Partyflock

Forumonderwerp · 901525

Waarschuw beheerder
donateur
UTRECHT - Een jonge student van het Utrechtse Studentencorps blijkt onlangs zo veel drank te zijn gevoerd dat hij drie weken lang door artsen in coma is gehouden. Mogelijk zijn er blijvende geestelijke en lichamelijke gevolgen.

Het studentencorps USC heeft het incident stilgehouden. Pas gisteren is de rector magnificus van de universiteit, W. Gispen, op de hoogte gesteld van het drama, dat zich in augustus voltrok onder corpsleden op Texel.

Het corps stelt het voorval te beschouwen als een "ongeluk". " We hebben het niet gemeld, omdat we ook een enkelblessure vanwege hockey niet melden", aldus een woordvoerder.

Ook zou de familie erop hebben aangedrongen dat het corps het voorval zou verzwijgen.

De vader van de student was zelf voorheen lid van het elitaire studentencorps USC, dat meermalen in opspraak kwam vanwege ontgroeningen. In de jaren zestig overleed er een student, nadat een roetkap over zijn hoofd was getrokken.

Een oudere broer van het slachtoffer was eveneens corpslid. De moeder heeft een hoge functie op het ministerie van Buitenlandse Zaken.

De student Pim S. kreeg op 13 augustus op Texel zo veel drank te verstouwen, dat hij met een traumahelikopter moest worden afgevoerd. Hij verbleef als ouderejaars met enkele tientallen eerste-, tweede- en derdejaarsstudenten voor een 'werkkamp' op het waddeneiland.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 08:12:
Het corps stelt het voorval te beschouwen als een "ongeluk". " We hebben het niet gemeld, omdat we ook een enkelblessure vanwege hockey niet melden", aldus een woordvoerder.

Alsof je dit met elkaar kunt vergelijken???

Een oudere broer van het slachtoffer was eveneens corpslid. De moeder heeft een hoge functie op het ministerie van Buitenlandse Zaken.

Ah juist jah nu begrijp ik waarom men het zolang wou verzwijgen, hoge baan of niet dit is geen kattenpis. Verzwijgen heeft geen zin, alles komt uit!!

Aan deze wanorde moet wat gedaan worden, ze moeten de hogere hand van scholen/universiteiten hiervoor verantwoordelijk stellen, alsof er geen leukere inwijdingstaferelen te bedenken zijn :(

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 08:17:
Aan deze wanorde moet wat gedaan worden, ze moeten de hogere hand van scholen/universiteiten hiervoor verantwoordelijk stellen, alsof er geen leukere inwijdingstaferelen te bedenken zijn

(y)

Waarschuw beheerder
Ah juist jah nu begrijp ik waarom men het zolang wou verzwijgen, hoge baan of niet dit is geen kattenpis. Verzwijgen heeft geen zin, alles komt uit!!

Aan deze wanorde moet wat gedaan worden, ze moeten de hogere hand van scholen/universiteiten hiervoor verantwoordelijk stellen, alsof er geen leukere inwijdingstaferelen te bedenken zijn

Om commentaar als deze te voorkomen wilden ze dit verzwijgen! Mensen die geen enkel idee hebben waar dit soort verenigingen toe dienen oordelen het felst!

Het is een incident!

Waarschuw beheerder
Al is het leugentje nog zo snel...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 08:23:
Het is een incident!

Dat echter jaarlijks terugkeert...

In dit geval is alleen inmiddels wel bekend gemaakt dat de beste knul een bacteriële ontsteking aan zn alvleesklier had en dat ie niet op werkkamp was maar werkte bij de kustwacht op Texel...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 08:23:
Om commentaar als deze te voorkomen wilden ze dit verzwijgen! Mensen die geen enkel idee hebben waar dit soort verenigingen toe dienen oordelen het felst!

Het is een incident!

Dan komen deze incidenten nogal eens geregeld voor. Ik denk niet dat deze verenigingen tot doel hebben :Overmatig ZUIPEN, tot de DOOD er(bijna) op volgt"
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tinkerbell op maandag 18 september 2006 om 08:32:
In dit geval is alleen inmiddels wel bekend gemaakt dat de beste knul een bacteriële ontsteking aan zn alvleesklier had en dat ie niet op werkkamp was maar werkte bij de kustwacht op Texel...

ja tink, maar das toch ook niet helemaal hoe het zat..

die jongens hebben de verplichting elk jaar te gaan werken bij de kustwacht op texel.. en de hele bedoeling daar is dat ze zoveel mogelijk zuipen en zo min mogelijk slapen al die weken lang..

accident waiting to happen.. bovendien vind ik het ook nog eens onverantwoordelijk naar de mensen/kinderen die verwachten dat je genoeg met je kop erbij bent om ze te komen redden als het misgaat toe..

paar jaar geleden was hier in rotterdam toch ook zoiets.. die jongen moest toen ook een fles jenever opdrinken binnen no time en overleed.. ik trainde toen met z'n broertje.. en dat is toch wel heel bizar dichtbij opeens..

en als ik kijk naar een ander best vriendinnetje die ook sinds 2 jaar lid is bij een vereniging in rotterdam.. het enige wat die nu nog doet is zuipen zuipen zuipen.. tot ze een keer zo lam was en struikelde met d'r kop in een fietsenrek en ook in het ziekenhuis belandde..

sorry, maar het lijkt wel alsof bij die studentenverenigingen het een soort statussymbool is als je jezelf helemaal de vernieling inzuipt.. en vind dat gewoon apart.. en gevaarlijk..

Waarschuw beheerder
In de jaren zestig overleed er een student, nadat een roetkap over zijn hoofd was getrokken.

ik kan me zijn laatste minuut echt niet voorstellen...

:S

beetje triest dat dit allemaal mogelijk is in nl
Waarschuw beheerder
Wat een voorbeeldige kerel. Dat zouden alle studenten moeten doen. (Y).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 09:08:
Wat een voorbeeldige kerel. Dat zouden alle studenten moeten doen

(y)
Waarschuw beheerder
'Utrechtse student niet in coma door drankmisbruik'

Uitgegeven: 17 september 2006 21:56
Laatst gewijzigd: 17 september 2006 22:19

UTRECHT - De Utrechtse student die lid is van het Utrechtse Studentencorps (USC) is niet door drankmisbruik in coma geraakt. Dat meldt USC-lid Pieter de Jong zondag. De student heeft volgens De Jong een ontsteking aan zijn alvleesklier en dat wordt volgens hem niet veroorzaakt door grote hoeveelheden drank.

Eerder vandaag schreef de Telegraaf dat een ouderejaars na veel alcoholgebruik op een werkkamp in coma raakte en daar drie weken in is gehouden zonder de buitenwereld in te lichten. De familie zou erop hebben aangedrongen niets over het incident te zeggen.

Het corps liet zondagochtend in de krant weten dat het ging om een 'ongeluk' en dat niets gezegd is omdat 'een enkelblessure bij hockey ook niet wordt gemeld'. De rector magnificus van de Universiteit van Utrecht werd zaterdag op de hoogte gebracht van het voorval.

Bron nu.nl
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tish op maandag 18 september 2006 om 08:48:
ja tink, maar das toch ook niet helemaal hoe het zat..

die jongens hebben de verplichting elk jaar te gaan werken bij de kustwacht op texel.. en de hele bedoeling daar is dat ze zoveel mogelijk zuipen en zo min mogelijk slapen al die weken lang..

Als dit werkelijkheid is, dan wordt het hoog tijd dat de "NOODKLOK" geluid wordt!!!!

Dan kan zijn MAMA het gelijk goed aanpakken nu, ze werkt toch voor het"Ministerie van Buitenlandse Zaken."
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 09:40:
Als dit werkelijkheid is,

Lees is wat ik net hiervoor gepost heb ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Jezus dan moet je wel heel veel hebben gezopen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van cosmo:bounce: op maandag 18 september 2006 om 09:39:
UTRECHT - De Utrechtse student die lid is van het Utrechtse Studentencorps (USC) is niet door drankmisbruik in coma geraakt. Dat meldt USC-lid Pieter de Jong zondag. De student heeft volgens De Jong een ontsteking aan zijn alvleesklier en dat wordt volgens hem niet veroorzaakt door grote hoeveelheden drank.

Jaja steek maar lekker jullie koppen in de grond,hij zal best die alvleesklier ontsteking hebben gehad, maar ik kan me voorstellen dat dat ZUIPEN en weinig Slapen niet bepaald bevordelijk is geweesd.
Maar goed dat drankprobleem zal never aangepakt worden, want de hogere heren zuipen graag zelf mee!!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 09:46:
Maar goed dat drankprobleem zal never aangepakt worden, want de hogere heren zuipen graag zelf mee

Maatschappelijk geaccepteerd he...
Waarschuw beheerder
donateur
Aan deze wanorde moet wat gedaan worden, ze moeten de hogere hand van scholen/universiteiten hiervoor verantwoordelijk stellen, alsof er geen leukere inwijdingstaferelen te bedenken zijn :(

Wat een gelul om niks weer, ik zou aan zoiets gewoon niet deelnemen.
Die gast is zelf net zo goed verantwoordelijk (Y)
Waarschuw beheerder
Er gebeuren veel meer dingen maar die worden niet veteld! zo ook wat er allemaal tijdens een ontgroening gebeurd, daar hoor je niets over!

Waarschuw beheerder
zotte studenten

Waarschuw beheerder
Uitspraak van cosmo:bounce: op maandag 18 september 2006 om 09:49:

Inderdaad.. En dat vind ik nou juist zo erg...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tish op maandag 18 september 2006 om 08:48:

Dat wist ik dan weer niet, ik baseerde mijn post op een uitspraak van iemand van de Texelse kustwacht :)

Ben t roerend met je eens verder hoor :) Ik snap sowieso de zin van een studentenvereniging niet, laat staan dat ik snap dat iedereen die er lid van wil worden zo ongehoord stompzinnig is mee te doen aan dit soort bachanalen.... dat wordt dan geacht hersens te hebben :S

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Trinity³ op maandag 18 september 2006 om 10:13:
ik zou aan zoiets gewoon niet deelnemen.

Je hebt weinig keus als je in bepaalde kringen zit en daar wil blijven.
Ik denk niet dat jij het belang van een lidmaatschap aan een studentenvereiniging helemaal snapt

Waarschuw beheerder

Dikke vette bullshit.

Er is helemaal niemand anders verantwoordelijk voor je eigen gedrag..

Stoer doenerij, terwijl ze de risico's kennen :loser:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tinkerbell op maandag 18 september 2006 om 11:09:
Ik snap sowieso de zin van een studentenvereniging niet, laat staan dat ik snap dat iedereen die er lid van wil worden zo ongehoord stompzinnig is mee te doen aan dit soort bachanalen.... dat wordt dan geacht hersens te hebben

Alles in de wereld draait om je netwerk.
Wil jij ergens solliciteren en ben je lid geweest van een studentenvereniging dan hebben je oud-corpsleden de verplichting om je aan een baan te helpen.

Waarom denk je anders dat oud-ministers en dergelijke altijd zulke luizenbaantjes hebben en krijgen als ze ergens afgetreden zijn?

Zie het zo; het is 3 of 4 jaar 'afzien' maar je hebt er de rest van je leven profijt van tot aan je pensioen aan toe...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 11:12:
Ik denk niet dat jij het belang van een lidmaatschap aan een studentenvereiniging helemaal snapt

Je hebt weinig keuze?

Je kiest er altijd zelf nog voor om bij zo'n clubje te willen horen..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van cosmo:bounce: op maandag 18 september 2006 om 09:49:

Nou nee, er gaan stemmen op om een drankverbod in te stellen voor iedereen onder de 18 jaar en om drank af te laten rekenen bij aparte kassa's.

Dus vooral zo doorgaan met drankmisbruik, dan weet je zeker dat het de komende jaren een hot-item gaat worden!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 11:15:
Alles in de wereld draait om je netwerk.
Wil jij ergens solliciteren en ben je lid geweest van een studentenvereniging dan hebben je oud-corpsleden de verplichting om je aan een baan te helpen.

Waarom denk je anders dat oud-ministers en dergelijke altijd zulke luizenbaantjes hebben en krijgen als ze ergens afgetreden zijn?

Zie het zo; het is 3 of 4 jaar 'afzien' maar je hebt er de rest van je leven profijt van tot aan je pensioen aan toe...

Ben je toevallig zelf ook lid van zo'n clubje?
Waarschuw beheerder
donateur

Hmz, ff denken:

Optie 1: toelating tot een studentenvereniging die ik niet bij kan wonen vanwege het blijvend hersenletsel dat ik heb opgelopen

Optie 2: 4 jaar studeren zonder bij een vereniging aangesloten te zijn, maar wel in volle gezondheid...

Moeilijk, moeilijk, moeilijk...

Ik snap wel dat het 'noodzaak' voor veel studenten is om bij zo'n koor te gaan, maar ga dan niet mauwen over de gevolgen.
Dat doe je je voor een deel ook zelf aan (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van MichelHartogNL op maandag 18 september 2006 om 11:19:
Ben je toevallig zelf ook lid van zo'n clubje?

Nope, maar ik weet hoe belangrijk het is om aangesloten te zijn...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Trinity³ op maandag 18 september 2006 om 11:40:
Optie 1: toelating tot een studentenvereniging die ik niet bij kan wonen vanwege het blijvend hersenletsel dat ik heb opgelopen

Dat zijn incidenten, van de duizenden studenten gebeurd er af en toe weleens wat.
Moeten ze alle houseparties ook maar gaan verbieden omdat er heel af en toe weleens een dode valt?

Uitspraak van Trinity³ op maandag 18 september 2006 om 11:40:
Optie 2: 4 jaar studeren zonder bij een vereniging aangesloten te zijn, maar wel in volle gezondheid...

Om er vervolgens achter te komen dat je veel betere en beter betaalde banen had kunnen krijgen als je bij een studentenvereniging hebt gezeten?

Het draait allemaal om netwerken, en dat is in de zakelijke markt gelijk aan succes...

Kijk bijvoorbeeld eens naar een Balkenende of een Gerrit Zalm, die 2 zullen ongetwijfeld ook bij een studentenvereniging hebben gezeten met hun hoofd in een roetkapen nadat ze zich helemaal laveloos hebben gezopen.

Alle mensen op hoge posities hebben ongetwijfeld bij de een of andere studentenvereniging gezeten en die hebben precies hetzelfde moeten doorstaan wat deze zielige jongen heeft moeten doen.
Kan me niet voorstellen dat als je directeur bent van een firma met een salaris van 7 getallen dat je je daar nog druk om kan maken
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 11:46:
Dat zijn incidenten, van de duizenden studenten gebeurd er af en toe weleens wat.
Moeten ze alle houseparties ook maar gaan verbieden omdat er heel af en toe weleens een dode valt?

Daarom zeg ik: het is je eigen verantwoordelijkheid (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 11:43:
Nope, maar ik ken het belang van zo'n clubje omdat ik er zelf geen lid van ben geweest...

Er zijn ook andere manieren om te netwerken, ze zijn iets moeilijker en je hebt meer karakter nodig, maar bij een corps gaan is echt niet de enige manier.

Verschil is dat een houseparty geen vereniging is, dus men is ook niet verantwoordelijk voor jouw drugsgebruik, iets wat bij een studentenvereniging dus wel het geval is.

Om er vervolgens achter te komen dat je veel betere en beter betaalde banen had kunnen krijgen als je een goed netwerk hebt?

Mensen die goed genoeg zijn, leggen vanzelf wel een netwerk.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 11:50:
Mensen die goed genoeg zijn, leggen vanzelf wel een netwerk.

Mensen die goed zijn wel, maar niet iedereen is goed.
daarom is bij een studentenvereniging gaan net effe wat makkelijker en slimmer

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 11:52:

Dus je bent het met me eens dat de zwakkere en onzekere student lid word van het corps, in de hoop op stabiliteit in de toekomst?

Waarschuw beheerder
donateur
Geef ze eens ongelijk, niet iedereen lult een netwerk bij elkaar.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 11:52:

Dus jij wilt me nu vertellen dat als ik bij een studentenvereniniging ga, ik beter kan netwerken? :/

Daar wil ik wel ff toelichting op...

Waarschuw beheerder
donateur
Mensen die succesvol in het leven zijn grijpen kansen daar waar ze liggen.
En als jouw kansen bij een studentenvereniging liggen moet je die grijpen, ongeacht de lieters jenever die je moet zuipen en de vernederingen die je moet ondergaan
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 12:05:
Dus je bent het met me eens dat de zwakkere en onzekere student lid word van het corps, in de hoop op stabiliteit in de toekomst?

En dan doen ze maar mee omdat ze denken dat het goed zal zijn...

Dit verklaart ook meteen waarom die incidenten gebeuren als iedereen maar gewoon mee doet met de rest... :/
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 12:09:
En als jouw kansen bij een studentenvereniging liggen moet je die grijpen, ongeacht de lieters jenever die je moet zuipen en de vernederingen die je moet ondergaan

Maar dat heeft nog steeds niks met netwerken te maken. Sterker nog, waarom is een studentenvereniging nou een kans? :/

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van japperd op maandag 18 september 2006 om 12:09:
Dus jij wilt me nu vertellen dat als ik bij een studentenvereniniging ga, ik beter kan netwerken?

Daar wil ik wel ff toelichting op...

Dat heb ik net al duidelijk uitgelegd maar vooruit, ik ben de rotste niet....

Omdat je met elkaar vernederingen ondergaat is er op een gegeven moment een hechte band tussen corpsleden onderling.
Dat is de reden van de vernederingen en zuippartijen.

Het doel van de studentenvereniging is het opbouwen van een netwerk.
Je leert niet beter netwerken, je bouwt er alleen 1 op.

Stel, je hebt je diploma en je wilt gaan solliciteren.
Dan blijkt dat de personeelsmanager van het bedrijf een oud-lid is van jouw corps.
Dan moet het wel gek lopen wil je die baan niet krijgen...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 12:07:
Geef ze eens ongelijk,

Dus als duidelijk is dat zwakke, onzekere mensen die zich zorgen maken over stabiliteit in jouw studentenvereniging zitten, dan kan je als bestuur toch alleen maar kiezen voor matiging van alcohol omdat je een extra groot risico hebt?
Als je als bestuur, zwakke & onzekere jongeren aan de alcohol helpt, dan weet je dat dit fout gaat doordat ze alles doen om erbij te mogen horen en tjah...dan gaat het fout.

Hieruit blijkt dus duidelijk dat de verantwoordelijkheid van dit soort ongelukken bij het bestuur van de vereniging ligt.

Mensen die succesvol/gelukkig van zichzelf zijn, hoeven dat allemaal niet te doen.

Waarschuw beheerder
donateur
Ander voorbeeld, ik noem geen namen...

Stel... Je bent oud-minister president van Nederland en je hebt een goede baan bij de VN.
Maar iemand wil je weg hebben en helpt een leuk verhaal de wereld in over ongewenste intimiteiten.

De meeste bedrijven zullen je niet meer willen hebben maar met een goed netwerk heb je zo weer ergens een goed betaalde luizenbaan als voorzitter van het college van toezichthouders van het Energieonderzoek Centrum Nederland
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 12:12:
Dat heb ik net al duidelijk uitgelegd maar vooruit, ik ben de rotste niet....

Omdat je met elkaar vernederingen ondergaat is er op een gegeven moment een hechte band tussen corpsleden onderling.
Dat is de reden van de vernederingen en zuippartijen.

Het doel van de studentenvereniging is het opbouwen van een netwerk.
Je leert niet beter netwerken, je bouwt er alleen 1 op.

Stel, je hebt je diploma en je wilt gaan solliciteren.
Dan blijkt dat de personeelsmanager van het bedrijf een oud-lid is van jouw corps.
Dan moet het wel gek lopen wil je die baan niet krijgen...laatste aanpassing 18 september 2006 12:13

Ah sorry....was te lui om het hele topic door te lezen... :bloos:

maar begrijp je punt nu wel. En aan de ene kant geef ik je gelijk, maar aan de andere kant:

Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 12:14:
Als je als bestuur, zwakke & onzekere jongeren aan de alcohol helpt, dan weet je dat dit fout gaat doordat ze alles doen om erbij te mogen horen en tjah...dan gaat het fout.

Dit probleem blijft...

En vernederingen & zuippartijen kan ik ook wel met mn eigen vrienden doen...Krijg je ook een band van :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 12:14:
Dus als duidelijk is dat zwakke, onzekere mensen die zich zorgen maken over stabiliteit in jouw studentenvereniging zitten, dan kan je als bestuur toch alleen maar kiezen voor matiging van alcohol omdat je een extra groot risico hebt?

Waarom post jij uberhaupt nog iets.
Ipv gewoon iets te accepteren zoals het is moet je altijd weer je ongevraagde, oninteressante en betweterige mening overal posten.
Er werd wat gezegd over het belang van een studentenvereniging, niet over de verantwoordelijkheid van een bestuur.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van japperd op maandag 18 september 2006 om 12:17:
En vernederingen & zuippartijen kan ik ook wel met mn eigen vrienden doen...Krijg je ook een band van

Ongetwijfeld, maar dat kun je lekker doen als je afgestudeerd bent :D
4 jaartjes afzien, vele jaren profijt hebben.
Als jij die baan hebt met 6 cijfers netto kun je ze nog eens extra trakteren :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 12:19:
Ipv gewoon iets te accepteren zoals het is moet je altijd weer je ongevraagde, oninteressante en betweterige mening overal posten.
Er werd wat gezegd over het belang van een studentenvereniging, niet over de verantwoordelijkheid van een bestuur

Ik accepteer jouw mening en zet het in contrast met de huidige gebeurtenissen.

Er werd wat gezegd over het belang van een studentenvereniging, niet over de verantwoordelijkheid van een bestuur

Dat lijkt me in dit geval wel degelijk aan de orde.

Waarschuw beheerder
donateur
Het bestuur heeft de verantwoordelijkheid dat alles geordend verloopt.
Als duizenden mensen dezelfde vernederingen wel hebben ondergaan zonder te sterven dan is dit slechts een incident.
Waarschijnlijk hebben ze pappie, mammie en oudere broer nog veel grotere hoeveelheden drank weggestauwd...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 11:19:
Nou nee, er gaan stemmen op om een drankverbod in te stellen voor iedereen onder de 18 jaar en om drank af te laten rekenen bij aparte kassa's.

Het is wel zeker maatschappelijk geaccepteerd, en dat zal voorlopig nog wel zo blijven!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 12:26:
Het bestuur heeft de verantwoordelijkheid dat alles geordend verloopt.

Als iemand in het ziekenhuis terecht komt, is het dus niet ordelijk verlopen...

Het is wel zeker maatschappelijk geaccepteerd, en dat zal voorlopig nog wel zo blijven!

Ik ontken niet dat het maatschappelijk geaccepteerd word, maar bij diverse instellingen komen er plannen op tafel te liggen om hele groepen te gaan droogleggen en om hier goed op te controleren, zoals bijvoorbeeld het verbod op bezit van alcohol van 16jarigen en het moeilijk verkrijgbaar maken van alcohol door een aparte kassa te openen in de supermarkt, om de accijnzen flink te verhogen, om de leeftijd omhoog te gooien, om alcohol in het uitgaansleven te beperken, enz. enz.
Het ligt momenteel alleen nog bij instellingen die een advies formuleren, maar als de maatschappelijke druk op actie groot genoeg word, zal de politiek er niet (meer) om heen kunnen.
Nederland staat op #1 in Europa als het gaat om minderjarigen die teveel alcohol nuttigen.
Waarschuw beheerder
donateur

Wellicht tijd om jezelf af te vragen of je daar wel bij wilt blijven? ;) Ik pas er echt vierkant voor nl. hoeveel profijt je er later ook van kan hebben...

(thanx for da uitleg, tis nu duidelijk, maar voor mij alleen maar meer bevestiging om er vooral zover mogelijk bij vandaan te blijven :) )