Partyflock

Forumonderwerp · 897966
4 volgers · 187873x bekeken

Waarschuw beheerder
+1-6
Edit by admin:

Dit topic is voor het bespreken van en discussieren over alle aspecten mbt Geert Wilders en zijn PVV. Partijstandpunten, mediaberichten et cetera vallen hier dus allemaal onder!
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
donateur
He VIP, woon je toevallig in Amsterdam?
Arabische zender in plaats van RTL7

Gepubliceerd op 09 maart 2007, 18:16
Laatst bijgewerkt op 09 maart 2007, 18:18
Zaanstreek - De Algemene Programmaraad van kabelexploitant UPC wil de Arabischtalige zender Rotana Music Europe aan het kabelaanbod in Amsterdam en omstreken toevoegen.

De commerciële zender, die films, shows en entertainment uitzendt, moet de plaats innemen van de Nederlandse commerciële zender RTL7. Wat de programmaraad betreft is die niet langer een toegevoegde waarde op de kabel.

Dat staat in het concept-advies Kabelplan 2007-2008, dat eind maart aan UPC wordt aangeboden en in juli van kracht wordt. RTL7 is niet gelukkig met het voornemen van de APR. De zender heeft aangekondigd opheldering te vragen bij de programmaraad. Overigens is UPC niet verplicht om het advies van de programmaraad op te volgen.
bron: Noordhollands Dagblad

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 maart 2007 om 05:24:
valt eigenlijk niet te discuseren met deze linkse rakkers.

:'(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [H³] op zaterdag 10 maart 2007 om 05:43:
Hier zijn geen duidelijke cijfers over te vinden, mensen met een 2e paspoort worden vaak als "autochtoon" genoemd, omdat ze óók een NL paspoort hebben, en hier geboren zijn (hoewel ze zich heel vaak geen Nederlander noemen of vinden)

Autochtoon of Allochtoon-zijn heeft niks met je paspoort te maken. ;)

als jij mij ziet als moslim hater nog Wilders stemmers zijn we snel uitgepraat.

Wie zegt dat?

enig idee wat de cijfers zijn? en hoeveel % er allochtoon/ buitenlander/ vluchteling is in de gevangenis? niet dus.

lees hier gerust ook overheen om kom weer met een wedervraag of antwoord.

Wedervraag: Wtf hebben de criminaliteitscijfers er mee te maken? Al waren die 10x zo hoog. Het aantal mensen dat niet kan redeneren en volgens jou zou "in opstand" komt zal nooit meer dan kleine percentage van de bevolking zijn. Nederlanders zijn daar te slim voor, en hebben al wat meegemaakt om het niet over te doen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van [H³] op zaterdag 10 maart 2007 om 08:58:
He VIP, woon je toevallig in Amsterdam?

Nee, maar stiekem weet je wel waar ik woon ;)

Wedervraag: Wtf hebben de criminaliteitscijfers er mee te maken?

Niets, want alle cijfertjes waar NAF zo trots op is omdat het discriminatie zou rechtvaardigen(??), zijn allemaal te weerleggen met een andere statistiek die hij nooit noemt.

Alles waar NAF mee aan komt, zijn zaken die aan de onderkant van de samenleving gebeuren en ja, veel allochtonen zijn sociaal-kansarm.
Dus in plaats van dat NAF zegt "allochtonen en mensen met 2 paspoorten", bedoelt hij eigenlijk "sociaal kansarme mensen".
En dat is nogal een verschil namelijk, er zijn ook autochtone sociaal kansarme mensen" en die zitten ook in de statistieken van NAF, maarjah, he :P

Doordat NAF dit *vergeet* zal hij nooit met een oplossing kunnen komen en kan hij alles bij allochtonen kunnen leggen, maar dan praat je over discrimeren en niet over het zoeken naar een oplossing.

