Partyflock

Forumonderwerp · 897966
4 volgers · 206236x bekeken

Waarschuw beheerder
+1-6
Edit by admin:

Dit topic is voor het bespreken van en discussieren over alle aspecten mbt Geert Wilders en zijn PVV. Partijstandpunten, mediaberichten et cetera vallen hier dus allemaal onder!
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op vrijdag 24 juni 2011 om 01:46:
Sebrniça-drama

Gods wegen zijn ondoorgrondelijk :rot:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 juni 2011 om 01:50:
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk :rot:

:no:hoor, 't zijn de religies, dáár staat God volledig buiten;)

Waarschuw beheerder
Omgekeerde wereld ditdat, religie heeft niks met god te maken? Als er een machthebbende "energie" is, is dat ook verantwoordelijk voor zijn schepping. Ik hou wel van een beetje zwart-wit kijkeng jwt :honger:

Waarschuw beheerder
Dat is idd wel héél erg zwart-wit kameraad :)

Waarschuw beheerder
In de hoop dat dit waardeloze topic dood gaat bloeden, waarom ook niet :rot:

Waarschuw beheerder
Waarom weer zo ritueel getint ?! :S En als je het precies wil weten oké, God is niet verantwoordelijk voor de uitwassen van het menselijk paradigma van vrije wil ;P

Waarschuw beheerder
Jij spiritueel, ik ritueel. Capiche?

(ff serieus, ik geef geen fuck om religie, of wat andere mensen hun mening hierover is, lekker laten gaan jwt)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 juni 2011 om 02:13:
ik geef geen fuck om religie

+ 1 Me neither :hug: ik geef alleen om mensen, liefst zonder religie (Bodoïsme is btw geen religie maar 'n geloof).

Waarschuw beheerder
Jong of niet, dan ben je direct de mijne.

Waarschuw beheerder
en dan lullen over respect (N)

Begin steeds meer te begrijpen dat je aanvankelijk best 'n onderscheid kan maken tussen 'n systeem en zijn belijders, de laatsten kunnen ervoor kiezen dat systeem te relativeren !!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op donderdag 23 juni 2011 om 17:31:
Mijn uitgangspunt is helder: in 'n land waar de wetgeving achterloopt op de in gang gezette etnische vervuiling, dienen de ware vaderlanders hun stem te verheffen en orde op zaken te eisen, evenals het op dood spoor zetten van hen die zich frustreren aan deze oprechte inzet. In dat licht kun je mijn inschatting van jou verder wel zelf invullen

"etnische vervuiling" :O Ik dacht eerst nog dat het ging om "culturele" vervuiling, of "ideologische/religieuze" vervuiling, maar het gaat jou om de etnische vervuiling... Je bent dus een treurig racistje? Niks meer, niks minder.

Waarschuw beheerder
+1-2
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 juni 2011 om 13:34:
Je bent dus een treurig racistje? Niks meer, niks minder.

Neehoor :no: zo'n beschuldiging vereist 'n duidelijke uitleg, etnocentrisme is geen racisme ! Bovendien heb jij nog wat anders aan te tonen (oortjengs wassen enzo weet je nog).

Waarschuw beheerder
+1
Gelul. Leg maar uit wat je dan met
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 juni 2011 om 13:34:
in 'n land waar de wetgeving achterloopt op de in gang gezette etnische vervuiling

bedoelt.

Uitspraak van inactief op vrijdag 24 juni 2011 om 13:43:
Bovendien heb jij nog wat anders aan te tonen (oortjengs wassen enzo weet je nog).

Als ik er nog tegenaan loop zal ik het wel quoten. Ga niet in jou postgeschiedenis zoeken. Wel mooi om te zien dat een hoop reacties op jou compleet langs je heen gaan. Heeft ThysB ook wat last van af en toe 8)

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 juni 2011 om 14:00:
Gelul. Leg maar uit wat je dan met

BS, jij beschuldigt mij van racisme en dan moet ik uitleggen wat ik bedoel :rot: Je hebt je mening al gegeven en dan moet ik die gaan proberen te veranderen, de omgekeerde wereld (bewijslast) (N)
Wel mooi om te zien dat een hoop reacties op jou compleet langs je heen gaan. Heeft ThysB ook wat last van af en toe

Dat wat iemand niet zegt kan meerzeggend zijn dan 'n sullige reactie. Jij probeerde mijn kritiek op jouw gegodwin te pareren door mij van hetzelfde te betichten, daarbij geheel en al voorbijgaand aan de contekst waarbinnen de betreffende uitspraken gedaan werden, om maar het laatste voorbeeldje aan te halen. Je maakte je punt idd, maar de beoordeling van de waarde daarvan liet ik graag over aan de rest van de deelnemers hier.

