Partyflock

Forumonderwerp · 892671
91 volgers · 3499420x bekeken
Waarschuw beheerder
+41-37
Omdat deze Topic al bestond Hardcore dag top 5 dacht ik dat om precies hetzelfde te openen maar dan over Hardstyle wel een goed idee zou zijn :yes: ...

Duzz wat is jullie dagelijks 5 beste Hardstyle tracks :) ...ik zal wel effe beginnen dan :P

-Headhunterz - Scantraxx Roots
-Chickz On Fire - Natte Asbak
-Technoboy - guns 'N Noses (Technoboy's Atomic Hard Remix)
-The Beholder & Zany - Midnight
-Zanza Labs - Control The Mind
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
uit welke film zijn de Wildstylez -Revenge vocals ? de ook bij de Endymion platje zijn ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van WesselW op dinsdag 27 mei 2008 om 09:10:
Op IQ heb ik New Order nog gehoord, door Ultraform, check zijn myspace anders eens, k vind Snap My Fingers erg dik. Met zon nummer warmt hij op als 'hardtrance dj' Hij zei zelf ook al, tis niet echt hardtrance wat ik draai maar gewoon verschillende harde stijlen.

Zit daar die sample in van die bier-reclame?"Now when I snap my fingers, you will all wake up"?

Indien ja: Niet erg origineel want die is al eerder voor een hardtrance song gebruikt (ken ik nog uit de Atmoz-tijd).
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wackiejacky op maandag 26 mei 2008 om 22:58:
Die stijl is ook al 10 jaar ouder en dat die zich ontwikkeld heeft is niet zo gek als je even in ogenschouw neemt hoe de scene er rond het millenium aan toeging. Hardcore was een van de twee grote stijlen in Nederland (toen House uiteen viel in club en hardcore). Hardstyle is veel meer een voortvloeisel uit andere substijlen. Dat lijkt me nogal een verschil.

Daarbij hoor je toch heel duidelijk verschil tussen de hardstyle van een paar jaarterug en nu. Dus de boel ontwikkeld zeker wel. Geef het nog eens 10 jaar tijd en ga die dingen dan met elkaar vergelijken zou ik zeggen

Hier heeft Jacky wel een punt. (y)

Ik vind die nieuwe track van Coone best dik.. :bloos:.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Svensation B) op maandag 26 mei 2008 om 19:56:
Als je van lange breaks houdt moet je toch klassiek ofzo gaan luisteren... Niks bass, alleen maar melo. Die ellenlange breaks in de hardstyle beginnen mij een beetje tegen te staan

Helemaal mee eens. Bij sommige platen werkt het prima, zo'n lange opbouw, om vervolgens flink te knallen. My life is like a demo vond ik in het begin niet veel aan, maar als rustmoment in een set klinkt 'ie prima, om vervolgens weer flink gas te geven.

Maar men moet niet de hele set volgooien met die platen. Dan heb je meer rustmomenten dan aktie en dat haalt echt het tempo teveel eruit. Doe mij maar Noisecontrollers-style. Beuken met gevoel!

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 mei 2008 om 09:31:
uit welke film zijn de Wildstylez -Revenge vocals ? de ook bij de Endymion platje zijn ?

Joyride, toch?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van WesselW op dinsdag 27 mei 2008 om 09:10:
Op IQ heb ik New Order nog gehoord, door Ultraform, check zijn myspace anders eens, k vind Snap My Fingers erg dik. Met zon nummer warmt hij op als 'hardtrance dj' Hij zei zelf ook al, tis niet echt hardtrance wat ik draai maar gewoon verschillende harde stijlen.

Ultraform. _O_. Vette shit!

Uitspraak van Wackiejacky op dinsdag 27 mei 2008 om 09:33:
Zit daar die sample in van die bier-reclame?"Now when I snap my fingers, you will all wake up"?

Indien ja: Niet erg origineel want die is al eerder voor een hardtrance song gebruikt (ken ik nog uit de Atmoz-tijd).

Doe maar luisteren en durf niet te zeggen dat dit niet orgineel is. B).
http://www.myspace.com/ultraform
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van PartyStartert :facepalm: op dinsdag 27 mei 2008 om 09:36:
Hier heeft Jacky wel een punt

Ik zat alleen wel al te lang met m'n neus in de boeken.... 'hoe de scene er aan toeging' is natuurlijk 'hoe het er in de scene aan toeging' en dan die tweede 'ontwikkeld'... :D Die is wel heeeeeel erg! :bloos:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wackiejacky op dinsdag 27 mei 2008 om 10:07:
Ik zat alleen wel al te lang met m'n neus in de boeken.... 'hoe de scene er aan toeging' is natuurlijk 'hoe het er in de scene aan toeging' en dan die tweede 'ontwikkeld'... Die is wel heeeeeel erg!

Ik merkte het niet 8).
Artiest {SHOWLIST artist 54244, 48876}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 mei 2008 om 09:58:
Ultraform. _O_. Vette shit!

Zeker, en Wackiejacky volgens mij zit in het hele nummer Snap my fingers geen vocals, en het is in mijn ogen ook geen echte hardtrance. Klik de link van Billy Balzak maar eens :D

Ik heb de track enkele keren op het eind van me set gedraaid en toen vroegen ze, wat is dit nou weer ? Hardcore ofzo? Ultraform zei zelf al dat het niet echt in een hokje te plaatsen was, gewoon harde muziek zei die. Ik weet wel dat ik hem vet vond op IQ. Hij maakt ook psytrance maar die staat niet op zijn myspace.
laatste aanpassing

Artiest {SHOWLIST artist 58197, 82897}
Waarschuw beheerder

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 mei 2008 om 09:45:
Joyride, toch

:jaja: Dan wel de amerikaanse Joyride, niet die met Georgina Verbaan ;)
Waarschuw beheerder
1: Tatanka (& Zatox??) - Scary Track
2: Tuneboy - I Will Growl
3: Josh & Wesz - House Muzik
4: Headhunterz - Reloaded Part 2
5: Scope DJ - Rock Hypnotic

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 mei 2008 om 11:32:
Georgina Verbaan

"Hihi, kom op, laten we het doen! hihi" *deng deng deng*
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Wildstylez -Revenge

(L)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 mei 2008 om 09:45:
Joyride

B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 27 mei 2008 om 11:10:
Uitspraak van Pithune op maandag 26 mei 2008 om 23:31:
4.Noisecontrollers - Gaia 2008

waar heb je die gehoord?

matrixx 17 mei zeker?

fantasy island is-ie ook gedraaid

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Svensation B) op dinsdag 27 mei 2008 om 07:46:
Bedoelde meer te zeggen dat je in de hardstyle geen grootheden hebt die het aan durven om meerdere stijlen in een set te proppen, zoals Promo dat wel doet (/kan doen) in de hardcore.

Sorry hoor, maar hier moet ik je ECHT in tegen spreken. Alleen zie je deze djs niet genoeg in NL. Je hebt bijvoorbeeld Kutski (dj van BBC Radio1), DJ Hellraiser (AUS), en Alex Kidd, uit Engeland, die ontzettend veel hardstyle draaien, ook nu-style. Echter mixen ze in dezelfde sets ook techno, schranz, hard dance etc.

Misschien dat je Alex Kidd wel kent, hij heeft vaker in NL gedraaid. In de UK staan deze gasten op de allergrootste festivals hun hardstyle en andere muziek (merendeel is echter hardstyle) voor 20.000 man te draaien, dus dat valt best wel mee met dat niet durven mengen van stijlen, alleen zijn het helaas niet de DJs in NL die je dat veel ziet doen :P

Maar ook bekende Duitse hardstyle djs zoals Blutonium Boy, Neo, Slideout en Sam Punk spelen allerlei soorten muziek af in hun hardstyle sets, gewoon omdat het publiek daar minder gewend is in hokjes te denken. Ik kan me voorstellen dat als je bijv. Headhunterz een dikke hard trance of schranz plaat zou horen droppen in 1 van zn sets, dat iedereen verbaasd zou zijn, en dat hij de echte fans van zijn muziek daar misschien mee teleur zou stellen.

Maareh neem n DJ Zany die mengt ook french tek, hard trance en schranz in zn sets. Althans eerst, heb de beste man al een tijd niet meer horen draaien :P

Het probleem is dat in NL allemaal dezelfde dj's steeds op dezelfde feesten staan, en redelijk vast blijven houden aan 1 stijl qua draaien en produceren. Gelukkig zijn er steeds meer artiesten die nieuwe vette shit produceren en niet steeds in herhaling vallen. Beste recente voorbeeld vind ik JDX, die gast is ECHT een briljante producer. Denkt niet in hokjes en produceert de meest uiteenlopende vette muziek, vooral hardstyle natuurlijk, maar ook hard trance (hij is de helft van Busy & Dragan en Thalamus) en techno achtige dingen...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Zegt denk ik meer over het publiek dan over de DJ
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 mei 2008 om 13:50:
Sorry hoor, maar hier moet ik je ECHT in tegen spreken. Alleen zie je deze djs niet genoeg in NL. Je hebt bijvoorbeeld Kutski (dj van BBC Radio1), DJ Hellraiser (AUS), en Alex Kidd, uit Engeland, die ontzettend veel hardstyle draaien, ook nu-style. Echter mixen ze in dezelfde sets ook techno, schranz, hard dance etc.

Misschien dat je Alex Kidd wel kent, hij heeft vaker in NL gedraaid. In de UK staan deze gasten op de allergrootste festivals hun hardstyle en andere muziek (merendeel is echter hardstyle) voor 20.000 man te draaien, dus dat valt best wel mee met dat niet durven mengen van stijlen, alleen zijn het helaas niet de DJs in NL die je dat veel ziet doen

Let even op, ik heb het over de 'grootheden' in de hardstyle. En dan bedoel ik dus een The Prophet, Zany (die inderdaad ooit wel eens een Max Walder plaatje heeft gedraaid), Technoboy, Headhunterz etc...

Al die namen die je opnoemt zeggen me zeker wel wat, maar als ze dan eindelijk eens een keer op een groot NL feest staan, staan ze allemaal aan 't begin geprogrammeerd, waardoor je ze alsnog mist.

Het is (helaas) dus een utopie denk ik om bijvoorbeeld een Luna @ Shockers 2003 achtige set ooit nog eens te horen...

Waarschuw beheerder
Kutski en Alex Kidd draaien anders op net zulke grote festivals, alleen niet zo vaak in NL. Maareh bijv. n Godskitchen Global Gathering, Creamfields of Kiddstock (Alex Kidd heeft zn eigen massive outdoor festival van de zomer o.a. met Tatanka, DJ Hellraiser etc)

Vergeet niet dat die mensen in n land wonen waar 60 miljoen inwoners zijn en dat hardstyle daar bijna even populair is als hier ;)

En dan heb je nog niks gezegd over Blutonium Boy. Als hij geen grootheid in de hardstyle is, weet ik het niet, en zelfs zijn producties zijn meestal crossovers tussen hardstyle en hard dance, of zelfs techno achtige dingen (Make it Louder biiv.)

En als je je niet beperkt tot de vinyls waarvan je dr 50 in de bak hebt staan bij Mid Town komt er super veel experimenteel hardstyle spul uit. Daarom ben ik ook van vinyl naar CDJ overgestapt, want digitaal (via Junodownload bijv.) kom je veel apartere en coolere platen tegen dan in de winkel ;)

Ik wil absoluut niet betweterig over komen, maar er is gewoon veel meer in de wereldwijde hardstyle scene te doen dan alleen Q-dance festivals en de dj's producers die die festivals al sinds jaar en dag domineren ;)

Waarschuw beheerder
Maar goed, interessante discussie, echter k zal me maar weer ff back ontopic begeven ;)

1. Deton-8 - Evil (Viper Traxx)
2. Ultraform - Jonathan (CDr)
3. DJ Neo - Play (Blutonium Records)
4. Jon The Baptist & DJ Chuck-E - Future Flash (Gigi Lav remix) (FSC)
5. D10 - Bionic (Deton-8 remix) (Viper Traxx)
Artiest Lanoz
Waarschuw beheerder
donateur
ieder zn ding denk...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 mei 2008 om 14:48:
3. DJ Neo - Play (Blutonium Records)

:cheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lanoz op dinsdag 27 mei 2008 om 14:49:
ieder zn ding denk...

Natuurlijk. Maar weet je dat Technoboy bijv. gewoon heel andere set draait in NL dan ie in Italië zou doen? NL publiek is niks gewend qua uitstapjes naar andere stijlen. Misschien mensen in dit forum wel, maar das toch anders aangezien hier vnl. mensen komen die zich verdiepen in hun favoriete muziek ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 mei 2008 om 14:48:
Deton-8 - Evil (Viper Traxx)

Ik sta open voor alle soorten hardstyle, maar dit vind ik toch wel zo'n wanproductie. 8).

Jonathan vind ik daarentegen wel erg vet. Zo vet, die hardstyle-achtige break/opbouw, om vervolgens zo'n bizarre halve technobeat erin te gooien.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik vind m wel cool, je kan nie alleen de hele tijd knallers draaien maar je moet ook vulling hebben voor tussendoor, en daar is ie prima geschikt voor ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 mei 2008 om 15:07:
Ik vind m wel cool, je kan nie alleen de hele tijd knallers draaien maar je moet ook vulling hebben voor tussendoor, en daar is ie prima geschikt voor

Dat ben ik helemaal met je eens. Continue knallers zuigt qua opbouw van de set.
Waarschuw beheerder
Top5
1. Tatanka Meets Headhunterz - Call It Music
2. Zanza Labs - Zanzarismo
3. D-Block & S-Te-Fan - Evolutionz
4. Builder - Her Voice
5. Hunter - I Shot The Blender(TBY Rmx)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 mei 2008 om 15:08:
Dat ben ik helemaal met je eens. Continue knallers zuigt qua opbouw van de set.

Non stop doorgaan.. EEEEEEEEEE
Waarschuw beheerder
donateur
1. Dozer - Legacy Of History
2. Zanza Labs - Zanzarismo (Zanza Labs Mix)
3. Zany & The Prophet - 384.000
4. 2 Sidez - Freakin'
5. The Prophet & Wildstylez - Alive!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Stanley3x0 op dinsdag 27 mei 2008 om 17:09:
Uitspraak van !!VICTORIOUS!! op dinsdag 27 mei 2008 om 16:20:
2. Zanza Labs - Zanzarismo (Zanza Labs Mix)

idd erg lekker

beste plaat van 2008 (of er moet er binnenkort nog 1 aankome:P )
Waarschuw beheerder
De kut kut kut kut kut kut ik heb 't net wel of net niet gehaald en ik heb 't al 4x net niet gehaald en heb zo'n voorgevoel dat dat nu ook weer het geval is Terror Dag Top 5:

1 t/m 5 DJ Skinhead - Extreme Terror

Aaaarrrrrrrrggghhhh 2 weken in de stress met nog een beetje hoop zoals ik dat al zo vaak heb gehad, echt ZO kut als je 'tdan toch niet gehaald hebt. Vooral omdat m'n vakantie dan pas op 7 juli begint ipv 16 juni.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van WesselW op dinsdag 27 mei 2008 om 10:59:
Zeker, en Wackiejacky volgens mij zit in het hele nummer Snap my fingers geen vocals, en het is in mijn ogen ook geen echte hardtrance. Klik de link van Billy Balzak maar eens

Ik heb de track enkele keren op het eind van me set gedraaid en toen vroegen ze, wat is dit nou weer ? Hardcore ofzo? Ultraform zei zelf al dat het niet echt in een hokje te plaatsen was, gewoon harde muziek zei die. Ik weet wel dat ik hem vet vond op IQ. Hij maakt ook psytrance maar die staat niet op zijn myspace.laatste aanpassing 27 mei 2008 11:02

Ah dat is idd een heel ander nummer :) Klinkt vetjes, beetje industrialachtig. (l)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 mei 2008 om 15:02:
Natuurlijk. Maar weet je dat Technoboy bijv. gewoon heel andere set draait in NL dan ie in Italië zou doen? NL publiek is niks gewend qua uitstapjes naar andere stijlen. Misschien mensen in dit forum wel, maar das toch anders aangezien hier vnl. mensen komen die zich verdiepen in hun favoriete muziek

Hij past zich uiteraard aan aan het publiek wat er staat. Aan het tijdstip waarop 'ie draait. Aan de grootte van het feest. Lijkt me dat iedere DJ dat doet. Ik schrijf ook een anderstuk tekst voor een site als PF als dat ik dat voor een opinieblad doe.

Ik heb het idee dat mensen in de Nederlandse dancescene sowieso nogal bekrompen zijn. Dat gejengel allemaal toen er op Innercity ook een Urban area was bijvoorbeeld. Je hebt hier veel meer subscenes dan in andere landen. Misschien dat dance in bepaalde landen nog veel dichter bij haar oorsprong ligt omdat het daar minder lang bestaat. Hier zijn we echt zo intolerant als de pest geworden. Ik durf niet te zeggen of het ergens anders bezig is want het gras lijkt toch altijd groener ergens anders.
Artiest {SHOWLIST artist 59448, 60688, 114861, 26509}
Waarschuw beheerder
Zanza Labs - Zanzarismo (Zanza Labs Mix)

heel mooi nummer

melodie met gevoel!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Wackiejacky op dinsdag 27 mei 2008 om 17:30:
Ik durf niet te zeggen of het ergens anders bezig is want het gras lijkt toch altijd groener ergens anders.

neehoor...voor mij is nix beter dan hier in dit kikkerlandje feesten:P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
. Zanza Labs - Zanzarismo (Zanza Labs Mix)

Vind 'm toch een beetje tegenvallen. Wellicht te hoge verwachtingen doordat het de 'opvolger' is van een van de beste HS tracks ooit.

De mid vind ik erg dik. Kewl synthgeluidje zit daarin. De melodie vind ik ook wel aardig, alleen combineert met die kick in de qlimax mis het wel die bom aan energie die Control the Mind wel had.

En ik ben er nog niet uit welke Biological Industry remix ik het beste vind.

Waarschuw beheerder
Dat gejengel allemaal toen er op Innercity ook een Urban area was bijvoorbeeld.

Dat staat hier volledig buiten, en ik ben het met dat gejengel wel eens. HEt bloed zat er aan het eind van de avond gewoon tegen de muur :P

Nee ik snap wat je bedoelt, maar een DJ als Technoboy is een tastemaker geen tastefollower. Als hij graag zou experimenteren in zijn sets zou het publiek zijn smaak daardoor beinvloed worden, mits je het voorzichtig doet :P

Ik bedoel die shift van de ouwe naar de nieuwe hardstyle sound is toch ook heel geleidelijk aan gegaan? Ik vind het gewoon cool om afwisselende sets te horen, en n genre als hardstyle heeft met diverse muziekstijlen raakvlakken (trance, techno, hardcore, jump) en is daar dus bij uitstek geschikt voor :P

Waarschuw beheerder
Hier zijn we echt zo intolerant als de pest geworden.

mwah ik tolereer een hele hoop. Maar als je dag in dag uit overal dezelfde platen hoort heb je soms echt wel behoefte om er ff tussenuit te gaan en net ff n andere kant van n bepaalde muziekscene mee te maken ;)

ik zal eens wat setjes gaan opzoeken en uploaden van Alex Kidd en Kutski, ik denk dat jullie hun wel cool zullen vinden draaien, ook als je alleen van NL/Italian hardstyle houdt :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 mei 2008 om 17:51:
Nee ik snap wat je bedoelt, maar een DJ als Technoboy is een tastemaker geen tastefollower. Als hij graag zou experimenteren in zijn sets zou het publiek zijn smaak daardoor beinvloed worden, mits je het voorzichtig doet

Je laatste zin klopt niet helemaal waardoor ik niet snap wat je bedoelt :bloos:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 mei 2008 om 17:54:
mwah ik tolereer een hele hoop. Maar als je dag in dag uit overal dezelfde platen hoort heb je soms echt wel behoefte om er ff tussenuit te gaan en net ff n andere kant van n bepaalde muziekscene mee te maken

x2
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 mei 2008 om 17:54:
mwah ik tolereer een hele hoop. Maar als je dag in dag uit overal dezelfde platen hoort heb je soms echt wel behoefte om er ff tussenuit te gaan en net ff n andere kant van n bepaalde muziekscene mee te maken

Ja dat doe je toch jezelf aan? :D Altijd maar hetzelfde gaat op alle fronten vervelen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wackiejacky op dinsdag 27 mei 2008 om 17:58:
Altijd maar hetzelfde gaat op alle fronten vervelen.

Altijd als ik bij de mac kom neem ik een big tasty, verveelt me nooit moet ik zeggen haha
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 mei 2008 om 18:02:
Altijd als ik bij de mac kom neem ik een big tasty, verveelt me nooit moet ik zeggen haha

Vreet die maar eens 3x per dag, moet jij eens opletten hoe snel die je neus uitkomen :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wackiejacky op dinsdag 27 mei 2008 om 17:58:
Ja dat doe je toch jezelf aan?

Hehe ik doe mezelf niks aan, ik merk alleen dat ik niet half zo vaak meer naar feesten ga als eerst, omdat alle artiesten qua stijl en platenkeus zo enorm op elkaar lijken ;)

Maar goed aan de andere kant is dat wel cool, des te harder zal ik los gaan op de set van iemand die ook hardstyle draait, maar net ff een andere platenkeus heeft als de rest :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 mei 2008 om 18:24:
Hehe ik doe mezelf niks aan, ik merk alleen dat ik niet half zo vaak meer naar feesten ga als eerst, omdat alle artiesten qua stijl en platenkeus zo enorm op elkaar lijken

Maar goed aan de andere kant is dat wel cool, des te harder zal ik los gaan op de set van iemand die ook hardstyle draait, maar net ff een andere platenkeus heeft als de rest

Dan ga je idd wat minder vaak en doe je andere dingen in 't weekend. Prima toch? Verandering van spijs doet eten (l)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wackiejacky op dinsdag 27 mei 2008 om 18:11:
Vreet die maar eens 3x per dag, moet jij eens opletten hoe snel die je neus uitkomen

bij een mcflurry heb ik daar nu net weer geen last van ;)