Partyflock

Forumonderwerp · 899959
5 volgers · 70865x bekeken
Waarschuw beheerder
De Nintendo Wii, oktober/november 2006
[img width=597 height=480 cacheid=0013e0020003040bb52749891a0190df8c]http://www.fz.se/bildarkiv/images/Wii/wii_5.jpg[/img]

..IBM heeft een bericht de deur uit gedaan die de lanceerdatum van de Wii wel eens zou kunnen vervroegen. Volgens IBM worden de Broadway chips, die speciaal gemaakt zijn voor Nintendo's Wii al sinds juli verscheept...
..Volgens speculaties zou de WII zelfs de handel in gaan nog voor de voorlopig lanceerdatum in oktober dit jaar.
Wanneer we de Broadway processor van de Wii en de Gekko processor van de GameCube naast elkaar zetten, meent IBM dat de Wii chip meer dan 20% zuiniger is en daarbij flink meer presteert dan de Gekko. Deze performance en energiewinst is onder meer behaald door een 'optimalisatie', meer wilde Nintendo er niet over kwijt...
Verder berichtte Nintendo gisteren dat het rond de zes miljoen systemen naar detailhandelaren zal verschepen in de hele wereld tussen de lauch in het vierde kwartaal van 2006 tot eind maart 2007.

Specs
In plaats van steeds meer van hetzelfde, alleen dan net iets mooier opgepoetst, komt Nintendo met een ware revolutie op gaming gebied! De hele spelbesturing wordt omgegooid en wordt veel logischer, interactiever en leuker. Er is jaren lang goede research gepleegd naar motion sensors en hun toepassing in controllers. Ook mensen die bepaalde games links lieten liggen wegens hun moeilijke besturing worden nu aangezet tot gamen.

Cpu: IBM Broadway 729mhz (geruchten, ik verwacht meer)
Gpu: Ati hollywood
internet: Draadloos WiFi en altijd op internet, zelfs als de console in slaapstand is. Dit levert nieuwe mogelijkheden voor massive online spellen en spellen als the sims, aangezien je character "doorleeft" 24/7.
controller: draadloos en detecteert élke beweging. Kan tevens geluid maken voor leuke effecten bij het herladen van een gun of het afschieten van een pijl (waarbij je de pijl dus letterlijk van je hand af hoort vliegen)
Case:Grootte van 2 dvd doosjes tegen elkaar, superklein dus en supergaaf vormgegeven. Verkrijgbaar in meerdere kleuren.
[img width=310 height=500 cacheid=00015b8c0003040c52f427171a0190df8c]http://static.flickr.com/47/143893451_94e53be6d8.jpg[/img]
[img width=500 height=374 cacheid=00015b8d0003040d9cffb6f21a0190df8c]http://www.cubed3.com/media/2006/e3/mrt/wiihardwaree3k16.jpg[/img]

Prijskaartje
Winst wordt bij Nintendo pas gemaakt op de games zelf, het apparaat zelf zal niet meer gaan kosten dan 250 dollar! Aangezien de ps3 bij de launch resp. 499(20gb) en 599(60gb)dollar gaat kosten kan men voor hetzelfde geld één Wii PLUS één Xbox360 kopen..

Demo's en ingame beelden die de moeite waard zijn

Wii controller voor action shooters en zwaard vechten

E3 Demo

Super mario Galaxy

Games op de WII
Een overzicht met alle launchtitels

Handige links op een rijtje

Officiele Wii homepage
Alles over de WII (up to date) op IGN
www.blackwii.nl
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
europa wordt weer genaaid he

duurste van de 3
laatste van de 3
minste games van de 3

gg :/
zit er serieus over na te denken hem te importeren of anders japans te leren en uit japan te importeren (heb japans altijd al vet taaltje gevonden)
Waarschuw beheerder
vraag me af of je dan wel echt voordeliger uit bent.... volgens mij heeft het sowieso met importtarieven en balastingen te maken die prijzen

Niet helemaal in chronologische volgorde, maar dat zal ons even een worst wezen. In Japan staat de Wii voor een release op 2 december gepland. Verkoopprijs is 25.000 yen, dit is omgerekend met de huidige koers zo'n €152. Ga nu niet helemaal uit je dak, omdat de Wii daar veel goedkoper is, want het is gewoon niet te vergelijken i.v.m. belastingheffingen etc...

