Partyflock

Forumonderwerp · 897966
4 volgers · 191353x bekeken

Waarschuw beheerder
+1-6
Edit by admin:

Dit topic is voor het bespreken van en discussieren over alle aspecten mbt Geert Wilders en zijn PVV. Partijstandpunten, mediaberichten et cetera vallen hier dus allemaal onder!
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Dat is democratie. Ik zie het niet in hoe de anti europa/3%'ers samen kunnen regeren (sp, pvda, pvv? LOL). Oftewel, het zal ws over het midden gaan, wat ook prima is naar mijn idee.
Waarschuw beheerder
Ik denk dat een links of rechts kabinet ook niet goed zou zijn. Al valt de D66 me uitermate tegen. Neemt niet weg dat ik enorm kan genieten van Pechtold in debat. Ik ben het helaas op weinig punten met hem eens. Dat was 4 jaar geleden wel anders. Jammer.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van H & B op zaterdag 2 juni 2012 om 00:59:
Al valt de D66 me uitermate tegen. Neemt niet weg dat ik enorm kan genieten van Pechtold in debat. Ik ben het helaas op weinig punten met hem eens. Dat was 4 jaar geleden wel anders. Jammer.

Hij is nergens in verandert naar mijn idee, wat vind je verschillend dan? En ja, pechtold is echt grappig om naar te kijken in een debat:honger:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 juni 2012 om 01:17:
Hij is nergens in verandert naar mijn idee, wat vind je verschillend dan?

Nou ja.. ik sta totaal niet achter zijn ideeën over hervormingen. Dat begon 2 jaar geleden al over het scheefwonen.
Hervormingen zoals de privatiseringen blijken steeds meer dat de planken mis geslagen zijn. Zie maar aan de extreme hoge ziektekosten, die de pan uit rijzen. Zorg moet dekkend zijn, niet winstgevend. Hun ideeën dat concurrentie goed zou zijn voor de kwaliteit heeft alleen maar meer ZZP ers opgeleverd in de zorg en hoppen de artsen van het ene ZH naar het andere om hun diensten te verrichten tegen belachelijk hoge prijzen.
De vele fusies die hebben plaatsgevonden om maar een grote speler op markt te worden, worden door de vele bestuurders flink gespekt in hun eigen vermogen en flink gesneden aan de minuten aan bed.
Ik zou zeggen, alles weer nationaliseren.
Maar goed, de peilingen wijzen ook uit dat zijn visies niet populair zijn.
Toch blijft het leuk naar hem te kijken..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van H & B op zaterdag 2 juni 2012 om 01:55:
Maar goed, de peilingen wijzen ook uit dat zijn visies niet populair zijn.

niemand kiest ervoor om gelijk pijn te lijden, nee, we verdrinken liever heel langzaam.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 juni 2012 om 02:02:
niemand kiest ervoor om gelijk pijn te lijden

Ik denk dat NL daar wel voor wil kiezen.
Beter op tijd je verlies nemen, maar weten wat je verlies is, dan je verlies langzaam op laten lopen en telkens blijven zeggen... we hebben er al zoveel geld in gestopt.

Waarschuw beheerder
Ik zou zeggen, alles weer nationaliseren.

I'm beginning to like you :D

Waarschuw beheerder
Toch blijft het leuk naar hem te kijken..

Val je op dat soort type mang ? :O
Waarschuw beheerder
aar goed, de peilingen wijzen ook uit dat zijn visies niet populair zijn.

D66 staat vooralsnog goed op winst in de peilingen.
Hervormingen zoals de privatiseringen blijken steeds meer dat de planken mis geslagen zijn

Is bij hervormingen het enige waar je aan kan denken privatisering? Dat is nogal belachelijk. Het klopt dat in een aantal sectoren de privatisering niet heeft gewerkt. Bijvoorbeeld in de zorg, wat enigszins logisch is achteraf, omdat iedereen naar het ziekenhuis het dichtst in de buurt gaat. Zo kan er geen sprake zijn van concurrentie. Zelfde geld voor de sectoren waarin teveel een monopoliepositie is. Dat hadden ze eerder kunnen bedenken dat zonder een veld met meerdere gelijke spelers er geen concurrentie op zou treden. Echter op de telefoonmarkt en energiemarkt werkt de privatisering nog steeds uitstekend.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op vrijdag 1 juni 2012 om 14:52:
Omdat een begrotingsautoriteit hard nodig is! Heb je überhaupt niet meegekregen waarom we zo in de problemen zitten?

lulz whut?
Had het over ESM, niet over kontneukakkoord, waar ik ook geen voorstander voor ben trouwens.
Waarschuw beheerder
Oh je had het er wel over, lees ik nu.
Kom op zeg... Waarom zou dat ESM met een absurde constructie (andddddddd its gone...) de enige juiste optie zijn...
Je lult maar wat, de grootste mongool zou zo'n contract niet tekenen, en wij doen het... hehehe, opzich wel weer lachwekkend, maar om te huilen natuurlijk..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op zaterdag 2 juni 2012 om 12:04:
Echter op de telefoonmarkt en energiemarkt werkt de privatisering nog steeds uitstekend.