De oplossing zit namelijk in het sociaal-economisch beleid en in Ruimtelijke Ontwikkeling, iets waar Wilders geen kaas van heeft gegeten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 maart 2007 om 10:13:
"sociaal kansarme mensen"

Dit zul je Wilders aanhangers en Extreem Rechts dus nooit horen zeggen. Zolang die groep logischerwijs voor een groot deel uit allochtonen bestaat en die groep allochtonen logischerwijs voor een groot deel uit moslims bestaat is het makkelijker om afkomst en geloof als oorzaak aan te wijzen.

Waarschuw beheerder
donateur
Doordat NAF dit *vergeet* zal hij nooit met een oplossing kunnen komen en kan hij alles bij allochtonen

door de oververtegenwoordiging van deze groep mensen lijkt het me sterk dat je dat niet wilt geloven.

alleen met strenger te straffen en duidelijke regels zou je eventueel wat kunnen bereiken.

geld trouwens " nogmaals" voor iedereen.

Uitspraak van Knoalster op zaterdag 10 maart 2007 om 10:05:
Wie zegt dat?

lees gerust eerst het topic door....

Niets, want alle cijfertjes waar NAF zo trots op is

trots op ben? jij spoort echt niet.

de enige rede waarom ik Wilders steun is dat ik het zat ben, de achterkamertjes politiek, het slechte beleid in nl, de multiculturele samenleving dat een regelrechte ramp is op dit moment.

Jaren lang al zoveel beloven en niks waarmaken.

simpel voorbeeld :

staan ze hier in de straat te flitsen met 2 politie auto's ( halve dag lang) terwijl er iets verder op een overval plaatsvind waar op dat moment geen enkele agent te vinden is.

Alles waar NAF mee aan komt, zijn zaken die aan de onderkant van de samenleving gebeuren

nogmaals, over vertegenwoordiging.
Doordat NAF dit *vergeet* zal hij nooit met een oplossing kunnen komen en kan hij alles bij allochtonen kunnen leggen, maar dan praat je over discrimeren en niet over het zoeken naar een oplossing.

heb je toch niet opgelet, oplossingen ( teminste plannen) zat.

maar met die wel erg linkse gedachte wil je dat gewoon niet zien of lezen.

sociaal-kansarm.

dat betekend dus dat ze dan maar vrijuit mogen leven en zich niet aan de regels moeten houden?

pak het probleem eerst aan, voordat je het erger maakt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 maart 2007 om 13:38:
lees gerust eerst het topic door....

Je doet alsog ik jou ergens van beschuldig, en als onderbouwing moet ik het topic doorlezen? :vaag:

Waarschuw beheerder
donateur
niet jij, iemand anders.
Waarschuw beheerder
dat betekend dus dat ze dan maar vrijuit mogen leven en zich niet aan de regels moeten houden?

Goed gelezen. (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
:aai:

(Y)
Waarschuw beheerder
Nu ik:

linkse gedachte

Ow dus je vindt dat iedereen die links is dood moet?

Waarschuw beheerder
donateur
zijn wederom jou woorden, mij zal je nooit zo iets horen zeggen.

wat ik al een tijd probeer te zeggen, kijk eens verder dan wat alleen de media zegt, neem niet alle uitspraken gelijk voor waarheid aan.

respecteer "ieders" mening.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 maart 2007 om 14:08:
jk eens verder dan wat alleen de media zegt, neem niet alle uitspraken gelijk voor waarheid aan.

WIJZE WOORDEN ! (Y)
Waarschuw beheerder
kijk eens verder dan wat alleen de media zegt, neem niet alle uitspraken gelijk voor waarheid aan.

Sluit ik me bij aan, als iedereen dat nou op zn minst eens zou doen zou het al veel schelen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van paal-tje op zaterdag 10 maart 2007 om 18:33:
Sluit ik me bij aan, als iedereen dat nou op zn minst eens zou doen zou het al veel schelen.

Gelukkig worden alle opnames van de 2de kamer, 24-7 volledig uitgezonden op politiek24.

Dus met deze smoes hoef je alvast niet aan te komen :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op zaterdag 10 maart 2007 om 10:05:
Autochtoon of Allochtoon-zijn heeft niks met je paspoort te maken. ;)

Ah, daar zijn de meningen over verdeeld.. Als jij naar het percentage vraagt van veroordeelde allochtonen, valt deze altijd lager uit, omdat ze mensen met (ook) een NL paspoort vaak onder autochtonen rekenen.
Nee, maar stiekem weet je wel waar ik woon ;)

Ik wist et! Ik ken je! :9
Uitspraak van Knoalster op zaterdag 10 maart 2007 om 14:03:
Ow dus je vindt dat iedereen die links is dood moet?

Vrij botte opmerking, zeker omdat je het niet met citaten kan onderbouwen.

Uitspraak van : P*I*E*P*K*E* op zaterdag 10 maart 2007 om 17:18:
WIJZE WOORDEN ! (Y)

Ah, de holocaustontkenner en het hakenkruisje zijn er weer.
Waarschuw beheerder
ben ut helemaal met hem eens:JAJA:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van [H³] op zaterdag 10 maart 2007 om 20:05:
Ah, daar zijn de meningen over verdeeld.. Als jij naar het percentage vraagt van veroordeelde allochtonen, valt deze altijd lager uit, omdat ze mensen met (ook) een NL paspoort vaak onder autochtonen rekenen.

Je nationaliteit heeft niets te maken met het feit of je allochtoon dan wel autochtoon bent.

Je hebt autochtonen met een buitenlands paspoort en allochtonen met een nederlands paspoort.
Waarschuw beheerder
dubbele paspoorten slaan nergens op

Waarschuw beheerder
donateur
Dubbele nationaliteit,
Gek heh dat vooral donker getinte mensen zich graag hun eigen nationaliteit houden. Als hier mensen roepen dat men ze graag het land uit heeft.

Ik heb er niet zo'n probleem mee, als daar mee het probleem opgelost was, of dat het het begin van de oplossing was.

Ja er zijn kut marokkanen, ja het aantal getinte kriminelen is hoger als blanke, en ja waarschijnlijk zijn er nog een paar punten waar Wilders een punt in maakt. Maar dat die dan ook een oplossing bied, en niet in het lucht ledigge ligt te zwammen, en ons belasting geld ligt te verspillen, in debatten waarin die toch geen gelijk krijgt. Behalve dan dat hij bij zijn aan hang kan laten zien, hoe zielig die is, iedereen pest hem.

Maar zo simpel is de oplossing niet, het probleem is veel complexer als Wilders schreeuwt. Dat hij eens met een duidelijk plan aan komt, hoe deze in mijn ogen nutteloze voorstellen kunnen eindiggen in een gezondere samenleving.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 maart 2007 om 21:15:
Dat hij eens met een duidelijk plan aan komt, hoe deze in mijn ogen nutteloze voorstellen kunnen eindiggen in een gezondere samenleving.

Een hoop plannen van Wilders zijn naar mijn denken zeker wel uitvoerbaar, zodra het draagvlak groter wordt, of anders gezegt, zodra men alle plannen waarboven de naam Wilders staat niet direct afdoet als nutteloos.

Uitspraak van P*I*E*T*E*R* [NL] op zaterdag 10 maart 2007 om 17:18:
WIJZE WOORDEN ! (Y)

Holocaustontkennen... Ah ik hou er mn kop maar over vanwege mijn vorige ban, het enige wat ik daarover hier nog zeg is dat ik het weerzinwekkend vind dat er nooit een degelijk onpartijdig onderzoek is gedaan. Derest zoek je zelf maar uit.

En leg me dat hakenkruisje toch eens uit...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van paal-tje op zondag 11 maart 2007 om 09:27:
Een hoop plannen van Wilders zijn naar mijn denken zeker wel uitvoerbaar

Hij heeft zelf tot nu toe aangegeven dat het niet om de inhoud gaat. Zolang iets niet om de inhoud gaat, is het ook niet uitvoerbaar.

zodra men alle plannen waarboven de naam Wilders staat niet direct afdoet als nutteloos.

