Partyflock

Forumonderwerp · 897966
4 volgers · 203666x bekeken

Waarschuw beheerder
+1-6
Edit by admin:

Dit topic is voor het bespreken van en discussieren over alle aspecten mbt Geert Wilders en zijn PVV. Partijstandpunten, mediaberichten et cetera vallen hier dus allemaal onder!
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
donateur
Idd... ik voel wel weer een Godwinnetje aankomen hoor :roflol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op woensdag 17 november 2010 om 13:23:
kritiek op Israel en je bent gelijk antisemiet volgens het pro-israel kamp

Kritiek op Islam/immigratiedebacle en je bent volgens de anti-PVV beweging meteen een PVV-stemmer (dom, criminogeen, rascist);)
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op woensdag 17 november 2010 om 13:23:
op die manier wordt elke discussie onmogelijk gemaakt.......

Uitspraak van ViBo op woensdag 17 november 2010 om 13:24:
een Godwinnetje

is zo gelegd.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op woensdag 17 november 2010 om 14:29:
Kritiek op Islam/immigratiedebacle en je bent volgens de anti-PVV beweging meteen een PVV-stemmer

dat is wel aan het veranderen, goed voorbeeld daarvan is de speech van halsmea tijdje terug waarin ze laat zien dat tussen kritiek hebben op bepaalde misstanden en het pvv standpunt, een werel van verschil kan zitten....
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op woensdag 17 november 2010 om 14:29:
Kritiek op Islam/immigratiedebacle en je bent volgens de anti-PVV beweging meteen een PVV-stemmer (dom, criminogeen, rascist);)

Tjah... wel een beetje een logische redenatie imho. Als je bang bent voor het 'islamiseren' zeker. Als je iets wilt doen tegen het algemene dwingende karakter van religies dan zou D66 eigenlijk logisch moeten zijn. Maar ik denk niet dat de daadkracht en brutaliteit van softies als Pechtold echt door komen bij het publiek :roflol:

Ik blijf voorlopig nog even zwevende kiezer, politiek is niet zo moeilijk maar iemand (nog) kunnen vertrouwen wel.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ViBo op woensdag 17 november 2010 om 14:45:
Pechtold

Hy zou gewoon is wat meer moeten zuipen en overeenkomstig moeten debatteren en lullen, mss kreeg hy myn denkbeeldige stem dan wél :$
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op woensdag 17 november 2010 om 15:16:
Hy zou gewoon is wat meer moeten zuipen en overeenkomstig moeten debatteren en lullen, mss kreeg hy myn denkbeeldige stem dan wél :$

Net in het debat over de koningin was hij eindelijk zijn werk weer eens aan het doen :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 november 2010 om 13:17:
Klopt helemaal

Je moet nog veel leren... :)

Dat moet je alleen wel willen. Soms is het leven in onwetendheid namelijk makkelijker, simpeler etc.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op woensdag 17 november 2010 om 15:16:

Misschien toch maar eens een brief sturen, kijken of ze een onbeschofte secularist kunnen gebruiken.
Met een paar biertjes op kan ik best een populistische haatcampagne voeren tegen de bekrompenheid van radicale (anti-)religieuzen :devil:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ViBo op woensdag 17 november 2010 om 11:09:
Thanks, van mij mag je wel een tweede paspoort krijgen

Gracias, but No Gracias ! Ik wil myn Duitse nationaliteit niet opgeven; zou me trwns in een loyaliteitsconflict brengen in bepaade situaties.
Uitspraak van ViBo op woensdag 17 november 2010 om 16:37:
een populistische haatcampagne voeren tegen de bekrompenheid van radicale (anti-)religieuzen

Zou je die fase niet willen skippen door een echt intelligente, maar waarachtige en keiharde verzoeningscampagne: samen democratisch verder, SDV, ViBo denkt met u mee !

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ViBo op woensdag 17 november 2010 om 14:45:
Tjah... wel een beetje een logische redenatie imho. Als je bang bent voor het 'islamiseren' zeker. Als je iets wilt doen tegen het algemene dwingende karakter van religies dan zou D66 eigenlijk logisch moeten zijn. Maar ik denk niet dat de daadkracht en brutaliteit van softies als Pechtold echt door komen bij het publiek :roflol:

Oh jij vind niet dat er in 30 jaar tijd wel erg veel islam in het straatbeeld van Nederland is gekomen?

En jij vind ook dat mensen daar niet 'tegen' mogen zijn? Que Sera, Sera?

Uitspraak van ViBo op woensdag 17 november 2010 om 12:32:
Geeft die filosofie niet een beetje aan dat er joden zijn die alle middelen zullen toestaan om een joodse sharia in te voeren in een multicultureel land?

Een multicultureel land? En sinds wanneer willen Joden anderen hun religie opleggen? 8)

Israël is buiten alles nog altijd de meest seculiere staat in de complete regio en misschien zelfs wel daarbuiten.

Uitspraak van ViBo op woensdag 17 november 2010 om 12:32:
maar het discrimineren van moslims en het gedogen van christenen door het Uitverkozen Volk behoort maakt het voor mij een minder leuke vakantiebestemming. Hoe 'mooi' dat land ook is en hoe veel vrienden we daar ook hebben/krijgen als Nederlander zijnde.

Deze zin klopt feitelijk niet, of je moet de politiek in de Gebieden, generaliseren voor compleet Israël.

En geen leuke vakantiebestemming? ;) Jezelf in de Oudheid wanen in Jeruzalem en dezelfde avond nog stappen tussen de fotomodellen in Tel-Aviv. Je weet niet wat je meemaakt. (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 november 2010 om 18:10:
de fotomodellen in Tel-Aviv.

cq transseksuelen..... ;)

Deze zin klopt feitelijk niet,

je wou zeggen dat de Arabieren (en niet alleen de moslims, ook de crhistelijke Arabieren) binnen Israel niet gediscrimieerd worden? :-/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op woensdag 17 november 2010 om 18:25:
je wou zeggen dat de Arabieren (en niet alleen de moslims, ook de crhistelijke Arabieren) binnen Israel niet gediscrimieerd worden? :-/

Ja, dat wil ik zeggen... (Y) Dat wellicht niet elke joodse Israëliër ze aardig vindt, is wat anders.

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op woensdag 17 november 2010 om 18:25:
cq transseksuelen..... ;)

Ja, die heb je er ook ja... :nocheer: Maar die hebben vaak hun eigen kroegen. ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op woensdag 17 november 2010 om 17:51:
Zou je die fase niet willen skippen door een echt intelligente, maar waarachtige en keiharde verzoeningscampagne: samen democratisch verder, SDV, ViBo denkt met u mee !

Dat klinkt inderdaad beter, maar met een ideologie alleen heb je ook nog geen politiek programma. De behoefte zal eerst moeten groeien bij de Nederlanders zoals jij en ik voordat de politiek hier op reageert. Ik heb ook niet de illusie dat ik een goede politicus ben, of een morele revolutie kan leiden. Een paar keer schreeuwen voor mijn standpunt dat geen enkele organisatie of religie boven democratische wetgeving mag staan past mij beter ;)

Oh jij vind niet dat er in 30 jaar tijd wel erg veel islam in het straatbeeld van Nederland is gekomen?

En jij vind ook dat mensen daar niet 'tegen' mogen zijn? Que Sera, Sera?

Dude... ik ben er zelf op tegen, ik heb (net als Wilders) ook in Kanaleneiland gewoond en ben met een gewapende doodsbedreiging uit huis gegaan. (Door een 'christelijke' Hongaar trouwens, voordat er weer aannames gemaakt worden ;P)
Te veel islam zie ik niet zo (in Nederland tenminste), maar ik zie wel veel problemen die uit de immigratiestroom komen. Armoede, onvrede, opstandigheid, criminaliteit.
Import-huwelijken vind ik een van de meest bizarre ongezonde relaties die je kunt verzinnen. Van mij mogen ze lezen en leven hoe ze willen zolang ze niet oproepen tot haat, maar mensen die in Nederland wonen zijn vrij in hun keuzes. Ik zou voor openbare scholing zijn, of in elk geval een verplicht vak filosofie/levensbeschouwing dat wordt gegeven vóórdat de puberteit begint. Laat de kinderen weten dan maar weten dat Sinterklaas niet bestaat, en zij hier in Nederland beschermd kunnen worden tegen de keuzes die hun familie voor hen maken. Even laten zien dat hier geen sharia of Koran regeert, maar laat ze gerust geloven dat Allah zo groot is dat hij ook Nederland geschapen heeft.

Een multicultureel land? En sinds wanneer willen Joden anderen hun religie opleggen? 8)

Israël is buiten alles nog altijd de meest seculiere staat in de complete regio en misschien zelfs wel daarbuiten.

Mjauh... lekker tolerant gebied is het daar inderdaad, lekker goedkoop wonen in een nederzetting met mooie subsidies voor joodse kolonisten. Avondklok en afsluiting van de infrastructuur en handel voor de ouwe locals, die maar niet op willen rotten uit hun Beloofde Land. Niet dat ik de joden niets wil gunnen, maar de vijandigheid heerst daar wel, en terecht... beide partijen zijn al veel te ver gegaan om daar nog vrede te krijgen. De enige (trage) oplossing voor dit gebied lijkt mij dat discriminatie op grond van geloofsuitingen kei- en keihard verboden wordt. Daar is waarschijnlijk niet minder voor nodig dan totale controle op wat er in elke preekhut besproken wordt, en dan nóg zal het lang duren voordat er rust terugkeert.
Geloof in goed en kwaad kun je niet zo maar veranderen namelijk, maar als de publieke opinie verandert dan gaan religieuzen zich langzaamaan ook schamen voor hun foute interpretaties.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 november 2010 om 19:13:
Ja, dat wil ik zeggen... Dat wellicht niet elke joodse Israëliër ze aardig vindt, is wat anders.

dan ben je slecht op de hoogte:

Israel's school systems for Arab and Jewish children are separate and have unequal conditions to the disadvantage of the Arab children who make up one quarter of all students. In 2001, Human Rights Watch issued a report that stated: "Government-run Arab schools are a world apart from government-run Jewish schools. In virtually every respect, Palestinian Arab children get an education inferior to that of Jewish children, and their relatively poor performance in school reflects this."[26][27][28]

Arab students' schooling receives less funding, which has been described as discriminatory against : a 2009 study from the Hebrew University's School of Education demonstrated that the Israeli Education Ministry's budget for assistance to poor students "severely" discriminated against Arabs. It also showed that the average per-student allocation at Arab junior high schools was one-fifth the average at Jewish ones.[29] The Follow-Up Committee for Arab Education notes that the Israeli government spends an average of $192 per year on each Arab student compared to $1,100 per Jewish student. The drop-out rate for Arab citizens of Israel is twice as high as that of their Jewish counterparts (12 percent versus 6 percent). The same group also notes that there is a 5,000-classroom shortage in the Arab sector.[30]
Discrimination has been documented regarding ownership and leasing of land in Israel, because approximately 13% of Israel's land (the land owned by the Jewish National Fund) is restricted to Jewish ownership and tenancy, so Arabs are prevented from buying or leasing that land.[31]

http://en.wikipedia.org/wiki/Arab_citizens_of_Israel#Civil_Rights

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ViBo op woensdag 17 november 2010 om 19:50:
Mjauh... lekker tolerant gebied is het daar inderdaad, lekker goedkoop wonen in een nederzetting met mooie subsidies voor joodse kolonisten. Avondklok en afsluiting van de infrastructuur en handel voor de ouwe locals, die maar niet op willen rotten uit hun Beloofde Land. Niet dat ik de joden niets wil gunnen, maar de vijandigheid heerst daar wel, en terecht... beide partijen zijn al veel te ver gegaan om daar nog vrede te krijgen. De enige (trage) oplossing voor dit gebied lijkt mij dat discriminatie op grond van geloofsuitingen kei- en keihard verboden wordt. Daar is waarschijnlijk niet minder voor nodig dan totale controle op wat er in elke preekhut besproken wordt, en dan nóg zal het lang duren voordat er rust terugkeert.
Geloof in goed en kwaad kun je niet zo maar veranderen namelijk, maar als de publieke opinie verandert dan gaan religieuzen zich langzaamaan ook schamen voor hun foute interpretaties.

Verschil tussen de Gebieden en Israël zelf.. Daar moet je echt een onderscheid in maken.

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op woensdag 17 november 2010 om 19:51:
government spends an average of $192 per year on each Arab student compared to $1,100 per Jewish student.

Sorry, maar dit geloof ik niet. De bron onderbouwt dit ook met niks, behalve eigen documentatie.

The NIF has been criticized by NGO Monitor, an Israeli non-governmental organization, for its support of groups that NGO Monitor regards as having an anti-Zionist agenda.[10]

http://en.wikipedia.org/wiki/New_Israel_Fund#Controversy

De rest van het verhaal is plausibel, alleen kan het ook niet zijn dat het, hetzelfde probleem is als Zwarte Scholen hier?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 november 2010 om 20:03:
Verschil tussen de Gebieden en Israël zelf.. Daar moet je echt een onderscheid in maken.

Gevoelig puntje?
Als de meningen over wat 'Israël' is wat minder verdeeld waren en de grenzen daarvan duidelijk waren dan had ik je gelijk gegeven, het is imho geen lokale politiek meer :flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ViBo op woensdag 17 november 2010 om 20:14:
Gevoelig puntje?
Als de meningen over wat 'Israël' is wat minder verdeeld waren en de grenzen daarvan duidelijk waren dan had ik je gelijk gegeven, het is imho geen lokale politiek meer

Nee, kennisgebied... ;)

Internationaal sentiment wil niet zeggen dat iets waar is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
maar met een ideologie alleen heb je ook nog geen politiek programma. De behoefte zal eerst moeten groeien bij de Nederlanders zoals jij en ik voordat de politiek hier op reageert.

Nou, denk dat de PVV toch al een eindweegs in de goede richting zit met tenminste een deel van zyn idelogie en programma; bovendien is er flink draagvlak onder de kiezers.
mijn standpunt dat geen enkele organisatie of religie boven democratische wetgeving mag staan past

Geloof niet dat je daar in NL zonodig hard om moet roepen, juist de PVV maakt gek genoeg duidelyk dat "we" dát niet willen.
Te veel islam zie ik niet zo (in Nederland tenminste), maar ik zie wel veel problemen die uit de immigratiestroom komen. Armoede, onvrede, opstandigheid, criminaliteit.

Ben je byziend ofzo :lol: het straatbeeld in de kleinere provinciesteden is zelfs al behoorlyk - excusez le mot - vervuild, nog afgezien van de problemen in de prachtwyken. En dat een groot deel van de aan immigratie verbonden problemen juist significant vaak terug te vinden zyn by mensen met een islamitische achtergrond lykt me ook helder. Maar niet alléén by en door de Islam, en dat is voor my een moeilyk te verteren punt by Wilders' program.
totale controle op wat er in elke preekhut besproken wordt

Dat moet je imo niet willen. Onderwys en politiek zouden een zelfreinigend vermogen moeten kunnen bewerkstelligen in alle sectoren van de maatschappy.
alleen kan het ook niet zijn dat het, hetzelfde probleem is als Zwarte Scholen hier?

Goeie vraag (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op woensdag 17 november 2010 om 12:32:
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op woensdag 17 november 2010 om 12:31:
Wilders komt op mij over als een intelligente man, waarom haalt hij in vredesnaam dit soort randdebielen in zn fractie?

Erg jammer

Intelligente man is hij zeker t.w.: De PVV wil dat er een apart fonds komt dat specifiek bedoeld is voor de opbouw van het zuiden van Sudan. De andere fracties in de Tweede Kamer zijn aangenaam verrast door het voorstel.
En zijn kiezers zeker ook ! :O

Zie verder:
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/11_november/17/binnenland/pvv-wil-apart-fonds-voor-zuid_sudan.xml

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op woensdag 17 november 2010 om 22:48:
Nou, denk dat de PVV toch al een eindweegs in de goede richting zit met tenminste een deel van zyn idelogie en programma

Ja zeker minimaal 10% ofzo ?! ;p

bovendien is er flink draagvlak onder de kiezers.

Klopt en dan is de vraag welke kiezer ?!
t.w.: De PVV was tot nu toe GEEN voorstander van ontwikkelingshulp.
En zijn kiezers nu dan ook ?! :LOL:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 november 2010 om 23:04:
opbouw van het zuiden van Sudan

(Y) Daar waar de moslim-milities complete volksstammen hebben afgeslacht met machettes, vrouwen onthoofd en verkracht, vaders hun eigen minderjarige dochters hebben laten verkrachten.

Blijft een ziek continent af en toe, dat Afrika. (N) Barbaars. (N)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 november 2010 om 12:10:
Wat tussen haakjes staat, is een voorbeeld waarin ontucht gebruikt kan worden, niet de definitie, Einstein.

Als de haakjes maar voor jou goed uitkomen hé ?!
En btw het zijn geen haakjes, maar enkelvoudige aanhalingstekens !
Dus hij heeft "ontucht" gepleegd en dan nog steeds met een minderjarigen en dan maakt het niet uit dat sex met een 16 jarige mag.
De 16 jarige moet daar mee akkoord gaan, mits dit niet in "onderdrukte dwang" gebeurd.
Het feit alleen al dat hij misbruik heeft gemaakt van zijn positie, ook al ging zij daarmee akkoord,
want in het beginsel is dit volgens de Wet ook strafbaar; punt ! (doe ik je ook ff na ;p)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 november 2010 om 23:15:
(Y)

Idd. een (Y) zaak.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 november 2010 om 23:15:
Daar waar de moslim-milities complete volksstammen hebben afgeslacht met machettes, vrouwen onthoofd en verkracht, vaders hun eigen minderjarige dochters hebben laten verkrachten.

Hebben ze daar enkel de fonds voor nodig ?!
In het artikel wordt tevens vermeldt: Het gaat de PVV niet alleen om geld, maar ook om de economische ontwikkeling van Sudan. Grote bedrijven zoals Shell zouden daarbij een rol kunnen spelen.

Waarschuw beheerder
flink draagvlak onder de kiezers.

http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemeo/article6578987.ece/Dreigbrieven-voor-oud-buren-van-PVV'er-Lucassen-(update)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 november 2010 om 15:48:
Je moet nog veel leren...

Dat moet je alleen wel willen. Soms is het leven in onwetendheid namelijk makkelijker, simpeler etc.

Jij bent toch ook diegene die de onderdrukking en apartheid van Palestijnen ontkent?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 november 2010 om 00:19:
Jij bent toch ook diegene die de onderdrukking en apartheid van Palestijnen ontkent?

Nee hoor, er komt zeker een bepaalde mate van discriminatie voor in de Gebieden. Dat zal ik niet ontkennen. Alleen is die ook te nuanceren, heeft dat een verklaring. De veiligheidsmuur, de checkpoints etc. zouden er niet geweest zijn, als Hamas het niet zo leuk had gevonden om schoolbussen op te blazen.

Verdiep je eens in het verhaal vriend, in plaats van holle kreten van anderen te herhalen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 november 2010 om 23:53:
Als de haakjes maar voor jou goed uitkomen hé ?!
En btw het zijn geen haakjes, maar enkelvoudige aanhalingstekens !
Dus hij heeft "ontucht" gepleegd en dan nog steeds met een minderjarigen en dan maakt het niet uit dat sex met een 16 jarige mag.
De 16 jarige moet daar mee akkoord gaan, mits dit niet in "onderdrukte dwang" gebeurd.
Het feit alleen al dat hij misbruik heeft gemaakt van zijn positie, ook al ging zij daarmee akkoord,
want in het beginsel is dit volgens de Wet ook strafbaar; punt ! (doe ik je ook ff na ;p)

Veel gescheer, weinig wol.

Ik ga er niet meer op in, hij is niet veroordeeld voor de leeftijd van de dame in kwestie, maar de positie die hij bekleedde.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 november 2010 om 00:35:
Alleen is die ook te nuanceren, heeft dat een verklaring.

Zo kun je alles door blijven nuanceren. Helaas is de situatie in het midden-oosten echter heel anders dan jij wil doen voorkomen. Apartheid en onderdrukking van Palestijnen is daar de dagelijkse gang van zaken en zolang er mensen zijn zoals jij die blind achter een terroristenstaat als israel staan zal er helaas nooit vrede komen..(N)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 november 2010 om 00:37:
Ik ga er niet meer op in, hij is niet veroordeeld voor de leeftijd van de dame in kwestie, maar de positie die hij bekleedde.

:GAAP:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 november 2010 om 23:53:
want in het beginsel is dit volgens de Wet ook strafbaar; punt !

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 november 2010 om 00:51:
Zo kun je alles door blijven nuanceren. Helaas is de situatie in het midden-oosten echter heel anders dan jij wil doen voorkomen. Apartheid en onderdrukking van Palestijnen is daar de dagelijkse gang van zaken en zolang er mensen zijn zoals jij die blind achter een terroristenstaat als israel staan zal er helaas nooit vrede komen..

Ik sta niet blind achter Israël, absoluut niet. Dat vind ik trouwens een bijzonder slechte uitleg van mijn mening. (N)

Ik sta blind achter bestaansrecht van Israël en haar recht zichzelf te verdedigen tegen bedreigingen. Punt.

Elke Arabier in Israël leeft vrijer, dan waar dan ook in diezelfde regio. Heeft als mens meer rechten, dan waar dan ook in die complete regio. Dat is de werkelijkheid.

Dan mag je van Israël een terroristenstaat noemen, het apartheid en onderdrukking noemen.

Maar noem dan in één adem ook Egypte, Syrië, Libanon, Irak, Iran, Saudi-Arabië, Sudan, Jemen, Eritrea, Oman, Afghanistan, Pakistan, Libië en in steeds mindere mate Jordanië. Die ook haar burgers onderdrukt, minderheden discrimineert, vrouwen discrimineert, oppositie de mond snoert en andersdenkenden zonder proces opsluit of zelfs vermoord.

Maar dat doe je niet, daar sluit je jouw ogen voor. Misselijkmakend voor iemand die het voor mensen meent op te nemen.

Je neemt het niet voor de Palestijnen op, de Palestijnen zijn slechts een stok om Israël en de Joodse bevolking mee te slaan. En daarmee hou je het grootste probleem in stand in Israël, namelijk dat de Palestijnen het enige Arabische wapen zijn om Israël dwars te zitten. (N) En daarom wordt het 'Palestijnen probleem' door de hele Arabische wereld in stand gehouden, anders zijn ze hun voornaamste wapen kwijt.

Jij bent zelf het probleem, en niet ik. (N)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 november 2010 om 01:03:
Elke Arabier in Israël leeft vrijer, dan waar dan ook in diezelfde regio. Heeft als mens meer rechten, dan waar dan ook in die complete regio. Dat is de werkelijkheid.

Je gelooft wel in sprookjes zeg, ongelovelijk..:/
Ik sta blind achter bestaansrecht van Israël en haar recht zichzelf te verdedigen tegen bedreigingen. Punt.

Sta je ook zo blind achter het bestaansrecht van Palestina?

aar noem dan in één adem ook Egypte, Syrië, Libanon, Irak, Iran, Saudi-Arabië, Sudan, Jemen, Eritrea, Oman, Afghanistan, Pakistan, Libië en in steeds mindere mate Jordanië. Die ook haar burgers onderdrukt, minderheden discrimineert, vrouwen discrimineert, oppositie de mond snoert en andersdenkenden zonder proces opsluit of zelfs vermoord.

Dat geeft Israel het recht om te onderdrukken en discrimineren? Het is heel simpel Israel is een terroristenstaat die in een razendtempo land inpikt. De slachtoffers van toen zijn de daders van nu, echter word Israel over het algemeen nogal vaak de hand boven het hoofd gehouden(vanwege schuldgevoel?) en wanneer men kritiek uit word je al heel gauw van antisemitisme beschuldigt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 november 2010 om 02:04:
Je gelooft wel in sprookjes zeg, ongelovelijk..:/

Kom eens met argumenten dan, in plaats van holle kreten.

Israël is een seculiere democratie, waar vrijheid van religie, overtuiging of seksualiteit is gewaarborgd in de grondwet, als enige land in de verre omtrek. Israël heeft een vrije pers, een staat waarbij je kan aankloppen als je vind dat je onrecht aangedaan is.

Deze regels gelden voor alles Israëliërs, dus ook de Arabische. Deze vrijheden heeft geen enkel land in de regio.

Dat is de werkelijkheid, wil je dat soms ontkennen?

Sta je ook zo blind achter het bestaansrecht van Palestina?

Waarom zou Palestina bestaansrecht hebben? Ik sta achter een twee-staten oplossing omdat het de enige manier waarop er misschien vrede zal komen. Maar in mijn ogen hebben de Palestijnen al een staat drie keer zo grote staat als Israël, Jordanië.

Dat geeft Israel het recht om te onderdrukken en discrimineren? Het is heel simpel Israel is een terroristenstaat die in een razendtempo land inpikt.

Sinds 1976 heeft Israël alleen maar land teruggegeven... :/ Ken je feiten. En als Israël een terroristenstaat is, is heel het Midden-Oosten dat, dus dat zet de term niet echt kracht bij.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ben je byziend ofzo :lol: het straatbeeld in de kleinere provinciesteden is zelfs al behoorlyk - excusez le mot - vervuild, nog afgezien van de problemen in de prachtwyken.

wat een flauwe kul. 't is geen Marseille hierzo, pff 'vervuild'.:lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op donderdag 18 november 2010 om 07:50:
wat een flauwe kul. 't is geen Marseille hierzo, pff 'vervuild'.:lol:

En wat is er volgens jou zo vervuild aan Marseille?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op donderdag 18 november 2010 om 07:50:
wat een flauwe kul

Als heel veel mensen zeggen zich niet meer te herkennen in het straatbeeld noem ik dat geen flauwekul maar een ernstige aanwyzing dat er iets is scheefgegroeid;)
Waarschuw beheerder
[img width=461 height=647 cacheid=001181f3002efdee040567de1a02b80b24]http://images.retecool.com/uploads/Frisco-2008-10-12-warning-in-case-of-terrorist-attack.png[/img] Geertje Geertje come ong :gaap:
Waarschuw beheerder
Sorry, maar dit geloof ik niet. De bron onderbouwt dit ook met niks, behalve eigen documentatie.

Lastig na te gaan of het nu nog steeds klopt aangezien het gegevens zijn uit 2005 die een Joodse NGO in Israel heeft onderzocht: http://web.archive.org/web/20070807221918/http://www.nif.org/content.cfm?id=2343&currbody=1

De rest van het verhaal is plausibel, alleen kan het ook niet zijn dat het, hetzelfde probleem is als Zwarte Scholen hier?

voor een deel zou dat goed kunnen, maar ja als het klopt dat de overheid minder geld spendeert aan scholen met Arabische leerlingen dan gaat die vlieger niet helemaal op natuurlijk....

maar het is lastig want er zijn weinig recente gegevens te vinden hierover....

maar dat er wordt gediscrimeerd op tal van andere vlakken ook buiten het onderwijs om lijkt me vrij onomstreden als je het verhaal met bronnen zo leest....

dit stukje illustreert dat goed, al is het uit 2004-2005, kan me moeilijk voorstellen dat er onder de huidige behoorlijk rechtse regering, er veel is vebeterd op het vlak van discriminatie tegen Arabieren woonachtig in Israel:

According to the 2004 U.S. State Department Country Reports on Human Rights Practices for Israel and the Occupied Territories, the Israeli government had done "little to reduce institutional, legal, and societal discrimination against the country's Arab citizens."[3] The 2005 US Department of State report on Israel wrote: "[T]he government generally respected the human rights of its citizens; however, there were problems in some areas, including... institutional, legal, and societal discrimination against the country’s Arab citizens."[11] Former Likud MK and Minister of Defense Moshe Arens has criticized the treatment of minorities in Israel, saying that they did not bear the full obligation of Israeli citizenship, nor were they extended the full privileges of citizenship.[12]

http://en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_discrimination_in_Israel#Directed_at_Arabs

Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 november 2010 om 02:19:
Sinds 1976 heeft Israël alleen maar land teruggegeven.

:rot:

doe je oogkleppen is af:

http://www.nrc.nl/buitenland/article2499763.ece/Israel_gaat_door_met_bouwen_op_Westoever
http://www.depers.nl/buitenland/522932/Kritiek-VS-en-EU-op-bouwplan-Israel.html
http://nos.nl/artikel/187310-spanning-rond-einde-bouwstop-westbank.html
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1070495/2010/02/21/Israel-roept-plaatsen-Westbank-uit-tot-nationaal-erfgoed.dhtml

etc... etc....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 november 2010 om 23:13:
Ja zeker minimaal 10% ofzo ?!

Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 november 2010 om 23:13:
Klopt en dan is de vraag welke kiezer ?!

Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 november 2010 om 00:07:
http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemeo/article6578987.ece/Dreigbrieven-voor-oud-buren-van-PVV'er-Lucassen-(update)

Als democraat maak je je met dit soort posts alleen maar ongeloofwaardig. Trachten om de resultaten van vrye verkiezingen en de substantiële ondersteuning van een democratisch gekozen politieke party te bagatelliseren danwel belachelyk te maken valt imo onder de noemer extremist of fundamentalist. Jouw houding ondermynt onze vrye Westerse samenleving.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op donderdag 18 november 2010 om 15:10:
doe je oogkleppen is af:

Als je Gaza en de gehele Sinai daar bij optelt, hebben ze meer 'terug' gegeven dan veroverd.

Niemand heeft recht op de Westbank. Dus aan wie zouden ze het terug moeten geven? Jordanië?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op donderdag 18 november 2010 om 16:03:
Jouw houding ondermynt onze vrye Westerse samenleving.

:LOL:
Het "Westen" heeft nogal tal van grote verschillen (t.w. aangepaste/overgenomen cultuur/gedachtengang) of dat ze anders elkaar achterna lopen.

Uitspraak van inactief op donderdag 18 november 2010 om 16:03:
Als democraat maak je je met dit soort posts alleen maar ongeloofwaardig.

Ik zou eerder zeggen, dat jou quotes/stellingen ongeloofwaardig zijn met de werkelijkheid .

BTW: De kiezers en leden ondermijnen hun eigen democratie. :|

Waarschuw beheerder
Niet te geloven hoe de pvv word doorgelicht door half links nederland in een ware heksenjacht op elke scheet of boer uit het verleden. Enorm bizar dat de hele media er op springt alsof er elke keer een massamoord is begaan. Stelletje muggezifters dat jullie zijn! Kruistochten waren er niks bij.........Ach ja, je hoort niks over de veroordeelde criminelen bij SP, GroenLinks en PvdA. Een Krista van Velzen bijvoorbeeld. Een Diederikje Samson. Een Tara Singh Varma. Sam Pornmes. Ook hoorde je de pers niet over de SM kelders van Melkert.PvdA senator Edward Brongersma: overtreding wet op kinderporno PvdA penningmeester Sharda Poese (A'dam-ZO): fraude, verduistering PvdA raadslid Faiz Yerlibuçak (Beverwijk): banden met terreurorganisatie Grijze Wolven PvdA burgemeester Aleid Wolfsen: intimidatie en knevelarij krantenredactie PvdA burgemeester Guusje ter Horst: dronken achter stuur, doofpotpoging PvdA deelraadslid Randy Stena (A'dam-ZO): arbeidsverzuim, werkweigering PvdA raadslid Jerry Sulaiman (A'dam-ZO): fraude, greep uit kas PvdA raadslid Hakim Hmadouch (Arnhem): mishandeling echtgenote, bedreiging PvdA raadslid Elvira Sweet A'dam: 2x veroordeeld voor dronken achter stuur PvdA raadslid Ama Carr A'dam: zonder rijbewijs, onverzekerd rijden, valse naam PvdA raadslid Mohammed Kaied uit Dalfsen: poging tot doodslag PvdA raadslid Cebeli Gönül uit R'dam: mishandeling echtgenote PvdA raadslid Mohammed el Yaakoubi A'dam: mishandeling, dumpen importbruid PvdA raadslid Ernest Owusu-Skeyere A'dam-ZO: fraude, illegaal wapenbezit PvdA raadslid Ronald Buld Nijverdal: mishandeling, verkrachting PvdA raadslid Murat Yasar uit Kampen: mishandeling echtgenote. en 3 kwart zit nog gewoon op ze positie en geen haan die er naar kraait dus schouders ophalen en doorlopen graag.........! Ik schat dat zo'n 40% van de zetelwarmers in de kamer van bedenkelijk allooy is. Als het ter linkerzijde is, dan zijn het volgens de pers een soort van heldhaftige Robin Hoods die het beste voor hebben met de menschheid. Maar oh wee. Als je voor een rechtse partij in de kamer zit en je iets in je verleden hebt gedaan. Dan zal de linkse pers zich in je vastbijten en geen moment onbenut laten om je in je rug te steken...................Tja.... de linkse hoek gaat lopen zoeken nu he? laten ze eens bij de PvdA gaan graven of bij het CDA. Daar kunnen ze ook wel n hele beerput opentrekken. Welke partij niet overigens. De hele politiek is corrupt. Maar PVV is n mooie zondebok. Als er herverkiezingen komen zal de PVV echt niet zoveel stemmers kwijtraken als de linkse willen hoor. Hij wordt evengoed de grootste. Men houdt niet zo van klikspanen....
Kijk, dit is het enige waar links Nederland goed in is met Job Cohen voorop. De vuiligheid van de tegenstander naar boven halen of het nu waar is of niet, om op deze manier de tegenstander kapot te maken. Zijn de PvdA, groenlinks, SP en D66 hun eigen mestluiers vergeten in de partij die ze onder de mat geschoffeld hebben. Wat een misselijkmakend zootje zijn de linkse partijen in dit land, vanuit hun eigen drek naar een ander wijzen, maar regeren zijn ze niet toe in staat. Links zorgt voor de afbraak van dit land.

Waarschuw beheerder
In Amsterdam denken ze dat we gek zijn. Verleden week werden drie nieuwe rechters aangewezen die Wilders van een eerlijk proces moeten voorzien.

Wel, vergeet het maar. Van dat eerlijke proces komt helemaal niets terecht. De soap begint gewoon van voor af aan en het kan niet anders of er zit voor Bram Moszkowicz niets anders op dan ook deze rechter(s) maar weer te wraken.

Waarom? Lees even mee, we gaan eerst een stukje terug in de tijd:

"Advocaat Ties Prakken wil dat het Openbaar Ministerie in Amsterdam de aanklacht tegen Geert Wilders in het momenteel lopende strafproces aanscherpt. Volgens Prakken, die een aantal aangevers tegen Wilders bijstaat, heeft het OM ?de meest aanstootgevende, de meest strafbare? uitlatingen van Wilders buiten de tenlastelegging gehouden."

Bron: Telegraaf

Goed onthouden, op naar het volgende bericht:

"Voortzetting zaak Wilders

Amsterdam, 11 november 2010 – De rechtbank Amsterdam streeft er naar de zaak Wilders op korte termijn te hervatten. De rechtbank is in overleg met partijen over de voortgang en planning van de zaak.

De rechtbankcombinatie die de zaak Wilders opnieuw gaat behandelen in de rechtbank Amsterdam bestaat uit mr. A.A.M. van Oosten (voorzitter), mr. G.P.C. Janssen (oudste rechter), mw. mr. J.C. Boeree (jongste rechter).

Bron: Rechtbank Amsterdam

Zie hier het nieuwe trio dat dit keer wel moet zorgdragen voor een eerlijke rechtsgang van Geert Wilders. Althans, daar mag je op vertrouwen na de beschamende vertoningen de afgelopen tijd. Men kan zich geen foutje meer veroorloven. Toch?

Maar.... die jongste rechter, mw. mr. J.C. Boeree, ken ik die niet ergens van?

Ja.... wacht eens even? Doceert zij geen 'Vreemdelingenrecht voor strafrechtadvocaten', samen met mr. M.F. Wijngaarden, advocaat bij ‘Böhler Franken Koppe Wijngaarden Advocaten’?

Jazeker!

Hoe is het mogelijk! We hebben het over dezelfde rechter die in haar vrije uurtjes een beetje bijklust, samen met Marq Wijngaarden, een van de kopstukken van Böhler advocaten, en kantoorgenoot van Michiel Pestman en Ties Prakken, die de aanklacht tegen Wilders nota bene willen aanscherpen.

Natuurlijk staat het mevrouw Boeree vrij om te doen wat ze doet. Maar in het kader van de afgelopen gebeurtenissen, in combinatie met de enorme gevoeligheid die om dit politieke proces hangt, waar zelfs het kleinste smetje op de (schijn van) onafhankelijkheid kan leiden tot toestanden die het imago van de rechtsstaat ernstig kunnen schaden, had men deze keer toch veel voorzichtiger moeten zijn. De link tussen rechter Boeree en Böhler advocaten is een onaanvaardbare link. Een blunder van formaat. Is er echt niemand te vinden die géén link met een van Wilders' aanklagers heeft?

Of speelt er toch wat anders.....

Ben ik in overtreding als ik zeg dat ook dit zaakje stinkt? Dat hier wederom sprake is van doorgestoken kaart? Dat tenminste EEN rechter in deel 2 van het Wildersproces, dat zelfs nog moet beginnen, de toets der kritiek (zou die bestaan) niet kan doorstaan?

Wat een rotzooi!

Bram, succes met de volgende wraking!

Waarschuw beheerder
Mijn mening over de ''wereld zaak'' Eric Lucassen Da's nou net het punt hè? Het zegt helemaal niks over de partij in kwestie. De cv-fraude van Charles Schwietert (VVD), de crackhoer van Rob Oudkerk (PvdA), het vakantiehuisje van Gerd Leers (CDA), het bedreigen en brandstichten in de brievenbus van een EZ-ambtenaar door Wijnand Duijvendak (GroenLinks)... catch my drift? Ook de PVV ontkomt er niet aan, en waarom zou het ook. Maar als je elke partij hierop afrekent, kun je alleen nog maar anarchist worden van het type "ik stem niet, nooit". Veel interessanter is de vraag waarom we het van bepaalde personen wel accepteren en van anderen niet. Wat dacht je bv van het legertje maitresses, hoeren en bastaardkinderen van prins Bernhard, die er hooguit het imago van ondeugende bon vivant aan overhield. En van Jack de Vries? Zijn partij begon hem al te rehabiliteren ("vervelende privékwestie") toen zijn ex-vrouw en kinderen nog in tranen waren. Sommige psychologen zeggen dat als de overtreder in kwestie wordt beschouwd als "te hoog", de vergeving snel geschonken wordt. Is de overtreder in kwestie echter net zo hoog of lager dan degene die oordeelt, dan zal niet gerelativeerd worden, maar veroordeeld. Eigenlijk een subtiele variant van het welbekende likken naar boven, trappen naar beneden, zeg maar. Wat het ook een beetje is: De PVV-kamerleden zijn allemaal van de straat en als ze wat op hun kerfstok dan is het kleine shit, van de straat. Beetje stout geweest, en al allemaal op klein-menselijke schaal. Herkenbaar, maar o zo verfoeilijk. Want het is allemaal niet netjes. Beetje kneuk-gedrag. (knokken en neuken, zoals Koot & Bie dat noemden). Bij gevestigde partijen worden dat soort types er op lokaal niveau al snel uitgezeefd en afgerangeerd, want op lokaal niveau is het een kwestie van een paar belletjes en je weet precies wat voor vlees je in de kuip hebt. De PVV heeft geen lokale en provinciale afdelingen (en daar is veel voor te zeggen, de afstand naar Den Haag wordt erdoor vergroot voor gewone leden), maar het heeft dus ook het nadeel dat dit soort straatschoffies in de kamer kunnen komen. Maar laten we even eerlijk zijn: het valt allemaal in het niet bij wat de witteboordencriminelen van de gevestigde partijen bij elkaar hebben geroofd aan belastinggeld, schimmige deals, corruptie en steekpenningen. Dat is de echte grote-mensen-criminaliteit en daar maalt niemand om, want dan gaat om de goede publieke zaak, en je moet af en toe wel eens vuile handen maken om iets tot stand te krijgen etc. etc. Dat soort zelfverrijkers bij de gevestigde partijen (van CDA tot PvdA, van VVD tot GroenLinks) mogen gewoon blijven zitten. Hun schimmige zaakjes spreken niet tot de verbeelding, zijn moeilijk inzichtelijk te maken en interesseren het grote publiek niet, die zijn van O, O Cherso niveau. Knokken en (vreemd)neuken, dat spreekt aan, dat is duidelijk immoreel gedrag, dat is makkelijk scoren. De echte criminelen mogen gewoon blijven, daar snapt niemand wat van en als er al onderzoek naar wordt gedaan, dan is het glas-plas-was. Neemt niet weg dat het natuurlijk smullen is voor de linkse kerk waar de grootste ratten hun immorele handelen dat 10000000x schadelijker is voor de samenleving dan een beetje wippen, knokken en asociaal gedrag van een PVV kamerlid. Het zou Lucassen wel sieren als hij zegt: "O.k., ik schaad de club, ik nok er mee." Niet om de pers of politieke tegenstanders te pleasen, maar voor zichzelf en Geert. Overigens vind ik dat ''Tokkies Henk's en Ingrids" de normale man dus ook vertegenwoordigd mogen worden in de kamer. Als een eco-terrorist als Wijnand Duyvendak zonder problemen kamerlid kon zijn dan kan Lucassen dat wat mij betreft ook zijn. Zo erg is zijn verleden nou ook weer niet. En wat dat zuipen betreft: Jan Pronk kon er ook wat van. Is er wel mooi minister mee geworden
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 november 2010 om 18:59:
Wat een misselijkmakend zootje zijn de linkse partijen in dit land, vanuit hun eigen drek naar een ander wijzen, maar regeren zijn ze niet toe in staat. Links zorgt voor de afbraak van dit land.

Je valt wel in herhaling;) maar goed, je hebt wel gelyk :D
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 november 2010 om 16:38:
:LOL:

Mss kun je scoren als je in de lessen matschappyleer op een VMBO-B gaat "meediscussiëren".
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 november 2010 om 18:55:
Niet te geloven hoe de pvv word doorgelicht door half links

Niet te geloven wat een vastgeroest staaltje hersenen moet jij hebben :lol:

Nota bene PowNed heeft het meeste boven water gekregen. ''Linkse media''
Waarschuw beheerder
Ook hoorde je de pers niet over

Een Krista van Velzen bijvoorbeeld. Een Diederikje Samson. Een Tara Singh Varma. Sam Pornmes. Ook hoorde je de pers niet over de SM kelders van Melkert.PvdA senator Edward Brongersma: overtreding wet op kinderporno PvdA penningmeester Sharda Poese (A'dam-ZO): fraude, verduistering PvdA raadslid Faiz Yerlibuçak (Beverwijk): banden met terreurorganisatie Grijze Wolven PvdA burgemeester Aleid Wolfsen: intimidatie en knevelarij krantenredactie PvdA burgemeester Guusje ter Horst: dronken achter stuur, doofpotpoging PvdA deelraadslid Randy Stena (A'dam-ZO): arbeidsverzuim, werkweigering PvdA raadslid Jerry Sulaiman (A'dam-ZO): fraude, greep uit kas PvdA raadslid Hakim Hmadouch (Arnhem): mishandeling echtgenote, bedreiging PvdA raadslid Elvira Sweet A'dam: 2x veroordeeld voor dronken achter stuur PvdA raadslid Ama Carr A'dam: zonder rijbewijs, onverzekerd rijden, valse naam PvdA raadslid Mohammed Kaied uit Dalfsen: poging tot doodslag PvdA raadslid Cebeli Gönül uit R'dam: mishandeling echtgenote PvdA raadslid Mohammed el Yaakoubi A'dam: mishandeling, dumpen importbruid PvdA raadslid Ernest Owusu-Skeyere A'dam-ZO: fraude, illegaal wapenbezit PvdA raadslid Ronald Buld Nijverdal: mishandeling, verkrachting PvdA raadslid Murat Yasar uit Kampen: mishandeling echtgenote.

allemaal zelf op onderzoek geweest dus? :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op donderdag 18 november 2010 om 20:10:
allemaal zelf op onderzoek geweest dus?

Ga er eens op in, inplaats van het weg te lachen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 november 2010 om 16:23:
Als je Gaza en de gehele Sinai daar bij optelt, hebben ze meer 'terug' gegeven dan veroverd.

Niemand heeft recht op de Westbank. Dus aan wie zouden ze het terug moeten geven? Jordanië?

de Westbank is volgens internationale afspraken die Israel zelf heeft gezegd na te komen(roadmap for peace), gebied wat onder de Palestijnse autoriteit valt,

de annexatie van gebied op de West Bank door middel van bouwprojecten is in strijd met die afspraken en frustreert het vredesproces bovendien....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op donderdag 18 november 2010 om 20:58:
de Westbank is volgens internationale afspraken die Israel zelf heeft gezegd na te komen(routemap for peace), gebied wat onder de Palestijnse autoriteit valt,

Kan je nagaan, hoe goedwillig Israël heeft gestaan tegenover de Palestijnen, als ze land weggeven waar de ontvanger 0,0 recht op heb. :/

Rest van je post heb ik niks aan toe te voegen.