Partyflock

Forumonderwerp · 901137

Waarschuw beheerder
Wat is nou de "beste" leeftijd om aan kinderen te beginnen????
Toen ik zwanger was, was ik 21, bij de verloskundige vroegen ze gelijk.... Oooh is zeker een ongelukje.
Ik was daarna zo boos helemaal geen ongeluk, zwaar gewenst en gepland.
iedereen zegt wel, wel jong he je zult je jeugd wel missen, nou mis helemaal niks.
Zelf vind ik er alleen maar voordelen aan zitten, jong mama.....
Waarschuw beheerder
Leeftijd is niet belangrijk. Zolang je er je verantwoordelijkheid maar voor neemt. Of het nou gepland is of niet.
ik was zelf 26 en mijn partner 28. Onze zoon is nu bijna 2 en wij zijn al 13 jaar bij elkaar.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind dat de beste leeftijd is

1-Als je al een tijdje met je partner samen bent,en dit ook goed gaat
2-Als je een eigen huisje hebt
3-Als je het kan veroorloven om parttime te werken of te stoppen zodat je kind niet heel de week ergens ander gedumpt moet worden
4-Als je geen geldproblemen hebt of problemen met jezelf
5-Als je niet meer de behoefte hebt om elk weekend uit te gaan enz ,je moet wel een beetje volwassen zijn
6-Als zowel de papa als de mama echt graag een kind willen

En op welke leeftijd dit is ??
Verschillend natuurlijk....maar bij de meeste zal dit voor hun 20e niet zijn :NEE:
Bij ontbreekt alleen punt 5&6 nog :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mickeh op vrijdag 15 september 2006 om 23:44:
als je 21 bent ben je zelf nog een kind

rot gauw op

logisch dat ze vroegen of het een ongelukje was

heb eerst een eigen woning vast inkomen etc etc

dan pas kinderen .. dus zeker niet voor je 30ste

pure onzin!!!!!!! dat jij nog een kind bent op je 21ste wil ECHT niet zeggen dat iedereen dat is....

Waarschuw beheerder
donateur
als je 21 bent ben je zelf nog een kind
heb eerst een eigen woning vast inkomen etc etc

toen ik 21 was had ik al een woning en een vast inkomen,en heeeeeeeeeeeel veeel andere ook ,dus dat klopt ook niet helemaal :nee:
Alsof iedere 21 jarige nog geen werk heeft en nog bij pappie en mammie woont :nee:

Bij 21 jaar vind ik iemand geen kind meer,maar onder de 18 vind ik eerlijk gezegd wel echt te jong..al is de 1 de ander natuurlijk niet
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
lichamelijk is het toch beter als je jonger bent 8)maar kweet niet, heb altijd al jong moeder willen worden, maar wil wel eerst gesettelt zijn:)Als ik nog thuis woon ga ik zeker niet (bewust) aan een kind beginnen!Dus over 2jaar ofzo:)

Waarschuw beheerder
ik was zelf 23
Waarschuw beheerder
Mijn dokter zei 24.
Zelf was ik 25.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik was zelf 21 toen mijn dochter geboren werdt en zij is nu net 21 geworden.
Ze is het beste ongelukje wat ons is overkomen.
Persoonlijk vind ik dik in de 30 te oud, zit je als moeder volop in de overgang als je kind gaat puberen en dat lijkt me voor beide geen ideale situatie.
Waarschuw beheerder
dat lijkt mij ook zeker geen prettige situatie: kind in de pubertijd en ma in de overgang en dan pa nog met een midlife crisis

Waarschuw beheerder
daarom het ligt eraan of je er klaar voor bent :D
En meestal komt een kindje toch wel heel erg onverwachts, juist wanneer je er niet aan denkt of mee bezig bent.
Waarschuw beheerder
donateur
ik zie wel wanneer... al hoop ik dat t ongelukje zich niet voor mijn 35ste zal plaatsvinden
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Arjan S op vrijdag 15 september 2006 om 22:53:
Ik hoop ergens rond de 25ste

Mag je wel opschieten, het is al de 16e...:9:|
Waarschuw beheerder
Ik heb zelf oudere ouders, en ik heb zelf dus meegemaakt hoe het is om "oude" ouders te hebben.
Ik zelf ben nu 25 en mijn vader is al dik in de 70 en mijn moeder 63.
Ze heeft mij gekregen toen ze 38 was.
Het is niet leuk om naar school gebracht te worden en dan te horen "is dat je opa?"
Ik zou het mijn kinderen dus niet aan willen doen om ze te krijgen als ik in de 30 zou zijn..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van O:)Kleintje O:) op zaterdag 16 september 2006 om 13:43:
"is dat je opa?"