Onzin, de VVD huppelt er braaf achteraan.

Waarschuw beheerder
Het probleem wordt alleen maar erger.
De goed gesitueerde Nederlanders (ook autochtone van allochtone afkomst) verkassen straks allemaal naar het buitenland... en dan blijft Nederland met het zooitje zitten. (y)

Waarschuw beheerder
respecteer "ieders" mening.

Makkelijk om tegen een ander te zeggen Naf, maar aan je onderstaande citaat te zien begint een beter milieu bij jezelf. (y)
valt eigenlijk niet te discuseren met deze linkse rakkers.

Holocaustontkennen... Ah ik hou er mn kop maar over vanwege mijn vorige ban, het enige wat ik daarover hier nog zeg is dat ik het weerzinwekkend vind dat er nooit een degelijk onpartijdig onderzoek is gedaan. Derest zoek je zelf maar uit.

Misschien niet eens een slecht idee om jou voor altijd te bannen.

Waarschuw beheerder
donateur
Een hoop plannen van Wilders zijn naar mijn denken zeker wel uitvoerbaar, zodra het draagvlak groter wordt, of anders gezegt, zodra men alle plannen waarboven de naam Wilders staat niet direct afdoet als nutteloos.

je kunt de plannen volgens mij niet eens. Ik zie dat die bakken geld de deur uit wilt gooien, maar waar haal je ze vandaan, door iedereen die een donkere huidskeur het land uit te gooien? lijkt mij sterk.

hier staan zijn punten: verkiezings pamflet PVV
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 maart 2007 om 12:26:
Ik zie dat die bakken geld de deur uit wilt gooien, maar waar haal je ze vandaan

te financieren uit bezuinigingen op ambtenaren, Europa, subsidies, ontwikkelingshulp

Waarschuw beheerder

Ik ontken het niet, ik zet er mijn vraagtekens bij. Er was een topic waarin iets van 52 punten stonden waarom de holocaust nooit zou hebben plaatsgevonden, maar dat topic is ineens weg...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van : P*I*E*P*K*E* op zondag 11 maart 2007 om 12:57:
Ik ontken het niet, ik zet er mijn vraagtekens bij.

Dan ga je gewoon een keer naar kamp Westerbork om wat foto's te bekijken, lees je interviews met overlevenden of je boekt een reisje naar een aantal concentratiekampen. Ben benieuwd of je dit dan nog durft te zeggen. Durf je dit trouwens ook tegen je opa's en oma's te zeggen? Ik denk dat ze zich dan kapot schamen voor je gedrag.
Er was een topic waarin iets van 52 punten stonden waarom de holocaust nooit zou hebben plaatsgevonden, maar dat topic is ineens weg...

Als er op pf een topic over geopend is wil dit niet zeggen dat dit meteen als bewijs dient.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van : P*I*E*P*K*E* op zondag 11 maart 2007 om 13:17:
Note ADMIN: Zelfs het citeren van een holocaust is onwenselijk en wordt weggehaald

Het ontkennen, bagatelliseren of goedpraten van de Holocaust is verboden en strafbaar in o.a. Nederland, België, Frankrijk, Australië, Canada, Zwitserland en Israël; in Duitsland met vijf jaar gevangenisstraf. Vooral in de jaren tachtig zijn er zware straffen uitgesproken tegen mensen die openlijk hun twijfels uitten over de officiële Holocaustversie.
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder

Uitspraak van verwijderd op zondag 11 maart 2007 om 13:42:
Het ontkennen, bagatelliseren of goedpraten van de Holocaust is verboden en strafbaar in o.a. Nederland

Waarschuw beheerder
dan zal ik ermee moeten ophouden, jammer dat je niet reageert op de inhoud

Waarschuw beheerder
Uitspraak van : P*I*E*P*K*E* op zondag 11 maart 2007 om 13:49:
dan zal ik ermee moeten ophouden, jammer dat je niet reageert op de inhoud

Ga ermee naar je opa en oma (y) ben benieuwd hoe zij reageren. Denk dat ze jouw inhoud uit je slaan. ;)
Waarschuw beheerder
ik probeer alleen achter de waarheid te komen
Waarschuw beheerder

Over het GEGEVEN Allochtoon kun je geen mening hebben. En tuurlijk worden mensen met een NL Paspoort ook onder allochtonen gerekend aangezien iedere allochtoon een NL paspoort heeft op illegalen en azielzoekers na.

