Plantenspuit gebruiken als hij dat doet. Schrikt ie van, en na een paar keer snapt ie dat als hij dat nog 's doet, er iets vervelends gebeuren gaat. Hij zal dan of niet aanvallen, of gewoon weggaan.
Werkte bij mijn kat perfect. En een plantenspuit is ook weer niet TE erg.
wow jij bent echt ZO grappig
nou ik geef hem dan wel een tik.maar ja het helpt niet echt
Heb je een beetje geschiedenis van de kat, misschien heeft hij een naar verleden achter de rug. Je moet het vertrouwen winnen. Je kunt hem wel straffen voor zijn gedrag met een plantenspuit. Maarja katten zijn lastig op te voeden zeggen ze altijd
samen met jou naaktzwemmen?
niet op zn hoofd aaien alleen als ie dat zelf wil
van de zijkant benaderen en eerst laten ruiken, dan merk je snel genoeg of ie het wil
het kan ook speelsigheid zijn maar ook een chagrijnige kat zijn
heeft er iemand een goeie tip voor mij?
Misschien is het een sadist
soms als hij bij mij zit en ik aai hem valt hij mij aan
afleren zal zo 1,2,3 niet gaan, maar let op.. voor hij je gaat "aanvallen" ( dat is het niet, het meer een schrik reaktie omdat hij zich in het nouw voelt ineens) gaat hij flink met zijn staart heen en weer.. dan moet je ophouden met aaien, en rustig je handen van hem afhalen... NIET ineens, want dan schrikt hij/zij weer..
als je dat doet, dan zal hij merken dat hij niet bang hoeft te zijn en je gaan vertrouwen..
STRAF hem/haar er niet voor, dan vertrouwd ie je nooit meer!!!
praat rustig tegen hem/haar als tie het doet, loop naar hem toe, of roep hem/haar, en geef dr een aai...
als ik hem een aai ga geven nadat hij mij heb aangevallen dan stimuleer ik het toch alleen maar
ik persoonlijk denk wel dat ik hem moet straffen maar hoe
maak hem nog angstiger om niets
als je NADAT hij gekrabbeld heeft nog de stofzuiger moet pakken, dan weet die kat allang niet meer waarvoor je dat doet hoor?!?
als ie in de kamer is
e je ook snel in je arm pakt, maar niet dat hij doorbijt
Als ik sommige foto's van je bekijk dan snap ik wel waarom ie je aanvalt
Noem je mij nu sukkel stinkwijf?
doet onze exkater ook.. vaak is het gewoon speelsheid en heeft ie niet in de gaten dattie je echt pijn doet. Als ik heel hard LOS schreeuw laat ie wel los gelukkig plantespuit werkt qua "niet op de tafel zitten, niet naar boven" heel goed
die van mij valt heel snel aan ik hoef niet te zeggen los.ik denk dat jij het nog erger hebt dan.die van mij doet het zelfs als ik wegloop
Jij bent vies, ieuw!
ik heb sinds een half jaartje een kat
soms als hij bij mij zit en ik aai hem valt hij mij aan.
ik wil hem dat heel graag afleren want je schrikt je eigen helemaal kapot als hij dat doet?
nou ben toevallig gisteren bij de dierenwinkel naar binnen gestapt.
die man heeft mij eeen bladzijde van een boek laten zien wat ik moest lezen.
en daar staat als hij je zonder reden aanvalt of je hem nou aanraakt of niet en hij vliegt je aan, dat dat onduidelijk is en niet te verhelpen.
Genoeg voorspel!
Beschrijf zijn gedrag eens
Ik heb dat met mijn kat die ik uit het asiel heb , ook een tijd gehad. Ik kon niet eens langs lopen of hij viel me in mijn enkels aan en ook als ik hem wilde aaiden vond ie dat soms een tijdje goed , maar dan opeens viel ie soms ook aan
Ik denk dat het bij MIJN kat komt omdat ie een verleden heeft, en wat dat dan geweest is....mischien een keer met een auto in aanvaring geweest of geslagen ofzo door iemand dunno. Het viel me wel op dat vaak als je in de buurt van zijn buik aaide, dat ie dan vaak krabbelde en ook kon ik hem nooit onder zijn buik oppakken. Het is nu inmiddels heel wat jaartjes verder en nu laat ie zich aaien en oppakken. Heel soms valt ie nog wel eens uit, maar dat laat ie meestal van tevoren wel merken als ie het niet meer prettig vind door met zijn staart te slaan of iets dergelijks. Ik denk het bij mijn kat een kwestie van vertrouwen was, maar goed....tips heb ik in deze verder niet voor je .
ik wil hem dat heel graag afleren want je schrikt je eigen helemaal kapot als hij dat doet?
met harde toon zeggen vóór hij gaat krabbelen ZACHTJES!(kun je dus merken aan de staart, omdat ie zich opwind) kan wel helpen, meestal gaat ie dan al weg voor die gaat krabbelen..
en niet vergeten.. hands off, als die staart hard gaat bewegen!!
succes
Hij wil gewoon spelen joh!!!Als die wat ouder is houdt ie vanzelf wel op...
bv bij mij in de plant klimmen en ze willen slopen dan hoef ik alleen maar te kijken naar ze en ze weten voldoende ,,,,,,,,
Wat voor kat is het??..
Wij hebben een poes en dat is zo`n schildpadprintje printje poes, maar die zijn van nature meestal vrij aggresief en aanvallend.. En dat is er na haar sterelisatie niks beter op geworden