Partyflock

Forumonderwerp · 896203
822x bekeken
Waarschuw beheerder
AMSTERDAM - Op de veemarkten in Leeuwarden en Utrecht worden koeien stelselmatig ernstig mishandeld. Dat stelt de Stichting Dierenrecht Nederland na eigen onderzoek. De organisatie dient donderdag een aanklacht in tegen de betrokken veemarkten. De stichting verzamelde in 2005 en 2006 met verborgen camera's bewijsmateriaal.

Met de verborgen camera's zijn opnames gemaakt van verschillende overtredingen. Koeien werden bijvoorbeeld geslagen, geschopt en met elektrische schokken bewerkt. Daarnaast is op de beelden te zien hoe het rundvee op hardhandige wijze de vrachtwagens in wordt getrokken. Sommige sterk vermagerde dieren hebben pijnlijke uiers of zijn te ziek om op te staan. Deze zieke koeien zouden volgens de wet niet mogen worden verhandeld.

Ik schrok echt van de beelden welke ze vanmorgen op het nieuws lieten zien...

Vind het belachelijk dat alles om geld draaid :(
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van (k)suzanne(k) op donderdag 24 augustus 2006 om 09:00:
Ik schrok echt van de beelden welke ze vanmorgen op het nieuws lieten zien...

Ik heb het ook gezien! :( :@ Hoe die diertjes erbij lagen, kan er met mn kop niet bij dat dat gebeurt :no:...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ata op donderdag 24 augustus 2006 om 09:14:
Hoe die diertjes erbij lagen, kan er met mn kop niet bij dat dat gebeurt

dat bedoel ik dus...

Kreeg er kippenvel en kotsneigingen van...

Dat mensen dat kunnen...
Waarschuw beheerder
donateur
Tja, er zijn blijkbaar nog heel veel mensen die denken dat dieren geen gevoel hebben! (N)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ata op donderdag 24 augustus 2006 om 09:20:
Tja, er zijn blijkbaar nog heel veel mensen die denken dat dieren geen gevoel hebben!

Gaat uiteindelijk om het geld,
transport moet snel en sneller, geen tijd
of interesse in HOE ze aankomen op de
plaats van bestemming... :(
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van (k)suzanne(k) op donderdag 24 augustus 2006 om 09:23:
moet snel en sneller

Als ze die beesten beter verzorgen zijn ze sneller in die trailer dan dat ze ze erin moeten slepen :/...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ata op donderdag 24 augustus 2006 om 09:25:
Als ze die beesten beter verzorgen zijn ze sneller in die trailer dan dat ze ze erin moeten slepen

En dat is het... (Y)

Waarschuw beheerder
echt superzielig.. zag het ook op t.v vanmorgen.. dieren die niet meer kunnen staan zomaar een vrachtwagen ingesleept zien worden... kreeg er kippevel van...
Waarschuw beheerder
Afmaken die tyfuslijers. Wat was ik witheet vanmorgen!!! Die klootzakken verdienen dezelfde behandeling als ze die koeien geven.

Ik wil best met zo'n stroomstok op de klote van die eikels tikjes geven. Kijken hoe die mongolen daar over de grond kruipen van ellende. Effe aan een touw om hun hoofd ze de auto in trekken als ze ziek zijn. :jaja:

Ik weet wel raad als rechter met die hufters!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van JaapieB12 op donderdag 24 augustus 2006 om 09:33:
Afmaken die tyfuslijers. Wat was ik witheet vanmorgen!!! Die klootzakken verdienen dezelfde behandeling als ze die koeien geven.

Ik wil best met zo'n stroomstok op de klote van die eikels tikjes geven

Dat vond ik ook zo erg, die stroomstok... :(
Waarschuw beheerder
is 1 van jullie eigenlijk ooit wel es op een veemarkt geweest??

het wordt echt reuze opgeblazen, en zal wel eens wat gebeuren, maar als je oplet laten ze steeds dezelfde beelden zien.

Uitspraak van (k)suzanne(k) op donderdag 24 augustus 2006 om 09:23:
Gaat uiteindelijk om het geld,
transport moet snel en sneller, geen tijd
of interesse in HOE ze aankomen op de
plaats van bestemming...

dan wordt het beest niet verkocht en verdient de eigenaar er niet aan, dus dat valt ook iets mee hoor.

Uitspraak van (k)suzanne(k) op donderdag 24 augustus 2006 om 09:35:
Dat vond ik ook zo erg, die stroomstok...

dat ding moet je idd niet zomaar gebruiken,maar jij krijgt die koe echt anders niet overeind als hij geen zin heeft hoor!

ik keur het niet allemaal goed ofzo, ik zeg alleen dat het heeel anders is dan dat ze laten zien, en ik kan het weten, ik ben er wel eens geweest en waarschijnlijk kan ik dat niet lang niet van jullie allemaal zeggen..

Waarschuw beheerder
Koeien werden bijvoorbeeld geslagen, geschopt en met elektrische schokken bewerkt. Daarnaast is op de beelden te zien hoe het rundvee op hardhandige wijze de vrachtwagens in wordt getrokken.

Zouden ze ook eens moeten doen bij die achterlijke voetbalhoolies :yes:

Ontopic: onmenselijk en dan heb je geen enkel respect voor wat voor leven dan ook... :/

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van spoutch op donderdag 24 augustus 2006 om 09:53:

:yes:
Heb zelf 4 jaar op een veehouderij gewerkt.
het wordt echt reuze opgeblazen

Maar.. niet elke veehouderij is hetzelfde..er zijn wel degelijk veehouderijen die wel stroomdingen gebruiken..dat vind ik niet kunnen..

Zo'n stok (rubberen buis( vind ik niet erg.. hoe wou je die koe anders overeind krijgen..? heus niet met een hoop liefde hoor..
Met kalfjes vind ik dat wel anders.. je duwt gewoon je vinger in zijn bek en dan loopt ie zo achter je aan.. :yes:
Bij pinken worden ook vaak gewone rubberen buisen gebruikt.. die zijn echt zo wild..en lopen je dus zo omver..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 24 augustus 2006 om 10:00:
Maar.. niet elke veehouderij is hetzelfde..er zijn wel degelijk veehouderijen die wel stroomdingen gebruiken..dat vind ik niet kunnen..laatste aanpassing 24 augustus 2006 10:01

neej is wel zo, maar ik heb ook wel eens meegemaakt dat een koe met geen mogelijkheid de wagen in wilde, en zelfs wild werd...dan is zo'n ding wel makkelijk hoor..

maar ben wel blij dat er in ieder geval 1 iemand is die een beetje weet hoe het werkelijk er aan toe gaat.
de meeste hier hebben de klokken horen luiden....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van spoutch op donderdag 24 augustus 2006 om 10:04:
neej is wel zo, maar ik heb ook wel eens meegemaakt dat een koe met geen mogelijkheid de wagen in wilde, en zelfs wild werd...dan is zo'n ding wel makkelijk hoor..

Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 24 augustus 2006 om 10:00:
Zo'n stok (rubberen buis( vind ik niet erg.. hoe wou je die koe anders overeind krijgen..? heus niet met een hoop liefde hoor..
Met kalfjes vind ik dat wel anders.. je duwt gewoon je vinger in zijn bek en dan loopt ie zo achter je aan..
Bij pinken worden ook vaak gewone rubberen buisen gebruikt.. die zijn echt zo wild..en lopen je dus zo omver..laatste aanpassing 24 augustus 2006 10:04

Krijg je weer de eeuwenoude discussie van: is het geoorloofd voor mensen om extreme middelen te gebruiken om dieren in bedwang te houden??? :/
Waarschuw beheerder
Nee ik ben er niet geweest. Zou ook niets voor mij zijn om daarheen te gaan. Ik vind al snel iets zielig voor een dier. :-)

Waarom ze de hele tijd dezelfde beelden laten zien? Er waren meer beelden maar sommige mogen niet uitgezonden worden.

Al met al ben ik nog niet echt overtuigd door je verhaal. Ik blijf het erg vinden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 augustus 2006 om 10:08:
Krijg je weer de eeuwenoude discussie van: is het geoorloofd voor mensen om extreme middelen te gebruiken om dieren in bedwang te houden???

ik weet niet of je enig idee hebt hoe zwaar en sterk zo'n koe is?? als hij kwaad wordt, kun je gerust een ijzeren buis op zn kop slaan ..dat verneemt ie helemaal niets van!!
hij drukt je harstikke dood, dus ik meen dat een stroomprikker op deze manier wel geoorloofd is.

Uitspraak van JaapieB12 op donderdag 24 augustus 2006 om 10:08:
Waarom ze de hele tijd dezelfde beelden laten zien? Er waren meer beelden maar sommige mogen niet uitgezonden worden.

als je goed kijkt naar het fragment, zie je na een paar beelden weer dezelfde koe op het rooster liggen (check het kontnummer..)

Uitspraak van JaapieB12 op donderdag 24 augustus 2006 om 10:08:
Al met al ben ik nog niet echt overtuigd door je verhaal. Ik blijf het erg vinden.

ik probeer je niet te overtuigen, ik wil alleen maar even zeggen dat ik er zelf bij ben, en dat het echt niet zo ontzettend vreselijk is als naar buiten wordt gebracht...maar daar heeft de dierenbescherming vaker last van; overdrijven!

wij krijgen veel vee doordat de dierenbescherming het vee van anderen in beslag neemt (verwaarlozing ed) maar 8 vd 10 x is het zwaaaar overdreven en verkopen wij ze weer voor een dikke prijs.
Waarschuw beheerder
donateur
maar jij krijgt die koe echt anders niet overeind als hij geen zin heeft hoor!

De koeien die ik op tv zag waren dus zo dusdanig verwaarloosd dat ze geen puf hadden om op te staan :/ vind het gewoon niet goed te praten... :no: snap best dat je dieren soms wat harder moet aanpakken, maar er zijn wel grenzen ;)...

Uitspraak van spoutch op donderdag 24 augustus 2006 om 10:15:
als je goed kijkt naar het fragment, zie je na een paar beelden weer dezelfde koe op het rooster liggen (check het kontnummer..)

Heb toch veel verschillende beelden gezien! (Y)

probeer je niet te overtuigen, ik wil alleen maar even zeggen dat ik er zelf bij ben, en dat het echt niet zo ontzettend vreselijk is als naar buiten wordt gebracht...maar daar heeft de dierenbescherming vaker last van; overdrijven

Er zullen bedrijven zijn die het niet doen idd, maar er zijn wel degelijk zulke harde boeren die er niet mee zitten hoe die beesten er aan toe zijn!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ata op donderdag 24 augustus 2006 om 10:19:
Er zullen bedrijven zijn die het niet doen idd, maar er zijn wel degelijk zulke harde boeren die er niet mee zitten hoe die beesten er aan toe zijn!

dan hoeven ze het beest ook niet mee te slepen naar de markt want dan zit er geen vlees aan,worden ze niet verkocht en hoeven ze niet geslacht te worden..dus dat klopt niet helemaal..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van spoutch op donderdag 24 augustus 2006 om 10:22:
dan hoeven ze het beest ook niet mee te slepen naar de markt want dan zit er geen vlees aan,worden ze niet verkocht en hoeven ze niet geslacht te worden..dus dat klopt niet helemaal..

