Partyflock

Forumonderwerp · 897082

Waarschuw beheerder
In Tienen zijn zaterdagnacht 2 Slovaakse jongeren aangevallen door een groepje skinheads. 1 van hen raakte ernstig gewond.
Hij werd 4 x in de buikstreek gestoken met een mes.
Hij is niet in levensgevaar. Het parket van Leuven heeft enkele mensen ondervraagd die mogelijk meer weten van het voorval, maar er zijn nog geen verdachten opgepakt. Vermoed wordt dat het om een racistische daad gaat.

bron:http://www.vtm.be

-------------------------------------------

Gebeurd best wel veel tegenwoordig van die zinloze maar ernstige aanvallen :/

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 augustus 2006 om 14:28:
En? Mein KampFffffff....goed boek of eh....
PFffffoehhh, hebben jullie dat boek nu gelezen of nie...
wat als jullie het beiden niet hebben gelezen waarom refereren jullie er dan naar? ooooh..klinkt natuurlijk stoer om naar zo'n geladen boek te refereren...

Wel gelezen, maar niet met de intentie die jij bedoelt.

Daarnaast heb ik ook wel andere boeken gelezen, zoals Das Kapital ed.

Waarschuw beheerder
Is dit het 'welk boek heb jij gelezen' forum?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 augustus 2006 om 14:28:
PFffffoehhh, hebben jullie dat boek nu gelezen of nie...
want als jullie het beiden niet hebben gelezen waarom refereren jullie er dan naar?

altijd leuk als mensen maar 3 letters van je post lezen en dan concluderen dat een loser bent.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 augustus 2006 om 14:35:

Nee, maar er worden uitspraken gedaan dat bepaalde zaken in Mein Kampf staan en ik vraag alleen waar dat dan precies staat, want ik heb het niet gezien.

Kan zijn dat ik er naast zit, maar ben gewoon benieuwd :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 augustus 2006 om 14:45:
Nee, maar er worden uitspraken gedaan dat bepaalde zaken in Mein Kampf staan en ik vraag alleen waar dat dan precies staat, want ik heb het niet gezien.

Kan zijn dat ik er naast zit, maar ben gewoon benieuwd

jONGE al zou diegne jou precies zeggen op welke bladzijde het stond welke zin het was etc, dan nog had je het verhaal verdraaid en ontkend.

Waarschuw beheerder
Jullie post heeft helemaal niks te maken met wat jullie nu eigenlijk vinden van het bericht dat er 2 slovaken in elkaar zijn geramt door een groepje skins...

Waar gaaaaaat 't nu over? Dat je slovaken met een f schrijft. Dat we met skinsheads eigenlijk niet de originele jamaicaanse groepering bedoelen... Zit toch niet te mierenneuken jongens...

Groepje slaat 2 jongens in elkaar...bottem line..
hier nog een leuk boekje voor jullie boekenclubje..

[img width=200 height=200 cacheid=0013de1c000985ad184c14501a018d46b4]http://www.holland-at-home.nl/images/Dikkie-Dik.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :coke: DeWegKwijt :coke: op woensdag 30 augustus 2006 om 14:49:
jONGE al zou diegne jou precies zeggen op welke bladzijde het stond welke zin het was etc, dan nog had je het verhaal verdraaid en ontkend.

Nee hoor, want geschreven teksten kan ik niet ontkennen.

Maar ik betwijfel of ik een antwoord krijg eerlijk gezegd....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 augustus 2006 om 14:53:
Nee hoor, want geschreven teksten kan ik niet ontkennen.

Maar ik betwijfel of ik een antwoord krijg eerlijk gezegd....

whaha.
de feiten van het cbs bijv zit je toch ook te ontkennen dat allochtonen vaker de criminaliteit ingaan enz. dan krijgen we van die onzin smoesjes van jou vannuh: ja maar er staat enkel dat ze vaker verdacht worden dus dat maakt nog geen dader blabla... Zoals ik al zei kerel: jij leest wat je wil lezen en verdraait het verhaal zodat je alsnog je gelijk denkt te kunnen krijgen.
misschien moet je dat bord voor je kop eens weghalen.
:bye:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 augustus 2006 om 14:51:
Waar gaaaaaat 't nu over? Dat je slovaken met een f schrijft. Dat we met skinsheads eigenlijk niet de originele jamaicaanse groepering bedoelen... Zit toch niet te mierenneuken jongens...

hier een handleiding om mijn post te lezen en te snappen:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 augustus 2006 om 13:06:
*zucht* Vip je komt vaak met goeie dingen maar er hangt wel een air over je posts dat je de nieuwe messias bent

Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 augustus 2006 om 13:50:
ik zeg wat jij (vip dus) eigenlijk zegt in je post

Dus, want ik heb niet het idee dat het je nu wel gaat lukken, ik zeg niet dingen in mijn post die van mij komen... ik doe Vip overdreven na.

succes.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :coke: DeWegKwijt :coke: op woensdag 30 augustus 2006 om 14:58:
whaha.
de feiten van het cbs bijv zit je toch ook te ontkennen dat allochtonen vaker de criminaliteit ingaan enz. dan krijgen we van die onzin smoesjes van jou vannuh: ja maar er staat enkel dat ze vaker verdacht worden dus dat maakt nog geen dader blabla...

Kan je even onderbouwen waar je deze wijsheid opeens vandaan haalt?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 augustus 2006 om 16:13:
Kan je even onderbouwen waar je deze wijsheid opeens vandaan haalt?

Jochie jochie toch, ik ga niet alles voorkauwen voor je.
surf die andere topics nog maar eens af kom je het vanzelf wel tegen

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :coke: DeWegKwijt :coke: op woensdag 30 augustus 2006 om 16:18:
Jochie jochie toch, ik ga niet alles voorkauwen voor je.
surf die andere topics nog maar eens af kom je het vanzelf wel tegen

Welke topics?
Blijkbaar weet je precies waar het over gaat, ik neem aan dat je dit niet zit te verzinnen ;)
Waarschuw beheerder
jongen zo'n bericht heb ik van jou gewoon een keer gelezen. en dat je dat niet gelooft is jouw probleem ;)
moet ik zeker weer helemaal op gaan zoeken waar ik dat bericht gelezen heb? ben gekke henkie niet.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :coke: DeWegKwijt :coke: op woensdag 30 augustus 2006 om 16:29:
jongen zo'n bericht heb ik van jou gewoon een keer gelezen. en dat je dat niet gelooft is jouw probleem

Ik zeg niet dat het niet zo is, maar waarschijnlijk zal er een reden zijn dat ik het betreffende artikel in twijfel heb getrokken.
En het zegt me zo even niets, maar er zijn zoveel topics waar ik op gereageert heb :P

moet ik zeker weer helemaal op gaan zoeken waar ik dat bericht gelezen heb?

ja, want dan kan ik misschien verklaren waarom ik dat zou hebben gezegd (of niet).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 augustus 2006 om 19:34:
Hoe weet jij dan wat er in staat als je het niet heb gelezen?

beter lezen jij ;) ik heb nooit beweerd dat ik weet wat er in mein kampf staat, hetgene wat ik gezegd heb, heb ik zo begrepen uit andere boeken.

enne nog ff iets, niet zo hooghartig doen alsof jij t beter weet, ik geef alleen een suggestie hoe ik het begrepen heb en dan hoef je niet zo te doen alsof t een achterlijk idee is omdat jij Mein Kampf gelezen hebt en 't daar niet in staat'

btw, waar heb jij dat boek vandaan? ik ben wel van plan om t nog eens te lezen, maar denk niet dat je zoiets in de bibliotheek zult tegenkomen.. of wel?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 augustus 2006 om 17:45:
btw, waar heb jij dat boek vandaan? ik ben wel van plan om t nog eens te lezen, maar denk niet dat je zoiets in de bibliotheek zult tegenkomen.. of wel?

