Partyflock

Forumonderwerp · 897966
4 volgers · 233247x bekeken

Waarschuw beheerder
+1-6
Edit by admin:

Dit topic is voor het bespreken van en discussieren over alle aspecten mbt Geert Wilders en zijn PVV. Partijstandpunten, mediaberichten et cetera vallen hier dus allemaal onder!
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mr. Thompson op vrijdag 21 maart 2008 om 23:33:
Maargoed blijft kut als ik zo'n Nederlandse vlag verbrand zie worden. Ookal ben ik totaal geen Nederland liefhebber, en weet ik nu al bijna zeker dat binnen nu en een paar jaar hier weg ben.

Waarom zou je weg gaan.

Ik heb genoeg collega's en in de schooltijd ook medestudenten gehad die in het buitenland hebben gewoont, gewerkt / stage hebben gelopen en ze zijn bijna allemaal weer terug omdat het gras toch niet groener blijft te zijn in de andere tuinen.
Tja en het feeft je dan vooral veel geld gekost.

Ik zag vanochtend dat Wilders de nadruk erop legt dat de aanstaande film over de koran en de islam gaat en dus niet over moslims.
Dus het verhaal van "wilders generaliseerd moslims" gaat dus ook helemaal niet op.
Extreem-Links: eat your heart out :p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Yosti op zaterdag 22 maart 2008 om 15:53:
Je hoeft niet zomaar alles te zeggen, en helemaal niet zo ongenuanceerd als hij dat doet. Komt een beetje over als een gebrek aan fatsoen....

Hoeft niet nee....helemaal met je eens. Maar....en dat is meer de essentie van het verhaal (mijn essentie althans) ik wil wel de vrijheid hebben om iets te zeggen op de manier hoe ik het wil, waar ik het wil, wanneer ik het wil.
Maar wees nou eens eerlijk, wat voor onfatsoenlijks zegt Wilders nou helemaal?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 22 maart 2008 om 15:59:
feeft

Feeft??? leer Nederlands man........(ja ik wil graag vrienden worden met Soul survivor :lol: dus ik denk ik doe ook maar op taalfouten wijzen, misschien vind hij mij dan ook vet stoer....)

Ik zag vanochtend dat Wilders de nadruk erop legt dat de aanstaande film over de koran en de islam gaat en dus niet over moslims.
Dus het verhaal van "wilders generaliseerd moslims" gaat dus ook helemaal niet op.
Extreem-Links: eat your heart out

Dacht je dat? Nee man.....die verdraaien het wel weer zo dat het tóch slecht uitpakt voor Wilders. (maar als ze daadwerkelijk kunnen demonstreren tegen hem zie je ze niet.....)
Waarschuw beheerder

als je zegt dat de islam een facistische ideologie is dan diskwalificeer je automatisch alle aanhangers van de islam (otfwel moslims) tot aanhangers van facisme...
dat is toch echt behoorlijk generaliserend omdat de uitspraak betrekking heeft op ALLE moslims en dus niet alleen op de extremisten, waarover iedereen t eens is dat ze gestoord zijn......
Artiest {SHOWLIST artist 50962, 52643}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 maart 2008 om 16:00:
Hoeft niet nee....helemaal met je eens. Maar....en dat is meer de essentie van het verhaal (mijn essentie althans) ik wil wel de vrijheid hebben om iets te zeggen op de manier hoe ik het wil, waar ik het wil, wanneer ik het wil.
Maar wees nou eens eerlijk, wat voor onfatsoenlijks zegt Wilders nou helemaal?

Tuurlijk heb je ook helemaal gelijk in. JE moet alles kunnnen zeg waar en wanneer je dat wilt. Alleen de manier waarop hij dat doet, zo groots uitgemeten in de media neigt bijna naar stemmingmakerij. je kan dezelfde boodschap ook anders uit dragen zonder zoveel mensen te beledigen. Meen me te herinneren dat hij de islam weleens een achterlijke cultuur heeft genoemd, maar misscien iemand een bevestiging? Daarentegen een cabertier doet niet anders maar is in een andere context. Moeilijk verhaal eigenlijk maar hoop dat een beetje duidelijk is wat ik bedoel met de verantwoordelijkeid van recht van meningsuiting.....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 maart 2008 om 16:09:
Feeft??? leer Nederlands man........(ja ik wil graag vrienden worden met Soul survivor dus ik denk ik doe ook maar op taalfouten wijzen, misschien vind hij mij dan ook vet stoer....)

:roflol:

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zaterdag 22 maart 2008 om 16:12:
als je zegt dat de islam een facistische ideologie is dan diskwalificeer je automatisch alle aanhangers van de islam (otfwel moslims) tot aanhangers van facisme...

Dus niet de islam kan ook zo breed geinterpreteerd worden.
En de islam is een religie, en een mans is een mens. Twee totaal verschillende dingen.
die dingen moet je los van elkaar zien.

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zaterdag 22 maart 2008 om 16:12:
dat is toch echt behoorlijk generaliserend omdat de uitspraak betrekking heeft op ALLE moslims en dus niet alleen op de extremisten, waarover iedereen t eens is dat ze gestoord zijn......

Als hij het over een religie heeft is hij dus niet aan het generalsieren, hij praat ove reen religie. als mensen zich dan aangesproken voelen dan passen ze blijkbaar die schoen die extremisme heet.

Waarschuw beheerder
Sjaak....vriend....goede gozer... vertel eens....hoe was de Anti Wilders mars. Was het een beetje te doen?

Waarschuw beheerder
:lol:

net wakker,heerlijk bij een koppie koffie deze soap...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Yosti op zaterdag 22 maart 2008 om 16:12:
Meen me te herinneren dat hij de islam weleens een achterlijke cultuur heeft genoemd

En ja........dat is ook zo toch?

