Partyflock

Forumonderwerp · 897966
4 volgers · 224219x bekeken

Waarschuw beheerder
+1-6
Edit by admin:

Dit topic is voor het bespreken van en discussieren over alle aspecten mbt Geert Wilders en zijn PVV. Partijstandpunten, mediaberichten et cetera vallen hier dus allemaal onder!
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 januari 2008 om 13:12:
niet alleen Moslims, ben ook van mening dat het geld voor Koerden enz...

klopt ook wel. Maar koerden zijn toch ook weer een andere stroming van de islam, zoals Soenieten en Sji-ieten dit ook zijn.

Waarschuw beheerder
donateur
zowiezo keur ik het af dat mensen hier op het malieveld demonstreren voor wat er "elders" gebeurt in zijn of haar vaderland.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 15 januari 2008 om 12:06:
De Koran is geschreven in de "hier en nu" voorm wat vor veel verwarring zorgt

:S juist niet, het is een oud boek dat vol staat met vage zinnen die op tig manieren te interpreteren zijn, net als de bijbel...
er een te grote groep moslims die niet om kan gaan met de verschillende tussen de koran en de huidige wereld.

maar dat is niet de schuld van de koran, de bijbel kent immers hetzelfde probleem maar zoals je terecht opmerkte:

Uitspraak van Thijs-BK op maandag 14 januari 2008 om 19:50:
Alhoewel ik wel vindt dat de volgelingen van de bijbel tegenwoordig gelukkig wat minder fel zijn. De koranisten lijken soms in een soort van middelleeuwen te zitten

voor een deel heb je hier gelijk in, maar dat is simpel te verklaren.
De christenen in nederland zijn voor t grote deel veel gematigder geworden door de enorme explosie van welvaart en vooruitgang die we hier de laatste eeuwen gekend hebben.

Dat heeft er mede voor gezorgd dat grote groepen mensen in de samenleving er hier enorm op vooruit zijn gegaan. Dat heeft er weer aan bijgedragen dat het individualisme hier enorm kon toenemen.

Mensen werden zelfbewuster, gingen meer voor zichezelf denken,
kijk naar de ontzuiling in de jaren 60 van de 20ste eeuw, mensen kwamen langzaam maar zeker uit hun hokje, nieuwe media ontstond, taboes werden doorbroken,emancipatie werd belangrijk, (als gevolg van de individualisering).

allemaal gebeurtenissen die er voor hebben gezorgd dat de orthodoxe christenen in aantal sterk terugnamen,

dit zijn ontwikkelingen (welvaartsgroei-individualisering-emancipatie) die voor een groot deel ALLEEN maar op deze grote schaal plaatsvonden in het Westen.

De marokkanen die hier heen kwamen kende deze ontwikkeling niet, individualisering was er nauwelijks doorgedrongen op de schaal zoals wij die kennen.

Bij deze groepen immigranten zijn hele andere waarden belangrijk. In plaats van individualisering zie je daar hoe sterk de onderlinge sociale samenhang nog is(verzuiling).

Normen en waarden die al enkele tientallen jaren voor een deel niet meer de onze zijn, kennen zij NOG wel omdat zij die ontwikkeling niet hebben doorgemaakt die wij wel hebben doorgemaakt.

Bovendien zijn de meeste marokkanen die hierheen zijn gekomen, berbers,
een eigenzinnig volk van geitenhoeders en boeren (en vroeger gevreesde piraten en krijgers) wat zich altijd relatief zelfstandig heeft opgesteld tegenover heersers van buitenaf, bijvoorbeeld de Spanjaarden,en Fransen of de marokkaanse koning.

Ze leefden behoorlijk geisoleerd, waardoor ze uberhaupt weining mee kregen van emancipatie en soortegelijke ontwikkelingen, welvaart drong er nauwelijks door, de stammencultuur bleef voor een heel groot deel in stand.

om een lang verhaal kort te maken, we hebben grote groepen mensen hierheen gehaald, die nog in een totaal andere samenleving gewend waren te leven, met normen en waarden waar wij nu misschien op neer kijken, maar die hier lang geleden deels ook golden.

Zij hebben echter nooit de grote welvaartsgroei en de daarop volgende individualisering en ontzuiling meegemaakt die wij wel hebben gekend, dat alles zorgt ervoor dat er nu enige achterstand is wat dat betreft.