Vrij botte opmerking, zeker omdat je het niet met citaten kan onderbouwen.

Dat was de bedoeling ook. Ik deed hetzelfde als hij deed: een woord citeren en de ander dan de woorden in de mond leggen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Offtopic: je hoeft geen Holocaust-ontkenner of overlevende te zijn om vragen te zetten achter bep. gegevens.

En mensen die toevallig in de krant lezen dat bijv. de OFFICIELE dodental van auschwitz is bijgesteld van 4 tot 1,5 miljoen hebben zeker het recht om vragen te stellen.. hoe kun je ook anders?
Wat ik schandaliger vind is dat deze mensen holocaustontkenners worden genoemd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Auschwitz

Wikipedia ook holocaust ontkenner?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Grappig dat mensen altijd zo blind reageren als het over de 2de wereld oorlog gaat. Tuurlijk was die oorlog vreselijk, tuurlijk waren de nazis slecht. Maar er zijn veel dingen die moedwillig extra opgeblazen zijn.

Alle nazis worden altijd kwaad afgeschilderd terwijl daar gewoon mannen in het leger zaten die zich van geen kwaad bewust waren. Ze vochten voor hun ideaal, hetzelfde Amerika nu doet. Ze hadden in hun ogen het beste voor met de wereld.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 11 maart 2007 om 14:42:
Ze vochten voor hun ideaal, hetzelfde Amerika nu doet

ware het niet dat beide idealen nogal fout zijn

werelddominantie is nou niet bepaald een nobel ideaal
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hassanova op zondag 11 maart 2007 om 18:40:
werelddominantie is nou niet bepaald een nobel ideaal

toch zal ik vroeg of laat over jullie allemaal heersen :)
Waarschuw beheerder
donateur
En leg me dat hakenkruisje toch eens uit...

Met liefde, je hebt nu een ander plaatje genomen, maar je vorige plaatje was er een van een zonnewiel, MAAR in het midden van dat zonnewiel zat een swastika verborgen (niet net doen of je het niet weet).
[img width=150 height=150]http://www.tightrope.cc/catalog/images/pendant_sun-wheel.jpg[/img]
zoiets, alleen jouw swastika was subtieler, het was namelijk een "pinwheel", dat houdt in dat de swastika gebogen armen had, zodat deze niet vierkant, maar rond van vorm was.
Je hangt nu een beetje de grote schijnheil uit, door net te doen of je niet weet waar ik het over heb. Typisch.

Het ontkennen, bagatelliseren of goedpraten van de Holocaust is verboden en strafbaar in o.a. Nederland, België, Frankrijk, Australië, Canada, Zwitserland en Israël; in Duitsland met vijf jaar gevangenisstraf. Vooral in de jaren tachtig zijn er zware straffen uitgesproken tegen mensen die openlijk hun twijfels uitten over de officiële Holocaustversie.
Je weet wat bagataliseren betekend? Lees je eigen posts over het onderwerp eens terug, en bekijk of je het toevallig aan het bagataliseren bent. (f)

Uitspraak van : P*I*E*P*K*E* op zondag 11 maart 2007 om 13:17:
Er was geen specifieke order door Adolf Hitler of andere Nazi-kopstukken om de Joden uit te roeien, hoewel hun gevangenschap in concentratiekampen en de dwangarbeid in fabrieken dit effect hadden;

Ah, helaas, dat was er wel. :) De Wannseeconferentie.

Uitspraak van Knoalster op zondag 11 maart 2007 om 14:39:
Wikipedia ook holocaust ontkenner?

Auschwitz was een Duits nazi vernietigings- en concentratiekamp bij de Poolse stad Auschwitz (Pools: Oświęcim, Jiddish: Oshpitzin). Het kamp lag in Zuid-Polen, enkele tientallen kilometers westelijk van de stad Kraków.

De naam Auschwitz is synoniem geworden voor de vernietigings- en concentratiekampen van de nazi's die overal in Europa verschenen voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog. Miljoenen mensen, merendeels Joden, zijn in dergelijke kampen om het leven gekomen. Het kamp Auschwitz bestond uit drie hoofdkampen en 39 satelliet-werkkampen. De hoofdkampen waren:

* Auschwitz I, het oorspronkelijke concentratiekamp en het administratieve centrum van het totale complex. Hier werden ongeveer 70.000 mensen omgebracht, voornamelijk Poolse intellectuelen en Russische krijgsgevangenen.
* Auschwitz II (Birkenau), een vernietigingskamp waar ten minste 1,1 miljoen mensen werden vermoord (waarvan 90% Joden), 75.000 Polen en circa 19.000 Sinti en Roma.
* Auschwitz III (Monowitz), een werkkamp.

Alleen al in Auswitsch zijn miljoenen mensen vermoord. (Let op, iemand uithongeren is ook vermoorden, iemand zich dood laten werken onder dwang is ook moord, ik heb het dus niet alleen over de mensen die met gas of kogels zijn vermoord)
Lul aub niet zo zwakzinnig, alles is te staven met feiten, alleen jullie weigeren die feiten te erkennen omdat ze door Joden "bedacht" zouden zijn. Waar zijn de bewijzen daarvoor? Die bewijzen zijn insinuaties, of ronduit verzinsels. (ik heb deze discussie vaker gehad, merk je het? :) )

Uitspraak van permanent verbannen op zondag 11 maart 2007 om 14:42:
Alle nazis worden altijd kwaad afgeschilderd terwijl daar gewoon mannen in het leger zaten die zich van geen kwaad bewust waren. Ze vochten voor hun ideaal, hetzelfde Amerika nu doet. Ze hadden in hun ogen het beste voor met de wereld.

Nazi's zijn ook allemaal slecht. Nazi's wisten waar ze mee bezig waren. Duitse soldaten kregen gewoon commando's, en als ze die negeerden of niet uitvoerden kregen ze een nekschot wegens insubordinatie en landverraad.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [H³] op zondag 11 maart 2007 om 18:51:
* Auschwitz I, het oorspronkelijke concentratiekamp en het administratieve centrum van het totale complex. Hier werden ongeveer 70.000 mensen omgebracht, voornamelijk Poolse intellectuelen en Russische krijgsgevangenen.
* Auschwitz II (Birkenau), een vernietigingskamp waar ten minste 1,1 miljoen mensen werden vermoord (waarvan 90% Joden), 75.000 Polen en circa 19.000 Sinti en Roma.
* Auschwitz III (Monowitz), een werkkamp.

Alleen al in Auswitsch zijn miljoenen mensen vermoord.

:vaag:

Waar zijn de bewijzen daarvoor?

Je hebt ze zelf gegeven. Er is geen enkele officiele bron die voor Auschwitz het getal 4 miljoen nog hanteert.

Site van het Auschwitz Museum met de aantallen:
http://www.auschwitz-muzeum.oswiecim.pl/new/index.php?tryb=stale&id=395
Waarschuw beheerder
Ik vind het sowieso belachelijk dat je iets niet mag ontkennen.

Dat er miljoenen joden zijn vermoord is een feit, maar waarom zou je dat feit niet mogen ontkennen?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hassanova op zondag 11 maart 2007 om 19:11:
k vind het sowieso belachelijk dat je iets niet mag ontkennen.

