Partyflock

Forumonderwerp · 898747
5 volgers · 65112x bekeken

Waarschuw beheerder
Ik ben woensdag 30/08/2006 begonnen met het concept; Sonja Bakker.

Het is geen dieet, maar een voedingspatroon.

Ben benieuwd, wie er volgt en wat de ervaringen zijn...hier kunnen we tips, ervaringen en motivaties delen!!

Samen staan we sterk ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Ze schijnt vanavond in Radar aan de tand gevoelt te gaan worden. Iedereen ff kijken??
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 september 2006 om 13:39:
Ze schijnt vanavond in Radar aan de tand gevoelt te gaan worden. Iedereen ff kijken??

hoelaat? 8)
moet natuurlijk wel fitnesse b)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sabjuh:woep: op maandag 11 september 2006 om 13:44:
hoelaat?

Ned 1 om 20.30

bron: NHD
Waarschuw beheerder
hmm dat ga ik ook ff kijken :D

Waarschuw beheerder
Heel benieuwd....ik ga zeker even kijken :)
Waarschuw beheerder
ik wacht al. zo moet wel opschieten want is ook film op :P
Waarschuw beheerder
hebben jullie net radar gezien?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 4 september 2006 om 22:26:
Ik ben woensdag 30/08/2006 begonnen met het concept; Sonja Bakker.

Het is geen dieet, maar een voedingspatroon.

Ben benieuwd, wie er volgt en wat de ervaringen zijn...hier kunnen we tips, ervaringen en motivaties delen!!

Samen staan we sterk

En net heb ik het progamma trosradar gekeken en daar zijn nog al de meningen erg verschilend over Sonja Bakker

www.trosradar.nl

Ik zeg, eet gewoon gezond en doe iets met sport dan kan je een hoop bereiken.

Oja en een half uurtje per dag lopen of fietsen is te weinig om calorienen te verbranden, pas na een half uur beweging ga je calorienen verbranden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 september 2006 om 09:13:
je moest eens weten wat ik allemaal meesleep naar mijn werk Gelukkig hebben we een koelkast in de kantine en dus zijn die bakken yoghurt geen probleem

Hahaha... Maar kan het niet achter de kassa gaan zitten eten! ;) ... Dus moet wachten totdat ik pauze heb, das tussen de middag een half uurtje en daarna nog een kwartiertje...Dus het tussendoortje smorgens lukte vandaag niet! :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 september 2006 om 21:37:
Ik zeg, eet gewoon gezond en doe iets met sport dan kan je een hoop bereiken.

Is ook waar... Is opzich geen dieet of boekje voor nodig... Maar tis gewoon makkelijk, normaal gesproken als ik geen zin heb om te koken ofzo dan is het snel ff dit of snel ff dat maken... Nu hebk zoiets van; Ben ermee begonnen dus ga er ook mee door :P Dus ook koken! :) ...

Voldoende bewegen doe ik ook wel denk ik...Vanavond weer een uur gezwommen :) 45 baantjes gezwommen... 3 keer per dag de hond uitlaten zorgt ook weer voor beweging, enz. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Zustertje op maandag 11 september 2006 om 21:13:

Ik heb het helaas niet gezien want ik lag op dat moment in het zwembad. Ik heb net wel het stukje op de site gelezen, en sja waar gehakt wordt vallen spaanders. Tuurlijk zijn er ook wel minpuntjes aan DIT dieet, zoals aan bijna elk dieet.
Ik vind zelf de samenstelling van de dagmenu,s ook wel eens twijfelachtig, omdat er b.v soms maar 1x fruit op een dag bij zit. Dat vul ik zoiezo altijd aan tot 2 stuks fruit per dag. Verder eet ik naast die "gewone" 200 gram groente die ze voorschrijft ook altijd nog wat rauwkost. En ook overdag eet ik wel eens een evergreen of plak ontbijtkoek extra omdat ik het anders niet trek. Dat sporten spreekt wat mij betreft vanzelf. Ik sport 3x per week een uur( fitness, zwemmen, bodyjam en of stijldansen) verder probeer ik wat meer op de fiets te doen en of te wandelen in plaats van de auto te pakken. Ook op mijn werk loop ik aardig wat af dus dat moet ook voldoende beweging zijn lijkt me.
Op zich vind ik het afvallen bij MIJ niet snel gaan. Ben nu 2 weken bezig en nog geen 2 kilo afgevallen. Sterker nog....van zaterdag op zondag ging ik 0,4 omlaag en zondag naar maandag was ik o,6 omhoog. Kwestie van de vochthuishouding denk ik. Maar bepaald niet motiverend. Het is ook niet dat ik heel veel wil afvallen ;zomaar een kilo of 6 en omdat ik al een vrij goed gewicht heb (62,5 nu) gaat dat mischien wel moeilijker. We zullen zien ......

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 september 2006 om 07:49:
van zaterdag op zondag ging ik 0,4 omlaag en zondag naar maandag was ik o,6 omhoog. Kwestie van de vochthuishouding denk ik.

Kan ook de tijd van de maand zijn he... Bij mij kan dat zomaar 2kg schelen ;)

zomaar een kilo of 6 en omdat ik al een vrij goed gewicht heb (62,5 nu)

Ehm... dat weeg ik ook, en ik kreeg commentaar van mijn huisarts dat ik er slecht uitzie. Dat is toch een perfect gewicht? Ik weet niet hoor, maar ik ben ervan overtuigd dat ieder lichaam zijn 'ideale' gewicht heeft. Wil je daar onder komen, zal dat behoorlijk wat strijd geven. En ik merk zelf, dat als ik onder de 62 kg kom, dat ik opeens vanalles ga mankeren.
En ook heel vatbaar ben voor bv verkoudheden enz. ( erg handig met al dat kleine spul om me heen...NOT)
Ik ben 1.70m en weeg nu 63 kg.... ik vind het prima zo ;)

PS, ik ben niet op dieet of zo. Bij mij vliegen de kg's eraf door stress
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Sterker nog....van zaterdag op zondag ging ik 0,4 omlaag en zondag naar maandag was ik o,6 omhoog. Kwestie van de vochthuishouding denk ik.

Daarom heb ik een aantal reply's terug verteld dat je niet elke dag op de weegschaal moet gaan staan. ;) Idd vochthuishouding, maaginhoud en lever- en spierglycogeen. Maximaal 1 keer per week op de weegschaal gaan staan ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 september 2006 om 08:03:
Daarom heb ik een aantal reply's terug verteld dat je niet elke dag op de weegschaal moet gaan staan

Ja joh, dat weet ik ook wel, maar ben graag eigewijs ;)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 september 2006 om 07:56:
Kan ook de tijd van de maand zijn he... Bij mij kan dat zomaar 2kg schelen

nee dat was het niet ;)
Maar ik kan me indenken dat als jij net een dag hebt gehad met bleekselderij op het menu wat hartstikke vochtafdrijvend is dat het opeens hard lijkt te gaan met afvallen , maar dat is dus niet waar dan .

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 september 2006 om 07:56:
Ik ben 1.70m en weeg nu 63 kg.... ik vind het prima zo

kijk, dat IS dan toch ook prima :yes: Bij mij is het ook eigenlijk zo dat het aantal kilo,s wat eraf gaat niet zo belangrijk is, maar dat ik mijn buikje eraf wil....en die is eigenlijk best wel al een heel stuk minder :) Ik moet iets minder op die kilo,s focussen denk ik ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Zustertje op maandag 11 september 2006 om 21:13:

jep, ik heb ook gekeken en t was zeker interessant. Wel dom dat ze precies te fruitdag eruit pikten maar ik ben het wel voor een groot deel eens met de kritiek. OOk ik vond het gewoon te weinig wat je mocht eten. 3 crackers tuseen de middag en dan een hele dag naar school druk druk dat trek ik niet. Ik ben ervan overtuigd dat je het echt niet trekt je hele leven zo te blijven eten en dan gebeurd het onvermijdelijke, je komt aan. Afvallen doe je zeker met dit dieet maar ik vind een blijvend resultaat ook erg belangrijk. Daarom ga ik nu gezond eten en lekker bewegen, en het gaat me lukken :cheer:

