Partyflock

Forumonderwerp · 898747
5 volgers · 65248x bekeken

Waarschuw beheerder
Ik ben woensdag 30/08/2006 begonnen met het concept; Sonja Bakker.

Het is geen dieet, maar een voedingspatroon.

Ben benieuwd, wie er volgt en wat de ervaringen zijn...hier kunnen we tips, ervaringen en motivaties delen!!

Samen staan we sterk ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 11:56:
Maar is het niet zo dat je niet meer afvalt als je lichaam aangeeft dat je je juiste gewicht hebt bereikt??

IK zou het niet weten joh, heb nog nooit eerder gelijnd.
Mischien moet ik hier idd maar tervreden mee zijn dan. Ik weet nu iig wel hoe ik op gewicht kan blijven...ik ga iig niet meer terug naar mijn oude eetgewoontes.

Waarschuw beheerder
Weet een van jullie misschien hoeveel je moet gebruiken bij dat bakje rauwkost bij het avondeten? Hoeveel gram is dat? Vind dat nogal onduidelijk aangegeven..

Zelf heb ik ook nog nooit eerder gelijnd, maar ik geloof dat ik dat laatst ergens heb gelezen over dat je dan stil blijft staan :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 12:48:
Weet een van jullie misschien hoeveel je moet gebruiken bij dat bakje rauwkost bij het avondeten? Hoeveel gram is dat? Vind dat nogal onduidelijk aangegeven..

bedoel je hoeveel gram rauwkorst?
gewoon een bakje,maar het maakt niet zoveel uit of dat nou meer is,het is gezond..je wordt er niet dikker van..

ik eet geen rauwkorst meer..heb het 2 weken gedaan en kreeg het niet meer door mn strot 8) nu afentoe nog een bakje

Waarschuw beheerder
Heb nu een bakje gekocht bij de konmar met wortel en komkommer.. Dat is 250 gr. maar ga ik maar verdelen over 2 dagen denk :)

Ben er ook niet zo'n fan van hahaha
Waarschuw beheerder
ik nam die rauwkost helemaal niet. kon ik nooit meer op bij die aardappels en groente.

ben nog wel gemotiveerd hoor, maar dit weekend gewoon teveel gehad. eigen schuld dikke bult. maar ga er weer tegen aan. laatste 10 kg is wel het moeilijkste :@ haha. maar 40 kg is me al gelukt dus die laatsteo ok wel ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van <<*Hensel*>> op maandag 18 september 2006 om 14:47:
maar 40 kg is me al gelukt

Wauw dat vind ik echt super knap van je zeg!!! (F) Ik ga vandaag merken of ik het opkrijg, heb al in geen tijden geen aardappels, vlees en groente meer gegeten :$ Vind dat nooit zo heel erg lekker.. Maarja nu heb ik er alles voor over!

Die laatste 10 gaan je lukken hoor!! En een dagje zondigen na de prestatie die je al hebt geleverd mag best!
Waarschuw beheerder
ja precies dagje wel, maar nu waren het 3 dagen haha en dat mag neit. maar goed gaan er weer tegen aan.

jawel dat wel maar je komt steeds dichterbij je einddoel en dan ineens weer erbij en sta je er weer veder vanaf. en dan baal je gigantisch maar goed :)

Waarschuw beheerder
40 kilo!! is erg veel
maar is je huid dan ook gewoon meegegroeid of wordt dat slapper.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van <<*Hensel*>> op maandag 18 september 2006 om 14:54:
jawel dat wel maar je komt steeds dichterbij je einddoel en dan ineens weer erbij en sta je er weer veder vanaf. en dan baal je gigantisch maar goed

Ja daar heb je wel gelijk in ja! Weer eventjes je schouders eronder zien te krijgen (F)
Waarschuw beheerder
donateur
laatste 10 kg is wel het moeilijkste :@ haha. maar 40 kg is me al gelukt dus die laatsteo ok wel ;)

(y) idd

Waarschuw beheerder
donateur
zo vandaag voor het eerst weer op de schaal gestaan
en er is 3 kilo af in week 1

en nu op naar week twee strax lekkere andijvie
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 15:38:
en er is 3 kilo af in week 1

gaat lekker dan (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 15:23:
of wordt dat slapper

bij mijn buik is het slapper, maar ben nog niet bij me einddoel en nog niet klaar met sportenen dan ga ik kijken voor evt operatie. eerst ff kijken het op het laatste is

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van <<*Hensel*>> op maandag 18 september 2006 om 16:39:
dan ga ik kijken voor evt operatie

dat valt nog wel mee als ik jou zo zie

hoeveel is er al af dan

Waarschuw beheerder
ik nam die rauwkost helemaal niet. kon ik nooit meer op bij die aardappels en groente.

Dat heb ik nu dus ook! Is veel te veel :S
Waarschuw beheerder
donateur
idd is beetje dubbel op vind ik..mischien als je een keer spagetti of macaroni eet kun je wel een bakje rauwkorst eten maar als je toch al groente hebt gehad vind k dat niet zo nodig
Waarschuw beheerder
donateur
Vind rauwkost erbij altijd wel lekker! Hoeft niet heel veel te zijn, maar wel lekker! Helemaal als de groente niet helemaal mijn ding is!:P
Waarschuw beheerder
donateur
haha doe mij maar groente inplaats van rauwkorst 8)
Waarschuw beheerder
donateur
nah, ik doe vaak ook rauwkostsalade, das erg lekker en afwisselend! of gewoon sla met dressing, of komkommer en tomaat met dressing! Ik ben sowieso een saladefan:P:P

Waarschuw beheerder
Ik ben ook salade fan :D
Het gaat om een kleine hoeveelheid..en je kan erg varieren met salade; witlof fijn gesneden, rucola, lolo rosso, zijn allemaal heerlijk.

Deze week een pond minder, maakt de stand totaal op 11.2 :D

Waarschuw beheerder
ik had er vanochtend weer 0,9 kilo af :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 september 2006 om 17:14:
hoeveel is er al af dan

zo'n 43 kg nu.

het is niet extreem maar het is gewoon wel slap op me buik, daarom doe ik nu strakke hempjes onder me truitjes etc. maar er valt nog wel wat te trainen dus we zullen zien
Uitspraak van actief op dinsdag 19 september 2006 om 09:50:
een pond minder, maakt de stand totaal op 11.2

netjes :D

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 september 2006 om 09:53:
ik had er vanochtend weer 0,9 kilo af

goed bezig :P

Waarschuw beheerder
hebben jullie dit gelezen ?? :lol:

Sonja Bakker beschuldigd van plagiaat

SPIERDIJK - De populaire dieetgoeroe Sonja Bakker wordt beschuldigd van plagiaat. Haar Noord-Hollandse collega Bea Pols zegt na het lezen van Bakkers bestseller 'Bereik je ideale gewicht' dat minstens twintig zinnen letterlijk en twintig zinnen bijna exact zijn overgenomen uit een van haar boeken........

Staat op telegraaf.nl

Waarschuw beheerder
Ze hebben niets te doen zeker bij de Telegraaf ;)
Haha..ben benieuwd hoe "waar" dit is.

Waarschuw beheerder
Bij mij opt werk doen er ook veel aan mee.. maar als ik dan zie wat ze wel en niet "Mogen" eten.. nou dat kan ik niet :p
Waarschuw beheerder
aan je foto te zien heb jij hetook niet echt nodig ;).

als je er 100% achter staat en ook daadwerkelijk je leven een andere wending wil geven is het best vol te houden. Heb je dat niet, dan moet je niet aan een dieet beginnen :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 september 2006 om 10:56:
hebben jullie dit gelezen ?? :lol:

haha ja..maakt me ook niet uit of het waar is,want het werkt b)
Waarschuw beheerder
dat vechten ze maar uit hoor :D

de 1z egt dat sonja het van haar gepikt heeft uit haar boek van 2003 en sonja zegt dat ze dat al 10 jaar voor haar praktijk gebruikt. staat in de bijlage die ze aan het klanten meegaf dus tja.

Waarschuw beheerder
ik wil maandag beginnen.. mijn vriendin is al 5 kg. kwijt en haar vriend 12 dus het lijkt mij wel wat..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van <<*Hensel*>> op dinsdag 19 september 2006 om 16:57:
de 1z egt dat sonja het van haar gepikt heeft uit haar boek van 2003 en sonja zegt dat ze dat al 10 jaar voor haar praktijk gebruikt. staat in de bijlage die ze aan het klanten meegaf dus tja.

Ach ja de dames hebben dezelfde opleiding genoten , alleen Sonja is zo slim geweest een boekje te schrijven. Die Mvr Pols kan zichzelf waarschijnlijk wel voor de kop slaan dat ze zelf niet zo,n briljant idee had :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben gisteren begonnen :cheer: het zal me benieuwen :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 september 2006 om 17:36:
dat ze zelf niet zo,n briljant idee had

die heeft ze wel gehad, alleen liep die van haar niet echt ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 september 2006 om 17:26:
mijn vriendin is al 5 kg. kwijt en haar vriend 12 dus het lijkt mij wel wat..

in hoeveel tijd? :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van <<*Hensel*>> op dinsdag 19 september 2006 om 10:51:
zo'n 43 kg nu.

in hoeveel weken
das erg knap van jou zeg :respect:

en nou volhouden zo

Waarschuw beheerder
Wou eerst wel meedoen...wanthoorde heel veel over sonja bakker in dat andere forum...
maar heb de site bekeken en woon op kamers en ga nie al die dinge kope die zij voorschoteld! en ik lus de helft niet..ben nogal kieskeurig O:)
Ik ga wel gewoon verder met balansdage en sporte;)

Waarschuw beheerder
Vandaag mijn derde dag en gaat me best goed af! :) Heb bijvoorbeeld een hekel aan prei maar toch eet ik het nu omdat het er staat en zo smaakt het best ok! Vleeswaren ga ik nu wel per plakken invriezen want volgens mij kan ik over een dag of 2 het hele pakje weggooien en dat vind ik zonde :)

Wel erg veel moeite op mijn werk! Al die vragen in de kantine en ik werk onregelmatige tijden dus dan moet je heel veel inplannen.. Nu bijv. alvast de yoghurt eten die eigenlijk bij de lunch staat maar dan eet ik nu wat meer en dan wat minder zodat ik toch alles wat bij de dag beschreven staat binnenkrijg :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 september 2006 om 09:01:
Al die vragen in de kantine

zeg je toch gewoon dat je sonja doet. ik was hier ook de enigste en was al bezig toen ik hier begon te werken. en gewoon gezegd dat ik en dieet volgde (inmiddels hebben 5 collega's het boekje gekocht en volgende er nog 2 het)

en je mag gewoon schuiven op een dag, als hetmaar van dezelfde dag is. ik moest bijv. vandaag 250 gr. yoghurt als tussendoor maar dat heb ik als ontbijt gedaan. zo moet je toch zelf je dag inplannen. :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 september 2006 om 09:01:
Heb bijvoorbeeld een hekel aan prei maar toch eet ik het nu omdat het er staat en zo smaakt het best ok!

je mag ook wat anders voor in de plek doen..

Hier een lijstje wat je met elkaar kunt vervangen

Bol- en knolgewassen:
Ui
Knolselderij
Bieten
Venkel
Wortelen

Koolgroenten:
Bloemkool
Boerenkool
Rode kool
Broccoli
Spruiten
Witte kool
Chinese kool
Zuurkool
Savooiekool
Spitskool
Koolrabi

Bladgroenten:
Andijvie
Raapsteeltjes
Witlof
Paksoi
Postelein
Spinazie
Sla

Bonen/peulvruchten:
Snijbonen
Doperwten
Sperziebonen
Peulen
Tuinbonen
Kouseband

Vruchtgroenten:
Aubergine
Komkommer
Paprika
Courgette
Mais

Stengelgroenten:
Bleekselderij
Rabarber
Asperges

op een sonja bakker forum gevonden

Waarschuw beheerder
o thanks
dat lijste is wel heel handig, voor de afwisseling
:D :-D

Waarschuw beheerder
Dat lijstje is zeker top :D Thanx!!

Waarschuw beheerder
Ik doe ook sonja bakker.. maar savonds eet ik gewoon, wat mn ouders en broertje eten!! Omdat als ik na die 9 weken weer gewoon mee ga eten savonds het er weer net zo snel of zelfs sneller weer aan komt.. mn tante heeft dit dieet ook gedaan en is 13 kilo afgevallen.. en at savonds ook gewoon met mn oom en nichtje samen en niet wat het in boekje staat!!

Waarschuw beheerder
@ CrissieY: denk dat het ook geen kwaad kan om gewoon avond te eten, als je maar'één keer op schept en niet te vet eet...en gevarieerd is ook belangrijk! Goed dat je het wel doet :)

Ik ben nu in week 3 en ben totaal 7.3 kilo kwijt, dus gaat lekker....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 21 september 2006 om 13:59:

dat is wel veel zeg! maar je bent ook ziek geweest toch?

@ CrissieY: denk dat het ook geen kwaad kan om gewoon avond te eten, als je maar'één keer op schept en niet te vet eet...en gevarieerd is ook belangrijk! Goed dat je het wel doet

dat is zeker slim, anders ga je lekker jojo-en
Waarschuw beheerder
donateur

goed zeg (y)

ik ben nu in week 6 en ben 7 kilo afgevalln b)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :)suusje:) op donderdag 21 september 2006 om 14:03:
dat is wel veel zeg! maar je bent ook ziek geweest toch?

Ja, maar in die week was er maar een pond af :)
Ik ben in week drie, maar heb week 1 voor de helft gedaan (vanaf woensdag) en toen weer op maandag met week 1 begonnen omdat mijn ouders en een vriendin ook mee doen, dus dan lopen we gelijk qua eten :)

Uitspraak van Sabjuh:woep: op donderdag 21 september 2006 om 14:24:
ik ben nu in week 6 en ben 7 kilo afgevalln

Heerlijk toch meid?? Ik denk dat het ligt aan de hoeveelheid overgewicht....ik moet nu nog 33.5 kilo om op mijn streefgewicht te komen :D dus heb nog eventjes te gaan maar ben nog steeds gemotiveerd. Lekker gezond, gevarieerd eten, bewegen en water drinken.

Ik eet gewoon goed volgens Sonja Bakker, maar loop al tien dagen met koorts en pijn in mijn buik..nu moet ik morgen een echo laten maken, om te kijken of ik een ontsteking heb ergens. Hou jullie op de hoogte!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op donderdag 21 september 2006 om 15:43:
Heerlijk toch meid??

idd kan mn bijna nooit gedragen broeken weer aan :D

ik denk dat het ligt aan de hoeveelheid overgewicht

ja idd dat denk ik ook een vriendin van me woog 99 kilo en ze is 18 dus ze gaat nu ook een stukje harder dan mij,maar de laatste kilo`s zijn het moeilijkst,maar ik kom er wel b)

dus heb nog eventjes te gaan maar ben nog steeds gemotiveerd. Lekker gezond, gevarieerd eten, bewegen en water drinken.

goed zo (y)
ik morgen een echo laten maken, om te kijken of ik een ontsteking heb ergens. Hou jullie op de hoogte!

succes :)
Waarschuw beheerder
33.5 kilo

ja lijkt heel eind maar je bent er zo hoor.

ik ben vori gjaar begonnen en moest toen behoorlijk veel maar nu nog 10 kg. gaat sneller dan je denkt. En namate je veranderd hoe makkelijker het gaat en hoe gemotiveerder je bent. vooral al die complimenten :D

Waarschuw beheerder
Nou ben lekker vandaag er mee begonnen! Ik dacht laat ik voor de verandering niet eens na het weekend beginnen, maar voor het weekend!

Mensen veel succes allemaal!