Partyflock

Forumonderwerp · 888854
29969x bekeken
Betreft: evenement: Awakenings, zaterdag 30 juni 2007 om 10:30

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
donateur
Wie staat er op jou verlanglijstje voor AWAKEfest 2007?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 juli 2006 om 16:55:
hard techno ala Liebing

he's not anymore "hard techno"
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 juli 2006 om 17:02:
Ik doelde ook met "steviger" zeker niet op Kvitta/Remus-achtige namen..

was ook niet echt een reactie op jou bericht... ik snapte wel wat je bedoelde :)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 juli 2006 om 17:06:
"he's not anymore hard techno"

Why that?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 juli 2006 om 17:06:
"he's not anymore hard techno

Ik heb hem al een tijd niet meer gehoord. Maar goed, als hij toch ergens moet afsluiten neem ik aan dat hij toch nog wel ouderwets doorpompt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 juli 2006 om 17:08:
Why that?

because he is not!!!

if u understand a little bit of german then read this

interwiev this year

Wenn Ihr auf Hard Techno steht, der von den hier schon erwähnten DJs gespielt wird, dann verschwendet einfach in Zunkunft nicht mehr Eure und meine Zeit und kommt einfach nicht dahin, wo ich spiele. Bleibt zu Hause oder geht auf eine HardTechno-Veranstaltung. Dann haben wir alle mehr davon.(?)

so...he just said "go home to listen Hard Techno 'cause I won't play it more" ;)

Waarschuw beheerder
donateur
doesn't he mean he won't spin any schranzlike sets?

because i cant imagine that when he is on tour with Collabs or just playing solo he won't play any hardtechno!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 juli 2006 om 17:19:
doesn't he mean he won't spin any schranzlike sets?

yes,definitely :)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 juli 2006 om 17:19:
because i cant imagine that when he is on tour with Collabs or just playing solo he won't play any hardtechno!

why not? Minimal is the future of electronic music...

btw. he's not the only one who tottaly changed "style"

Marco Carola,Mauro Picotto or Marko Nastic etc. did the same :nosmile:
Waarschuw beheerder
Hij bedoelt gewoon dat hij harde techno draait maar geen hardtechno... Nogmaals Liebing is Schranz...en dat is niet hetzelfde als Hardtechno

Werkzaam bij Vier
Waarschuw beheerder
donateur
geef mij maar namen zoals:

MAIN:
- Roykysop
- Trentemoller
- Adam Beyer
- Alexander Kowalski
- Anthony Rother
- Benny Rodrigues
- Bart Skils
- The Prodigy live

MINIMAL STAGE:
- Magda
- Ricardo Villalobos vs Richie Hawtin
- Wighnomy Brothers
- Lauhaus
- Alex Under
- Karotte
- Anja Schneider
- Guido Schneider

TECHNO:
- Jeff Mils
- Josh Wink
- Steve Rachmad
- Joey Beltram
- Paul Kalkbrenner
- Chris Liebing

HARDTECHNO:
- Rush
- Miss Djax
- Umek
- Marco Remus
- Oscar Mulero
- Pet Duo

iets in deze richting ofzo.....
eigenlijk wil ik nog een extra area, talents ofzo...
vernieuwende namen in 1 tent, zou vet zijn...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
i think hard techno an schranz are 2 completely differen things...
is it not just because of the word Schranz he invented??
and now Schranz is a new style.. he doesn't want te be conected to that kind of sound?

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 juli 2006 om 17:21:
why not?

i can't/won't believe it.. because he is my all time favourite! :$ 8)

Why is minimal the future? and not just one big hype??

i know that there are other dj's who have changed style... even Adam Beyer.. i think that sucks! :[ 8)

so thats why :9 hehehe!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
chiquito...

Chris Liebing is "father" of the schranz music...and now he's just giving up...he doesn't want anymore play the same..why?because of the money and as i said minimal is the future...

for me pure Hard Techno are old Liebing,Kay D Smith,Lars Klein,Eric Sneo...

and pure Schranz Viper XXL,Kvitta,Wittekind,Arkus P,Amok.. etc.

PET Duo or Robert Natus are the DJs who mixing hard techno together with schranz...

I also dislike schranz who sounds as hardcore.. bah! :[

Waarschuw beheerder
donateur
wat een discussie...

schranz en hardtechno zijn beide hard dussuh gewoon hardere vorm van techno

(n)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 juli 2006 om 17:28:
Chris Liebing is "father" of the schranz music...

not the kind of schranz what it became in the last 2 years...

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 juli 2006 om 17:29:
schranz en hardtechno zijn beide hard dussuh gewoon hardere vorm van techno

hier kon ik het een tijd terug wel mee eens zijn ja.... maar tegenwoordig vind ik er een wezelijk verschil tussen zitten... de harde rollende pompende techno vind ik iets heel anders dan de rauwe bijna industriele schranz van tegenwoordig :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 juli 2006 om 17:32:
bijna industriele schranz

is gewoon industrial hardcore wat ze af en toe draaien hoor..
k vind het wel erg dat we nu ook industrial schranz krijgen enzo, over een jaar hebben we 30000000000000000000 verschillende muziekstijlen als iedereen zo doorgaat met beredenere:S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 juli 2006 om 17:32:
de harde rollende pompende techno vind ik iets heel anders dan de rauwe bijna industriele schranz van tegenwoordig

klopt wezenlijk verschil...tempo ligt ook stukken hoger bij de Hardtechno van Wittekind, Kvitta, RUSH e.d.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 juli 2006 om 17:34:
is gewoon industrial hardcore wat ze af en toe draaien hoor..
k vind het wel erg dat we nu ook industrial schranz krijgen enzo, over een jaar hebben we 30000000000000000000 verschillende muziekstijlen als iedereen zo doorgaat met beredenere

daarom is mijn favo style ook techno in het algemeen.. niet meer niet minder... maar om het beestje een naam te geven om een vergelijking te kunnen maken moet kunnen vind ik... ook al moet dat niet te ver doorgaan uiteraard...

maar het helpt wel in discussies zoals deze hierboven....

vandaag de dag word hardtechno gelijk opgevat als schranz... terwijl er gewoon nog meer tussen zit...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 juli 2006 om 17:38:
favo style ook techno in het algemeen

(Y)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 juli 2006 om 17:38:
hardtechno gelijk opgevat als schranz

omdat schranz gewoon een harde vorm van techno is
maar dat er dan weer hardtechno en schranz is, tja
wat maakt mij dat uit, het knalt beide

Waarschuw beheerder
donateur
schranz is harde techno... maar harde techno is dan nog niet gelijk schranz :D wat nu wel vaak zo opgevat word merk ik....

ja als jij van beide een hele avond uit je dak kan gaan dan is er idd nix op aan te merken :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 juli 2006 om 17:42:
schranz is harde techno... maar harde techno is dan nog niet gelijk schranz

AMEN

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 juli 2006 om 17:27:
not just one big hype??

nope :)

Why is minimal the future?

since 2003 the things started to change...a lot :jaja:

some quote's from livesets.com

:respect:

I don't think mininmal is necessarily for certain "types" of people

Where minimal gets into trouble is when there has been a really banging techno set and straight after the next dj starts playing minimal at 125bpm and everybody leaves. While the tunes were very good it just wasn't the right time to play a set like that after such a banging set.

minimal is good pre-party music or good afterparty music or in combination with techno.

minimal is just the next variation on this idea, the next stage in the evolution of this music. There is a reason the techno and house music made in the 80's sounds entirely different to what we hear today: its because the music has evolved and will continue to do so as it is infulenced by different people, places and so on. Minimal is the next phase, the next step in the evolution of this brilliant form of music.

I hate this kind of people that just follow the group. And this is the same for Adam Beyer and all the other deejays. They just want to make money. I think the music that you choose reflects yourself.

Adam Beyer

i won't never ever forget in my life Drumcode 2002/2003 @ Switzerland with amazing techno music :respect: (L)...and then since the last year my first Awakenings was Drumcode...After that I left home with this face :nosmile:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
from who are those qoutes? :D

techno will always be techno...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 juli 2006 om 18:23:
from who are those qoutes?

from www.livesets.com

those quote's up about minimal are from the topic:
Everything is minimal, why?

Month ago I also opened topic
The difference between Schranz and Hard Techno?

so the best answer was this one
Schranz is hard techno with more distortion and a more raw sound... that's how i indentify it ... hard techno are more pure beats although sometimes it's hard to tell the difference..

;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
doe maar een Carola op de main zoals in 2003....pompende rollende bassen met funky sounds....n t gaat maar door en door en door

Waarschuw beheerder
Uitspraak van COÑO op zaterdag 22 juli 2006 om 18:32:
Carola op de main zoals in 2003....

again and again :respect:

Waarschuw beheerder
again and again

I thought you were somekind of a Schranzbiatch...a non-Dutch speaking anti-Minimal Techno-er.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 juli 2006 om 20:31:
a non-Dutch speaking anti-Minimal Techno-er.

who spammed al the topics with bullshit

:gaap:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 juli 2006 om 18:29:
so the best answer was this one

Schranz is hard techno with more distortion and a more raw sound... that's how i indentify it ... hard techno are more pure beats although sometimes it's hard to tell the difference..

schranz is toch 3 platenspelers en dan lekker geluidjes van 2 platen door elkaar laat lopen, terwijl je de 3de erin mixt? :D ik maak geen muziek dus correct me when i'm wrong! ik zal livesets nog wel ff checken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van COÑO op zaterdag 22 juli 2006 om 18:32:
doe maar een Carola op de main zoals in 2003

zou wel lekker zijn...als ie nog een keer zo zou kunnen draaien, z'n sound is ook veel minimaler geworden...Liebing t zelfde, heb die set van nature one 2000 wel 100 keer gehoord.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 juli 2006 om 00:55:
z'n sound is ook veel minimaler geworden

Hij tourt zelfs onder het M-nus label toch?
Uitspraak van kierewietje op zondag 23 juli 2006 om 00:03:
schranz is toch

Ik zou schranz omschrijven als rauwe techno, sneller dan gemiddeld maar niet zo snel als hardtechno. Schranz vindt zijn oorsprong in een release van Chris Liebing welke hij Schranz noemde...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van chiquito op zondag 23 juli 2006 om 07:49:
Chris Liebing welke hij Schranz noemde...

Dat klopt, maar goed net zoals andere vertakkingen van techno heeft schranzzz ook weer een evolutie meegemaakt, dus je kan hedendaagse schranz niet vergelijken met de stigmata releases bv. Speedy J noemen ze ook een 3e generatie detroit artiest (???) Als ik naar houseparty 8 luister hoor ik weer nummertjes voorbij razen die makkelijk in een schranzset van hedendaagse deejees geplakt kunnen worden, oftewel geef het beessie een naampie en misschien luistert ie; misschien ook niet. Ik vraag me af hoe men over 10 jaar naar de hedendaagse techno kijkt en of men dan nog steeds schranzzz schranzz noemt en minimal minimal..
Dus even terugkomen op Liebing: Dat hij zegt dat hij niet meer neigt naar de harde techno vind ik zelf jammer, want hij is toch een pioneer voor velen geweest. Maar goed, aan alle leuke dingen komt een einde. Aan de andere kant is het ook goed om andere artiesten een kans te geven zich te manifesteren.

Wat mij betreft mogen de volgende knoppendraiers en ploatjesmixers wel komen:

Glenn Wilson,Dave the Drummer, Dean Rodell en Jim Fish, Pounding Grooves,Andreas Kremer,Tomash Gee, Switchblade.
Joey Beltram, Petar Dundov, Dustin Zahn, Adam Jay, Chester Beatty, Andreas Kauffelt, Kevin Saunderson, Jeff Mills, Gennaro le Fosse, Gaetano Parisio, Patrick Skoog(live) en zo ken ik nog wel een paar namen. Maar hiermee zou ik toch wel heeeeeel erg blij zijn. Alleen zou ik van hot naar her moeten lopen, dus ben ik eigenlijk weer utopisch chaotisch bezig...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vette Vingers op zondag 23 juli 2006 om 11:12:
van hot naar her moeten lopen

dat vind ik altijd het nadeel van veel goede namen. Afgelopen AWFS ook veel keuzes, vaak dus foute, moeten maken. En van je planning komt met je koekwause kop nooit iets terecht...
Uitspraak van Vette Vingers op zondag 23 juli 2006 om 11:12:
Dat hij zegt dat hij niet meer neigt naar de harde techno