Als je:

- je vrouwen verplicht volledig in een zak te lopen,
- als je vrouwen niet waardig vind om een hand te geven,
- als je homo's vermoord en mishandeld uitsluitend omdat ze homo zijn,
- als je anders gelovigen uitmoord, verband en mishandeld,
- als je je eigen DODE profeet boven wereldvrede stelt,
- als iedereen die tegen je is moet "zwemmen in rivieren van bloed",
- als je alles afbreekt om je heen omdat iemand een tekeningetje heeft gemaakt van een dode profeet etc....etc....

Ja ook in mij ogen kwalificeer je dan als achterlijk.

Uitspraak van Yosti op zaterdag 22 maart 2008 om 16:12:
Meen me te herinneren dat hij de islam weleens een achterlijke cultuur heeft genoemd

Please please please........IEMAND geef me nu eens antwoord:

A.)Waarom mogen wij hun niet geloof nietachterlijk noemen maar zij mij wel een Christenhond en ongelovige hond omdat ik Christelijk ben.

B.)Waarom mogen zij wél beledigen en wij niet?

Wat is het verschil....

Sjaak, Ox, Focus, Silverfaust, Soul surviver en al die andere moraal ridders......geef daar nou eens een goed antwoord op.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 maart 2008 om 16:30:
- als je je eigen DODE profeet boven wereldvrede stelt

Mohammed is zelfs belangrijker dan hun eigen familie. Belangrijker dan alles.
Als je de ideologie van die ene man boven alles stelt. Dan is dat wat mij betreft al de kiem voor discriminatie. Want hoe kan je anderen nog met een open blik in de ogen kijken als er niets belangrijker is op deze wereld dan een vent die op honderden jaren morsdood is. Je kan dan niet open staan voor andere ideeën. Zeker niets als de profeet je verteld dat zijn leer superieur is aan die van alle anderen. En als je dat moet geloven dan ben je al op een hellend vlak als je je als mensen zijndie niet neutraal open kan stellen naar anderen toe. Je bent dan al vergiftigd door intollerantie. En dat is iets wat niet bij deze tijd past.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 22 maart 2008 om 16:21:
Dus niet de islam kan ook zo breed geinterpreteerd worden.
En de islam is een religie, en een mans is een mens. Twee totaal verschillende dingen.
die dingen moet je los van elkaar zien

en dat is dus precies wat wilders nalaat... je zegt hetzelf al als iets op zoveel manier valt te interpreteren (wat vaker voor problemen heeft gezord met religies) kan je er dus ook niet een eenduidg etiket op plakken zoals wilders dat doet......

Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 22 maart 2008 om 16:21:
Als hij het over een religie heeft is hij dus niet aan het generalsieren, hij praat ove reen religie. als mensen zich dan aangesproken voelen dan passen ze blijkbaar die schoen die extremisme heet.

als jou religie expliciet als iets heel evils wordt afgeschilderd gaat wilders dus ZELF voorbij aan de duizend en 1 manieren waarop die geinterpreteerd kan worden, en gaat hij dus voorbij aan gematigde stromingen binnen de islam die gelukkig oververtgenwoordigd zijn in nederland.....

maar wilders zei daarintegen zelf: "een gematigde islam bestaat niet"

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 maart 2008 om 16:23:
Sjaak....vriend....goede gozer... vertel eens....hoe was de Anti Wilders mars. Was het een beetje te doen?

ik vind die demonstratie niet zon slim initiatief, het heeft ten eerste geen enkele zin, door die demonstratie zal wilders heus niet ineens van zn plannen afzien, bovendien wordt wilders nogal in de kaart gespeeld door al dat soort naieve pogingen hem monddood te maken (zie het eerdere initiatief van doekle terpstra), wilders kan dan juist weer roepen: "ze proberen me te demoniseren net als bij fortuyn, de kogel komt van links etcc....

A)Waarom mogen wij hun niet geloof nietachterlijk noemen maar zij mij wel een Christenhond en ongelovige hond omdat ik Christelijk ben.

Waarom mogen zij wél beledigen en wij niet?

ik heb nergens gezegd dat mensen de islam niet achterlijk mogen noemen, dat mag net als dat mensen dat mogen vinden over het christendom, jodendom, ik ben alleen geen voorstander van wilders zn plannen en vind t een xenofobe schijtlaars die mensen angstig maakt voor moslims en alles wat met de islam te maken heeft .... en in een hele hoop gevallen is dat gewoon onterecht in mijn ogen......
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zaterdag 22 maart 2008 om 16:43:
schijtlaars

Hou nou toch op joh........ik vind het een stakkertje maar als hij iets niet is is het een schijtlaars. Schijters zijn al die lui die hier op PF lopen te brullen hoe dood hij wel niet moet, maar als er dan een demonstratie is niet meelopen omdat ze dan hun bed uit moeten komen.+

het heeft ten eerste geen enkele zin

Op PF hem een beetje de grond in trappen wel?

ze proberen me te demoniseren net als bij fortuyn,

ja? En....laat hem daar nou eens gelijk in hebben? Het is toch ook zo?

Even resumerend:
de kogel komt van links etcc....

dus omdat je wilt voorkomen dat Wilders dit kan zeggen zeg jij: moet men maar niets tegen hem ondernemen.

Noem jij dit naief? En effectief zou dan zijn? Zoiets?
het heeft ten eerste geen enkele zin

Doodsteken op straat met een briefje in zijn borst? Vertel eens dan....wat zou wel zinvol zijn om hem monddood te maken?

die mensen angstig maakt voor moslims en alles wat met de islam te maken heeft

Nee vriend dat doen ze zelf...........agressie, geweld, aanslagen, bommen, martelingen, vlagverbrandingen, Wilders poppen verbranden, AK47's, dood en verderf, dreigen, etc.......... en de goede Moslims doen er wat precies aan om dat beeld te veranderen?

Heb jij wel eens een "sorry filmpje" van de goede Moslims gezien op Youtube? Heb je wel eens goede moslims zien demonstreren tegen dit soort uitwassen? Heb je wel eens goede Moslims poppen zien verbranden van mensen die hun naam besmeuren? Heb je wel eens Moslims zien demeonstreren voor betere, duidelijkere inburgerings eisen etc..........?

Nee........wat is het algemene beeld (terecht) van de Moslim? De lelijke schreeuwende agressieve wannabe wereldheersers....

heb nergens gezegd dat mensen de islam niet achterlijk mogen noemen, dat mag net als dat mensen dat mogen vinden over het christendom, jodendom, ik ben alleen geen voorstander van wilders zn plannen en vind t een xenofobe schijtlaars die mensen angstig maakt voor moslims en alles wat met de islam te maken heeft .... en in een hele hoop gevallen is dat gewoon onterecht in mijn ogen......

slap verhaal kerel....

Vertel nu eens precies wát is hetgeen je dan zo tegenstaat aan zijn 'plannen'....die film? Waarvan je niet eens weet wat die inhoudt?

en in een hele hoop gevallen is dat gewoon onterecht in mijn ogen

Maar in een hele hoop gevallen wél!!! En dáár gaat het over!!!

Om het maar even samen te vatten:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 maart 2008 om 18:31:
Ik draag niet "een volk" een haat hart toe, ik haat individuen.
Ik haat die Islamieten die HUN geloof in MIJN land op willen dringen, die HUN regeltjes in MIJN land op willen dringen. Ik haat die typhus lijers die met die smerige handjes MIJN vlag in de fik steken. Ik ben zeker anti Islam als het op deze punten aankomt en wil dan zelfs wel helpen die lui het land uit te zetten.

Ik ben zeer fel tegen de Islamieten die zich niet aan kunnen, willen, mogen passen voor 100% aan ONZE westerse regels en nog veel feller tegen die mongolen aan de andere kant van de wereld die daar staan te bleren over een filmpje van 5 minuten die nog uit moet komen en ons bedreigen.

Die types .... dáár ageert Geert tegen en NIET tegen de goeden.... dus als je nu eens even de goeden laat voor wat ze zijn, geen probleem dus, en je consentreert op de slechten....en bedenk dáár nu eens een goede oplossing voor dan? Je kan wel brullen hoe het niet moet en hoe slecht Geert wel niet is, maar kom eens met een constructief iets dan?

Want ik heb nieuws voor je: er zijn een hele boel verotte Moslims on the loose die jouw en mijn vrijheden in de weg staan....Daar hebben we het over, wat moeten we dáár aan doen dan volgens jou?

[img]http://www.nobodyhere.com/archief/1999-12-09/gfx/pleister.gif[/img]
Deze er maar weer op plakken en ons consentreren op hoe de goeden ten onrechte beledigd worden en het echte probleem maar weer voort laten sukkelen?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
je vrouwen verplicht volledig in een zak te lopen,
- als je vrouwen niet waardig vind om een hand te geven,
- als je homo's vermoord en mishandeld uitsluitend omdat ze homo zijn,
- als je anders gelovigen uitmoord, verband en mishandeld,
- als je je eigen DODE profeet boven wereldvrede stelt,
- als iedereen die tegen je is moet "zwemmen in rivieren van bloed",
- als je alles afbreekt om je heen omdat iemand een tekeningetje heeft gemaakt van een dode profeet etc....etc....

Deze dingen worden uit naam van de islam gedaan, echter staat er ook in beschreven dat één ieder gelijk is. Is dus een kwestie van interpeteren. Vrouwen in een zak en een vrouw geen hand hand geven moet iedere voor zich weten. Als dat hun cultuur is laat dat dan lekker. In onze samenleving is het ook nog steeds een feit dat een vrouw minder betaald krijgt dan een man.
De rest van die argumenten; Als je een geloof op die manier interpeteert ben je wat mij betreft gewoon een malloot, heb je niks van dat boek begrepen. bijbel of koran, moslim of christen.

Waarom mogen wij hun niet geloof nietachterlijk noemen maar zij mij wel een Christenhond en ongelovige hond omdat ik Christelijk ben

Mogen zij ook niet. Nu kun je zeggen, ja maar ze doen het tóch.
andersom gebeurt het ook;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 maart 2008 om 15:33:
Niet alles is verkeerd bedoeld hoor negatief mannetje.....

(k)? :$

Waarschuw beheerder
(k):yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 maart 2008 om 17:02:
dus als je nu eens even de goeden laat voor wat ze zijn, geen probleem dus, en je consentreert op de slechten....en bedenk dáár nu eens een goede oplossing voor dan? Je kan wel brullen hoe het niet moet en hoe slecht Geert wel niet is, maar kom eens met een constructief iets dan?

laten we in de slechte ongelovigen net zoveel geld en aandacht steken als de slechte moslims want die zijn er hier in nl minstens zoveel, zoniet meer ipv langs de snelweg staan met een lasergun...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Yosti op zaterdag 22 maart 2008 om 17:05:
In onze samenleving is het ook nog steeds een feit dat een vrouw minder betaald krijgt dan een man

Dat is ONZE cultuur....ONZE regels, ONZE wetten....in ONS land.
Dat moet je niet door elkaar halen.

Als dat hun cultuur is laat dat dan lekker

Hell NO!!! Wel daar in die landen daar maar hier geef je een hand. Klaar! Daar ben ik heel erg recht lijnig in ....aanpassen 100% of op tiefen! Heel simpel. Hun cultuur is ook homo's in elkaar trappen omdat ze gezien worden als iets vies....ook maar lekker laten gaan?

En draai het eens om? Onze cultuur is zomers dat de meiden met een kort topje en mini rokje op het terras zit..... Als onze meiden daar heen gaan, en die zitten dáár zo op een terras? Zeggen deze lui dan ook
Als dat hun cultuur is laat dat dan lekker. I

andersom gebeurt het ook

Te slap argument, daar verlies je meteen alle geloofwaardigheid mee voor mij.....sorry...

Ze beledigen mij iedere dag, ze beledigen iedere Christen iedere dag.... Chrstenhonden noemen ze ons....maar ja......dat mag, want dat is hun cultuur en dus
laat dat dan lekker.

of niet?
Waarschuw beheerder
nee nu ruk je mijn post uit zijn verband en zet jehet naar je eigen hand....
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 maart 2008 om 17:24:
Dat is ONZE cultuur....ONZE regels, ONZE wetten....in ONS land.
Dat moet je niet door elkaar halen.

dat bedoelde ik dus met verdraagzaamheid. Staat loodrecht op het zogenaamde vrije Nederland wat een hoop mensen zo standvastig verdedigen. Dat ONS land en ONZE cultuur hebben we opgegeven toen wij te 'goed' waren om wc's te schrobben en dergelijke. laatste zin niet te letterlijk nemen maar ga er van uit dat je snapt wat ik bedoel.
Hell NO!!! Wel daar in die landen daar maar hier geef je een hand. Klaar! Daar ben ik heel erg recht lijnig in ....aanpassen 100% of op tiefen

Ik heb er geen moeite mee als iemand voor zijn geloof in informele sfeer geen hand geeft. Zakelijk gezien word het een ander verhaal....
Ik moet ook vaak zat wachten met eten tot de christen klaar zijn met bidden. tis een beetje geven en nemen
Hun cultuur is ook homo's in elkaar trappen omdat ze gezien worden als iets vies....ook maar lekker laten gaan?

ik zei al, mensen die dat doen zijn gewoon malloten...
En draai het eens om? Onze cultuur is zomers dat de meiden met een kort topje en mini rokje op het terras zit..... Als onze meiden daar heen gaan, en die zitten dáár zo op een terras? Zeggen deze lui dan ook
Als dat hun cultuur is laat dat dan lekker. I

In turkije en indonesie (grootste moslimland) wel ja. Heeft dus alles te maken met interpetatie. Maar zoals ik al zei, mensen gunnen mekaar het licht niet meer in de ogen
andersom gebeurt het ook
Te slap argument, daar verlies je meteen alle geloofwaardigheid mee voor mij.....sorry...

tis wel de waarheid. De bekende vicieuze cirkel. Doet me denken aan vroeger. Als ik mijn broertje treiterde en ik kreeg op mijn flikker van mijn ouder zei ik; maar hij begon, hij noemde me dit, dat bla bla. Toen zei mijn moeder altijd, wees nou eens de wijste...... en trek je het niet aan. Nu blijkt mutti toch gelijk te hebben....
Waarschuw beheerder
Schijters zijn al die lui die hier op PF lopen te brullen hoe dood hij wel niet moet,

die heb ik in dit topic iig nog niet gezien....

a? En....laat hem daar nou eens gelijk in hebben? Het is toch ook zo?

vind ik niet, hij krijgt alle ruimte om te doen en zeggen wat ie wil, hij moet niet janken...
dus omdat je wilt voorkomen dat Wilders dit kan zeggen zeg jij: moet men maar niets tegen hem ondernemen.

moeite met lezen??? ik heb er helemaal geen behoefte om hem t zwijgen op te leggen of te voorkomen dat ie dingen zegt, hij gaat zn gang maar, zoals ik eerder zei:
ik heb nergens gezegd dat mensen de islam niet achterlijk mogen noemen, dat mag net als dat mensen dat mogen vinden over het christendom, jodendom,

wat zou wel zinvol zijn om hem monddood te maken?

monddood hoeft niet, hem niet zo veel aandacht geven zou een goed begin zijn, helaas is t overal islam en moslims wat de klok slaat in de media, en wilders past natuurlijk uitstekend in dat profiel....

Nee vriend dat doen ze zelf...........agressie, geweld, aanslagen, bommen, martelingen, vlagverbrandingen, Wilders poppen verbranden, AK47's, dood en verderf, dreigen, etc

dat handjevol malloten aan de andere kant van de wereld, die worden opgestookt, gedirigeerd door foute regimes??? moet ik die als vertegenwoordigers zien van de islam?? :nee:

Heb jij wel eens een "sorry filmpje" van de goede Moslims gezien op Youtube?

ik ga als niet-praktiserend maar wel officieel gedoopte christen toch ook niet mn excuses aan bieden voor wat enge conservatieve christenen aan de andere kant vd wereld bekokstoven??

Vertel nu eens precies wát is hetgeen je dan zo tegenstaat aan zijn 'plannen'

uh nou:
- hij wil alle moskeeen sluiten
- hij wil de koran verbieden
- hij wil islamitische scholen verbieden
- criminele allochtone nederlanders het land uitzetten
- hij is pleitbezorger van een nieuwe oorlog in t midden oosten, namelijk Iran

ja met die plannen ben ik t dus totaal niet eens, hij wil van moslims in nederland een soort 2de rangs burgers maken, vind ik fout!!

Want ik heb nieuws voor je: er zijn een hele boel verotte Moslims on the loose die jouw en mijn vrijheden in de weg staan....

wat een bang bibberig menneke ben jij zeg :lol:

noem is 1 concreet voorbeeld waaruit blijkt dat onze vrijheden in gevaar zijn??

Daar hebben we het over, wat moeten we dáár aan doen dan volgens jou?

aan wat?? wees is wat concreter, de huidige wetgevng voldoet prima om eventueel extremisme de kop in te drukken,

Deze dingen worden uit naam van de islam gedaan, echter staat er ook in beschreven dat één ieder gelijk is. Is dus een kwestie van interpeteren. Vrouwen in een zak en een vrouw geen hand hand geven moet iedere voor zich weten. Als dat hun cultuur is laat dat dan lekker. In onze samenleving is het ook nog steeds een feit dat een vrouw minder betaald krijgt dan een man.
De rest van die argumenten; Als je een geloof op die manier interpeteert ben je wat mij betreft gewoon een malloot, heb je niks van dat boek begrepen. bijbel of koran, moslim of christen.

(y)
idd!!!

Waarschuw beheerder
donateur
A.)Waarom mogen wij hun niet geloof niet achterlijk noemen maar zij mij wel een Christenhond en ongelovige hond omdat ik Christelijk ben.
B.)Waarom mogen zij wél beledigen en wij niet?
Wat is het verschil....
Sjaak, Ox, Focus, Silverfaust, Soul surviver en al die andere moraal ridders......geef daar nou eens een goed antwoord op.

Vraag je mij hier antwoord op tegeven, heb ik pas 100x gedaan.
Dat je me moraal Ridder ligt te noemen stoort me on te beginnen enorm, maar als jij dat meent doe je dat maar.
Ik ben de genigge die zich zijn mening heeft, maar op zoek is naar de echte waarheid. Ik heb grote twijfels bij vele anderen, die denken dat hun mening de waarheid is.

Waarom je op al die punten niet mag zeggen dat de islam achterlijk is? Omdat dat niet de Islam is maar achterlijke mensen die dat doen. Dat die dat roepen uit naam de Islam te doen is wat heel anders.
En ik vind trouwens niet alle punten, achterlijk.

Ik ben behoorlijk kwaad over je woorden "moraal ridder"
dat vergelijk noem ik achterlijk.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Yosti op zaterdag 22 maart 2008 om 17:41:
wees nou eens de wijste...... en trek je het niet aan

Ja en dat had zij weer van haar moeder enz.
Maar door die houding zijn er heel wat op latere leeftijd in de problemen gekomen.
Kunnen zich niet uiten,moeten altijd flink zijn enz.

Nee,jezelf inhouden om de vrede te bewaren gaat niet altijd op.
Voor je moeder was het echter een makkelijke susser.
In ieder geval hield het gebakkelij op en zij hoegfde niet uit te zoeken wie er ECHT onrecht had gedaan en straf verdiende.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 maart 2008 om 17:52:
Nee,jezelf inhouden om de vrede te bewaren gaat niet altijd op.
Voor je moeder was het echter een makkelijke susser.
In ieder geval hield het gebakkelij op en zij hoegfde niet uit te zoeken wie er ECHT onrecht had gedaan en straf verdiende

heb je helemaal gelijk in, maar wie verdient er in deze situatie dan straf?
De 'moslims' of de westerlingen en/of christenen? Dat is mijn inziens niet te bepalen. Dan moet je uit gaan zoeken wie er begonnen is en wie de meeste modder heeft gegooid. Dan kun je zeggen, de 'moslims' straffen/eruit want het is ONS land, ONZE cultuur, maar we weten allebei dat het zo niet werkt. Enige optie is dus de wijste zijn en niks meer zeggen. Geldt ook voor moslims trouwens hoor. Dat is denk ik de enige manier om dit moddergevecht te stoppen. Wilde het eigenlijk niet zeggen maar een beter milieu begint........
Waarschuw beheerder
donateur
maar wilders zei daarintegen zelf: "een gematigde islam bestaat niet"

Misschien heeft Wilders hier nog gelij kin ook.
er is wellciht geen gematigde islam, alleen moslims die gematigd geloven. die bestaan wel.
Maar als de islam op de letter volgt dan bestaat er wellicht geen gematigde islam.

en dat is dus precies wat wilders nalaat... je zegt hetzelf al als iets op zoveel manier valt te interpreteren (wat vaker voor problemen heeft gezord met religies) kan je er dus ook niet een eenduidg etiket op plakken zoals wilders dat doet......

Bij Wilders moet je zelf de nuance tussen de letters zoeken net als bovenstaande uitspraak.
als je daar blind voor bent dan zie je de nuance ook niet.

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zaterdag 22 maart 2008 om 17:44:
ja met die plannen ben ik t dus totaal niet eens, hij wil van moslims in nederland een soort 2de rangs burgers maken, vind ik fout!!

Dat zou fout zijn.
Maar in de praktijk gaat dat toch niet zo werken. Het is met als met afdingen. Wilders zet extra hoog in om zo veel mogelijk resultaat te behalen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 22 maart 2008 om 18:04:
Wilders zet extra hoog in om zo veel mogelijk resultaat te behalen

snap wat je bedoelt maar als de verkoper een bizar hoog bedrag vraagt lach je hem in zijn bek uit en loop je door naar de volgende kraam/winkel. Mensen zonder kennis van de markt doe je geen zaken mee en neem je niet serieus....Hoewel kennis zal die vast wel hebben van de islam
Waarschuw beheerder
Maar als de islam op de letter volgt dan bestaat er wellicht geen gematigde islam.

het staat zo ontzettend vol met tegenstrijdigheden (net als de bijbel) dat t gaat om wat je wilt interpreteren... zoals yosti hierboven ook al zei, het gaat erom wat je als mens eruit wilt halen,

Bij Wilders moet je zelf de nuance tussen de letters zoeken

:lol: wilders en nuance?? een grotere tegenstelling is nauwelijks denkbaar....

Waarschuw beheerder
donateur
Bij Wilders moet je zelf de nuance tussen de letters zoeken net als bovenstaande uitspraak.
als je daar blind voor bent dan zie je de nuance ook niet.

gelukkig discussieren weer niet over meer dat Wilders nu eindelijk duidelijke politiek voert............

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 maart 2008 om 17:49:
En ik vind trouwens niet alle punten, achterlijk.

Nee natuurlijk niet, maar ook alle iedeeën van Hitler waren niet achterlijk, maar overall was het toch een behoorlijk zieke ideologie toch?

Ik ben de genigge die zich zijn mening heeft

Nee dat doe ik ook, maar ík ben dan plotseling een racist en wat meer.....

Ik heb grote twijfels bij vele anderen, die denken dat hun mening de waarheid is.

ik dus ook....

Omdat dat niet de Islam is maar achterlijke mensen die dat doen. Dat die dat roepen uit naam de Islam te doen is wat heel anders.

Te simpel, want we hebben het over deze mensen. Zout en slakken....je kent het wel....De Islam op zichzelf is niets natuurlijk als er geen mensen waren die het geschreven hadden en mensen waren die het uitvoeren. Dus in die context is Islam gelijk aan die achterlijke mensen.

Ik ben behoorlijk kwaad over je woorden "moraal ridder"

Tsja........dat kan.

Ik heb er geen moeite mee als iemand voor zijn geloof in informele sfeer geen hand geeft.

Ik wel...als ik een verjaardagsfeest geef bv. en er zitten allemaal vrienden van mij en er zou ook een moslim uitgenodigd worden op dit feest. Die zou alle mannen wél een hand geven maar de vrouwen niet? Dan pleur ik hem mijn huis uit. Onbeschoft is dat, en helemaal die stelling van jou:
Ik heb er geen moeite mee als iemand voor zijn geloof in informele sfeer geen hand geeft. Zakelijk gezien word het een ander verhaal....

geeft al aan waar jouw consequentie level ligt....héél laag dus. Je hangt je geloof aan of niet. Je volgt de regels van je geloof of niet. Niet een beetje lafjes dan weer wel en dan weer niet

wat een bang bibberig menneke ben jij zeg

:roflol:....ja........jij kent mij nogal goed zie ik!

hij wil alle moskeeen sluiten
- hij wil de koran verbieden
- hij wil islamitische scholen verbieden
- criminele allochtone nederlanders het land uitzetten
- hij is pleitbezorger van een nieuwe oorlog in t midden oosten, namelijk Iran

Zitten goede punten bij toch? Ik vind het juist top plannen:

Moskee sluiten..onzin verhaal, niet eens bij stil staan. Als ze hun geloof willen uit oefenen....dikke prima, lekker open laten die keet. Jammer dat wij dáár geen kerken mogen bouwen maar wat the hell.... daar zijn wij gewoon verder in dan die bekrompen geesten daar.

Koran verbieden :lol:.....lijkt me nogal goed uitvoerbaar, maar jij weet zelf nét zo goed als Wilders zelf dat hij dit figuurlijk bedoelde maar voor mannetjes zoals jij is dit wel een leuke stok om mee te slaan natuurlijk....

Islamitische scholen verbieden....(Y)(Y)(Y)....ze willen toch integreren? Hoe willen ze dat doen op Islamistische scholen?

Criminele allochtonen het land uitzetten? (Y)(Y)(Y) niks mis mee. Lijkt me zo simpel te begrijpen waarom ik dat vind, daar ga ik maar niet eens op in verder

Dat pleitverzorger verhaal.....dat begrijp ik niet helemaal.

Ik moet ook vaak zat wachten met eten tot de christen klaar zijn met bidden.

Ons lans, Ons geloof, Onze cultuur....en ik ben zelf christelijk en ken er ook zeer veel uiteraard en het langste gebed dat ik ooit aan een tafel mee maak is waarschijnlijk nog geen 30 seconden...hou toch op met je wachten joh....:lol: En daar zit nogal een verschil in jouw voorbeeld. Uit beleeftheid even wachten tot mensen uitgebeden zijn is wat anders dan uit onbeschoftheid (geloof genoemd) vrouwen NEDERLANDSE vrouwen geen hand willen geven, ze te negeren, ze te zien als iets minderwaardigs....nee kereltje, even betere voorbeelden aanleveren svp.

Dat ONS land en ONZE cultuur hebben we opgegeven toen wij te 'goed' waren om wc's te schrobben en dergelijke. laatste zin niet te letterlijk nemen maar ga er van uit dat je snapt wat ik bedoel.

Dus, als ik als werkgever mijn personeel de "toiletten laat schrobben" geef ik het recht op van mijn bedrijf en mogen mijn personeelsleden ineens overal zeggenschap in hebben en mogen ze mijn bedrijfsregela aanpassen?

Waarschuw beheerder
noem is 1 concreet voorbeeld waaruit blijkt dat onze vrijheden in gevaar zijn??

Het feit dat er kamervragen gesteld worden over een manier te bedenken of de film verboden kan worden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Yosti op zaterdag 22 maart 2008 om 18:03:
Enige optie is dus de wijste zijn en niks meer zeggen. Geldt ook voor moslims trouwens hoor

[img]http://www.nobodyhere.com/archief/1999-12-09/gfx/pleister.gif[/img]

Niets zeggen en hupsakeeeeee.....weg probleem.
Oogklepjes voor....niets zien en hupsakeeeee....weg probleem.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Wilders publiceert film mogelijk voor kort geding
http://www.nu.nl/news/1492936/11/Wilders_publiceert_film_mogelijk_voor_kort_geding.html

Ik hoop toch zo dat die zo nat gaat als die ook maar 1 mm over de grens van onze Nederlandse wet gaat. Het zal wel een natte droom zijn, maar ik droom nog lekker een paar dagen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 maart 2008 om 18:28:
Ik hoop toch zo dat die zo nat gaat

maar op zoek is naar de echte waarheid.

ja...........

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 maart 2008 om 18:24:
Niets zeggen en hupsakeeeeee.....weg probleem.
Oogklepjes voor....niets zien en hupsakeeeee....weg probleem.

nee joh ze een beetje lekker op fukken, dat is dé oplossing, ze zullen huilend naar Marokko terug gaan........
Het kreppul wat problemen voor ons bezorgd, vind de beurs van jouw, veel belangrijker als een dode profeet.
Pak toch gewoon kreppul aan, ipv er een hele geloofs heksenjacht van te maken.
En dat er eentje in een burka rond loopt hier wat interesseert mij dat toch, net zoveel als dat de gouden kooi op TV is.

jaja dit is erg makkelijk gedacht, maar het komt korter in de buurt van "de waarheid" als de holbewoners oplossing.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 maart 2008 om 18:18:
Ik wel...als ik een verjaardagsfeest geef bv. en er zitten allemaal vrienden van mij en er zou ook een moslim uitgenodigd worden op dit feest. Die zou alle mannen wél een hand geven maar de vrouwen niet? Dan pleur ik hem mijn huis uit. Onbeschoft is dat, en helemaal die stelling van jou:
geeft al aan waar jouw consequentie level ligt....héél laag dus. Je hangt je geloof aan of niet. Je volgt de regels van je geloof of niet. Niet een beetje lafjes dan weer wel en dan weer niet

Dat verhaal heeft 2 kanten. Gaat om mensen in waarde laten. Als jij iemand je huis uit pleurt omdat diegene volgens zijn geloof geen handen mag schudden getuigt dat van weinig respect naar die persoon toe. Als je thuis zit met je vrienden en jij vind dat je friet met een vork moet eten en niet met je handen is degene die met zijn handen eet ook niet minder aardig. Of dwing je dan degene om met een vork te eten, het is namelijk jou huis. bedoel er mee zeggen, wat maakt het uit. Als het een goede moslim is respecteert hij jou ondanks dat je geen hand krijgt van hem/haar. Doet hij dat niet, zit de oorzaak van disrespect niet in het handen schudden of de islam, want volgens de koran is één ieder gelijk. Zit dan in de persoon zelf.

Over dat onbeschoft zijn, vind het onbeschoft dat ik 40 uur per week het zweet in mijn reet sta te werken, vreten op tafel zet, en dan een christen doodleuk zegt. God bedankt voor het eten (sorry weet het precieze gebed niet) en yosti...... werk ze van de week. Dit was een grapje maar het is allemaal van dat gemieren neuk..
Dat ONS land en ONZE cultuur hebben we opgegeven toen wij te 'goed' waren om wc's te schrobben en dergelijke. laatste zin niet te letterlijk nemen maar ga er van uit dat je snapt wat ik bedoel.
Dus, als ik als werkgever mijn personeel de "toiletten laat schrobben" geef ik het recht op van mijn bedrijf en mogen mijn personeelsleden ineens overal zeggenschap in hebben en mogen ze mijn bedrijfsregela aanpassen?

je hebt duidelijk niet begrepen wat ik bedoel en er stond nog bij, niet te letterlijk nemen. Je kan niet van die mensen verwachten dat ze hier komen en niks van hun eigen cultuur meenemen. Het zijn namelijk mensen en geen zombie's of robots zonder gevoel. Haal je die mensen hier, haal je ook die cultuur hier. Als je die mensen hierheen haalt beschouw je ze als persooneel en om ze geen zeggenschap te geven in je bedrijf getuigt dat van slechte bedrijfsvoering en zul je lekker tevreden personeel hebben;)
Wil je dit voorkomen neem dan duur oud hollands personeel.....

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 maart 2008 om 18:35:
ja

effe voor je weer gaat roepen ik wil je weer verkeerd begrijpen.
Ik begrijp dus hier uit dat jij dat ik mezelf tegen spreek?
Waarschuw beheerder
ze te zien als iets minderwaardigs....nee kereltje, even betere voorbeelden aanleveren svp

de pot en de ketel;)
zijn hier een normale discussie aan het voeren en dit komt nog denegrerend over.....

Waarschuw beheerder
Phuuuuuuuuuuu....
Ik mis luister :$

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Yosti op zaterdag 22 maart 2008 om 18:41:
en om ze geen zeggenschap te geven in je bedrijf getuigt dat van slechte bedrijfsvoering en zul je lekker tevreden personeel hebben

:lol: en jij weet daar precies wat van? Ik heb een zéér goed lopend bedrijf met 8 man personeel en nog nooit één gehad die weggelopen is. De sfeer is ontzettend goed en we staan altijd overal klaar voor elkaar. Ook met kut klussen helpen we elkaar allemaa. Ik werk net zo hard mee als de rest van de mensen. Er zijn weinig bedrijven waar de sfeer zo goed is denk ik, ik heb geweldig tevreden personeel ja.

Maar zeggenschap? 0 ! Helemaal niets....mijn bedrijf, mijn regels.

Inspraak? Jazeker....dat hebben ze allemaal over alles, maar zeggenschap helemaal niets! En zo zou de politiek hier ook om moeten gaan met de Islam.

van slechte bedrijfsvoering

Wat weet jij daarvan....heb jij een eigen bedrijf? Het zou niet best zijn zeg: moet ik alle 8 man zeggenschap geven over mijn bedrijf? En Philips? Moet die alle 20.000 man zeggenschap geven?
Please, praat er niet over als je niet weet waar je het over hebt....

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 maart 2008 om 18:40:
Pak toch gewoon kreppul aan

En hoe doe je dat exact als héél moraliserend nederland dan in de bres springt voor deze "mensen"? En hoe exact pak ik die lui aan die daar onze vlag staan te verbranden en ons/mijn land lopen te bedreigen?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Als jij iemand je huis uit pleurt omdat diegene volgens zijn geloof geen handen mag schudden getuigt dat van weinig respect naar die persoon toe.

Ik vindt het anders onbeschoft dat je op basis van geloof onderscheid maakt tussen man en vrouw....

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 maart 2008 om 18:51:
Phuuuuuuuuuuu....
Ik mis luister

Die luistert nu wel mee vermoed ik :d

Over luisteren gesproken, ik ga zo eff naar pokkeherrie luisteren in Ahoy :devil:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 maart 2008 om 19:01:
En hoe doe je dat exact als héél moraliserend nederland dan in de bres springt voor deze "mensen"? En hoe exact pak ik die lui aan die daar onze vlag staan te verbranden en ons/mijn land lopen te bedreigen?

op de een of andere mannier , ja ik volg je totaal niet.
héél moraliserend nederland

neemt het niet op voor dat kreppul wat jouw beurs wil pikken.
Dat iemand daar voor hard gaat schreeuwen dat we eens onze gaten in de wet dichten, herhalingdaders eens echt aan pakken, mensen die lak hebben aan onze morele waarden.
En dan hoef je het woord Islam niet eens te roepen. Ik zelf denk dat misschien 80% van dingen die ik niet geoorloofd vind door mensen gedaan worden die dit geloof aanhangen.
Maar ja we willen geen politie staat hebben heh, maar als ze alleen Moslims er mee lastig vallen ja , ach wat boeit het dan?
En hoe exact pak ik die lui aan die daar onze vlag staan te verbranden en ons/mijn land lopen te bedreigen?

Ik lig er niet wakker van dat ze een Nederlandse vlag verbranden, een stuk stof met wat kleuren. We leven toch niet in het jaar 1608, waar we daar nog heel boos voor werden? DAT IS GEWOON ACHTERLIJK , daarom boos worden.
En er waren er toch al een paar mongolen in ons land die het rood voor oranje willen vervangen.....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ok is een misverstand, bedoelde dus inspraak. Om de samenleving af te spiegelen aan een bedrijf mbt tot inspraak/zeggenschap vind ik maar kort door de bocht maar goed, hier komt het voorbeeld. Jullie eten op vrijdagmiddag met zijn allen lunch en de zaak betaalt dat. (zo gaat dat bij ons op de zaak) Standaard worden er broodje ham gehaald, maar toevalliger wijs werkt er een moslim bij jullie. dan onsla (terug sturen naar eigen land) je hem niet omdat hij geen varkensvlees maar haal je voor hem een broodje kip ipv ham lijkt me?

nogmaals ik verwarde zeggenschap met inspraak. Over dat slechte bedrijfsvoering, heb hier geen ervaring mee maar lijkt me meer dan logisch. nergeer je personeel en je bedrijfd gaat naar de klote.
Maar zeggenschap? 0 ! Helemaal niets....mijn bedrijf, mijn regels.

Inspraak? Jazeker....dat hebben ze allemaal over alles, maar zeggenschap helemaal niets! En zo zou de politiek hier ook om moeten gaan met de Islam

pas op met dit soort uitspraken. Dit neigt naar het fascisme. De macht moet niet liggen bij 1 persoon of team zoals in een bedrijf. we zijn een democratie in dit land dus wij (de werknemers) bepalen hoe het er hier aan toe gaat. Weet dat je het zo niet bedoelde maar pas op, want dadelijk radicaliseer je zelf nog
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 22 maart 2008 om 19:10:
Ik vindt het anders onbeschoft dat je op basis van geloof onderscheid maakt tussen man en vrouw....

heb jij weer gelijk in, iedereen is gelijk. Maar dit houd je altijd. Het streven is volstrekte gelijkheid. Realiteit is dat dit eigenlijk nergens gebeurt, ook bij ons niet...
een vrouw minder betalen voor hetzelfde werk getuigt ook van weinig respect. Dus als ik er zo over nadenk, is het uvel hetzelfde alleen de manier waarop. Dan kun je zeggen dat gebeurt niet overal dat en vrouw minder krijgt. Het gebeurt ook niet overal dat een moslim man een vrouw de hand niet schudt...
Waarschuw beheerder
mooie discussie trouwens dit. goede doordachte argumenten en weinig leeghoofden opmerkingen van de meeste hier.

wat is kreppul?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Yosti op zaterdag 22 maart 2008 om 19:32:
wat is kreppul?

vraag ik mee ook al lang af. de spel corrector van Fire Fox, wil krepuul daar altijd in veranderen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 maart 2008 om 12:54:
Ten eerste. Wisten ze het over WTC. Alleen deden ze niks! Het is gewoon zo!

Dude..
DAT MAAKT GEEN HOL UIT :s

ben je debiel ofzo? het gaat er niet om dat het gebeurt is, maar om het feit dat ze er dus DUIDELIJK toe bereid zijn om over te gaan op dit soort daden. DAAR gaat het om.
Waarschuw beheerder
en wat is krepuul?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op zaterdag 22 maart 2008 om 14:51:
En fascisten hebben ons land ooit weggegeven en lopen nu nog steeds met buitenlandse (duitse) symbolen rond. Wie zijn hier de landverraders... nepnationalisten.

Geef ik je volmondig gelijk in (y) :(

De echte landverraders zijn diegenen die nu met hakenkruizen en SS runen op hun kleren lopen :no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Yosti op zaterdag 22 maart 2008 om 19:49:
krepuul?

Harddrugs

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Yosti op zaterdag 22 maart 2008 om 19:32:
mooie discussie trouwens dit. goede doordachte argumenten en weinig leeghoofden opmerkingen van de meeste hier.

Ik zou zeggen dat is sarcazme proef :X

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Yosti op zaterdag 22 maart 2008 om 19:49:
krepuul

tuig

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Yosti op zaterdag 22 maart 2008 om 15:53:
als ik dit allemaal zo lees zou ik wel eens willen dat de mensen eens wat verdraagzamer werden. Niemand gunt elkaar het licht in de ogen........Over de 'moslims' wil zeggen; trek je niet allees zo aan, een filmpje over de koran van 5 min. As dat alles is, jullie zijn toch in de meerderheid op deze aarde.

Het punt is, de meeste mensen die nu tegen de Islam zijn, zullen ook helemaal geen moeite hebben met de gematigde moslims. Of die die zich gewoon aanpassen aan onze westerse leefwijze. Het zijn die 5000 man die gisteren onze VLAG stond te verbranden, die moeten aangepakt worden. En dat laffe figuren zoals Oxygen nou nu opeens lopen te mekkeren: "ja jullie hebben toch wel een beetje gelijk, ik vind het niet kunnen onze nationale driekleur"

Als het kalf verdronken is dempt men de put :no: die denkwijze is dus precies wat ons in deze situatie gebracht heeft.