Partyflock

Forumonderwerp · 898747
5 volgers · 65182x bekeken

Waarschuw beheerder
Ik ben woensdag 30/08/2006 begonnen met het concept; Sonja Bakker.

Het is geen dieet, maar een voedingspatroon.

Ben benieuwd, wie er volgt en wat de ervaringen zijn...hier kunnen we tips, ervaringen en motivaties delen!!

Samen staan we sterk ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 januari 2008 om 11:45:
Lul niet

Dat is wat naar voren komt in het onderzoek van Van Strien. Met dat een dag niet per week aan Sonja houden bedoel ik dat je je stofwisseling wel scherp moet houden door af en toe meer calorieen te eten.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 januari 2008 om 11:45:
Ik doe al meer dan een jaar aan Sonja en met mij is niets mis

Ik zeg ook niet dat er iets mis is met de mensen die aan Sonja Bakker doen. Dat zou je ook pas merken als je stopt met het dieet. Maar bij de een is het jojo effect waarschijnlijk ook sterker dan bij de ander.

Maar er zijn al genoeg van deze discussies gevoerd in dit topic en dat was niet mijn doel. Die discussie kennen we nu allemaal wel. Wilde alleen zeggen dat Van Strien niet zomaar iemand uit Nijmegen is maar een wetenschappelijk onderzoeker.

Ik ben zelf ook met het tweede boek bezig ;-)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van >>LIEK<< op vrijdag 11 januari 2008 om 11:52:
maar een wetenschappelijk onderzoeker.

Er zijn duizenden wetenschappelijk onderzoekers die geen gelijk hebben hoor! ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 januari 2008 om 11:55:
Er zijn duizenden wetenschappelijk onderzoekers die geen gelijk hebben hoor!

psies :yes:

Ik geloof best dat als je voor lange tijd echt exact aan Sonja houdt, met afwegen en shit en al, dat je indd wel een problemen kan gaan krijgen met je stofwisseling, maar dat merk je toch aan je lijf?
Moe, slecht naar de wc en blabla.
Dus is het toch logisch dat als je daar last van hebt, dat het even allemaal een klein beetje aanpast?
Dus eigenlijk zit ze dingen te vertellen die je eigenlijk allang wist :d

Waarschuw beheerder
Ik denk juist dat het goed is voor je stofwisseling. Je eet regelmatig, gevarieerd en gezond en juiste porties en je krijgt alle voedingsstoffen binnen die je lichaam nodig heeft..wat is daar niet goed aan??? Nee het is niet goed als je keihard gaat lopen volvreten nadat je sonja hebt gevold, maar dat is het nooit! :lol:

Bull shit in mijn ogen dat verhaaltje van mevrouw Van Strien! Waarschijnlijk is mevrouw van Strien zelf moddervet en lukt het haar niet om af te vallen! :P

Maarja, je gelooft mij toch niet want ik ben geen wetenschappelijk onderzoeker! :rofloL:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van >>LIEK<< op vrijdag 11 januari 2008 om 11:40:
Je moet er alleen voor zorgen dat je stofwisseling niet of een te laag pitje komt te staan door lang achter elkaar te weinig te eten.

Dat valt volgens mij juist reuze mee. Want je eet zeer regelmatig en behoorlijk gezond. Alleen zijn de hoeveelheden klein. Logisch, anders val je niet af maar blijf je op gewicht.

Vandaar mijn insteek, Sonja volgen tot je ideale gewicht en je daarna aan dezelfde variatie houden maar dan met portie's welke wel genoeg zijn om je op je gewicht te houden.

En vooral dat laatste is belangrijk om niet te gaan jojo-en!
Dus niet denken van oh.... ik ben het gewicht kwijt ik kan weer "normaal" eten.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 januari 2008 om 12:12:
Ik denk juist dat het goed is voor je stofwisseling

Is het niet :no:
Want je eet structureel minder calorieen dan je eigenlijk dagelijks nodig hebt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 januari 2008 om 12:22:
Is het niet
Want je eet structureel minder calorieen dan je eigenlijk dagelijks nodig hebt.

Nou moet zeggen dat ik normaal gesproken niet echt veel meer eet! Twee boterhammen tussen de middag en s'ochtend 1 en tussendoor fruit....zo eet ik altijd eigenlijk...Alleen s'avonds wat meer dan nu! :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 januari 2008 om 12:12:
Maarja, je gelooft mij toch niet want ik ben geen wetenschappelijk onderzoeker!

Ik zeg niet dat alle wetenschappelijk onderzoekers gelijk hebben. Veel dingen die door onderzoek worden vastgesteld worden later of door iemand anders weer verworpen.

Maar ik denk dat het nooit slecht is je ergens in te verdiepen voor je aan iets begint. Niet alleen lovende artikelen, maar ook kanttekeningen.

Maar zo lang je je er goed bij voelt en je lichaam reageert goed is het toch prima. Voor mij werkt het ook dus ik ben tevreden. :-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van >>LIEK<< op vrijdag 11 januari 2008 om 12:39:
Maar zo lang je je er goed bij voelt en je lichaam reageert goed is het toch prima. Voor mij werkt het ook dus ik ben tevreden.

Amen! :)

Uitspraak van >>LIEK<< op vrijdag 11 januari 2008 om 12:39:
Maar ik denk dat het nooit slecht is je ergens in te verdiepen voor je aan iets begint. Niet alleen lovende artikelen, maar ook kanttekeningen

Tja je kan wel alles gaan lezen, maar de één zegt dit en de ander dat. Dus denk dat je er toch echt zelf achter moet komen! :)

Waarschuw beheerder
sjongejonge...wat een discussie zeg:S

Zelf ben ik ook geen voorstander van Sonja BAkker want haar dieëten zijn afgestemd op háár BMR (Base Metabolical Rate) en gemiddeld weegt ze tussen de 55-60kilo. Iemand van 100kilo heeft een veel hogere energiebalans dan iemand die 40kilo lichter is. De eerste 15-20weken zal iemand van 100kilo verschrikkelijk snel afvallen door het enorme verschil in caloriën.

Echter, na langere periode meer dan 1000kcals onder je onderhoudsniveau te zitten dan gaat je lichaam in reservestand en gooit ie alles om omdat ie denkt dat er een hongersnood is uitgebroken en gaat je lichaam zo zuinig om met caloriën en vertraagt ie ook je stofwisseling om zo efficiënt mogelijk te werken qua calorie besparing.

Daarnaast zal je lichaam ook van spiereiwitten consumeren ( maw gluconeogenese)omdat spiermassa energie vreet en dat moet je niet hebben in reservestand, dus weg drmee!!!:no:
Daardoor vertraagt ook je stofwisseling NOG verder omdat elke kilo spieren 25 kcal in rust meer verbranden door op je gat te zitten...als je 40kilo spiermassa hebt, zou je dus globaal 1000kcals extra verbranden door niks uit te voeren.

Dus wat ik probeer duideljk probeer te maken, is dat die hoeveelheden die Sonja voor iedereen voorschrijft, niet genoeg is voor elk individu mbt lichaamsgewicht, tri-glyceriden niveau, etc

Mahja...ik bekijk het weer uit bodybuilders-perspectief. Da's dus alleen mijn mening en ervaringen:$

Just my 2 cents (y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 januari 2008 om 13:50:
Dus wat ik probeer duideljk probeer te maken, is dat die hoeveelheden die Sonja voor iedereen voorschrijft, niet genoeg is voor elk individu mbt lichaamsgewicht, tri-glyceriden niveau, etc

Kijk, dit vind ik dus ook wel. Maar aangezien ik iets meer dan 70 weeg en richting de 65 wil is het voor mij wel geschikt.