Ben het niet met je eens, het is niet de discussie
of het wel of niet gebeurd, dat feit ligt er!

En :yes: ik ben zeker vaker zelfs op veemarkten geweest,
en heb het meer dan eens met mn eigen ogen gezien.
Waarschuw beheerder
ik weet niet of je enig idee hebt hoe zwaar en sterk zo'n koe is?? als hij kwaad wordt, kun je gerust een ijzeren buis op zn kop slaan ..dat verneemt ie helemaal niets van!!

is goed... koek koek ben je dan... :/

Elk zoogdier voeld pijn!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van spoutch op donderdag 24 augustus 2006 om 10:04:
maar ben wel blij dat er in ieder geval 1 iemand is die een beetje weet hoe het werkelijk er aan toe gaat.
de meeste hier hebben de klokken horen luiden....

haha 8) :p

Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 augustus 2006 om 10:08:
Krijg je weer de eeuwenoude discussie van: is het geoorloofd voor mensen om extreme middelen te gebruiken om dieren in bedwang te houden???

Het antwoord wordt al gegeven:

hij drukt je harstikke dood, dus ik meen dat een stroomprikker op deze manier wel geoorloofd is.

Verder:
Een paar km van mijn huis, staat ook een veehouderij: Dit bedrijf heeft 800 melkkoeien, de droge koeien en de pinken en kalveren niet meegerekent, deze mensen werken dag en nacht met deze dieren, als je zou werken met deze dieren, zou je zelf weten dat koeien nogal hardkoppig en vooral hardleers zijn, en het dus zonders rubberen buis niet wil!

Een tijdje geleden is deze boer aangevallen door een stier, hij heeft mazzel dat hij nog leeft! een stier weegt meer dan 700 kg, een man ongeveer 90 kg? Hij had mazzel dat er andere mensen in de buurt waren met stokken, anders had hij het niet overleeft!

Verder... zoals al gezegd was.. worden die filmpjes simpel weg overdreven! Als jij zelf een aantal keren mee zou lopen op een veehouderij, zou je echt weten dat koeien nogal lomp, en vooral koppig zijn. en je ze voor geen meter omhoog krijgt, omdat ze gewoon schijt aan je hebben.
Waarschuw beheerder
als een koe er slecht uitziet, koopt niemand hem hoor.
ze proberen echt wel dat de koe er netjes en verzorgd bij staat, de een is dikker dan de ander maar goed.
dat weet je zelf ook wel als je er weleens geweest bent.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 24 augustus 2006 om 10:26:
Een tijdje geleden is deze boer aangevallen door een stier, hij heeft mazzel dat hij nog leeft! een stier weegt meer dan 700 kg, een man ongeveer 90 kg? Hij had mazzel dat er andere mensen in de buurt waren met stokken, anders had hij het niet overleeft!

hey, hier ook! een oudere man...?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van (k)suzanne(k) op donderdag 24 augustus 2006 om 10:26:
Elk zoogdier voeld pijn!!!

Tuurlijk wel ja.
Ik zeg ook niet dat ik met een ijzeren buis ga slaan of wat dan ook. :S
Maar hoe werd dat dan, gedaan op de veehouderij waar jij werkte? met een hoooop liefde zeggen dat de koe omhoog moet?? :roflol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van spoutch op donderdag 24 augustus 2006 om 10:28:
hey, hier ook! een oudere man...?

:O ja een oudere man.. (prov. Groningen :O )
Waarschuw beheerder
maar goed, er zullen heel veel bedrijven
zijn die goed voor hun dieren zorgen (y)

maar ik blijf erbij, dat dat beelden
die ze vanochtend uitgezonden hebben, heel
triest zijn, en dat de aanklacht niet
voor niets een feit is...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 24 augustus 2006 om 10:28:
Ik zeg ook niet dat ik met een ijzeren buis ga slaan of wat dan ook

die stroomstok is er idd niet
voor niks, alleen dat ding word
gebruikt op bijv. de bil
van een koe, omdat daar normaal
vet op zit, en NIET op haar uiers...
Waarschuw beheerder
donateur
Helaas is het al jaren bekend dat het er zo aan toe gaat op veemarkten.
Ik denk als ik dit zou zien ik de betreffende persoon een pak rammel zou geven.
Ik kots echt op dit soort praktijken.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van (k)suzanne(k) op donderdag 24 augustus 2006 om 10:32:
die stroomstok is er idd niet
voor niks, alleen dat ding word
gebruikt op bijv. de bil
van een koe, omdat daar normaal
vet op zit, en NIET op haar uiers...

B)
Ik gebruik dan geen ijzeren buis, op een stroomstok, omdat ik aan die dingen een tering hekel heb.

Maar...wat jij zegt.. je kan beter een stroomschok in de bil geven dan in de uier hoor..

Maar beter helemaal geen stroomstokken meer :S
Waarschuw beheerder
Elke vorm van dierenmishandeling is vreselijk...
Waarschuw beheerder
donateur

Mijn opa is er ook weleens door aangevallen, heeft ook geluk gehad... bij stieren ook niet zo gek vind je wel? :/ Daar moet je uiterst voorzichtig mee zijn!
Maar het gaat mij om die beelden, ik weet ook wel dat koeien koppig kunnen zijn :s maar dat zijn nog geen redenen om die beesten zo te behandelen ;)...

Uitspraak van spoutch op donderdag 24 augustus 2006 om 10:27:

Nee, dan wordt ie zo verwaarloosd dat ie alsnog dood gaat! (Y) :s

Geen zin om hier een discussie over te voeren verder, die beelden vind ik zwaar (N) wel of geen eigenwijze koeien ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nathalja(L) op donderdag 24 augustus 2006 om 10:35:

ja, heb je goed gehoord op het nieuws, maar als ze er allemaal al zo lang van weten, ..waarom wordt er dan niet eerder iets aan gedaan???
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 24 augustus 2006 om 10:30:
ja een oudere man.. (prov. Groningen )

hmm, hier fryslan..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 24 augustus 2006 om 10:35:
Maar...wat jij zegt.. je kan beter een stroomschok in de bil geven dan in de uier hoor..

DAAR GAAT HET OOK OM

Het is al GVD heel wat dat ze ze mogen gebruiken,
maar toch niet op die plek!?!
Waarschuw beheerder
@spoutch, ik vond die koeien met die overvolle en pijnlijke uiers ook heel erg. Is dat dan ook niet zo erg?

De koeien die te ziek waren om op te staan?

Wat doen die beesten daar dan? Het is al erg genoeg dat ze daar zijn, dat ze daar heen vervoerd zijn.
Waarschuw beheerder
Als jij zelf een aantal keren mee zou lopen op een veehouderij, zou je echt weten dat koeien nogal lomp, en vooral koppig zijn. en je ze voor geen meter omhoog krijgt, omdat ze gewoon schijt aan je hebben.

:jaja:

Ik ging vroeger als klein meisjes met mijn pa ook naar dat soort markten. Je groeit er mee op, en tot mijn (nu) schaamte, moet ik zeggen dat ik het maar normaal vond.
Ik zag nl niet anders en wist niet beter. Neemt niet weg dat ik nu natuurlijk fel tegenstander ben.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van JaapieB12 op donderdag 24 augustus 2006 om 10:39:
@spoutch, ik vond die koeien met die overvolle en pijnlijke uiers ook heel erg. Is dat dan ook niet zo erg?

Sorry ik heet geen spoutch 8) maar dat is zeker wel erg..
de uiers worden dan niet goed verzorgd, ze krijgen op den duur last van melkziekte of slepende melkziekte.
Gevolg: een overvolle uier waar je geen melk meer uit krijgt.
Als ze gewoon goed schoonmaken voor en na het melken wordt, de koeien goed eten geeft wordt dat voorkomen,
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van bonaparte op donderdag 24 augustus 2006 om 10:42:
Ik ging vroeger als klein meisjes met mijn pa ook naar dat soort markten. Je groeit er mee op, en tot mijn (nu) schaamte, moet ik zeggen dat ik het maar normaal vond.
Ik zag nl niet anders en wist niet beter.

is ergens logisch als je ermee opgroeid...
Maar ik denk dat ieder mens met een beetje
liefde voor dieren kan zeggen dat dit
toch niet echt de manier is... :no:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van (k)suzanne(k) op donderdag 24 augustus 2006 om 10:44:
niet echt de manier is...

Het is niet de manier maar geloof me een koe is echt lomp.
Duw je tegen een paard dan gaat deze opzij, duw je tegen een koe dan duwt ie terug. Werken dus in geen enkel opzicht mee.

Waarschuw beheerder

het wordt echt reuze opgeblazen, en zal wel eens wat gebeuren, maar als je oplet laten ze steeds dezelfde beelden zien.

k denk dat je je daarop flink kunt verkijken...
en ja, ik ben ook weleens op een veemarkt geweest, maar ben er zo snel mogelijk weer weggegaan, vind t zelf helemaal niks....
laat ik t zo zeggen, de meeste dieren zijn stronteigenwijs wanneer ze in of uitgeladen moeten worden, maar dat houdt niet in dat je maar moet gaan zitten rammen op zn reet om m vooruit te krijgen... Men weet wat voor risico's er aan het vak verbonden zit, maar dan moet je er wel zo mee weten om te gaan dat het dier er zelf niet zo onder hoeft te lijden lijkt mij :/

k heb ook weleens gezien op de veemarkt dat de koe zo strak en kort zat vastgebonden met zn hoofd aan een hek dat t zn nek niet eens kon bewegen, en hij moest er nog een hele dag staan, mn broer is er naartoe gegaan en heeft die boer ff flink op zn flikker gegeven...
Dus ja, een veehouderij is op zich niet super slecht, maar t mag wel wat diervriendelijker ja...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van bonaparte op donderdag 24 augustus 2006 om 10:46:
Duw je tegen een paard dan gaat deze opzij, duw je tegen een koe dan duwt ie terug.

hehe eindelijk iemand die het snapt 8)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 augustus 2006 om 10:47:
Dus ja, een veehouderij is op zich niet super slecht, maar t mag wel wat diervriendelijker ja...

Mee eens :yes:
Waarschuw beheerder
als een dier eigenwijs is dan is
het misschien soms nodig om iets meer
geweld te gebruiken...

Maar, grenzen aangeven en bewaken,
je kunt ook tever gaan...

