Partyflock

Forumonderwerp · 897966
4 volgers · 194150x bekeken

Waarschuw beheerder
+1-6
Edit by admin:

Dit topic is voor het bespreken van en discussieren over alle aspecten mbt Geert Wilders en zijn PVV. Partijstandpunten, mediaberichten et cetera vallen hier dus allemaal onder!
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 december 2011 om 11:07:
Allemaal gelukkig en blij met de verkiezingsuitslagen in Egypte?

geen verrassing volgens mij :nee:

afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen, had liever meer liberale partijen zien winnen, maar de moslimbroederschap is in ieder geval in het taalgebruik en retoriek gematigder dan voorheen, hopen dat dit zich ook daadwerkelijk in beleid doorzet....

Uitspraak van verwijderd op maandag 5 december 2011 om 13:38:
Feitelijk gezien, in een oververtegenwoordigd aantal gebieden, zeker wel ja.

Vind je van niet?

1ste wereld landen vergelijken met 2de en 3e wereld landen, natuurlijk dat de eerste categorie in veel zaken (democratie, rechtstaat, verzorgingsstaat etc) beter is ontwikkeld....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 december 2011 om 13:38:
Vind je van niet?

Nee, niet hoe ik "superieur" interpreteer.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Decibel op maandag 5 december 2011 om 12:50:
Westen is superieur..., toch Thijs?

Niet alleen het westen. Maar ook verschillende gebieden in Azie, ja die kan je wel als superieur beschouwen t.o.v. het midden oosten.
En dat is van toepassing op vrijwel ieder vlak. Technologie, spiritueel, peroonlijke vrijheden, maatschappij en gemeenschap.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Decibel op maandag 5 december 2011 om 22:28:
Nee, niet hoe ik "superieur" interpreteer

Hoe interpreteer jij het dan?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op maandag 5 december 2011 om 14:42:
1ste wereld landen vergelijken met 2de en 3e wereld landen, natuurlijk dat de eerste categorie in veel zaken (democratie, rechtstaat, verzorgingsstaat etc) beter is ontwikkeld....

En waarin dan minder ?
Uitspraak van Decibel op maandag 5 december 2011 om 22:28:
Nee, niet hoe ik "superieur" interpreteer.

Oh sorry :X die was al gequote pfff...
Uitspraak van Thijs-BK op maandag 5 december 2011 om 23:02:
Niet alleen het westen. Maar ook verschillende gebieden in Azie, ja die kan je wel als superieur beschouwen t.o.v. het midden oosten.

Waarom kunnen we dat Midden-Oosten niet gewoon als zodanig accepteren en als inferieur terzijde schuiven; Rusland krijgt nu immers z'n échte revolutie, zodat Iran geen probleem meer is (ook niet voor de Chinezen overigens gelet op de deelname van China in het IMF-steunfonds voor de EU ;P ).
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op dinsdag 6 december 2011 om 00:39:
En waarin dan minder ?

Geen idee waar 2e en 3e wereld landen verder in zijn ontwikkeld dan 1ste wereld landen,
zal vast wel iets zijn al verschil dat natuurlijk ook weer per land, maar volgens mij zegt de categorisering ook al genoeg he ;)

Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 30 november 2011 om 10:21:
Maar in het kader van voortschrijdend inzicht ben ik het op dat vlak ook steeds meer eens met een kritische houding tegenover het EU Gebeuren.
Samenwerking is goed. Maar De euro is mislukt. En we hebben echt geen EU nodig voor handel en export. Dat kan ook prima zonder. Sterker nog het ging vroeger niet anders en toen gingen de zaken beter.

Uitspraak van Thijs-BK op maandag 5 december 2011 om 12:20:
zo dom en achterlijk zijn ze daar (oftewel een echt moslimland en een tweede Iran in de dop)

:/
waarom stem jij in vredesnaam nog vvd ?

de standpunten over europa en de islam zijn bij de vvd radicaal anders dan die van jou...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op woensdag 7 december 2011 om 16:12:
Geen idee

Waar hebben we 't dan nog over, met die werkelijkheid zullen we 't toch moeten doen.

Waarschuw beheerder
In dat land kan 1 op de 3 mensen niet eens lezen, zo dom en achterlijk zijn ze daar

Dus als je niet kan lezen, dan ben je achterlijk?
ik hoop dat je je kind wat fatsoenlijker opvoedt....je begint je echt te gedragen als een simpele :S
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op woensdag 7 december 2011 om 16:12:
de standpunten over europa en de islam zijn bij de vvd radicaal anders dan die van jou...

We zien wel hoe we ervoor staan bij de volgende verkiezingen o:) :p

Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 december 2011 om 13:48:
Dus als je niet kan lezen, dan ben je achterlijk?

Natuurlijk. In de letterlijke betekenis van het woord achterlijk klopt dat wel. als je niet akn lezen heb je en achterstand op allerlei vlakken en ben je dus letterlijk achterlijk. Het is niet anders :flower:
Daarom denk ik ook dat al die ongeletterde mensen in Egypte in het merendeel niet de juiste keus kunnen maken. hoe slim kan je zijn als je niet eens kan lezen? je mist gewoon te veel info om je een goed beeld te vormen.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 december 2011 om 13:48:
ik hoop dat je je kind wat fatsoenlijker opvoedt....je begint je echt te gedragen als een simpele

Om dit soort opmerkingen kan ik alleen maar lachen :lol:
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 8 december 2011 om 23:01:
We zien wel hoe we ervoor staan bij de volgende verkiezingen

En maar blijven volhouden niét op de PVV te hebben gestemd. o:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van H & B op donderdag 8 december 2011 om 23:46:
En maar blijven volhouden niét op de PVV te hebben gestemd.

Waarom zou ie :O ?

Waarschuw beheerder
+2-1

:gaap:

Makkelijk hè, mensen indelen in hokjes.

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 8 december 2011 om 23:01:
Natuurlijk. In de letterlijke betekenis van het woord achterlijk klopt dat wel. als je niet akn lezen heb je en achterstand op allerlei vlakken en ben je dus letterlijk achterlijk. Het is niet anders

volgens mij wordt het woord `achterlijk` vaker gebruikt als synoniem voor: verstandelijk beperkt, syndroom van down, debiel, geestelijk beperkt, zwakzinnig.
Kan zijn dat we hierin van mening verschillen.
Feit blijft dat je hebt gekozen voor deze beledigende manier van uiten, daarop heb ik kritiek. Als je het zo gematigd had bedoeld zoals je naderhand beschrijft, dan had je wel een andere formulering gebruikt, is het niet? Valt me namelijk op dat je in elk willekeurig topic, (of het nou over moslims gaat of niet) moslims keihard tegen de schenen aan het trappen bent....vaak met veel drogredenaties!
Waarschuw beheerder
donateur

Heb ik ook niet. Maar het is nu wel het overwegen waard. :jaja:
Is dat het enige wat je te melden heb? o:)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 december 2011 om 01:50:

bij autochtonen mag dat (Y)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 december 2011 om 09:44:
volgens mij wordt het woord `achterlijk` vaker gebruikt als synoniem voor: verstandelijk beperkt, syndroom van down, debiel, geestelijk beperkt, zwakzinnig.
Kan zijn dat we hierin van mening verschillen.

Niet van mening, eerder naar inzicht. In deze contekst neem ik de letterlijke betekenis van het woord.

Feit blijft dat je hebt gekozen voor deze beledigende manier van uiten,

moslims keihard tegen de schenen aan het trappen bent....

En wat kan jou dat schelen? Er is hier een echte "Justin Case" in de zaal hoor :')
Beledigd zijn is wat geloofskwesties betreft altijd een keuze. En het is triest als mensen die keuze maken. Wat nog triester is dat jij die keus voor een ander maakt. jij gaat beledigd zitten zijn voor anderen terwijl je hun mening niet eens kent over mijn uitspraken/ Of heb je de moslims of Egyptenaren in kwestie mijn uitspraken voorgelegd en gevraagd om een mening? Zoniet zwijg dan.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 9 december 2011 om 10:37:
En wat kan jou dat schelen? Er is hier een echte "Justin Case" in de zaal hoor
Beledigd zijn is wat geloofskwesties betreft altijd een keuze. En het is triest als mensen die keuze maken. Wat nog triester is dat jij die keus voor een ander maakt. jij gaat beledigd zitten zijn voor anderen terwijl je hun mening niet eens kent over mijn uitspraken/ Of heb je de moslims of Egyptenaren in kwestie mijn uitspraken voorgelegd en gevraagd om een mening? Zoniet zwijg dan.

Dus alleen een moslim (of in dit geval een Egyptenaar) mag kritiek leveren op jou manier van uiten, of kritiek hebben op jou manier van drogredeneren??! :lol:

Beledigd zijn is wat geloofskwesties betreft altijd een keuze

Beledigd zijn is altijd een keuze. Het feit dat jij vindt dat je mensen mag beledigen in welke vorm dan ook (het is immers de ander z'n stomme schuld zich beledigd te voelen), zegt mij iig genoeg.

Er is hier een echte "Justin Case" in de zaal hoor

Kijk eens in de spiegel, miss is die J. Case in veel gevallen dichter bij huis dan je dacht (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1
Heb ik ook niet. Maar het is nu wel het overwegen waard.

toch zeer verbazingwekkend dat jij op een partij hebt gestemd die de islam ziet als een godsdienst en niet als een kwaadaardige ideologie,

wat een naive linkse rakkers toch bij die vvd :roflol:

bij autochtonen mag dat

:facepalm:

is zelfreflectie je echt zo vreemd:

zo dom en achterlijk zijn ze daar (oftewel een echt moslimland

oftewel: moslims zijn dom en achterlijk (n)

over indelen in hokjes gesproken.....
Waarschuw beheerder
donateur
Driekwart van mensen die op de PVV stemmen, vindt dat de partij van Geert Wilders niet mee moet doen aan nieuwe bezuinigingen. Dat blijkt uit een peiling die Maurice de Hond vanmorgen publiceerde.
Het kabinet staat voor nieuwe bezuinigingen van minstens 5 miljard. Regeringspartijen VVD en CDA moeten het daarover eens zien te worden met gedoogpartner PVV.

Impopulair onder alle kiezers is een hoger eigen risico van de zorgverzekering. Bijna de helft van de kiezers wil geen lagere en korte werkloosheidsuitkering. Bijna een op de drie wil niets doen aan de hypotheekrente.

Snijden in ontwikkelingshulp, cultuursubsidies en ambtenarensalarissen kan op meer steun van de kiezers rekenen. De PVV wil fors korten op ontwikkelingssamenwerking. De peiling van De Hond geeft aan dat slechts 4 procent van zijn achterban dat absoluut niet wil. Bijna een op de vijf CDA-stemmers is daar echt niet voor te vinden, terwijl voor het CDA in de Tweede Kamer verlagen van ontwikkelingshulp moeilijk ligt. (ANP/Redactie)

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/3072347/2011/12/11/Driekwart-PVV-stemmers-tegen-extra-bezuinigingen.dhtml

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Moet ik iemand die met moeite zijn mavo diploma heeft gehaald serieus nemen????????>>

neeee never nooit ....Geeert wilders is een laagopgeleide idioot!!!!

strafpunt 5??????

want er zitten aanhangers van wilders in het moderator team op pf

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 12 december 2011 om 18:25:
Moet ik iemand die met moeite zijn mavo diploma heeft gehaald serieus nemen????????>>

Gelukkig zijn verouderde schoolsystemen een ware maatstaf voor iemands capaciteiten. Ik heb ook niet fluitend de mavo gehaald, ik was te lang kind, waar ik mij absoluut niet voor schaam.

Nu wel fluitend het HBO doorlopen.

Als je GW wil bashen, prima, maar doe het dan op inhoud. (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
[img width=600 height=848 cacheid=00120cf3002fa4f8f7ef0cb01a02cc017c]http://s1-02.twitpicproxy.com/photos/large/470356236.jpg[/img]

Aanpakken dat tuig!
Waarschuw beheerder
+1
Dit topic blijft aardig leven moet ik zeggen. Maar Geert is niet meer mijn favoriet. Ik denk dat hij er soms moet zijn maar hij is te rechts.
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 12 december 2011 om 18:25:

neeee never nooit ....Geeert wilders is een laagopgeleide idioot!!!!

strafpunt 5??????

want er zitten aanhangers van wilders in het moderator team op pf

Dit vind ik een gevaarlijke opmerking. Zeer veel hoogopgeleide mensen zijn volslagen idioot en immoreel. Domheid heb je overal. Van laag tot hoog.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+3-1
Uitspraak van Thijs-BK op zondag 20 november 2011 om 19:54:
De linkse partijen kunnen ook eens weer gehoor geven aan hun "roots" en zich wat feller keren tegen religies zoals de islam. als je echt links ben dan slaap je niet in 1 bed met de islam. Want dan ben je gewoon niet progressief.

De enige linkse partij die dat doet is de SP. Maar die partij heeft één ding nog hoger in het vaandel staan, dat is solidariteit. Dat woord kan je te vaak gebruiken maar oprecht is men wel. De SP had altijd al kritiek op de gang van zaken als het ging om integratie maar dat werd altijd in de wind geslagen door liberaal Nederland. Liberalen die altijd beweerden progressief te zijn. Dat woord is heel vaak misbruikt ik ben blij dat ik de progressiviteit niet zelve ben.:lol: Die liberalen zijn en waren zowel rechts als links. Van rechts weet je dat men amper voor het volk opkomt, van links is zoiets onvergeeflijk. We hebben het dan vooral over de PVDA. Progressief is in mijn ogen (heb het pas al uitgelegd in ene ander topic) het verheffen van het volk, en zorgen dat het evenwicht ondanks het voortrazen van de techniek, goed behouden blijft of beter gezegd als je naar de situatie van de Aarde kijkt, flink verbetert. En niet alleen de verheffing van het volk, maar ook de natuur niet verslonzen, de ecologie nu echt eens als belangrijk zien (want dat is ze) en leren dat je respect moet hebben voor talen, gewoonten, grenzen, munten etc. oftewel soevereiniteit.

En in dat licht:

Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 30 november 2011 om 10:21:
Kritisch ben ik wel, maar dat was metnamede anti-eu toon die mij eerst tegen stond.
Maar in het kader van voortschrijdend inzicht ben ik het op dat vlak ook steeds meer eens met een kritische houding tegenover het EU Gebeuren.
Samenwerking is goed. Maar De euro is mislukt. En we hebben echt geen EU nodig voor handel en export. Dat kan ook prima zonder. Sterker nog het ging vroeger niet anders en toen gingen de zaken beter.

Hier ben ik het dan ook zeer mee eens. Europa is zo corrupt als het maar zijn kan en de eenzijdigheid van het nieuws als het gaat om Irak, Iran, China, de VS etc, is om te janken en draait altijd om de pijn heen. De ware pijn zit hem in dat het westen haar eigen democratie van zich af aan het schudden is. Wel oorlogje voeren in het midden oosten onder het mom van democratie maar zelf het mes erin. Dat is een hypocrisie Thijs, zodra je het ziet, een hypocrisie om je voor te schamen. Die te zwaar is om te dragen. Het westen is nu een bedreiging voor zichzelf aan het worden.

Het heeft te maken met een ideologie die misbruikt wordt. Men noemt het het neo-liberalisme. Als een ideologie zoals het neo-liberalisme zo vastgeroest is dat men vergeet dat het een ideologie is, wordt het een dogma. Het kenmerk van een heersende ideologie is namelijk dat men niet meer weer DAT het een ideologie is.

Men heeft tegen beter weten in altijd alleen maar ingezet op en vrije markt want vrij=liberaal(1, vrije conccurentie bestaat niet). De politiek doet wat bedrijven het belangrijkst vinden. De weg naar makkelijke handel mogelijk maken. Daar valt wat voor te zeggen want het is idd zo dat er voordelen aan vast klampen. Maar daar waar het voordeel zit, geld, schuilt een ander gemeen menselijk trekje, het is nooit genoeg. Grote bedrijven worden steeds machtiger(2, monopolie en beinvloeding media)en heeft een samenleving gecreeerd waar het consumentisme (kaalslag) hoogtij viert. Mensen moeten consumeren en veel is niet genoeg want de regel luidt, we moeten groeien. Bedrijven worden steeds groter en fusies en privatiseringen zijn aan de orde van de dag.
De politiek heeft dit mogelijk gemaakt door de kop in het zand te steken wanneer er tegenargumenten werden geopperd, en mak als een lammetje als de lobby om iets vroeg. Welnu de financiele sector en de industrie zijn zo machtig geworden, dat ze hun beste vriendjes in de politiek gedag zeggen en zelf de macht grijpen. Een staatsgreep noem je dat maar in de media rust nog steeds een taboe op dat woord. Technisch gezien klopt het dat er een staatsgreep is gepleegd maar daar g aik nu niet op in. Is ingewikkeld.

Er gebeurt is raars. De vrije markt komt in de problemen, maar door hebzucht en dogmatisch denken heeft men een oplossing voor die problemen: Nog meer vrije markt! Het is een cirkel waar we bijna niet uitkomen. Een verslaving maar, en dat is mij wel duidelijk, dit is geen natuurramp maar puur het resultaat van menselijk handelen. De werkelijke vrijheid kan je toetsen. Kan je de regels breken die problemen veroorzaken? Vooralsnog moeilijk. Daar sta je dan met je liberalisme. Vrijheid in het westen is twijfelachtig wat dat betreft.

Dan over wilders.

Wilders is opportunistisch. Hij is vooral een product als gevolg van het niet oplossen van problemen. Net zoals de crisis zelf. Alleen is hij het gevolg van een kapotte consensus en de crisis is een gevolg van misbruik van een dogma, om een economisch principe goed te lullen. Hij is een populist en dat is niet altijd slecht in tegendeel. Maar rechts-populistisch betekend wel dat ze zich vaak bedienen met valse retoriek. Sentimenten zwaarder laten wegen dan feiten. Vooral inspelen op een gevoel van superieur zijn of minderheden pakken omdat je zo makkelijk de massa achter je krijgt. Daar maken jullie ook grove fouten mee vind ik. Nu zul je zien dat Wilders zich uitspreekt tegen verlies van soevereiniteit wat ik toejuich hoor, maar iemand die begint over kopvoddentax en hele culturen achterlijk te noemen en Israel goedlult, is geen rationele denker en bovenal geen rechtvaardige denker.

Momenteel zijn er erger bedreigingen dan de Islam. Niet dat je je ogen mag sluiten maar blijf niet te veel op één ding gefocust. Ik denk dat de situatie in Europa en de staatsgreep van Europa op alle lidstaten en de censuur en propaganda in de media op het moment desastreuzer zijn. Mensen worden radicaler en straks mogen de staen van Europa een conflict uitvechten die door de markt is begonnen. die kans is vrij realistisch omdat het vermogen om te veranderen nihiel is. Het systeem houdt zichzelf in stand en trekt de hele wereld mee.

Ik verwacht niet dat het volk van Egypte een goede keus kan maken. kom op zeg. In dat land kan 1 op de 3 mensen niet eens lezen, zo dom en achterlijk zijn ze daar (oftewel een echt moslimland en een tweede Iran in de dop)

Dit Thijs, dit is een oerdom bericht van je. en dat terwijl ik geloof dat je slimmer bent. Wie denk jij dat je eigenlijk bent, om hele bevolkingsgroepen achterlijk te noemen terwijl je d'r geen flikker van af weet. Met alle respect maar dim jij eens eventjes. Ieder land en volk heeft een eigen manier om om te gaan met het leven en de complexiteit daarvan, wat weet jij nou van complexiteit? Als het zo makkelijk was, hadden ze daar geen problemen. Dit type arrogantie laat zien dat wij in het westen iets wezenlijks missen, en dat is bescheidenheid. Respect. Dat je er van uit gaat dat dingen niet zijn zoals ze lijken te zijn. en in Nederland lijkt alles zoals het wel lijkt te zijn en dat is nou net de valkuil. Als je zoiets zegt moet je haast wel een onvoorwaardelijk geloof in de media hebben die niets anders doet dan leugens verkopen en bovendien ons een vertekend beeld geeft van het midden oosten. Dezelfde media die jou Europa door je strot dauwt kerel. Onthoud dat goed.

Hoogmoed is niet goed. Dat is iets wat Nederland overigens niet vreemd is. Daar is over geschreven door: Grijs als een muis en krom als een hoepel maar slim als geen ander, Geert van Isteadael. Als je eens wat wil leren over Nederland die zich HET gidsland noemde, Belgie, geschiedenis, globalisme en over dogma's:

http://www.brusselnieuws.be/video/httpuploadtvbrusselbepols-111103flv?sublang=NL

gr.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
gr.
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 december 2011 om 19:35:
Aanpakken dat tuig!

Dat helemaal. Maar dan ook alle KUT winkels die ze verkopen.
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van Decibel op maandag 5 december 2011 om 12:50:
Westen is superieur..., toch Thijs?

Of toch niet?

Uitspraak van Jantje trammelantje op maandag 12 december 2011 om 22:05:
Dit Thijs, dit is een oerdom bericht van je. en dat terwijl ik geloof dat je slimmer bent. Wie denk jij dat je eigenlijk bent, om hele bevolkingsgroepen achterlijk te noemen terwijl je d'r geen flikker van af weet. Met alle respect maar dim jij eens eventjes. Ieder land en volk heeft een eigen manier om om te gaan met het leven en de complexiteit daarvan, wat weet jij nou van complexiteit? Als het zo makkelijk was, hadden ze daar geen problemen. Dit type arrogantie laat zien dat wij in het westen iets wezenlijks missen, en dat is bescheidenheid. Respect. Dat je er van uit gaat dat dingen niet zijn zoals ze lijken te zijn. en in Nederland lijkt alles zoals het wel lijkt te zijn en dat is nou net de valkuil. Als je zoiets zegt moet je haast wel een onvoorwaardelijk geloof in de media hebben die niets anders doet dan leugens verkopen en bovendien ons een vertekend beeld geeft van het midden oosten. Dezelfde media die jou Europa door je strot dauwt kerel. Onthoud dat goed.

:respect:

Ik hoop dat de bijdrage van Jantje ertoe bijdraagt dat Thijs eens wat beter na gaat denken voordat ie wat post!

Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van Decibel op dinsdag 13 december 2011 om 11:44:

Ah, een sterk staaltje cultuurrelativisme waar ik kippenvel van krijg. (n)

Hoe kan je als kind van het humanisme, iemand die moet geloven in het universele recht van vrijheid van het individu, iemand die moet geloven in de vrijheid jouw leven zo in te richten, zoals jij dat het liefst wil. Een hand boven de gemiddelde islamitische inrichting van staat en gemeenschaphouden?

Hoe kan een mens omgaan met de complexiteit van het leven, als hij geregeerd wordt door religieuze of machtsbeluste tirannen? Hoe kan een mens de complexiteit van het leven begrijpen, als hij geeneens de vrijheid heeft zijn eigen keuze te maken of niet kan zijn wie hij is of wil zijn?

De gemiddelde inrichting van staat en gemeenschap is in het midden-oosten niet achterlijk, nog velen malen erger zelfs, het is ontdaan van alle respect voor de menselijkheid. Het is mensonwaardig. (n)

Dat jij dat niet vindt, maakt jou een onverschillig persoon. Als het aan mij ligt erfzonde nummer één.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Decibel op dinsdag 13 december 2011 om 11:44:
Ik hoop dat de bijdrage van Jantje ertoe bijdraagt dat Thijs eens wat beter na gaat denken voordat ie wat post!

er staat echter 1 foutje in mijn tekst. Het is niet zo dat de media alleen maar leugens verkoopt, alleen is het erg eenzijdig en zo nu en dan een leugen. gr
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2011 om 13:54:
Ah, een sterk staaltje cultuurrelativisme waar ik kippenvel van krijg. (n)

Hoe kan je als kind van het humanisme, iemand die moet geloven in het universele recht van vrijheid van het individu, iemand die moet geloven in de vrijheid jouw leven zo in te richten, zoals jij dat het liefst wil. Een hand boven de gemiddelde islamitische inrichting van staat en gemeenschaphouden?

Hoe kan een mens omgaan met de complexiteit van het leven, als hij geregeerd wordt door religieuze of machtsbeluste tirannen? Hoe kan een mens de complexiteit van het leven begrijpen, als hij geeneens de vrijheid heeft zijn eigen keuze te maken of niet kan zijn wie hij is of wil zijn?

De gemiddelde inrichting van staat en gemeenschap is in het midden-oosten niet achterlijk, nog velen malen erger zelfs, het is ontdaan van alle respect voor de menselijkheid. Het is mensonwaardig. (n)

Dat jij dat niet vindt, maakt jou een onverschillig persoon. Als het aan mij ligt erfzonde nummer één.

Hij schreef dat de individuen achterlijk waren, niet enkel de politiek. Je kan niet de hele samenleving achterlijk noemen of de mensen omdat ze analfabeet zijn.
Waarschuw beheerder
De gemiddelde inrichting van staat en gemeenschap is in het midden-oosten niet achterlijk, nog velen malen erger zelfs, het is ontdaan van alle respect voor de menselijkheid. Het is mensonwaardig.

