Partyflock

Forumonderwerp · 897966
4 volgers · 188515x bekeken

Waarschuw beheerder
+1-6
Edit by admin:

Dit topic is voor het bespreken van en discussieren over alle aspecten mbt Geert Wilders en zijn PVV. Partijstandpunten, mediaberichten et cetera vallen hier dus allemaal onder!
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 januari 2010 om 20:04:
heb je ook argumenten die jonger zijn als 500 jaar?

Wil je de geschiedenis van de Armeense genocide of heb je liever wat leesvoer over de Libanese burgeroorlog?

Waarschuw beheerder
donateur
ik hou niet van een opgedrongen angst voor iets wat er niet is.

Blijf jij dat maar denken, dat is je goed recht.
Maar ik weet dat de geschiedenis zich herhaalt, en dat sommige mensen niet zullen rusten voordat heel Europa is onderworpen.
En dan zijn er geen kruisvaarders om de boel een halt toe te roepen, want we zitten zo lekker veilig thuis.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 januari 2010 om 23:06:
ik hou niet van een opgedrongen angst voor iets wat er niet is.

Onder welke steen heb jij geleefd dan

Waarschuw beheerder
donateur
nou nou nou nu kom je toch met een bak actualiteit
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 januari 2010 om 23:05:
Armeense genocide

machtsverhaaltje
Libanese burgeroorlog

buiten europa, en was wat complexer als zeggen dat dit de schuld is van Islam
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 januari 2010 om 15:34:
Ik hou niet van die opgedrongen cultuur

en ook niet van
een opgedrongen angst voor iets wat er niet is

Alleen is volgens mij een cultuur iets dat je vanuit je opvoeding krijgt, we zien het niet als opgedrongen omdat we niets anders gewend zijn, maar feit is dat we allemaal beinvloed zijn door de mensen om ons heen, die ons dus, al dan niet expres, een bepaalde cultuur opdringen.

Opgedrongen angst hebben we toch grotendeels te danken aan media, of het nou krant, tv, of internet is. Door continu te lezen dat er ergens iets is mis is gaan we daar ook in geloven, al is het kinkklare onzin, zo werkt onze geest nu eenmaal. Wat dat betreft is de hele westerse democratie een illusie IMO, niet de politiek bepaalt hoe we denken, maar de media, in welke vorm dan ook. En de media heeft ook enorme invloed op wat er gebeurt in de wereld. Als we bijvoorbeeld met z'n allen zouden afspreken om geen acht te slaan op de eerstvolgende terroristische aanslag, dan zou het hele doel van zo'n aanslag teniet worden gedaan, ik denk dat dat de beste anti-terroristische maatregel zou zijn. Helaas realiseer ik me ook maar al te goed dat dat een onmogelijke maatregel is. Zo ook alle aandacht die dhr. Wilders krijgt van de "linkse" media, allemaal koren op zijn molen, en dus het tegenovergestelde van wat die media eigenlijk willen bereiken. Het verbaast me echt dat maar weinig mensen zich realiseren dat negeren een zeer doeltreffende maatregel is, ipv kosten wat het kost iets of iemand zwart proberen te maken.

Om nog een voorbeeld te pakken: dat hele gedoe rond die mislukte aanslag. Er zijn zoveel mislukte aanslagen gepleegd waar niemand over rept, prima. Maar deze is onder aandacht van de media gekomen, en gelijk komt er een heel circus aan window-dressende maatregelen op gang die totaal de plank misslaan (vergelijkbaar met de vloeistofmaatregel n.a.v. een eerdere mislutke en in het nieuws gebrachte aanslag). Ik moet voor m'n werk redelijk vaak reizen, en ik word echt doodziek van dit gedoe, vooral dus omdat men de schijn wil ophouden van 100% beveiliging, EN DAT KAN NIET JONGENS, leer daar nou maar 's mee te leven. Net zoals een 0% kans op een ongeluk onmogelijk is.

Voor de goede orde: ik vind journalistieke vrijheid en vrijheid van meninsuiting een groot goed, maar het vergt ook een kritisch blik, en een verantwoordelijkheid van de berichtgevers over wat wel en niet naar buiten te brengen, en hoe, en dat is iets dat velen jammergenoeg ontbreekt.

Zo, galspuw modus uit 8)

Waarschuw beheerder
Wil je de geschiedenis van de Armeense genocide of heb je liever wat leesvoer over de Libanese burgeroorlog?

Mwoah, ik heb wel voor u wat geslachte Moslims in de achtertuin van Europa, 15 jaar terug...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van [B&D]Boerke[NL] op dinsdag 5 januari 2010 om 22:53:
maar ff over dat stukje hier boven volgens mij is de pvv ook voor zoiets dat ook geld voor de hooligans uit Hoek van Holland

nee, helaas, misschien dat je de voetbal rellen in Tilburg nog bij staan, maar het enigste wat ik heb kunnen vinden is, dat van Roon de politie leiding wil laten vervolgen in zaken. Nee , kom op zeg, een beetjwe scharrelen in het electoraat van Geert zelf. Nee helaas, ik heb echt even gewacht met reageren ik het zeker wist, maar Geert of een van zijn vriendjes hebben er niet over gerept, en dan nog te bedenken dat de eerste hooligan die terecht stond een oosterse naam had.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 januari 2010 om 19:39:
Mwoah, ik heb wel voor u wat geslachte Moslims in de achtertuin van Europa, 15 jaar terug...

dat waren ze zelf schuld geweest.