Waarschuw beheerder
ik lees net dat vanmiddag om 13.20 de herhaling is van radar.
Waarschuw beheerder
Ik was het helemaal met sonja eens. Ik vind het genoeg wat je mag eten op een dag en als je het te weinig vind eet je gewoon stuk fruit of evergreen extra. Dat heeft sonja ook al eens verteld op een forum waar je elke wk vragen aan haar kon stellen. Vooral mensen die veel sporten en druk zijn op een dag kunnen dan fruit extra nemen dat kan helemaal geen kwaad.

en wat ontzettend flauw dat ze de fruitdag eruit pikten. en sporten..ja jeusss iedereen die wil afvallen moet toch gaan sporten. Dat weet elke kip zonder kop nog

het is gewoon een leidraad die je zelf moet invullen na wat jij denkt vol te houden. zo neem ik 2x per dag fruit mee na me werk ipv van bijv een ontbijtkoeko mdat ik een appel meer vind vullen dan een plakje koek. etc.

Waarschuw beheerder
Teveel fruit is idd niet goed. Is en blijft fruitsuiker. Zolang je lever het nog kan blijven opnemen (rond de 100gram fructose) is er niets aan de hand. Maar wanneer je leverglycogeen vol zit, zal de fructose opslaan als vet.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik had het opgenomen :D

Ik ben het eens dat je twee stuks fruit eet per dag...groente krijg je genoeg binnen en koolhydraten ook..melkproducten wil er ook weleens aan schorten, maar ik geloof er wel in dat dit niet een jojo dieet is. Ze komt overigens met een nieuw boek hoorde ik!! Met meer handvaten...het vervolg zeg maar.

Ik heb nog steeds buikgriep :( gisterenmiddag ging het beter maar in de avond en vannacht weer zeer bevriend geweest met de wc pot...ik dacht vandaag SB weer op te pakken, maar het zijn 2 beschuitjes geweest....
Waarschuw beheerder
Fruit is gezond en 2 stuks fruit per dag kan best. af en toe 1 stuk fruit en dan een koekje tussendoor. etc. nogmaals je moet zelf je dag inplannen wat jij goed kan volhouden.

De 1 vind ddit te weinig, de ander dat, de ander vind dat goed en de ander vind dat slecht. Daar kun je urenlang over discusieren maar het blijft voor iedereen een persoonlijke mening (blenders wat wies gesproken hahaha).

BIj mij gaat het prima. Ik doe het al zo vanaf januari dus bijna 9 maanden en gaat perfect. Heb me nog nooit zo goed en fit gevoelt en zie er heel stuk beter uit en zo voel ik me ook :D.

vnaaf weer bkicken en morgen maar us spinnen. haha doe het maar zonder broekje, kijken hoelang me kont het trekt :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van <<*Hensel*>> op dinsdag 12 september 2006 om 10:46:
Fruit is gezond en 2 stuks fruit per dag kan best.

Precies. Dat is genoeg. Maar sommigen overdrijven en eten de hele dag door veel fruit. Dan ben je niet goed bezig!
Waarschuw beheerder
nee want je hebt ook brood en melk etc. nodig. fruitdagje kan best maar dan meer als je dag erna uit de slof geschoten bent en veel hebt gesnoept bijv. naar een lekker weekend. dan kun je zo'n dagje inplannen om te compenseren etc.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van <<*Hensel*>> op dinsdag 12 september 2006 om 14:53:
nee want je hebt ook brood en melk etc. nodig. fruitdagje kan best maar dan meer als je dag erna uit de slof geschoten bent en veel hebt gesnoept bijv. naar een lekker weekend. dan kun je zo'n dagje inplannen om te compenseren etc.

Je begrijpt me niet. Overschot aan fruit = verzadigd leverglycogeen = vetopslag.

Het beste is om fruit te beperken tot 's ochtends en na het sporten, omdat je leverglycogeen op die momenten het minst verzadigd is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
een fruit dag daar doe ik niet aan, want dan ga ik me veel ste brak voelen :S
Waarschuw beheerder
vanmorgen weer is wezen spinnen na 3 weken:)
wat gaat je conditie snel achteruit zeg:S
Waarschuw beheerder
Me ouders doen het... werkt erg goed, en ze kunnen het goed volhouden vanwege de variatie :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 september 2006 om 15:53:
een fruit dag daar doe ik niet aan,

nee trek ik ook niet..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 september 2006 om 15:27:
Je begrijpt me niet. Overschot aan fruit = verzadigd leverglycogeen = vetopslag.

Het beste is om fruit te beperken tot 's ochtends en na het sporten, omdat je leverglycogeen op die momenten het minst verzadigd is.

waarom heb ik het idee dat je het voor nop uitlegt rude?:( iedereen gelooft heilig in sonja...totdat de kilos weer terug komen 8)

op de gym vdaag een huisvrouwtje gehad die zat te janken aan het fietsapparaat..ik ben weer 4kilo aangekomen en ik heb niet eens een shijt aan sonja dag gehouden de afgelopen weken..ze was al 16weken bezig, toen ik dr uitlegde dat haar lichaamstype -endomorph- van nature een trage stofwisseling had en ze zo dr metabolisme naar de knoppen had geholpen door 1800 kcal per dag te weinig te consumeren en dr lichaam in reservestand ging en daardoor weer aankwam...kreeg ik een veeg uit de pan..want Sonja is heilig..fascinerend om te zien 8)
Waarschuw beheerder
donateur
En ze ging daarna nog harder huilen zeker :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bloemsel op woensdag 13 september 2006 om 06:14:
En ze ging daarna nog harder huilen zeker

neuh...maar schoot alleen harder in de verdediging 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 september 2006 om 23:49:
iedereen gelooft heilig in sonja...totdat de kilos weer terug komen 8)

als je gewoon gezond eet waar ik dus een boekje voor nodig heb:9 en sport dan komt het er ook niet meer aan..

je zei ergens iets over een betere optie toch? wat vind jij beter dan `t sonja bakker dieet? je zei het ergens maar kan het niet meer terug vinden
Waarschuw beheerder
iedereen zijn ding.. jij doet het op jou manier ik op de mijne.
totdat de kilos weer terug komen

nogmaals.. het is maar net hoe je er zelf mee om gaat.
iedereen gelooft heilig in sonja..

ik geloof ik mezelf :D sport 3 x per week en daarna gezond eten en af en toe wat lekkers, maar met mate.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Zustertje op dinsdag 12 september 2006 om 17:24:
vanmorgen weer is wezen spinnen na 3 weken
wat gaat je conditie snel achteruit zeg

gister b kick gedaan en vanavond ook weer eens spinnen. deed het eerder wel vaker maar laatste tijd meer fitnessen . dus nu weer ff kijken hoe het is. ben benieuwd :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 september 2006 om 15:27:
Het beste is om fruit te beperken tot 's ochtends en na het sporten, omdat je leverglycogeen op die momenten het minst verzadigd is.laatste aanpassing 12 september 2006 15:31

hè shit heb net een appel in me tas zitten di eik zo wil opeten :(.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sabjuh:woep: op woensdag 13 september 2006 om 13:11:
iedereen gelooft heilig in sonja...totdat de kilos weer terug komen

dat ligt aan je zelf

Waarschuw beheerder
donateur
ik doe het ook sins maandag en we zullen zien hoe het werkt
ik heb er het vertrouwen in ik wil er zeker 25 kilotjes af hebben

Waarschuw beheerder
Heel belangrijk...als je al je vertrouwen op Sonja gooit, is dat niet fair. Je moet vertrouwen hebben in het geen waar je mee bezig bent, maar dat is met alles in het leven. Dat Sonja een methode is waar je achter staat is een ander verhaal :D

Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 september 2006 om 21:56:
ik doe het ook sins maandag en we zullen zien hoe het werkt
ik heb er het vertrouwen in ik wil er zeker 25 kilotjes af hebben

Succes dinos ;)
Waarschuw beheerder
:x
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
:D gister was ze weer in je echte leeftijd :D

heerlijk avondje gehad.. eerst lekker wezen spinnen (foy wat zweten B) ) , toen de afvallers gekeken en toen nog je echte leeftijd haha

spinnen ga ik zeker elke week inplannen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Haha..Hensel dat heb ik ook zitten kijken..ik kan wel janken als ik die kinderen zo hoor praten!! Als ouders zijnde nemen ze gelukkig nu wel hun verantwoordelijkheid...

Waarschijnlijk oogkleppen opgehad! Ik ga het wel volgen, vind het wel gaaf om te zien en je leert er nog wat van ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op donderdag 14 september 2006 om 08:46:
Succes dinos

ja bedankt jij ook he

net eve een lekkere krentebol en een banaantje gehad

maar nu eve een andere vraag weet iemand ook als je veel sport moet je dan niet meer eten

Waarschuw beheerder
Ik doe er niet aan, vind het voor mij ook niet nodig
Ik zie daarin tegen wie je het boek wel in hun gezicht kan meppen..... Die zouden er echt goed aan doen

Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 september 2006 om 11:35:
als je veel sport moet je dan niet meer eten

als je veel sport moet je idd wel voor genoeg voedingsstoffen zorgen.
Dat geeft je lichaam gelukkig zelf goed aan.
Wanneer je je echt flauw gaat voelen van de hongen, hoofdpijn krijgt of je een beetje shackerig wordt is het handig om wat meer te eten;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 september 2006 om 11:39:
Wanneer je je echt flauw gaat voelen van de hongen, hoofdpijn krijgt of je een beetje shackerig wordt is het handig om wat meer te eten

idd dat staat ook ergens in het boek van sonja..

Waarschuw beheerder
Vanmiddag naar de doktertttt geweest..en ik blijf kloten met mijn maag en dus nu ook gal. Ze drukte er op en ik vloog tegen het plafond...ze maakt morgenochtend een spoedafspraak voor een echo. Hou ook koorts, gek hè? Heb geen buikgriep meer, maar het zit me allemaal niet lekker.

Ik heb Sonja de afgelopen twee dagen weer gewoon gevolgd, maar ik eet de dingen, maar het smaakt me niet...heb eigenlijk ook nergens zin in...als ik dit nou de rest van mijn leven hou ben ik zo op streefgewicht hihi..nee dat is een grapje, ik voel me namelijk liever weer wat fitter.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 14 september 2006 om 20:04:
Vanmiddag naar de doktertttt geweest..en ik blijf kloten met mijn maag en dus nu ook gal. Ze drukte er op en ik vloog tegen het plafond...ze maakt morgenochtend een spoedafspraak voor een echo

Balen zeg :S Ben eigenlijk wel benieuwd of daar iets uit op te maken valt...uit die echo dan . En heb je je arts verteld dat je het Sonja Bakker dieet volgt en wat vind ie daar eigenlijk van? Hebben je maagklachten daar mee van doen of is dit een virus ?? Oeps ik vraag wel veel he :bloos:

Waarschuw beheerder
Ik ben ook erg benieuwd..ik vraag het me af!
Mijn eigen huisarts is met vakantie, maar heb wel gezegd dat ik op een verantwoorde manier aan het afvallen ben en dat ik in eerste instantie dacht dat mijn maag kromp ofzo...weet ik veel ;)

Ik heb wel een buikgriep gehad, dus ja dat is een virus, maar gelukkig niet meer bevriend geweest met de pot vanaf woensdagochtend.

Je gal is toch weer anders als je maag en/of darmen...ik ging echt jodelen op die behandeltafel..daar ga je zelf natuurlijk niet zo hard zitten drukken :(