bron: www.cubezone.nl
Waarschuw beheerder
hm denk toch wel dat 152 euro de wii importeren lager uitvalt als 249, maar de prijs maakt me niet zoveel uit

gaat me meer om dat europa altijd als laatste wordt gezien, vooral met rpg's komt europa altijd als laatste

zie FFXII bijvoorbeeld, dat spel is hoelang al uit in japan? hier nog steeds niet

al ken je nou japans dan import je dat spel gewoon
Waarschuw beheerder
haha, ja zit wat in, we zijn wel vaak laat aan de beurt. Misschien toch mn japans maar ff bijspijkeren dan :9

Waarschuw beheerder
Uitspraak van radic op vrijdag 15 september 2006 om 15:42:
minste games van de 3

dat is niet waar he japan heeft maar 16 launchgames... europa al 15 tot 20 zonder die van nintendo zelf
Waarschuw beheerder
Nu is het nog wachten op de definitieve specs .. wel willen toch wel een BEETJE grafische vooruitgang, toch ? :D

Waarschuw beheerder
ordered :D
Waarschuw beheerder
Hmm, ga ik zeker kopen. Hadden hem beter op 5 december of net daarvoor kunnen launchen.
Artiest {SHOWLIST artist 27650, 75347, 12423, 46143}
Waarschuw beheerder
Oke maar dan is alleen maar van toepassing on NL en BE zover ik weet. Neem wel aan dat ze kerstmis als doel hebben.

Weet nog niet of ik m koop. Hoop eerder dat een maat m aanschaft ofzo :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Skippiebal op vrijdag 15 september 2006 om 18:44:
Nu is het nog wachten op de definitieve specs .. wel willen toch wel een BEETJE grafische vooruitgang, toch ?

in het begin zal het meevallen, maar als je kijkt naar metroid, dat is al een hele verbetering... denk dat je na een paar maanden al flinke vooruitgang zult zien... De meeste beelden die tot nu toe geshowed zijn, draaiden op gamecubehardware
Waarschuw beheerder
jup maar er gaan geruchten dat de cpu van de wii een verbeterde cube chip is die iets sneller is, namelijk 729mhz. Das no match voor de vele gigahertzen in de 2 concurrenten. Gelukkig zijn het geen harde feiten tot nu toe..

Waarschuw beheerder
ehm ja maar als je vette graphics wil moet je gewoon een 360 kopen de Wii wil op dat gebied niet concurreren
Waarschuw beheerder
ik wacht de specs eens af. Dat de Wii minder power heeft neem ik voor lief, maar de kloof moet natuurlijk niet dermate groot worden dat je je echt bedrogen gaat voelen :P
Ps3 en Xbox zijn beide 3,2 ghz verdeeld in meerdere kernen, klopt da? zo ja dan verwacht ik van de Wii toch tussen de 1 en de 2 ghz om ook maar een beetje te kunnen concurreren.

wat ik overal lees is:

723 mhz cpu (zeer laag, lager dan de oude xbox zelfs)
24mb gpu van Ati @ 243mhz (das wel weer veel in vergelijking met de concurrenten)
64mb DDR geheugen (zéér weinig..)

Kortom: vooruitgang moet er voor mij zijn, met alleen een nieuwe controller kun je me 1 week blij maken, maar daarna gaat t toch om de beleving van het spel zelf (op het scherm dus)

Edit: speculaties gaan dat de broadway chip een potentiele Power Mac G5 processor was. G5 processors zie ik van 1,6 tot 2,5 Ghz op internet staan, dus.....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Skippiebal op zaterdag 16 september 2006 om 16:05:
G5 processors

Dan hoef je iig niet bang te zijn dat het te weinig CPU power wordt ;)...

Het heet niet voor niets een Power mac :P

Waarschuw beheerder
ik heb er geen verstand van... maar de Wii zou graphics kunnen halen van een flink opgefokte xbox ... het wordt ongeveer 3 keer beter dan de cube zeggen ze... maarja hoe meet je of iets er drie keer mooier uit ziet?

ik denk dat de kloof tussen wii en 360 groter is dan die van de ps2 en cube en van de cube en xbox..
maar dan nog... ik vind de graphics van cubegames als metroid en re4 al mooi genoeg... en zo'n groot verschil qua graphics is er niet tussen de generatie xbox en xbox 360... het verschil tussen de cube en 64 is veeeeeel duidelijker zichtbaar... dus wat dat betreft is er niet zo'n hele sprong vooruit qua graphics... de wii games zullen heus niet lelijk zijn

