nou ben toevallig gisteren bij de dierenwinkel naar binnen gestapt.
die man heeft mij eeen bladzijde van een boek laten zien wat ik moest lezen.
en daar staat als hij je zonder reden aanvalt of je hem nou aanraakt of niet en hij vliegt je aan, dat dat onduidelijk is en niet te verhelpen.
Genoeg voorspel!
Beschrijf zijn gedrag eens
Ik heb dat met mijn kat die ik uit het asiel heb , ook een tijd gehad. Ik kon niet eens langs lopen of hij viel me in mijn enkels aan en ook als ik hem wilde aaiden vond ie dat soms een tijdje goed , maar dan opeens viel ie soms ook aan
Ik denk dat het bij MIJN kat komt omdat ie een verleden heeft, en wat dat dan geweest is....mischien een keer met een auto in aanvaring geweest of geslagen ofzo door iemand dunno. Het viel me wel op dat vaak als je in de buurt van zijn buik aaide, dat ie dan vaak krabbelde en ook kon ik hem nooit onder zijn buik oppakken. Het is nu inmiddels heel wat jaartjes verder en nu laat ie zich aaien en oppakken. Heel soms valt ie nog wel eens uit, maar dat laat ie meestal van tevoren wel merken als ie het niet meer prettig vind door met zijn staart te slaan of iets dergelijks. Ik denk het bij mijn kat een kwestie van vertrouwen was, maar goed....tips heb ik in deze verder niet voor je .
soms als hij bij mij zit en ik aai hem valt hij mij aan.
ik wil hem dat heel graag afleren want je schrikt je eigen helemaal kapot als hij dat doet?
heeft er iemand een goeie tip voor mij?
ik heb sinds een half jaartje een kat
ik wil hem dat heel graag afleren want je schrikt je eigen helemaal kapot als hij dat doet?
ik heb sinds een half jaartje een kat
met harde toon zeggen vóór hij gaat krabbelen ZACHTJES!(kun je dus merken aan de staart, omdat ie zich opwind) kan wel helpen, meestal gaat ie dan al weg voor die gaat krabbelen..
en niet vergeten.. hands off, als die staart hard gaat bewegen!!
succes
Hij wil gewoon spelen joh!!!Als die wat ouder is houdt ie vanzelf wel op...
bv bij mij in de plant klimmen en ze willen slopen dan hoef ik alleen maar te kijken naar ze en ze weten voldoende ,,,,,,,,
Wat voor kat is het??..
Wij hebben een poes en dat is zo`n schildpadprintje printje poes, maar die zijn van nature meestal vrij aggresief en aanvallend.. En dat is er na haar sterelisatie niks beter op geworden