Niet in NL aangezien het boek verboden is (daarom gaf ik ook maar aan dat ik het niet in huis heb).

Maar in Belgie is het niet verboden, dus je zou daar eens naar de bibliotheek kunnen gaan.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 28 augustus 2006 om 11:00:
Vermoed wordt dat het om een racistische daad gaat.

:-(

Waarschuw beheerder
Effe een dansje...;)

[img width=434 height=347]http://www.mistergaming.net/download/hammerzeit.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 augustus 2006 om 15:18:
Dus, want ik heb niet het idee dat het je nu wel gaat lukken, ik zeg niet dingen in mijn post die van mij komen... ik doe Vip overdreven na.

Kvond het wel grappig hoe je hem nadeed :roflol:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 augustus 2006 om 17:58:
Niet in NL aangezien het boek verboden is (daarom gaf ik ook maar aan dat ik het niet in huis heb).

Mein Kampf is niet verboden, maar de Nederlandse Staat meent er het auteursrecht op te hebben en heeft daarmee het herdrukken van het boek tot nu toe verboden. De verkoop van het boek, ook tweedehands, is eveneens verboden. Een exemplaar van het boek bezitten of uitlenen is echter geen enkel punt.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 september 2006 om 16:04:
Mein Kampf is niet verboden, maar de Nederlandse Staat meent er het auteursrecht op te hebben en heeft daarmee het herdrukken van het boek tot nu toe verboden. De verkoop van het boek, ook tweedehands, is eveneens verboden. Een exemplaar van het boek bezitten of uitlenen is echter geen enkel punt.

ow oke dat wist ik niet.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 september 2006 om 15:44:
Hij is trouwens ook te downloaden.

http://www.nazi-lauck-nsdapao. ... ooks%20in%20other%20languages

Dat is geen nl-site volgens mij, dus dat wil niets zeggen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 september 2006 om 16:08:
Dat is geen nl-site volgens mij, dus dat wil niets zeggen.

Ik wilde ook geen discussie starten of MK wel of niet verboden is in NL hoor vip !

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 september 2006 om 16:08:
ow oke dat wist ik niet.

Men is nooit oud genoeg om te leren :9

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 augustus 2006 om 14:35:

Nee Zenboogie, dit is het "O-kijk-naar-mij-ik-ben-VIP-en-ik heb-zoveel-flauwekul-boeken-gelezen-dat-ik-denk-dat-ik-overal-verstand-van-heb" topic.

:woop:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 september 2006 om 16:31:
Nee Zenboogie, dit is het "O-kijk-naar-mij-ik-ben-VIP-en-ik heb-zoveel-flauwekul-boeken-gelezen-dat-ik-denk-dat-ik-overal-verstand-van-heb" topic.

:roflol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 augustus 2006 om 21:21:
Hmm tja dat is een van die dingen die de neo-nazi wereld verdeelt, de één vind dat ze blank zijn en de ander niet.

Dan waren de "ouwe Nazi's" toch wat duidelijker. Mensen met Slavische afkomst mogen dan misschien wel blank lijken maar zijn niet Arisch dus ondergescikt.

Duidelijk dus dat die neo's ook niet weten achter wie ze moeten aanhobbelen...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van PsyCHICK® op dinsdag 29 augustus 2006 om 21:21:
Hmm tja dat is een van die dingen die de neo-nazi wereld verdeelt, de één vind dat ze blank zijn en de ander niet.

Dan waren de "ouwe Nazi's" toch wat duidelijker. Mensen met Slavische afkomst mogen dan misschien wel blank lijken maar zijn niet Arisch dus ondergescikt.

Duidelijk dus dat die neo's ook niet weten achter wie ze moeten aanhobbelen...