Maar ik zie dat die achterstand in een rap tempo wordt ingehaald, steeds meer allochtonen studeren of gaan aan het werk, de taalachterstanden op school worden snel ingelopen,

tuurlijk is er nog veel te bereiken, maar ik denk dat als we niet zo paniekerig en schijterig doen met zn allen,

deze mensen over pak m beet 20-30 jaar voor het overgrote deel prima meedraaien in onze samenleving en de problematiek die we nu kennen (en trouwens erg overdreven wordt), nauwlijks meer bestaat.

een beetje een lange lap tekst, maar ik denk dat er in essentie precies staat hoe het 'probleem'kort te verklaren is.....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op dinsdag 15 januari 2008 om 13:28:
orthodoxe christenen

WAT :@!

Hoi trouwens

Geert :lief: Hij is nog meer aandacht geil dan ik :$

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 15 januari 2008 om 13:06:
En Geert Wilders is weer een gevolg van de intollerantie die vanuit de islam voort komt think again.

En dan nog? Wat hebben moslims hier te maken met gedoe in het midden oosten. Noem mij 1 reden waarom (bepaalde)moslims hier zich laten leiden door propaganda van 3000km hier vandaan... Je leeft toch hier? Hier moet je er het beste van maken hoor. Ze zouden beter moeten weten

Jij haalt toch de midden-oosten erbij :S

Wat doen de moslims hier in NL dan verkeerd?

Afgezien van individuen zoals Mohammed B en Samir A?

Welke dreiging is duidelijk toonbaar?
Het enige wat ik zie is een paar idiote moslims en een paar idioten zoals jij die elkaar proberen te bestoken met onzinnige discussies over WAT?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 15 januari 2008 om 13:14:
koerden

koerden zijn geem moslims, alhoewel koerds niet voor een religie staat. vraag me niet precies hoe het zit, heb het ooit geweten. Oud collega had in de grijze wolven gezeten, en is nog steeds erg actief, voor al op internet. heeft het me ooit uitgelegd. maar vergeten. Het zou me ook een worst zijn, dat ze 's lief tegen mekaar doen, daar ook.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 januari 2008 om 12:58:
heb genoeg mensen gesproken die het wel "stylevol" vonden van hem.

Zullen waarschijnlijk mensen zijn die met een half oor luisteren en niet verder (kunnen)
denken/relativeren.

Deze mensen zijn vaak degenen die goed te manipuleren zijn of bewust tegen een doel zijn.
En lees dan goed, met een doel bedoel ik niet specifiek een bevolkingsgroep.

En ik vindt dat mensen die gelovig zijn pas helemaal hypocriet zijn. De grootste vuillakken lopen rond in de kerk en moskee om hun schuldgevoel af te kopen door een beetje scheinheilig te doen.

Sorry but no offence, met dit opmerking lijkt het wel of je alles over een kan scheerd.

Mensen werden zelfbewuster, gingen meer voor zichezelf denken,
kijk naar de ontzuiling in de jaren 60 van de 20ste eeuw, mensen kwamen langzaam maar zeker uit hun hokje, nieuwe media ontstond, taboes werden doorbroken,emancipatie werd belangrijk, (als gevolg van de individualisering).

Zijn we er beter op geworden?
Wat metname respect tegenover elkaar betreft.
We leven nog steeds als een stelletje moderne barbaren.
Dus dan maar de
normen en waarden waar wij nu misschien op neer kijken, maar die hier lang geleden deels ook golden.

Maar ik zie dat die achterstand in een rap tempo wordt ingehaald, steeds meer allochtonen studeren of gaan aan het werk, de taalachterstanden op school worden snel ingelopen

Je bedoeld dan de allochtonen van het platteland, die hier gekomen zijn en die veelal ook problemen hebben met mensen van hun eigen grote steden.
En als ik zo om me heen kijk en hoor en merk ik niks van van de taalachterstand, mits het iemand is die pas in NL woont.

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 15 januari 2008 om 15:33:

Mensen zijn hier over het algemeen nog steeds bang voor het vreemde.
Houden van klagen op elkaar en weten het altijd beter.
En vaak is het, dat men niet op de persoon kijkt, maar op een groep.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hoe kan wilders geld van extreem rechtse mensen krijgen als hij aan de andere kant geld van joden krijgt zoals vaak wordt beweerd?

laatste twee woorden :lief:
Waarschuw beheerder
donateur
een beetje een lange lap tekst, maar ik denk dat er in essentie precies staat hoe het 'probleem'kort te verklaren is.....

Die hele lap tekst is idd wel hetgene wat ook nog eens meespeelt. Het is allemaal zowiezo een complex probleem. De achtergrondcultuur van bijv Berbers speelt een rol in de wij tegen ze aankijken. In Marrokko zelf heeft men ook niet zo'n hoge pet van die mensen. Heb ik vernomen van een marokkaanse meid die bij ons werk maar zij komt uit de stad en hangt veel minder op de berbercultuur. Sterker nog ze heeft er nix mee.