Waarschuw beheerder
donateur
toch duurder dan ik had verwacht:(.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
zelda, metroid, resident evil 4, het zag en ziet er allemaal mooi genoeg voor mij uit.

die leuke graphics van gears of war kijk je 5 min naar daarna boeit het je ook niet meer... dan zit je alleen maar te klagen over de gare controller fps besturing op de normale controllers...
Waarschuw beheerder
ik ben van mening dat Gameplay sowieso 10x harder telt dan graphics. Over de graphics van de Wii hoef je niet te klagen maar zijn misschien ook niet verbluffend. De gameplay daarentegen moet fantastisch zijn en dat telt net ff harder dan 100% realistisch bewegend haar bij een character terwijl die niet te besturen is

Waarschuw beheerder
zag net topic op futuremark over Wii games, zijn al wat vernieuwing doorgevoerd waardoor de games er al veel beter uitzien, zo te zien hebben devolpers ook de Wii zwaaronderschat en gewoon voor opgefokte GC geprogameert.

http://www.futuremark.com/forum/showthread.php?t=19131

2de generatie en 3de zullen we pas echt zien hoeveel beter de wii is als de GC.

ben al blij dat spellen er toch nog veel beter uit kunnen zien.
Waarschuw beheerder
die nieuwe screens van Tony Hawk's Downhill Jam zien er al netjes uit anders !

Waarschuw beheerder
idd vette graphics! kan niet wachten tot ie uitkomt!!! :-D
Waarschuw beheerder
Ik wacht denk met de wii tot in maart ofzo, zelda koop ik wel voor de cube en in maart misschien prijsdaling door ps3.

Metroid komt toch nog niet uit in 2006 en red steel moet ik nog maar zien of het zo perfect is.
De andere games die ik wilde (dragon quest & final fantasy) zijn ook uitgesteld dus :)
Anders haal ik zelda ook voor de wii later :p is het wel waard
Waarschuw beheerder
Beeld is weer zo onscherp man. Zoals bij de cube. Maar die controller lijkt me gewoon ontzettend bruut.

Edit
Oh die Kororinpa ziet er cool uit.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van GuidoVanSanten op zondag 17 september 2006 om 13:25:
Beeld is weer zo onscherp man. Zoals bij de cube. Maar die controller lijkt me gewoon ontzettend bruut.

nou ik vind de cube niet echt onscherp hoor... stuk beter dan ps2
Waarschuw beheerder
verschilt per spel he.. 1e generatie cube games waren vaak foggy jah zoals mario sunshine maar als je kijkt naar de wat nieuwere games, boven ps2 niveau.

Artiest Balbasaur
Waarschuw beheerder
250 euro nog best duur. Toch wil ik hem!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Skippiebal op zondag 17 september 2006 om 15:34:
boven ps2 niveau.

ja we hebben weleens een ps2 en een cube naast elkaar aangehad met t zelfde spel... bijv. timeplitters 3 dan valt het op dat er bij de ps2 een hele doffe waas overheen zit als ware..

kijk trouwens eens hoe mooi de nieuwe zelda is (die ook op de cube komt) hier een filmpje dat er gevist wordt met de Wii-mote... daar laten ze oa de bewegingen zien die je moet maken erg vettt
http://www.gametrailers.com/player.php?id=13157&type=mov&pl=game
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
foggy? kreeg koppijn van die scherpe kleuren in mario sunshine.

ken wel wat thirdparty games die foggy zijn maar de meeste zijn ps2 xbox ports of thirdparty devolpers games.

ut zal geen gears of wars worden of ut2007, games zullen toch mooi genoeg zijn, en voor al het glimmends en massive mp pak ik toch lekker de pc vooral voor fps games.
Waarschuw beheerder
hoe mooi het spel ook is, de beste UT is UT '99!

ps: VETTE trailer van Zelde Destruction..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 september 2006 om 20:42:
foggy? kreeg koppijn van die scherpe kleuren in mario sunshine.

Vond het zo onscherp dat ik het gelijk de kast in gemikt had. Game was toen net uit.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Speedy Nick op zondag 10 september 2006 om 13:13:
Ga ik zeker wel kopen Al is het alleen maar voor de nieuwe Zelda optimaal te ervaren

:yes:
Waarschuw beheerder
Aaarghhhhh !!!

Deze moet ik hebben:yes::yes::ye­s::yes::yes::yes::yes::yes::yes:
Waarschuw beheerder
ik heb over een tijdje me hengel te koop, iemand interesse?