Het werkt wel. Maar de consumenten zijn hier niet gebaat bij. Energiemarkten maken enorme winsten. De consument betaalt steeds hogere rekeningen.
Om als overheid een graantje mee te pakken, worden talloze heffingen en taxen opgelegd, wat weer rechtstreeks met de consument wordt verrekend.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van H & B op zaterdag 2 juni 2012 om 21:43:
Om als overheid een graantje mee te pakken, worden talloze heffingen en taxen opgelegd, wat weer rechtstreeks met de consument wordt verrekend.

Vandaar dat je geen begrip hebt voor die populist, of beter gezegd: z'n kiezers ? Jij ziet de oplossing meer in 'n communistisch perspectief ?

Waarschuw beheerder
Echter op de telefoonmarkt en energiemarkt werkt de privatisering nog steeds uitstekend.

Echter..je zegt 't...heb je geen beter argument ???
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van inactief op zondag 3 juni 2012 om 03:52:
Echter..je zegt 't...heb je geen beter argument ???

Volgens mij is één argument genoeg om de onjuistheid van een uitspraak aan te tonen. Daarin ben ik geslaagd.
Uitspraak van H & B op zaterdag 2 juni 2012 om 21:43:
Energiemarkten maken enorme winsten. De consument betaalt steeds hogere rekeningen.

Ten eerste is het logisch dat de bedrijven winst moeten maken. Dat moest de overheid vroeger ook. Hoe denk je anders dat ze kunnen investeren in nieuwe centrales of onderzoek naar nieuwere en duurzame technologie (als ze dat inderdaad eens vaker deden)? Het tweede gedeelte is gewoon een grove vertekening van hetgeen gebeurd. Direct na het loslaten van de markt daalden de energieprijzen flink en heeft de consument daarvan geprofiteerd. In tijden van economische crisis stijgen de prijzen van grondstoffen, en dus ook die van kolen, gas en olie. Probeer eens te tanken, dan zie je wat ik bedoel. Tevens één van de redenen waarom Rusland het nog steeds zo goed doet. Die verdienen miljarden meer nu aan export van gas.
Uitspraak van q8-] op zaterdag 2 juni 2012 om 13:17:
Kom op zeg... Waarom zou dat ESM met een absurde constructie (andddddddd its gone...) de enige juiste optie zijn...
Je lult maar wat, de grootste mongool zou zo'n contract niet tekenen, en wij doen het... hehehe, opzich wel weer lachwekkend, maar om te huilen natuurlijk..

Het is tot nu toe gewoon een noodfonds wat in het geval van problemen in kan grijpen en lokaal een financiële injectie kan geven. Het gaat hier ook niet om iets rationeels, maar het is gewoon bedoeld om 'de markten' te laten zien dat er in Europa de bereidheid is veel moeite te steken in het oplossen van de problemen en elkaar te helpen. Dan is er nog helemaal niets gebeurd met dat geld. Je probeert het voor te stellen alsof het meteen weg is, dat is gewoon een leugen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op zondag 3 juni 2012 om 11:20:
Volgens mij is één argument genoeg om de onjuistheid van een uitspraak aan te tonen. Daarin ben ik geslaagd.

Vooral de privatisering van de energiemarkt heeft grandioos uitgewerkt voor de consument ja, gebruik omlaag, kosten flink omhoog (N) Wanneer en voor wie werkt iets uitstekend vlg jou ?!
Waarschuw beheerder
+2-1
In tijden van economische crisis stijgen de prijzen van grondstoffen, en dus ook die van kolen, gas en olie. Probeer eens te tanken, dan zie je wat ik bedoel

En waarom stijgen die grondstoffen? Wanneer de vraag hoog is maar het aanbod laag begrijpen we dat. Maar de vraag is laag en het overschot wordt steeds groter in tijden van crisis. Dan zou de prijzen moeten gaan dalen.

ahum, je hebt wel een hoge pet van jezelf op he?

