Partyflock

Forumonderwerp · 888977

:kwijl:, meer ken ik er niet van zeggen

De vijfdeurs hatchback ziet er zonder twijfel 'hot' uit en dat geldt ook voor de prestaties van de 240 pk sterke 2.0 viercilinder turbomotor. Zo sprint de voorwielaangedreven Leon Cupra in 6,4 seconden naar een snelheid van 100 km/u en haalt hij een topsnelheid van 247 km/u. Van 80-120 km/u vraagt in de vijfde versnelling slechts zes tellen en in het zesde verzet 8,2 seconden. Cijfers om rillingen van te krijgen.

Luchtinlaten

De sportiviteit van de supersnelle Cupra kenmerkt zich onder andere door de voorbumper die extra grote luchtinlaten heeft om de motor optimaal te koelen. Standaard beschikt de auto over 18 inch lichtmetalen wielen met banden in de maat 225/40R. Andere typische Cupra-details zijn de typeaanduiding achter en de in 'ebano-zwart' uitgevoerde buitenspiegels.

Seat Leon Cupra

Het volledig zwarte interieur toont onder meer heuse racestoelen met geïntegreerde hoofdsteunen, een met geperforeerd leer bekleed stuurwiel, witte wijzerplaten en aluminiumkleurige pedalen. Tegen meerprijs is de Cupra ook met een remsysteem van Brembo leverbaar. De auto wordt nog voor het einde van dit jaar bij de dealers verwacht. Prijzen zijn nog niet bekend maar zullen snel richting de €35.000 gaan lopen.
laatste aanpassing

zeker mooi

Mooie bak!

alleen jammer van de gele kleur (n)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 juli 2006 om 11:46:
alleen jammer van de gele kleur

dan bestel je hem in een andere kleur ;)
Zeker gaaf, hier in de straat heeft een kerel de FR uitvoering, ook een mooi ding, 20 inch eronder en een dubbele uitlaat in het midden. (Y)
Ik vind de oude Leon mooier om te zien

maar dit rijdt ongetwijfeld beter ;)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 juli 2006 om 11:47:
dan bestel je hem in een andere kleur

Oh kan dat ook :o

Doe ik meteen (y):d

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 juli 2006 om 11:48:
Doe ik meteen

Iemand nog een suikeroompje voor mij? 8)

Best een leuk bakkie ja.

wat een hok :nocheer:
niet mijn ding seat

maar verder leuk wagentje ja :)

Geel is lelijk...zelfs als t auto's zijn...:/
mooie bak maar vind idd de oude mooier:)
Vind het vorige model mooier.
Heb zelf het oude model (2004) Leon Cupra R en ook ik vind het oude model mooier, ik had wel een iets specialerer nieuw model Cupra verwacht eigenlijk!
Tevens zijn de specificaties ook niet zoals ze beloofden, er zou nl. standaard 260 PK onder de kap aanwezig zijn en de Brembo's zouden er ook standaard onder zitten....niet dus!:(

Gelukkig heeft die van mij 250 PK (origineel gechipt door Pon NL) en ligt de topsnelheid op iets boven de 270 km/uur (echte km's!) en heeft die standaard al de Brembo's eronder!!:D

mmmmm zelfde motor als golf gti tog??? al1 stukke mooier hier in roermond rijdt ook ene ouwe cupra rondt die vind ik zelf wat beter
ik vind t er niet uitzien
die ouwe leon is gewoon 1 van de mooiste autos die rondrijd
en dan nu dit gedrog:S gewoon jammer

al de nieuwe autos zien er meer uit als ufos dan als autos.
das gewoon erg jammer:(
vind dit ook een vette bak hoor en toch vind ik die oude ook mooi maar deze ook
Uitspraak van Tito op vrijdag 21 juli 2006 om 12:00:
mooie bak maar vind idd de oude mooier

:yes:

laatste aanpassing

ik vind de oude ook mooier eigenlijk....

die nieuwe leon heeft wat weg van de Alfa 147..

Cupra of niet, deze vind ik bruter:

laatste aanpassing

tja geef mij maar de ibiza cupra...:yes: 1 van de ontwerpers van alfa romeo is tegenwoordig werkzaam bij seat dus vandaar dat de nieuwe modellen veel op alfa lijken...:yes:
Geweldig auto :kwijl: Maar moet zeggen dat ik erg blij ben met mn Ibiza en dat zal voorlopig ook wel zo blijven :D
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 juli 2006 om 21:56:
1 van de ontwerpers van alfa romeo is tegenwoordig werkzaam bij seat

Walter da Silva :yes:

Vind de ouwe ook mooier, vind deze zo 'plastic' overkomen
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 juli 2006 om 21:56:
tja geef mij maar de ibiza cupra...:yes: 1 van de ontwerpers van alfa romeo is tegenwoordig werkzaam bij seat dus vandaar dat de nieuwe modellen veel op alfa lijken...:yes:

Inmiddels is hij verantwoordelijk voor de gehele Audi tak van het VAG concern. Hij is dus eindverantwoordelijke voor de ontwerpen van alle Audi/Bugatti/Lambo/Bentley/Seat modellen die uitkomen :)
lelijk :jaja: die oude is echt mooier :D
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 12757, 34038}
Vind de nieuwe leon dus echt wel :kwijl:

Zou ik het best in kunnen :yes:
Uitspraak van DINJESK :cheer: op vrijdag 21 juli 2006 om 13:31:
maar toch liever de ibiza cupra

cker, leon wel leuk maar ibiza toch leuker dan
Ik heb zelf ook de nieuwe en ben er uitermate tevreden over (y)

Deze is ook gruwelijk, vin alleen de velgen wat minder.

laatste aanpassing
Toch blijft het oude type Leon mooier!
Eigenlijk is de Altea nog mooier. (y)

Eigenlijk zie ik weinig verschil tussen die nieuwe Leon en Altea...

Maar dat zal wel aan mij liigen...
dat merk je als je erin zit, en als je aan de achterkant van de auto kijkt.
beter een FR, die vanuit de dealer laten chippen, ander uitlaatsysteem en je hebt nog meer pk als de cupra, voor minder geld...
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 juli 2006 om 11:41:
de 240 pk sterke 2.0 viercilinder turbomotor.

Is dat een doorontwikkeld blok van de 1.8T?

Ik vind de nieuwe Seat's wel heel erg mooi, moest er in het begin even aan wennen, maar dat had ik ook bij de Golf 5. Wel vind ik het jammer dat zoveel vermogen nog op de voorwielen moet. Als je de auto gaat chippen, of nog iets meer doet, krijg je grote problemen met de tractie.
Golf 5 heeft ook geen 1.8T meer maar een 2.0 T FSI ( met 16 kleppen :/ )

Vraag mij af of dit een 20 klepper is ?

Dat van die voorwiel aandrijving snap ik ook niet, waarom blijven ze daar bij. Misschien goedkoper ?

vorige vonk toch echt mooier.....ze maken die achterkanten bij die nieuwe types (vaak) zo bol. ook bijvoorbeeld de A3.....daar hou ik nie zovan
Uitspraak van saus op donderdag 24 augustus 2006 om 16:13:
Dat van die voorwiel aandrijving snap ik ook niet, waarom blijven ze daar bij. Misschien goedkoper ?

heb ook weleens ergens gelezen dat ze dat ook doen om de onderlinge concurrentie binnen het VAG-concern in de hand te houden.

Dus wil je een hoop pk en 4wd, dan zal je dieper in de buidel moeten tastten en een VW of Audi moeten kopen.

Uitspraak van El más enfermo op donderdag 24 augustus 2006 om 10:56:
Toch blijft het oude type Leon mooier!

Duidelijk!!!!
Het ouwe type is veel bruter.
Deze Leon is te lief.
Een Ford Focus 2.5 20V Turbo ST kost je 1000 euro minder en heeft veel meer potentieel. Plus betere wegligging...
Uitspraak van 42 op vrijdag 25 augustus 2006 om 12:21:
Ford

(N)

Werkzaam bij Basslinerz Music
oude leon is ook mooier, maar vind deze ook om te smullen :yes:

Uitspraak van Twenty-Eight op donderdag 24 augustus 2006 om 15:48:
beter een FR, die vanuit de dealer laten chippen, ander uitlaatsysteem en je hebt nog meer pk als de cupra, voor minder geld...

dus gewoon de cupra laten chippen en ander uitlaatsysteem en je hebt nog veel meer pk :yes:

Uitspraak van Wouser op vrijdag 21 juli 2006 om 12:01:
Vind het vorige model mooier.

Veel mooier zelfs...
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 augustus 2006 om 18:57:
dus gewoon de cupra laten chippen en ander uitlaatsysteem en je hebt nog veel meer pk

dat kan..

maar dan zullen je voorwieltjes het moeilijk krijgen

Uitspraak van Twenty-Eight op zaterdag 26 augustus 2006 om 19:48:
dat kan..

maar dan zullen je voorwieltjes het moeilijk krijgen

Sommige modellen heb 4x4 aan boord ;)
doe mij dan de nieuwe S3 maar..O:)

laatste aanpassing
Vind 't oude model ook veel mooier :yes:

En die op de foto vind ik sowieso lelijk, door dat 'ford ka' gehalte aan de achterkant 8) (dat stuk plastic onder 't kenteken dus)

zoooooo geil he dat ding
HEBBUHHH :kwijl: