Partyflock

Forumonderwerp · 893379

Waarschuw beheerder
Agent mishandeld in Leiden
LEIDEN - Een agent van politie Hollands Midden is in de nacht van vrijdag op zaterdag zwaar gewond geraakt in Leiden.

De agent wilde een bromfietser aanspreken op de Lammermarkt op zijn gedrag, nadat die zijn gashendel flink had opengetrokken. De bromfietser probeerde er vandoor te gaan, waarna er een worsteling ontstond. De agent kreeg daarbij meerdere elleboogstoten in zijn ribben en op zijn hoofd.

Een groep jongeren keerde zich eveneens tegen de agent tijdens de worsteling. Te hulp geroepen collega's konden de man ontzetten. Daarbij werden wapenstokken en pepperspray gebruikt. De agent liep een gebroken jukbeen en diverse verwondingen over zijn gehele lichaam op.
-----------------------
Voetbalkooi 's avonds dicht

Gepubliceerd op 28 juli 2006, 16:48
Leiden - De voetbalkooi in de Slaaghwijk moet de rest van de zomer 's avonds om negen uur dicht. Ook de omgeving is dan verboden terrein.

Dat heeft de (plaatsvervangend) burgemeester van Leiden besloten. Het verbod volgt op klachten van omwonenden over overlast van een groep jongeren, ook afkomstig uit andere wijken, die tot diep in de nacht in en rond de kooi 'hangen'. Begin vorige week was er een incident waarbij de politie belaagd werd en massaal ingreep. Er werd toen ook met pepperspray gespoten. Balspelen in de kooi waren na tien uur al verboden.
--------------------------------
11-08-06 07:41
Aanhouding van jongen eindigt in rel
LEIDEN - Op de Dijkstraat in Leiden is woensdagavond een 14-jarige jongen uit die plaats aangehouden, nadat hij op een agent was ingereden.
De jongen reed zonder helm op een brommer zonder verzekeringsplaatje. Toen de agent hem wilde aanhouden, reed hij recht op hem af. Bij de aanhouding die volgde kwamen er steeds meer buurtbewoners scheldend en dreigend op de agent af.

Die heeft uiteindelijk zijn wapenstok en pepperspray moeten gebruiken. Daarop zijn er nog vier mannen aangehouden. Het gaat om Leidenaren van tussen de 31 en 41 jaar.
-------------------

Dit zijn gebeurtenissen in Leiden over de periode van 2 maanden ongeveer (incidenten vielen me op).
Is deze trend landelijk denken jullie.
Is er geen respect meer voor de Politie.
Of ligt het ergens anders aan.

Ik denk dat er geen respect is voor de politie, omdat ze dat ook niet uitstralen, en omdat ze met een raar beleid, alleen maar disrespect krijgen.
Dan denk ik aan onnodige bekeuringen, bemoeien met alles wat je doet etc.

Als ik een agent zie denk ik ook 'wat een kneus'. In Frankrijk is die uitstraling anders.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 augustus 2006 om 21:40:
in Spanje dan overal behalve hier....achterlijk beleid hiero....regels en bevoegdheden....

Je hebt helemaal gelijk. Hier durft de politie vaak niet eens hard op te treden, omdat ze bang zijn dat ze problemen krijgen met regels. Door al die regeltjes kan de politie ook vrij weinig gezag uitstralen. In Spanje is dat wel anders...daar hebben ze tenminste de bevoegdheid om wat te doen. Je kunt het gewoon aan de mensen merken dat ze daar respect hebben voor politie / weten dat ze niks moeten flikken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 14 augustus 2006 om 19:36:
Respect voor die agenten hier die zichzelf altijd nog kunnen beheersen als er weer zo'n kutventje hun voor alles en nog wat uitmaakt. Agenten in landen zoals spanje en turkije hebben iets te losse handjes.

Vind je dat? Dat valt best wel mee hoor. Ja kijk als je ze gaat provoceren wachten ze niet en krijg je een klap met de lange lat. Ja en als je dan 7 hectingen in je kop hebt laat je het de volgende keer wel achterwege dat vingertje op te steken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van O:) Rob O:) op woensdag 16 augustus 2006 om 14:44:
Ja kijk als je ze gaat provoceren wachten ze niet en krijg je een klap met de lange lat. Ja en als je dan 7 hectingen in je kop hebt laat je het de volgende keer wel achterwege dat vingertje op te steken

En dat is gunstig voor een rechtstaat? Als je ff verkeerd kijkt is dat provocatie en kan je een klap krijgen. Volgens mij zijn ze dan niet veel anders dan de lui die ze aan moeten pakken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 augustus 2006 om 14:44:
Je kunt het gewoon aan de mensen merken dat ze daar respect hebben voor politie / weten dat ze niks moeten flikken.

Respect of angst, zit nogal een verschil tussen. Ben blij met die regels, anders krijg je complete willekeur.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van O:) Rob O:) op woensdag 16 augustus 2006 om 14:44:
Vind je dat? Dat valt best wel mee hoor.

Ik maak het vaak genoeg mee ja.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 augustus 2006 om 14:55:
En dat is gunstig voor een rechtstaat? Als je ff verkeerd kijkt is dat provocatie en kan je een klap krijgen. Volgens mij zijn ze dan niet veel anders dan de lui die ze aan moeten pakken.

Dat valt best wel mee hoor.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 augustus 2006 om 14:56:
Respect of angst

Klopt, maar als ik zo'n halfbakken broekie zie met een oorbel in en een kapsel dat ik denk dat ie zo meedoet met de Gay parade kan ik daar niet echt bang van worden en is het voor mij om de een of andere redenen heel moeilijk om zo'n persoon serieus te nemen.
Ben blij met die regels, anders krijg je complete willekeur.

Naar mijn mening een beetje te veel regeltjes in Nederland
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik heb geen respect voor ze.

Waarschuw beheerder
Respect of angst, zit nogal een verschil tussen. Ben blij met die regels, anders krijg je complete willekeur.

Er is inderdaad een groot verschil tussen respect en angst. Maar ik heb niet het gevoel dat ze in Spanje bang zijn voor de politie. Maar ik weet wel zeker dat de meeste mensen heel erg goed aanvoelen dat ze een politieagent niet hoeven te beledigen.
Er zal altijd wel politie zijn die misbruikt maakt van gezag...maar zo iemand is waarschijnlijk vrij snel zijn baan kwijt. Toch vind ik dat beter dan bepaalde groepen mensen die naar eigen hand gaat leven. Er lopen hier veel te veel mensen rond die gewoon nooit op hun gedrag worden gewezen.. Wie zich niet aan de regels houd, hoort ook de concequenties te zien.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
och jah, ik denk dat wat ik op me profiel heb staan heeel veeel mensen denken maar ze durven er niet voor uit te komen.
en dan nog iemand beoordelen op z'n partyflock profiel is gewoon dom.
je hebt nooit met me gesproken dus hoe kan je nou zeggen wie ik bne of wat ik ben?

:looser:

ik heb me eigen mening, u dont like that? then dont read it!
vrijheid van meningsuiting remember??
ik respecteer jou mening, dan verw8 ik dat ook van jou.

massels
Waarschuw beheerder
de politie loopt op mn kat te schieten. kutjanus. en das dan je achtermbuurman :rot:
dus nee mijn respect krijgen ze niet!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 augustus 2006 om 13:39:
lonsdale trui??

ik vraag me af waneer die mongooltjes eens van Lonsdale afblijven.....

Lonsdale is een Engels kledingmerk wat gewoon NIKS met Nederland ofzo te maken heeft :s

Ik ga dr echt nog eens een paar in elkaar slaan :[
Waarschuw beheerder
@ UpskirtPippi

Het zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 augustus 2006 om 19:11:
Lonsdale is een Engels kledingmerk wat gewoon NIKS met Nederland ofzo te maken heeft

Ik ga dr echt nog eens een paar in elkaar slaan

:gaap:

ik draag ook lonsdale....en jij ook!! wat heeft dit met de politie te maken?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 augustus 2006 om 15:22:
Er is inderdaad een groot verschil tussen respect en angst. Maar ik heb niet het gevoel dat ze in Spanje bang zijn voor de politie. Maar ik weet wel zeker dat de meeste mensen heel erg goed aanvoelen dat ze een politieagent niet hoeven te beledigen.
Er zal altijd wel politie zijn die misbruikt maakt van gezag...maar zo iemand is waarschijnlijk vrij snel zijn baan kwijt. Toch vind ik dat beter dan bepaalde groepen mensen die naar eigen hand gaat leven. Er lopen hier veel te veel mensen rond die gewoon nooit op hun gedrag worden gewezen.. Wie zich niet aan de regels houd, hoort ook de concequenties te zien.

:respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 augustus 2006 om 13:11:
Daarbij werden wapenstokken en pepperspray gebruikt.

Er werd toen ook met pepperspray gespoten.

Die heeft uiteindelijk zijn wapenstok en pepperspray moeten gebruiken.

:x

Waarschuw beheerder
ze zijn wel gek op dat pepperspray van ze
Waarschuw beheerder
tja.. je moet wat als je net van je puisten af bent en denkt dat je heel wat voorsteld.. :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 augustus 2006 om 15:22:

Klopt.
Uitspraak van Leiden op woensdag 16 augustus 2006 om 21:50:
tja.. je moet wat als je net van je puisten af bent en denkt dat je heel wat voorsteld

:respect:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van maglite op woensdag 16 augustus 2006 om 21:10:
Ik ga dr echt nog eens een paar in elkaar slaan

:lol:
Waarschuw beheerder
Die gaste doen gewoon hun werk, er zijn er echter een aantal die er een beetje teveel in op gaan en om de verkeerde redenen waarschijnlijk die baan gekozen hebben :looser: Die gasten moeten een keer flink te grazen genomen worden. verdienen ze ook!

Hoef niemand te vertellen wat ik bedoel, toch...

Verder weet iedereen wat ie (wel of niet) doet en moet je als je je brand maar op de blaren zitten en niet zo zeiken achteraf
Waarschuw beheerder
Mensen kunnen beter gaan zeiken op de politiek in Nederland. Politie doet gewoon zijn werk zoals het moet volgens de regels. Je ziet een bouwvakker toch ook niet stenen aan elkaar vast maken met water? Regels zijn regels, en als je daarover wat te zeiken hebt kan dat beter op regering Balkenende momenteel. :)

Waarschuw beheerder
waardoor er geen respect meer is voor de politie is omdat hun bijna niks durven te doen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 augustus 2006 om 23:27:
waardoor er geen respect meer is voor de politie is omdat hun bijna niks durven te doen...

Jij zou ook uit Leiden kunnen komen... Aan je taalgebruik te zien.

Hun=Zij

;)