De marokkanen die hier heen kwamen kende deze ontwikkeling niet, individualisering was er nauwelijks doorgedrongen op de schaal zoals wij die kennen.

Bij deze groepen immigranten zijn hele andere waarden belangrijk. In plaats van individualisering zie je daar hoe sterk de onderlinge sociale samenhang nog is(verzuiling).

Klopt ook. Maar verzuiling hebben mensen tegenwoordig in een andere voorm. Westerlingen etc zoeken daarom meer hun heil bij eensgezinden op bijv grote feesten. Ook gelijkgestemden etc. Een hal met vette trance of hardstyle is voor mij wat misschien de moskee of kerk voor anderen is. Daar vindt ik mijn rust. Tref ik mijn bekenden etc.

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 15 januari 2008 om 15:33:

Afgezien van individuen zoals Mohammed B en Samir A?

Nou ik heb in mijn jeugd een aantal pijnlijke voorbeelden meegemaakt van racisme. Kiddo's van 5 die op straat tegen blanken lopen te roepen dat "dit land van hun wordt" en "KK kaaskoppen moeten dood" WTF dat kind van 5 moet het toch van iemand hebben (ouders / familie) En ik hoor af en toe nog wel dit soort verhalen. Kleine kinderen spreken de waarheid en als ze wat ouder worden leren ze hun muil dicht te houden. Iig is het een mooie reflectie over hoe er gedacht wordt binnen de gezinnen over de Nederlandse samenleving. Oftwel ik ben er niet dol op. Nu houden ze gelukkig wel hun mond dicht. En gepakt door de straatcriminelen wordt ik nu ook niet meer want als je 190 ben en je armen zijn zo dik als hun bovenbeen hebben ze opeens ontzag voor je. En gaan ze alleen maar semi-stoer naar je kijken. Maar je merkt de respecteloosheid nog wel. Zeker als bijv schelden als mijn vriendin op haar fiets alleen door de wijk kachelt. Dat heb ik met autochtonen nog bijna nooit meegemaakt.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 januari 2008 om 19:08:
Sorry but no offence, met dit opmerking lijkt het wel of je alles over een kan scheerd.

Diegene die zich aangesproken voelt moet aanstoot nemen b)
Ik zeg toch niet dat alle gelovigen zo zijn, ik zeg alleen dat de grootste viezerikken die er zijn vaak hun heil zoeken bij het geloof om hun schuldgevoel af te kopen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Black Messiah op dinsdag 15 januari 2008 om 19:50:
wordt beweerd?

laatste twee woorden :lief:

In beweringen zit bijna altijd een (snelle) "kern van waarheid" in ;p

Waarschuw beheerder
donateur
Zullen waarschijnlijk mensen zijn die met een half oor luisteren en niet verder (kunnen)
denken/relativeren.

waren in het algemeen Marokkanen op m'n werk..

of je ze nou die stempel moet geven... :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
op zo'n reactie was je zeker het wachten. goed bezig.
Maar, dan zal dat woord wel wat anders betekenen....

waar is de kritiek op Marok.nl eigenlijk gebleven, ik hoorde zowat vanmorgen op de radio, maar ik lees er negens meer over. Of heeft Wilders even zelf onderzoek gedaan, en er achter gekomen dat elke malloot , nog dommere teksten zo maar op een forum kan zetten.
Of viel het te erg op dat de plaatser van die posts zich net een uur geleden heeft aangemeld?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 januari 2008 om 22:10:

nee hoor, antwoord gewoon op de vraag.

dan ineens wel?

waar is de kritiek op Marok.nl eigenlijk gebleven, ik hoorde zowat vanmorgen op de radio, maar ik lees er negens meer over. Of heeft Wilders even zelf onderzoek gedaan, en er achter gekomen dat elke malloot , nog dommere teksten zo maar op een forum kan zetten.

nee hoor, er zijn kamer vragen over gesteld.

Veel plezier over omgekomen soldaten op subsidie-site Marokko.nl - Kamervragen
maandag 14 januari 2008
PVV-Kamerleden Wilders en Bosma stellen Kamervragen aan de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap over het gebruik van belastinggeld voor website Marokko.nl.
Vragen van de leden Wilders en Bosma (beiden PVV) aan minister Plasterk van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

1.)
Bent u bekend met de site www.marokko.nl en dat deze site met subsidie wordt betaald?

2.)
Deelt u de mening dat de teksten op deze site (1), naar aanleiding van de tragische dood van twee Nederlandse militairen in Uruzgan, te walgelijk voor woorden zijn? Zo neen, waarom niet?