Ga niet in jou postgeschiedenis zoeken.

Luiheid of gebrek aan argumenten :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op vrijdag 24 juni 2011 om 14:39:
BS, jij beschuldigt mij van racisme en dan moet ik uitleggen wat ik bedoel Je hebt je mening al gegeven en dan moet ik die gaan proberen te veranderen, de omgekeerde wereld (bewijslast)

:gaap: Al schrijf je 12 forums vol, mijn gekleurde mening is gemaakt en verandert toch niet meer.
Al jouw gelul over dat immigranten hier niet horen, etnische, culturele en religeuze vervuiling etc, zegt mij meer dan genoeg. Gewoon een racistje dat het "geleerd" probeert in te pakken.

Dat wat iemand niet zegt kan meerzeggend zijn dan 'n sullige reactie. Jij probeerde mijn kritiek op jouw gegodwin te pareren door mij van hetzelfde te betichten, daarbij geheel en al voorbijgaand aan de contekst waarbinnen de betreffende uitspraken gedaan werden, om maar het laatste voorbeeldje aan te halen. Je maakte je punt idd, maar de beoordeling van de waarde daarvan liet ik graag over aan de rest van de deelnemers hier.

%) Leer toch eens je begrijpelijk uit te drukken. Wat staat hier in hemelsnaam? Over welk punt heb je het eigenlijk? De onderdrukte SGP vrouwtjes, waar je weer zo nodig als een onnozele op moest reageren en waar deze ellende mee begon? En laten beoordelen door de overige deelnemers hier :lol: De tegenstellingen in dit forum zijn zo groot en onoverbrugbaar, het lukt je eerder om een radicale imam te laten verklaren dat homofilie menselijk is dan dat hier iemand een ander een gelijk gunt.

Luiheid

Ontzettende luiheid. Mocht ik onverhoopt nog eens de 600 pagina's van het Wilderstopic doorploegen, dan zal ik de betreffende quotes van je meenemen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 juni 2011 om 15:01:
het lukt je eerder om een radicale imam te laten verklaren dat homofilie menselijk is dan dat hier iemand een ander een gelijk gunt.

:lol:

Waarschuw beheerder
-1
Al schrijf je 12 forums vol, mijn gekleurde mening is gemaakt en verandert toch niet meer.
Al jouw gelul over dat immigranten hier niet horen, etnische, culturele en religeuze vervuiling etc, zegt mij meer dan genoeg. Gewoon een racistje dat het "geleerd" probeert in te pakken.

Waarom discussieer je dan überhaupt nog ? En dat wat jij geleerd noemt is gewoon mijn eigen stijl, dus je gefrustreerde reactie daarop zegt meer over jou dan over mij.
Leer toch eens je begrijpelijk uit te drukken. Wat staat hier in hemelsnaam?

Ik denk eerder dat jij 't lesgeld moet gaan terugvorderen bij je voormalige vmbo-school.
De tegenstellingen in dit forum zijn zo groot en onoverbrugbaar, het lukt je eerder om een radicale imam te laten verklaren dat homofilie menselijk is dan dat hier iemand een ander een gelijk gunt.

:lol: Je verpakt je onvermogen wel grappig, dat moet gezegd (Y)
Ontzettende luiheid

Okay, you're dismissed;)

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van inactief op vrijdag 24 juni 2011 om 15:44:
Waarom discussieer je dan überhaupt nog

Dat vraag ik mezelf ook af. Iemand elders op de flock postte laatst iets waar ik over na ben gaan denken. Die was een beetje in shock toen die er achter kwam hoeveel tijd in 10 jaar flocken was verneukt. Ik zelf ook teveel onnozel rond gehangen en waarvoor?

Kijk nou eens terug in deze topic... Sjaak en Tracto in de clinch met ThijsB. Of je nou een week, maand, half jaar of jaar teruggaat, elke keer weer dezelfde platen (ook van mijzelf hoor) en niemand komt ook maar een halve milimeter naar een ander. En vooral ThijsB is wel een stuitend voorbeeld. Wel 30 man hebben in de afgelopen jaren geprobeerd hem duidelijk te maken dat ie poep lult, maar hij pikt gewoon niks op. Hoeft op zich ook niet, maar veel meer zin in pseudo snedige oneliners heb ik ook niet meer.

