Partyflock

Forumonderwerp · 896203
AMSTERDAM - Op de veemarkten in Leeuwarden en Utrecht worden koeien stelselmatig ernstig mishandeld. Dat stelt de Stichting Dierenrecht Nederland na eigen onderzoek. De organisatie dient donderdag een aanklacht in tegen de betrokken veemarkten. De stichting verzamelde in 2005 en 2006 met verborgen camera's bewijsmateriaal.

Met de verborgen camera's zijn opnames gemaakt van verschillende overtredingen. Koeien werden bijvoorbeeld geslagen, geschopt en met elektrische schokken bewerkt. Daarnaast is op de beelden te zien hoe het rundvee op hardhandige wijze de vrachtwagens in wordt getrokken. Sommige sterk vermagerde dieren hebben pijnlijke uiers of zijn te ziek om op te staan. Deze zieke koeien zouden volgens de wet niet mogen worden verhandeld.

Ik schrok echt van de beelden welke ze vanmorgen op het nieuws lieten zien...

Vind het belachelijk dat alles om geld draaid :(

Uitspraak van bonaparte op donderdag 24 augustus 2006 om 10:53:
Ik heb het niet gezien maar journalisten zijn slim genoeg om te weten wat ze moeten laten zien om de NL bevolking achter zich te krijgen. Je denkt toch niet dat als je een paar 'bijzondere gevallen' filmt dat elk beest op de veemarkt er zo bij staat of zo behandeld wordt???

t zijn vaak niet alleen journalisten die dat doen hoor, vaak genoeg zijn er mensen undercover die gaan checken hoe die beesten behandeld worden O:)

Uitspraak van bonaparte op donderdag 24 augustus 2006 om 10:59:
Ja en jij bent vast moeder Theresa?

die zit echt niet op PF hoor O:)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 augustus 2006 om 11:17:
die zit echt niet op PF hoor

;)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 augustus 2006 om 11:17:
t zijn vaak niet alleen journalisten die dat doen hoor, vaak genoeg zijn er mensen undercover die gaan checken hoe die beesten behandeld worden

Sensatiezoekers zijn het, tuurlijk gebeurt het niet overal maar om dit maar als normaal te gaan beschouwen vind ik beetje naïef..... :/
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 augustus 2006 om 11:45:
tuurlijk gebeurt het niet overal maar om dit maar als normaal te gaan beschouwen vind ik beetje naïef.....

:respect:
Las het net in het AD ja :s ZIEK gewoon!!! :@:@:@:@

Die gasten moeten ze alles afnemen wat ze hebben en zelf een stroomstoot op hun zak of in hun reet geven!!!

Bah smerig kk volk! :s:@:@
Uitspraak van >>Massive<< ® op donderdag 24 augustus 2006 om 12:21:
Die gasten moeten ze alles afnemen wat ze hebben en zelf een stroomstoot op hun zak of in hun reet geven!!!

Bah smerig kk volk!

en zo hoord de reactie te zijn (y)
Uitspraak van (k)suzanne(k) op donderdag 24 augustus 2006 om 13:44:
en zo hoord de reactie te zijn

ja van iemand die in het centrum van deventer woont en waarschijnlijk nog geen dag met beesten omgaat...?

die koe die op de film lag, is gewoon van de benen gegaan..en ja, dat dier moet daar toch weg.
als ie bij een boer thuis van de benen ligt, moet ie ook de wagen in!

maar...i rest my case..
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 augustus 2006 om 10:47:
k heb ook weleens gezien op de veemarkt dat de koe zo strak en kort zat vastgebonden met zn hoofd aan een hek dat t zn nek niet eens kon bewegen, en hij moest er nog een hele dag staan, mn broer is er naartoe gegaan en heeft die boer ff flink op zn flikker gegeven...
Dus ja, een veehouderij is op zich niet super slecht, maar t mag wel wat diervriendelijker ja...

eeh, veemarkt is sochtends, niet de hele dag.
ze worden daar gewoon naar toe gebracht om verkocht te worden dus staan ze daar geen hele dag.
en misschien was het wel een heel kwaaie koe?? kortom; tis maar net hoe je het beleven wil.

Toch blijft het op de 1 of andere manier grappig hoe de mensen hier reageren..

