Partyflock

Forumonderwerp · 897966
4 volgers · 185739x bekeken

Waarschuw beheerder
+1-6
Edit by admin:

Dit topic is voor het bespreken van en discussieren over alle aspecten mbt Geert Wilders en zijn PVV. Partijstandpunten, mediaberichten et cetera vallen hier dus allemaal onder!
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 juni 2009 om 20:27:
Menig Marokkaan is hier gehaald om ons vuiligheid op te ruimen, omdat bepaalde werkzaamheden voor ons te min was en nog steeds is.

Waren de nederlanders niet in de tijd voor ze kwamen gestimuleerd om te emigreren en toen daarop ineens heel veel werk kwam er mensen te kort waren voor werk en dat toen voor deze mogelijkheid gekozen is.

Waarschuw beheerder
Menig Marokkaan is hier gehaald om ons vuiligheid op te ruimen, omdat bepaalde werkzaamheden voor ons te min was en nog steeds is.

1) Ze konden dus niet zelf beslissen of ze weg wilden of niet? :/
2) Nederlanders kregen simpelweg te weinig betaald, en velen wilden het niet voor dat geld doen
Daarnaast hadden genoeg Nederlanders dezelfde functie, die het dus wel wilden doen.
3) https://partyflock.nl/flock/12496:PVV <<Voor wie het wil: hier kan je normaal discussieren zonder dit soort trieste opmerkingen.

Waarschuw beheerder
donateur
dan zal je OOK moeten kunnen weten, dat OOK het gedrag afhankelijk is van een omstandigheid en niet enkel van een cultuur.

gedrag is voor een kleiner deel aangeleerd en voor een groter deel genetisch aangelegd.

ik kan er wel wat anthropologische feitjes op naslaan, maar over het algemeen is anthropologie racisme omdat het aangeeft dat we niet allemaal gelijk zijn...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 juni 2009 om 22:27:
Voor wie het wil: hier kan je normaal discussieren zonder dit soort trieste opmerkingen.

:gaap:
If you can't stand the heat, get out of the kitchen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 juni 2009 om 22:50:

If you can't discuss anything, go to the Geert Wilders Topic
Waarschuw beheerder
[img width=68 height=50 cacheid=00109abc002da7bb6ca853521a028426ad]http://www.ruyten.eu/cuba2006/nederlandsevlag.gif[/img] :respect: Geert 4 president :respect: [img width=68 height=50 cacheid=00109abc002da7bb6ca853521a028426ad]http://www.ruyten.eu/cuba2006/nederlandsevlag.gif[/img]

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 juni 2009 om 22:44:
gedrag is voor een kleiner deel aangeleerd en voor een groter deel genetisch aangelegd

Nu ben je een geneticus.

Waarschuw beheerder
"‘Als je je aan de wet houdt, aan onze waarden, dan ben je erg welkom om te blijven en zullen we je zelfs helpen.’ Maar zo niet, als je een misdaad begaat, als je begint te denken over jihad en sharia, dan is er maar één oplossing: dan sturen we je dezelfde dag nog weg, dan kun je je koffers pakken en we zullen je je nationaliteit ontnemen. Het is een rode lijn: als je die overschrijdt, sturen we je dezelfde dag terug."

Ja, hier kan ik mij prima in vinden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DirkJan :beer: op zondag 14 juni 2009 om 21:39:
Dat is dom praten

Lees hieronder, dan weet je wat dom praten is.

Uitspraak van eclipse-one op zondag 14 juni 2009 om 22:13:
Waren de nederlanders niet in de tijd voor ze kwamen gestimuleerd om te emigreren en toen daarop ineens heel veel werk kwam er mensen te kort waren voor werk en dat toen voor deze mogelijkheid gekozen is.

Dat klopt ook, maar de mensen
die toen ook kwamen; konden destijds ook geen Nlds.
Die werden veelal ingezet voor de dirty jobs.

Tijdens de golfoorlog zaten er hier vluchtelingen waaronder Iraakse chirurgen, die geen chirugisch werk mochten verrichten, omdat zij
geen Nlds konden spreken.
Kregen de dirty jobs in het ziekenhuis.
En dan zouden ze tig jaren geleden wel de beste jobs krijgen.

1) Ze konden dus niet zelf beslissen of ze weg wilden of niet?

Denk nou eens logisch na.
Als je geld nodig hebt om je familie te onderhouden; is de keuze snel gedaan.

2) Nederlanders kregen simpelweg te weinig betaald, en velen wilden het niet voor dat geld doen

Moet ik hierop nog antwoord geven?!
Vooruit dan maar:
omdat bepaalde werkzaamheden voor ons te min was en nog steeds is

Kijk eens; je bevestigt het nu zelf t.w. kregen simpelweg te weinig betaald, en velen wilden het niet voor dat geld doen en dan maar blaten van
3) https://partyflock.nl/flock/12496:PVV <<Voor wie het wil: hier kan je normaal discussieren zonder dit soort trieste opmerkingen.

En die trieste opmerking bevestig je zelf. :LOL:

Dus idd.:
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 juni 2009 om 22:50:

En begin maar een onderonsje breiwerkgroep waar geen weerwoord te vallen is en laat geen haken vallen bij een toch indivuduele discussie. ;p

ik kan er wel wat anthropologische feitjes op naslaan, maar over het algemeen is anthropologie racisme omdat het aangeeft dat we niet allemaal gelijk zijn...

Dan moet je beginnen vanaf het begin van ons bestaan, want toen is het vormen
van verschillende rassen begonnen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 juni 2009 om 20:39:
nou ik weet van ons pap dat hun vroeger met 10 man in 1 huis zaten en ze mochten van de huisbaas 1 keer in de week 5 min douchen hooguit.

en het waren geen hotels waar ze zaten,en het werken was hard.12 uur lang achter een lopende band staan enzo.

En nu misbruiken sommigen de Polen en van het karig loontje betalen ze weer huur van een omgebouwde schuurtje en ook voor het eten betalen.
Moderne slaventijd.

Gelukkig zijn er buiten Wilders om nog vele (Y) anderen.

Waarschuw beheerder
(Dit artikel is in 2007 gepubliceerd op mijn toenmalige webstek. Conclusies zijn getrokken uit cijfers van het CBS en berustten dus op cijfers die de staat publiceert. Ik heb geen links meer van de tabellen, aangezien de oude site was gecrashed.)

De ‘gastarbeid’ heeft in Nederland aanzienlijke gevolgen gehad voor de toekomst van Nederland in het algemeen en beleidsbepalingen in het bijzonder. Heden ten dage draait de politieke discussie overuren, met name omtrent de Islamitische gemeenschap in Nederland. Na de oorlog verkeerde Nederland in diepe armoede en 500.000 burgers vertrokken richting andere westerse landen, zoals Canada en Australie. Het grote gat wat dit achterliet moest gedicht worden, wat in de jaren ‘50 gebeurde door gastarbeiders uit andere Europese landen te trekken.

Midden jaren zestig begon de staat ook in Marokko en Turkije ‘gastarbeiders’ te ronselen. Nederland wierf alleen laaggeschoolden, de sociale onderklasse, omdat alleen dit soort arbeiders nodig waren, zij deden hun werk en vroegen weinig salaris. De bedrijven wierven eerst hun arbeiders uit het buitenland, tot de overheid een wervingscontract sloot met een aantal landen. Arbeiderscontracten werden voor hooguit een paar jaar geleverd en na het gedane werk moesten de arbeiders officieel terugkeren. Arbeiders werden geboden hun oude gebruiken en cultuur te behouden, zodat de gang naar thuisland een stuk makkelijker zou zijn.

De eerste vrouwelijke minister Marga Klompé waarschuwde er toen al voor dat de tijdelijke migratie dreigde over te lopen in permanente migratie. Het volk werd toen nog voorgehouden dat het inderdaad tijdelijke migratie was, maar de afspraken met de landen van herkomst omvatte zelfs de gang van gezin en huwelijkskandidaat naar Nederland, met alle gevolgen van dien. Pas in 1973 werd er een stop op arbeidsmigratie gezet en de overheid deed niets om deze mensen te integreren, of in ieder geval de Nederlandse taal, waarden, normen en wetten aan te leren. In 1975 gaf men illegalen de kans zich in te schrijven bij de staat, wat een ‘generaal pardon’ voor 15.000 illegalen opleverde.

Ook kwamen er veel mensen af op de absurd hoge uitkeringen die men hier kon genieten. Met name uit Suriname kwamen midden jaren zestig veel ‘werkzoekenden’ af op het gratis ‘loon.’ Er werd een spreidingsbeleid afgegeven voor Surinamers, omdat die na de onafhankelijkheid in 1975 met ‘bossen’ tegelijk Nederland binnenkwamen. Gek genoeg is er van zo’n spreidingsbeleid voor de Arabische ‘gastarbeiders’ nooit sprake geweest. Bovendien komen er ca. 10.000 mensen op jaarbasis Nederland binnen in het kader van gezinshereniging, wat in de 21ste eeuw uitgroeit tot ca 20.000. Een veel gehoord argument is dat de arbeiders alle vuile klussen van Nederlanders op moesten knappen, terwijl niets minder waar is. Uit de tabel blijkt dat in de jaren ‘50 - de eerste kleinschalige stroom arbeiders - vrijwel alle banen bezet waren en het aantal werkelozen op een historisch laag punt stond. De tabel geeft weer aan dat er in de jaren ‘50 gemiddeld 50.000 migranten op jaarbasis bijkomen en dat het aantal beschikbare banen rond de 350.000 lag, reden genoeg voor arbeidsmigratie dus.

Toch zien we dat eind jaren zestig, begin jaren zeventig de migratie aantrekt, terwijl tegelijkertijd een opleving in de economie is te zien, afgeleid van het aantal beschikbare arbeidsplaatsen. Tegelijkertijd zien we begin jaren zeventig dat de werkeloosheid opleeft en een dieptepunt bereikt in 1975, als er veel Surinamers Nederland binnenkomen in verband met de onafhankelijkheid van Suriname. Tegelijkertijd is ook te zien dat het verschil tussen de beschikbare vacatures en het aantal werkenden flink groter aan het worden is: van 400.000 in 1962 naar 600.000 in 1972. In de jaren ‘70 stijgt ook de werkeloosheid steeds verder, van 25.000 in 1961 naar 62.000 in 1971, wat vier jaar later al 195.000 werkelozen is. We zien dus dat na de aantrekking van arbeidsmigranten velen stoppen met werken, om waarschijnlijk een uitkering - wat toentertijd erg makkelijk te verkrijgen was - te gaan trekken. Weer tien jaar later in 1985 stijgt het aantal werkelozen naar de ongekende hoogte van 511.000.

Hieruit kunnen we opmaken dat veel migranten die zich hier hebben gevestigd, het verzorgingssysteem in de smiezen kregen en daar hun voordeel uithaalden. Na de bekendmaking van de multiculturele samenleving in de jaren ‘70 is echt goed te zien dat de werkeloosheid van 1971 op 1972 met 46.000 hoger wordt en hierna zal de werkeloosheid bijna aaneensluitend groeien. Dat dit ook veel Nederlanders zijn valt te betwijfelen. De eerste wet die het recht gaf op een uitkering dateert van 1949 en in de decennia welke daarop volgt zijn geen buitensporige gevolgen te zien, met betrekking op het aantal werklozen. De werkeloosheid zakte begin jaren ‘50 zelfs van hoogtepunt 103.000 in 1952 naar 21.000 in 1962, wat aangeeft dat er weinig Nederlanders gebruikmaakten van de regeling.

Ook officiële cijfers geven anders aan:

Na de eerste stromen migranten wordt ineens het aantal kinderbijslaggerechtigden bijna verdubbeld, komen er honderdduizend arbeidsongeschikten bij en het aantal WW-ers stijgt licht. Of dat ook bij hen terug te brengen is licht in het midden, het blaast in ieder geval de geruchten van misbruik van de verzorgingsstaat een geheel nieuw leven in. Let vooral ook op het buitensporige gebruik van de bijstand na de invoering ervan en het aantal arbeidsongeschikten die met rap tempo oprukken naar ongekend hoge aantallen.

Heeft die migratie dan wel nut gehad?

In de periode dat de werkeloosheid aantrekt, trekt ook de economie aan en komen er steeds meer arbeidsplaatsen bij. Daar tegenover stijgt het aantal werkelozen naar ongekende hoogte en komen steeds meer ongeschoolde, ongeletterde migranten naar Nederland op basis van gezinshereniging of uithuwelijking. Ondanks de migratie vormt bovendien zich een steeds groter gat tussen het aantal beschikbare vacatures en het aantal werkelozen, die meer in aantal zijn. Het gat in 1980 is al vele malen groter dan in het begin van de grote volksverhuizing, wat toch reden van bedenking geeft of het allemaal wel nut heeft gehad. Ook worden door de migratie de sociale voorzieningen flink overbelast, wat voor iedereen schadelijke economische gevolgen heeft.

Zoals u leest hebben de problematieken van de multiculturele samenleving niks te maken met u of uw voorouders die te lui waren om te werken, maar om de laksheid van de overheid op te treden tegen illegalen en migranten die niet naar huis wilden vertrekken en geld ruikende directeuren. Deze mensen lieten ze toe in de oude volkswijken die langzaam maar zeker veranderden in moslimenclaves, voorzien van alle arabisch/islamitische gemakken: Islamitische scholen, kerken en buurthuizen, koffiehuizen, Arabische winkels en veel door de overheid gesubsidieerde instituten voor de Islam. Na de scheiding van kerk en staat heeft de overheid die scheiding dus eigenlijk gebroken, door deze instellingen te financieren voor migranten, die hier in de eerste plaats niet hoorden te zijn. Ook heeft de overheid nagelaten deze migranten terug te sturen of het Nederlandse leven aan te leren. In plaats daarvan laten ze hen hun eigen gemeenschappen creëren, waarin alle ruimte is voor de sharia en waar niemand Nederlands hoeft te spreken, omdat alle dagelijkse voorzieningen bezet worden door arabisch sprekende uitbaters.

Ik kap weer hoije
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Toch klopt er iets niet in zjn redenering, of het is verdraaid. Ik citeer hier uit het nederlands dagblad http://www.nd.nl/artikelen/2009/juni/15/wilders-probleemmoslims-weg-uit-europa.
Volgens Wilders zijn immigranten voor 80 procent verantwoordelijk voor alle criminaliteit in Nederland en Denemarken.

Hetgeen niet betekent dat 80% van de immigranten crimineel zijn.

In het interview rept de PVV-leider van 'tientallen miljoenen' moslims die de lijn overschrijden. In de Europese Unie wonen naar schatting tussen de 15 en 25 miljoen moslims. In heel Europa zijn het er 50 miljoen, stelt Wilders.

Uitgaand van 50 miljoen moslims in Europa, en tientallen miljoenen die vlgs Wilders de lijn overschrijden, betekent dat dat vlgs hem dus 40% of meer van de moslims die lijn overschijden.

Maar daarna zegt ie
,,Ik erken zelfs dat de meeste moslims in Nederland en Denemarken mensen zijn die zich aan de wet houden.''

Dan zou ik graag willen weten wat ie onder "meeste" verstaat. Ik versta daar toch wel iets van 80 a 90% onder, maar dat zou niet rijmen met wat hij hierboven zegt.

Wilders wil dat van alle criminele moslims hun Nederlandse, Deense of andere Europese nationaliteit wordt ingetrokken

Het lijkt me verstandig dat hij als euroscepticus zich niet al teveel gaat bemoeien met wat er in EU-landen dient te gebeuren.

Bovendien gaat hij weer totaal voorbij aan probleemgroepen binnen andere migrantenmilieus (surinamers, antillianen). Maar ook iets als de chineze maffia is niet bepaald leuk, maar ja daar hebben wij blanken geen last van dus dat mag of zo? Kan iemand me vertellen waarom hij daar nooit met een woord over rept?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SuperRupsje op maandag 15 juni 2009 om 14:09:
Toch klopt er iets niet in zjn redenering, of het is verdraaid

Wilders heeft veel tegenstanders. er zijn genoeg mensen die hem tot op de letter volgen en ieder ding wat wellicht niet klopt met iets wat hij eerder heeft gezegd helemaal uitvergroten tot in den treure.
Dat kan je met elke politicus trouwens doen. Je zal altijd wel wat kunnen ontdekken :jaja:

Kan iemand me vertellen waarom hij daar nooit met een woord over rept?

Over antillianen heeft hij anders wel het 1 en ander gezegd hoor ;)

Daarbij moet je (nogmaals) niet vergeten dat hij een protestbeweging. Want andere politieke partijen zij nte kritiekloos m.b.t. de islam en daardoor is hij juist zo sterk op dit punt omdat veel mensen toch een gevaar zien in de islam.

Waarschuw beheerder
Bovendien gaat hij weer totaal voorbij aan probleemgroepen binnen andere migrantenmilieus (surinamers, antillianen). Maar ook iets als de chineze maffia is niet bepaald leuk, maar ja daar hebben wij blanken geen last van dus dat mag of zo? Kan iemand me vertellen waarom hij daar nooit met een woord over rept?

Surinamers en Antillianen zijn Nederlanders, geboren in ons Koninkrijk. Marokkanen hebben twee paspoorten. Eentje is dus af te nemen, wanneer men zich buitensporig verwijderd van onze wetten en normen.
Artiest {SHOWLIST artist 13300, 34156}
Waarschuw beheerder
Ik vind het echt een heel enge gedachte, dat zoveel mensen achter de uitspraak staan dat we mensen een nationaliteit moeten kunnen afnemen en het land uitzetten op basis van een gedachte en/of mening die een persoon kan hebben, mits die persoon een moslim is!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op maandag 15 juni 2009 om 14:46:
Dat kan je met elke politicus trouwens doen. Je zal altijd wel wat kunnen ontdekken

O ja daar ben ik het helemaal met je eens, maar vooralsnog hadden we het hier over Wilders ;-) Wilders zegt anders te zijn dan de gevestigde politici, maar in dit geval vind ik het gegoochel en gesmijt met cijfers eigenlijk het tegendeel bewijzen.

Over antillianen heeft hij anders wel het 1 en ander gezegd hoor

True, laat ik dan zeggen dat ik er de laatste tijd niet of nauwelijks over hoor.

Maar het is toch krom om enerzijds te zeggen dat meer dan 40% van de moslims zich niet naar de westerse gedragen, om vervolgens te zeggen dat de meerderheid wel ok is.

Daarbij moet je (nogmaals) niet vergeten dat hij een protestbeweging. Want andere politieke partijen zij nte kritiekloos m.b.t. de islam en daardoor is hij juist zo sterk op dit punt omdat veel mensen toch een gevaar zien in de islam.

Als je serieus een gooi doet naar het minister-presidentschap kan je jezelf niet meer als protestbeweging zien.

Uitspraak van verwijderd op maandag 15 juni 2009 om 14:47:
Surinamers en Antillianen zijn Nederlanders, geboren in ons Koninkrijk. Marokkanen hebben twee paspoorten. Eentje is dus af te nemen, wanneer men zich buitensporig verwijderd van onze wetten en normen.

Maar chinezen niet. Italianen ook niet, en de italiaanse maffia is ook steeds groter aan het worden in de EU. En de enige reden vlgs mij dat hij daar niets of weinig over zegt is dat we er niet direct last van hebben. En dat vind ik krom. Ik heb ook geen last van pedofielen aangezien ik geen kids heb en te oud benm om in hun doelgroep te vallen, moet ik het dan ook maar accepteren?
Waarschuw beheerder
donateur
Overigens vind ik dat amocro/amokro een nominatie verdient voor het woord van 2009 (y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van SuperRupsje op maandag 15 juni 2009 om 15:33:
Overigens vind ik dat amocro/amokro een nominatie verdient voor het woord van 2009

:lol:

Waarschuw beheerder
Surinamers

Niet alle Surinamers zijn Nlders en dat heeft te maken toen Suriname een republiek werd.

Het lijkt me verstandig dat hij als euroscepticus zich niet al teveel gaat bemoeien met wat er in EU-landen dient te gebeuren.

Hij kan idd. jouw advies opvolgen, maar daar zal hij wel achterkomen.

Uitspraak van verwijderd op maandag 15 juni 2009 om 02:01:
Nederland wierf alleen laaggeschoolden, de sociale onderklasse, omdat alleen dit soort arbeiders nodig waren, zij deden hun werk en vroegen weinig salaris.

Want sommige Nldse arbeiders vertikte dat werk of het was hun te min.
Of waren alle Nlders te slim en hoog opgeleidt.
Je bevestigt weerderom mijn repleys.

Het is fijn dat je dat artikel quotte, niet voormij althans.
En voor de meesten anderen denk ik ook niet, omdat zij zich ook verweerde.
En bovendien kunnen wellicht de anderen van jouw topic dan lezen, hoe ook de Indische-Nldse Wilders met mensen omgaat; omdat wij de Nlders zelf voor deze problematiek (voor degenen die het een problemeen vinden) gezorgd hebben.

Of gaan wij dan later (als excuus) zeggen/reageren, dat het wellicht komt dat deze problemen zijn ontstaan door de daadwerkelijke afkomst van Wilders.
Of zij het zo, dat men Wilders wil om een bepaald doel te kunnen/willen bereiken.
En dan de handen in onschuld wassen. (naar Pontius Pilatus = ergens geen schuld)

Uitspraak van verwijderd op maandag 15 juni 2009 om 02:01:
de sharia

Zou voor een bepaalde groep Nlders ook goed van toepassing zijn. :LOL:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Niels van Mil op maandag 15 juni 2009 om 15:22:
Ik vind het echt een heel enge gedachte, dat zoveel mensen achter de uitspraak staan dat we mensen een nationaliteit moeten kunnen afnemen en het land uitzetten op basis van een gedachte en/of mening die een persoon kan hebben, mits die persoon een moslim is!

nee hoor, gewoon ee ncrimineel...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 juni 2009 om 16:11:

Ik zou graag willen weten vanaf welk vergrijp/overtreding Wilders vindt dat men dan het land uit moet. Jatten van een pakje kauwgom, graffiti, wildplassen, 10km/u te hard rijden, 50km/u te hard rijden, verkrachting, moord?
Waarschuw beheerder
Deze Marokkanen die een deel van hun rechtsbestaan en leven hier hebben opgebouwd, hebben het recht te protesteren; hebben het recht hun stem te laten horen.
Omdat ook NLD zijn huiswerk niet goed heeft gedaan

De officiële werving van Marokkaanse gastarbeiders is echter al beëindigd in 1973. Op dat moment waren er zo’n 22.000 Marokkanen in Nederland. De meesten (tussen de 50 en 70 procent) van die eerste groep gastarbeiders waren op dat moment al teruggegaan of zouden dat nog doen, volgens cijfers van het CBS.
De grootste groep Marokkaanse immigranten die nu nog in Nederland woont, is van na de officiële werving van gastarbeiders. Eerst kwamen de gezinsherenigers, toen de gelukzoekers en de huwelijksmigranten.
Inmiddels wonen er 315.000 Marokkanen in Nederland, waarvan bijna de helft in Nederland geboren kinderen. Het totaal aantal importpartners is tussen de drie en de vijf keer zo groot als het aantal gastarbeiders dat ooit in Nederland is blijven wonen.
Ik wil maar zeggen: de meeste Marokkaanse ouders van nu zijn helemaal geen voormalige gastarbeiders. Zij zijn voor het grootste deel uit eigen vrije beweging naar Nederland gekomen om hier een beter en welvarender bestaan op te bouwen voor zichzelf en hun kinderen dan in Marokko mogelijk was. Jammer, dat niemand hen ooit aan die oorspronkelijke verhuisreden herinnert
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op maandag 15 juni 2009 om 13:56:
Klapkaak: je bent een dramaqueen, voor de rest ga ik eff niet erop in

ach gut, ben je door je ijzersterke (kuch kuch) 'argumenten' heen? :aai:

en wel zelf altijd lopen janken als mensen je soortgelijke benamingen geven, en niet op de inhoud ingaan..

meten met 2 maten (n)

Uitspraak van verwijderd op maandag 15 juni 2009 om 00:54:
Maar zo niet, als je een misdaad begaat, als je begint te denken over jihad en sharia, dan is er maar één oplossing: dan sturen we je dezelfde dag nog weg,

dus als je een misdaad begaat moet je het land uit? valt hieronder ook het jatten van een rolletje drop?

Uitspraak van verwijderd op maandag 15 juni 2009 om 00:54:
sturen we je dezelfde dag terug.

alsof dat zomaar even gaat... alsof er geen internationaal recht is, of dat een willekeurig land wel even bereid zou zijn mensen 'terug' te nemen...

en 'terug' zet ik tussen aanhalingstekens, want veel moslims zijn hier geboren.....

maar over het algemeen is anthropologie racisme omdat het aangeeft dat we niet allemaal gelijk zijn

dan hoeft het nog niet racistisch te zijn, dat Nederlanders een andere cultuur hebben dan Chinezen, en vervolgens die verschillen bestuderen en verklaren hoeft niet te leiden tot racisme...

Surinamers en Antillianen zijn Nederlanders, geboren in ons Koninkrijk.

ja en criminele Antillianen die stuur je dan toch gewoon terug naar de Antillen, dat is toch een groot corrupt zooitje wat we op marktplaats moeten zetten....

wel de voordelen maar niet de lasten willen dragen van kolonialisme in het verleden (n)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op maandag 15 juni 2009 om 16:27:
en criminele Antillianen die stuur je dan toch gewoon terug naar de Antillen.... wel de voordelen maar niet de lasten willen dragen van kolonialisme in het verleden

Ja...Antilliaanse regering stuurden criminelen bewust naar Ned. dus kunnen gewoon terug..... en hoelang moeten we blijven betalen voor dat verleden??
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 juni 2009 om 16:11:
Uitspraak van Niels van Mil op maandag 15 juni 2009 om 15:22:

Naast criminelen (mits moslim natuurlijk, mensen die een ander geloof aanhangen hebben van Wilders blijkbaar niets te vrezen) geeft Wilders toch ook duidelijk aan dat moslims die ook maar denken aan Jihad of Sharia het land uit moeten en ontdaan moeten worden van de Nederlandse nationaliteit.
Om dit te bewerkstelligen zal er dus een wetsaanpassing moeten komen die het mogelijk maakt dat een bepaalde gedachte of mening als strafbaar gezien kan worden. Wat Wilders hier naar mijn mening dus impliceert is dat hij de vrijheid van meningsuiting drastisch in wil perken, en in bepaalde gevallen zelfs strafbaar wil stellen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van an[n]o73niem op maandag 15 juni 2009 om 16:31:
Ja...Antilliaanse regering stuurden criminelen bewust naar Ned

bron?

en hoelang moeten we blijven betalen voor dat verleden??

het gaat erom dat NL ooit heeft besloten om de Antillen te veroveren en de inwoners onderdanen te maken, met uiteindelijk dezelfde rechten als een 'gewoon' Nederlands staatsburger, nu moeten we ze niet ineens gaan afstoten om dat er lastpakken tussen zitten....

Uitspraak van Niels van Mil op maandag 15 juni 2009 om 16:41:
Wat Wilders hier naar mijn mening dus impliceert is dat hij de vrijheid van meningsuiting drastisch in wil perken, en in bepaalde gevallen zelfs strafbaar wil stellen

vrijheid van meningsuiting alleen als die mening wilders uitkomt, en de koran, die moet verboden worden...

en dat noemt zich partij voor de vrijheid :roflol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op maandag 15 juni 2009 om 16:56:
vrijheid van meningsuiting alleen als die mening wilders uitkomt, en de koran, die moet verboden worden...

en dat noemt zich partij voor de vrijheid

Waarschuw beheerder
wilders de politicus die nog niet eens in debat wilt met moslims

ben je dan een politicus laat zien dat je dan gelijk hebt en snoer dan de mond van die persoon maar ik ben eerder van mening dat hij bang is dat ze zijn mond snoeren
Waarschuw beheerder
donateur
ach gut, ben je door je ijzersterke (kuch kuch) 'argumenten' heen?

Nee ik had eff geen zin om me te ergeren. Heb een prachtig weekend achter de rug en heb mezelf al vaak genoeg verdedigd tegen de persoonlijke uitvallen van je. ben er een beetje klaar mee. als je het inhoudelijk niet mijn standpunt kan ontkrachten verschuif je altijd weer de persoonlijke kant op en verbuig je weer dingen en leg me me dingen in de mond die niet waar zijn. IMo erg kinderachtig.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op maandag 15 juni 2009 om 17:06:
en heb mezelf al vaak genoeg verdedigd tegen de persoonlijke uitvallen van je

:\ kerel, als je terugleest zie je dat jij begint met persoonlijk worden, jij begint over mij en mn vrienden... maar goed heb ook niet zo zin in welles-nietes, maar enige zelfreflectie zou geen kwaad kunnen, ben zelf geen heilig boontje, en zal vast wel is reden zijn voor ergenis,

maar jij mag ook wel is naar jezelf kijken....

als je het indehoudelijk niet wint verschuif je altijd weer de persoonlijke kant op en verbuig je weer dingen

:\ je bent niet eens op mn inhoudelijke argumenten ingegaan,

en als er iemand is die het niet op de persoon gooit (vrijwel nooit) en het liefst over de feiten heeft ben ik t wel,

maar goed, wie kaatst......

verbuig je weer dingen en leg me me dingen in de mond die niet waar zijn.

voorbeeld?

IMo erg kinderachtig.

kinderachtig om beschuldigingen te doen die zijn gebaseerd op gebakken lucht en verzinsels, en dat je me probeert hier zwart te maken....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 juni 2009 om 22:54:
If you can't discuss anything, go to the Geert Wilders Topic

heerlijk zo'n rechtse reactie.

misschien komt het niet in jouw beleving voor.
Jij ervaart bepaalde "linkse"reacties als irritant, provocerend, storend what-ever. Zou het misschien niet zo kunnen zijn dat jouw mening voor "links" of liberaal denkende mensen irritant, provocerend, storend what-ever over komt.

Soms waan ik me gewoon in een kleuterschool, als je me gelijk geeft , deel ik mijn lolly met je (k)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van an[n]o73niem op maandag 15 juni 2009 om 16:16:
Ik wil maar zeggen: de meeste Marokkaanse ouders van nu zijn helemaal geen voormalige gastarbeiders. Zij zijn voor het grootste deel uit eigen vrije beweging naar Nederland gekomen om hier een beter en welvarender bestaan op te bouwen voor zichzelf en hun kinderen dan in Marokko mogelijk was.

Jammer alleen dat het zo slecht gewaardeerd wordt. kanker kaaskoppen dit, kuthoeren dat, schijt aan de overheid ditdat.
Waarschuw beheerder
Ja...Antilliaanse regering stuurden criminelen bewust naar Ned

bron?

http://www.trouw.nl/krantenarchief/1994/06/11/2638873/_Soms_heeft_het_zin_om_criminele_jongeren_naar_Nederland_te_sturen._.html

het gaat erom dat NL ooit heeft besloten om de Antillen te veroveren en de inwoners onderdanen te maken, met uiteindelijk dezelfde rechten als een 'gewoon' Nederlands staatsburger, nu moeten we ze niet ineens gaan afstoten om dat er lastpakken tussen zitten....

dat is geen antwoord op mijn vraag.....de Antillen hebben een status aparte maar willen onafhankelijk zijn alleen is dat diverse keren uitgesteld.

hoelang moeten we blijven betalen voor dat verleden??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 juni 2009 om 16:00:
Want sommige Nldse arbeiders vertikte dat werk of het was hun te min.
Of waren alle Nlders te slim en hoog opgeleidt.
Je bevestigt weerderom mijn repleys.

Je bevestigd alleen dat je koste wat kost gelijk wilt hebben.
Doeidoei nu schei ik er echt mee uit
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur

Nee hoor, het verhaal zit ietsiepietsie anders...

De Antillen waren nagenoeg onbewoonde eilanden met een enkele indiaan erop die ze snel hebben uitgeroeid.
De Nederlanders hadden snel door dat de Antillen vanwege hun gunstige ligging wel van pas kwamen voor hun handelsdoeleinden in zuid-Amerika.
In Suriname waren grote plantages en op die plantages waren slaven nodig.
De Antillen waren een tussenstop naar Suriname alwaar de slaven verdeeld werden.
Omdat er op de Antillen ook slaven nodig waren maar de betere (lees: sterkere en gehoorzamere) slaven voor Suriname bestemd waren bleven de meest opstandige slaven op de Antillen.
De nakomelingen van de meest opstandige, luie en/of zwakke slaven werden dus op de Antillen gedumpt, karakter is deels erfelijk.

Wederom een sterk staaltje racistische volkenkunde cq. anthropologie wat je niet in je geschiedenisboek zult lezen...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 juni 2009 om 18:23:
heerlijk zo'n rechtse reactie.

Lekker he? Hokjes!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 juni 2009 om 18:31:
Nee hoor, het verhaal zit ietsiepietsie anders...

leuke info hoor, maar het verandert niks aan wat ik zeg, namelijk dat NL de antillen heeft veroverd en de onderdanen, (importslaven of niet) uiteindelijk NL staatsburger zijn geworden...

De nakomelingen van de meest opstandige, luie en/of zwakke slaven werden dus op de Antillen gedumpt, karakter is deels erfelijk.

Wederom een sterk staaltje racistische volkenkunde cq. anthropologie wat je niet in je geschiedenisboek zult lezen...

hoe kom jij dan aan die wijsheid?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op maandag 15 juni 2009 om 18:50:
leuke info hoor, maar het verandert niks aan wat ik zeg, namelijk dat NL de antillen heeft veroverd en de onderdanen, (importslaven of niet) uiteindelijk NL staatsburger zijn geworden...

Tijd dat ze minder zakgeld krijgen daa. Laat ze lekker onafhankelijk worden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van an[n]o73niem op maandag 15 juni 2009 om 16:16:
Jammer, dat niemand hen ooit aan die oorspronkelijke verhuisreden herinnert

Dat hoeft ook niet, dat weten zij zelf ook wel, maar dat hoeven hun nakomelingen geen gehoor aan te geven.
En vooral degenen; die hier geboren zijn.
Dan zouden zij hun ouders kwalijk moeten kwalijk nemen, omdat zij niet terug gekeerd zijn.
En zodat NLD kan zijn handen in het onschuld kan wassen.

Ja...Antilliaanse regering stuurden criminelen bewust naar Ned. dus kunnen gewoon terug..... en hoelang moeten we blijven betalen voor dat verleden??

Ze kunnen als zij het verkiezen ook blijven en dat recht hebben zij ook als Nederlanders zijnde.

moeten we blijven betalen voor dat verleden

Niks, want ze zijn gewoon Nederlanders.
Maar ik begrijp je standpunt wel.
Je zou het kunnen zien als een voorwerp waar geen voordelen meer uit te halen is en dan op Marktplaats te willen zetten, zoals PVV het heeft
voorgesteld heeft.
En dat enkel omdat daar ook crimineeltjes zijn.
Of is het dan weer Nederlandse Antillen = crimineel t.w alles over 1 kam.

Uitspraak van SuperRupsje op maandag 15 juni 2009 om 16:14:
Ik zou graag willen weten vanaf welk vergrijp/overtreding Wilders vindt dat men dan het land uit moet

Maakt niet uit, als je een aanhanger van de Islam bent is al genoeg.
Een quote van hem:
Wilders benadrukte niets tegen moslims te hebben, maar wel tegen hun religie.

Dus het maakt hem niet uit of je goed of slecht bent.

Waarschuw beheerder
De nakomelingen van de meest opstandige, luie en/of zwakke slaven werden dus op de Antillen gedumpt, karakter is deels erfelijk

Je lult volkomen uit je straat.
De slaven die daar waren vochten tegen de slavernij.
En omdat zij daar tegen vochten, waren zij dan

:LOL:
Dus dan komt het op neer dat zij niet mochten opkomen voor hun recht: MENS!

Jij bent zeker de nieuwe aankomende anthropoloog.
Ga je het nu ook openbaren; wat NLD al die jaren van hun geschiedenis heeft verzwegen?!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
anthropologie

Een anthropoloog zal dan ook moeten weten waarom/waardoor; dan eventueel een negatieve
karakter is deels erfelijk

is onstaan in al die jaren.
Onderdrukking misschien?!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 15 juni 2009 om 18:52:
Laat ze lekker onafhankelijk worden.

En dan?!
Dan kiezen de meesten wel voor de Nederlanderschap.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 juni 2009 om 19:38:
kiezen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op maandag 15 juni 2009 om 13:56:
wilders-wil-miljoenen-moslims-uitzetten.html

Ik wou dat die idioot het land uitging.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 15 juni 2009 om 19:40:
kiezen

Only in your dreams.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 juni 2009 om 19:18:
is onstaan in al die jaren.
Onderdrukking misschien?!

Ik vind onderdrukking als argument opgeven even discriminerend als 'karakter.' Beide van jullie roepen maar wat zonder dat te kunnen onderbouwen, what so ever.

De een zoekt een simpele oorzaak, de andere een simpel excuus.

Waarschuw beheerder
dus als je een misdaad begaat moet je het land uit? valt hieronder ook het jatten van een rolletje drop?

Slecht argument, ik ben voor het 3 strikes out principe, kan je best een kwalificatie van de zwaarte van de misdaad aan stellen.

alsof dat zomaar even gaat... alsof er geen internationaal recht is, of dat een willekeurig land wel even bereid zou zijn mensen 'terug' te nemen...

Aanpassen of oprotten, cru gezegd maar waarom zou de Nederlandse nationaliteit een onvoorwaardelijk gegeven moeten zijn? Waarom, als mensen niet kunnen leven in een land als Nederland hen niet de mogelijkheid te geven ergens te leven waar zij wel in de juiste religieuze en maatschappelijke habitat kunnen verblijven.

Als Marokko paspoorten uitdeelt aan al hun geboren zonen en dochters in den vreemde, moeten ze die ook weer opnemen als wij ze met fluwelen hand gedag zeggen.

Waarom zouden wij zware criminelen of religieus intolleranten hier moeten dulden? Waarom zouden Nederlandse paspoorten éénmalig verkeer zijn?

Waarschuw beheerder
en hoe zit het dan met zware criminele autotochtonen?

moeten die ook het land uit?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 juni 2009 om 19:47:
Only in your dreams.

Kom jij niet in voor. Maar het word wel tijd dat iemand jou wakker schudt.