:/

volgens mij heeft thijs het niet over staatsinrichting, hij stelt dat op basis van het moslimgeloof mensen/een volk/een land, achterlijk en dom zijn:
zo dom en achterlijk zijn ze daar (oftewel een echt moslimland

begrijp niet zo goed waarom jij een dergelijke bekrompenheid en kortzichtigheid gaat verdedigen als 'kind van het humanisme'

Waarschuw beheerder
Ieder land en volk heeft een eigen manier om om te gaan met het leven en de complexiteit daarvan

Het ging mij nadrukkelijk om deze zin, mijn inziens gevaarlijk cultuur-relativisme. Daarmee kan je geweld tegen vrouwen, homoseksuelen, niet-moslims en alle andere onmenselijk narigheid die er dagelijks gepraktiseerd wordt in het Midden-Oosten, afdoen als 'hun manier van leven'.

Dat vind ik enge onverschilligheid. (N)
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2011 om 15:33:
mijn inziens gevaarlijk cultuur-relativisme.

Zoals te proeven valt, is jouw manier van met de complexiteit van het leven omgaan niet alleen universeel, maar ook nog eens absoluut juist. Dat klinkt als eenzelfde 'mindset' als religiefundi's.

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van d'un tableau historique op dinsdag 13 december 2011 om 15:37:
Zoals te proeven valt, is jouw manier van met de complexiteit van het leven omgaan niet alleen universeel, maar ook nog eens absoluut juist. Dat klinkt als eenzelfde 'mindset' als religiefundi's.

Het recht op universele vrijheid van het menselijk individu hoog hebben zitten, is een mindset vergelijkbaar met relifundi's? Jij vindt dat dat gerelativeerd kan worden? Dat dat recht discussierbaar is?

Ik snap dat je van jezelf iets moet zeggen hierop, maar kom dan alsjeblieft met iets beters dan dat. 8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
het relativeren van een opmerking waarin mensen op basis van geloof worden weggezet als dom en achterlijk, dat gaat nog verder dan 'enge' onverschilligheid (n)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op dinsdag 13 december 2011 om 16:02:
het relativeren van een opmerking waarin mensen op basis van geloof worden weggezet als dom en achterlijk, dat gaat nog verder dan 'enge' onverschilligheid (n)

Ik relativeer de opmerking van Thijs helemaal niet. Ik reageer op het betoog van Jantje.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2011 om 16:04:
Ik reageer op het betoog van Jantje.

die specifiek inging op thijs zn 'dom en achterlijk' opmerking....

ben je inmiddels zo gewend geraakt aan zulke opmerkingen dat je dergelijke retoriek niet eens meer herkent als bekrompen en kortzichtig?

over onverschilligheid gesproken......

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op dinsdag 13 december 2011 om 16:07:
die specifiek inging op thijs zn 'dom en achterlijk' opmerking....

ben je inmiddels zo gewend geraakt aan zulke opmerkingen dat je dergelijke retoriek niet eens meer herkent als bekrompen en kortzichtig?

Wat ik aangaf al een paar regels terug Sjaakie, ik pikte die specifieke zin uit zijn betoog omdat die om veel meer ging dan alleen Thijs zijn (nogal kortzichtige) opmerking. Doe er verder mee wat je wil. (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2011 om 16:09:
Wat ik aangaf al een paar regels terug Sjaakie, ik pikte die specifieke zin uit zijn betoog

ok, ik reageerde omdat je vrijwel de hele reactie van jan trammelant quote, maar dan heb ik je verkeerd begrepen, excuseer....

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2011 om 16:09:
Thijs zijn (nogal kortzichtige) opmerking

blij dat we t daar iig nog over eens zijn...
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2011 om 15:41:
Ik snap dat je van jezelf iets moet zeggen hierop, maar kom dan alsjeblieft met iets beters dan dat.

Ik had eerder de neiging om niet te reageren. Elk antwoord hierop is te complex en genuanceerd dat het met boeren-logica te weerleggen valt.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2011 om 15:41:
Het recht op universele vrijheid van het menselijk individu hoog hebben zitten, is een mindset vergelijkbaar met relifundi's? Jij vindt dat dat gerelativeerd kan worden? Dat dat recht discussierbaar is?

Ik hoopte eigenlijk een beetje vraagtekens bij je eigen opmerking op te roepen, of in ieder geval een komma in plaats van een uitroepteken, maar de verwachte omkeervraag is kennelijk onontkoombaar in dergelijke discussies :9

Maar om je te bevredigen: uiteraard ben ik als liberaal voor individuele vrijheden om keuzes te maken met de complexiteit van het leven om te gaan, zo lang deze niet vrijheden van anderen in het geding brengen.

Echter om tot een dergelijke liberale samenleving te komen gaat een eeuwenlange weg vooraf, die natuurlijk door cultuurverschillen een compleet andere route kan nemen dan bij ons. Zelfs bij ons in Europa waren en zijn er tot nu toe een veelheid aan verschillende routes geweest. Om nu wijzend met het vingertje kritiek te hebben op de route van andere landen of culturen, terwijl hier onze idealen pas enkele tientallen jaren nog steeds verre van geheel geïmplementeerd zijn, getuigd niet van veel inlevingsvermogen, noch besef van historische processen.

Dat is geenszins relativisme, maar gewoon een gezonde kijk op de werkelijkheid.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op dinsdag 13 december 2011 om 22:57:
cultuurverschillen

Hier hecht je wel aan de oorspronkelijke betekenis van cultuur kennelijk; etniciteit is het vlg begrip ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op woensdag 14 december 2011 om 01:20:
Hier hecht je wel aan de oorspronkelijke betekenis van cultuur kennelijk; etniciteit is het vlg begrip

Hoezo? Etniciteit heeft er niets mee te maken?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 december 2011 om 12:14:
Dus alleen een moslim (of in dit geval een Egyptenaar) mag kritiek leveren op jou manier van uiten, of kritiek hebben op jou manier van drogredeneren??!