Waarschuw beheerder
ja die is dan niet meer nodig

Waarschuw beheerder
Ja waarom buiten in het natte kouwe nederland zitten, als je binnen achter je tv met een biertje ook kan vissen:P
Waarschuw beheerder
trouwens, voor de gamecube bezitters onder ons.
als je van rpg's houdt koop tales of symphonia (als je hem nog niet hebt)

echt een goed spel, ben nu voor de 5e keer aan het herspelen om alles 100% te krijgen, en het verveelt nog niet ;) (je kan je gegevens over zenden aan het einde van het spel)

verhaal is goed, replay waarde goed, graphics zijn goed, gevechtssysteem is goed, alles is goed :D
snap niet dat dit spel op sommige reviews zo laag gescoord heeft, echt een pracht game

Waarschuw beheerder
ben bij dat spel bij de eindbaas ik ken maar niet verder spelen weet niet echt waarom, een van die spelen die ik nooit hellemaal heb uitgespeeld.

fan van metroid games al heb de gc versies elk maar 1x volledig uitgespeeld:S

Waarschuw beheerder
ik hou niet van rpgs alleen paper mario en mario en luigi vond ik leuk, mede door de humor die er in zit
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 15:06:
ben bij dat spel bij de eindbaas ik ken maar niet verder spelen weet niet echt waarom, een van die spelen die ik nooit hellemaal heb uitgespeeld.

hm bij de eindbaas?
weet je zeker dat het de eindbaas is?
dat dacht ik namelijk ook 3x maar bleek niet de eindbaas te zijn :p

en destruction, dit is niet zozeer een echte rpg, iig niet met van die saaie turnbased shit, tis gewoon net een fighting game als je een gevecht begint (realtime)

Waarschuw beheerder
als FF crystal chronicles
Waarschuw beheerder
Uitspraak van radic op maandag 18 september 2006 om 14:52:
verhaal is goed, replay waarde goed, graphics zijn goed, gevechtssysteem is goed, alles is goed
snap niet dat dit spel op sommige reviews zo laag gescoord heeft, echt een pracht game

De overworld is wel heel lelijk, met die zwarte blobjes als enemies, verder een hip spel

Waarschuw beheerder
ja las op internet, vroeg me af hoever ik nauw was
nog een tijd gelvled stats gefarmed(items die stats verhogen) maar uiteindelijk nooit meer geprobeert

opzich was het een toffe rpg
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 15:56:
als FF crystal chronicles

nee
je loopt in een dungeon / overworld map en daar zie je de vijanden wel lopen
raak je er 1 aan dan begin je het gevecht, je kan ze ook ontwijken als je niet wilt vechten
maja als je aanraakt kom je in nieuw scherm, maar dit is allemaal realtime vechten (dus niet turnbased zoals bij final fantasies maar ook weer niet zo vrij als bij chrystal chronicles) en is erg netjes gedaan
lijkt net op een fighting game :p

je level maakt niet zo heelveel uit, gaat om je skills, zijn ook veel mensen die bijv. laatste baas met zo slecht mogelijke equipment en levels proberen te killen, en dat kan ook gewoon

Waarschuw beheerder
niets voor mij ... ik heb dr geen geduld voor... doe mij maar een goede shooter of weet ik veel wat... vind rpg's wel rielekst op handhelds btje tv kijken als de tegenstander aan zet is enz.
Waarschuw beheerder
kijk als de wii nou een fijne cpu krijgt dan kunnen we er ook nog supermooie en verslavende games als the elder scrolls: oblivion / morrowind etc op spelen :) ben zelfs aan t twijfelen om een xje aan te schaffen voor oblivion alleen al (me pc trekt m nie :P)

Waarschuw beheerder
bij mij zal er wellicht ook ooit een 360 verschijnen alleen voor re5 en gears of war... maar ik wacht tot een prijsdaling en dan probeer ik m ergens goedkoop 2ehands te halen .... of de ps3 moet nog veeeeeeeeeeeel vetter worden, maar dat betwijfel ik.... de wii staat iig op de eerste plek bij mij
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Skippiebal op maandag 18 september 2006 om 20:54:
kijk als de wii nou een fijne cpu krijgt dan kunnen we er ook nog supermooie en verslavende games als the elder scrolls: oblivion / morrowind etc op spelen

ik vind het wel vaag dat ze met die cpu een spel als zelda, en dan zou je die trailer moeten zien waarvan de link stukje naar boven staat, kunnen laten lopen.