Bedoelde meer te zeggen dat je in de hardstyle geen grootheden hebt die het aan durven om meerdere stijlen in een set te proppen, zoals Promo dat wel doet (/kan doen) in de hardcore.
Sorry hoor, maar hier moet ik je ECHT in tegen spreken. Alleen zie je deze djs niet genoeg in NL. Je hebt bijvoorbeeld Kutski (dj van BBC Radio1), DJ Hellraiser (AUS), en Alex Kidd, uit Engeland, die ontzettend veel hardstyle draaien, ook nu-style. Echter mixen ze in dezelfde sets ook techno, schranz, hard dance etc.
Misschien dat je Alex Kidd wel kent, hij heeft vaker in NL gedraaid. In de UK staan deze gasten op de allergrootste festivals hun hardstyle en andere muziek (merendeel is echter hardstyle) voor 20.000 man te draaien, dus dat valt best wel mee met dat niet durven mengen van stijlen, alleen zijn het helaas niet de DJs in NL die je dat veel ziet doen
Maar ook bekende Duitse hardstyle djs zoals Blutonium Boy, Neo, Slideout en Sam Punk spelen allerlei soorten muziek af in hun hardstyle sets, gewoon omdat het publiek daar minder gewend is in hokjes te denken. Ik kan me voorstellen dat als je bijv. Headhunterz een dikke hard trance of schranz plaat zou horen droppen in 1 van zn sets, dat iedereen verbaasd zou zijn, en dat hij de echte fans van zijn muziek daar misschien mee teleur zou stellen.
Maareh neem n DJ Zany die mengt ook french tek, hard trance en schranz in zn sets. Althans eerst, heb de beste man al een tijd niet meer horen draaien
Het probleem is dat in NL allemaal dezelfde dj's steeds op dezelfde feesten staan, en redelijk vast blijven houden aan 1 stijl qua draaien en produceren. Gelukkig zijn er steeds meer artiesten die nieuwe vette shit produceren en niet steeds in herhaling vallen. Beste recente voorbeeld vind ik JDX, die gast is ECHT een briljante producer. Denkt niet in hokjes en produceert de meest uiteenlopende vette muziek, vooral hardstyle natuurlijk, maar ook hard trance (hij is de helft van Busy & Dragan en Thalamus) en techno achtige dingen...