Normaal gesproken niet, maar jij bent wel heel erg overdreven "beledigd" uit naam van een ander.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 december 2011 om 12:14:
Beledigd zijn is altijd een keuze. Het feit dat jij vindt dat je mensen mag beledigen in welke vorm dan ook (het is immers de ander z'n stomme schuld zich beledigd te voelen), zegt mij iig genoeg.

Mensen die via het "beledigd zijn" hun geloof en normen en waarden proberen op te dringen aan anderen, tja daar heb ik geen respect voor./
Het is wel een effectief middel. Want mensen die beledigd zijn vanuit hun geloof krijgen wel bijval van mensen zoals jou. Terwijl je dat bij ongelovigen waarschijnlijk niet zou doen.

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op vrijdag 9 december 2011 om 13:26:
toch zeer verbazingwekkend dat jij op een partij hebt gestemd die de islam ziet als een godsdienst en niet als een kwaadaardige ideologie,

Dat is niet mijn overweging om, op een partij te stemmen :d
Een discussie erover voeren is dan weer wat anders. Maar mijn discussie hier geeft niet weer wat het rode potlood in mijn hand doet als ik in een stemhokje sta. Dit is slechts een discussie.
Men heeft tegen beter weten in altijd alleen maar ingezet op en vrije markt want vrij=liberaal(1, vrije conccurentie bestaat niet). De politiek doet wat bedrijven het belangrijkst vinden. De weg naar makkelijke handel mogelijk maken. Daar valt wat voor te zeggen want het is idd zo dat er voordelen aan vast klampen. Maar daar waar het voordeel zit, geld, schuilt een ander gemeen menselijk trekje, het is nooit genoeg. Grote bedrijven worden steeds machtiger(2, monopolie en beinvloeding media)en heeft een samenleving gecreeerd waar het consumentisme (kaalslag) hoogtij viert. Mensen moeten consumeren en veel is niet genoeg want de regel luidt, we moeten groeien. Bedrijven worden steeds groter en fusies en privatiseringen zijn aan de orde van de dag.
De politiek heeft dit mogelijk gemaakt door de kop in het zand te steken wanneer er tegenargumenten werden geopperd, en mak als een lammetje als de lobby om iets vroeg. Welnu de financiele sector en de industrie zijn zo machtig geworden, dat ze hun beste vriendjes in de politiek gedag zeggen en zelf de macht grijpen. Een staatsgreep noem je dat maar in de media rust nog steeds een taboe op dat woord. Technisch gezien klopt het dat er een staatsgreep is gepleegd maar daar g aik nu niet op in. Is ingewikkeld.

Stof tot nadenken :jaja:

Het westen is nu een bedreiging voor zichzelf aan het worden.

Ik ben niet zo'n doemdenker. Als het even slechter gaat hoeft dat nog niet te betekenen dat er gelijk zo veel onheil nadert.

Egypte, is (net als vele andere landen daar in de regio daar) een land waarbij het volk zelf al compleet geen structuur heeft. Men denkt niet vooruit. Men maakt geen planning. Men leeft met de dag (want allah zegt toch dat je in de hemel komt dus waarom zou je wat uitvreten). Er is daardoor nauwelijks innovatie en vooruitgang. Het neukt maar raak en krijgt minimaal 4 kinderen per gezin (vaak veel meer dus). Zonder zich af te vragen hoe deze kinderen gevoed kunnen worden en of het krijgen van zo veel kinderen wel goed is voor het land. Er zijn gewoon simpelweg niet genoeg banen voor al die mensen.
Je kan mij niet vertellen dat je dan niet simpel bent als volk in zijn geheel zijnde. Hier was er al lang een belletje gaan rinkelen als we in deze tijd nog zo veel kinderen per gezin zouden krijgen. Daar niet. Ook zijn er geen voorzieningen getroffen om uberhaupt iets aan de werkgelegenheid te doen. Ook niet vanuit de regering. Maar ook niet vanuit het volk. Geen innovatie. Geen vooruitgang. alleen maar dat gejengel in de moskeeen dat blijkbaar zo veel belangrijker lijkt te zijn dan ervoor zorgen dat je kinderen en je land een goede toekomst hebben.
Zelfs onder het bewind van Mubarrak hadden burgers genoeg kunnen ondernemen om te innoveren. Ze kunnen genoeg doen. Maar ze doen het niet. Omdat vooruitgang niet belangrijk is voor hun. Dan ben je in mijn ogen wel dom en achterlijk. Ze hadden meer kunnen bereiken, maar ze hebben de boot gemist. Dan ben je als volk zijnde gewoon de zwakste schakel.