Denk dat Liebing gewoon hard blijft draaien, veel DJ's verbreden hun platenkeuze. Prima juist, een goede DJ voelt aan welke wat voor platenkeuzes het publiek wil en moet daarop inspringen..TechnoMarketing :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van chiquito op zondag 23 juli 2006 om 11:23:
TechnoMarketing

Daar ben ik het opzich wel mee eens, alleen gezien zijn uitspraken ca drie a vier maanden geleden probeert hij toch een statement te maken. Daarentegen heb ik hem nog nooit de echte snoeiharde hedendaagse schranzz zoals Sven Wittekind of Frank Kvitta horen draaien (correct me if I am wrong). Ik vind het heel goed, logisch en gezond dat mensen hun platenkeus en smaak verbreden.Dat is ook goed voor je ontwikkeling, maar ik vind zijn uitspraak erg bot. Waarom? Omdat hij degene is die eigenlijk de hardetechno cq schranzz heeft opgeheveld. Zoals Ik het zie geeft hij aan dat als je voor Liebing komt die bengbengbengplaten aan het mixen gaat, dan had je maar beter thuis moeten blijven. Zeg dan gewoon: Jongens jullie kennen mij van mijn stigmata en remixreputatie dat ik altijd de edge naar boven probeer te snijden, nu ga ik het anders doen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vette Vingers op zondag 23 juli 2006 om 11:29:
Frank Kvitta

in mijn optiek is Liebing kwaliteitstechno en Kvitta niets anders dan overopgepitchte plaatjes met 80's sampletjes erdoorheen

Waarschuw beheerder
donateur
de "Schranz" die Liebing in de wereld heeft geholpen lijkt ook niet op de hedendaagse Schranz... luister is een Schranz total cd van een paar jaar terug... het had toen niet eens zoveel te maken met snelheid... terwijl schranz en bpm tegenwoordig niet meer los van elkaar kunnen..

Liebing wil denk ik gewoon niet met de schranz van nu vergeleken worden...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 juli 2006 om 11:43:
terwijl schranz en bpm tegenwoordig niet meer los van elkaar kunnen..

dat klopt niet. De superhoge BPM in techno van nu is Hardtechno.
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 juli 2006 om 11:43:
het had toen niet eens zoveel te maken met snelheid

nu nog steeds niet

Waarschuw beheerder
donateur
sorry... i lost you there...

de Schranz van tegenwoordig is bijna niet meer "normaal" housend bij te houden :)
Waarschuw beheerder
Ik noem wat jij noemt de schranz van tegenwoordig geen schranz maar Hardtechno. Ik vind daar wezenlijk verschil tussen zitten. Schranz is wel harde techno...
Waarschuw beheerder
also dislike schranz who sounds as hardcore

Amok

Ik heb Amok toch echt wel es hardcore achtige dingetjes horen draaien...

Ik ga nog geen line up geven. Ben daarvoor veels te benieuwd wie volgend jaar 'in the picture' staan... Dus de nieuwe namen moeten altijd geboekt worden naar mijn mening ;)
Waarschuw beheerder
MAIN

Deetron
Josh Wink
Oliver Ho
Stacy Pullen
Jeff Mills
Marco Carola
Speedy J / Chris Liebing

HARD TECHNO

Edelstahl
Kay D Smith
Diverse Frequencies
Lars Klein
Miss Djax
Pet Duo
Rush

TECHNO

Damian Keane
Bart Skills
Steve Rachmad
Adam Beyer
Dave Angel
Frankie Bones
Dylan Drazen

MINIMAL

Shinedoe (minimaal 5 uur lange funky minimal set)
Wighonomy Bros.
Hawtin

EXTRA

Dia.Chro.Na
Rummenige and Loktiraba
Adam X
Acid Junkies
Dave The Drummer

Waarschuw beheerder
this is an old hard techno track(of course i'm going for hard techno...one of the greatest tracks i ever heard (L))
http://mp3.juno.co.uk/MP3/SF184424-01-01-20.mp3

and this one is schranz
http://mp3.juno.co.uk/MP3/SF193237-01-01-06.mp3
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 juli 2006 om 12:03:
de Schranz van tegenwoordig is bijna niet meer "normaal" housend bij te houden

jawel hoor. Tomash Gee, Switchblade, Leo Laker maken schranzz rond de 140 bpm...dus das wel bij te houden..

Uitspraak van chiquito op zondag 23 juli 2006 om 11:33:
in mijn optiek is Liebing kwaliteitstechno en Kvitta niets anders dan overopgepitchte plaatjes met 80's sampletjes erdoorheen

Dat klopt, maar menig men noemt hem een schranzz dj. Gezien zijn platenkeus is dat wel ook, maar wat ik al eerder zei: Geef het beessie een naam.....uiteindelijk is het muziek dat je WEL kan waarderen of NIET.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vette Vingers op zondag 23 juli 2006 om 12:58:
uiteindelijk is het muziek dat je WEL kan waarderen of NIET

dat klopt. 't makkelijkste is om het gewoon harde en minder harde techno te noemen...zijn we gelijk van het gezeik en over het hokjes plaatsen af.
Waarschuw beheerder
En uiteindelijk willen we allemaal Glenn Wilson volgend jaar op awakefestival!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 juli 2006 om 12:36:
this is an old hard techno track(of course i'm going for hard techno...one of the greatest tracks i ever heard (L))
http://mp3.juno.co.uk/MP3/SF184424-01-01-20.mp3

Do you know the name of this track...it's so nice! I've heard it once at ??? and I love it. :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Audionysos op zondag 23 juli 2006 om 14:29:
Do you know the name of this track...

sure..how i shouldn't know the name of my favo track

Eric Sneo & Udo Niebergall - Omnipotent Nights
Waarschuw beheerder
Uitspraak van chiquito op zondag 23 juli 2006 om 14:07:
Maar eens wat van downloaden dan...

Ik denk niet dat JIj dat kan waarderen...Hoewel hij gevarieerde tracks maakt...hij heeft veel uitgebracht op heroes,punish en nu een nieuwe 12 inch op audioassault..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vette Vingers op zondag 23 juli 2006 om 15:02:
Ik denk niet dat JIj dat kan waarderen

Vergelijbaar met wat dan? Is het echt rauwe grove techno?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 juli 2006 om 14:55:
sure..how i shouldn't know the name of my favo track

Eric Sneo & Udo Niebergall - Omnipotent Nights

Thank you (f)
...and you're right, dumb question. :$
Waarschuw beheerder
Uitspraak van chiquito op zondag 23 juli 2006 om 15:11:
Vergelijbaar met wat dan? Is het echt rauwe grove techno?

hmmm moeilijk te zeggen..je kan wel echt merken dat hij van de discoshit afstamt....tja...je moet het maar luisteren..Titels zoals Cloaked, Enemies (alex Kowalski remix), U will Obey, Serum, Discipline, Submit en Doggystyle zijn kenmerkend...hij doet ook vaker releases met Mike Humphries, Dean Rodell en Patrick Skoog...

Rauwe grove techno??! Hmmmm nee ik vind van niet. Wel beuktechno...wat mij betreft is Glenn Wilson de meest onderschatte producer van de harde techno (als je het zo wilt noemen) van dit moment. Helaas zijn zijn optredens sporadisch...vreemd en jammer...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 juli 2006 om 19:14:
Richie Hawtin
Ricardo Villalobos
Adam Beyer
Cari Lekebusch

Jij hebt wel een hele grote verniewingsdrang :o
laatste aanpassing