellen... Nooit corpslid geweest en toch bij de Board...

Krijg je die arrogantie gratis bij je lidmaatschap?

Ik ben niet snel teleurgesteld maar de tranen sprongen me toch even in de ogen toen ik dit las :'(

Ik ben ook nooit bij een corps geweest en ik vind studenten ook maar luidruchtige ballen met een hoop kouwe kak maar ik begrijp in ieder geval wel waarom mensen graag de vernederingen ondergaan...

Dat jij bij de board zit is prima, waar heb jij mij zien schrijven dat je alleen bij de board kan komen als je bij een studentenvereniging hebt gezeten.
Het probleem hier is dat er niet goed gelezen wordt en te snel conclusies getrokken worden, ik zeg alleen dat het lidmaatschap van een studentenvereniging veel sneller deuren opent naar topfuncties...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tinkerbell op woensdag 20 september 2006 om 08:15:
Nooit corpslid geweest en toch bij de Board...

van vrouwen die zich hogerop neuken..

Moet ik nu ook meteen conclusies trekken? ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
:|:|

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 september 2006 om 10:37:
ik zeg alleen dat het lidmaatschap van een studentenvereniging veel sneller deuren opent naar topfuncties...

Je hebt in die zin ook helemaal gelijk, dat kruiwagengedoe zal er altijd blijven, maar dat het met zulke risico"s moet gaan vind ik ronduit belachelijk en gevaarlijk.
Ik zie het NUT werkelijk niet van de hoeveelheden alcohol die daarbij gepaard gaan...Heb je eindelijk alle vernederingen doorstaan...heb je een geweldigebaan met weet ikveel hoeveel 00000 maar is je lever helemaal naar de tering en dan, gezondheid is niet tekoop met zoveel 00000.

Het is ook een ieder zijn eigen verantwoording, net zoals dat je naar een HOUSPARTY gaat en je gebruikt drugs, hoewel ik dit geen juiste vergelijking vind, want dit betreft uitgaan en niet een opleiding die je moet volgen!

Ik kan je dit zeggen....ik heb mijn kids never ooit iets verboden, maar bij zulke waanzin zou ik zeker er een stokje voor steken, want als ik het goed begrijp, als je niet meedoet lig je eruit.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik denk dat de meeste mensen die er aan meedoen gewoon binnen de maat blijven van wat het corps aangeeft.
Maar net zoals op houseparties heb je ook tijdens ontgroeningen mensen die nog net ff een stapje verder willen gaan om stoer te doen.
Kijk, zulke mensen belanden in het ziekenhuis.
Je kan mij niet vertellen dat al die regeringsleden en chief executives nu leverklachten hebben :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 september 2006 om 00:31:
Maar net zoals op houseparties heb je ook tijdens ontgroeningen mensen die nog net ff een stapje verder willen gaan om stoer te doen.

Met dat verschil dat je op een houseparty niet wordt verplicht je zo te gedragen of je zo op je kop te laten zitten...

Je kan mij niet vertellen dat al die regeringsleden en chief executives nu leverklachten hebben

Hartklachten dan? Of hersenaandoeningen? Alcohol richt echt wel meer schade aan dan alleen aan de lever....

Waarschuw beheerder
donateur
Je kan mij niet vertellen dat al die regeringsleden en chief executives nu leverklachten hebben

Dat komt omdat lang niet alle regeringsleden bij het corps hebben gezeten...