"is dat je zus?" kan ook.,..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik wil zelf ook graag "jong" moeder worden.
Ben nu 18, dus ik wil eerst nog mijn opleiding,rijbewijs,huisje enz..Dus we wachten nog wel tot we alles op een rijtje hebben.
Maar al zou ik t wel perongeluk worden is het zeker wel erg gewenst.
Ik vind het onzin dat ze zeggen je gaat je jeugd missen enz, ieder zijn eigen mening natuurlijk maar ik vind dat persoonlijk niet waar...Je krijgt erzoveel mooi's voor terug.

Waarschuw beheerder
Als de eerste maar voor mijn 25e komt (als het kan natuurlijk), wil een jonge moeder zijn! Lijkt me veel voordelen hebben...

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 september 2006 om 14:23:
ik wil eerst nog mijn opleiding,rijbewijs,huisje enz..Dus we wachten nog wel tot we alles op een rijtje hebben.

Precies :jaja: dat vind ik nou ook!
Het kind moet wel in een beetje goede situatie terecht komen! Ik heb nu gewoon de jongen gevonden van wie ik altijd zal houden en voor altijd bij wil blijven...
Eerst dacht ik van lekker nog even wachten ;)
Maar nu denk ik daar zeker aners over!
Als ik nu zwanger zou worden ontvang ik het kindje met open armen, en zou ik net zo gelukkig zijn als dat ik al ben (L)
We wonen toch al samen en dat gaat perfect, en het kindje krijgt dan de allerliefste papa (F)
Maar liever toch rond mijn 22e/23e als ik alles afgerond heb, maar ik heb het niet voor het zeggen! :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 september 2006 om 22:39:

Dat is denk ik niet aan leeftijd gebonden,dat is een keuze die mensen zelf mogen bepalen!

Maar biologisch gezien tussen de 20 en 30 jaar!
Daarna wordt het steeds moeilijker!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Denk niet dat er echt een leeftijd aan verbonden is..
Als je er zelf aan toe bent en alles goed voor mekaar hebt enz..
En dan heb k het ook niet over meisjes van 14 die denken dat ze er aan toe zijn..:/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 september 2006 om 16:18:
En dan heb k het ook niet over meisjes van 14 die denken dat ze er aan toe zijn..

Nee,daar heb ik het ook niet over,ik heb het over mensen die in ieder geval geen puber meer zijn.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 september 2006 om 16:18:
Als je er zelf aan toe bent en alles goed voor mekaar hebt enz..

En dan zit je denk ik boven de 20!

Waarschuw beheerder
Nou meid, mij lijkt het hartstikke leuk om nu al een kleine te hebben. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.
Ik heb (vandaag precies :D ) 9 jaar verkering met mijn vriend en ik weet dat we er allebei wel klaar voor zijn. We hebben alles redelijk voor elkaar: huisje, allebei vast werk...
Maar eerst volgend jaar trouwen!! :D:D:woep:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik wil het liefst tussen de 21 en 25 me eerste kindje :D

Waarschuw beheerder
Ik vind 24 een mooie leeftij zelf was ik 22 ook mooi!!
Waarschuw beheerder
Ik denk 15, hooguit 13

Waarschuw beheerder
er is niet echt een beste leeftijd denk ik maar persoonlijk vind ik boven de 30 al te oud.. ik was 25!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik ben 21 als mijn kleine geboren word en dat vind ik prima.

Hebben wij zelf voor gekozen.

Waarschuw beheerder
De beste leeftijd om aan kinderen te beginnen is voor iedereen verschillend denk ik. Lichamelijk is het tussen je 20 en 28ste volgens mij het beste maar dan moet je er wel aan toe zijn. ik ben 25 en voorlopig wil ik nog helemaal geen kinderen dus ik ben er nog niet aan toe en of ik er ooit aan toe ben.. tja de tijd zal het leren..

Waarschuw beheerder
23 ofzo :)
Waarschuw beheerder
Mijn vriend zou nu wel al een kind willen. Zelf zie ik dat nog niet zitten. Wil nog vol op reizen maken zonder rekening te houden met een kleine. Daarom denk ik dat voor mij ergens tussen de 25 en de 30 wel een mooie leeftijd is.

Maar dit is per persoon weer verschillend!
Waarschuw beheerder
de beste leefdtijd is als je er zelf aan toe bent, voor de een 19 en de ander 30.. toch is het voor mij persoonlijk maar goed dat ik jong moeder ben. Ik heb nog geen cariere die ik moet afbreken, ik ben jong en fit, snap ze. en ik mis niets aan uitgaan ofz, mijn vriend en ik doen het om hij vist graag op karper en dan doet hij dat bijvb op vrij of za en als hij vrij gaat ga ik zat, en willen we een x met z'n alle de stad in kan dat best, want mijn zusje vind het super leuk om optepassen, de kinderen liggen in bed en merken niets.. en de kinderen zijn dol op haar(we doen dit alleen bijna nooit) en dan kunnen ze wel zeggen ja die jonge lui, maar iemand van 30 brengt de kinderen ook heus bij een oppas of de oppas aan huis.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 september 2006 om 14:53:
Als de eerste maar voor mijn 25e komt (als het kan natuurlijk), wil een jonge moeder zijn! Lijkt me veel voordelen hebben...

Ik wilde ook t liefst voor mn 25e,de 1e..

Maar ik dacht als ik een huisje heb,en samen woon en werk heb dan is het welkom, en nu komt de kleine in februari,:)

Waarschuw beheerder
Als je je leventje gewoon op orde hebt dan zit er denk geen leeftijd aan verbonden om een kindje te krijgen.

En dan bedoel ik dat je op jezelf woont en gewoon een vast inkomen hebt.

Maar ik vind zelf vanaf 21 jaar wel een goede leeftijd. Maar dan wel als je alles op een rijtje heb.

Mijn vriend en ik willen dolgraag een kindje en we zijn ook wel van plan om niet al te lang meer te wachten om te gaan beginnen. Maar eerst nog een beetje extra sparen!
Waarschuw beheerder
een kindje krijgen is gewoon mooiste dat er is..
drrm moet je niet na leeftijd beginne te kijken !
oké als je 14 bent ofzo en zwanger geraakt dat is anderz dan ben je er niet klaar voor. maar na je 18de je school is af ..hebt al een tijdje een vriend en vast werk wat houd je dan nog tegen om een kindje te krijgen ?! en mensen die zulke opmerkingen maken van "ongelukjez" pfoew laat die mer zeggen wat ze willen zolang jij en je partner eigl gelukkig zijn is alles toch in orde (f)x.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van .:: x_Manuki ::.(f) op maandag 18 september 2006 om 15:39:
een kindje krijgen is gewoon mooiste dat er is..

:jaja:

Uitspraak van .:: x_Manuki ::.(f) op maandag 18 september 2006 om 15:39:
en mensen die zulke opmerkingen maken van "ongelukjez" pfoew laat die mer zeggen wat ze willen zolang jij en je partner eigl gelukkig zijn is alles toch in orde

die bestaan in mijn woordenboek niet *ongelukjes* :no:

Waarschuw beheerder
ik heb altidj gezegd en zeg nu nog steeds niet voor mijn 25ste. Tegen die tijd heb ik mijn studie iniedergeval afgerond en een leuke baan, zodat ik hem/haar kan onderhouden.En mijn vriendje is het daarmee eens, dus gok tussen mijn 25ste en mijn 28ste
Waarschuw beheerder
Voorlopig nog laannnnngg niet
Waarschuw beheerder
donateur
ik ben nu nog 24, en straks als de beeb komt dan ben ik 25 b)

Mooie leeftijd vind ikzelf, huisje, boompje, beestje, babytje :P
Waarschuw beheerder
rond de 25 vind ik een mooie leeftijd

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zou wel rond mn 27e er eentje willen.. Misschien ook wel later, in ieder geval voor mn 30e..
Waarschuw beheerder
hmm leeftijd weet ik niet..maar inieder geval wanneer je lkkr je zaakjes op orde hebt!
Waarschuw beheerder
gewoon niet ;)

Waarschuw beheerder
iedereen zegt wel, wel jong he je zult je jeugd wel missen, nou mis helemaal niks.
Zelf vind ik er alleen maar voordelen aan zitten, jong mama.....

Ik was 21 toen de eerste kwam en 25 toen de 2e kwam en heb er bewust voor gekozen, om jong moeder te zijn.
En ik doe ook nog leuke dingen, als je kinderen hebt wil dat niet zeggen dat je leven voorbij is!!
Waarschuw beheerder
Er is geen beste leeftijd...
wat voor de een prima is is dat voor de ander niet.

Waarschuw beheerder
Ik zeg eind 20

Waarschuw beheerder

Ik was 20
Waarschuw beheerder
Ik vind 23-24 wel een mooie leeftijd, als ik naar mezelf kijk. Maar alle mensen die eerder een kindje hebben gekregen, is toch prachtig?! En loze opmerkingen van anderen zullen vast zeer doen, maar daar moet je gewoon boven staan o:)

Waarschuw beheerder
toch veel hier die er hetzelfde over denken als mij, ook een jonge mama. leuk
Artiest {SHOWLIST artist 45555, 71383, 25959}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 september 2006 om 08:03:
Ik vind dat de beste leeftijd is

1-Als je al een tijdje met je partner samen bent,en dit ook goed gaat
2-Als je een eigen huisje hebt
3-Als je het kan veroorloven om parttime te werken of te stoppen zodat je kind niet heel de week ergens ander gedumpt moet worden
4-Als je geen geldproblemen hebt of problemen met jezelf
5-Als je niet meer de behoefte hebt om elk weekend uit te gaan enz ,je moet wel een beetje volwassen zijn
6-Als zowel de papa als de mama echt graag een kind willen

precies :yes:
Waarschuw beheerder
Als je je leven GOED op orde hebt kan dat;)
Zekerheid in je leven is belangrijk
laatste aanpassing