Er valt gewoon niks te bereiken in "discussies" op dit forum, behalve dan af en toe wat grappen en grollen,dolletjes en voor lul zetterij. Maar eigenlijk is het puur onnozel tijdsverdrijf.

En dat wat jij geleerd noemt is gewoon mijn eigen stijl, dus je gefrustreerde reactie daarop zegt meer over jou dan over mij.

Waarschijnlijk heb je daar gelijk in 8) Ik vind je gewoon een onbegrijpelijke kloothommel met gevaarlijk xenofobe waanideeën 8) Is gewoon onderbuik gevoeltje, doe je niks aan 8)

Ik denk eerder dat jij 't lesgeld moet gaan terugvorderen bij je voormalige vmbo-school.

Dat sowieso, 7 jaar VMBO en nog niks kunnen...
Okay, you're dismissed

:bier:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 juni 2011 om 19:01:
Er valt gewoon niks te bereiken in "discussies" op dit forum, behalve dan af en toe wat grappen en grollen,dolletjes en voor lul zetterij. Maar eigenlijk is het puur onnozel tijdsverdrijf.

Voor 'n deel kan ik het wel met je eens zijn, maar het is wel onderhoudend en dat is al reden genoeg om het te doen. Verder merk ik hier en daar toch wel toenadering, weinig maar allez. Kijk, dat casuïstische gedoe houdt ons wel alert en de mogelijkheid van scheiding van ideologie en aanhanger dunkt me aanstonds gedeeld te gaan worden.
Waarschijnlijk heb je daar gelijk in Ik vind je gewoon een onbegrijpelijke kloothommel met gevaarlijk xenofobe waanideeën Is gewoon onderbuik gevoeltje, doe je niks aan

Ik hou totaal niet van die cliché's, maar dit lijkt me zo'n Popov (of was 't nou Pavlov) reactie.Je bent hevig teleurgesteld in het mislukken van de multiculti samenleving en schrijft dat toe aan die koekebakker uit Venlo, maar de ware oorzaak is uiteraard gelegen in die intrinsiek al onmogelijke droom van 'n flink maar relatief klein deel van de bevolking (GL en D66 idealisten). Zo'n zelfde flink maar relatief klein ander deel van de bevolking heeft daar al lang geleden voor gewaarschuwd, maar desondanks gebeurde er eerst helemaal niks, tot 9/11, de moord op Fortuyn en Van Gogh, toen liet dat laatstgenoemde deel van de bevolking zich niet meer de mond snoeren en kon 't gezeik beginnen. Reken mij gerust tot dat deel, en als dat in jouw ogen betekent dat ik xenofoob, psychotisch en aso ben so be it, maar met dat soort kwalificaties repudieer je alleen maar je eigen idealen blijkbaar.
7 jaar VMBO en nog niks kunnen..

Das nog heel netjes vergeleken met mijn achtergrond ;P

:bier:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Sjaak en Tracto in de clinch met ThijsB. Of je nou een week, maand, half jaar of jaar teruggaat, elke keer weer dezelfde platen (ook van mijzelf hoor) en niemand komt ook maar een halve milimeter naar een ander. En vooral ThijsB is wel een stuitend voorbeeld. Wel 30 man hebben in de afgelopen jaren geprobeerd hem duidelijk te maken dat ie poep lult, maar hij pikt gewoon niks op. Hoeft op zich ook niet, maar veel meer zin in pseudo snedige oneliners heb ik ook niet meer.

:yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Aquinox op zaterdag 25 juni 2011 om 23:16:
En vooral ThijsB is wel een stuitend voorbeeld

Ik begin er niet eens meer aan, tegen een one-linende narcist valt niet te praten :rot:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 juni 2011 om 23:35:
tegen een one-linende narcist valt niet te praten:rot:

Noueh..hij heeft wel 'n punt denk ik. Die hele EHEC-affaire wordt hier door iedereen schromelijk onderschat; 't lijken mij proefjes van het Islamgeweld waar GW voor waarschuwt, de voorbodes van 'n ongekend wrede bacteriële aanslag, die het hele EU-beleid doet omslaan. Voorwaar !

Waarschuw beheerder
Ik praat niet enkel over het hier en nu, ook vanuit de ervaringen in het verleden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 26 juni 2011 om 01:50:
ervaringen in het verleden.

Wat zou die waterscout nou helemaal verkeerd gedaan kunnen hebben :O ?
Waarschuw beheerder
Gut o gut Sjaak moet je 'm nou op dat ene woordje pakken ?

:/ alsof het om een onbelangrijk detail gaat...

het getuigt tocht van een enorme kortzichtigheid om even alle conflicten op het conto van de moslims te gaan schuiven, srebrenica is daarvan in Nederland toch wel de meest duidelijke illustratie, vandaar dat ik daaraan refereer...

Wat was naar jouw mening de werkelijke oorzaak van het Sebrniça-drama ?

een campagne van het Servische leger om Joeslavie zoveel mogelijk etnisch te zuiveren van moslims was vanaf 1992, 3 jaar voor Srebrenica al aan de gang, Srebrenica was daarvan de meest bloedige climax...

natuurlijk zijn er in de burgeroorlog ook moslims en kroatische milities geweest die misdaden hebben gepleegd, maar de Serven hebben feitelijk gezien veruit het meeste het meeste burgers gedood...

'de schuld' voor Srebrenica ligt bij Mladic, Karadzic en Milosevic, de uitvoerder en architecten van grootschalige etnische zuiveringen....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zondag 26 juni 2011 om 14:24:
alsof het om een onbelangrijk detail gaat...

Sebreniça is voorwaar geen detail, maar 'n onvermijdelijk gevolg van etnische spanningen die ver vóór de 90'er jaren zijn ontstaan, de Balkan stond vaker in brand jwz.
vandaar dat ik daaraan refereer...

Je refereert niet alleen aan die genocide, je fileert Thijs in steeds terugkerend en heilloos casuïstisch geneuzel en voor we het goed en wel weten mogen we dezelfde soort spanningen in West-Europa verwachten als we de signalen omwille van politieke correctheid blijven negeren of badineren.

een campagne van het Servische leger om Joeslavie zoveel mogelijk etnisch te zuiveren van moslims was vanaf 1992, 3 jaar voor Srebrenica al aan de gang

De werkelijke oorzaak ligt veel verder terug.
'de schuld'

Kent veel meer schuldigen dan de meest direct betrokkenen. Jodenhaat had en heeft ook meer schuldigen dan alleen Hitler en cs !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op zondag 26 juni 2011 om 15:49:
Kent veel meer schuldigen dan de meest direct betrokkenen

waarom denk je dat ik 'de schuld' tussen aanhalingstekens plaats...

Je refereert niet alleen aan die genocide, je fileert Thijs in steeds terugkerend en heilloos casuïstisch geneuzel en voor we het goed en wel

ik confronteer hem met de kortzichtigheid van zijn stelling en onderbouw dat vervolgens met een voorbeeld waar we in Nederland allemaal van gehoord hebben...

Kent veel meer schuldigen dan de meest direct betrokkenen

dan ben je het toch ook met me eens dat thijs zn stelling dat de meeste conflicten in de wereld de schuld zijn/waren van moslims nogal bekrompen is??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zondag 26 juni 2011 om 21:02:
ik confronteer hem met de kortzichtigheid van zijn stelling en onderbouw dat vervolgens met een voorbeeld waar we in Nederland allemaal van gehoord hebben...

Vraag me af of het wel juist is om zijn stelling met dit voorbeeld onderuit te halen gelet op de langere etnische voorgeschiedenis van dit gebied. Hij zal wrs wijzen op het einde van de Ottomaanse overheersing en de minder positieve faam van de Islam in deze contreien en 'n parallel trekken met de plaats en invloed van die religie en cultuur in West-Europa.
dan ben je het toch ook met me eens dat thijs zn stelling dat de meeste conflicten in de wereld de schuld zijn/waren van moslims nogal bekrompen is??

Daarbij gaat het dan vooral om het woord 'meeste', immers in veel conflicten speelt de de Islam 'n onmiskenbaar negatieve rol. Mijn indruk is dan ook dat de strekking van Thijs' stelling best wel in orde is, alleen ietsje té, en dat jij en anderen dat ook wel weten;P
waarom denk je dat ik 'de schuld' tussen aanhalingstekens plaats...

Omdat je liever niet te ver in de geschiedenis teruggaat om hem maar geen greintje gelijk te hoeven geven :$ ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op zondag 26 juni 2011 om 22:37:
Omdat je liever niet te ver in de geschiedenis teruggaat om hem maar geen greintje gelijk te hoeven geven

uh nee, eerder omdat een de complexiteit van het confict, en dus ook de schuldvraag niet valt te vangen in 1 zin of zelfs een een epistel van +- 1000 woorden...

Vraag me af of het wel juist is om zijn stelling met dit voorbeeld onderuit te halen gelet op de langere etnische voorgeschiedenis van dit gebied.

:/ alleen al daarom is het toch al veel te kortzichtig om 'de schuld' te gooien op 1 religie of diens aanhangers?

Mijn indruk is dan ook dat de strekking van Thijs' stelling best wel in orde is, alleen ietsje té, en dat jij en anderen dat ook wel weten

mijn indruk is dat zn stelling helemaal niet oke is maar aantoonbare lariekoek :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zondag 26 juni 2011 om 22:47:
alleen al daarom is het toch al veel te kortzichtig om 'de schuld' te gooien op 1 religie of diens aanhangers?

'n Overheersing van zo'n 500 jaar is anders niet niks hoor.
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zondag 26 juni 2011 om 22:47:
mijn indruk is dat zn stelling helemaal niet oke is maar aantoonbare lariekoek

Als je bedenkt dat bij al die conflicten ook andere religies betrokken zijn wel, maar als je focust op de oorzaken en aanleidingen weer wat minder.
Bovenal ben ik zelf overigens 't meest geïnteresseerd in de actuele situatie in West-Europa en met name in Nederland en Duitsland; niet voor niets dat de Islam daar niet zo lekker ligt dunkt me.
Waarschuw beheerder
Omdat je liever niet te ver in de geschiedenis teruggaat om hem maar geen greintje gelijk te hoeven geven

Je bedoelt dat de schuld ligt bij een complete mythe genaamt de natie? Dat nationalisme aan de grondslag ligt van de vele etnische conflicten op de Balkan, hetzelfde nationalisme wat nergens op gebaseerd is, wat jij dreigt te onderschrijven? De Balkanconflicten hebben niets met religie te maken maar met nationalisme. Dat nationalisme in veel vormen voorkomt en zowel langs scheidslijnen van stammen, etnische groepen, religieuze groepen of zoals meestal langs al veel langer bestaande grenzen van staten, gebaseerd op dynastieke macht, doet niet af dat nationalisme het kwaad is, welke in het geval van Bosnie compleet toevallig samenvalt met een religieuze scheidslijn.
Waarschuw beheerder
donateur
Tjonge waar zal ik zou eens beginnen :lol:
Zo alles lezend kan ik mij niet ontrekken aan de conclusie dat het voor mening persoon die het niet met mij eens is wel gelijk behoorlijk op de man gaat spelen. Daaruit lees in een behoorlijke onmacht af. En ik vraag mij echt serieus af.... nee ik weet wel zeker dat als ik dezelfde kritiek neer had gezet over een andere religie dat ik dan nooit zulke reacties geoogst. Wees er maar trots op (N)

Uitspraak van inactief op zondag 26 juni 2011 om 01:59:
Wat zou die waterscout nou helemaal verkeerd gedaan kunnen hebben :O ?

Vraag ik mij ook af, ik heb slechts een andere mening en dan krijg je gelijk zulke reacties om je oren.
Naja zo werk het eenmaal bij sommigen, ik weet gelukkig ook wie het zegt.

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op donderdag 23 juni 2011 om 23:08:
e weet niet eens wat achtergronden zijn, maar toch zeg je eerder dat alle conflicten worden veroorzaakt door de onverdraagzaamheid door moslims....

niet alle, maar bij veel conflicten speelt de islam wedegelijk een negatieve rol. Jammer maar helaas. Ik kan er ook niks beters ervan maken.
Dat de islam wereldwijd haat zaait heb ik zelf dit weekend ook wel weer ondervonden. Ik heb toch van welgeteld 3 verschillende kapiteins van verschillende nationaliteiten (Grieks, Italiaans en Indiër) ook weer opvallende gelijkenissen gehoord die overeen komen met mijn mening zoals ik die al hier heb verkondigd. vooral de Griek had veel te melden, sowieso over de algehele situatie van Griekenland zelf. Maar hij voelt zich net als mening west-europeaan ook niet meer op zijn plaats in zijn eigen land. De pakistanen en Noord-afrikanen overspoelen het land. Albanezen idem dito met alle problemen van dien. Ook Griekenland wordt armer en dommer zegt hij.
hij had ook in Saudi arabie bijna in de gevangenis gezeten omdat hij zijn ketting met kruis zichtbaar droeg. De douane ambtenaar daar wilde het ding zelfs al van zijn nek af trekken, maar aan boord konden ze dat niet maken (Schip is Grieks grondgebied )
De andere kapiteins hadden ook dergelijke dingen meegemaakt in Arabische landen. Ze zijn altijd maar wat blij als ze niet meer op een tanker zitten en dus niet meer daar naartoe hoeven.
Maargoed ik dwaal een beetje af. Ik ben wel van mening dat bij heel veel conflicten de islam wedegelijk een oorzaak is.
Ik heb geen links om mijn onderbouwing te staven, slechts mij ervaring en beredenering. als je echt in een face-to-face debat zou hebben dan moet je het ook daarvan hebben meen ik.
Daarbij heb ik het ook gewoon te druk om alles even uit te tikken, want dan ben ik heel erg lang bezig. En met drukke baan en een baby in huis heb je gewoon geen tijd voor dat soort zaken.

Net als het conflict van de week bij die Islamitische basisschool. Het stuit mij enorm dat de heren met een grote muil hier daar niks over te zeggen hebben maar de wereld is te klein als ik een beetje kritiek heb op de islam.
Dat soort gebeurtenissen zijn ab-so-luut geen toeval! hoe kan het dat basisschoolleerlingen überhaupt op het idee komen om zoiets achterlijks te doen? Mij zou het als kind op die leeftijd nooit in mij op zijn gekomen. Het is 100% zeker een resultaat van de intolerante islamitische cultuur die anderen nooit kan verdragen. die cultuur leert kinderen om anderen respectloos te behandelen. hoe kunnen anders nota bene KINDEREN op zo'n walgelijk idee komen? en er zijn wel meer incidenten geweest waaruit de respectloosheid tegenover niet-moslims blijkt.

Uitspraak van inactief op vrijdag 24 juni 2011 om 22:10:
Ik hou totaal niet van die cliché's, maar dit lijkt me zo'n Popov (of was 't nou Pavlov) reactie.Je bent hevig teleurgesteld in het mislukken van de multiculti samenleving en schrijft dat toe aan die koekebakker uit Venlo, maar de ware oorzaak is uiteraard gelegen in die intrinsiek al onmogelijke droom van 'n flink maar relatief klein deel van de bevolking (GL en D66 idealisten). Zo'n zelfde flink maar relatief klein ander deel van de bevolking heeft daar al lang geleden voor gewaarschuwd, maar desondanks gebeurde er eerst helemaal niks, tot 9/11, de moord op Fortuyn en Van Gogh, toen liet dat laatstgenoemde deel van de bevolking zich niet meer de mond snoeren en kon 't gezeik beginnen. Reken mij gerust tot dat deel, en als dat in jouw ogen betekent dat ik xenofoob, psychotisch en aso ben so be it, maar met dat soort kwalificaties repudieer je alleen maar je eigen idealen blijkbaar.

mooi gesproken (Y)

Daarbij gaat het dan vooral om het woord 'meeste', immers in veel conflicten speelt de de Islam 'n onmiskenbaar negatieve rol. Mijn indruk is dan ook dat de strekking van Thijs' stelling best wel in orde is, alleen ietsje té, en dat jij en anderen dat ook wel weten

Ik probeer slechts mensen te laten denken. Vooral op het linkse front heb ik het idee dat men alles wat met de islam te maken heeft gewoon als zoete koek wordt gegeten omdat het een "religie" is en dan ook nog eens een religie van een minderheid die krampachtig beschermd dient te worden. Terwijl er meer dan genoeg reden is om op zijn minst behoorlijk kritisch te zijn op de islam gezien de mondiale ontwikkeling en enorme vijandigheid die de islam heeft t.o.v. niet-moslims.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op zondag 26 juni 2011 om 23:06:
De Balkanconflicten hebben niets met religie te maken maar met nationalisme. Dat nationalisme in veel vormen voorkomt en zowel langs scheidslijnen van stammen, etnische groepen, religieuze groepen of zoals meestal langs al veel langer bestaande grenzen van staten, gebaseerd op dynastieke macht, doet niet af dat nationalisme het kwaad is, welke in het geval van Bosnie compleet toevallig samenvalt met een religieuze scheidslijn.

grotendeels met je eens, met de kanttekening dat religie wel een instrument vormt in het afbakenen van de identiteit...

Uitspraak van inactief op zondag 26 juni 2011 om 22:59:
Overheersing van zo'n 500 jaar is anders niet niks hoor

uhm in 1992 had het Ottomaanse rijk al zon 1,5 eeuw niets meer te vertellen op de joegoslavische balkan, laat staan dat de moslims de lakens uitdeelden...

lijkt me niet echt een legitieme of begrijpelijke aanleiding/reden voor de etnische zuiveringscampange van Milosevic Mladic en Karadzic en Co...

etnocentrimse en nationalisme werd in de propaganda wel gevoed door die mythe zoals Tractatus terecht opmerkt...

Uitspraak van inactief op zondag 26 juni 2011 om 22:59:
niet voor niets dat de Islam daar niet zo lekker ligt dunkt me.

de vraag is in hoeverre dat terecht is, het jodendom lag eeuwenlang niet zo lekker in west europa, 'het niet lekker liggen' rechtvaardigt geen negatieve of vijandige houding....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op zondag 26 juni 2011 om 23:42:
Zo alles lezend kan ik mij niet ontrekken aan de conclusie dat het voor mening persoon die het niet met mij eens is wel gelijk behoorlijk op de man gaat spelen. Daaruit lees in een behoorlijke onmacht af

Jahoor :gaap: Vandaar dus mijn reactie. Dit neigt gewoon richting narcisme, of zelfoverschatting. Zelf vragen om respect van een andere religie, en zelf niet eens respect hebben voor een ander zijn gedachtengoed.

Regelmatig ben ik het met je eens, echter de wijze waarmee je dit brengt is gewoon ranzig. Bravoure is prima, maar je kan ook té ver gaan.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 26 juni 2011 om 23:51:
Regelmatig ben ik het met je eens, echter de wijze waarmee je dit brengt is gewoon ranzig. Bravoure is prima, maar je kan ook té ver gaan.

Waarom is het dan zooooo erg?

Jahoor :gaap: Vandaar dus mijn reactie. Dit neigt gewoon richting narcisme, of zelfoverschatting. Zelf vragen om respect van een andere religie, en zelf niet eens respect hebben voor een ander zijn gedachtengoed.

Wie zijn gedachtegoed respecteer ik niet?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op zondag 26 juni 2011 om 23:54:

De wijze waarop jij je uit getuigt niet veel van respect, eerder self-minded egocentrische trekken. En met name het gedeelte dat ik quote, al hoewel je deze stunten al een langere tijd uithaalt. Als het niet de intentie is, mayb toch eens op gaan letten. 't Is enkel een constatering en je moet er uiteraard zelf mee weten wat je ermee doet. Ik vind 't zonde.

Jij bent niet de enige verder, het komt ook van "links". Helaas zit ik weer tussen 2 fronten in dus vermeid ik de discussie in zn geheel.

Waarschuw beheerder

Deze dus
Zelf vragen om respect van een andere religie, en zelf niet eens respect hebben voor een ander zijn gedachtengoed.

Maar troost je Thijs, ik ben ook al uitgedaagd om 'n mening face to face te herhalen in 'n geloof-toppa :rot:

Waarschuw beheerder
Waarom is het dan zooooo erg?

Omdat 't waar is misschien ?!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op maandag 27 juni 2011 om 01:32:
ik ben ook al uitgedaagd om 'n mening face to face te herhalen in 'n geloof-toppa :rot:

Wat insinueer je nu? Dat ik diegene was? :rot:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op zondag 26 juni 2011 om 23:06:
Je bedoelt dat de schuld ligt bij een complete mythe genaamt de natie? Dat nationalisme aan de grondslag ligt van de vele etnische conflicten op de Balkan, hetzelfde nationalisme wat nergens op gebaseerd is, wat jij dreigt te onderschrijven? De Balkanconflicten hebben niets met religie te maken maar met nationalisme. Dat nationalisme in veel vormen voorkomt en zowel langs scheidslijnen van stammen, etnische groepen, religieuze groepen of zoals meestal langs al veel langer bestaande grenzen van staten, gebaseerd op dynastieke macht, doet niet af dat nationalisme het kwaad is, welke in het geval van Bosnie compleet toevallig samenvalt met een religieuze scheidslijn

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zondag 26 juni 2011 om 23:51:
met de kanttekening dat religie wel een instrument vormt in het afbakenen van de identiteit...

Je kunt wel heel onderkoeld iets academisch beredeneren, maar dat vaagt de ressentimenten niet weg hoor;)
Ik probeer slechts mensen te laten denken. Vooral op het linkse front heb ik het idee dat men alles wat met de islam te maken heeft gewoon als zoete koek wordt gegeten omdat het een "religie" is en dan ook nog eens een religie van een minderheid die krampachtig beschermd dient te worden. Terwijl er meer dan genoeg reden is om op zijn minst behoorlijk kritisch te zijn op de islam gezien de mondiale ontwikkeling en enorme vijandigheid die de islam heeft t.o.v. niet-moslims.

Zou zeggen
mooi gesproken(Y)

maar watch your temper ;)
in 1992 had het Ottomaanse rijk al zon 1,5 eeuw niets meer te vertellen op de joegoslavische balkan, laat staan dat de moslims de lakens uitdeelden...

Sentimenten, ressentimenten zijn 'n lang leven beschoren !
etnocentrimse en nationalisme werd in de propaganda wel gevoed door die mythe zoals Tractatus terecht opmerkt...

Voilá...je kunt iets wel 'n mythe noemen, daarmee neem je de geest ervan nog niet weg.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juni 2011 om 01:36:
Dat ik diegene was? :rot:

Je was er gotverdomme wel bij he.;i@

Waarschuw beheerder
Lolwhut?! Soms volg ik je echt niet meer :lol:

Waarschuw beheerder
Dan moet je gewoon ff uit je doppe kijken miss :rot: Maar is allemaal alweer (L) & marriage :cheers:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op maandag 27 juni 2011 om 01:40:
Je kunt wel heel onderkoeld iets academisch beredeneren, maar dat vaagt de ressentimenten niet weg hoor

Voilá...je kunt iets wel 'n mythe noemen, daarmee neem je de geest ervan nog niet weg.

De gehele basis, die het nationalisme overigens op intellectueel niveau al geheel ontbeert, wegnemen is echter wel mogelijk, waardoor uiteindelijk ook het nationalisme zelf op niks gestoeld zal blijken. Dat in de praktijk brengen is een veel langduriger proces dan het opschrijven, maar op dit moment is er al niemand die serieus geworden wordt door aan te geven dat een Duitser (met name Noord-Duitsers) of een Vlaming daadwerkelijk zeer van ons verschilt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op maandag 27 juni 2011 om 17:19:
Dat in de praktijk brengen is een veel langduriger proces dan het opschrijven

Begrijp je prima Tractatus, ik probeer echter in beeld te brengen hoe oud zeer hééél lang kan blijven dooretteren binnen (groepen) mensen. Ik zou bij god niet weten wat of waarom ik iets tegen Polen zou moeten hebben, toch word ik gevoelsmatig enigszins beïnvloed door de toewijzing van 'n stuk Noordoostelijk Duitsland aan Polen door Rusland in 1946 :rot: zoiets kan generaties lang doorsudderen, snap je wat ik wil zeggen ?
Sta ook te kijken van de anti-Islamitische sentimenten van 'n nieuw Roemeens familielid, met wie ik het overigens bijzonder goed kan vinden.
Ik ga er overigens van uit dat je begrijpt dát en waarom ik bepaalde provocatieve elementen in mijn posts verwerk ;)
Waarschuw beheerder
maar dat vaagt de ressentimenten niet weg hoor

nogmaals, als je het hebt over een schuld/verantwoordelijkheidsvraag, is de vraag is in hoeverre deze ressentimenten zijn gerechtvaardigd essentieel, deze waren niet gerechtvaardigd maar gebaseerd op kunstmatige mythevorming....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op maandag 27 juni 2011 om 22:06:
deze waren niet gerechtvaardigd maar gebaseerd op kunstmatige mythevorming....

Dat weet ik eigenlijk niet; vonden ze daadwerkelijk hun oorsprong niet in ongelijkheid of zelfs onderdrukking/overheersing ? Bedoel je verder dat die mythe begin 90'er jaren werd gekweekt of begrijp ik je verkeerd ?
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van inactief op maandag 27 juni 2011 om 22:31:
Bedoel je verder dat die mythe begin 90'er jaren werd gekweekt of begrijp ik je verkeerd ?

nee dat begrijp je goed... de nationalistische en haatzaaiende propaganda vanuit Belgrado draaide overuren.. zie voor meer info daarover:

http://en.wikipedia.org/wiki/Role_of_the_media_in_the_Yugoslav_wars#Serbian_propaganda

Uitspraak van inactief op maandag 27 juni 2011 om 22:31:
hun oorsprong niet in ongelijkheid of zelfs onderdrukking/overheersing ?

verdiep je eerst eens in het conflict alvorens je dit soort vragen stelt die je eenvoudig zelf kunt beantwoorden en opzoeken met google, (y)

ik ga niet alles voor je voorkauwen....
Waarschuw beheerder
los van bovenstaande, er zijn interessante paralellen te vinden tussen anti-katholicisme, angst voor katholieken in de de vs in de 19e eeuw en islamofobie in hedendaags europa...

in de vs waren er in de 19e eeuw vooraanstaande politici die een immigratiestop voorstonden van kansarmen kahtolieken ui ierland en italie, daarnaast waren ze bang dat de VS onder de duivelse invloed van het papendom zou komen en dit ten koste zou gaan van de autochtone protestantse beschaving....

ook dacht men dat katholicsime haaks zou staan op democratie, alweer een paralel..

meer hierover:

http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-Catholicism_in_the_United_States