Waarschuw beheerder
Den Haag verbiedt partijnaam Stop Wilders.nu
DEN HAAG - De politieke partij Stop Wilders.nu heeft beroep aangetekend tegen de weigering van de gemeente Den Haag om de partijnaam op te nemen in het kiesregister. Volgende week dinsdag behandelt de Raad van State (RvS) de zaak.

De partij Stop Wilders.nu wil deelnemen aan de komende gemeenteraadsverkiezingen in maart, meldt een woordvoerder van de gemeente Den Haag. De gemeente verbood de partijnaam omdat deze ''zich richt op de persoon van de heer Wilders en een bedreigende associatie oproept'', aldus het centraal stembureau van de gemeente Den Haag. (ANP)

http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/454867/2010/01/06/Den-Haag-verbiedt-partijnaam-Stop-Wilders-nu.dhtml

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 januari 2010 om 19:59:
partijnaam Stop Wilders.nu

een beetje domme actie ook, net het grote gevaar van Wilders is net dat Nederland onbestuurbaar wordt doordat er alleen nog coalities mogelijk worden tussen onmogelijke partijen. Als er dan een nog legere partij bij komt, naja dan wordt het nog erger.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SuperRupsje op woensdag 6 januari 2010 om 08:37:
Helaas realiseer ik me ook maar al te goed dat dat een onmogelijke maatregel is. Zo ook alle aandacht die dhr. Wilders krijgt van de "linkse" media, allemaal koren op zijn molen, en dus het tegenovergestelde van wat die media eigenlijk willen bereiken. Het verbaast me echt dat maar weinig mensen zich realiseren dat negeren ee
n zeer doeltreffende maatregel is, ipv kosten wat het kost iets of iemand zwart proberen te maken.

Het maakt niet uit of Wilders wel of niet wordt genegeerd.
Als er onvrede is onder het volk zal er toch iemand zijn die deze gevoelens politiek gezien gaat vertolken en dan krijgt diegene altijd aandacht.
Het mooiste zou zijn als andere politieke partijen zich eens gaan richten op de oorzaak waarom Wilders uberhaupt bestaansrecht heeft. Want dan alleen kan je het gras voor zijn voeten weg maaien.
Gebeurd dat niet en proberen bepaalde mensen zoals Pechtold en vd Laan allen het "symptoom" te bestrijden dan gun ik Wilders echt al het geluk van de wereld want dan verdient hij dat.
Ze moeten de kwaal aanpakken. Niet het symptoom "Wilders" wat met de kwaal gepaart gaat.
Maar bepaalde linksmensen zijn te verbouwereerd of te dom om de waarheid van de kwaal in te zien.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 6 januari 2010 om 23:55:
Gebeurd dat niet en proberen bepaalde mensen zoals Pechtold en vd Laan allen het "symptoom" te bestrijden dan gun ik Wilders echt al het geluk van de wereld want dan verdient hij dat.
Ze moeten de kwaal aanpakken. Niet het symptoom "Wilders" wat met de kwaal gepaart gaat.
Maar bepaalde linksmensen zijn te verbouwereerd of te dom om de waarheid van de kwaal in te zien.

als Wilders nu eens een oplossing had voor wat hij dan meent dat de kwaal is.
Waarschuw beheerder
Lange tenen PVV
Huilbaby's van het Binnenhof

Door: Kustaw Bessems & Dirk Jacob Nieuwboer
Gepubliceerd: vandaag 01:28
Update: vandaag 09:16

In ten minste één opzicht is PVV-leider Geert Wilders natuurlijk helemáál geen aansteller. Hij wordt met de dood bedreigd, heeft beveiliging nodig, maar laat zich niet afschrikken. In afgeleide zin geldt dat ook voor zijn fractiegenoten. Maar: als ze in het publieke debat een beetje worden aangepakt lijkt alle stoerheid weg en ontpoppen de anti-islampolitici zich als teerhartige zeurpieten.

Het laatste gejengel gaat over een – overduidelijk satirisch – stuk op de website De Speld, waarin PVV-parlementariër Hero Brinkman de overleden zanger Ramses Shaffy zogenaamd aanvalt op diens vermeende islamitische achtergrond en losbandige gedrag. Brinkmans medewerker sommeerde De Speld om het artikel weg te halen, want het zou ‘kwetsend’, ‘smakeloos’ en geen ‘goede satire’ zijn.

Erg fijngevoelig, en dat van een man die zegt dat ‘Marokkaans straat-tuig desnoods een knieschot’ moet krijgen en dat de Nederlandse Antillen een corrupt boevennest zijn.

Vrije woord

Het is in lijn met Wilders’ poging om de Rotterdamse kunstenaar Jonas Staal veroordeeld te krijgen omdat die als kunstwerk een nep-herdenkingsmonument voor Wilders had gemaakt. Maar de reacties wringen met de profilering door de PVV als hoeder van het vrije woord.

Was het niet Brinkmans fractiegenoot Martin Bosma die in het debat rond de arrestatie van cartoonist Gregorius Nekschot hartverwarmend sprak over het belang van de artistieke vrijheid? En prees Wilders in Amerika niet de grotere vrijheid van meningsuiting de hemel in? ‘Hier zit de vrijheid van meningsuiting in de genen, ook van de politieke elite.’

Maar wat zit er in de genen van de PVV’ers? Wilders en zijn collega’s voelen zich nogal snel gekrenkt. Vooral door alle ‘linkse media’. Zoals Brinkman er geen probleem mee heeft om zich als politicus te bemoeien met grappenmakers, heeft mediawoordvoerder Bosma zich tot taak gesteld de journalistiek bij te sturen. Onlangs nog door de ‘Maartje van Weegen Bokaal’ in het leven te roepen ‘voor linkse en bevooroordeelde berichtgeving ’. Hij nomineerde de redactie van Pauw en Witteman, want die ‘kraakt de PVV en Wilders af’.

Zelf permitteert Bosma het zich om bij herhaling te roepen dat een bepaalde journaliste in Noord-Korea thuishoort of zelfs – grappenderwijs – dat hij ‘met heel veel plezier al die rooie neuzen’ van journalisten ‘zou willen afhakken’. ‘Oh, ik zie Clairy Polak daar liggen!’

De ‘linkse media’. Dat zijn vaak de pestkoppen waarover de PVV’ers in tranen naar de meester rennen om uit te huilen. Net nog, nu een verslaggeefster van HP/De Tijd vier maanden undercover bij de PVV-fractie werkte als stagiaire. ‘Nieuw dieptepunt voor linkse media’, griende Wilders op Twitter. ‘Smerig!’

Het paste wellicht niet binnen zijn honderdveertig tekens dat HP/De Tijdeerst het verzoek had gedaan om met open vizier een poosje mee te lopen. Of dat de PVV überhaupt in grote geheimzinnigheid opereert en journalisten zelfs weert van publieksbijeenkomsten in het land.

Stomdronken

Ja, ook als een stomdronken Hero Brinkman zich misdraagt in de Haagse sociëteit Nieuwspoort, is dat in de wereld van Wilders de schuld van de pers. Zijn fractie mag dan niet meer naar Nieuwspoort, want daar zitten ‘verschrikkelijke journalisten die het niet op de PVV hebben’.

Geert Wilders is de man die minister Ella Vogelaar knettergek noemde, een verkrachte vrouw (‘linkse journaliste’) verbaal in de pan hakte en een ‘kopvoddentax’ bepleit. Maar wanneer integratieminister Eberhard van der Laan keurige kritiek levert – als de PVV veel aanhang krijgt, bedreigt dat de rechtstaat, zei die – dan is hij volgens Wilders een ‘politieke handlanger van Mohammed B. ’.

Daarop aangesproken, in een interview met Story, is het antwoord in stijl met het ingezette basisschoolgesnotter: ‘Ze verwijten mij dat ik haat zaai, maar ze doen het zelf!’

:D :D

Ze zijn net Calimero he, daar bij de Partij Voor de selectieve Vrijheid?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 januari 2010 om 06:49:
als Wilders nu eens een oplossing had voor wat hij dan meent dat de kwaal is.

Wilders zelf zou al signaal genoeg moeten zijn om andere partijen te bewegen met oplosssingen te komen :d
Maarja de oplossingen vallen buiten het denkvermogen van veel linksmensen dus dan is het makkelijker om Wilders aan te vallen. want dan lijkt het net of je aan de oplossing werkt.

Uitspraak van OBL op donderdag 7 januari 2010 om 09:35:
Ze zijn net Calimero he, daar bij de Partij Voor de selectieve Vrijheid?

Leden van de PVV worden met de dood bedreigd.
De islam die Wilders aan valt is een ideologie en die wordt niet met de dood bedreigt.
Zegt genoeg lijkt me.
De reactie van de PVV is misschien overtrokken. Maar wel logisch als je redeneert vanuit hun standpunt dat ze niet eens normaal over straat kunnen omdat ze toevallig kritiek hebben op de ozo tolerante islam :x :loser:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 7 januari 2010 om 09:48:
Leden van de PVV worden met de dood bedreigd.
De islam die Wilders aan valt is een ideologie en die wordt niet met de dood bedreigt.
Zegt genoeg lijkt me.

je reactie slaat weer helemaal nergens op. Als je de inleiding van het stukje een klein beetje leest is dat nou net het enige waar de schrijver wel van zegt dat de PVV zich niet aanstelt :)
Artiest {SHOWLIST artist 52097, 65558}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuperRupsje op woensdag 6 januari 2010 om 08:37:
Om nog een voorbeeld te pakken: dat hele gedoe rond die mislukte aanslag. Er zijn zoveel mislukte aanslagen gepleegd waar niemand over rept, prima. Maar deze is onder aandacht van de media gekomen, en gelijk komt er een heel circus aan window-dressende maatregelen op gang die totaal de plank misslaan (vergelijkbaar met de vloeistofmaatregel n.a.v. een eerdere mislutke en in het nieuws gebrachte aanslag). Ik moet voor m'n werk redelijk vaak reizen, en ik word echt doodziek van dit gedoe, vooral dus omdat men de schijn wil ophouden van 100% beveiliging, EN DAT KAN NIET JONGENS, leer daar nou maar 's mee te leven. Net zoals een 0% kans op een ongeluk onmogelijk is.

Voor de goede orde: ik vind journalistieke vrijheid en vrijheid van meninsuiting een groot goed, maar het vergt ook een kritisch blik, en een verantwoordelijkheid van de berichtgevers over wat wel en niet naar buiten te brengen, en hoe, en dat is iets dat velen jammergenoeg ontbreekt.

Zo, galspuw modus uit

:respect: ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Wilders zelf zou al signaal genoeg moeten zijn om andere partijen te bewegen met oplosssingen te komen :d
Maarja de oplossingen vallen buiten het denkvermogen van veel linksmensen dus dan is het makkelijker om Wilders aan te vallen. want dan lijkt het net of je aan de oplossing werkt.

En daarom komt Wilders ook maar niet met oplossingen!? of meent die daad werkelijk dat zijn ridicule ideeën de oplossing zou zijn? ........Nee zo stom, dat kan niet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van an[n]o73niem op donderdag 31 december 2009 om 10:24:
de discussie ging toch over geweld in combinatie met geloof en het voorbeeld wat jij gaf was dat niet.

Hehe netwerk gezien vandaag? In Nigeria waar Christenen kinderen afhakken omdat ze heks zijn uit naam van god :aai:

In Egypte: christenen die aan het rellen zijn geslagen (10% van de Egyptenaren is christelijk, ik dacht dat dat helemaal niet mogelijk was in zo'n land??)

In Alexandrium: 14 Ghristelijke hufter winkeliers die het winkel plezier van honderdduizenden en 200 collega winkeliers verstieren door de zondagsopening aan te vechten.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van OBL op donderdag 7 januari 2010 om 10:22:
je reactie slaat weer helemaal nergens op

Naja mensen die regelmatig met de dood worden bedreigt.... Katten in het nauw maken rare sprongen. Oud Hollandsch gezegde en het klopt vaak ook wel.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 januari 2010 om 21:00:
In Egypte: christenen die aan het rellen zijn geslagen (10% van de Egyptenaren is christelijk, ik dacht dat dat helemaal niet mogelijk was in zo'n land??)

Maar de Christenen daar worden wel op vele manieren onderdrukt.
De islam dult namelijk geen andere levensbeschouwingen :flower:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 januari 2010 om 19:55:
En daarom komt Wilders ook maar niet met oplossingen!? of meent die daad werkelijk dat zijn ridicule ideeën de oplossing zou zijn? ........Nee zo stom, dat kan niet.

Naja De anderen lossen de problemen ook niet op. Dan krijgt iemand zoals Wilders het voordeel van de twijfel....

Waarschuw beheerder
donateur
Wilders zelf zou al signaal genoeg moeten zijn om andere partijen te bewegen met oplosssingen te komen

:respect:

Als mensen nu eens in zouden zien dat hetgeen dat Wilders roept toch bij een hoop mensen speelt...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 januari 2010 om 21:00:

In Alexandrium: 14 Ghristelijke hufter winkeliers die het winkel plezier van honderdduizenden en 200 collega winkeliers verstieren door de zondagsopening aan te vechten.

Oja, dat is inderdaad een drama ja, weegt niet op tegen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Terroristische_aanslag_in_Luxor

en

http://nl.wikipedia.org/wiki/Terroristische_aanslagen_in_Sharm_el-Sheikh_van_23_juli_2005
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 januari 2010 om 22:52:
Als mensen nu eens in zouden zien dat hetgeen dat Wilders roept toch bij een hoop mensen speelt...

Voornamelijk klootjesvolk in de lagere klassen. Maar je hebt wel een punt. De VVD zou zich toch hard moeten inzetten voor waar zij zeggen voor te staan. Een veilig Nederland met weinig overheidsbemoeienis. Het enige dat ze nu doen is zakken vullen en verder niks.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Ibu op donderdag 7 januari 2010 om 23:12:
Voornamelijk klootjesvolk in de lagere klassen

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3942808/__Hoogopgeleiden_stemmen_Wilders__.html

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 januari 2010 om 23:25:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3942808/__Hoogopgeleiden_stemmen_Wilders__.html

:D weer dat loze artikel :lol:

Hebben we het al uitgebreid over gehad, zoek maar terug 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 januari 2010 om 22:56:
Oja, dat is inderdaad een drama ja, weegt niet op tegen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Terroristische_aanslag_in_Luxor

De aanslag werd uitgevoerd door twee moslimfundamentalistische groeperingen die ervan verdacht worden banden te hebben met Al Qaida. Eén van die groeperingen was al-Gama'a al-Islamiyya. Met de aanslag wilden de terroristen de overeenkomst tussen de Egyptische regering en moslimsorganisaties saboteren. In juli 1997 kwamen de groeperingen met de regering overeen geen geweld meer te gebruiken. Door de aanslag bij Luxor stond het toerisme in Egypte meerdere jaren op een laag pitje. De aanslag in Luxor leidde tot grote publieke verontwaardiging en afwijzing van de jihad binnen en buiten Egypte. Hier hadden de samenzweerders niet op gerekend. Leiders van Gama'a al-Islamiyya zeiden al snel dat de moordpartij niet gepland was, de groep had de toeristen alleen willen ontvoeren om ze zo schrik aan te jagen. Andere leden van Al-Gama’a al-Islamiyya ontkenden zelfs elke betrokkenheid van de organisatie bij het bloedbad, volgens geestelijk leider Omar Abdel-Rahman zat Israël achter de aanslag, Al Qaida topman Zawahiri gaf de Egyptische politie de schuld.

:D :lol: Mooie voorbeelden haal jij elke keer aan om aan te tonen dat de Moslims in Nederland slecht zijn en uit zijn op onderwerping van het Westen.

Een splintergroep in de Islam haalt iets uit en wordt veroordeeld door de "normale" Moslims. Waar zit nu dat stukje bewijs dat alle Moslims niet Moslims willen onderwerpen?

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 januari 2010 om 23:06:
Blijf jij dat maar denken, dat is je goed recht.
Maar ik weet dat de geschiedenis zich herhaalt, en dat sommige mensen niet zullen rusten voordat heel Europa is onderworpen.
En dan zijn er geen kruisvaarders om de boel een halt toe te roepen, want we zitten zo lekker veilig thuis.

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 januari 2010 om 22:56:
en

http://nl.wikipedia.org/wiki/Terroristische_aanslagen_in_Sharm_el-Sheikh_van_23_juli_2005

De Secretaris-generaal van de NAVO Jaap de Hoop Scheffer verklaarde dat de aanslagen hebben getoond dat terroristen geen onderscheid maken tussen nationaliteiten of geloven. In zijn verklaring zei hij dat de aanval het bewijs was dat burgers uit alle landen met welk geloof dan ook het slachtoffer kunnen worden van het gevaar van de willekeur van het terrorisme.

Goh, en jij maar doen of dat soort aanslagen 100% gericht zijn op Westers ongelovigen :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Ibu op donderdag 7 januari 2010 om 23:12:
Voornamelijk klootjesvolk in de lagere klassen

Bron? :d
Tja en als dat zo is dan komt dat wrs om dat het "klootjesvolk uit lagere klassen" meer te maken heeft met immigranten en de keerzijde van de medaille maar al te goed kent.

En dan nog. Wat zou de mening van een lager opegeleide minder waard zijn dan die van een hoger opgeleid persoon?
Dat is hetzelfde als dat je zou zeggen dat de mening van bijv negers minderwaardig zou zijn aan die van blanken.
Of de mening van een moslim minderwaardig zou zijn dan die van een atheist.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 9 januari 2010 om 10:42:
Uitspraak van NPC :jwz: op donderdag 7 januari 2010 om 23:25:

weer dat loze artikel

Hebben we het al uitgebreid over gehad, zoek maar terug

Ja, net als dat alleen marokannen pvda stemmen, christelijken CU, winkeliers VVD

Goh, wat een vooroordelen voor iemand die daar juist tegen is

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 9 januari 2010 om 17:36:
Bron?
Tja en als dat zo is dan komt dat wrs om dat het "klootjesvolk uit lagere klassen" meer te maken heeft met immigranten en de keerzijde van de medaille maar al te goed kent.

Inderdaad, Truus de Hippie woont samen met haar gestudeerde man in een jaren 30 2 onder 1 kap in een buurt waar de enige allochtonen medewerkers zijn van multinationals...
Alle saabs en Volvo's netjes op de oprit geparkeerd...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 9 januari 2010 om 10:48:
Een splintergroep in de Islam haalt iets uit en wordt veroordeeld door de "normale" Moslims. Waar zit nu dat stukje bewijs dat alle Moslims niet Moslims willen onderwerpen?

Ik stel nergens dat ALLE moslims alle ongelovigen willen onderwerpen.
Maar al is maar slechts 1 op de 1000 radicaal dan heb je een handvol mensen nodig om een hoop schade aan te richten.

Kijk alleen al naar de boodschap van de profeet.
hij vond dat Jezus nooit een kruisigingsdood gestorven kon zijn dus hadden de Christenen en de Joden bewust het woord van God vervalst en dienen zij, al dan niet met behulp van een zwaard, een handje geholpen te worden in hun geloofsdwaling.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 9 januari 2010 om 17:36:
En dan nog. Wat zou de mening van een lager opegeleide minder waard zijn dan die van een hoger opgeleid persoon?

Ja in het algeemen is die minder waard. Helaas met stemmen niet. Een mening van een lager opgeleide is vaker slechter gefundeert door correcte bronnen, feitenkennis en inlevingsvermogen in situaties. En daarom is die minder waard.

Als ik een probleem heb aan mijn voet, geloof ik toch ook gewoon de arts en niet één of andere MBO-scholier die maar wat zegt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op zaterdag 9 januari 2010 om 18:29:
Een mening van een lager opgeleide is vaker slechter gefundeert door correcte bronnen, feitenkennis en inlevingsvermogen in situaties. En daarom is die minder waard.

Dit hoeft helemaal niet zo te zijn jongen, In sommige gevallen weten juist de lager opgeleide mensen die
vaak in buurten wonen waar allochtonen aantal hoog is,

Terwijl de hoogopgeleide lekker in een rustige woont en veel en veel minder nadeel ondervind van
criminele marrokaantjes...

Snap ook wel dat laag opgeleidde mensen zich veel minder snel zullen verdiepen in bepaalde dingen,
Maar in hun geval wonen ze er midden in, dus ze zien hele dag niks anders...

Dus gewild of ongewild, verdiepen ze zich er toch in...
Waarschuw beheerder
donateur
Een mening van een lager opgeleide is vaker slechter gefundeert door correcte bronnen, feitenkennis en inlevingsvermogen in situaties. En daarom is die minder waard.

Da's een aanname. Geen feit.
Lager opgeleid betekend niet dat mensen geen goede inschatting zouden kunnen maken :nee:
Sterker nog lager opgeleide mensen hebben vaak in wijken gewoond met allochtonen en kennen de problemen vaak van de eerste hand. Die meningen kan je niet afdoen als "o het komt van een lager opgeleide dus het zal niet zo veel waard zijn".
die misplaatste arrogantie is juist ook een oorzaak waarom Wilders kan ontstaan. Mensen met problemen verdienen het om gehoord te worden. als de gevestigde politiek dat niet doet dan doet een nieuwe politieke beweging dat wel.

Als ik een probleem heb aan mijn voet, geloof ik toch ook gewoon de arts en niet één of andere MBO-scholier die maar wat zegt.

Opleidingsniveau zegt vaak alleen maar wat over iemands concentratievermogen. En niet zo veel over iemands IQ, er zijn mensen met een lager IQ die de Universiteit kunnen afronden en mensen met een zeer hoog IQ die niet verder komen dan MBO vanwege concantratieporblemen, geld, etc etc. Kortom iemand die toevaalig beter is in school is in mijn ogen geen beter mens. diegene was gewoon goed in school. Niets meer. Maar misschien is dat moeitlijk te begrijpen in de "papiertjes-samenleving" van nu :D

Uitspraak van (6) † MeSSeNGeR oF DeATH † (6) op zaterdag 9 januari 2010 om 18:43:
Snap ook wel dat laag opgeleidde mensen zich veel minder snel zullen verdiepen in bepaalde dingen,

Dus gewild of ongewild, verdiepen ze zich er toch in...

en zo is het maar net (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van (6) † MeSSeNGeR oF DeATH † (6) op zaterdag 9 januari 2010 om 18:43:
In sommige gevallen weten juist de lager opgeleide mensen die
vaak in buurten wonen waar allochtonen aantal hoog is,

Hier missen een paar woorden in de zin.
Dit hoeft helemaal niet zo te zijn jongen

Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 9 januari 2010 om 19:54:
Da's een aanname. Geen feit.

Moet ik de woorden ''In het algemeen'' uitleggen? Ja dat is een aanname. En ja er zijn vast en zeker lager opgeleiden die zich wel hebben verdiept of omdat ze het elke dag ervaren over dingen wel meer weten.
Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 9 januari 2010 om 19:54:
mensen met een zeer hoog IQ die niet verder komen dan MBO vanwege concantratieporblemen, geld

geld kan überhaupt al niet het probleem zijn hedentendaags. Concentratieproblemen kunnen een oorzaak zijn, maar met een hogere intelligentie neem je in kortere tijd wel meer informatie op.

Natuurlijk, maar trekken ze ook de juiste conclusies aan de hand van wat ze de hele dag zien? Ik denk het niet.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van d'un tableau historique op zaterdag 9 januari 2010 om 20:06:
Moet ik de woorden ''In het algemeen'' uitleggen? Ja dat is een aanname. En ja er zijn vast en zeker lager opgeleiden die zich wel hebben verdiept of omdat ze het elke dag ervaren over dingen wel meer weten.

Zelfs in het algemeen zit je gewoon ernaast. Jij bent niet in de positie om daarover een oordeel te hebben :nee:

maar met een hogere intelligentie neem je in kortere tijd wel meer informatie op.

Dat kan. Maar dat hoeft niet per se.
en het is ook maar net waat je de term "intelligentie" aan hangt.
De ambachtsvakken en handwerkvakken werden vroeger gezien als vakken die door "slimme" mensen gedaan werden. Maar tegenwoordig zien we dat anders. Maar dan hoeft het nog niet minderwaardig te zijn. Het is gewoon waar we op het moment waarde aan hechten. en dat is momenteel aan bepaalde papiertjes die eigenlijk maar in beperkte mate iets kunnen zeggen over wat mensen wel of niet zijn.

maar trekken ze ook de juiste conclusies aan de hand van wat ze de hele dag zien? Ik denk het niet.

En waarom trekken ze dan niet de juiste conclusie?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 9 januari 2010 om 20:15:
En waarom trekken ze dan niet de juiste conclusie?

Omdat er volgens mij geen rechtstreekse link is te trekken tussen moslimterroristen en criminele Marokaantjes. Dat zou niet de hoge criminaliteit onder Antilianen, Surinamers en Molukkers en zelfs Oost-Europeanen verklaren. Het zou niet verklaren waarom al deze mensen naar Nederland zijn gekomen om daar een stukje van onze welvaart mee te pakken. Het verklaart niet waarom ook onder autochtonen in dezelfde wijken voor lagere inkomens ook crimineler zijn. Het oorzaak kan dus nooit simpelweg de Islam zijn en zolang je naar de verkeerde oorzaken kijkt, is het niet mogelijk een oplossing er voor te vinden.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zie het al. Je heb duidelijk nooit in zo'n wijk gewoond.
Dan is het idd erg makkelijk om maar wat te roepen (of eerder na te kakellen wat bepaalde linkse politici roepen). Maar verstand ervan? ho maar....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 9 januari 2010 om 21:26:
Ik zie het al. Je heb duidelijk nooit in zo'n wijk gewoond.[quote]
Natuurlijk heb ik niet in zo'n wijk gewoond. Als je daar gewoond heb ben je een pauper.
[quote element=message id=43903867]{element is niet toegankelijk}of eerder na te kakellen wat bepaalde linkse politici roepen

Ik heb niks met linkse politici. En volgens mij hebben die niet eens door dat er wel degelijk een probleem is met allochtone criminele jongeren.
Maar verstand ervan?

Ik geloof ook niet dat jij het onderwerp aan een grondige studie hebt onderworpen.
Bovendien pretendeer ik het niet, ik wijs er alleen maar op dat de Islam niet de enige reden kan zijn voor problemen met allochtone criminelen, wat het dan wel is weet ik ook niet.

Waarschuw beheerder
donateur
Natuurlijk, maar trekken ze ook de juiste conclusies aan de hand van wat ze de hele dag zien? Ik denk het niet.

Ah, dus iemand woont in een Vogelaarwijk, is laag opgeleid en heeft de hele dag last van etterende Marokakaantjes.

Maar volgens jou redenering kan diegene helemaal geen problemen hebben, want hij is te dom om die problemen te kunnen snappen en hij is al helemaal te dom om er over te mogen klagen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 10 januari 2010 om 01:54:
Maar volgens jou redenering kan diegene helemaal geen problemen hebben, want hij is te dom om die problemen te kunnen snappen en hij is al helemaal te dom om er over te mogen klagen?

Flikker toch op man, dat zeg ik helemaal niet.
Ik onderken dat hij problemen heeft, daar ben ik wel zeker van. Maar blijkbaar trekt het gros van die bevolking de verkeerde conclusie dat die criminaliteit die ze ondervinden een rechtstreeks verband zou hebben met moslimterrorisme. Anders zou een partij als de PVV niet zoveel stemmen krijgen. Desalniettemin blijkt het nodig te zijn, aangezien de gevestigde partijen geen enkele moeite doen om het debat over te nemen en de gewone man te leiden en aan te geven wat wél goede reeële harde, maar wettelijke mogelijke, oplossingen zouden kunnen zijn en standpunten van de PVV constructief onderuit halen. Maar daar falen ze op dit moment flink in.

Waarschuw beheerder

:D 95% van Nederland heeft niet in zo'n wijk gewoond. En toch stemmen er zoveel Wilders, zonder dat ze het zelf hebben ervaren 8) Misschien toch dat napraten van iedereen? "Ik heb het niet zelf ervaren maar ik heb gehoord dat ... "

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van d'un tableau historique op zondag 10 januari 2010 om 07:14:
blijkbaar trekt het gros van die bevolking de verkeerde conclusie dat die criminaliteit die ze ondervinden een rechtstreeks verband zou hebben met moslimterrorisme

Nee, een hoop mensen zien een aantal dingen; ten eerste het almaar toegeven van 'onze' cultuur om de integratie van een andere cultuur te laten slagen.
Toegeven aan de belachelijkste eisen zoals het niet op staan in de rechtzqaal, het niet geholpen willen worden door mannelijke artsen of het niet behandelen van de holocaust ivm relletjes.
verder de onvoldoende harde aanpak van notoire relknulletjes, mensen zien groepjes krullebollen de wijk overnemen en de politie kan en mag er niks tegen doen.
Bovendien is er nog de immigratie, wanneer is het een keer afgelopen?
Toen Wilders stelde dat we voor de kosten van onze multiculturele samenleving alle ouderen voor de rest van hun leven in een 5 sterrenhotel hadden kunnen stoppen had hij gewoon gelijk.

Uitspraak van verwijderd op zondag 10 januari 2010 om 10:44:
95% van Nederland heeft niet in zo'n wijk gewoond. En toch stemmen er zoveel Wilders, zonder dat ze het zelf hebben ervaren

In kleine dorpjes is het soms nog erger dan in de grote steden, ga jij dat maar eens navragen in dorpen als Honselersdijk of De Lier.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 10 januari 2010 om 12:05:
ga jij dat maar eens navragen in dorpen als Honselersdijk of De Lier.

Hoe kan dat nou als je alleen nederelands spreekt? :p

Waarschuw beheerder
donateur
:LOL:

Nee, maar er wordt altijd net gedaan of het alleen de grote steden zijn waar de problemen heersen.
Ik denk dat de voornaamste reden voor de populariteit van de PVV niet de islam is, maar gewoon Marokkanen die zich moslim noemen.
Je kunt geen dorpje zo klein in Nederland vinden of er zijn wel problemen met Marokkanen, en men hoopt denk ik stiekum gewoon dat Wilders wat van die sympatieke krullenbollen naar huis stuurt...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 10 januari 2010 om 12:11:
Ik denk dat de voornaamste reden voor de populariteit van de PVV niet de islam is, maar gewoon Marokkanen die zich moslim noemen.

Wilders is natuurlijk een enorme populist en geloof dat als ie dik gaat winnen niet veel van z,n beloftes waar kan maken.
De meesten die PVV gaan stemmen doen dit denk ik als protest tegen de zittende regering die er echt een ongenadige bende van maakt.
De massa luistert alleen naar goed in het oor klinkende one-liners en weet verders niets van partijprogramma,s. Hoeveel vrouwen hebben niet bij de vorige verkiezingen op onze "vriend" Wouter gestemd alleen om het feit dat ie zo,n leuk koppie hebt :s

Uitspraak van verwijderd op zondag 10 januari 2010 om 12:05:
Nee, een hoop mensen zien een aantal dingen; ten eerste het almaar toegeven van 'onze' cultuur om de integratie van een andere cultuur te laten slagen.

:yes: en nu weer dat idiote voorstel mbt het voorkeursbeleid bij sollicitaties vd politietop....zo werken onze linkse broeders wel onrust in de hand

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Onitsuka op zondag 10 januari 2010 om 12:31:
Wilders is natuurlijk een enorme populist en geloof dat als ie dik gaat winnen niet veel van z,n beloftes waar kan maken.

De mensen zijn niet anders gewend van de politiek, dus of het nu Wilders is of Balkenende, liegen doen ze allemaal.
Dus als ze dan toch moeten stemmen; dan maar op die leugenaar die er altijd zo'n grappig betoog bij houdt ipv Harry Potter.
Waarschuw beheerder
donateur
Flikker toch op man, dat zeg ik helemaal niet.

noiu ik haalde eigenlijk dezelfde conclusie eruit als NPC.....

Uitspraak van d'un tableau historique op zaterdag 9 januari 2010 om 21:36:
Ik geloof ook niet dat jij het onderwerp aan een grondige studie hebt onderworpen.

Jij wel dan wil je zeggen? arrogantie ten top (N)

Maar blijkbaar trekt het gros van die bevolking de verkeerde conclusie dat die criminaliteit die ze ondervinden een rechtstreeks verband zou hebben met moslimterrorisme

Dat hangt wel samen met elkaar.
Want als mensen thuis met een streng ilsmaitische hand worden opgevoed en op straat hele andere normen en waarden om hun oren krijgen dan resulteert dat in probleemgedrag.
Daarbij leert de islam aan moslims dat ze respectloos moeten zijn voor mensen met andere levensbeschouwingen. En dan richt het probleeemgedrag zich metname op de dominante cultuur van het land en dat is in dit geval Nederland.
en vooral die respecteloosheid en intollerantie van moslims tegen niet-moslims is iets wat zich wereldwijd herhaalt. Mensen zien bewist of onbewust die praralel en trekken daar conclusies uit.
En het is niet aan jou om te zeggen dat die conclusie wel of niet fout is. want jij heb er gewoon totaal geen verstand ervan. Jij trekt conclusies aan de hand van wat linkse policiti roepen maar jij heb nooit eerstehand ervaren hoe het is om in zo'n wijk te wonen :nee:

Uitspraak van d'un tableau historique op zaterdag 9 januari 2010 om 21:36:
Bovendien pretendeer ik het niet, ik wijs er alleen maar op dat de Islam niet de enige reden kan zijn voor problemen met allochtone criminelen, wat het dan wel is weet ik ook niet.

Het is ook niet de enige reden. Maar de aard van het islamitische geloof is voor zeker 70% verantwoordelijk voor wangedrag van moslims in ons land en wereldwijd. De islam maakt mensen intollerant en onverdraagzaam. Dat is een factor die je juist in een multiculturele samenleving vooral NIET moet hebben in mijn ogen omdat de multiculturele samenleving alleen gebaseerd kan zijn om wederzijdse verdraagzaamheid. En de islam is alles behalve verdraagzaam en is daarmee een bom onder de sociale samenhang van het land (tot zo ver deze al niet naar de klote is vanwege dat geloof)

Uitspraak van verwijderd op zondag 10 januari 2010 om 10:44:
95% van Nederland heeft niet in zo'n wijk gewoond. En toch stemmen er zoveel Wilders, zonder dat ze het zelf hebben ervaren Misschien toch dat napraten van iedereen? "Ik heb het niet zelf ervaren maar ik heb gehoord dat ... "

Waar haal je dat percentage vandaan? :d
Als je na gaat dat bijv mensen van de generatie van mijn ouders wel veel meer in dat soort wijken woone de dan kom je al op een veel hoger percentage van de autochtone bevolking die wel eens in zo'n wijk heeft gewoond en zienderogen achteruit heeft zien gaan.
Daarbij zijn mensen niet gek. Verhalen gaan mond op mond naar familie en vrienden etc. En die ervaren vervolgens precies hetzelfde als ze in zo'n wijk terrecht komen. en de meida bevestigd alles ook nog eens. Dus dan trek ik de conclusie dat het ook zo is. (maar ik heb het dan ook wel zelf eerstehand ervanren dus ik weet waarover ik praat)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 10 januari 2010 om 12:35:
Balkenende

Met voorsprong het engste mannetje in de politiek, die mag wat mij betreft lekker de euthenasie met zichzelf gaan bedrijven
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op zaterdag 9 januari 2010 om 21:09:
Omdat er volgens mij geen rechtstreekse link is te trekken tussen moslimterroristen en criminele Marokaantjes. Dat zou niet de hoge criminaliteit onder Antilianen, Surinamers en Molukkers en zelfs Oost-Europeanen verklaren. Het zou niet verklaren waarom al deze mensen naar Nederland zijn gekomen om daar een stukje van onze welvaart mee te pakken. Het verklaart niet waarom ook onder autochtonen in dezelfde wijken voor lagere inkomens ook crimineler zijn. Het oorzaak kan dus nooit simpelweg de Islam zijn en zolang je naar de verkeerde oorzaken kijkt, is het niet mogelijk een oplossing er voor te vinden.

:respect:

Uitspraak van Thijs-BK op zondag 10 januari 2010 om 12:43:
maar ik heb het dan ook wel zelf eerstehand ervanren dus ik weet waarover ik praat)

En omdat anderen die problemen niet op dezelfde manier ervaren, hebben ze er geen verstand van? Zo beeinig je elke discussie lekker snel :gaap: