Partyflock

Forumonderwerp · 893028
Na een zeer moeilijke periode van Fortuna Sittard waarbij de club op het randje van failissemenent stond, lijkt de club weer langzaam de weg naar boven te hebben gevonden.

De club die in 1999 nog in de finale stond van de amstelcup eindigde in dat jaar rond de 7e plek in de eredivisie. In het jaar 2000 kreeg Fortuna een nieuw stadion. Er leek een hele mooie periode aan te komen voor de club. Maar helaas het ging mis.

Financiële malaise en een falend aan- en verkoopbeleid,kortom: mismanagement. De club heeft met het aantrekken van spelers én trainers niet de juiste keuzes weten te maken. In 2002 degradeerde de club naar de gouden gids divisie. Fortuna kampte in 2003-2005 met bijna 24 miljoen schuld, een half afgebouwd stadion, twee rode lantaarns in de prijzenkast, een zelfvertrouwen van niks en een structurele halvering van het aantal toeschouwers. Niemand gaf Fortuna nog een kans en het FC Limburg scenario werd openlijk besproken. De fans gaven daarbij openlijk aan dat ze liever eervol failliet gingen dan de ziel van de club verkwanselen aan *oda en Mvv. Hierna begon de hele lange lijdensweg. De financiële redding van de club was het doel. Hierbij werd alles uit de kast gehaald, waarbij op 20 juni 2005 (5 jaar strijden dus) het dieptepunt eindelijk bereikt werd en de blik weer naar voren kon gaan. De redding van Fortuna!

De redding van Fortuna Sittard is op 20 juni 2005 definitief. De club is er na een lange en pijnlijke overlevingsstrijd in geslaagd de totale schuld van 24,3 miljoen euro terug te brengen tot nul en kan nu langzaam maar zeker weer naar boven gaan kijken.

Het seizoen 2005/2006 was sportief gezien dramatisch. voor de derde keer achter elkaar eindigde fsc op de laatste plek. Het aantal toeschouders daalde dramatisch (nog geen 2000 man op het einde, waar in het begin van het seizoen nog 5000/6000 toeschouders zaten)

Begin seizoen 2006/2007:

De club heeft een nieuwe trainer; Frans Korver en
heeft zich versterkt met een aantal nieuwe spelers;
Arjan Christianen (NAC)
Sjors Paridaans (PSV)
Daniel Voigt (Helmond Sport)
Brahim Bouhadan (AOGVV)
Fuat Usta
Raschid El-Hammouchi (alemania Aachen)
Danny Schreurs (MVV)
Cedric Olondo (Racing Genk)

De doelstellingen van dit seizoen zijn om niet weer troosteloos op de laatste plaats te eindigen en weer langzaam de stap naar boven te maken. een plek rond de middenmoot ?

Begin dit jaar werden de plannen gepresenteerd om het stadion af te bouwen: cita plaza. na verwachting gaat de bouw hiervan ook spoedig beginnen.

Ook doet de club er alles aan om de mensen terug te krijgen naar het stadion door een 5-tal topconcerten te organiseren in het stadion. Het eerste topconcert is reeds een gegeven: na de wedstrijd Fortuna-VVV (15 september 20.00 uur) zal namelijk de Nederlandse band Van Dik Hout een concert geven van 90 minuten.
De prijs voor dit alles, wedstrijd en concert, bedraagt slechts € 16,50. Fortuna hoopt middels deze stunt aan te kunnen treden voor een uitverkocht stadion! Seizoenskaarthouders en sponsoren hebben gratis toegang.
De Westerhoutgroep is inmiddels in onderhandeling met ondermeer Guus Meeuwis, Rowwen Heze, Marco Borsato (!), Trijntje Oosterhuis, Rene Schuman en Angeleye en de Schintaler voor de invulling van een volgend topconcert.

Kortom de club lijkt weer op het goede pad te zijn, nu alleen nog de sportieve prestaties !
laatste aanpassing

Uitspraak van 2dacore op maandag 14 augustus 2006 om 18:57:
vrijdag a.s. tegen vvv thuis verwacht ik 8 a 9 duizend man

denk dat het uitverkocht gaat zijn

fortuna uit dikke 1500 man

[ img]http://members.home.nl/supersjeng/fotos/56mvvfsc/06.jpg [/img]
Uitspraak van 2dacore op maandag 14 augustus 2006 om 18:57:
bij mvv altijd gemiddeld 5000 man

Altijd ??? Volgens mij toch pas echt iets van vorig seizoen... Of heb jij in Geleen zaterdag hallucinerende middelen genomen die nog niet volledig zijn uitgewerkt, beste ultra ?

fuat usta leeft ie nog....tering

Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 10 augustus 2006 om 17:49:
Fuat Usta

speelt die ook weer op het veld dan:S
heb er vorig jaar of jaar daarvoor wel nog eens in de zaal tegen gevoeltbalt
hij speelde ton in maastricht ergens
Uitspraak van El Snadder op maandag 14 augustus 2006 om 20:21:
Of heb jij in Geleen zaterdag hallucinerende middelen genomen die nog niet volledig zijn uitgewerkt, beste ultra ?

;-) haha

Uitspraak van verwijderd op maandag 14 augustus 2006 om 22:06:
fuat usta

is wel behoorlijk dik geworden en heeft een tijd geen betaald voetbal meer gespeeld, maar deze man is wel een bijter, heeft veel inzicht en ervaring, kortom een speler die een meerwaarde kan hebben in combinatie met jonge minder ervaren fsc. maar een hele wedstrijd spelen zit er voor hem voorlopig niet in schat ik zo in,
ff wat mooie fotows gevonden van citta plaza.

zo gaat het stadion van fortuna er dus van buiten uitzien als het afgebouwd wordt. van binnen verandert er helemaal niets. Waarschijnlijk gaat de bouw dit jaar nog beginnen

het nieuwe aanzicht vanuit de Mac donalds

ff ter vergelijking:

het stadion van de buitenkant op dit moment.
laatste aanpassing
Van mij hadden we fijn in de baandert mogen blijven.....
Ik mis m toch nog af en toe :(

laatste aanpassing

fuat usta miste in 1995 in kampioenswedstrijd tegen graafschap die pingel, hij schiette hem keihard op de been van olislager, weekend erna werd fortuna nog kampioen wel gewoon en graafschap promoveerde in nacomp
Die foto met die groene rookbom was van die kampioenswedstrijd in 95.
Kon tussen die groene rook toen nog net zien hoe dat varken van een oosterhuis die zakkenvuller van der weert zn knie over trapte :S

De week erna uit naar telstar :D :D :D mooie tijden

hehehe jah ik weet nog die van de weert was topscoorder op die moment, lang geblesseerd erna en daarna ging die naar az, nooit meer echt wat geworden :D
Uitspraak van ZeroFourSiXX op dinsdag 15 augustus 2006 om 16:17:
die zakkenvuller van der weert

Bij jullie speelde hij nog wel goed, bij ons was hij helemaal niks meer. Samen met Mutsaers werd hij geruild tegen Kenneth Perez, hoe dom ben je dan als bestuur?

Wel goed dat Perez niet naar Roda ging toen, want daar had MVV eerder een akkoord mee :D

Uitspraak van inactief op maandag 14 augustus 2006 om 22:09:
speelt die ook weer op het veld dan
heb er vorig jaar of jaar daarvoor wel nog eens in de zaal tegen gevoeltbalt
hij speelde ton in maastricht ergens

Samen in een team met Leonardo II :D

Uitspraak van El Snadder op zondag 13 augustus 2006 om 12:01:
Niet slecht voor n club die drie jaar achterelkaar laatste in het betaalde voetbal is geweest ! Ruim 4.000 toeschouwers zelfs...

Mooi dat de supporters weer komen.
Uitspraak van ZeroFourSiXX op dinsdag 15 augustus 2006 om 14:48:
Van mij hadden we fijn in de baandert mogen blijven.....
Ik mis m toch nog af en toe

Was een leuk stadion.....

Uitspraak van Motherfucker ! op maandag 14 augustus 2006 om 22:52:
zo gaat het stadion van fortuna er dus van buiten uitzien als het afgebouwd wordt. van binnen verandert er helemaal niets. Waarschijnlijk gaat de bouw dit jaar nog beginnen

:lol:
Tom uit 045, uit mijn gegevens blijkt dat jij de contributie aan de Roda-Rakkers voor dit seizoen nog niet betaald hebt ! Jij krijgt dus geen gratis balon !
volgens mijn informatie is tommetje nog minderjarig en hoeft daarom nog geen contributie te betalen om lid te zijn van de roda rakkers ;-)

dus hij krijgt een gratis balon en een lollie

Fortuna?

Kutclubje :D
ik wil het dit seizoen nog wel eens allemaal zien, wordt hoog tijd dat er een spits bijkomt en dat Joos van B richting reservebank gaat, dan zullen we wellicht meer punten pakken.....
De comeback van Haarlem!

Uitspraak van El Snadder op woensdag 16 augustus 2006 om 19:55:
Tom uit 045, uit mijn gegevens blijkt dat jij de contributie aan de Roda-Rakkers voor dit seizoen nog niet betaald hebt ! Jij krijgt dus geen gratis balon !

je kent me dus wel...hehe
Uitspraak van Motherfucker ! op woensdag 16 augustus 2006 om 22:06:
dus hij krijgt een gratis balon en een lollie

ik bespeur jaloezie.....
Uitspraak van Motherfucker ! op woensdag 16 augustus 2006 om 22:06:
volgens mijn informatie is tommetje nog minderjarig en hoeft daarom nog geen contributie te betalen om lid te zijn van de roda rakkers

jeugd heeft de toekomst
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 augustus 2006 om 18:36:
jeugd heeft de toekomst

Euh ja... vooral bij jullie ja !?

Uitspraak van El Snadder op zaterdag 19 augustus 2006 om 20:48:

overal
Uitspraak van El Snadder op woensdag 16 augustus 2006 om 19:55:
Tom uit 045, uit mijn gegevens blijkt dat jij de contributie aan de Roda-Rakkers voor dit seizoen nog niet betaald hebt ! Jij krijgt dus geen gratis balon

Whahaha :D
ik zal het ff doen voordat onze roda rakker het doet, nou bij deze een dikke .

Uitspraak van El Snadder op zaterdag 19 augustus 2006 om 20:48:

:roflol: onze die hard

Uitspraak van L077 op zondag 20 augustus 2006 om 13:09:
een dikke .

(f)
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 20 augustus 2006 om 13:21:
:roflol: onze die hard

Gelukkig ben jij wel heel stoer:roflol:
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 20 augustus 2006 om 13:21:
onze die hard

Vanavond eindhoven......moet te doen zijn.
en de eerste overwinning is binnen, 2-1 overwinning tegen eindhoven!

moeizame overwinning maar wel verdiend !

Uitspraak van Motherfucker ! op maandag 21 augustus 2006 om 23:04:
en de eerste overwinning is binnen, 2-1 overwinning tegen eindhoven!

moeizame overwinning maar wel verdiend !

Als de scheids ons geen rode kaart had gegeven was het waarschijlijk een andere wedstrijd geworden, maar toch gefeliciteerd :nocheer:
En de Korver gaat het weer flikken
Uitspraak van Boschpoort op dinsdag 22 augustus 2006 om 18:39:
En de Korver gaat het weer flikken

laten we t hopen :D
komende twee wedstrijden worden zwaar denk k .

hahaha
OSWANKERS zijn 't.

Zal wel de angel-side zijn ja.:D
Uitspraak van Der kniepser op donderdag 24 augustus 2006 om 18:11:
Zal wel de angel-side zijn ja

Zijn de Ultra's, oswankertje :D
Uitspraak van Boschpoort op donderdag 24 augustus 2006 om 19:01:
oswankertje

Alstublieft zeg, beledig me niet met zoon organisatie. :rot:
okay, de scholen zijn begonnen.
ultra's
Ga eens snel naar EHV jij of kom jij Limburg niet uit.
ach hou tog op man!!
fortuna word dit jaar weer laatste!!!
Uitspraak van Pit-Bull_84 op zaterdag 26 augustus 2006 om 11:18:
ach hou tog op man!!
fortuna word dit jaar weer laatste!!!

Denk het niet, maar als we jullie ook dit jaar weer op de loop krijgen kan ik dat nog wel enigzins verdragen...

Uitspraak van Boschpoort op donderdag 24 augustus 2006 om 19:01:
Zijn de Ultra's

gekke boys man