En toch blijf ik erbij dat het dieet van Sonja gezonder is dan wat veel mensen normaal eten. (Denk aan veel en veel te veel).
Of andere dieten. Bijvoorbeeld het helemaal schrappen van koolhydraten. Dat is pas een slecht dieet!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 januari 2008 om 13:50:
sjongejonge...wat een discussie zeg

respect voor jou.
Eindelijk iemand die het snapt :)

En ik zette alleen het bericht neer, verder geen mening. Maar ik zie het meer zoals Ro en je zult het nooit weten van je stofwisseling als je het blijft volhouden: pas als je stopt.

Maar goed... als het voor je werkt (Y)!
Stop er dan alleen niet mee. Zie het als een levenswijze en geen dieet. Anders ga je jo-jo-en en is alles voor niets geweest.

Als dit echt HET dieet was geweest voor alles en iedereen... geloof me: dan waren we allemaal maat 36 en perfect. Kijk maar eens goed om je heen: die zijn er maar weinig tegenwoordig!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 januari 2008 om 16:07:
Als dit echt HET dieet was geweest voor alles en iedereen... geloof me: dan waren we allemaal maat 36 en perfect. Kijk maar eens goed om je heen: die zijn er maar weinig tegenwoordig!

Er zijn er genoeg die het niet volhouden ;)

Waarschuw beheerder
Vind het wel grappig. Iedereen denkt dat ie het snapt en zo goed weet! Maar het slaat allemaal nergens op. Het is gewoon per persoon verschillend. Als ik eet wat mijn vriend eet, dat zou niet goed zijn voor mijn stofwisseling. Voor ieder lichaam geldt gewoon wat anders, dus inweze klopt helemaal niks!

Waarschuw beheerder

Dat is ook niet waar, want je moet ook wel zo gedisiplineerd en gemotiveerd zijn om het vol te houden. En dat lukt ook echt lang niet iedereen. En misschien dat er ook mensen zijn die niet eens slank willen zijn.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Meiske... ik hoef geen discussie met jou en je kan hem tig keer proberen op te starten, maar als jij hierin gelooft: DOEN!

En geloof me: Als een dieet ECHT werkt, voor iedereen... dan is meer als 80% van sowieso de vrouwelijke bevolking in staat gemotiveerd vol te houden.
Maar goed.... als jij het vindt: mag jij het zeggen (y)

Ik doe gewoon niet aan die onzin: je weet toch zeker zelf wel wat gezond is? En wat jouw lijf nodig heeft?! Zoals je zelf zegt: Ieder lichaam is anders... en alleen dankzij die reden is het dus raar dat iedereen kan afvallen met haar methode zonder dat het hier en daar slecht is voor je gezondheid.
Gewoon sporten en je verstand gebruiken en niet op de bank met een zak chips. Luisteren naar je lichaam is belangrijk.
En hoe je dat doet? Eigen keus... jij kiest Sonja Bakker en vindt het goed en een ander zegt: voor mij niet want het is niet gebasseerd op mijn lijf.

Vind het alleen jammer dat jij nergens voor open staat. Of in ieder geval, zo kom je over.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 januari 2008 om 16:08:
Er zijn er genoeg die het niet volhouden

omdat het vaak vooral in de eerste week resultaat geeft en daarna nog maar amper.
Mensen zijn op zoek naar een goed en snel en toch zo gezond als mogelijk dieet. Maar dat is er simpelweg niet omdat we allemaal anders zijn!
Alleen een goede levensstijl en luisteren naar je lijf. Sommige hebben daar begeleiding bij nodig, andere hebben er schijt aan.... andere hebben helaas aanleg voor dik worden.
Niet alle mensen zijn dik door vet, het kan ook vocht zijn. Die boeken praktisch geen vooruitgang bij dit soort dieten na de eerste week. Ik kan mij goed indenken dat zij er dan mee kappen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 januari 2008 om 16:19:
Meiske... ik hoef geen discussie met jou en je kan hem tig keer proberen op te starten

Ik ook niet met jou, dat scheelt (k)

Volgens mij ben jij hier de gene die hier een discussie probeert op te starten en niet ik.