De mensen die alleen een koe van 100 km hebben gezien, en totaal geen ene reet weten over een koe en haar gedrag en leefomgeving, hebben hun bek vooraan dat het zielig is..
Ze praten maar een eind weg..over wat ze wel allemaal niet gezien hebben op televisie of gelezen in de kranten..
Sommige mensen moeten gewoon eerst eens een week mee lopen op een veehouderij, en dan praten we wel verder ;)

Zoals ik al gezegd had de media blaast het echt enorm op..
Tuurlijk zijn er wel bedrijven die ruig met hun beesten om gaan..
Maar niet elke veehouderij is hetzelfde, jullie doen nu net of elke veehouderij hetzelfde is :S
We mogen blij zijn dat die boeren er zijn, anders mochten jullie zelf je handen vies maken, voor je eigen eten!
laatste aanpassing
Ik vind het GVD niet normaal meer hoor!!! Al die verotte zielige tyfus mongole die met hun gore klauwe aan die zielige diertjes zitten! Die zielige diertjes geven zoveel aan ons!!! melk, eten! En dan gaan sommige achterlijke mongole zo met ze om!! Lekker triest allemaal! Jammer dat ik niet een paar van die boeren ken..

Uitspraak van spoutch op donderdag 24 augustus 2006 om 10:27:
als een koe er slecht uitziet, koopt niemand hem hoor.
ze proberen echt wel dat de koe er netjes en verzorgd bij staat, de een is dikker dan de ander maar goed.
dat weet je zelf ook wel als je er weleens geweest bent.

Ohnee wat dacht je van worst koeien.... Ik heb net op tv gezien dat die boeren kosten wat het kost een half dode koe als nog voor een prikkie wilt verkopen! Om er toch nog iets aan te verdien.. Die koeien worden dan verkocht om worst van te maken... Vandaar de naam worst koeien..

Uitspraak van Ata op donderdag 24 augustus 2006 om 10:36:
Uitspraak van Dance or Die op donderdag 24 augustus 2006 om 10:26:
Een tijdje geleden is deze boer aangevallen door een stier, hij heeft mazzel dat hij nog leeft! een stier weegt meer dan 700 kg, een man ongeveer 90 kg? Hij had mazzel dat er andere mensen in de buurt waren met stokken, anders had hij het niet overleeft!

Boeiend... :gaap:Wat heeft dat er nou mee te maken.. Het gaat om het mishandelen van dieren!! Kijk je kan een koe best een tik geven om op te staan! Of om mensen te redden zoals hier boven staat! Maar wat hier boven staat heeft niets met de situatie te maken!!

Uitspraak van spoutch op donderdag 24 augustus 2006 om 10:37:
Uitspraak van Nathalja ( en Jurgen) op donderdag 24 augustus 2006 om 10:35:
Helaas is het al jaren bekend dat het er zo aan toe gaat op veemarkten.

ja, heb je goed gehoord op het nieuws, maar als ze er allemaal al zo lang van weten, ..waarom wordt er dan niet eerder iets aan gedaan???

Omdat als we aan alles wat we weten iets moeten doen we over 300 000 jaar nog niet klaar zijn!! Tuurlijk weten we dit allemaal al lang.. Maar dan moet je niet zo kinderachtig zeggen dat er nog niets aan gedaan is! Er is aan zoveel wat we weten nog niets gedaan (HELAAS)

Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 24 augustus 2006 om 10:48:
Uitspraak van bonaparte op donderdag 24 augustus 2006 om 10:46:
Duw je tegen een paard dan gaat deze opzij, duw je tegen een koe dan duwt ie terug.

hehe eindelijk iemand die het snapt

Ja je kan best een koe in bedwang houden maar dit is GVD mishandeling! Hebben jullie die zielige beestjes niet gezien....!!!!!
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 24 augustus 2006 om 19:17:
Maar niet elke veehouderij is hetzelfde, jullie doen nu net of elke veehouderij hetzelfde is
We mogen blij zijn dat die boeren er zijn, anders mochten jullie zelf je handen vies maken, voor je eigen eten!laatste aanpassing 24 augustus 2006 19:20

We zeggen toch niet dat elke veehouderij het zelfde s... dat zou er bij komen! Dan zou het helemaal erg worden! We zeggen alleen dat wat er nu gebeurt niet kan!!!! En dan maakt het gvd niet uit of het 1 of 100 000 koeien zijn! Dit kan gewoon niet je moet gewoon van die dieren afblijven!!!!

Uitspraak van J.(F) op donderdag 24 augustus 2006 om 20:08:
Boeiend... Wat heeft dat er nou mee te maken.. Het gaat om het mishandelen van dieren!!

Nou dat heeft er heel veel mee te maken!!! Ga jij maar even flink terug lezen, want ik ga niet NOG EEN KEER die discussie voeren, die we vanmorgen ook al gevoerd hebben!!!!!!
Uitspraak van J.(F) op donderdag 24 augustus 2006 om 20:08:
Ja je kan best een koe in bedwang houden maar dit is GVD mishandeling!

Dat zeg jij..? was je er zelf bij..? heb je het met je eigen ogen gezien? De media blaast alles altijd flink op en dat zal altijd zo blijven!! waaraan hebben gabbers anders een slechte naam gekregen..? Juist ja!
Uitspraak van J.(F) op donderdag 24 augustus 2006 om 20:10:
We zeggen toch niet dat elke veehouderij het zelfde s... dat zou er bij komen! Dan zou het helemaal erg worden!

:bye: ga jij maar terug lezen ;)
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 24 augustus 2006 om 20:22:
Dat zeg jij..? was je er zelf bij..? heb je het met je eigen ogen gezien? De media blaast alles altijd flink op en dat zal altijd zo blijven!! waaraan hebben gabbers anders een slechte naam gekregen..? Juist ja!

Ik heb het trouwens met mijn eigen ogen gezien ja!!

Ik snap ook niet wie je nu eigenlijk aan het verdedigen bent!

Het ene moment zeg je dit :
Uitspraak van J.(F) op donderdag 24 augustus 2006 om 20:10:
Maar niet elke veehouderij is hetzelfde, jullie doen nu net of elke veehouderij hetzelfde is

En de andere keer zeg je dat we ons eigenlijk niet moeten aanstellen omdat de media alles opblaast!

Inderdaad! Dat hebben we gezien ja... en dat kan toch niet! Dat mag toch niet of vind je van wel.. Ik snap best wat je bedoelt! Een paar filmpjes en iedereen over de toeren.. zo gaat het er vaak niet aan toe! En om een koe in bedwang te houden krijgt hij soms een paar tikken.

Maar wat er nu op tv was en wat er al heel lang speelt! Dat kan gewoon niet... Dat is het punt!!! Dus er hoef hier geen discussie over te zijn... Wat er gebeurt is niet overal het geval maar waar het wel gebeurd daar moet iets aan gedaan worden!!!!

Of wil je soms zeggen dat die zieke koeien voor de lol mee zijn gekomen!! En of je nou wat van koeien af weet of niet! Iedereen kan zien wat mishandeling is..
laatste aanpassing
De media blaast alles altijd flink op en dat zal altijd zo blijven!! waaraan hebben gabbers anders een slechte naam gekregen..? Juist ja!

Hahahahah :x o my god... en vooral
juist ja
er achteraan...... Alsjeblieft zeg!~!
laatste aanpassing

Ja dat heb ik idd gezegd ja.

Er zullen vast wel bedrijven zijn, die ruig met hun koeien om gaan, als je even terug leest, weet je ook dat ik gezegd heb dat ik er wel op tegen ben: als boeren hun stroomstokken gebruiken!

En over de media: De media blaast alles altijd enorm op.
Mensen daarbij heb ik het nu niet over jou ;) geloven alles wat de media zegt of niet, en daar heb ik een hekel aan!! EN die mensen bedoelde ik, deze mensen moeten zich niet zo aanstellen. Waarshcijnlijk hebben ze nog nooit een koe van dichtbij gezien, en trekken hun bek open, en hebben geen eigen mening, maar kopieren gewoon de woorden van de media!
Uitspraak van J.(F) op donderdag 24 augustus 2006 om 20:30:
Dat mag toch niet of vind je van wel..

Nee tuurlijk vind ik dat niet.
Ik heb zelf 4 jaar op een veehouderij gewerkt.
Wij gebruikten altijd rubberen buisen.. want een koe krijg je niet overeind met een hoop liefde, een koe heeft schijt aan je, en dat laat ze duidelijk merken!
Uitspraak van J.(F) op donderdag 24 augustus 2006 om 20:30:
Of wil je soms zeggen dat die zieke koeien voor de lol mee zijn gekomen!!

Hier ben ik wel op tegen. Vaak zijn dit jonge dieren die te weinig zorg hebben gehad. Deze pinken hebben vaak kans op slepende melkziekte waarna ze van die overvolle uiers krijgen..
Ik snap jouw'n kant ook wel hoor.. maar het lag meer aan de manier hoe je alles zei, waardoor ik fel op je in ging 8)8)

Uitspraak van J.(F) op donderdag 24 augustus 2006 om 20:42:
Hahahahah o my god... en vooral
juist ja
er achteraan...... Alsjeblieft zeg!~!

Opgefokt mens :S :looser:
Uitspraak van (k)suzanne(k) op donderdag 24 augustus 2006 om 09:00:
Vind het belachelijk dat alles om geld draaid

maar waarom zou alles om geld draaien?
Zal ik je dat vertellen:

Is het niet zo dat de consument zijn speklapje en runderlappen zo goedkoop mogelijk wil hebben?
We mochten toch potverdorie een euro meer moeten betalen voor een stukkie vlees...
Je moet ze zien staan bij de kassa...met hun familieverpakking speklappen in een plastic bakkie - 10 stuks voor spotprijzen...
En de mensen die de schappen bij langs scharrelen zodra de stickertjes geplakt zijn (Doe ik ook hoor...maar niet met vlees)

Zolang de consument niet bereid is wat meer neer te leggen voor het stukje vlees of gewoon eens drie dagen in de week geen vlees of vervangers zou eten...het zou op een land als Nederland enorm schelen als iedereen dit deed.

alles draait om geld * knipoog *
Ik heb het hier al eens eerder gezegd...de dierenwelzijnswet wordt niet aangepast...
Kost teveel geld om dieren wat behoorlijk te behandelen.

Enig idee hoeveel beurs vlees er weggaat bij een slager? Veel hoor...
En hoeveel vlees beland uiteindelijk in de afvalbak als het niet gekocht wordt.

Het is heel simpel een kwestie van vraag en aanbod...
Dus vreet met zijn allen gerust nog even drie speklappen tegen spotprijs weg zou ik zeggen.
Ik vertelde hier pas ook nog dat ik er serieus over nagedacht had te stoppen met het journaal op de vroege ochtend...maar dat ik dat nieuwstechnisch gezien niet trek..

Nou dames en heren...voor het EERST dat ik me herinneren kan heb ik vannochten op RTL 4 weggezapt!!!
Ik WIL dat niet meer op de vroege ochtend klaar.
Ik heb de meest gruwelijke filmpjes gezien...allemaal heel bewust omdat ik pertinent niet mijn ogen dicht wil drukken...maar vannochtend was ik er klaar mee...voor het eerst...
Ik was opgelucht kan ik jullie vertellen...

En ik wist ineens weer waarom ik al ruim 8 jaar praktisch geen vlees meer at en sinds vorig jaar december helemaal gestopt ben met vlees eten.
en jullie haddden ook nog nooit gezien hoe het er op de paardenmarkten aan toe gaat?
Niet veel fraaier dan op de veemarkten kan ik vertellen
Kut boeren, laffe honden zijn het!!

VInd het echt laf om dieren te mishandelen. Weerloos!!
als ik het zou zien zou ik hem echt bonk op zn kop geven
Ik reageer weer even:

Feit is dat dit niet iets nieuws is. Ik kan me dan wel boos maken om het feit dat heel NL nu op stelten staat terwijl deze praktijken 30 jaar geleden ook al aan de orde waren. Iedereen heeft zijn kop in het zand gestoken, elkaar de zwarte piet toegespeeld en het al die jaren maar gedoogd. Waarom nu dan ineens die hetze? De media heeft even zin om te rellen, iedereen staat nu te springen om er wat aan te doen en al die jaren heeft er geen haan naar gekraaid. Ja, ons druk maken om een mus die het leven moest laten, condoleance registers voor openen etc.

Er is ellende genoeg op deze wereld waar wij ons niks van aantrekken, pas als de media het op een bordje presenteert zijn we plots wakker. Dat vind ik dus jammer. Als je het dan allemaal zo erg vindt, kijk dan eens wat verder dan je straatje en wacht niet af.
Uitspraak van bonaparte op donderdag 24 augustus 2006 om 23:57:
Ik reageer weer even:

Feit is dat dit niet iets nieuws is. Ik kan me dan wel boos maken om het feit dat heel NL nu op stelten staat terwijl deze praktijken 30 jaar geleden ook al aan de orde waren. Iedereen heeft zijn kop in het zand gestoken, elkaar de zwarte piet toegespeeld en het al die jaren maar gedoogd. Waarom nu dan ineens die hetze? De media heeft even zin om te rellen, iedereen staat nu te springen om er wat aan te doen en al die jaren heeft er geen haan naar gekraaid. Ja, ons druk maken om een mus die het leven moest laten, condoleance registers voor openen etc.

Er is ellende genoeg op deze wereld waar wij ons niks van aantrekken, pas als de media het op een bordje presenteert zijn we plots wakker. Dat vind ik dus jammer. Als je het dan allemaal zo erg vindt, kijk dan eens wat verder dan je straatje en wacht niet af.

eens

Uitspraak van spoutch op donderdag 24 augustus 2006 om 18:02:
eeh, veemarkt is sochtends, niet de hele dag.
ze worden daar gewoon naar toe gebracht om verkocht te worden dus staan ze daar geen hele dag.
en misschien was het wel een heel kwaaie koe?? kortom; tis maar net hoe je het beleven wil.

uhm, dit was s'avonds en ze waren de koeien al aan het UITLADEN, m.a.w. die beesten moesten daar nog een hele focking nacht staan :[
we hadden het ook voor de zekerheid gevraagd.

even voor de duidelijkheid, dit was in Purmerend, op de koemarkt... nou moet k eerlijk zeggen dat het wel een tijdje terug is geweest dus weet niet of het ondertussen al veranderd is, maar k heb ook de beelden gisteren gezien op de tv, en nou, t zag er niet echt zo uit :S

en dat doe jij ook??
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 augustus 2006 om 10:15:
en dat doe jij ook??

:jaja: ik draag mijn kleine steentje bij, beter iets dan niets.
laatste aanpassing

Uitspraak van bonaparte op vrijdag 25 augustus 2006 om 10:20:
ik draag mijn kleine steentje bij, beter iets dan niets

en dat is?
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 augustus 2006 om 10:35:
en dat is?

Een behoorlijk aantal goede doelen steunen op het gebied van dierenwelzijn.

Maare...blijven we even ontopic?
laatste aanpassing

Uitspraak van bonaparte op vrijdag 25 augustus 2006 om 10:43:
Een behoorlijk aantal goede doelen steunen op het gebied van dierenwelzijn. Ik steun principieel alleen maar dierenwelzijn.

ok prima, maar hoe weet jij dat de mensen die hier op dit forum zitten, dat ook niet doen dan? aangezien je dit zegt:

Als je het dan allemaal zo erg vindt, kijk dan eens wat verder dan je straatje en wacht niet af.

Uhmm, Kinky Indo…hoezeer wij ook op 1 lijn zitten qua gedachtengoed, erger ik me ontzettend aan jouw enorme drang en behoefte om ander mensen ter verantwoording te roepen.
Niemand mag iets zeggen zonder dat ie tot in detail uitlegt wat hij zelf allemaal doet/

Je deed het ook bij mij en vervolgens reageerde je verbolgen dat jij niemand ter verantwoording riep, dat ik me aan zat te stellen, etc.
Goed…klaar…maar nu doe je het weer. * knipoog *

Waarom zouden mensen hele lappen tekst moeten tikken om iedere keer naar aanleiding van een stukje tekst van ze, waarin ze het notabene met je eens zijn, jouw uit te gaan lopen leggen wat ze zelf allemaal doen?

Kijk, ik doe dat graag * knipoog* dus aan mij heb je een goede…maar het wordt een beetje flauw eerlijk gezegd…Ik zit nu namelijk te wachten op een berichtje van jouw kant of van de kant van je vriendin dat je niet moet blaten als je niets structureels doet voor honden in Spanje, katten in Spanje, stichting aap cartridges inzamelen etc.

Uitspraak van Mercedes26 op vrijdag 25 augustus 2006 om 10:49:
Ik zit nu namelijk te wachten op een berichtje van jouw kant of van de kant van je vriendin dat je niet moet blaten als je niets structureels doet voor honden in Spanje, katten in Spanje, stichting aap cartridges inzamelen etc.

kan je lang wachten ;p

luister mop, ik heb het vaak genoeg meegemaakt op PF, dat mensen dingen in de rondte beginnen te roepen, terwijl ze er zelf niet aan meedoen maar wel mensen ergens op gaan wijzen en daar heb ik gewoon een hekel aan, vandaar dat ik graag af en toe wat meer uitleg wil hebben, en ja, als mensen dat verkeerd opvatten, jammer dan, is niet mijn probleem even grof gezegd... O:)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 augustus 2006 om 10:46:
ok prima, maar hoe weet jij dat de mensen die hier op dit forum zitten, dat ook niet doen dan? aangezien je dit zegt:

Dat ging over NL algemeen en niet over bepaalde personen, noch over PF leden.
laatste aanpassing

Uitspraak van bonaparte op vrijdag 25 augustus 2006 om 10:59:
Dat ging over NL algemeen en niet over bepaalde personen, noch over PF leden.

ok, duidelijk (y)
tnx voor de uitleg :D

btw, op deze site www.peta.com (niet geschikt voor jeugdige kijkers) kan je trouwens ook zien hoe het er aan toegaat in t buitenland, bv. Australie, nou, daar is Nederland niks bij vergeleken met de dingen die daar gebeuren met de koeien etc. :(
Ja, ik ben het met je eens Kinky Indo…
Want ik heb ook nog geen 1 reactie op mijn berichten gehad he?!
Waarom niet?

Omdat ik denk dat het grootste deel van de flokkers uit dit topic gisteravond wel gewoon weer achter hun goedkope slavink, speklap, sudderlap of biefstuk zaten…
Heel simpel verhaaltje, nog maar een keer..

VRAAG – AANBOD

Zolang de vraag naar vlees zo hoog blijft, zo lang zullen ze koeien in de massa moeten verkopen, vervoeren en slachten. En bij massa moet het allemaal snel snel snel en wordt er dus maar weinig meer op dierenwelzijn gelet.
Zolang mensen die goedkope melk van de Aldi willen drinken, zolang staan die melkkoeien onnatuurlijk veel melk te geven iedere dag.

Doe mij maar ‘Groene Koe’ melk en yoghurt…smaakt veel beter.

Veel mensen hier zijn zwaar verontwaardigd, maar blijven het wel kopen…
Tja, dan veranderd er dus niets.
En idd…sommigen hebben nog nooit een koe van dichtbij gezien ahahah

Ik ben in juni wezen logeren bij een Bed and Breakfast in Zeewolde.
Op een biologische melkveehouderij.
90 koeien die bijna de hele dag buiten staan te grazen…super om te zien
ik woon zelf ook tussen de boeren bedrijven, maar mijn hart maakt toch iedere keer een sprongetjes van blijdschap als ik langs de scharrelkip-boer rijd of langs de biologishe melkveehouderij…
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 augustus 2006 om 11:04:
w, op deze site www.peta.com (niet geschikt voor jeugdige kijkers) kan je trouwens ook zien hoe het er aan toegaat in t buitenland, bv. Australie, nou, daar is Nederland niks bij vergeleken met de dingen die daar gebeuren met de koeien etc.

jij bedoeld dat filmpje van de slachthuizen daar?
nee dank u...die heb ik al eens gezien...

Uitspraak van Mercedes26 op vrijdag 25 augustus 2006 om 11:15:

welk bericht bedoel je? :/
wees s ff wat duidelijker...

Uitspraak van Mercedes26 op vrijdag 25 augustus 2006 om 11:16:
jij bedoeld dat filmpje van de slachthuizen daar?
nee dank u...die heb ik al eens gezien...

ja onder andere, je hebt er ook nog een waar ze t hebben over de schapenindustrie in australie, nou echt, ongelofelijk hoe crue mensen kunnen zijn tegen dieren, om te janken gewoon!!
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 augustus 2006 om 10:46:

dat vroeg ik mezelf ook af...

Je moet niet direct denken dat mensen die een
topic openen geen idee hebben waarover ze praten...

Vrij irritant is dat...

maar goed :)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 augustus 2006 om 11:21:
praak van Mercedes26 op vrijdag 25 augustus 2006 om 11:15:

welk bericht bedoel je?
wees s ff wat duidelijker...

Mijn berichten van gisteravond 22.21 * Knipoog *
Nog geen enkele reactie van niemand, terwijl ik daar de spijker op zijn kop sla...
ik leg uit waarom dit gebeurd...
maar geen reactie...

tekenend vind ik dat
Peta = fijne organisatie, heb bijna al die filmpjes weleens gezien....en het snijdt me tot in het diepst van mijn hart en ziel als ik dat zie..ik ga mezelf niet zitten pijnigen door er keer op keer naar te kijken.

Uitspraak van Mercedes26 op vrijdag 25 augustus 2006 om 11:29:
Mijn berichten van gisteravond 22.21 * Knipoog *
Nog geen enkele reactie van niemand, terwijl ik daar de spijker op zijn kop sla...
ik leg uit waarom dit gebeurd...
maar geen reactie...

tekenend vind ik dat

hahaha ik weet niet waar je mee bezig bent hoor, maar ik ben nl niet verplicht om op elk bericht wat jij neerzet wat te antwoorden, dus kap ff met deze onzin wil je :[ *knipoog*

Uitspraak van (k)suzanne(k) op vrijdag 25 augustus 2006 om 11:24:
Vrij irritant is dat...

en zie hier, iemand die ook die mening deelt O:)
goh, ben ik dan toch niet de enige die hier zo over denkt :D

maar goed dat was ff way OFFtopic, laten we gewoon weer ff ouwehoeren over de stand van zaken m.b.t de VEEMARKT!!
Niet zo boos doen…
Ik bedoelde dat er gewoon in het ALGEMEEN nog niet 1 reactie op mijn bericht is geweest.
Het was niet speciaal aan iemand gericht.
Ik reageerde op de openinspost waarin gezegd werd dat alle om geld draait.

Vervolgens reageert er niemand op mijn bericht terwijl ik dus wel precies aangeef waar hem de kneep zit.

Het is dus zeker niet de bedoeling dat jij op al mijn berichten moet reageren hoor hahahah…dat zou mooi zijn als ik dat van je zou vragen..
Als je wat aan me vraagt krijg je antwoord en andersom idem…maar niemand is verplicht om op mijn bericht te reageren hoor.
Hoewel ik het wel heel tekenend vind….

Spreek je mensen aan op hun eigen knieperigheid met betrekking tot het kopen van goedkope stukjes vlees, dan raak je ze waarschijnlijk toch op een tere plek, want er komt geen reactie.

oh ok, dan is dat duidelijk :flower:

Ja, laat ik eerlijk zijn, over hetgeen wat je hebt neergezet m.b.t vlees, het lot van de dieren gaat mij ook erg aan, maar een ieder heeft zn grenzen. De een wordt compleet vegetarier, de ander eet alleen biologisch vlees en sommigen beperken het tot gewoon laveloos vlees kopen en niet kijken waar het vandaan komt.

Ikzelf doe zo'n beetje van alle 3, maar geheel vegetarier nee, dat zit helaas niet in me...
Misschien komt dat punt nog een keer voor jou…je weet het niet..
Ik at al jaren praktisch geen vlees meer, en dat wat ik de laatste jaren at was idd biologisch, maar het ging me zo ontzettend tegenstaan…Ik ben nooit een vleeseter geweest.

Tja…als je met tegenzin op een stukkie vlees zit te kauwen kun je er net zo goed mee stoppen hahaha. Maar sinds ik echt bewust gezegd heb, NU stop ik er helemaal mee, merk ik wel dat ik steeds meer oplet.
Eerder pakte ik nog weleens een pizza met salami en plukte de salami eraf.
Zelfde met aardappelsalade met spekjes en zo…
Ik probeer dat eigenlijk ook niet meer te kopen.
Ik haffelde ook nog weleens een Bamischijf weg en zo…en dat doe ik dus ook heel bewust niet meer nu.
Ik heb nu vegetarische kroketten en bamischijven in de diepvries liggen.
Soms is het weleens lastig..maar ach…ik heb de keuze gemaakt en voel me goed.
Zondag heb ik een BBQ en ik ga vandaag even wat voor mezelf ritselen…ik ga een ander daar niet mee lastigvallen…dan koop ik dat zelf wel..
Uitspraak van spoutch op donderdag 24 augustus 2006 om 17:58:
ja van iemand die in het centrum van deventer woont en waarschijnlijk nog geen dag met beesten omgaat...?

Ten eerste woon ik net buiten Deventer
Ten tweede boeit dat iets? Ik werk niet met dieren, maar met mensen. Maar dan nog? Mag ik er dus niets van zeggen ofzo? Tsss...:s :looser:

Uitspraak van spoutch op donderdag 24 augustus 2006 om 17:58:
die koe die op de film lag, is gewoon van de benen gegaan..en ja, dat dier moet daar toch weg.
als ie bij een boer thuis van de benen ligt, moet ie ook de wagen in!

Oooh kijk dus dan doen we dat met stroomstoten :s Jaaa nee dan is het goed :s
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 24 augustus 2006 om 19:17:
Toch blijft het op de 1 of andere manier grappig hoe de mensen hier reageren..

De mensen die alleen een koe van 100 km hebben gezien, en totaal geen ene reet weten over een koe en haar gedrag en leefomgeving, hebben hun bek vooraan dat het zielig is..
Ze praten maar een eind weg..over wat ze wel allemaal niet gezien hebben op televisie of gelezen in de kranten..
Sommige mensen moeten gewoon eerst eens een week mee lopen op een veehouderij, en dan praten we wel verder

We mogen blij zijn dat die boeren er zijn, anders mochten jullie zelf je handen vies maken, voor je eigen eten!laatste aanpassing 24 augustus 2006 19:20

en toch is het niet normaal ... en mischien als je goed had opgelet bij het nieuws kon je horen dat het bij dieren dezelfde pijngrens hebben als mensen!!

maja mischien hou je wel van stroom stoten en stok slagen en dat je het daarom niet zo erg vind!

maakt niet uit of het 1 koe is of 100 het is gewoon niet normaal!
Ja je kan best een koe in bedwang houden maar dit is GVD mishandeling!

Moet je erbij zijn geweest dan ...volgens mij zag je de filmpjes gewoon op tv en dat zegt al genoeg !
En hoe zit dat nou dames en heren…
Kinky Indo geeft eerlijk antwoord op mijn

Oorzaak-gevolg / vraag – aanbod verhaal

Ik hoor nog steeds alleen maar off topic geneuzel en verontwaardigende reactie’s
Lees mijn bericht van 24-8 22.21 even door…
Uitspraak van LadySaphira op vrijdag 25 augustus 2006 om 12:28:
en toch is het niet normaal ... en mischien als je goed had opgelet bij het nieuws kon je horen dat het bij dieren dezelfde pijngrens hebben als mensen!!

maja mischien hou je wel van stroom stoten en stok slagen en dat je het daarom niet zo erg vind!

Helemaal mee eens! :respect:
Uitspraak van LadySaphira op vrijdag 25 augustus 2006 om 12:28:

Kijk (y) zie je wel, eindelijk nog iemand die
GVD een beetje gevoel in dr donder heeft :flower:
gaaaaaap en nog steeds geen inhoudelijke reactie's
Uitspraak van Mercedes26 op vrijdag 25 augustus 2006 om 12:56:

Wat wil je nou voor inhoudelijks :S

Het gaat er gewoon om dat er mensen
zijn die dit gewoon wel erg vinden,
en jij probeerd alles goed te praten...

Zegt meer over jou dan over iemand
die wel met die dieren te doen heeft.

ONGEACHT of diegene er verstand van heeft.
Uitspraak van (k)suzanne(k) op vrijdag 25 augustus 2006 om 13:01:
Uitspraak van Mercedes26 op vrijdag 25 augustus 2006 om 12:56:

Wat wil je nou voor inhoudelijks

Het gaat er gewoon om dat er mensen
zijn die dit gewoon wel erg vinden,
en jij probeerd alles goed te praten...

Zegt meer over jou dan over iemand
die wel met die dieren te doen heeft.

ONGEACHT of diegene er verstand van heeft.

Dan moet je nog eens lezen, lezen…je weet wel…
Want je hebt werkelijk geen snars begrepen van wat ik heb getypt.
Ik praat het dus niet goed.
En ik vind het net zo erg als iedereen die oeeeh en aaaahhh roept.
Ik geef alleen aan wat de ooraak is van het belabberd omgaan met dieren.

Ja, enerzijds de boeren en handelaren zonder gevoel in hun donder En anderzijds de consument die zelf vraagt naar goedkoop vlees.
Logisch verhaaltje lijkt mi.

Dus ik zit het niet goed te praten…allerminst.
ik haal alleen die kilo’s stront even uit jullie ogen en wijs jullie op je eigen verantwoordelijkheid en eigen aandeel in dit dierenleed…