En dat is wat ze vanmorgen lieten zien...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van (k)suzanne(k) op donderdag 24 augustus 2006 om 10:49:

Ik heb het niet gezien maar journalisten zijn slim genoeg om te weten wat ze moeten laten zien om de NL bevolking achter zich te krijgen. Je denkt toch niet dat als je een paar 'bijzondere gevallen' filmt dat elk beest op de veemarkt er zo bij staat of zo behandeld wordt???

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van (k)suzanne(k) op donderdag 24 augustus 2006 om 10:49:

Laat maar.. ik leg me er bij neer.. je ziet maar wat je geloven wil. er is nou al zo vaak gezegt, dat de media het erger maakt dan wat het lijkt!
Tuurlijk zijn er veehouderijen of veemarkten die zo te keer gaan op hun beesten..
Maar niet alle boeren doen dit!!!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van bonaparte op donderdag 24 augustus 2006 om 10:53:
. Je denkt toch niet dat als je een paar 'bijzondere gevallen' filmt dat elk beest op de veemarkt er zo bij staat of zo behandeld wordt???

:no: dat denk ik niet, maar die paar "bijzondere gevallen" zijn ook heel erg...
Of het er nou 10 of 10.000 zijn, het hoord niet...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van (k)suzanne(k) op donderdag 24 augustus 2006 om 10:57:
Of het er nou 10 of 10.000 zijn, het hoord niet...

Ja en jij bent vast moeder Theresa?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van bonaparte op donderdag 24 augustus 2006 om 10:59:
Je en jij bent vast moeder Theresa?

:no: die rol laat ik aan jou over 8)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Je en jij bent vast moeder Theresa?

8)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van (k)suzanne(k) op donderdag 24 augustus 2006 om 11:01:
die rol laat ik aan jou over

:looser:
Waarschuw beheerder
ach ja, het is ook een persoonlijke mening he...

Valt ook niet mee

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ontopic mensen, ontopic :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van bonaparte op donderdag 24 augustus 2006 om 10:53:
Ik heb het niet gezien maar journalisten zijn slim genoeg om te weten wat ze moeten laten zien om de NL bevolking achter zich te krijgen. Je denkt toch niet dat als je een paar 'bijzondere gevallen' filmt dat elk beest op de veemarkt er zo bij staat of zo behandeld wordt???

t zijn vaak niet alleen journalisten die dat doen hoor, vaak genoeg zijn er mensen undercover die gaan checken hoe die beesten behandeld worden O:)

Ja en jij bent vast moeder Theresa?

die zit echt niet op PF hoor O:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 augustus 2006 om 11:17:
die zit echt niet op PF hoor

;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 augustus 2006 om 11:17:
t zijn vaak niet alleen journalisten die dat doen hoor, vaak genoeg zijn er mensen undercover die gaan checken hoe die beesten behandeld worden

Sensatiezoekers zijn het, tuurlijk gebeurt het niet overal maar om dit maar als normaal te gaan beschouwen vind ik beetje naïef..... :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 augustus 2006 om 11:45:
tuurlijk gebeurt het niet overal maar om dit maar als normaal te gaan beschouwen vind ik beetje naïef.....

:respect:
Waarschuw beheerder
donateur
Las het net in het AD ja :s ZIEK gewoon!!! :@:@:@:@

Die gasten moeten ze alles afnemen wat ze hebben en zelf een stroomstoot op hun zak of in hun reet geven!!!

Bah smerig kk volk! :s:@:@
Waarschuw beheerder
Uitspraak van >>Massive<< ® op donderdag 24 augustus 2006 om 12:21:
Die gasten moeten ze alles afnemen wat ze hebben en zelf een stroomstoot op hun zak of in hun reet geven!!!

Bah smerig kk volk!

en zo hoord de reactie te zijn (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van (k)suzanne(k) op donderdag 24 augustus 2006 om 13:44:
en zo hoord de reactie te zijn

ja van iemand die in het centrum van deventer woont en waarschijnlijk nog geen dag met beesten omgaat...?

die koe die op de film lag, is gewoon van de benen gegaan..en ja, dat dier moet daar toch weg.
als ie bij een boer thuis van de benen ligt, moet ie ook de wagen in!

maar...i rest my case..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 augustus 2006 om 10:47:
k heb ook weleens gezien op de veemarkt dat de koe zo strak en kort zat vastgebonden met zn hoofd aan een hek dat t zn nek niet eens kon bewegen, en hij moest er nog een hele dag staan, mn broer is er naartoe gegaan en heeft die boer ff flink op zn flikker gegeven...

eeh, veemarkt is sochtends, niet de hele dag.
ze worden daar gewoon naar toe gebracht om verkocht te worden dus staan ze daar geen hele dag.
en misschien was het wel een heel kwaaie koe?? kortom; tis maar net hoe je het beleven wil.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Toch blijft het op de 1 of andere manier grappig hoe de mensen hier reageren..

De mensen die alleen een koe van 100 km hebben gezien, en totaal geen ene reet weten over een koe en haar gedrag en leefomgeving, hebben hun bek vooraan dat het zielig is..
Ze praten maar een eind weg..over wat ze wel allemaal niet gezien hebben op televisie of gelezen in de kranten..
Sommige mensen moeten gewoon eerst eens een week mee lopen op een veehouderij, en dan praten we wel verder ;)

Zoals ik al gezegd had de media blaast het echt enorm op..
Tuurlijk zijn er wel bedrijven die ruig met hun beesten om gaan..
Maar niet elke veehouderij is hetzelfde, jullie doen nu net of elke veehouderij hetzelfde is :S
We mogen blij zijn dat die boeren er zijn, anders mochten jullie zelf je handen vies maken, voor je eigen eten!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik vind het GVD niet normaal meer hoor!!! Al die verotte zielige tyfus mongole die met hun gore klauwe aan die zielige diertjes zitten! Die zielige diertjes geven zoveel aan ons!!! melk, eten! En dan gaan sommige achterlijke mongole zo met ze om!! Lekker triest allemaal! Jammer dat ik niet een paar van die boeren ken..

Uitspraak van spoutch op donderdag 24 augustus 2006 om 10:27:
ze proberen echt wel dat de koe er netjes en verzorgd bij staat, de een is dikker dan de ander maar goed.
dat weet je zelf ook wel als je er weleens geweest bent.

Ohnee wat dacht je van worst koeien.... Ik heb net op tv gezien dat die boeren kosten wat het kost een half dode koe als nog voor een prikkie wilt verkopen! Om er toch nog iets aan te verdien.. Die koeien worden dan verkocht om worst van te maken... Vandaar de naam worst koeien..

Uitspraak van Ata op donderdag 24 augustus 2006 om 10:36:
Uitspraak van Dance or Die op donderdag 24 augustus 2006 om 10:26:

Boeiend... :gaap:Wat heeft dat er nou mee te maken.. Het gaat om het mishandelen van dieren!! Kijk je kan een koe best een tik geven om op te staan! Of om mensen te redden zoals hier boven staat! Maar wat hier boven staat heeft niets met de situatie te maken!!

Uitspraak van spoutch op donderdag 24 augustus 2006 om 10:37:
Uitspraak van Nathalja ( en Jurgen) op donderdag 24 augustus 2006 om 10:35:

ja, heb je goed gehoord op het nieuws, maar als ze er allemaal al zo lang van weten, ..waarom wordt er dan niet eerder iets aan gedaan???

Omdat als we aan alles wat we weten iets moeten doen we over 300 000 jaar nog niet klaar zijn!! Tuurlijk weten we dit allemaal al lang.. Maar dan moet je niet zo kinderachtig zeggen dat er nog niets aan gedaan is! Er is aan zoveel wat we weten nog niets gedaan (HELAAS)

Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 24 augustus 2006 om 10:48:
Uitspraak van bonaparte op donderdag 24 augustus 2006 om 10:46:
Duw je tegen een paard dan gaat deze opzij, duw je tegen een koe dan duwt ie terug.

hehe eindelijk iemand die het snapt

Ja je kan best een koe in bedwang houden maar dit is GVD mishandeling! Hebben jullie die zielige beestjes niet gezien....!!!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 24 augustus 2006 om 19:17:
Maar niet elke veehouderij is hetzelfde, jullie doen nu net of elke veehouderij hetzelfde is
We mogen blij zijn dat die boeren er zijn, anders mochten jullie zelf je handen vies maken, voor je eigen eten!laatste aanpassing 24 augustus 2006 19:20

We zeggen toch niet dat elke veehouderij het zelfde s... dat zou er bij komen! Dan zou het helemaal erg worden! We zeggen alleen dat wat er nu gebeurt niet kan!!!! En dan maakt het gvd niet uit of het 1 of 100 000 koeien zijn! Dit kan gewoon niet je moet gewoon van die dieren afblijven!!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van J.(F) op donderdag 24 augustus 2006 om 20:08:
Boeiend... Wat heeft dat er nou mee te maken.. Het gaat om het mishandelen van dieren!!

Nou dat heeft er heel veel mee te maken!!! Ga jij maar even flink terug lezen, want ik ga niet NOG EEN KEER die discussie voeren, die we vanmorgen ook al gevoerd hebben!!!!!!
Uitspraak van J.(F) op donderdag 24 augustus 2006 om 20:08:
Ja je kan best een koe in bedwang houden maar dit is GVD mishandeling!

Dat zeg jij..? was je er zelf bij..? heb je het met je eigen ogen gezien? De media blaast alles altijd flink op en dat zal altijd zo blijven!! waaraan hebben gabbers anders een slechte naam gekregen..? Juist ja!
Uitspraak van J.(F) op donderdag 24 augustus 2006 om 20:10:
We zeggen toch niet dat elke veehouderij het zelfde s... dat zou er bij komen! Dan zou het helemaal erg worden!

:bye: ga jij maar terug lezen ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 24 augustus 2006 om 20:22:
Dat zeg jij..? was je er zelf bij..? heb je het met je eigen ogen gezien? De media blaast alles altijd flink op en dat zal altijd zo blijven!! waaraan hebben gabbers anders een slechte naam gekregen..? Juist ja!

Ik heb het trouwens met mijn eigen ogen gezien ja!!

Ik snap ook niet wie je nu eigenlijk aan het verdedigen bent!

Het ene moment zeg je dit :
Uitspraak van J.(F) op donderdag 24 augustus 2006 om 20:10:
Maar niet elke veehouderij is hetzelfde, jullie doen nu net of elke veehouderij hetzelfde is

En de andere keer zeg je dat we ons eigenlijk niet moeten aanstellen omdat de media alles opblaast!

Inderdaad! Dat hebben we gezien ja... en dat kan toch niet! Dat mag toch niet of vind je van wel.. Ik snap best wat je bedoelt! Een paar filmpjes en iedereen over de toeren.. zo gaat het er vaak niet aan toe! En om een koe in bedwang te houden krijgt hij soms een paar tikken.

Maar wat er nu op tv was en wat er al heel lang speelt! Dat kan gewoon niet... Dat is het punt!!! Dus er hoef hier geen discussie over te zijn... Wat er gebeurt is niet overal het geval maar waar het wel gebeurd daar moet iets aan gedaan worden!!!!

Of wil je soms zeggen dat die zieke koeien voor de lol mee zijn gekomen!! En of je nou wat van koeien af weet of niet! Iedereen kan zien wat mishandeling is..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De media blaast alles altijd flink op en dat zal altijd zo blijven!! waaraan hebben gabbers anders een slechte naam gekregen..? Juist ja!

Hahahahah :x o my god... en vooral
juist ja
er achteraan...... Alsjeblieft zeg!~!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ja dat heb ik idd gezegd ja.

Er zullen vast wel bedrijven zijn, die ruig met hun koeien om gaan, als je even terug leest, weet je ook dat ik gezegd heb dat ik er wel op tegen ben: als boeren hun stroomstokken gebruiken!

En over de media: De media blaast alles altijd enorm op.
Mensen daarbij heb ik het nu niet over jou ;) geloven alles wat de media zegt of niet, en daar heb ik een hekel aan!! EN die mensen bedoelde ik, deze mensen moeten zich niet zo aanstellen. Waarshcijnlijk hebben ze nog nooit een koe van dichtbij gezien, en trekken hun bek open, en hebben geen eigen mening, maar kopieren gewoon de woorden van de media!
Uitspraak van J.(F) op donderdag 24 augustus 2006 om 20:30:
Dat mag toch niet of vind je van wel..

Nee tuurlijk vind ik dat niet.
Ik heb zelf 4 jaar op een veehouderij gewerkt.
Wij gebruikten altijd rubberen buisen.. want een koe krijg je niet overeind met een hoop liefde, een koe heeft schijt aan je, en dat laat ze duidelijk merken!
Uitspraak van J.(F) op donderdag 24 augustus 2006 om 20:30:
Of wil je soms zeggen dat die zieke koeien voor de lol mee zijn gekomen!!

Hier ben ik wel op tegen. Vaak zijn dit jonge dieren die te weinig zorg hebben gehad. Deze pinken hebben vaak kans op slepende melkziekte waarna ze van die overvolle uiers krijgen..
Ik snap jouw'n kant ook wel hoor.. maar het lag meer aan de manier hoe je alles zei, waardoor ik fel op je in ging 8)8)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van J.(F) op donderdag 24 augustus 2006 om 20:42:
Hahahahah o my god... en vooral
juist ja
er achteraan...... Alsjeblieft zeg!~!

Opgefokt mens :S :looser:
Waarschuw beheerder
Vind het belachelijk dat alles om geld draaid

maar waarom zou alles om geld draaien?
Zal ik je dat vertellen:

Is het niet zo dat de consument zijn speklapje en runderlappen zo goedkoop mogelijk wil hebben?
We mochten toch potverdorie een euro meer moeten betalen voor een stukkie vlees...
Je moet ze zien staan bij de kassa...met hun familieverpakking speklappen in een plastic bakkie - 10 stuks voor spotprijzen...
En de mensen die de schappen bij langs scharrelen zodra de stickertjes geplakt zijn (Doe ik ook hoor...maar niet met vlees)

Zolang de consument niet bereid is wat meer neer te leggen voor het stukje vlees of gewoon eens drie dagen in de week geen vlees of vervangers zou eten...het zou op een land als Nederland enorm schelen als iedereen dit deed.

alles draait om geld * knipoog *
Ik heb het hier al eens eerder gezegd...de dierenwelzijnswet wordt niet aangepast...
Kost teveel geld om dieren wat behoorlijk te behandelen.

Enig idee hoeveel beurs vlees er weggaat bij een slager? Veel hoor...
En hoeveel vlees beland uiteindelijk in de afvalbak als het niet gekocht wordt.

Het is heel simpel een kwestie van vraag en aanbod...
Dus vreet met zijn allen gerust nog even drie speklappen tegen spotprijs weg zou ik zeggen.
Waarschuw beheerder
Ik vertelde hier pas ook nog dat ik er serieus over nagedacht had te stoppen met het journaal op de vroege ochtend...maar dat ik dat nieuwstechnisch gezien niet trek..

Nou dames en heren...voor het EERST dat ik me herinneren kan heb ik vannochten op RTL 4 weggezapt!!!
Ik WIL dat niet meer op de vroege ochtend klaar.
Ik heb de meest gruwelijke filmpjes gezien...allemaal heel bewust omdat ik pertinent niet mijn ogen dicht wil drukken...maar vannochtend was ik er klaar mee...voor het eerst...
Ik was opgelucht kan ik jullie vertellen...

En ik wist ineens weer waarom ik al ruim 8 jaar praktisch geen vlees meer at en sinds vorig jaar december helemaal gestopt ben met vlees eten.
Waarschuw beheerder
en jullie haddden ook nog nooit gezien hoe het er op de paardenmarkten aan toe gaat?
Niet veel fraaier dan op de veemarkten kan ik vertellen
Waarschuw beheerder
Kut boeren, laffe honden zijn het!!

VInd het echt laf om dieren te mishandelen. Weerloos!!
als ik het zou zien zou ik hem echt bonk op zn kop geven
Waarschuw beheerder
Ik reageer weer even:

Feit is dat dit niet iets nieuws is. Ik kan me dan wel boos maken om het feit dat heel NL nu op stelten staat terwijl deze praktijken 30 jaar geleden ook al aan de orde waren. Iedereen heeft zijn kop in het zand gestoken, elkaar de zwarte piet toegespeeld en het al die jaren maar gedoogd. Waarom nu dan ineens die hetze? De media heeft even zin om te rellen, iedereen staat nu te springen om er wat aan te doen en al die jaren heeft er geen haan naar gekraaid. Ja, ons druk maken om een mus die het leven moest laten, condoleance registers voor openen etc.

Er is ellende genoeg op deze wereld waar wij ons niks van aantrekken, pas als de media het op een bordje presenteert zijn we plots wakker. Dat vind ik dus jammer. Als je het dan allemaal zo erg vindt, kijk dan eens wat verder dan je straatje en wacht niet af.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van bonaparte op donderdag 24 augustus 2006 om 23:57:
Ik reageer weer even:

Feit is dat dit niet iets nieuws is. Ik kan me dan wel boos maken om het feit dat heel NL nu op stelten staat terwijl deze praktijken 30 jaar geleden ook al aan de orde waren. Iedereen heeft zijn kop in het zand gestoken, elkaar de zwarte piet toegespeeld en het al die jaren maar gedoogd. Waarom nu dan ineens die hetze? De media heeft even zin om te rellen, iedereen staat nu te springen om er wat aan te doen en al die jaren heeft er geen haan naar gekraaid. Ja, ons druk maken om een mus die het leven moest laten, condoleance registers voor openen etc.

Er is ellende genoeg op deze wereld waar wij ons niks van aantrekken, pas als de media het op een bordje presenteert zijn we plots wakker. Dat vind ik dus jammer. Als je het dan allemaal zo erg vindt, kijk dan eens wat verder dan je straatje en wacht niet af.

eens

Waarschuw beheerder
Uitspraak van spoutch op donderdag 24 augustus 2006 om 18:02:
eeh, veemarkt is sochtends, niet de hele dag.
ze worden daar gewoon naar toe gebracht om verkocht te worden dus staan ze daar geen hele dag.
en misschien was het wel een heel kwaaie koe?? kortom; tis maar net hoe je het beleven wil.

uhm, dit was s'avonds en ze waren de koeien al aan het UITLADEN, m.a.w. die beesten moesten daar nog een hele focking nacht staan :[
we hadden het ook voor de zekerheid gevraagd.

even voor de duidelijkheid, dit was in Purmerend, op de koemarkt... nou moet k eerlijk zeggen dat het wel een tijdje terug is geweest dus weet niet of het ondertussen al veranderd is, maar k heb ook de beelden gisteren gezien op de tv, en nou, t zag er niet echt zo uit :S

en dat doe jij ook??
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 augustus 2006 om 10:15:
en dat doe jij ook??

:jaja: ik draag mijn kleine steentje bij, beter iets dan niets.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van bonaparte op vrijdag 25 augustus 2006 om 10:20:
ik draag mijn kleine steentje bij, beter iets dan niets

en dat is?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 augustus 2006 om 10:35:
en dat is?

Een behoorlijk aantal goede doelen steunen op het gebied van dierenwelzijn.

Maare...blijven we even ontopic?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van bonaparte op vrijdag 25 augustus 2006 om 10:43:
Een behoorlijk aantal goede doelen steunen op het gebied van dierenwelzijn. Ik steun principieel alleen maar dierenwelzijn.

ok prima, maar hoe weet jij dat de mensen die hier op dit forum zitten, dat ook niet doen dan? aangezien je dit zegt:

Als je het dan allemaal zo erg vindt, kijk dan eens wat verder dan je straatje en wacht niet af.

Waarschuw beheerder
Uhmm, Kinky Indo…hoezeer wij ook op 1 lijn zitten qua gedachtengoed, erger ik me ontzettend aan jouw enorme drang en behoefte om ander mensen ter verantwoording te roepen.
Niemand mag iets zeggen zonder dat ie tot in detail uitlegt wat hij zelf allemaal doet/

Je deed het ook bij mij en vervolgens reageerde je verbolgen dat jij niemand ter verantwoording riep, dat ik me aan zat te stellen, etc.
Goed…klaar…maar nu doe je het weer. * knipoog *

Waarom zouden mensen hele lappen tekst moeten tikken om iedere keer naar aanleiding van een stukje tekst van ze, waarin ze het notabene met je eens zijn, jouw uit te gaan lopen leggen wat ze zelf allemaal doen?

Kijk, ik doe dat graag * knipoog* dus aan mij heb je een goede…maar het wordt een beetje flauw eerlijk gezegd…Ik zit nu namelijk te wachten op een berichtje van jouw kant of van de kant van je vriendin dat je niet moet blaten als je niets structureels doet voor honden in Spanje, katten in Spanje, stichting aap cartridges inzamelen etc.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mercedes26 op vrijdag 25 augustus 2006 om 10:49:
Ik zit nu namelijk te wachten op een berichtje van jouw kant of van de kant van je vriendin dat je niet moet blaten als je niets structureels doet voor honden in Spanje, katten in Spanje, stichting aap cartridges inzamelen etc.

kan je lang wachten ;p

luister mop, ik heb het vaak genoeg meegemaakt op PF, dat mensen dingen in de rondte beginnen te roepen, terwijl ze er zelf niet aan meedoen maar wel mensen ergens op gaan wijzen en daar heb ik gewoon een hekel aan, vandaar dat ik graag af en toe wat meer uitleg wil hebben, en ja, als mensen dat verkeerd opvatten, jammer dan, is niet mijn probleem even grof gezegd... O:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 augustus 2006 om 10:46:
ok prima, maar hoe weet jij dat de mensen die hier op dit forum zitten, dat ook niet doen dan? aangezien je dit zegt:

Dat ging over NL algemeen en niet over bepaalde personen, noch over PF leden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van bonaparte op vrijdag 25 augustus 2006 om 10:59:
Dat ging over NL algemeen en niet over bepaalde personen, noch over PF leden.

ok, duidelijk (y)
tnx voor de uitleg :D

btw, op deze site www.peta.com (niet geschikt voor jeugdige kijkers) kan je trouwens ook zien hoe het er aan toegaat in t buitenland, bv. Australie, nou, daar is Nederland niks bij vergeleken met de dingen die daar gebeuren met de koeien etc. :(
Waarschuw beheerder
Ja, ik ben het met je eens Kinky Indo…
Want ik heb ook nog geen 1 reactie op mijn berichten gehad he?!
Waarom niet?

Omdat ik denk dat het grootste deel van de flokkers uit dit topic gisteravond wel gewoon weer achter hun goedkope slavink, speklap, sudderlap of biefstuk zaten…
Heel simpel verhaaltje, nog maar een keer..

VRAAG – AANBOD

Zolang de vraag naar vlees zo hoog blijft, zo lang zullen ze koeien in de massa moeten verkopen, vervoeren en slachten. En bij massa moet het allemaal snel snel snel en wordt er dus maar weinig meer op dierenwelzijn gelet.
Zolang mensen die goedkope melk van de Aldi willen drinken, zolang staan die melkkoeien onnatuurlijk veel melk te geven iedere dag.

Doe mij maar ‘Groene Koe’ melk en yoghurt…smaakt veel beter.

Veel mensen hier zijn zwaar verontwaardigd, maar blijven het wel kopen…
Tja, dan veranderd er dus niets.
En idd…sommigen hebben nog nooit een koe van dichtbij gezien ahahah

Ik ben in juni wezen logeren bij een Bed and Breakfast in Zeewolde.
Op een biologische melkveehouderij.
90 koeien die bijna de hele dag buiten staan te grazen…super om te zien
ik woon zelf ook tussen de boeren bedrijven, maar mijn hart maakt toch iedere keer een sprongetjes van blijdschap als ik langs de scharrelkip-boer rijd of langs de biologishe melkveehouderij…
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 augustus 2006 om 11:04:
w, op deze site www.peta.com (niet geschikt voor jeugdige kijkers) kan je trouwens ook zien hoe het er aan toegaat in t buitenland, bv. Australie, nou, daar is Nederland niks bij vergeleken met de dingen die daar gebeuren met de koeien etc.

jij bedoeld dat filmpje van de slachthuizen daar?
nee dank u...die heb ik al eens gezien...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mercedes26 op vrijdag 25 augustus 2006 om 11:15:

welk bericht bedoel je? :/
wees s ff wat duidelijker...

Uitspraak van Mercedes26 op vrijdag 25 augustus 2006 om 11:16:
jij bedoeld dat filmpje van de slachthuizen daar?
nee dank u...die heb ik al eens gezien...

ja onder andere, je hebt er ook nog een waar ze t hebben over de schapenindustrie in australie, nou echt, ongelofelijk hoe crue mensen kunnen zijn tegen dieren, om te janken gewoon!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 augustus 2006 om 10:46:

dat vroeg ik mezelf ook af...

Je moet niet direct denken dat mensen die een
topic openen geen idee hebben waarover ze praten...

Vrij irritant is dat...

maar goed :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 augustus 2006 om 11:21:
praak van Mercedes26 op vrijdag 25 augustus 2006 om 11:15:

welk bericht bedoel je?
wees s ff wat duidelijker...

Mijn berichten van gisteravond 22.21 * Knipoog *
Nog geen enkele reactie van niemand, terwijl ik daar de spijker op zijn kop sla...
ik leg uit waarom dit gebeurd...
maar geen reactie...

tekenend vind ik dat
Waarschuw beheerder
Peta = fijne organisatie, heb bijna al die filmpjes weleens gezien....en het snijdt me tot in het diepst van mijn hart en ziel als ik dat zie..ik ga mezelf niet zitten pijnigen door er keer op keer naar te kijken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mercedes26 op vrijdag 25 augustus 2006 om 11:29:
Mijn berichten van gisteravond 22.21 * Knipoog *
Nog geen enkele reactie van niemand, terwijl ik daar de spijker op zijn kop sla...
ik leg uit waarom dit gebeurd...
maar geen reactie...

tekenend vind ik dat

hahaha ik weet niet waar je mee bezig bent hoor, maar ik ben nl niet verplicht om op elk bericht wat jij neerzet wat te antwoorden, dus kap ff met deze onzin wil je :[ *knipoog*

Uitspraak van (k)suzanne(k) op vrijdag 25 augustus 2006 om 11:24:
Vrij irritant is dat...

en zie hier, iemand die ook die mening deelt O:)
goh, ben ik dan toch niet de enige die hier zo over denkt :D

maar goed dat was ff way OFFtopic, laten we gewoon weer ff ouwehoeren over de stand van zaken m.b.t de VEEMARKT!!
Waarschuw beheerder
Niet zo boos doen…
Ik bedoelde dat er gewoon in het ALGEMEEN nog niet 1 reactie op mijn bericht is geweest.
Het was niet speciaal aan iemand gericht.
Ik reageerde op de openinspost waarin gezegd werd dat alle om geld draait.

Vervolgens reageert er niemand op mijn bericht terwijl ik dus wel precies aangeef waar hem de kneep zit.

Het is dus zeker niet de bedoeling dat jij op al mijn berichten moet reageren hoor hahahah…dat zou mooi zijn als ik dat van je zou vragen..
Als je wat aan me vraagt krijg je antwoord en andersom idem…maar niemand is verplicht om op mijn bericht te reageren hoor.
Hoewel ik het wel heel tekenend vind….

Spreek je mensen aan op hun eigen knieperigheid met betrekking tot het kopen van goedkope stukjes vlees, dan raak je ze waarschijnlijk toch op een tere plek, want er komt geen reactie.

Waarschuw beheerder
oh ok, dan is dat duidelijk :flower:

Ja, laat ik eerlijk zijn, over hetgeen wat je hebt neergezet m.b.t vlees, het lot van de dieren gaat mij ook erg aan, maar een ieder heeft zn grenzen. De een wordt compleet vegetarier, de ander eet alleen biologisch vlees en sommigen beperken het tot gewoon laveloos vlees kopen en niet kijken waar het vandaan komt.

Ikzelf doe zo'n beetje van alle 3, maar geheel vegetarier nee, dat zit helaas niet in me...
Waarschuw beheerder
Misschien komt dat punt nog een keer voor jou…je weet het niet..
Ik at al jaren praktisch geen vlees meer, en dat wat ik de laatste jaren at was idd biologisch, maar het ging me zo ontzettend tegenstaan…Ik ben nooit een vleeseter geweest.

Tja…als je met tegenzin op een stukkie vlees zit te kauwen kun je er net zo goed mee stoppen hahaha. Maar sinds ik echt bewust gezegd heb, NU stop ik er helemaal mee, merk ik wel dat ik steeds meer oplet.
Eerder pakte ik nog weleens een pizza met salami en plukte de salami eraf.
Zelfde met aardappelsalade met spekjes en zo…
Ik probeer dat eigenlijk ook niet meer te kopen.
Ik haffelde ook nog weleens een Bamischijf weg en zo…en dat doe ik dus ook heel bewust niet meer nu.
Ik heb nu vegetarische kroketten en bamischijven in de diepvries liggen.
Soms is het weleens lastig..maar ach…ik heb de keuze gemaakt en voel me goed.
Zondag heb ik een BBQ en ik ga vandaag even wat voor mezelf ritselen…ik ga een ander daar niet mee lastigvallen…dan koop ik dat zelf wel..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van spoutch op donderdag 24 augustus 2006 om 17:58:
ja van iemand die in het centrum van deventer woont en waarschijnlijk nog geen dag met beesten omgaat...?

Ten eerste woon ik net buiten Deventer
Ten tweede boeit dat iets? Ik werk niet met dieren, maar met mensen. Maar dan nog? Mag ik er dus niets van zeggen ofzo? Tsss...:s :looser:

Uitspraak van spoutch op donderdag 24 augustus 2006 om 17:58:
die koe die op de film lag, is gewoon van de benen gegaan..en ja, dat dier moet daar toch weg.
als ie bij een boer thuis van de benen ligt, moet ie ook de wagen in!

Oooh kijk dus dan doen we dat met stroomstoten :s Jaaa nee dan is het goed :s
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 24 augustus 2006 om 19:17:
Toch blijft het op de 1 of andere manier grappig hoe de mensen hier reageren..

De mensen die alleen een koe van 100 km hebben gezien, en totaal geen ene reet weten over een koe en haar gedrag en leefomgeving, hebben hun bek vooraan dat het zielig is..
Ze praten maar een eind weg..over wat ze wel allemaal niet gezien hebben op televisie of gelezen in de kranten..
Sommige mensen moeten gewoon eerst eens een week mee lopen op een veehouderij, en dan praten we wel verder

We mogen blij zijn dat die boeren er zijn, anders mochten jullie zelf je handen vies maken, voor je eigen eten!laatste aanpassing 24 augustus 2006 19:20

en toch is het niet normaal ... en mischien als je goed had opgelet bij het nieuws kon je horen dat het bij dieren dezelfde pijngrens hebben als mensen!!

maja mischien hou je wel van stroom stoten en stok slagen en dat je het daarom niet zo erg vind!

maakt niet uit of het 1 koe is of 100 het is gewoon niet normaal!
Waarschuw beheerder
Ja je kan best een koe in bedwang houden maar dit is GVD mishandeling!

Moet je erbij zijn geweest dan ...volgens mij zag je de filmpjes gewoon op tv en dat zegt al genoeg !
Waarschuw beheerder
En hoe zit dat nou dames en heren…
Kinky Indo geeft eerlijk antwoord op mijn

Oorzaak-gevolg / vraag – aanbod verhaal

Ik hoor nog steeds alleen maar off topic geneuzel en verontwaardigende reactie’s
Lees mijn bericht van 24-8 22.21 even door…
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van LadySaphira op vrijdag 25 augustus 2006 om 12:28:
en toch is het niet normaal ... en mischien als je goed had opgelet bij het nieuws kon je horen dat het bij dieren dezelfde pijngrens hebben als mensen!!

maja mischien hou je wel van stroom stoten en stok slagen en dat je het daarom niet zo erg vind!

Helemaal mee eens! :respect:
Waarschuw beheerder

Kijk (y) zie je wel, eindelijk nog iemand die
GVD een beetje gevoel in dr donder heeft :flower:
Waarschuw beheerder
gaaaaaap en nog steeds geen inhoudelijke reactie's
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mercedes26 op vrijdag 25 augustus 2006 om 12:56:

Wat wil je nou voor inhoudelijks :S

Het gaat er gewoon om dat er mensen
zijn die dit gewoon wel erg vinden,
en jij probeerd alles goed te praten...

Zegt meer over jou dan over iemand
die wel met die dieren te doen heeft.

ONGEACHT of diegene er verstand van heeft.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van (k)suzanne(k) op vrijdag 25 augustus 2006 om 13:01:
Uitspraak van Mercedes26 op vrijdag 25 augustus 2006 om 12:56:

Wat wil je nou voor inhoudelijks

Het gaat er gewoon om dat er mensen
zijn die dit gewoon wel erg vinden,
en jij probeerd alles goed te praten...

Zegt meer over jou dan over iemand
die wel met die dieren te doen heeft.

ONGEACHT of diegene er verstand van heeft.

Dan moet je nog eens lezen, lezen…je weet wel…
Want je hebt werkelijk geen snars begrepen van wat ik heb getypt.
Ik praat het dus niet goed.
En ik vind het net zo erg als iedereen die oeeeh en aaaahhh roept.
Ik geef alleen aan wat de ooraak is van het belabberd omgaan met dieren.

Ja, enerzijds de boeren en handelaren zonder gevoel in hun donder En anderzijds de consument die zelf vraagt naar goedkoop vlees.
Logisch verhaaltje lijkt mi.

Dus ik zit het niet goed te praten…allerminst.
ik haal alleen die kilo’s stront even uit jullie ogen en wijs jullie op je eigen verantwoordelijkheid en eigen aandeel in dit dierenleed…
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mercedes26 op vrijdag 25 augustus 2006 om 13:11:

Ja, enerzijds de boeren en handelaren zonder gevoel in hun donder En anderzijds de consument die zelf vraagt naar goedkoop vlees.

Hm Hm :s Yeah right...omdat ik een goedkoop biefstukje wil moeten die beesten mishandeld worden?

*kuch* Jaaa...héél logisch :s
Waarschuw beheerder
Uitspraak van >>Massive<< ® op vrijdag 25 augustus 2006 om 13:13:
Uitspraak van Mercedes26 op vrijdag 25 augustus 2006 om 13:11:

Hm Hm Yeah right...omdat ik een goedkoop biefstukje wil moeten die beesten mishandeld worden?

*kuch* Jaaa...héél logisch

de hele logica ontgaat je...jij ziet daar de oorzaak-gevolg en actie-reactie niet.
Of je leest niet, zoals er wel meer niet doen.

Maar blijf jij maar geloven dat je met heel verontwaardigd roepen dat het zielig is, er een heleeee hoop veranderd voor die dieren...weltrusten
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mercedes26 op vrijdag 25 augustus 2006 om 13:19:
de hele logica ontgaat je...jij ziet daar de oorzaak-gevolg en actie-reactie niet.
Of je leest niet, zoals er wel meer niet doen

Meid, wat je wil (y)

Laat mensen lekker hun verontwaardiging
uitspreken...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mercedes26 op vrijdag 25 augustus 2006 om 13:19:
Maar blijf jij maar geloven dat je met heel verontwaardigd roepen dat het zielig is, er een heleeee hoop veranderd voor die dieren...weltrusten

En blijf jij het maar fijn goedblaten :looser:
Waarschuw beheerder
Suzanne en Massive WAAR praat ik het goed??

Nou wil ik dat jullie mij even haarfijn laten zien waar ik het goedpraat dat er zo met dieren omgegaan wordt?
Ik hou er niet van om beschuldigd te worden van iets omdat mensen te lamlendig zijn om te lezen wat er staat.
Als er IEMAND is die zich het lot van bio industrie dieren aantrekt dan ben ik het wel…
Dus reageer niet zo verdomde debiel willen jullie?

Als je wat mankeert aan je ogen of last hebt van begrijpend lezen houd dan gewoon je snater dicht, want dit gaat natuurlijk nergens over he?!

Dat ik niet alleen oeh en aaah roep en die boeren voor achterijke klootzakken uitmaak, maar wel een hele lap tekst zit te tikken om die berg stront uit jullie doppen te halen , geeft dus maar precies aan wat het verschil tussen jullie en mij is.
Jullie blaten maar vooral je verontwaardiging van je af…over drie dagen ben je het weer vergeten tot het volgende nieuwsbericht over weer een veemarkt of ditmaal de paardenmarkt, of de paardentransporten naar Italie of de stierengevechten in Spanje of het afmaken van honden in China..
Blaters…die niets doen om het te veranderen…

Nou…dan laat mij maar lekker actief bezig zijn om biologisch te promoten, te praten met boeren hoe het nou eigenlijk zit en gaat…
Schreeuwen jullie vooral alleen je verontwaardiging uit…
Het stadium van alleen verontwaardigd zijn om dierenleed ben ik namelijk al een paar jaar ontgroeit…ik ben overgegaan tot ook daadwerkelijk wat doen met die verontwaardiging
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mercedes26 op vrijdag 25 augustus 2006 om 13:51:
Het stadium van alleen verontwaardigd zijn om dierenleed ben ik namelijk al een paar jaar ontgroeit…ik ben overgegaan tot ook daadwerkelijk wat doen met die verontwaardiging

En mevrouw gaat er uiteraard vanuit dat dit alleen bij
haar het geval is (y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mercedes26 op donderdag 24 augustus 2006 om 22:21:
Het is heel simpel een kwestie van vraag en aanbod...
Dus vreet met zijn allen gerust nog even drie speklappen tegen spotprijs weg zou ik zeggen.

Sorry ik vraag niet om een goedkoper stukje vlees omdat die koe toevallig als een idioot behandeld is!
Waarschuw beheerder
Daar ga ik niet vanuit nee, VANDAAR mijn berichtje…ik wilde weleens zien hoe anderen erover dachten en eens kijken of er een discussie op gang zou komen HOE dit soort dingen aan te pakken…behalve dan de aangifte die er nu ligt….dat is namelijk niet jouw verdienste en ook niet de mijne, maar van degenen die daar undercover naar die verschrikkelijke taferelen hebben moeten kijken….

Maar in plaats van nuttige informatie of iets dergelijks zie ik nog steeds ALLEEN maar verontwaardiging..
Ik wil de discussie op gang hebben hoe je dit denkt te voorkomen…
Maar goed…geef nou eens eerlijk antwoord..

Eet je 7 dagen in de week vlees of iig het grootste deel van de week?
Is dat biologisch vlees?
Of is dat vlees wat in bulk tegen spotprijzen verkocht wordt?

Je hoeft om mij geen verantwoording af te leggen, maar in mijn ogen, zolang mensen tegen spotprijzen vlees willen eten, het liefst 7 dagen in de week, blijf je dit soort dingen ook houden. Als jij een beter oplossing of een ander visie hebt dan hoor ik die graag….DAT was mijn intentie.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mercedes26 op vrijdag 25 augustus 2006 om 14:28:
Je hoeft om mij geen verantwoording af te leggen, maar in mijn ogen, zolang mensen tegen spotprijzen vlees willen eten, het liefst 7 dagen in de week, blijf je dit soort dingen ook houden. Als jij een beter oplossing of een ander visie hebt dan hoor ik die graag….DAT was mijn intentie

Ik ben het gedeeltelijk met je eens, ik denk dat dit wel MEDE
een oorzaak is, tuurlijk wel.

Zolang er vlees gegeten word, blijven een aantal dingen hetzelfde...

Daarintegen:
Uitspraak van >>Massive<< ® op vrijdag 25 augustus 2006 om 14:09:
Sorry ik vraag niet om een goedkoper stukje vlees omdat die koe toevallig als een idioot behandeld is!

Hier ben ik het wel mee eens.
Ik hou die stroomstok niet vast he...
Verder zou ik idd het liefste zien dat je dan maar wat meer betaald voor vlees, wanneer de mensen dan de dieren beter behandelen...

Ik denk alleen niet dat het altijd zo werkt.
Bepaalde mensen zien dieren toch als
verkoopproduct, met het oog daarin winst te halen,
ongeacht hoeveel er word afgenomen,
want er zullen altijd mensen zijn die het blijven eten.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

GVD :S als je even GOED gelezen had wat nogal moeilijk is voor bepaalde mensen, had je geweten dat ik TEGEN stroomstokken ben!!!
IK zeg het nu nog 1 keer, stroomstokken BEN IK OP TEGEN!!
Stokslagen (MITS MET EEN RUBBEREN BUIS< IN PLAATS VAN EEN IJZEREN BUIS, vind ik heel wat anders, want een koe heeft schijt aan je hij loopt je zo om ver, je krijgt een koe heus niet met een hoop liefde om ver)

Dus nog even voor de mensen, die lezen MOEILIJK vinden!!
Ik ben tegen stroomstokken, en ijzeren buisen!!!

MOEILIJK HE!? LEZEN!?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Vliegje op donderdag 24 augustus 2006 om 22:40:
Kut boeren, laffe honden zijn het!!

VInd het echt laf om dieren te mishandelen. Weerloos!!
als ik het zou zien zou ik hem echt bonk op zn kop geven

Kijk dit bedoelde ik nou, er zijn een paar kneusen bij, die gelijk ALLE boeren beoordelen!! NIET ALLE BOEREN ZIJN HETZELFDE HOOR!! :frusty:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 25 augustus 2006 om 15:08:
Kijk dit bedoelde ik nou, er zijn een paar kneusen bij, die gelijk ALLE boeren beoordelen!! NIET ALLE BOEREN ZIJN HETZELFDE HOOR

nee... dat is waar, ik ben
ervan overtuigd dat jij of de mensen om
je heen wel goed met hun dieren omgaan...

En dat is lief bedoeld! :flower:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van (k)suzanne(k) op vrijdag 25 augustus 2006 om 15:17:
nee... dat is waar, ik ben
ervan overtuigd dat jij of de mensen om
je heen wel goed met hun dieren omgaan...

En dat is lief bedoeld!

haha :p
Nou dat is echt zo hoor:O :cry: haha :9
ik doe zelfs nog paraveterinair.. het zou niet best zijn als ik niet lief was voor de diertjes :o dan had ik geen werk meer :O :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 25 augustus 2006 om 15:20:
haha
Nou dat is echt zo hoor haha
ik doe zelfs nog paraveterinair.. het zou niet best zijn als ik niet lief was voor de diertjes dan had ik geen werk meer

Meid, ik geloof je :yes:

En ben blij dat je dan tenminste het
goede voorbeeld wilt geven :D
Waarschuw beheerder
die boeren moeten ze zelf ff met die stroomstoot op hun klote hebben weten ze gelijk hoe het voelt voor die arme koeien
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 25 augustus 2006 om 15:06:
GVD als je even GOED gelezen had wat nogal moeilijk is voor bepaalde mensen, had je geweten dat ik TEGEN stroomstokken ben!!!
IK zeg het nu nog 1 keer, stroomstokken BEN IK OP TEGEN!!
Stokslagen (MITS MET EEN RUBBEREN BUIS< IN PLAATS VAN EEN IJZEREN BUIS, vind ik heel wat anders, want een koe heeft schijt aan je hij loopt je zo om ver, je krijgt een koe heus niet met een hoop liefde om ver)

Dus nog even voor de mensen, die lezen MOEILIJK vinden!!
Ik ben tegen stroomstokken, en ijzeren buisen!!!