Maak je niet zo druk om iets waar je toch niet in gelooft! :bye:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Als een dieet ECHT werkt, voor iedereen... dan is meer als 80% van sowieso de vrouwelijke bevolking in staat gemotiveerd vol te houden.

Onzin. :S

Gewoon sporten en je verstand gebruiken en niet op de bank met een zak chips. Luisteren naar je lichaam is belangrijk.

Als mensen daar al niet genoeg discipline voor hebben, waarom wel voor een dieet?

Waarschuw beheerder
Vind het alleen jammer dat jij nergens voor open staat. Of in ieder geval, zo kom je over.

Ik sta overal voor open. Maar hoe jij overkomt vind ik een beetje irritant.

Je komt hier de boel afzeiken terwijl hier meiden in het topic zitten die al weet ik niet hoeveel kilo's erdoor verloren zijn. Gaat gewoon nergens over.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uhm... ik ben niets begonnen.
Ik poste hier een artikel en hield mijn mening daar volkomen buiten.

En ik ben jullie nergens tegen gaan spreken in dat je het niet moet doen. Ik zeg alleen dat het niet voor iedereen werkt en dat ik denk dat je het ook zonder boek zou kunnen.
Ik zeik dus eigenlijk niets af.... jammer dat jij het zo oppikt.
Als ik iets zou afzeiken, geloof me... dan stond het hier heel anders

(f)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van lindaaatje op vrijdag 11 januari 2008 om 16:49:
Onzin.

onderbouw maar.
Ik zeg duidelijk 'in staat', ik zeg niet dat ze het doen.
Er zijn tig redenen waarom iemand een dieet niet volhoudt. Denk aan persoonlijke problemen, gezondheidsproblemen of gewoon dikke schijt er aan hebben. Maar ook omdat het niet het resultaat geeft dat het zegt te doen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 januari 2008 om 17:06:
Als ik iets zou afzeiken, geloof me... dan stond het hier heel anders

Oke, dan heb ik het verkeerd opgevat! :flower:

Maar doelde een beetje hierop.
respect voor jou.
Eindelijk iemand die het snapt

Dan zeg je toch eigenlijk dat iedereen geen gelijk heeft, dat jij gelijk hebt en dat je nu eindelijk iemand hebt die het snapt! :/

Maar het zal wel aan mij liggen!

Waarschuw beheerder
Hmmm kan ook zijn door mijn gequote tekst.
Ik ben het eens met zijn toelichting over het gebeuren rondom het BMR van Sonja.... dus niet jouw schuld om het verkeerd op te vatten :)
Ik had geen zin om die hele lap tekst te quoten

Waarschuw beheerder
Maakt niet uit! Dan hebben we elkaar verkeerd begrepen! ;)

Fijn weekend verder! Ik ga lekker chocoladefonduen! :P :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Haha .. geniet er maar van ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Ben vanavond lekker wezen bodypumpen :yes:

Waarschuw beheerder
Fuck al die dieeten...

Met zelfdiscipline kom je het verst...
Wel regelmatig eten en een goed ontbij is het belangrijkst

Verdere info kost geld ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 januari 2008 om 22:26:
Met zelfdiscipline kom je het verst...

en laat je dat nou net nodig hebben om een dieet vol te kunnen houden
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
respect voor jou.
Eindelijk iemand die het snapt

ik geef alleen mijn mening en onderbouw het ook met relevante theorie uit mijn studie, werk en mijn ervaringen van mensen die ik begeleid heb met afvallen en bodybuilden, ook al ben ik daardoor enigszins bevooroordeeld omdat ik nou eenmaal een mierenneuker ben wat dat betreft :$:)

Verder moet iedereen zelf bepalen wat ie doet en waarin ie geooft...of he dan de genste uitwerking heeft...dat moet je dan maar afwachten. Ik gaf enkel en alleen aan dat de ene persoon anders moet leven dan de ander en dat voor echt effectief vetverlies voor elke persoon weer een andere formule nodig is.