3.)
Bent u voornemens in contact te treden met het Stimuleringsfonds voor de Pers ten einde hen te bewegen nooit meer geld aan moslimradicalen te geven?

(1) Op site www.marokko.nl worden naar aanleiding van de dood van twee Nederlandse militairen diverse beledigende uitspraken gedaan, zoals: ‘2 zware criminelen opgeruimd die zo veel verkrachtingen op hun naam zullen hebben en burger moorden’, ‘lekker voor ze’ en ‘lekker voor hun, moeten die roze varkens daar maar niet naartoe gaan’.

aldus de site.

Waarschuw beheerder
donateur
waar is de kritiek op Marok.nl eigenlijk gebleven, ik hoorde zowat vanmorgen op de radio, maar ik lees er negens meer over.

met andere woorden, denk dat men zich er niet druk om maakt hier :)

Waarschuw beheerder
donateur

en ja Focus, ik kan wel normaal discuseren met allochtonen en dit soort zaken bespreekbaar maken.

klinkt natuurlijk te gek voor woorden dat er ook allochtonen zijn die in veel punten Wilders gelijk geven.

Waarschuw beheerder
donateur
oh gelukkig , ik dacht daar gaat weer heel Nederland over Wilders vallen, gelukkig. ik dacht weer een bak, teveel aandacht aan Wilders.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 januari 2008 om 22:17:
dan ineens wel?

weet ik veel, ik heb me er niet echt in verdiept. i don't care

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 januari 2008 om 22:24:
ik dacht weer een bak, teveel aandacht aan Wilders.

moet met je meegaan dat er bijna geen dag voorbij gaat dat de pvv niet in het nieuws is of op teletext staat.

Waarschuw beheerder
donateur
trouwens wel een correct "netjes" antwoord op die site nu:

Marokko.nl betreurt Kamervragen Wilders
15-01 17:15 | Reacties: 98 | Rachid Hajhouj
Voor de tweede keer binnen een jaar stelt PVV kamervragen over subsidie.

De Partij voor de Vrijheid heeft op 14 januari jl. naar aanleiding van reacties op een forumbericht over de tragische dood van twee Nederlandse militairen in Uruzgan kamervragen gesteld aan Minister Plasterk van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. De PVV stelt hierin o.a. dat Marokko.nl subsidiegeld zou ontvangen voor ondersteuning van moslimradicalen. Het is voor de tweede keer binnen een jaar dat de PVV kamervragen stelt over de toekenning van de subsidie van het Bedrijfsfonds voor de Pers.

Allereerst wensen wij alle kennissen en nabestaanden van de omgekomen militairen alle sterkte toe bij het verwerken van dit onherstelbare verlies. Wij vinden het uiterst treurig dat de PVV dit tragische ongeval aangrijpt om zo hun ongenoegen te uiten over het gebruik van belastinggeld voor de website van Marokko.nl

Tevens roepen wij onze bezoekers op om niet op ongepaste wijze deel te nemen aan de discussie die losgebarsten is op het forum van Marokko.nl daar dit tragische verlies ook een verlies is die ons als gemeenschap aangrijpt. Marokko.nl wil haar moderatoren complimenteren voor de alerte nauwlettendheid waarmee zij de plotselinge aanwas van radicale standpunten hebben weten te modereren.

Marokko.nl kiest er bewust voor om niet alle berichten te verwijderen die als beledigend ervaren zouden kunnen worden, immers ook wij geloven in het recht op vrije meningsuiting en hoe onethisch ook, het recht op belediging. Met het verwijderen van berichten, verwijder je nog niet iemands gedachtegang. Wij willen de bezoekers de gelegenheid geven om elkaar te corrigeren en aan te spreken op elkaars gedrag.

Marokko.nl gelooft in het zelfreinigend vermogen van de community. Wel hebben wij berichten en reacties verwijderd waarvan wij vinden dat zij hun boekje te buiten gaan en die als racistisch door zouden kunnen gaan. Wij willen benadrukken dat Marokko.nl een open forum is waaraan iedereen kan deelnemen en waar ruimte is voor alle meningen. Wij staan echter niet achter elke mening.