MOEILIJK HE!? LEZEN!?

ohhhhhh ja stok slagen ( maar dan wel van rubber ) zijn echt veeeeeeeeeeeeeeeel beter!!

Dus je bedoeld wel slaan ( maar dan wel met rubber ) en geen stroomstoten !!

ja dat is natuurlijk helemaal geen mishandeling he!!

Begrijp je zelf nog wel wat je allemaal zegt???

Waarschuw beheerder
Uitspraak van LadySaphira op vrijdag 25 augustus 2006 om 20:47:
ohhhhhh ja stok slagen ( maar dan wel van rubber ) zijn echt veeeeeeeeeeeeeeeel beter!!

Dus je bedoeld wel slaan ( maar dan wel met rubber ) en geen stroomstoten !!

ja dat is natuurlijk helemaal geen mishandeling he!!

Begrijp je zelf nog wel wat je allemaal zegt???

wat ik me afvraag. heb jij ooit wel eens met koeien gewerkt??

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 augustus 2006 om 18:24:
wat ik me afvraag. heb jij ooit wel eens met koeien gewerkt??

haahhaha moet je dat nog vragen..?
Alles wat ze zegt blijkt wel dat ze nog nooit een koe van dichtbij heeft gezien :roflol:
Waarschuw beheerder
Ik wil haar wel uitnodigen hoor, moeten jullie ook komen, kunnen we nog vreselijk lachen.

Hoe in godsnaam wil jij een koe van achter uit het land naar voren krijgen met aaien en lieve woordjes???

Waarschuw beheerder
ik heb niet alles gelezen..maar ik heb jaren in leeuwarden gewoond en ook heel wat vrijdagen daar op de vee markt rondgelopen...;)

tja....er zijn er inderdaad bij die gewoon echt grof omgaan met dieren, ooit eens een keer erbij staan janken als 14 jarige dat een koe de poten kapot had en gewoon niet overeind kon....
een van die boeren kreeg toen ook op zijn donder van de anderen daar, die kerel stond echt uit alle macht te trappen tegen die koe zijn kop en hals om dat beest overeind te krijgen....:(:(:(

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van bonaparte op zaterdag 26 augustus 2006 om 19:27:
Hoe in godsnaam wil jij een koe van achter uit het land naar voren krijgen met aaien en lieve woordjes???

hahahaa :D:D:D ja laten we er uitnodigen :p
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 augustus 2006 om 19:31:
tja....er zijn er inderdaad bij die gewoon echt grof omgaan met dieren, ooit eens een keer erbij staan janken als 14 jarige dat een koe de poten kapot had en gewoon niet overeind kon....
een van die boeren kreeg toen ook op zijn donder van de anderen daar, die kerel stond echt uit alle macht te trappen tegen die koe zijn kop en hals om dat beest overeind te krijgen....

Kijk dat vind ik natuurlijk wel heel erg ver gaan..

Zo iemand moet ik ook niet tegen komen..

Maar je hebt hier van die mensen, die beweren (en dan heb ik het niet over de beelden of iets dergelijks) dat gelijk alle boeren koeienmishandelen, ook wanneer ze gewone rubberen buisen gebruiken... je kan dat wel honderd keer zeggen..maar die mensen zullen dat toch nooit snappen, want ze weten totaal niet hoe een koe in elkaar steekt...

Waarschuw beheerder
koeien zijn best rare beesten soms:P
ik heb er vroeger heel wat geschoren in wintertijd en ook vaak geholpen met melken....

er zijn er inderdaad een heleboel boeren bij die totaal geen geduld hebben voor hun dieren.
koeien zijn soms wat traag, maar om nou meteen een trap uit te delen omdat mevrouw niet meteen omhoog komt als je dat wilt? tja....:/

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 augustus 2006 om 20:00:
koeien zijn best rare beesten soms

ik heb er vroeger heel wat geschoren in wintertijd en ook vaak geholpen met melken....

Staarten scheren...brr wat een rot werk :p
Zelf werkte ik op een veehouderij met 350 melkkoeien brrr en om dat allemaal te scheren daar werd je niet blij van :S
En dan heb ik nog niet eens de pinken en het andere klein vee meegerekend :O

er zijn er inderdaad een heleboel boeren bij die totaal geen geduld hebben voor hun dieren.

Dat is helaas zo in die wereld ja..

maar tijdens melktijd ga je heus niet op elke koe staan te wachten, vooral niet als je nogal behoorlijk veel hebt..
tijd is geld helaas, en dat zal altijd zo blijven..
kijk ik vond het helemaal niet erg.. hoe langer ik er over deed hoe meer geld ik kreeg.. 8) die boer dacht er alleen niet zo over.. alles moet snel snel..

vind het ook erg asociaal wat een boer krijgt voor 1 liter melk..nota bene 23 cent als het niet minder is.. :S en hoe duur is het in de winkel...? 1,20 als het niet meer is :frusty:

Waarschuw beheerder
vooral het scheren van die jonge beesten....:frusty:
superwild, we hebben ze wel es tussen 2 hekken moeten zetten omdat je ze gewoon niet hanteren kon...:/

ik heb nooit geslagen met stokken ofzo, wel es een beest een trap verkocht omdat ze mij trapten.
vind ik wel kunnen, beest trapt mij, dan trap ik terug, alhoewel zijn trap zeker weten harder aankomt;)

maar t klopt wel hoor...de koeien moeten naar binnen en staan op een kluitje buiten te treuzelen, dan zijn er inderdaad een hoop boeren die ze een tik geven met een stok..zo van loop es door... ik heb nooit gezien dat dat hard ging hoor, gelukkig niet,want dan was ik denk ik wel boos geworden hahaha:P

maar de leeuwarden vee markt valt best wel mee, we gingen er vaak heen op vrijdag morgen , geitjes kijken enzo, en van al die keren dat ik er ben geweest heb ik denk ik maar een keertje of 3 dingen gezien die niet konden..

dan straks weer de paardenmarkt in oktober in zuidlaren....
dan zie je weer heel wat dingen die je liever niet wilt zien...:S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 26 augustus 2006 om 19:37:
hahahaa ja laten we er uitnodigen

nou ik w8 op je uitnodiging.......

dus omdat je een koe niet op een andere manier dan te slaan het land of wat dan ook uit krijgt moet ik dat normaal vinden!

nee sorry nog steeds vind ik dat niet normaal maja zo denk ik erover!

Wij mensen hebben het normaal gemaakt maar het is niet normaal!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 augustus 2006 om 20:15:
vooral het scheren van die jonge beesten....
superwild, we hebben ze wel es tussen 2 hekken moeten zetten omdat je ze gewoon niet hanteren kon...

Ja idd :/
omdat ze mij trapten.

pff..k heb 1 keer een trap tegen mijn hoofd aangehad..zag wel even een half uur lang sterretjes..dood eng..was ook het enigste op het bedrijf.. :/ ik moest een aantal pinken medicijnen spuiten.. schopt er zo een pink achteruit..wildebrassen :S
ik heb nooit gezien dat dat hard ging hoor

ik ook eigelijk niet..meestal hoef je maar een klein tikje te geven en staan ze op..maar ze hebben het meestal zo door..wanneer je er geen bij je hebt..want dan blijven ze lekker liggen ..en hebben ze echt schijt aan je.. :S
dan straks weer de paardenmarkt in oktober in zuidlaren....

yup yup aanwezig :D
Uitspraak van LadySaphira op zaterdag 26 augustus 2006 om 20:40:
nou ik w8 op je uitnodiging.......

dus omdat je een koe niet op een andere manier dan te slaan het land of wat dan ook uit krijgt moet ik dat normaal vinden!

nee sorry nog steeds vind ik dat niet normaal maja zo denk ik erover!

Wij mensen hebben het normaal gemaakt maar het is niet normaa

daag mevrouw ;) ga jij maar mooi de mooie meid uithangen ;) in plaats van je met het "boeren"leven te bemoeien ;) ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van LadySaphira op zaterdag 26 augustus 2006 om 20:40:

ik vind zomaar slaan omdat een dier niet doet wat jij niet wilt ook niet normaal hoor...
ik heb op heel wat vee bedrijven rondgehuppeld en op de meeste doen gewoon een emmer brok nog de meeste wonderen...;)

maar blijft een feit...veel boeren hebben geen geduld, tijd is geld dus die koe moet opschieten...

Waarschuw beheerder
Ik heb dit topic niet geheel doorgelezen, maar ik ben dus zelf 20 jaar opgegroeid op een boerderij. Mijn pa is dus veehouder en had melkkoeien. Die koeien heeft ie nog wel, maar de melkquotum heeft ie jaren terug verkocht.

Veel beesten worden inderdaad mishandelt en dat heeft in feite maar 2 redenen. Frustraties en ongeduldheid.

Als boeren en veehouders boksballen hadden om een frustraties op kwijt te kunnen en veel meer geduld hadden (maarja dat heeft bijna niemand meer in Nederland: kijk maar eens als je een trein wilt uit/instappen), dan was er in ieder geval in Nederland een veel lager percentage dierenmishandeling te melden. Overigens moet ik er wel bij vermelden dat een groot deel van de veehandelaren echt pisvolk is.

Maar er moet ook vermeld worden, zoals al eerder is aangegeven, dat koeien echt enorm vervelende beesten zijn (met varkens heb je echt veel minder gedonder). Het zijn ook echt domme beesten. En de enige manier hoe je ze in een wagen krijgt is door stokslagen (hoewel dat trouwens niet altijd hard hoeft, gewoon een paar goeie tikken voor de billen en klaar) en stroomstoten (in dus echt extreme gevallen), ook al heb je het beste met ze voor (en dan bedoel ik naar een stuk land brengen bijvoorbeeld waar ze heerlijk in de zomer kunnen grazen). Echter, slaan op veemarkten is compleet nergens voor nodig. Zulk soort lui verdienen zelf een paar harde stokslagen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 26 augustus 2006 om 20:54:
daag mevrouw ga jij maar mooi de mooie meid uithangen in plaats van je met het "boeren"leven te bemoeien laatste aanpassing 26 augustus 2006 20:54

dat is het enige wat je kan zeggen?????

het is moeilijk he iemand zijn mening te respecteren!
je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar een normaal antwoord kan je blijkbaar niet geven!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van LadySaphira op zondag 27 augustus 2006 om 11:22:
dat is het enige wat je kan zeggen?????