Ook wel handig om te realiseren is dat afvallen een breed begrip is...de meeste mensen zijn geïnteresseerd in VETverlies in plaats van gewichtsafname (muv degene me medische klachten) want als je vet of spiermassa kwijtraakt val je ook af, maar je wordt er niet strakker door

Anyway, niet ruzieën en doe jouw ding(Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 januari 2008 om 17:52:
Hmmm kan ook zijn door mijn gequote tekst.
Ik ben het eens met zijn toelichting over het gebeuren rondom het BMR van Sonja.... dus niet jouw schuld om het verkeerd op te vatten
Ik had geen zin om die hele lap tekst te quoten

sja...was wel uitgebreid he?:$ maar ik onderbouw mijn stellingen liever uitgebreid dan dat iedereen het idee krijgt dat ik maar wat uit me nek lul 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 januari 2008 om 17:22:
Dan zeg je toch eigenlijk dat iedereen geen gelijk heeft, dat jij gelijk hebt en dat je nu eindelijk iemand hebt die het snapt!

ik beweer helemaal niet dat ik gelijk heb of dat mijn mening het beste is, ik licht alleen maar mijn visie toe (F)

Waarschuw beheerder
Schijt aan sonja

Waarschuw beheerder
donateur
Gvd wat verheug ik me op me zakje snack a jacks wat ik vanaaf mag hebben :lol:
Wat een :looser: ben ik eigenlijk ook :roflol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 januari 2008 om 18:19:
Gvd wat verheug ik me op me zakje snack a jacks wat ik vanaaf mag hebben

:lol:

Heb net de pizza calzone op maar was geen succes, en ik had me er ook zo op verheugd. Veel te dik deeg gemaakt... :-(
Waarschuw beheerder
Ben vanaf afgelopen maandag weer begonnen met Sonja en met sporten en zie nu alweer resultaat :cheer:

Al 1.3kilo der af :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 januari 2008 om 01:51:
ik beweer helemaal niet dat ik gelijk heb of dat mijn mening het beste is, ik licht alleen maar mijn visie toe

ik had het toch ook niet tegen jou! :flower:

Waarschuw beheerder
donateur
vandaag de winterse stoofpot uit het nieuwe boek van Sonja gegeten en het was heel erg lekker en je zit er goed vol van :D
Aanradertje dus (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 januari 2008 om 09:51:
Bangmakerij. Ik ben van mening dat mensen die Sonja Bakker volgen vaak gezonder eten dan heel veel andere mensen.
Als je die Sonja Bakker maar wel verantwoord gebruikt!!!

:/
:no:
er zijn wel degelijk wat studies gericht aan het zogenaamd Sonja-en.
Nu ben ik bij voorbaat al geen fan van wat van dieet dan ook, (jaaaaaaaa Sonja bakker is een dieet) maar ook Sonja moet aan kritiek geloven.
een dieet is leuk afvallen maar 9 van de 10 keer is het maar tijdelijk.
Ik denk dat je met iets minder/ maar gezonder eten, meer water drinken en flink wat meer beweging op een gezonde manier ook je kilootjes kwijt raakt... en beter voor je conditie uiteraard.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ---KILLERQUEEN--- op zondag 13 januari 2008 om 18:59:
Ik denk dat je met iets minder/ maar gezonder eten, meer water drinken en flink wat meer beweging op een gezonde manier

Sonja dus! :)
Waarschuw beheerder
Sonja indd :)

Ik vraag me af of dat de mensen die hier "kritiek" op Sonja Bakker en haar methode hebben ooit eens zelf in haar boek gekeken hebben of het zelf eens hebben geprobeerd?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [SF] daphie op zondag 13 januari 2008 om 23:32:
Ik vraag me af of dat de mensen die hier "kritiek" op Sonja Bakker en haar methode hebben ooit eens zelf in haar boek gekeken hebben of het zelf eens hebben geprobeerd?