Stichting Marokko Media, uitgever van onder andere Marokko.nl, heeft vorig jaar een subsidie van het Bedrijfsfonds voor de Pers toegekend gekregen om nieuws.marokko.nl te realiseren. De subsidie bestaat uit een bedrag van 135 duizend euro en vormt 40 procent van definanciering voor het eerste jaar. De overige 60 procent van de financiering dient op andere wijze gerealiseerd te worden. Nieuws.marokko.nl richt zich op de ruim 150 duizend leden van Marokko.nl. Zij gaat daarbij uit van de eigen kracht van Marokkaans Nederlandse jongeren door hen zowel aan te spreken als nieuwsconsument als nieuwsproducent. Nieuws.Marokko.nl wil daarmee een eigen stem laten horen, die voor de verandering nu eens niet het probleemonderwerp is van de media, maar zelf media is met een onafhankelijke en zelfstandige redactie.

Marokko.nl verwerkt elke dag gemiddeld 40 duizend unieke bezoekers en 50 duizend berichten per dag. Het forum biedt onder andere plaats aan discussies over nieuws & actualiteit, liefde & relaties en lifestyle. Marokko.nl wordt niet gefinancierd door subsidies maar bedruipt zichzelf door reclame inkomsten. Zij heeft veertig vrijwilligers in dienst die de berichtgeving op het forum modereren. Tevens is zij de eerste Nederlandse community die haar vrijwilligers traint in het modereren.

Stichting Marokko Media heeft tot doel Marokkaanse jongeren in Nederland te amuseren, informeren en tot nadenken aan te zetten over de verhoudingen in de Nederlandse samenleving. Omdat Marokko Media graag haar maatschappelijke verantwoordelijkheid neemt, gaat zij subsidieprojecten aan met organisaties die een meerwaarde hebben voor de discussies zoals die door de leden van Marokko.nl gevoerd worden. Zo heeft Marokko.nl onlangs de Zorgvernieuwingprijs gewonnen voor het project 'M3' in samenwerking met DGV en voert zij momenteel het project Wensen en Grenzen uit, dat focust op het leren onderhandelen over de verdeling van arbeid en zorg binnen relaties, in samenwerking met E-Quality. Marokko Media is gevraagd deel te nemen in een coalitieom op internet een breed geluid over de Islam te laten horen (IslamWijzer.nl). Andere projecten zijn in samenwerking met het Voedingscentrum, met betrekking tot voorlichting over gezonde eet en leefgewoontes; De Rutgers Nisso Groep, met betrekking tot discussies over seksualiteit en met GGZ De Bascule met betrekking tot het adequaat kunnen reageren op hulpvragen vanuit de community. In het verleden is tevens het project Recht in Beeld uitgevoerd met betrekking tot voorlichting over rechten van vrouwen op basis van het VN vrouwenverdrag.

(Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 januari 2008 om 22:26:
weet ik veel, ik heb me er niet echt in verdiept. i don't care

vraag er dan ook niet om... ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 januari 2008 om 22:37:
vraag er dan ook niet om...

was een reactie, in vraag stijl

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 januari 2008 om 22:54:
was een reactie, in vraag stijl

dan snap ik je niet, eerst wat vragen en daarna antwoord krijgen en dan zeggen i don't care.

beetje moeilijk om zo een discussie aan te gaan.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 januari 2008 om 22:57:
beetje moeilijk om zo een discussie aan te gaan.

vreemd dat je dat niet snapt, Wilders doet niets anders.

Waarschuw beheerder
donateur
jij bent Wilders niet :)

Waarschuw beheerder
En ik vindt dat mensen die gelovig zijn pas helemaal hypocriet zijn.De grootste vuillakken lopen rond in de kerk en moskee om hun schuldgevoel af te kopen door een beetje scheinheilig te doen.

Komt wel raar over!

De gelovige mensen zijn hypoctiet, maar de grootste vuillakken lopen................................... !
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 15 januari 2008 om 20:55:
Ik zeg toch niet dat alle gelovigen zo zijn,

Klein beetje Geertje-achtige uitlating. ;p
Maar ik weet het NL-taal is een kuttaal.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 januari 2008 om 21:53:
waren in het algemeen Marokkanen op m'n werk..

of je ze nou die stempel moet geven...

Die zouden die stempel ook moeten krijgen.
Maar er lopen naieve mensen (algemeen) rond, waarvan iets hun nog niet duidelijk doordringt.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 januari 2008 om 23:11:
vreemd dat je dat niet snapt, Wilders doet niets anders.

" ik ben van mening dat"

(Y)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 januari 2008 om 23:22:
Maar er lopen naieve mensen (algemeen) rond, waarvan iets hun nog niet duidelijk doordringt.

"jij bent van mening dat"....

(Y)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 januari 2008 om 23:22:

deel je mening trouwens, alleen op een ander gebied.

;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 januari 2008 om 22:24:
klinkt natuurlijk te gek voor woorden dat er ook allochtonen zijn die in veel punten Wilders gelijk geven.

