Partyflock

Forumonderwerp · 895624
­ Nederland

Hier kang joe jei eigen gemeekte gedigten setteng

Ik begin wel..

Mijn broer heeft een nieuwe koe
de koe zei soms ook boe
hij staat ook in de wei
mijn moeder maakt rijstebrei
ik ben geen kazachstaan
er zit een Bert op de maan
komt een piano bij de bakker
Ha bert alles goed knakker
ik hou niet zo van groente
mijn streepjeshirt is blauw
komt er nog een reiger langs
buiten is er een stoelendans
het regent chinese kroepoek
de supermarkt is gesloten
dit is het einde van mijn gedicht
ik speel liever golf ipv das goed
weetikhet vijf,das goed bert knijf

Hebben jullie ook zelf gemaakte gedigteng
>>>>>

if you expect the world to be fair with you because you are fair, you're fooling yourself
that's like expecting the lion not to eat you, because you didn't eat him.

>

daarom is het nog geen excuus om een fiets te stelen,
wel om je eigen fiets op slot te zetten
om te voorkomen dat die gestolen wordt.
Voorbeelden van de reinste discriminatie anno 2014:

huidskleurdiscriminatie ( 1 ), L.A. Clippers eigenaar U.S.A.
geloofsdiscriminatie ( 2 ), President Israël / PVV leider NL.
vrouwendiscriminatie ( 3 ), Republikeinse senatoren U.S.A.
leeftijdsdiscriminatie ( 4 ), Werkgevers, eigenaren wereldwijd.
seksuele-geaardheidsdiscriminatie ( 5 ), President & Doema Rusland.
inkomensdiscriminatie ( 6 ), Overheid/Belastingdienst NL.
nationaliteitsdiscriminatie ( 7 ), Overheid/Immigratiedienst NL.
postcodediscriminatie ( 8 ), Rijke buurten en getto's wereldwijd.
taaldiscriminatie ( 9 ), Werkgevers wereldwijd / Overheid/gemeenten NL.
klederdrachtdiscriminatie ( 10 ), PVV leider NL / Burgemeester Tilburg NL.
lichamelijke-gesteldheidsdiscriminatie ( 12 ), Kasten systeem India.
geestelijke-gesteldheidsdiscriminatie ( 13 ), Sociale werkplaatsen Europa.
verledentijdsdiscriminatie ( 14 ), Politici, burgers, werkgevers wereldwijd.
gebruiksgewoontediscriminatie ( 15 ), Eigenaren, werkgevers wereldwijd.
beroepsdiscriminatie ( 16 ), Activisten, burgers, geloofsextremisten wereldwijd.
geslachtsdiscriminatie ( 17 ), Werkgevers, burgers, geloofsextremisten wereldwijd.
opleidingsniveaudiscriminatie ( 18 ), Besturen scholen NL.

NB. Ik doe dit uit mijn hoofd, als ik echt onderzoek ga doen naar wat er in de kranten vermeld staat dan moet dit een enorme lijst gaan worden, waar ik wel wat hulp bij zou kunnen gebruiken, maar het is wel de enige manier (door het te laten zien en te laten stoppen) om al deze vormen van discriminatie uit te bannen.
"de helft is de ander"

de helft is de ander
diegene waar je niet zonder kan
diegene die van je houdt
no matter what -
de helft is de ander
en dat is vrede
dat is hart
laatste aanpassing
"half is the other"

half is the other
the one you can't do without
the one that loves you
no matter what -
half is the other
and that's peace
that's heart
"Discriminatie begint met pestkoppen die vloeken"

De vloeknaam werd voor een van de tien een geuzenaam,
voor de andere negen wekte het irritatie, boosheid op.
Het willen plaatsen in hokjes,
het beminnen in kwaad daglicht,
het moest daar in de keuken direct stoppen.
Mensen zijn veel meer dan woorden,
veel meer dan een classificatie,
mensen zijn uniek
en kunnen in de meeste gevallen niet leven
met negativiteit en onzin
vooral niet
van een verkeerd geïnformeerd
en bevooroordeeld publiek.
Stop de discriminatie nu,
geef de haat geen kans
nog meer slachtoffers te maken.

Ame Ame
"Discrimination begins with bullies who curse"

The curse name was for one of the ten a badge of honor,
for the other nine it provoked irritation, anger.
Wanting to place in cubicles,
to love in bad daylight,
it had to stop right there in the kitchen.
People are much more than words,
much more than a classification,
people are unique
and can't live in the majority of cases
with negativity and nonsense
especially
form a misinformed
and biased public.
Stop the discrimination now,
don't give the hate a chance
to create more victims.

Ame Ame
"Over vrijheid op je werk"

In principe moet je iedereen vrij laten, maar als je met elkaar samenwerkt dan kan je wel afspraken maken waar iedereen in de groep zich aan moet houden.

Met andere woorden:

Dwing elkaar niet, maar verwacht ook geen volledige vrijheid op de werkvloer.
"On freedom at your work"

In principle you must let everyone free, but if you work together, you can make agreements where everyone in the group needs to keep itself to.

In other words:

Do not force each other, but do not expect complete freedom in the workplace either.
laatste aanpassing

Ik vond een schorpioen spoor
Gebeiteld in gesteente
Miljoenen jaren vergeten
Van het Krijt, tot in t heden
Alsof het fossiel roerloos door de tijd holt, in zn eentje

Toen vond ik jou, begraven vogel
Ook onder n steen
Overgeleverd aan de millennia en n laagje droge klei
Waar je ooit onder verdween
Je slaapt nu, zo vredig, gewonde zwaluw
Volledig bedekt in een waterig graf
Daar rust je schaduw, voor eeuwig
Nog steeds op exact dezelfde plek, waar je lag
Maar nu onthul je jouw geheimen
Bij iedere strook van de kwast
En je overblijfselen vertellen verhalen
Hoe sierlijk je vloog, wat je at, wie je was
Jij bent 'Gebroken Vleugel'
De lucht liet jou vallen
Vervlogen ziel die diens huls niet kon vangen
Tot stof weergekeerd
Maar wanneer ik speculeer over je dood
Realiseer ik me plots; "Jij leeft nu weer"
Slaap zacht dan, jonge vogel
Vlieg rond in mijn verbeelding
Daar waar je leeft, noch sterft
Waar je vlijmscherpe vleugels
Door t hemelse blauw snijden
En jij een blijvende schim
Op de koude grond werpt

Boodschap in de diepte
Van een vreemde, oneindige slaap
Aan de randen van de afgrond wachten ze
Als verborgen schatten, van onschatbare waarde
Luister naar de stilte, je hoort de klank maar, versta je me?
"Als het niet goed voelt moet je passen"

Als je gaat pokeren moet en mag je geen haast hebben, geduld wordt altijd beloond, als je het geduld bewaard en je gewoon echt niet laat verleiden en afleiden om met kaarten waarvan je weet en aanvoelt dat je zou kunnen gaan verliezen te spelen dan kan je van pokeren een winstgevend spel maken. Je moet met "een derde oog" als buitenstaander naar jezelf kijken en eigenlijk zonder de kaarten te zien al weten of je zult gaan winnen of niet.

Eigenlijk moet je altijd naar je gevoel luisteren en altijd spelen alsof het je laatste geld is. Op voorhand moet je al weten of aanvoelen dat jouw hand de winnende hand zal zijn (door bijvoorbeeld under the gun al meteen te openen met 4 BB), dat alle punten die je in de pot stop ook twee-, drie-, vier- of meervoudig naar jou terugkomen, meestal is dat omdat je de winnende hand speelt, maar soms kan dat ook zijn door een bluf door te zetten (twee maal de pot op de river bijvoorbeeld, laat zelfs second pair passen). Soms voel je en weet je al bij een aas-koning offsuit bijvoorbeeld dat het wel eens mis zou kunnen gaan, als je dan inderdaad speelt alsof het je laatste geld is, dan is het dus verstandiger om met 2 BB die AKo te passen. Daarbij is het sowieso verstandig om alleen met "suited straight hands" van start te gaan, je zult op de river maar net die ene ruiten kaart missen om de pot te winnen en je toernooi is naar de fillestijnen). Zo kan je dat ook bij azen aanvoelen komen, weten dat je wel eens gekraakt zou kunnen worden, het is natuurlijk niet de bedoeling om de twijfel toe te laten slaan, want dat is nog dodelijker, maar het is in zo'n geval (als de waarschuwingslampjes in je hoofd op rood springen) eigenlijk verstandiger hoewel je ratio dat misschien tegenspreekt bij twee azen om toch ook naar dat gevoel te luisteren en gewoon op een all-in van je tegenstander te passen (of als je dat niet wilt toch zelf de ballen hebben om all-in gaan en hopen dat je tegenstander met zeven vier suited niet de ballen heeft je te callen, hoewel die misschien aanvoelt en weet dat hij of zij zou kunnen gaan winnen, zal die toch passen, omdat hij of zij enorm schrikt van jouw agressieve all-in).
laatste aanpassing
"Zo gauw je aan de pokertafel vals gaat zingen gaan de leeuwen bloed ruiken"

Of je nu korte muizenspelletjes speelt of ellelange leeuwenspelletjes, je moet gewoon geen fouten maken.

Pokeren is net als breien in een vliegtuig, je moet je hoofd erbij houden en geen steekjes laten vallen. Of je nu aan de grond staat of in de lucht bent zo gauw je niet meer naar je verstand luistert is het breiwerk naar de knoppen, je tegenstander ziet de onregelmatigheid in je betpatroon, re-raised je all-in en je kan je nieuwe trui wel vergeten, of terwijl je toernooi kan in de prullenbak van de vliegtuigmaatschappij.

Luister dus eerst naar je verstand en dan naar je gevoel, het liefst moet die twee in overeenstemming met elkaar zijn.

Start het toernooi met alleen maar rake klappen, je speelt om te winnen, dus:

- geen paartjes onder de zeven
- geen offsuit kaarten
- niet te ver uit elkaar
- het moet goed voelen.

Laat je niet verleiden toch AQo mee te limpen, wacht gewoon op een mooie tien-negen suited bijvoorbeeld. Open meteen naar 4 BB, meestal kan je dan tot de turn verder gratis kijken. Flop je de nuts dan moet je heads-up checken, maar aan een volle tafel direct een halve pot uitbetten.

Mocht je missen of je tegenstanders mogelijk op een andere manier uitfloppen dan check je. Je callt een zwakke draw en check-raised als dat kan bijvoorbeeld een sterke draw of je top pair. Als je tegenstander alleen maar callt en niet all-in gaat en er is geen verandering op de turn dan ga je op de turn all-in, maak je de nuts op de turn dan check(-raise) je opnieuw. Laat ze maar denken dat je bluft, dat is juist goed. Blijft je nuts staan op de river dan ga je of all-in als je denkt dat je tegenstander wel moet callen
of je zet een halve pot en probeert er met zekerheid nog het maximale uit te halen, iemand met veel stack zal je dan toch afbetalen op de river. Blijft je nuts niet staan, check dan en call alleen de river bet of pas als je voelt en weet dat het geen bluf is op een all-in.

Mocht je een paar klappen misgeslagen hebben, gewoon blijven checken en wachten, zolang je nog genoeg punten achter de hand hebt hoef je geen stunt-en-vliegwerk (met K4s of A8o bijvoorbeeld) uit te halen, meestal zal de tegenstander op turn een inzet doen, waarna je kosteloos kunt passen.

Als je klein bent niet met zwakke handen (ook al zijn het suited straight hands) raisen. Sowieso niet met een raise voor je of een re-raise na je callen, gewoon limpen of passen en wachten.
"Als je niet kan raisen moet je passen"

Jij moet raisen, je moet niet geraised worden, tenzij je een easy double-up hebt als je all-in callt of er all-in overheen gaat. Speel ten alle tijden alsof je op de bubble zit, het kan dan voorkomen dat je met AQs of QJs in second of third position, een raise voor je hebt (dat kan al gewoon de kale big blind zijn) en je stack is zelf nog maar 10-15 BB. Omdat je in zo'n geval NIET kan (re-)raisen, omdat je dan all-in gecalled gaat worden moet je preventief preflop zelfs deze mooie pareltjes laten gaan, direct passen dus.

Zo kan het ook zijn dat met J8s al een raise voor je hebt, ook in zo'n geval, omdat je zelf niet kan re-raisen (met die te zwakke hand) moet je gewoon passen, wat echter in uitzonderlijke gevallen mogelijk is, is dat je met J8s (of AJo bijvoorbeeld) in de small blind of big blind zit en dat je met drie tegenstanders de pot-odds krijgt toch mee te gaan naar de flop, in zo'n geval vanuit de blinds call je alleen (maar je blijft checken en houdt de pot klein (zelfs met een J op de flop), totdat je zeker weet dat je voor staat (full house hebt bijvoorbeeld), die preflop raise kan namelijk ook een paartje koningen zijn en dan ben je door een stomme call en all-in op de flop, meteen je stack kwijt, als die anderen ook niets hebben dan blijven ze wel checken en kan je kleine blufjes makkelijk afcallen of een beetje (halve pot)re-raisen en erachter komen of je tegenstander daadwerkelijk dat paartje koningen geraised heeft of niet.) Je moet daarbij natuurlijk wel altijd je boeren verstand blijven gebruiken en het jezelf kunnen veroorloven, dus die call vanuit de blinds geldt alleen voor suited straight hands en offsuit straight hands en geldt alleen maar bij average of large stack sizes (meer dan 15 BB). Als je short bent moet je natuurlijk gewoon passen.

Ga preflop met average en large stack sizes ook absoluut niet limpen (als gulden middenweg of zoiets) het is of raise (en daarna pas als je dat met 95s deed) of direct pas. Luister goed naar wat de tegenstanders met hun fiches tegen je zeggen, hoe vaak ik wel iemand met A10s een re-raise heb zien callen en eruit zien vliegen met een all-in bluf tegen pocket vrouwen, ik kan het niet meer bijhouden. En gewoon omdat ze te dom zijn om te luisteren.)

Houdt daarom als vuistregel vast: Als je niet kan raisen moet je passen.
Twijfel niet en hou het makkelijk voor jezelf.

Veel succes aan de tafels.
"Met stalen zenuwen en een ijzeren discipline win je toernooien"

Je moet een ijzeren discipline hebben om te kunnen winnen, zo gauw je de discipline verliest ga je de boot in, of het nu om een klein potje gaat of niet, als je echt ver wilt komen zul je ten alle tijden de discipline vast moeten houden, en dat betekent soms gewoon je A10o passen (ook na een raise naar 4 BB) en blijven wachten tot je wel zeker voor staat, uiteindelijk krijg je die easy double up en ben je blij dat je het jezelf niet moeilijk hebt gemaakt (na een re-raise dus) met A10o.
laatste aanpassing
“Je moet hun neuken, niet jezelf verneuken”

Als je niet wil of kan luisteren blijf je verliezen. Ik krijg er de zenuwen van als het niet gaat zoals ik wil, de kunst is dan om diep adem te halen, te resetten, even ergens anders aan te denken, de kaarten los te laten, te passen en opnieuw te beginnen.

Gisterenavond was ik twee keer winnaar door gewoon geduld te hebben, bijna feilloos te spelen, de discipline te bewaren en gewoon veel meer te passen dan vandaag.

ABC poker, niet limpen, spelen op de nuts en geen bluf, behalve als je leven ervan afhangt. Ga daarom met gemiddeld en grote aantallen fiches niet limpen, niet bluffen of het slachtoffer spelen, want zo gauw je gaat limpen, bluffen of in de slachtofferrol duikt, loop je tegen two pair op, zal je slachtoffer worden, maak je het jezelf onnodig moeilijk en ga je al vroeg in het toernooi de boot in.

Dus dan, ook al krijg je de zenuwen en ben je 4 BB kwijt-, gewoon de discipline opbrengen, passen en wachten op de volgende kans.

Als je het gewoon makkelijk voor jezelf houdt kom je verder, het duurt wel veel langer, maar je komt wel veel verder, in het geld dus, bij de winnaars, en dat geeft een goed gevoel. Een stuk beter in ieder geval dan met een dikke bluf een pot winnen en er twee handen later toch uitliggen, omdat je te veel risico bent gaan nemen op het dievenpad.

Het is niet voor niets dat diegene die wachten op de voorsprong en nauwelijks bluffen het geld wel halen, en diegene die niet wachten op de voorsprong en bijna altijd bluffen, de stuntvliegers, gelukszoekers en snelle olifanten, het geld niet halen.

Wat dat betreft is pokeren een gemeen volwassen spel, een sport voor echte heren en dames die niet naïef zijn, uithoudingsvermogen hebben en slimmer zijn dan de rest, daar moet en mag je niet zomaar voor echt geld gaan beginnen te spelen als je nog geen ervaring hebt.

Sowieso is het eigenlijk beter om het zonder geld te spelen, maar het probleem is dan dat je tegenstanders niet altijd serieus zijn en dat je niet echt plezier aan het spelen beleefd, omdat het toch nergens om gaat, behalve de eer dan. Als je dan in een sit & go van 9 spelers met blinden van 25/50 als tweede tegen een snelle olifant zit heb je op een of andere manier niet echt de motivatie nog eerste te worden en heb je eigenlijk door gewoon bijna alles te passen de winnaarspositie al gehaald.

Bij geld toernooien zijn mensen wel voorzichtiger en mag je bij blinden van 25/50 blij zijn als er 1 tegenstander uit is, vandaar dat het spelen met geld een meerwaarde heeft, omdat je tegenstanders beter hun best doen. En dat is qua kwaliteit en sportiviteit toch wat leuker.

Tot zover, fijne Bevrijdingsdag.

Tot later.
“Wisselgeld”

De muizen checken tot de river, de leeuwen betten op de flop, het was stil aan tafel, check, bet 400, raise 600 naar 1000, call 1000, de muis maakt de nuts op de turn, check-check, toen de muis heel hard piepte ging de leeuw op kousenvoetjes naar huis, check, bet 1400, raise 3600 naar 5000 all-in, fold, de leeuw past.

Ik moet gewoon leren te luisteren naar mijn eigen afspraken, zo blijf ik voor broodkruimels spelen. Omdat ik vandaag A9 suited op button verhoogd hebt, 88 all-in gecalld heb en met 99 in de small blind heb nagelaten te verhogen, ben ik weer in het wisselgeld terecht gekomen en hoor ik weer niet bij de bovenkant van de winnaars, maar bij de onderkant, dat is ergens wel een leuk dat je in ieder geval bij de winnaars hoort, maar ik wil natuurlijk meer, daarom moet ik mij beter aan mijn eigen afspraken houden, met een verhoging voor je kan je preflop gewoon 1010 en JJ passen, AK off-suit zelfs, en beter wachten op de gelegenheid dat je zelf kan gaan verhogen, ook al is dat met 4 BB met maar 68 suited under the gun, als jij de dans kan blijven leiden en je flopt bijvoorbeeld ook three of a kind 8-en, dan kan je met meer zekerheid een pot binnen halen, dan het risico lopen dat je met een paar boeren tegen een paar azen zit met een 10 hoog flop, want dan ben je als onervaren speler alsnog de pineut, daarom moet je in de meeste gevallen (behalve AA, KK, QQ, AK suited en AQ suited) met een verhoging voor je passen.

AA, KK en QQ verhoog je door, in het specifieke geval dat er voor je iemand is die verhoogd heeft, naar 2 maal de pot, AK suited en AQ suited verhoog je, in dat specifieke geval, met 1 minimale verhoging door.

Wees gewaarschuwd dat de kaarten soms nogal rottig gedeeld kunnen worden, een cold deck, dat je bijvoorbeeld met een paar koningen tegen een paar azen van iemand na jou zit, in zo’n geval heb je gewoon echt pech, en kan eigenlijk alleen je voorgevoel, je zesde zintuig, je waarschuwen om te voorkomen dat je onnodig de boot in gaat, maar in de meeste gevallen zal je verstand zeggen dat je all-in moet gaan en zal ook blijken dat dat de juiste beslissing was, maar soms heb je van die dagen dat het tegen zit en verlies je gewoon lullig en kan je het jezelf eigenlijk ook niet kwalijk nemen, wat dat betreft worden veel sportwedstrijden op topniveau op het scherpst van de sneden gespeeld en beslist en speelt het geluk toch ook weer een enorme factor, omdat de verschillen zo klein zijn.
"Stille liefde"

Ik voel veel meer dan ik zeg.
"Trouwe ziel"

Je woont in mijn onderbewustzijn, of eigenlijk wonen we er samen.
"Another day, another fight"

We find ourselves in different places,
hide the darkness, show no faces
tempted to be someone we're not

we argue.
"Geloof in je eigen woorden"

We zijn allemaal onze eigen profeet, de heilige geest spreekt (of je nu gelovig bent of niet) door ons allemaal en is absoluut niet aan 1 persoon gebonden. De waarheid zit en is in ons allemaal.

"Believe in your own words"

We are all our own prophet, the holy spirit speaks (whether you believe or not) through all of us and is absolutely not confined to 1 person. The truth sits and is in us all.

De hemel huilt
Druppeltjes tranen
Ze wassen mn ramen schoon
Een merel schuilt tussen de bladeren van n bejaarde boom
Stromende regen tikt tegen de ruiten
Mijn vroegste herinnering
Van achter stalen buizen lig ik te staren naar een vreemde wereld
Beneden me, buiten
Vage lichtjes in de waterige duisternis
Ik zie het nog steeds zo helder voor me
Het vervormde donker, als bevroren stroken verf
Het externe net gevonden
Maar in hetzelfde moment verloor ik mezelf
Mn troebele, jonge ogen dronken de zuivere realiteit
Het is inmiddels gestopt met regenen
De verstopte merel observeert een natte wereld
Schaamteloos, hoe hij met zijn zwarte verenkleed pocht
Terwijl ik de prachtige nacht als n koninklijke mantel draag
Zij warmt de koude schouders van n ronddolende wandelaar
Was t maar waar he
De prachtige illusie die je hier nu ziet, deze onzuivere realiteit
Men vraagt zich af waarom God buiten Zijn creatie blijft
Ik weet zeker dat de tijd geen ruimte voor twijfel laat
Maar ik weet ook dat ons zicht zo ver helaas niet reikt
Zoek eens naar zilveren lichten in de ruimte
Verscholen achter gesluierde ogen
Kun je de wolken penetreren?
Kun je de sterren plukken?
Liggend in de duisternis
Starend naar de druilerige hoogte
laatste aanpassing
vinger in je kont..

rijmt niet maar dicht wel

:P
"Met internetpoker heb je al verloren voordat je begint"

Tijdens gewone pokertoernooien gebeurt er vaak niet zoveel, omdat de kaarten geen actie genereren, in uitzonderlijke gevallen hebben spelers echt iets en gaan de punten wel naar het midden.

Internetpoker is zo ontworpen, geprogrammeerd om zoveel mogelijk omzet van spelers te genereren en daarmee als internetpokersite zoveel mogelijk rank aan te verdienen. Als je oefenspelletjes gaat spelen is er een eerlijke deelmachine (dus het kan wel), maar zo gauw je voor geld gaat spelen verlies je en wordt je spel gemanipuleerd door de internetpokersite.

Er blijkt na drie weken noteren, vergelijken en meten onder andere bij de 1-dollar-50-turbo-toernooien en de 1-dollar-plus-rebuy-3x-trubo-toernooien significant meer domkoppen met geluk op de river weg te komen, cold decks (een paar koningen tegen een paar vrouwen bijvoorbeeld), actie-floppen (straat & set bijvoorbeeld) en actie-boards (full house, flush en straat bijvoorbeeld) gedeeld te worden en vertragingen in de riverkaart op te treden, dan als je de kaarten daadwerkelijk in het echt gedeeld zou hebben of het vergelijkt met hoe de kaarten van de oefenspelletjes gedeeld worden, waardoor er significant meer spelers rebuys doen en uitgeschakeld worden en weer aan een ander toernooi beginnen en dus waardoor er significant meer omzet door de spelers gedraaid wordt.

In feite wordt je al genaaid, heb je al verloren (hoe slim je ook bent), zo gauw je aan zo'n gemanipuleerd geldspelletje begint en kan je alleen winnen als de software achter de schermen zo geprogrammeerd is dat je op de winnende plek zit, en dan nog kan je een toernooi met je eigen stommiteiten verpesten en gaat het winnende stoeltje gewoon door naar de volgende, het is in ieder geval niet eerlijk en zou verboden moeten worden, net zoals in de Verenigde Staten van Amerika.
“Vragen”

De leegte is verwarrend
alsof ze samenvalt met de jaren
de vertraging van jouw vragen

ik wist niet hoe groot het verschil was
de roep
de inkeer
ik wist het niet
ik wist het niet
en nog laten we niet los

zitten vast
met een lach
op de rand van de nacht
alleen op het dak

zijn stil
praten samen zacht

de leegte is verwarrend.
"No questions asked"

I can't, you can't, we can't help it
it's just there
it already took place
small things happened
little pieces took shape
trying to leave
the rest unsaid
for the sake
of the children.
Inside we're together
with ease.
Will I turn to you?

To question is to suffer,
to know is like an open book,
life always has its turning points, meaning,
like our soul inside that told us everything,
the guardian of our feelings,
the keeper of the holy truth.
Will I turn to you?
Is there life in heaven?
Are the angels blue?
To stay is to believe in action
to see you through and through
Will I turn to you?
Is there life in heaven?
Are the angels blue?
"Subtiel"

zeven minuten
zonder koffie
drie stappen
van de slaapmachien
geen moment
het gevoel gehad
dat het ging lukken
en toch nimmer getwijfeld
je zei het subtiel
onze ziel is onstervelijk

(en dat is een hele troost)
"Nooit verloren"

Ik moet steeds aan je denken
heb je zolang niet gezien
ik moet steeds aan je denken
voel je altijd bij me
het is geen fantasie.
"Gevoelig"

Mijn emotie is mijn water
jouw hart de vijver van verlangen
waaraan ik zit te wenen
omdat je er nu niet bent
mijn emotie is mijn water
het glinstert van binnen
kom snel terug
je weet dat ik je vriendje ben
"Relatief patroon"

Ik krijg de glans er niet meer vanaf,
het is moeilijk, maar te overzien,
de meeste problemen probeer ik voor te zijn
door me te informeren.

De dood is een leven zonder tijd,
terwijl wij verder denken
kijken zij in stilte toe,
de dood is een leven zonder tijd,
ik weet niet hoe het is,
ik ben geen helderziende,
maar ik voel je

en dat is goed.
"Who has the king and who has the ace?"

I can't win if you can't lose
it's more than chips, honor
seeing what's behind the shades
you can feel when someone is turning you
or is looking at a set of eights
you act before the problem starts
before the sun melts down my heart
before the sea brings back the rain.

You need to know to own the game.
"Ik at een perzik en mijn kiespijn ging weg"

In de luwte kijkt zij
met een lege buidel toe
ze probeert de bloesem nog te vangen
de perzikenpitten
nog te rijpen

maar geen vonkje,
geen lichtgolfje blijft hangen
geen hartklopping,
geen wortel die wil blijven

in de luwte kijkt zij
met een lege buidel toe
ze heeft geen telgen,
geen bewijzen
als een vreemdeling
in eigen huis is zij
de stekker van zijn dromen
de bewaker van zijn paleizen

En rustend op zijn schouders
kijk ik aan de andere kant mee
hou me mond,
probeer iets dat bij je blijft
met haar pen te beschrijven
onder het genot van een glas water
en het uitzicht op de Zwarte zee

Stop de dood nu,
zorg voor goed plantaardig eten
zet de chemische industrie buiten spel
god heeft alles voor ons gemaakt
zelfs een ezel of een koe kan dat weten.
(...)

Vloeibaar, echo's
Overbruggen
Zee van tranen

Verdriet baadt in
Regenbuien
Trieste dagen

Fluister zachtjes
IJskristallen
Wind in vlagen

Wilde wolken
Onbeteugeld
Vrees orkanen

In gesloten ogen dwaalt de lente
Witgekleurde zwanen die noordwaarts gaan
Kille botten beseften wat de slaap ontkende
Het immer bevroren domein tast mijn droomstaat aan
Sijpelende, karmozijnrode stralen
Gesloten ogen bloeden dan ziltige druppels
Schorpioenen die hun angel, pijnloos, bewaren
Voor het hart van de krankzinnige sukkel

Ooit hadden we nog tijd genoeg
Nu resten nog slechts kostbare momenten
laatste aanpassing
"Bevrijd van het gif"

je bent er altijd
en komt nooit meer terug.
"Onsterfelijkheid op papier mogelijk"

Als je vanaf de geboorte een leven leidt die jou met vitamines volledig beschermt tegen alle vormen van gif en je zelf ook geen gif tot je neemt dan kan je in theorie onsterfelijk leven, als je lichaam voortdurend gezond gehouden wordt en jong gehouden wordt door verversing van voedselinname van buitenaf.

Degeneratieziektes zoals kanker en diabetes kunnen dan voortdurend voorkomen worden door een gezonde levensstijl, echter tegenwoordig met de lucht- en watervervuiling en verleiding van vele soorten feestgif zal dat niet mogelijk zijn en zullen velen van ons sterven door ons eigen toedoen, omdat we niet voor het gif van de duivel kunnen ontsnappen, omdat we lijden onder onze eigen vraat- en hebzucht, omdat we te dom zijn om van de rotte appels af te blijven.

Pracht vindt betekenis, in jouw vorm gegoten
Onzichtbare inkt die de stilte verwoordde
Jij verwilderde schone, het wit in je ogen
Omringt diepe, zwarte poelen als zilveren bogen
Niks is gelogen, zo dierbaar, zonlicht dient haar
Eén sliert haar is mij waardevoller
Dan 's werelds kostbaarste sieraad

Meh.. fuck dat
Het was gewoon een lekker wijf
Brede heupen, smalle taille en een mooi gezichtje
Heerlijk volle billen, maar een leeghoofd
Gaat waarschijnlijk voor minder op dr rug dan een oké gedicht dat ze van deze poëtische minstreel hoort
Doch streef ik voorts naar een romantische ontmoeting
Passie, verzoening, boetedoening
Ik moet dr doen in de stomende douche met geopende blouse voor mijn voldoening
laatste aanpassing
"Dingen zonder woorden"

Ik hoef je niet
te zeggen
dat ik van je hou.
"Things without words"

I don't have to say
I love you.

Just because I do.
"War"

I'm shaking, breaking
raise the dogs
The rape straight
from the four to the eight
so much stress
you lose weight
The rough flush
The lucky aces
in your faces
call all your raises
You still here
you want more
get ready for
the back flush door
That river hurts a lot
you fall down
on the floor
Don't fuck yourself
It ain't easy
This game is war

mda. H.C.
"Between eyes"

Like most things,
love comes, stays and goes
without saying,
but if someone
has something to say,
and I know
this is sometimes hard
please carefully listen
to the meaning
the purpose
the mind
of those words
and particularly also
to the things
that he or she didn't say.

"Onder ogen"

Zoals de meeste dingen,
liefde komt, blijft en gaat
zonder woorden,
maar als iemand
iets te zeggen heeft
en ik weet
dat dit soms moeilijk is
luister alsjeblieft zorgvuldig
naar de betekenis
het doel
de gedachte
van die woorden
en vooral ook
naar de dingen
die hij of zij niet gezegd heeft.
"Het gif verbieden om de sterfelijkheid te verliezen"

ons DNA degenereert ook door het gif, daarom moeten we naar een gifloze samenleving toe, ik weet dat dat veeleisend is, maar dat is wel nodig om onze exgoden-status kwijt te raken.
laatste aanpassing
"Zoek de antwoorden in de natuur"

De natuur heeft overal een antwoord op, wij mensen moeten dat niet met chemicaliën gaan forceren.
"De lucht is gevuld met jouw gezicht"

Het water zwijgt
de oever zucht
als lome stenen
vallen deze woorden
zichtbaar op de grond
je hart lacht
je ziel ziet
de wereld van binnen
als een trage film
niet voor kinderen
je bent
mijn stem geworden
de vertrouwde dagen
zijn herkenbaar
als gisteren
het is me gelukt
het koper
heeft nu vrede
onze afspraak
dat wat de orde
kan weten
is rond.
“Open einde”

Nog steeds is de hemel blauw, soms ook een beetje grijs, geel en zwart als hij jou weer eens diep van binnen mist, maar nog altijd ziet hij het blauw. Het heldere blauw dat hem troost, dat hem eruit trekt, hem vrij laat en jou loslaat in een oneindige wereld zonder lijnen. Een wereld die hij niet kent, waar hij niet meetelt, omdat hij dat nu niet hoeft. Een wereld die jij bent, die hij gevoeld heeft in zijn dromen.

Ondoorgrondelijk, turend vooruit, denk niet dat hij niet gehuild heeft toen jij er niet meer was, zijn ogen tranen, van het gat, de fantoom, de leegte aan de overkant, de grote luchtzee, die hij maar niet kan oversteken, zolang zijn gedachte nog hier op de grond is.

Plannen hebben ze altijd gehad, rijk en onbezonnen, hebben ze hun binnenwereld tot groot toneel verheven, een kunst om elkaar niet te imiteren, niet te missen, te laten zien, dat jij en hij echt verschillend, iets anders zijn.

Uiteindelijk zijn de meeste dingen mislukt, het enige wat wel overgebleven is, is een oase van rust, een onuitputtelijke bron liefde en hemelwater, waaruit wij drinken, en ons erin berusten dat deze kabbelende droom voor jou en ons nog geen werkelijk einde hoeft te betekenen.

Eigenlijk gaat het leven gewoon verder, gaat alles door, ben je er nog steeds, elke dag, dag en nacht.
"Noem me de wind"

"De zon kan soms flink schijnen, het zout gemeen schuren, maar de golven, de zee is van mij."

Met die woorden strekte ik me op de handdoek en nam gewillig een stevige duik in god's levenswater.

De vakantie was verfrissend, stoer, even niet denken aan,
niet bezig zijn met,
ja, dat pakt niks en niemand van me af,
zo moet het zijn,
zo mag het van mij iedere dag.

Aids herpes druiper chlamydia vlekken op je lul, dit gedicht is flauwekul
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juni 2014 om 20:03:
Aids herpes druiper chlamydia vlekken op je lul, dit gedicht is flauwekul

:LOL:

Je neus bloedt rood, je oog is blauw, terug naar de kelder en gauw!
"Hebben we contact?"

Verscheur je contract
doe de televisie uit
stop de kranten in de prullenbak
bescherm je tegen de onzin
we worden opgevoed met leugens
kleingehouden en grootgebracht
met geld, alcohol, drugs,
snoep en tabak
uitgebuit door de macht
en de enige
die dat kunnen stoppen