Dat vraag ik me ook af! :lol:

Ze hebben zelf allemaal goede methodes...vraag me ook af of ze dan zo super slank zijn! :D
Waarschuw beheerder
Nou dat is Sonja bakker absoluut niet.
Te weinig calorieën (800 - 1000 calorieën) --> als je weer "normaal" gaat eten kom je weer zeer snel aan: JOJO-effect
Geen vis --> te weinig omega 3
Weinig vet --> te weinig omega 6 en omega 9
door te weinig calorieën krijg je te weinig vitamines en mineralen binnen --> kans op tekorten (geen aanvulling met multivitaminesupplementen? vreemd...)

en nee ik heb geen afval methode nodig. Ik sport en eet gezond..
geen Sonja Bakker.

Waarschuw beheerder
Kom eens met wat nieuws! :gaap:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ---KILLERQUEEN--- op maandag 14 januari 2008 om 09:02:
Nou dat is Sonja bakker absoluut niet.
Te weinig calorieën (800 - 1000 calorieën) --> als je weer "normaal" gaat eten kom je weer zeer snel aan: JOJO-effect
Geen vis --> te weinig omega 3
Weinig vet --> te weinig omega 6 en omega 9
door te weinig calorieën krijg je te weinig vitamines en mineralen binnen --> kans op tekorten (geen aanvulling met multivitaminesupplementen? vreemd...)

Weinig calorien ja, klopt.
Vis? Zit er wel in.
Vet, inderdaad weinig, maar margarine bijvoorbeeld wordt aangeraden om Becel Light te gebruiken. Daar zitten de vetten Omega 3 & 6 in.
Vitaminen krijg je genoeg binnen. 2 stuks fruit en 2 ons groente per dag!!!

Het hele Sonja gebeuren is voornamelijk minder vlees en vet dan je gewoonlijk zou eten.

En als je na het Sonja gebeuren gewoon vast houdt aan:

Uitspraak van ---KILLERQUEEN--- op maandag 14 januari 2008 om 09:02:
Ik sport en eet gezond..

Komt het er niet meer aan! ;)

Ik ben nu na 1 week anderhalve kilo kwijt. Is niet overdreven snel dacht ik zo ;)
Waarschuw beheerder
Onthoud wel dat je aan Sb-en moet om je gewicht vast te houden... de kans is groot dat je weer aankomt als je normaal begint met eten....
Ik hoef niet met wat nieuws te komen. Tis een dieet dus tijdelijk, als je slank bent heb je geen dieet nodig, of als je gelukkig bent met je zelf ook niet.
Dus misschien ipv stoer te roepen vertel eens wat nieuws moet je eens kijken wrom jij zwaarder/dikker bent en het bij de oorzaak aanpakken...
Jij bijt wel heel erg van je af wat betreft het Sonja Bakkeren, waarom sta je niet open voor dingen die gezegd worden door specialisten in voeding en sport?
Je hoeft het niet aan te nemen, maar je kan in ieder geval eens kritisch kijken na de op en aanmerkingen...

Waarschuw beheerder
Bij mij (en vele andere) werkt het prima en het is niet zo dat ik te dik ben. Ik wil er gewoon een paar kilootjes vanaf en met Sonja werkt dat prima! :) Sporten doe ik sowieso al jaren 3 á 4 keer in de week. En met SB krijg je genoeg groente, fruit en vis binnen. Het is logisch dat je minder moet eten anders val je er niet van af. En tuurlijk kan je zelf ook minder en gezond eten, maar ik vind het makkelijker als het voorgeschreven staat!
Uitspraak van ---KILLERQUEEN--- op maandag 14 januari 2008 om 09:47:
de kans is groot dat je weer aankomt als je normaal begint met eten....

Heb het vorig jaar ook gedaan en dat is er ook niet aangekomen toen ik gestopt was.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Je durft dus niet kritisch te kijken na het dieet dat je volgt.
Je krijgt te weinig omega 3 en 6 binnen..
Ik neem aan dat je dus ook niet weet dat tekorten aan omega 3 en 6 slecht voor je hersenen, en hart is?!

Waarschuw beheerder
Ach, als je het een paar weken volgt zal dat allemaal echt wel mee vallen!! ;)

Wie zegt dat mensen die het niet volgen goed eten?