Er zullen natuurlijk allochtonen zijn die dat vinden, maar niet alle allochtonen zijn moslims.

En als die er zijn en het zou raar zijn, als die er niet zouden zijn, want ook alle moslims staan niet op een lijn.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 januari 2008 om 23:28:
Er zullen natuurlijk allochtonen zijn die dat vinden, maar niet alle allochtonen zijn moslims.

ook moslims ( die ik ken/spreek geven hem ook in veel punten gelijk.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 januari 2008 om 23:28:
, want ook alle moslims staan niet op een lijn.

dat bedoel ik (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 januari 2008 om 23:27:
deel je mening trouwens, alleen op een ander gebied.

Dat mag en dat zou ook fijn zijn, anders zouden we net als robots zijn.
Ja knikkers.

Het is enkel jammer dat wij als levend wezens, elkaar (bewust) een loer willen draaien en dan sorry zeggen. :/

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 januari 2008 om 23:31:
Uitspraak van giffer RB® op dinsdag 15 januari 2008 om 23:28:
, want ook alle moslims staan niet op een lijn.

dat bedoel ik (Y)

En dan worden zij toch, dan vaak door anderen, over één kam gescheerd.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 januari 2008 om 23:51:
Dat mag en dat zou ook fijn zijn, anders zouden we net als robots zijn.
Ja knikkers.

zo zie ik de gevestigde politiek....

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 januari 2008 om 23:51:
En dan worden zij toch, dan vaak door anderen, over één kam gescheerd.

mee eens.

moet je ook eerlijk bekennen dat ik er ook niet "veel" ken.

zou ongetwijfelt te maken hebben dat ik tegen die probleem wijken aan woon.

Waarschuw beheerder
donateur

[img width=479 height=641]https://album.partyflock.nl/2999475.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
donateur

heb nog geen tijd gehad voor lange teksten. Maar fijn dat je positief reageert. Want er was ook nog behoorlijk hout te hakken op de reactie.
In iedergeval wat ze zelf zeggen.
Wij willen de bezoekers de gelegenheid geven om elkaar te corrigeren en aan te spreken op elkaars gedrag.

En dit is precies he, wat ik tegen Wilders heb, hij geeft een gedeelte van de Moslims die nu net zelf mekaar zouden corrigeren een schop de verkeerde kant op.
Helaas geen tijd voor meer uitleg.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 januari 2008 om 07:47:
hij geeft een gedeelte van de Moslims die nu net zelf mekaar zouden corrigeren

wie begint er in denhaag?

;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 januari 2008 om 23:16:
Komt wel raar over!

De gelovige mensen zijn hypoctiet, maar de grootste vuillakken lopen................................... !

Joh het kwam er dus ongelukkig uit, nou bedankt voor de correctie de wereld kan nu weer rustig verder draaien. anders was deze namelijk gestopt (Y) 8)
Waarschuw beheerder
Klopt ook. Maar verzuiling hebben mensen tegenwoordig in een andere voorm. Westerlingen etc zoeken daarom meer hun heil bij eensgezinden op bijv grote feesten. Ook gelijkgestemden etc. Een hal met vette trance of hardstyle is voor mij wat misschien de moskee of kerk voor anderen is. Daar vindt ik mijn rust. Tref ik mijn bekenden etc

das toch wel iets heel anders dan de verzuiling vroeger hoor,als je vroeger als protestant met een katholiek meisje thuiskwam werd daar in het hele dorp/gemeenschap schande van gesproken,ik denk bijvoorbeeld niet dat jij nu in de problemen zou komen als je als hardstyler een relatie zou krijgen met een trance-wijffie ;-)

tuurlijk heb je nog wel subculturen maar dat is lang niet zo zwart-wit verdeeld als vroeger... gelukkig!!

Zijn we er beter op geworden?
Wat metname respect tegenover elkaar betreft.
We leven nog steeds als een stelletje moderne barbaren.
Dus dan maar de
normen en waarden waar wij nu misschien op neer kijken, maar die hier lang geleden deels ook golden

:\
nou liever niet, de enorme welvaart heeft ons individualisering en heel veel vrijheid gebracht, je kan hier doen en laten wat je zelf wil, voor een groot deel je dromen najagen en zelf je eigen leven inrichten, en zelf bepalen wat belangrijk voor je is, dat zijn toch dingen die vroeger veel minder konden dus we zijn er wel degelijk op vooruit gegaan.

tuurlijk kleven er ook minputen aan onze samenleving, maar om m nou weer direct in te ruilen voor de vaak ogal bekrompen normen en waarden van vroeger samenleving zoals jij suggereert, nee liever
niet.. :nee:

Iig is het een mooie reflectie over hoe er gedacht wordt binnen de gezinnen over de Nederlandse samenleving.

er zitten rotte appels tussen maar ik denk niet dat de meerderheid zo over ons denkt... ik vind t ook een beetje makkelijk van je dat je dat nu concludeert omdat een paar vd jochies dat roepen zal dat het algemene beeld wel zijn, dat vind ik een foute redenatie...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op woensdag 16 januari 2008 om 13:20:
voor de vaak ogal bekrompen normen en waarden van vroeger samenleving zoals jij suggereert, nee liever
niet..