Yup ;)
Kijk, ik wil best een discussie met je aangaan hoor.. maar solliciteer eerst maar eens naar een baantje bij een boer, want jij hebt er blijkbaar geen lood verstand van.

Uitspraak van LadySaphira op zondag 27 augustus 2006 om 11:22:
het is moeilijk he iemand zijn mening te respecteren!

Het is idd moeilijk iemands mening te respecteren, als die gene nog nooit met een koe heeft gewerkt, het hele gedrag van de koe niet kent, laat staan een koe van dichtbij heeft gezien! Maar wel gelijk een mening klaar heeft staan, wat ook waarschijnlijk nog eens over genomen is van iemand anders ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 27 augustus 2006 om 12:24:
Het is idd moeilijk iemands mening te respecteren

Ik denk dat iedereen een eigen mening
mag hebben, ongeacht of diegene met
een koe werkt of niet, het gaat tenslotte
om de mishandelingen die stelselmatig
worden gedaan.

Een mening is een mening, ondanks de achtergrond... :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van (k)suzanne(k) op maandag 28 augustus 2006 om 09:04:
Een mening is een mening, ondanks de achtergrond...

alleen is de ene mening gebaseerd op kennis en de andere op verhalen van de media..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van spoutch op maandag 28 augustus 2006 om 09:54:
alleen is de ene mening gebaseerd op kennis en de andere op verhalen van de media..

Dat klopt, maar toch, een mening blijft een mening.
Er zijn gewoon mensen die vinden dat ondanks
de reden, dierenmishandeling niet vinden kunnen.

Want het is en blijft mishandeling...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van (k)suzanne(k) op maandag 28 augustus 2006 om 10:04:
Dat klopt, maar toch, een mening blijft een mening.
Er zijn gewoon mensen die vinden dat ondanks
de reden, dierenmishandeling niet vinden kunnen.

Want het is en blijft mishandeling...laatste aanpassing 28 augustus 2006 10:04

vind ik ook!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 26 augustus 2006 om 20:54:
daag mevrouw ;) ga jij maar mooi de mooie meid uithangen ;) in plaats van je met het "boeren"leven te bemoeien ;) ;)

Wat een onzin bral je hier nu uit. Ik ben thuis met de harde hand opgevoed (de handjes van mijn ouders zaten behoorlijk los). De een vind dit ook normaal, maar er zijn ook velen, die het niet normaal vinden als je je eigen kinderen slaat.

Ik vond het ook soms niet normaal als mijn vader de koeien sloeg, ondanks het soms niet anders kon. Maar iedereen mag daar van mij part zelf een mening over hebben. Ik heb ook bepaalde meningen over de politiek, terwijl ik geen politieke activiteiten (of ambities) heb. Mag ik die dan ook niet hebben?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 28 augustus 2006 om 14:49:
Wat een onzin bral je hier nu uit. Ik ben thuis met de harde hand opgevoed (de handjes van mijn ouders zaten behoorlijk los). De een vind dit ook normaal, maar er zijn ook velen, die het niet normaal vinden als je je eigen kinderen slaat.

Dat is zeker eerlijk (y)
Waarschuw beheerder
komop zeg, Koeien kunnen behoorlijk eigenwijs zijn en dan mag je ze echt wel een tik geven hoor :/

wat moet je dan zeggen: Kom maar lieve berta, kom maar naar baasje toe :/

daar luisteren ze ook niet naar.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hammertime op maandag 28 augustus 2006 om 22:03:
komop zeg, Koeien kunnen behoorlijk eigenwijs zijn en dan mag je ze echt wel een tik geven hoor

In een tik of een flinke stokslag of stroomstoot zit wel een verschil. Van een paar tikkies boven hun bil voelen ze nauwelijks wat. Maar op veemarkten (en helaas ook op boerderijen) blijft het soms niet bij zachtaardige tikjes, en worden die 'tikjes' op plekken gegeven waar ik dat niet nodig acht.

Ik weet zelf dat koeien enorm eigenwijs kunnen zijn, en dat je zelf ook altijd enorm moet uitkijken met die beesten. Maar ze mishandelen helpt niet echt om je doel te bereiken. En ik neem aan, dat de topicstarster daarvoor dit topic aangemaakt heeft. Ik neem aan dat zij ook weinig kwaad ziet in een paar bescheiden tikjes. :)
Waarschuw beheerder
oke wat sommige veehandelaren doen is overdreven.
maar er zit idd een verschil tussen mishandelen en een paar flinke tikken geven.
Maar er zijn in dit topic een aantal mensen die niet eens weten hoe een koe eruit ziet en dan gaan zitten zeuren over dit soort dingen :/

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van spoutch op maandag 28 augustus 2006 om 09:54:

Dank u ;)
Uitspraak van Hammertime op maandag 28 augustus 2006 om 22:23:
Maar er zijn in dit topic een aantal mensen die niet eens weten hoe een koe eruit ziet en dan gaan zitten zeuren over dit soort dingen

;)
Uitspraak van verwijderd op maandag 28 augustus 2006 om 22:20:
In een tik of een flinke stokslag of stroomstoot zit wel een verschil. Van een paar tikkies boven hun bil voelen ze nauwelijks wat. Maar op veemarkten (en helaas ook op boerderijen) blijft het soms niet bij zachtaardige tikjes, en worden die 'tikjes' op plekken gegeven waar ik dat niet nodig acht.

Ik weet zelf dat koeien enorm eigenwijs kunnen zijn, en dat je zelf ook altijd enorm moet uitkijken met die beesten. Maar ze mishandelen helpt niet echt om je doel te bereiken. En ik neem aan, dat de topicstarster daarvoor dit topic aangemaakt heeft. Ik neem aan dat zij ook weinig kwaad ziet in een paar bescheiden tikjes

:yes: :yes: Helemaal mee eens :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 28 augustus 2006 om 14:49:
Wat een onzin bral je hier nu uit

Daar ben ik meestal nogal goed in ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hammertime op maandag 28 augustus 2006 om 22:23:
Maar er zijn in dit topic een aantal mensen die niet eens weten hoe een koe eruit ziet

hmz, lijkt me sterk, maar voor de blondines onders ons O:)

[img width=200 height=181]http://www.zuivelonline.nl/images/1.HolsteinerFrisian(zwartbo.jpg[/img]

[img width=300 height=225]http://www.koersfarm.nl/koe/koekoers.jpg[/img]

:D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 augustus 2006 om 10:45:
hmz, lijkt me sterk, maar voor de blondines onders ons

whahahah :p :D :p
Volgens mij werd er bedoeld.. hoe een koe van dichtbij eruit ziet..uh ja het gedrag hahahaha :D:D:D :roflol: :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 29 augustus 2006 om 10:49:
Volgens mij werd er bedoeld.. hoe een koe van dichtbij eruit ziet..uh ja het gedrag hahahaha

Ja k denk ach, laat ik maar even wat voorbeelden neerzetten, dan is het tenminste duidelijk O:)

en nu wil ik niemand meer horen dat het niet duidelijk is hoe zo'n beest eruit ziet!! oh ja, een koe staat over t algemeen in de wei, eet gras en produceert melk en af en toe een heerlijke bruine vlaai O:)

(dit heb k toch wel goed he?? 8) )

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 augustus 2006 om 10:53:
dit heb k toch wel goed he?? )

Dat heb jij helemaal goed hahaha:D:D
Volgens mij heb ik mijn conclusie te sne getrokken..en hebben mensen die nog nooit met koeien hebben samen gewerkt toch wel degelijk verstand van een koe :p
Mijn excuses aan jullie allemaal whahaha :p :roflol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 29 augustus 2006 om 10:58:
Dat heb jij helemaal goed hahaha
Volgens mij heb ik mijn conclusie te sne getrokken..en hebben mensen die nog nooit met koeien hebben samen gewerkt toch wel degelijk verstand van een koe

zie je, hebben die tripjes langs de weilanden me toch nog wat goed gedaan O:)

btw, weet je welke koeien ik zooooo gaaf vind, weet de naam niet, maar dat zijn van die hele mooie gespierde beesten, staan vaak in weilanden in Belgie :yes:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 augustus 2006 om 11:02:
zie je, hebben die tripjes langs de weilanden me toch nog wat goed gedaan

haha:D:D
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 augustus 2006 om 11:02:
btw, weet je welke koeien ik zooooo gaaf vind, weet de naam niet, maar dat zijn van die hele mooie gespierde beesten, staan vaak in weilanden in Belgie

uhm nou..die zijn alles behalve gespierd:p dat zijn belgische blauwen... vleeskoeien :O

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 29 augustus 2006 om 11:06:
uhm nou..die zijn alles behalve gespierd dat zijn belgische blauwen... vleeskoeien

ow :(
vond ze zo mooi gespierd er uit zien, echt van die massieve koeien :lief:

to bad als ze alleen maar worden gehouden voor t vlees :cry:
Waarschuw beheerder
Hmm, dierenleed. Een ingewikkeld onderwerp. De reden waarom de mens zich vaak schuldig voelt bij het eten van vlees komt eigenlijk doordat we bovenaan de voedselketen staan en dat we vaak worden gekampt met gevoel ipv instinct.
We worden zelf niet opgegeten, dus voelen we ons schuldig tov ons "slachtoffer".

Ik ben van mening dat er altijd vlees zal worden gegeten. Das een traditie die ontiegelijk lang bestaat en niet zal verdwijnen. We hebben er voor gekozen om een veeindustrie in de wereld te gooien lang geleden. Politiek gezien is de veeindustrie zo groot en commercieel dat de veeindustrie niet weg te denken valt en waarop protest nauwelijks uitwerking heeft.

Echter vind ik wel dat we ondanks onze keuze om vlees te eten, het eten ten alle tijden moeten respecteren. Ik ben erg tegen het mishandelen van dieren, ook in de veeindustrie. Een koe zal waarschijnlijk sneller lopen met stokslagen en 220V, maar het hoeft niet, het mag niet weliswaar!!! Ik ben bereid om meer geld neer te leggen voor vlees indien het vee met meer respect wordt behandeld.

Daarnaast wil ik geen activisten ontmoedigen, maar het is bijna niet tegen te gaan helaas. Er komen naast nieuwe koeien ook steeds nieuwe mensen bij en de wereld wordt steeds commercieler en daardoor individueler... dus er staat ons nog een hoop nieuws te wachten
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr. Gman op zaterdag 16 september 2006 om 16:13:
Ik ben bereid om meer geld neer te leggen voor vlees indien het vee met meer respect wordt behandeld.

Ik ook, mits het zou helpen...

Uitspraak van Mr. Gman op zaterdag 16 september 2006 om 16:13:
Hmm, dierenleed. Een ingewikkeld onderwerp.

Dat blijft het ook...

Het is wat we er zelf van maken...