Onze oosterburen worden gewoon gerespecteerd hoor. Ik denk dat het geen volkszuivere Slowaken waren. Een hier geboren Marrokaan is ook een Nederlander maar voor 'rechts' nog steeds een Marrokaan. Op die manier kan een pers bericht al verwarring geven.

Deze 'neo's' waren 17 jaar las ik en duidelijk nog niet gevormt.
Om maar een voorbeeld te geven, je hebt ook Japanse Nationale Socilisten en ook zij zijn volledig gerespecteerd.

Vip, knap dat je het boek uit hebt gelezen. Ik ben er ook eens aan begonnen en na 2 jaar nog niet eens over de helft. Zo ongelovenlijk saai is het.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Aktivist op vrijdag 8 september 2006 om 18:32:
Vip, knap dat je het boek uit hebt gelezen. Ik ben er ook eens aan begonnen en na 2 jaar nog niet eens over de helft. Zo ongelovenlijk saai is het

Nou ja, het is niet alleen saai, maar ook nog heel moeilijk om te lezen.
Ik heb er geschiedenisboeken en andere geschriften er naast gelegd en het op die manier gelezen, dus niet echt de letterlijke tekst maar wel voldoende om de inhoud te snappen zeg maar.

Anders kom je er idd niet doorheen.
Artiest {SHOWLIST artist 62016, 34383}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 28 augustus 2006 om 11:30:
Rare snuiters die Belgen

Dit is ook discriminatie.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Azizz op maandag 28 augustus 2006 om 13:27:
Maar alleen het rare is dan waarom zijn er zoveel russische skinheads enz die hitler aanbidden terwijl hij ze in feite ''untermenschen'' vond?

Rusland is een smeltkroes van allerlei ethnische groeperingen, tussen die russische skinheads zullen vast wel mensen zitten die 100% arisch zijn, maar er zullen inderdaad ook wel 'n groot deel "niet-ariërs" tussen zitten.

Net als dus de verwarring die kan ontstaan bij het feit dat de slovaken werden aangevallen, ookal zouden eht blanke mensen zijn. De bevolking in oostbloklanden kan je ethnisch heel moeilijk in een groepering odnerbrengen, wat ook heel logisch is, als je kijkt naar de geschiedenis van die staten: volksverhuizingen, vreemde overheersingen etc. Dat brengt andere volkeren met zich mee, daarom zie je bijvoorbeeld slovaken met blond haar en slovaken die meer weg hebben van "zigeuners".
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Deekore. op zondag 10 september 2006 om 14:23:
De bevolking in oostbloklanden kan je ethnisch heel moeilijk in een groepering odnerbrengen, wat ook heel logisch is, als je kijkt naar de geschiedenis van die staten: volksverhuizingen, vreemde overheersingen etc. Dat brengt andere volkeren met zich mee, daarom zie je bijvoorbeeld slovaken met blond haar en slovaken die meer weg hebben van "zigeuners".

Moet je dan een diepgaand onderzoek gaan verrichten om er achter te komen of je bepaalde volkeren "mag" accepteren of "moet" haten?

Best lastig, nazi-zijn... :/

Waarschuw beheerder
donateur
Zo simpel werkt het niet, de grenzen van nu pakken om te bepalen wat mensen vroeger vonden, als je wil weten wat men onder arisch verstond, moet je ook de kaart van destijds erbij pakken en dat is die van voor 1918 :
[img width=667 height=461]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/nl/thumb/2/2d/DuitseRijk.png/800px-DuitseRijk.png[/img]

Dit was Duitsland/Oostenrijk voor 1914, na het opdelen van Duitsland in 1918 noemden we de mensen die in de nieuwe landen als Polen en Tjechie/slowakije woonden "volksduitsers", vandaar dat deze in het interbellum werden ingelijfd, het hoorde immers bij het grote duitsland van weleer, het was hun grond en hun volk.
laatste aanpassing