D66 staat vooralsnog goed op winst in de peilingen.

Wat je goed noemt. http://www.destentor.nl/nieuws/algemeen/binnenland/11146106/VVD-gaat-weer-omhoog-in-peiling,-SP-grootste-bij-De-Hond.ece
Waarschuw beheerder
Uitspraak van H & B op zondag 3 juni 2012 om 14:55:
En waarom stijgen die grondstoffen? Wanneer de vraag hoog is maar het aanbod laag begrijpen we dat. Maar de vraag is laag en het overschot wordt steeds groter in tijden van crisis. Dan zou de prijzen moeten gaan dalen.

Zo werkt het dus niet... In zware tijden is het veiliger te investeren in grondstoffen dan in kapitaal of opties. Hierop is weliswaar veel minder winst te behalen, maar in onzekere tijden nemen investeerders genoegen met kleine hoeveelheden winst. Vandaar dat de prijzen van grondstoffen dan vaak stijgen.
ahum, je hebt wel een hoge pet van jezelf op he?

Als dat niet al duidelijk was?

Maar nu ik je stelling terug lees, is hij niet zo absoluut als ik hem las of wilde lezen, vandaar dat een tegenvoorbeeld hem niet geheel kan ontkrachten, dat geef ik toe. Evenals ik al ruiterlijk heb toegegeven dat privatisering in sommige sectoren totaal niet werkte en niet werkt. Dat neemt nog steeds niet weg dat de theorie in principe klopt en er voorbeelden te noemen zijn waarbij het wel geheel of gedeeltelijk geslaagd is. In de huidige tijden is het blijkbaar niet meer de rigueur om in grijstinten te verven, maar alleen in rode tomaten- en rood-zwarte nationalistische kleur. In theorie werkt marktwerking. Dat ze echter zeer onzorgvuldig daarmee zijn omgesprongen, zoals in de zorg of het openbaar vervoer is een kwalijke zaak.
Wat je goed noemt. http://www.destentor.nl/nieuws/algemeen/binnenland/11146106/VVD-gaat-weer-omhoog-in-peiling,-SP-grootste-bij-De-Hond.ece

Vooralsnog een betere score dan nu. Bovendien bij het proletenpanel van De Hond.
Uitspraak van inactief op zondag 3 juni 2012 om 14:29:
Vooral de privatisering van de energiemarkt heeft grandioos uitgewerkt voor de consument ja, gebruik omlaag, kosten flink omhoog Wanneer en voor wie werkt iets uitstekend vlg jou ?!

Dit heb ik dus al weerlegd.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op zondag 3 juni 2012 om 22:21:
Zo werkt het dus niet... In zware tijden is het veiliger te investeren in grondstoffen dan in kapitaal of opties. Hierop is weliswaar veel minder winst te behalen, maar in onzekere tijden nemen investeerders genoegen met kleine hoeveelheden winst. Vandaar dat de prijzen van grondstoffen dan vaak stijgen

Aan het begin van de crisis na de beurscrash zijn grondstoffen enorm gekelderd. Ook goud en olie, samen met de Euro.
Je ziet nu het omgekeerde.
Nu beginnen de grondstoffen als goud weer te dalen, juist op het moment dat het economisch in alle sectoren onzekerheid is. Schuldenlast van Landen, financials, werkgelegenheid. Dat zou de z.g. "veilige haven" als goud en zilver omhoog moeten gaan.
Echter gebeurt nu het omgekeerde.

Fabrieken draaien op halve kracht. De vraag naar energie neemt enorm af. Er is een handels overschot. Dit zou de energieprijzen moeten laten dalen.

Evenals ik al ruiterlijk heb toegegeven dat privatisering in sommige sectoren totaal niet werkte en niet werkt

Ik maak me hierom zorgen. Niet alleen de zorgsector wat ik aangaf. Hervormingen zoals de D66 voorstelt, maakt het kwaad alleen maar erger. Zoals het scheefwonenbeleid.
Mensen moeten zelf een keuze kunnen maken om tijdelijk goedkoop te huren om bijvoorbeeld een studieschuld versneld af te kunnen betalen of sparen voor eigen geld om een woning te kunnen kopen.

Vooralsnog ben ik totaal de weg kwijt betreft links, midden en rechts.
Alles draait om groei. Maar groei kan je alleen realiseren als de consument zich veilig voelt en geld heeft om te investeren.
Wat er tot nu toe door het demissionair kabinet op tafel heeft gelegen en de Kunduzcoalitie op tafel legt is geld van het volk gratis weggeven.
Ondertussen blijft de dekkingsgraad voor pensioenen dalen. Blijft er onzekerheid voor banenverlies in elk gezin bestaan en krijgt elk gezin ook nog een gemiddeld 200 euro per maand minder te besteden dankzij de BTW verhoging.

Waarschuw beheerder
Dit heb ik dus al weerlegd.

Ja sorry, ben ietwat dyslectisch :$ Maar volgens mij heb je dat niet !
Waarschuw beheerder

ja, dat zou logisch zijn, maar kom op, je bent slimmer dan dit

future markt is to blame.....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van H & B op zondag 3 juni 2012 om 22:52:
Ik maak me hierom zorgen. Niet alleen de zorgsector wat ik aangaf. Hervormingen zoals de D66 voorstelt, maakt het kwaad alleen maar erger. Zoals het scheefwonenbeleid.
Mensen moeten zelf een keuze kunnen maken om tijdelijk goedkoop te huren om bijvoorbeeld een studieschuld versneld af te kunnen betalen of sparen voor eigen geld om een woning te kunnen kopen.

Vooralsnog ben ik totaal de weg kwijt betreft links, midden en rechts.
Alles draait om groei. Maar groei kan je alleen realiseren als de consument zich veilig voelt en geld heeft om te investeren.
Wat er tot nu toe door het demissionair kabinet op tafel heeft gelegen en de Kunduzcoalitie op tafel legt is geld van het volk gratis weggeven.
Ondertussen blijft de dekkingsgraad voor pensioenen dalen. Blijft er onzekerheid voor banenverlies in elk gezin bestaan en krijgt elk gezin ook nog een gemiddeld 200 euro per maand minder te besteden dankzij de BTW verhoging.

Volgens mij is de kern van het probleem dat regeringen enklel nog maar kijken naar kostprijs, begroting etc. en niet meer zo zeer van sociaal en maatschappelijk de goede keuze is. Goedkoop is automatisch de beste keuze. Privatisering van de zorg is echt schandalig...

het is tijd om massaal te stoppen met stemmen. Als iedereen het gewoon laat, op 12 september, want de mensjes die daar zitten zijn echt schandalig dom (of evil)
Waarschuw beheerder
Nu beginnen de grondstoffen als goud weer te dalen, juist op het moment dat het economisch in alle sectoren onzekerheid is. Schuldenlast van Landen, financials, werkgelegenheid. Dat zou de z.g. "veilige haven" als goud en zilver omhoog moeten gaan.

Het gaat een beetje op en neer. Energiebedrijven leggen hun contracten en prijzen echter voor langere tijd vast, om inderdaad niet al te conjunctuurgevoelig te zijn. Het lijkt mij in ieder geval heel erg voorbarig dit allemaal aan de privatiseringen te wijten.

Maar hoe bereik je dat? Daarover is nog steeds discussie gaande. Met enorme tekorten hebben de markten, maar ook de burgers geen enkel vertrouwen meer, omdat ze bang zijn de rekening later te krijgen, hoeveel je ook investeert in groei. Financiële degelijkheid zullen de inwoners simpelweg altijd in hun portemonnee voelen. Als de linkse partijen en de PVV echter Sinterklaas blijven spelen en zeggen dat mensen niet hoeven in te leveren, voor simpel electoraal gewin, dan ben je inderdaad mede schuldig aan het creëren van consumentenwantrouwen en blijven de mensen op de centjes zitten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op maandag 4 juni 2012 om 20:07:
Als de linkse partijen en de PVV echter Sinterklaas blijven spelen en zeggen dat mensen niet hoeven in te leveren, voor simpel electoraal gewin, dan ben je inderdaad mede schuldig aan het creëren van consumentenwantrouwen en blijven de mensen op de centjes zitten.

Volgens mij zijn er heel veel mensen die de meningen de politiek helemaal niet nodig hebben om tot de conclusie te komen dat je op je centen gaat zitten. Ik snap dat er 'mede schuldig' staat en dat die partijen het misschien wel 'verergeren', maar is het erg dat die mensen, waaronder ik ook, dat doen? Voor de economie en het huidige financiële stelsel misschien wel, maar dat moet toch rigoreus anders, ook al zie ik dat niet gebeuren als er geen opstand komt.
Als je zelf getroffen wordt, praat iedereen die nu de grootste bek heeft wel anders. Dan ga je idd op je centen zitten, want dat krijg je in een individualistische maatschappij. Ook als dat niet zo zou zijn, je moet toch overleven en niet alleen op de korte termijn. En hoe erger het wordt, hoe socialer we misschien wel worden. En misschien onstaat er dan wel weer een soort van collectief wat zich afzet. Goed voor de SP :P Maar of we daar nou blij mee moeten zijn..
Ben wel benieuwd welke kant het opgaat als het echt mis loopt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op maandag 4 juni 2012 om 20:07:
Maar hoe bereik je dat? Daarover is nog steeds discussie gaande. Met enorme tekorten hebben de markten, maar ook de burgers geen enkel vertrouwen meer, omdat ze bang zijn de rekening later te krijgen, hoeveel je ook investeert in groei. Financiële degelijkheid zullen de inwoners simpelweg altijd in hun portemonnee voelen. Als de linkse partijen en de PVV echter Sinterklaas blijven spelen en zeggen dat mensen niet hoeven in te leveren, voor simpel electoraal gewin, dan ben je inderdaad mede schuldig aan het creëren van consumentenwantrouwen en blijven de mensen op de centjes zitten.

Wat we moeten laten varen, is het beste jongetje van de klas willen zijn. Wij hebben zelf De 3% maximum ingesteld. En dan zou het wel een afgang zijn als we daar zelf niet aan kunnen voldoen.
Maar we moeten onze fout inzien. We wisten natuurlijk niet dat er zoveel geld gepompt moest worden in al die reddingsfondsen.
Het geld waar we garant voor staan is ook van de balansen gehaald. Dit tekort naast de 18 miljard die we al hadden, kunnen we niet ophoesten zonder dat je de economie schaadt!
Links stemmen is als enige de oplossing om dit kenbaar te maken.
Het zal toch te gek worden, dat mensen zich ziek moeten melden omdat ze geen benzine meer kunnen kopen om op hun werk te komen?
Want dat zal de uitwerking zijn van het hele bezuinigingsbeleid wat ze willen invoeren.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Misery Motion op maandag 4 juni 2012 om 20:31:
Ben wel benieuwd welke kant het opgaat als het echt mis loopt.

De verkeerde 8)
Uitspraak van H & B op maandag 4 juni 2012 om 22:12:
Wat we moeten laten varen, is het beste jongetje van de klas willen zijn. Wij hebben zelf De 3% maximum ingesteld. En dan zou het wel een afgang zijn als we daar zelf niet aan kunnen voldoen.
Maar we moeten onze fout inzien. We wisten natuurlijk niet dat er zoveel geld gepompt moest worden in al die reddingsfondsen.

Het is in ieder geval wel een discussie die op gang is gekomen ook op het hoogste niveau binnen de E.U. Het blijkt alleen pijnlijk genoeg dat economie verre van een exacte wetenschap is en verschillende economen met verschillende meningen lijnrecht tegenover elkaar staan. Na theologen, natuurwetenschappers en historici blijken economen nu evengoed de toekomst niet te kunnen voorspellen.
Uitspraak van H & B op maandag 4 juni 2012 om 22:12:
Het zal toch te gek worden, dat mensen zich ziek moeten melden omdat ze geen benzine meer kunnen kopen om op hun werk te komen?

Dat is dan je eigen schuld. Pak de fiets en/of openbaar vervoer, maar iedereen zou moeten snappen dat zorgen voor inkomen het belangrijkste is. Dan maar je TV verkopen. Beetje laffe tactiek ook, zulke rampscenario's voorspellen zonder dat het op dit moment ook maar enigszins in beeld komt.
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van d'un tableau historique op maandag 4 juni 2012 om 22:39:
Dat is dan je eigen schuld. Pak de fiets en/of openbaar vervoer, maar iedereen zou moeten snappen dat zorgen voor inkomen het belangrijkste is. Dan maar je TV verkopen. Beetje laffe tactiek ook, zulke rampscenario's voorspellen zonder dat het op dit moment ook maar enigszins in beeld komt.

Ik denk dat je de nieuwe bezuinigingsregels onderschat. Reken maar eens uit hoeveel BTW je nu aan je vaste lasten betaalt. Doe daar dan maar 3% bij.
Dan je kosten voor je onderhoud.

Je TV verkopen is echt geen lange termijn oplossing. Op je fiets naar je werk gaan ook niet.
Ik vind het ook erg vreemd wat je hier oppert. Alsof iedereen die werkt, dan ook een flink salaris heeft.
Niet iedereen heeft een stel hersens en daarbij een riant inkomen verworven. Er zijn genoeg mensen die nog geen 1400 euro verdienen op fulltime basis.

Die mogen volgens jou dan maar naar de kringloop een tv kopen met een aftands fietsje en daarbij een uur eerder opstaan om op tijd naar hun werk te komen?

Dan kunnen ze net zo goed in de bijstand zitten.
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van H & B op maandag 4 juni 2012 om 22:49:
Je TV verkopen is echt geen lange termijn oplossing. Op je fiets naar je werk gaan ook niet.
Ik vind het ook erg vreemd wat je hier oppert. Alsof iedereen die werkt, dan ook een flink salaris heeft.
Niet iedereen heeft een stel hersens en daarbij een riant inkomen verworven. Er zijn genoeg mensen die nog geen 1400 euro verdienen op fulltime basis.

Nee. Maar geldproblemen zorgen ervoor dat je keuzes moet maken. Ergens zal je op moeten bezuinigen. Het minimumloon is dan misschien geen vetpot, het is wel genoeg om van te leven. Daarom zou, in het geval er verstandig met het loon wordt omgegaan, zo'n voorbeeld van geen geld voor benzine dan ook niet voorkomen, zonder dat er sprake is van onverantwoord financieel gedrag.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van H & B op maandag 4 juni 2012 om 22:49:

:facepalm:

Gaan we nu net zo debiel raaskallen als in de politiek, leuke manieren van verwoorden. Ik zie samson en blok nog raaskallen over pizzamakers en whatnot. Wees es concreet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op maandag 4 juni 2012 om 23:52:
Maar geldproblemen z

Deze mensen die hard werken en dus het minimum verdienen, krijgen volgend jaar de zwaarste klappen. Wie zegt dat deze harde werkers geldproblemen hebben?

Ik zeg dat deze mensen volgend jaar in de problemen dreigen te komen door het bezuinigingsbeleid.
Ik als ondernemer moet keihard mijn best doen mijn hoofd boven water te houden. Je gaat me toch niet in de maag splitsen dat ik dan mijn auto weg moet doen om de kosten te drukken, omdat Nederland zo nodig op de 3% begrotingsschuld te komen?
Misschien moet ik wat minder met mijn klanten contacteren, en kan ik bezuinigen op mijn telefoonkosten.

Je beredeneert echt enorm dom omdat dit in geen geval groei bevordert.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van H & B op dinsdag 5 juni 2012 om 00:38:
Deze mensen die hard werken en dus het minimum verdienen, krijgen volgend jaar de zwaarste klappen.

Iedereen krijgt met de zweep, behalve de minima. Dus wat heb je dan nog te zeuren?

Ik zeg dat deze mensen volgend jaar in de problemen dreigen te komen door het bezuinigingsbeleid.

Uitstellen is nog schadelijker, 3% is een redelijke norm.

Je beredeneert echt enorm dom omdat dit in geen geval groei bevordert.

Groei krijg je door uitstel, door nog meer schulden, dat is logisch uiteraard. Give me a break.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 juni 2012 om 00:41:
Iedereen krijgt met de zweep, behalve de minima. Dus wat heb je dan nog te zeuren?

Zeuren? door dit beleid komen nog meer mensen in financiele problemen en zullen niet in staat zijn de economie te stimuleren.

Uitstellen is nog schadelijker, 3% is een redelijke norm.

En leg mij nu eens haarfijn uit waarom.
Groei krijg je door uitstel, door nog meer schulden, dat is logisch uiteraard. Give me a break.
H & B

Wie zegt dat we meer schulden moeten maken? We moeten bezuinigen op uitgaven die voor de NL economie geen bijdrage opleveren. Dus geen geld meer reddingsfondsen voor landen die niet meer te redden zijn.
Spanje moet haar eigen banken nationaliseren. en is verantwoordelijk voor hun eigen problemen. Evenals Griekenland en Portugal.

Auto's wegdoen omdat ze niet betaalbaar zijn, loopt de staatskas miljoenen aan taxen mis. Wegenbelasting, accijnzen en BTW.
Waarschuw beheerder
ik vind gewoon dat we de geldscheppende macht weg moeten halen bij private organisaties, aangezien dit in hoge mate corruptie en frauduleuze handelingen in de hand werkt. ik vind gewoon dat de banken zelf al bewijzen dat ze niet te vertrouwen zijn, aangezien ze elkaar al niet vertrouwen. Ik vind gewoon dat mijn oma gelijk had met het feit dat zoals de waard is hij zijn gasten vertrouwd. Ik vind gewoon dat we organisaties als banken niet meer moeten redden, enkel nog nationaliseren, om zodoende het financiele systeem terug in handen te geven waar het hoort: de overheden. Ik vind gewoon dat geld voor de mensen moeten werken en niet andersom.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van point blank op dinsdag 5 juni 2012 om 10:00:
ik vind gewoon dat

H & B 'n punt heeft en anders krijg ik er wel 'n punthoofd van :)
Waarschuw beheerder
Deze mensen die hard werken en dus het minimum verdienen, krijgen volgend jaar de zwaarste klappen. Wie zegt dat deze harde werkers geldproblemen hebben?

Dat is helemaal niet waar. De laagste inkomens zijn uit de wind gehouden. Als je geen geldproblemen hebt, dan moet je ook niet zeuren en gewoon accepteren dat het op dit moment even wat minder gaat. Dat jij nu nog in Sinterklaas in zijn rode outfit gelooft?
Uitspraak van H & B op dinsdag 5 juni 2012 om 00:56:
Wie zegt dat we meer schulden moeten maken? We moeten bezuinigen op uitgaven die voor de NL economie geen bijdrage opleveren. Dus geen geld meer reddingsfondsen voor landen die niet meer te redden zijn.

Ah. De aap komt uit de mouw. Je snapt er gewoon helemaal niets van, dat is het. Je bent met beide benen in het manipulatieve discours gestapt van nota bene de heer Wilders. Zelfs de SP roept niet zulke onzin.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op dinsdag 5 juni 2012 om 12:02:
H & B 'n punt heeft en anders krijg ik er wel 'n punthoofd van

ik vind gewoon dat als je een punthoofd dat je dan uit de ruimte komt
Waarschuw beheerder
donateur
Fabrieken draaien op halve kracht. De vraag naar energie neemt enorm af. Er is een handels overschot. Dit zou de energieprijzen moeten laten dalen.

De prijs vooor olie is in een vrij val geraakt. Brandstof inkopen (of mee betalen) is wel een stuk goedkoper geworden.
Meestal is dit effect een week of twee later aan de pomp merkbaar.

Zie maar aan de extreme hoge ziektekosten, die de pan uit rijzen. Zorg moet dekkend zijn, niet winstgevend.

Sowieso kan het misschien geen kwaad om eens te kijken naar hoe we zelf als mens denken over het zorgsysteem.
soms lijkt het u wel of we oefenloos mensen in leven willen houden waarvan hun lichaam niet meer door kan leven. en ook eigenlijk niet door "mag" leven volgens de regels van de natuur.
De kosten voor de huidige medische zorg zullen alleen maar toe nemen als het effect van natuurlijke selectie af neemt. Er komen dan steeds meer ineffient werkende lichamen bij niet niet kunnen overleven zonder medische zorg. Misschien is het ook tijd voor een andere kijk op wat nog zinvol is qua zorg. ipv dat de bedrijven winst over winst maken over de halfdoden van de samenleving.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 5 juni 2012 om 12:46:
oefenloos

ik vind gewoon dat oefenloos geen woord is, echt een fout die een moslim zou maken

Waarschuw beheerder
Uitspraak van point blank op dinsdag 5 juni 2012 om 12:57:
ik vind gewoon dat oefenloos geen woord is, echt een fout die een moslim zou maken

:lol:
Waarschuw beheerder
Het is tot nu toe gewoon een noodfonds wat in het geval van problemen in kan grijpen en lokaal een financiële injectie kan geven. Het gaat hier ook niet om iets rationeels, maar het is gewoon bedoeld om 'de markten' te laten zien dat er in Europa de bereidheid is veel moeite te steken in het oplossen van de problemen en elkaar te helpen. Dan is er nog helemaal niets gebeurd met dat geld. Je probeert het voor te stellen alsof het meteen weg is, dat is gewoon een leugen

4,5 miljard inleg geld (wat NL sowieso nooit meer terug ziet) en GARANT staan voor 35,5 miljard. De kans is op het moment groter dat dat geld daadwerkelijk opgevraagd gaat worden dan dat dat niet gaat gebeuren, in de IMF pot wordt immers ook lekker gegraaid. Ik hoop dat je gelijk hebt hoor, maar niets wijst er op dat dit niet gaat gebeuren. En zo gewoon is dat noodfonds niet, want als het er op aan komt hebben we niets in te brengen hoe ons geld besteed gaat worden en dat geld zien we dan ook niet meer terug...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van point blank op dinsdag 5 juni 2012 om 12:26:
ik vind gewoon dat als je een punthoofd dat je dan uit de ruimte komt

Daar komen we toch allemaal uit, of hoe heb ik het nou :O ? Trw als ik iets vind houd ik het meestal zelf ipv naar de pliessie te brengen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op dinsdag 5 juni 2012 om 23:43:
Trw als ik iets vind houd ik het meestal zelf ipv naar de pliessie te brengen.

Misdadiger!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op dinsdag 5 juni 2012 om 12:05:
Ah. De aap komt uit de mouw. Je snapt er gewoon helemaal niets van, dat is het. Je bent met beide benen in het manipulatieve discours gestapt van nota bene de heer Wilders. Zelfs de SP roept niet zulke onzin.

Nou ik ben ongevoelig voor Wilders hoor, maar op dit punt heeft hij wel degelijk een punt. Het volk gelooft gewoonweg niet meer in de zin van reddingsfondsen. Van Rompuy wil weer een nieuwe manier bedenken om de euro te redden...
Er wordt aan alle kanten aangegeven welke voordelen de Euro voor ons heeft, terwijl landen die niet hebben meegedaan het zeer goed doen en geen schade hebben geleden.

Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 5 juni 2012 om 12:46:
Sowieso kan het misschien geen kwaad om eens te kijken naar hoe we zelf als mens denken over het zorgsysteem.
soms lijkt het u wel of we oefenloos mensen in leven willen houden waarvan hun lichaam niet meer door kan leven. en ook eigenlijk niet door "mag" leven volgens de regels van de natuur.

Zolang er nog enig kans is op kwaliteit van leven, zal je daar altijd voor moeten gaan. Een patiënt zal ten aller tijde deze keuze zelf moeten kunnen maken en niet de arts of een regering.

Uitspraak van q8-] op dinsdag 5 juni 2012 om 16:01:
4,5 miljard inleg geld (wat NL sowieso nooit meer terug ziet) en GARANT staan voor 35,5 miljard. De kans is op het moment groter dat dat geld daadwerkelijk opgevraagd gaat worden dan dat dat niet gaat gebeuren, in de IMF pot wordt immers ook lekker gegraaid. Ik hoop dat je gelijk hebt hoor, maar niets wijst er op dat dit niet gaat gebeuren. En zo gewoon is dat noodfonds niet, want als het er op aan komt hebben we niets in te brengen hoe ons geld besteed gaat worden en dat geld zien we dan ook niet meer terug.

De regering moet gewoon opkomen voor de belangen voor het NL volk en haar economie. Het is al 75% zeker dat de stekker uit Griekenland wordt getrokken. Hetzelfde geldt voor Spanje, Italië en Portugal.
Als één domino steen gaat vallen dan gaan wij mee. Dan zijn we allen meer kwijt dan als we nu de stekker er zelf uit trekken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op dinsdag 5 juni 2012 om 23:43:
Daar komen we toch allemaal uit, of hoe heb ik het nou

Ik vind gewoon dat jij in essentie gelijk hebt, echter redeneer ik met een middeleeuwse pet op.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van H & B op woensdag 6 juni 2012 om 00:35:
Zolang er nog enig kans is op kwaliteit van leven, zal je daar altijd voor moeten gaan. Een patiënt zal ten aller tijde deze keuze zelf moeten kunnen maken en niet de arts of een regering

Tja maar wat is kwaliteit?
misschien een interessant opiniestuk om te lezen:

http://www.scientias.nl/column-kwaliteit-van-leven/62686
Waarschuw beheerder
Ik vind het gewoon vreemd dat Thijs voor iedereen denkt te kunnen bepalen wat kwaliteit is.

Waarschuw beheerder
Thijsje bliek, onze rechtse redder in nood... ik word serieus goed moe van die vent, je zal maar familie van 'm zijn....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 7 juni 2012 om 10:08:
Tja maar wat is kwaliteit?
misschien een interessant opiniestuk om te lezen:

http://www.scientias.nl/column-kwaliteit-van-leven/62686

Ik sta achter zoveel mogelijk onderzoeken om levens te rekken of de kwaliteit van leven te verbeteren. Echter vind ik de wetten tekort schieten wanneer een patiënt niet zelf kan bepalen dat zijn kwaliteit van leven niet meer voldoet. Wanneer artsen anders over denken, moet je er maar mee dealen dat geen humane beëindiging mogelijk is.