Daar heb je zeker wel gelijk in, maar hoe lullig het ook klinkt, sommige lui kunnen niet omgaan met die vrijheid en duperen onnodig anderen.
En dan zeg ik weg ermee.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 januari 2008 om 13:43:
sommige lui kunnen niet omgaan met die vrijheid en duperen onnodig anderen.
En dan zeg ik weg ermee.

hoe moet ik dit lezen?

:cheer: of :nocheer:

;)

Waarschuw beheerder
ben benieuwd naar z'n film :)

En helemaal wat daarna gebeurd :yes:

Maar ja, het zal wel weer verboden worden ofzo.
moslims krijgen hier tenslote alles voor elkaar.
(lijkt wel of ze slimmer zijn dan ons)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
het gaat weer goed:

Beveiliger voorkomt aanval op Ehsan Jami
AMSTERDAM - Ex-moslim Ehsan Jami is opnieuw ernstig bedreigd door een groep allochtone jongeren. Het incident gebeurde afgelopen zondagavond in de Haagse tramlijn 2.

het trio, onder wie een Marokkaan, sloeg toe op het moment dat het Voorburgse raadslid rond kwart voor negen in tramlijn 2 stapte.

Bang
Ze schreeuwden dat ik een kankerjood was en dat het maar een kwestie van tijd was of Allah zou ervoor zorgen dat ik mijn graf lag. Mijn beveiliger kon voorkomen dat ze gingen slaan. Na die mishandeling van vorig jaar ben ik nog niet eerder zó bang geweest. Er hing een ontzettend dreigende sfeer", aldus een aangeslagen Jami.

Volgens de politicus en voorzitter van het comité voor ex-moslims zaten er ongeveer twintig passagiers in de tram. Enkele reizigers voelden zich zo onveilig dat ze eerder uitstapten.

De 22-jarige Iraniër werd al eerder zwaar bedreigd door een groep van drie jongens. Zij moeten op 13 februari voor de rechter verschijnen, zo heeft justitie gisteren laten weten.

De hoofdverdachte, een 17-jarige allochtone Leidschendammer, heeft inmiddels bekend op 4 augustus 2007 de politicus te hebben geschopt en geslagen toen hij een Voorburgse supermarkt uitkwam.

Twee handlangers van 17 en 20 jaar moeten eveneens voorkomen. Justitie beschuldigt hen van deelname aan openlijke geweldpleging. Sinds het incident wordt Jami zwaar beveiligd

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik hoop dat de film van Wilders ook de hypocrietheid van de islam verduidelijkt.
Heb niets tegen goeie moslims. Jammer dat ze vertegenwoordigd worden door mensen die pretenderen alles met geweld op te moeten lossen om zo maar hun geloof de wereld door te drukken :no:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 januari 2008 om 16:00:
Heb niets tegen goeie moslims. Jammer dat ze vertegenwoordigd worden door mensen die pretenderen alles met geweld op te moeten lossen om zo maar hun geloof de wereld door te drukken

daar gaat het ook om...

stuk van Ehsan Jami geeft wederom een bevestiging dat Wilders een punt heeft.
Waarschuw beheerder
..ik zou m wel s helemaal kaal willen zien...!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Nou ik heb in mijn jeugd een aantal pijnlijke voorbeelden meegemaakt van racisme. Kiddo's van 5 die op straat tegen blanken lopen te roepen dat "dit land van hun wordt" en "KK kaaskoppen moeten dood" WTF dat kind van 5 moet het toch van iemand hebben (ouders / familie) En ik hoor af en toe nog wel dit soort verhalen. Kleine kinderen spreken de waarheid en als ze wat ouder worden leren ze hun muil dicht te houden. Iig is het een mooie reflectie over hoe er gedacht wordt binnen de gezinnen over de Nederlandse samenleving. Oftwel ik ben er niet dol op. Nu houden ze gelukkig wel hun mond dicht. En gepakt door de straatcriminelen wordt ik nu ook niet meer want als je 190 ben en je armen zijn zo dik als hun bovenbeen hebben ze opeens ontzag voor je. En gaan ze alleen maar semi-stoer naar je kijken. Maar je merkt de respecteloosheid nog wel. Zeker als bijv schelden als mijn vriendin op haar fiets alleen door de wijk kachelt. Dat heb ik met autochtonen nog bijna nooit meegemaakt.

Ja en ik hoorde mijn Buurman vaak genoeg tegen de turken aan ed overkant roepen zwartbekken.. en nu?

Kijk naar iedereen want niemand is een heilige.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 januari 2008 om 08:58:
wie begint er in denhaag?

mis ik wat ?

dit was vragend, niet suggestief

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 januari 2008 om 16:13:
Ehsan Jami

is ook erg irritant, en fijn voorbeeld van Marokkanse jongeren die zich onder mekaar corrigeren. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik hoop dat de film van Wilders ook de hypocrietheid van de islam verduidelijkt.

En ook maar meteen de hypocrise van de rest van de samenleving gelijk maar doen? Europeanen en Amerikanen zijn allerminst hypocriet?
Hypocrise is niet aan een soort mensen gebonden.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op woensdag 16 januari 2008 om 13:20:
er zitten rotte appels tussen maar ik denk niet dat de meerderheid zo over ons denkt... ik vind t ook een beetje makkelijk van je dat je dat nu concludeert omdat een paar vd jochies dat roepen zal dat het algemene beeld wel zijn, dat vind ik een foute redenatie...

Kijk als het nou een paar zijn dan zou ik me er ook niet druk over maken ;)
Maar het waren er dus geen "paar" het was een groot deel van de "islamitische" jeugd bij ons in de wijk die wel eens dergelijke dingen zei. De Politie was er zelfs van op de hoogdte maar zei weinig tot niets te kunnen doen.
Als ik een gooi mag doen: Ik denk dat ongeveer de helft van de moslims in dit land negatief denkt over Nederlanders en de westerse samenleving. En daarvan is de helft volgens mij gewoon ronduit negatief of zelfs racistisch. Het is wat ik zo inschat op basis van wat ik over de tijd mee heb gemaakt / om me heen heb gezien en gehoord.
Ik heb wat dat betreft veel maar uitingen van racisme gehoord van allochtoon naar autochtoon dan andersom. Het lijkt soms wel of bepaalde groepen allochtonen zich het recht tot discrimineren hebben aangemeten vanwege een verleden of het feit dat ze een minderheid voormen. Gelukkig begint het wel minder worden omdat mensen elkaar iets beter begrijpen en de discussie naar Pim fortuyn op gang is gekomen. Maar er valt nog veel winst te halen.

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 16 januari 2008 om 16:30:
Ja en ik hoorde mijn Buurman vaak genoeg tegen de turken aan ed overkant roepen zwartbekken.. en nu?

Kijk naar iedereen want niemand is een heilige.

Nou ik vindt het toch een tikkie erger als kids dergelijke dingen zeggen die ik hierboven noemde. Blijkbaar worden kinderen dan opgevoedt met haat/racisme jegens Hollanders. Maarja zeg er nix van want dan ben je zelf een racist hoor....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 16 januari 2008 om 19:19:
Kijk als het nou een paar zijn dan zou ik me er ook niet druk over maken ;)
Maar het waren er dus geen "paar" het was een groot deel van de "islamitische" jeugd bij ons in de wijk die wel eens dergelijke dingen zei. De Politie was er zelfs van op de hoogdte maar zei weinig tot niets te kunnen doen.
Als ik een gooi mag doen: Ik denk dat ongeveer de helft van de moslims in dit land negatief denkt over Nederlanders en de westerse samenleving. En daarvan is de helft volgens mij gewoon ronduit negatief of zelfs racistisch. Het is wat ik zo inschat op basis van wat ik over de tijd mee heb gemaakt / om me heen heb gezien en gehoord.
Ik heb wat dat betreft veel maar uitingen van racisme gehoord van allochtoon naar autochtoon dan andersom. Het lijkt soms wel of bepaalde groepen allochtonen zich het recht tot discrimineren hebben aangemeten vanwege een verleden of het feit dat ze een minderheid voormen. Gelukkig begint het wel minder worden omdat mensen elkaar iets beter begrijpen en de discussie naar Pim fortuyn op gang is gekomen. Maar er valt nog veel winst te halen.

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Niets anders.

Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 16 januari 2008 om 19:19:
Blijkbaar worden kinderen dan opgevoedt met haat/racisme jegens Hollanders.

En andersom.