Nog Armenen gesproken, de laatste tijd? (f)
Waarschuw beheerder
Beste argument van de dag. (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [H³] op zondag 11 maart 2007 om 19:42:
Nog Armenen gesproken, de laatste tijd?

En waarom vraag je dat aan mij?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hassanova op zondag 11 maart 2007 om 20:10:
En waarom vraag je dat aan mij?

Dan kan je aan hun vragen waarom je genocide's / massamoorden niet mag ontkennen.
Je mag het ook aan een Jood vragen hoor, als je dat liever hebt? Ik denk dat ze je dat wel willen uitleggen
Waarschuw beheerder
Er zijn weinig mensen die massamoorden ontkennen, maar er zijn er heel veel die geen vaagheden accepteren en duidelijkheid willen. En terecht.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [H³] op zondag 11 maart 2007 om 20:15:
Dan kan je aan hun vragen waarom je genocide's / massamoorden niet mag ontkennen.
Je mag het ook aan een Jood vragen hoor, als je dat liever hebt? Ik denk dat ze je dat wel willen uitleggen

Ik snap ook wel dat het grievend is voor de nabestaanden en dat zij er ook op het vlak van schadevergoeding bij gebaat zijn dat de feiten niet ontkend worden

maar iemand opsluiten vanwege het hebben van een andere mening over wat er in het verleden is gebeurd, gaat mij te ver.

Vrijheid van meningsuiting kent zijn grenzen, maar het ontkennen van geschiedkundige feiten valt wat mij betreft binnen die grenzen.

Maar je kunt ook te ver gaan. Zoals blijkt uit wat ik hierboven heb gelezen, het cijfer van Auschwitz qua doden is bijgesteld van 4,5 miljoen naar 1,1 miljoen.

Als iedereen die aan het aantal doden twijfelde (ja, want dat mag ook niet) zou worden opgepakt, dan was de waarheid dus ook niet boven tafel gekomen voor wat betreft het aantal doden.

Door het strafbaar stellen van individuen creeer je meer problemen dan dat je oplost. Onderwijsinstellingen of staten op zich mag je wat mij betreft er wel op aanspreken.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hassanova op zondag 11 maart 2007 om 20:21:
Ik snap ook wel dat het grievend is voor de nabestaanden en dat zij er ook op het vlak van schadevergoeding bij gebaat zijn dat de feiten niet ontkend worden

maar iemand opsluiten vanwege het hebben van een andere mening over wat er in het verleden is gebeurd, gaat mij te ver.

Vrijheid van meningsuiting kent zijn grenzen, maar het ontkennen van geschiedkundige feiten valt wat mij betreft binnen die grenzen.

Maar je kunt ook te ver gaan. Zoals blijkt uit wat ik hierboven heb gelezen, het cijfer van Auschwitz qua doden is bijgesteld van 4,5 miljoen naar 1,1 miljoen.

Als iedereen die aan het aantal doden twijfelde (ja, want dat mag ook niet) zou worden opgepakt, dan was de waarheid dus ook niet boven tafel gekomen voor wat betreft het aantal doden.

Door het strafbaar stellen van individuen creeer je meer problemen dan dat je oplost. Onderwijsinstellingen of staten op zich mag je wat mij betreft er wel op aanspreken.

Dat is het slapste gelul dat ik ooit gehoord heb. Dus als jij wil, mag jij iets ontkennen? Ook al is het strafbaar gesteld, omdat het de levens van (honderd)duizenden mensen heeft beindigd, en van miljoenen meer heeft beinvloed? Omdat hele familie's zijn uitgeroeid?
Als jij dat WIL, dan MAG jij dat?
Dus alles wat strafbaar is gesteld, mag jij vrij TOCH doen, omdat jij dat WIL?
Dat is het meest zwakzinnige wat ik vandaag gehoord heb... en geloof me, ik maak veel zwakzinnige dingen mee tijdens mijn werk...

En dan alsnog gaan huilen als Geert Wilders zich kwa uitspraken WEL aan de wet houdt, omdat je je op je kleine piemeltje gestapt voelt.