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op dinsdag 13 december 2011 om 15:22:
hij stelt dat op basis van het moslimgeloof mensen/een volk/een land, achterlijk en dom zijn:

Ik zie wel een paralel. Landen waar de islam meer invloed heeft zijn vaak wel "dommer" dan landen waar de islam minder invloed heeft. Het gemiddelde opleidingsniveau is lager, er zijn meer ongeletterden. etc
Wat dan de oorzaak is en wat het gevolg. Dat zal wel verschillen per regio. Maar de islam houdt mensen wel dom. Het vreet te veel hersencapaciteit en is te overheersend. Dat is hersencapaciteit die je beter voor andere dingen kan gebruiken.
Waarschuw beheerder
PVV Pffffffffffff mietjes, draaikonterij... wat een nep zootje zeg, ongelooflijk

http://webwereld.nl/nieuws/108898/pvv-draait--acta-motie-tegen-verhagen-weggestemd.html
Waarschuw beheerder
donateur
De politiek heeft dit mogelijk gemaakt door de kop in het zand te steken wanneer er tegenargumenten werden geopperd, en mak als een lammetje als de lobby om iets vroeg. Welnu de financiele sector en de industrie zijn zo machtig geworden, dat ze hun beste vriendjes in de politiek gedag zeggen en zelf de macht grijpen. Een staatsgreep noem je dat maar in de media rust nog steeds een taboe op dat woord.

:yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 14 december 2011 om 15:23:
Dit is slechts een discussie.

Geloof je dat zelf :O Dit is 'n podium voor onzekere mensen die met gejatte teksten hun onzekerheid pogen te onderdrukken ;)
Waarschuw beheerder
Hier was er al lang een belletje gaan rinkelen als we in deze tijd nog zo veel kinderen per gezin zouden krijgen.

Gheh. Het geboortecijfer in Nederland is eind 19e begin 20e eeuw altijd bizar hoog geweest.
Waarschuw beheerder
Landen waar de islam meer invloed heeft zijn vaak wel "dommer" dan landen waar de islam minder invloed heeft. Het gemiddelde opleidingsniveau is lager, er zijn meer ongeletterden. etc

niet bekend met het verschil tussen 1ste, 2de en 3e wereldlanden??

in arme landen en of ontwikkelingslanden heb je wel vaker meer analfabeten......

Maar de islam houdt mensen wel dom. Het vreet te veel hersencapaciteit en is te overheersend.

islamitische landen zijn zeker niet per definitie minder ontwikkeld,

sterker nog, eeuwenlang liepen de islamitische landen mijlenver voor qua wetenschap, filosofie en techniek:
http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_Golden_Age

sterk staaltje bekrompen lompheid weer van de pvv in het europarlement:

Van Baalen (VVD): PVV trad 'zakkerig' op bij uitreiking mensenrechtenprijs
Redactie 14/12/11, 18:18

Europarlementariër Hans van Baalen (VVD)
vk UPDATE Hans van Baalen, europarlementariër namens de VVD, heeft vandaag ontstemd gereageerd op een actie van gedoogpartij PVV bij de uitreiking van de Sacharov-prijs in het Europees Parlement. De mensenrechtenprijs werd vandaag uitgereikt aan Arabische mensenrechtenactivisten, maar de PVV-delegatie bleef tijdens de uitreiking demonstratief zitten en gaf geen applaus. 'Zakkerig', aldus Van Baalen.

'Deze mensen hebben zich met gevaar voor hun eigen leven ingezet vóór de vrijheid van meningsuiting en tégen religieus en politiek fanatisme en onderdrukking', aldus Van Baalen in een persbericht. 'Wie de vrijheid in zijn naam voert en weigert een minimum aan respect te tonen aan deze moedige mensen bewijst diezelfde vrijheid een slechte dienst.'

Islam
Barry Madlener, de delegatieleider van de PVV, liet eerder vandaag al weten dat hij het 'van grote domheid' vindt getuigen een prijs uit te reiken aan een 'Arabische burgeroorlog'. Zolang de islam er de heersende godsdienst is, is er volgens hem in de Arabische wereld geen hoop op een democratie.

De 'Sacharovprijs voor de vrijheid van denken' is een jaarlijkse onderscheiding van het Europees Parlement voor persoonlijkheden of organisaties die de mensenrechten en de fundamentele vrijheden verdedigen. De prijs werd in 1988 in het leven geroepen.

Dit jaar ging de prijs naar de Egyptische Asmaa Mahfouz, die via sociale media opriep tot protesten, de Syrische mensenrechtenadvocate Razan Zaitouneh, en Ahmed al-Zubair Ahmed al-Sanusi, lid van de Egyptische Overgangsraad.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/politiek/article/detail/3076941/2011/12/14/Van-Baalen-VVD-PVV-trad-zakkerig-op-bij-uitreiking-mensenrechtenprijs.dhtml

wat een in en in trieste vertoning van de pvv (n)

en helemaal eens met hansie van baalen (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op donderdag 15 december 2011 om 13:27:
wat een in en in trieste vertoning van de pvv

Ik snap wel dat zo`n hypocriete prijs geen applaus verdient ....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op donderdag 15 december 2011 om 16:50:

(Y)
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van inactief op vrijdag 16 december 2011 om 00:20:

?

je applaudiseert niet voor een prijs maar voor de personen die de prijs hebben gewonnen....

en die personen hebben zich met gevaar voor eogen leven ingezet voor vrijheid en tegen autoritaire en religieuze onderdrukking, die mag je best even respecteren/eren met een applaus, zeker als partij die zegt te staan voor vrijheid...